שרשור קטעים יפים, מעוררי מחשבה, השראה, מסריםהמתיקות שבשכחה
קצרים או ארוכים
קטע, שיר, סיפור, או מחזה (טוב, הגזמתי)
שהשאיר בכם רושם,
עשה לכם טוב לקרוא,
משהו שהיה מיוחד
והייתם שמחים לחלוק עם השאר.
בבקשה שרשרו לכאן,
ובואו נהפוך את השרשור הזה
לשרשור הקטעים המיוחדים!
זה יכול לצאת מדהים!

מקווה להענות ולהשתתפות פעילה
זה עוד יהיה משמעותי ויעיל עבור כולנו!
רעיון יפה!Look Smile

מדריך אידיאלי, הוא מדריך שלא חושב שהוא אידיאלי.
הוא נמצא בתהליך אין סופי של לימוד וחיפוש, חשבון - נפש והתקדמות.
יש לו יעדים חינוכיים לטווח ארוך,

 אך הוא בוחן אותם כל יום מחדש לאור ההווה.
המדריך האידיאלי, (וכן, גם המדריכה...)
מכיר בכך שהיעד החינוכי הראשון שלו,
זה הוא עצמו

 

עליו להיות דוגמא אישית ובעיקר אישיות שהיא דוגמא

לא רק בפעולה, אלא גם בבית.

 

לא רק בעת שיחה לחניכיו אלא גם כשהוא לבד עם חבריו.

המדריך שואף להוביל את שבטו כקבוצה

תוך טיפוח קשר אישי משמעותי עם כל חניך בנפרד.
 

מדריך אידיאלי הוא זה ששומר על גבולות.
הוא מבין מתי צריך להיות רציני

ומתי צריך (וכדאי...) להשתולל.
הוא יודע מתי עליו להיות מנהיג הקורא לשבטו: "אחרי"
ומתי עליו להתבונן מן הצד, ולאפשר לשבט לברור את דרכו שלו.
 

מדריך אידיאלי הוא מנהיג מלידה,
שאינו מסתפק בכישורים איתם נולד,
אלא נעזר בהם,

כדי להמשיך ולעלות מעלה מעלה

 עד בלי די...

מה?נקפיץ עם יוני...מאיר.

ועוד אחד של הרבי מקוצק...מאיר.

יש הרבה גירסאות למשל הזה זה מה שמצאתי באינטרנט.חסויה
עבר עריכה על ידי חסויה בתאריך י"ז באב תשע"ה 18:29

אדם שחלם חלום: והנה בחלומו הוא מגיע לבית עולמו, ומראים לו את סרט החיים שלו, כל רגע ורגע בחייו, וכל אשר עשה בשנות חייו. והנה לפתע הוא רואה, שהוא הולך על שפת הים מטייל בצוותא עם אלוקיו, ולכל אורך הדרך הוא רואה סימן של פסיעות רגליים.

הוא שואל בתימהון: ריבונו של עולם, של מי פסיעות רגליים אלו? אומר לו בורא עולם: בני, אלה פסיעות רגליך במסלול החיים שלך. ואז הוא מתבונן ורואה שישנם עוד זוג פסיעות המלוות את סימני הפסיעות שלו על שפת הים, ושוב שואל הוא, ריבונו של עולם: למי שייכות הפסיעות המלוות את פסיעותיי?

משיב לו אביו שבמרומים: בני, אלו פסיעות שלי, כביכול, אשר ליוויתי אותך בצמוד אלי בכל משעולי החיים שלך.

והנה ממשיך הוא להתבונן במסע חייו, והוא מגיע לתקופה הקשה ביותר בשנות חייו, עת אשר עברו עליו משברים וקשיים עצומים ונפילות בכל תחומי החיים: הן בבריאות, הן בפרנסה, הן בלימוד, הן בשלום בית, הן בחינוך הילדים, ומצבו הנפשי הולך ומתערער, ומתחיל לחשוד שכולם עושים לו הפוך ממה שהוא מצפה מהם, וכל העולם נגדו לרעתו… וכאן הוא רואה לתדהמתו, שהפסיעות המלוות נעלמו.

ואז הוא שואל בכאב וכמעט בזעקה…

אלוקים, הרי אתה אמרת לי שכאשר אחליט ללכת אחריך – תלך איתי צמוד לאורך כל הדרך, והנה הבחנתי, כי בתקופות הקשות של חיי צעדתי לבד! מדוע ריבונו של עולם? מדוע דוקא בתקופה הסוערת ביותר בחיי, נעלמו עקבותיך? מדוע דוקא בזמנים שנזקקתי לך ביותר, עזבת אותי והשארת אותי לבד להתמודד בג'ונגל החיים?

הוא נסער על היותו עזוב בודד וגלמוד ביער הג'ונגל של החיים. ולפתע שומע הוא קול אבהי, רך מרגיע ומלטף: בני יקירי, בני אהובי ומחמד עיני, אוהב אני אותך יותר מכל, ולעולם לא אעזוב אותך!

אם כן שואל הוא בחרדה מדוע נשארו עקבותי לבד במשעול החיים?

משיב לו אבאלה שבמרומים: אוי נשמה טהורה כמה קליפות ומסכים מסתירים ממך את האמת הצרופה, כי ההפך הוא הנכון! דוקא בתקופה הקשה הזאת של חייך, הייתי צמוד אליך קרוב מאד, ונשמה יקרה מה שאת רואה רק זוג אחד של עקבות בכל משעול החיים, לא היו אלה עקבותיך, אלא היו אלה עקבותי שלי כשנשאתי אותך על כַּפַּי.

אם צריך עוד תגידו.. יש לי הרבה...

אהבתי אם יש לך עוד נשמח Look Smile


יש מקומות-חסויה

יש מקומת שאתה עובר בהם מביט לצדדים וממשיך הלאה. יש אנשים שאתה פוגש בהם- מחייך קלות וממשיך הלאה. אבל יש לא הרבה כמובן-  רק כמה מיוחדים אי שם... מקומות שאתה עובר שם ונשאר -כי טוב לך וחם וקשה משם להמשיך הלאה. ויש אנשים שאתה פוגש בהם- אתה נקשר ואוהב... וכשאתה ממשיך משם הלאה- הם ממשיכים איתך עמוק בלב.

ציפור. מתוך "השחף"חסויה

עם יציאתה לעולם הגדול, פורשת כנפיים ומתחילה לעוף.

העולם לא מוכר, ולפעמים מנוכר אך הציפור ממשיכה לעוף

לעיתים קשה הדרךיש רוחות, סערות וושי

או מסע מול הים שהוא קשה למרות כל היופי...

ואז הציפור מתאמצת וממשיכה ועוברת את הים תוך כדי נפילות קטנות, ומעידות לעיתים.

הציפור סתם דואה במרחב. יש לה זמן, ללא מאמץ.

לחשוב קצת על עצמה לעיתים... היא תופסת זרמי אויר ואיתם מפליגה

ללא מאמץ ומבלי "לעשות חושבים"

ובסוף בסוף חוזרת היא אל קינה

ויושבת שם קצת עם עצמה

ומוצאת את האושר

ו"יוצאים ילדים"

וכך שוב מתחיל "המסע המדהים"

ר' נחמן מברסלב-חסויה

בימי הנעורים לומדים לדבר

בימי הזקנה לשתוק

וזו מגרעתו הגדולה של אדם

שלמדו לדבר לפני שידעו לשתוק

זה יפה!!סתמישוו
כאילו.. גם כל השאר, אבל זה תפס אותי
שיר בעיפרון- בית הבובותחסויה

אל תשכח לשמוח גם בחלקי
ואל תמנע מלבכות כשעצוב
תנצל עד תום כל עוד אתה תמים
תלמד לוותר ואל תוותר על החיים.

כי בחיים הכל עובר
מטעויות למד והשתפר
מה שקולך הפנימי אומר, זו האמת שלך
לא, לסלוח זו לא חולשה
נצור אהבה בדרכך
ודע, את כל הסובב אותך.

אל תלך בדרכו של אחר
ואל תיכנע לחולשות שבגוף
שא בעול בכתפיים איתנות
ותאמין ותאמין, רק תאמין.

שבחיים הכל עובר...

תפילה -לאה גולדברגחסויה

למדני אלוקי ברך והתפלל

על סוד עלה קמל

על נגה פרי בשל

על החירות הזאת

לראות לחוש לנשום

לגעת, ליחל, להכשל

למד את שפתותי ברכה ושיר הלל

בהתחדש זמנך

עם בוקר ועם ליל

לבל יהיה יומי עלי כתמול שלשום

לבל יהיה עלי יומי הרגל

עוד??? יש לי מלא... רק תגידוחסויה


בהחלט עוד! ממש מדהים ומוסיף עד עכשיו תודה רבההמתיקות שבשכחה
בנק הזמן. מחר בע"ה אוסיף עוד...חסויה

תארו לעצמכם, שיש בנק המזכה אתכם בכל בוקר בסכום של 86,400 ש"ח
היתרה אינה עוברת מיום ליום. בכל לילה, כל סכום של הוצאתם במשך היום נמחק.
מה הייתם עושים? מוציאים כל שקל כמובן. לכל אחד מאתנו בנק שכזה.
 

שם הבנק : ז מ ן

בכל בוקר אנו מזוכים ב- 86,400 שניות. בכל לילה מה שלא נוצל לטובה, הולך לאיבוד.
היתרה אינה עוברת ליום שלמחרת. אין אוברדרפט. בכל יום, נפתח החשבון מחדש.
בכל לילה, מה שנותר נמחק. אם לא השתמשתם במה שהיה בחשבון- ההפסד כולו שלכם.
אי אפשר לחזור אחורה. גם אי אפשר למשוך כנגד המחר. מוכרחים לחיות בהווה,
על חשבון הזמן שניתן לנו בכל יום.
השקיעו את זמנכם, על מנת להשיג ממנו את מירב הבריאות, האושר וההצלחה בעתיד.

השעון מתקתק, נצלו את הזמן, היום!
על מנת להבין מהו ערכה של שנה אחת- שאלו תלמיד שנשאר כיתה.
על מנת להבין מהו ערכו של חודש אחד- שאלו אמא שילדה פג
על מנת להבין מהו ערכו של שבוע אחד- שאלו עורך של עיתון שבועי.
על מנת להבין מהו ערכה של שעה אחת- שאלו אוהבים המחכים לפגישה.
על מנת להבין מהו ערכה של דקה אחת- שאלו את האדם שפספס רכבת.
על מנת להבין מהו ערכה של שניה אחת- שאלו את האדם שניצל מתאונת דרכים.
על מנת להבין מהו ערכה של אלפית השניה- שאלו את הספורטאי שזכה במדליית כסף.
תבינו מהו ערכו של כל רגע ותוקירו אותו יותר, אם חלקתם אותו עם אדם מיוחד,
אדם יקר, זכרו שהזמן אינו ממתין לשום אדם.
האתמול הוא היסטוריה. המחר אינו ידוע.
היום הוא מתנה. וכדי להוכיח לכם תבדקו איך  קוראים להווה באנגלית! (PRESENT).

נראלי של הרבי מקוצקחיית המתכת

 

הקבה" שואל את האדם- איך אתה מרגיש?

                      עונה לו- רע.

 

משיב הקב"ה- זה רע? אני יראה לך מה זה רע.

 

שואל הקב"ה את האדם- איך אתה מרגיש?

                      עונה לו- טוב

 

משיב הקב"ה- זה טוב? אני יראה לך מה זה טוב

 

אני מכירה את זה ככה-חסויה

כשאתה נשאל לנלומך ,אל תרטון ואל תתאונן על צרותך. אם אתה משיב "רע לי" אז אומר הקב"ה "זה רע בעיניך? אראה לך מה רע באמת" כשאתה נשאל לשלומך ולמרות צרות או ייסורים אתה משיב "טוב" אזי אומר הקב"ה"זהו טוב בעיניך? אראה לך מה טוב באמת!"

(ר' נחמן מברסלב)

רבי מנחם מנדל מקוצק:ראבק!!!

האמונה- בהירה מן הראייה.

 

כל הדברים שבעולם אפשר לחכותם,

חוץ מן האמת,

שכן אמת מעושה- שוב אינה אמת.

 

אפילו מי שהוא שקרן בטבעו אינו יכול לסבול השקר של חברו.

 

כשם שהרך יכול לסבול שפרצופו של חברך אינו דומה לשלך-

כך תסבול שדעותיו של חברך אינן דומות לדעותיך.

 

אם אני הנני אני משום שהנני אני,

ואתה הנך משום שאתה הנך-

הרי אני הנני אני ואתה הנך אתה.

אולם אם אני הנני אני משום שאתה הנך אתה,

ואתה הנך אתה משום שאני הנני אני,

הרי אין אני אני ואין אתה אתה.

 

רוצה אני שאף אם מוט יתמוטטו השמים

ופור תתפורר הארץ,

יעמוד האדם על שלו וממקומו לא יזוז.

 

חרותו של אדם גדולה מתלמוד תורה.

וחייב אדם מישראל ליגע עצמו בפרשת חרותנו וביציאת מצרים

יותר מבסוגיה קשה בתלמוד.

 

למד לשתוק- כדי שתדע לדבר.

 

צעקה היוצאת מן הלב,

אף על פי שאינה יוצאת מן הפה,

בוקעת שחקים ומנסרת רקיעים.

סיפור של אינדיאני זקןחסויה

אינדיאני זקן ישב עם נכדו וסיפר לו שבתוך כל אדם שוכנים 2 זאבים ,ובניהם מתנהלת מלחמה מתמשכת שאינה נפסקת לעולם.

הזאב האחד הוא זאב הרו, הכעס, הכאב, העלבון, התסכול, הקנאה, צרות העין וחוסר הערכה עצמית...

הזאב השני הוא זאב האהבה, הקבלה, החמלה, החיוך, האושר, התקוה, התמיכה, הצחוק ,החיבה...

שאל הנכד:" איזה זאב מנצח במלחמה סבא?"

ענה לו:"זה שאותו אתה מאכיל..."

כאשר אדם הולך בדרך הוא מסתכל לכל הכיונים-חסויה

אחורה- כדי לדעת מאין הוא בא, ילמד מן העבר וינצרהו.

לצדדים- לראות את חבריו הצועדים עימו

למטה- לוש את האדמה מתחת לרגליו

למעלה- להכיר ולהאמין במי שלמעלה ממנו

וקדימה- ללמוד מכל הכיוונים הללו ולצעוד בדרכו שלו

קדימה, להתקדם עוד ועוד.

מספרי אורי אורבך--חסויה

שיחקתי כדורגל עם השכנים

כולם חוץ ממני היו חילונים

כולנו יחד עם ישראל חי!

מאחד לשני הכדור מתגלגל.

ורק כשחטפתי גול הם התחילו לכעוס

ואמרו:"הפסדנו רק בגלל הדוס".

(אולי בשבת יזרקו סוכריות)

נכון שלא ראש השנה אבל-חסויה

איחולים לקראת ראש השנה-

שלא תהיה באמצע חלום מרתק כשמגיע הבוקר ואתכם מעירים

שלא תתבקשו לקרוא תשובה בקול בדיוק כשלא הכנתם שיעורים

שה"שפית" של העיפרון לא יתעקש שוב ושוב תוך כדי חידוד להשבר

והעקר מעומק הלב נאחל- שלא יהיו לכם צרות גדולות יותר!

 

כולנו יחד עם ישראל (בלי 'חי')נפש חיה.
אופס..חסויהאחרונה


עוד? תרגישו בנוחלהפסיק אותי...חסויה


לא עניתם לי- לכתוב עוד?חסויה


כמה שיותר בן-ציון


באמת כמה שיותר, יותר טוב! מדהימה, תודה לךהמתיקות שבשכחה
את וכל שאר המעלים מוסיפים המון לכולנו
של חנה סנשעוד יהודי

קול קרא והלכתי

הלכתי כי קרא הקול

אך בפרשת דרכים

הלכתי לבל אפול.

אך בפרשת דרכים

סתמתי אוזני בלובן הקר

ובכיתי

כי איבדתי דבר.

 

כל פעם שאני קורא אותו אני נפעם מחדש.

שרשור ממש יפה! כל הכבוד!גאולה!

אל תהיה מן האנשים

שמצטערים על העבר

ומתחרטים עד כדי כך

שאין להם מקום בלב

להמשיך הלאה.

---

מוטב להיות פתי

המאמין לכל דבר,

מאשר ספקן

שאינו מאמין לדבר-

אף לא לאמת.

---

אדם לא נמדד לפי מה

שהוא משיג,

אלא לפי מה שהוא

שואף להשיג.

(רק אציין-ענבל
בס"ד

היה אחד כזה בעבר שמתוכו נבעה חוברת הקטעים שקישור לה נמצא בנעוץ בפורום בני עקיבא.
מוזמנים להיכנס ולהתרשם.
הקטעים נאספו מתוך שרשור דומה.
מוזמנים לעשות ככה גם עם הקטעים פה
זה ממש יעיל)
.......חסויה

אם היה לי את השכל של היום לא הייתי עושה את הטעויות של פם

אבל השכל של היום בא בגלל הטעויות של פעם.

-------

כשעולים על דרך חדשה לא תמיד יודעים לאן תוביל,

ולפעמים אין שום ברירה וריך ללכת על השביל

ןלכן גם אם לא יודעים לאן נגיע ולאן הדרך מושכת

יש לזכור מה גרם לנו לצאת ולמה התחלנו ללכת.

---------------

עם מכלול הקוצים והצמחים שנכנסו לי לגוף אפשר להקים ערוגה של מטר על מטר

אבל אלו לא סתם קוים, אלו קוצי ארץ ישראל! (אוריאל פרץ ז"ל)

------------------

עלה למעלה על כי כח עז לך.  יש לך כנפי רוח, כנפי נשרים אבירים. אל תכחש בם פן יכחשו לך,

דרוש אותםוימצא לך מיד.-(אורות הקודש -הר' קוק)

-----------------

כל מה שהאדם מתגדל מתגדל העולם כולו עימו(הר' קוק)

----------------

קל הוא המעשה המזהיר, החד פעמי, קשה הוא המעשה האפור היומיומי

 

.........חסויה

אל תלך לפני כי אולי לא אלך אחריך

אל תלךאחרי כי אולי לא אדע להוביל אותך

תלך לצידי והיה ידידי

--------------

מה ההבדל בין שונא שקר לאוהב אמת?

שונא שקר שונא את כולם- כי בכולם יש קצת שקר.

אוהב אמת אוהב את כולם- כי בכולם יש קצת אמת.

-------------

אינני מדבר כי יש לי כח לדבר, אני מדבר כי אין לי כח לשתוק(הר' קוק)

------------

מדרגה גבוהה היא לחשוב כמו שמרגישים ולהרגיש כמו שחושבים(הר' נריה)

-----------

הכל תלוי ברצון, הכל- גם הרצון(הר' נריה)

---------

כאיל תערוג על אפיקי מים, כן נפשי תערוג אליך אלוקים

------

כל משבריך וגליך עלי עברו

----------

חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

שלוםטאטע מלך העולם

יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.

 

ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?

רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...

 

תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!

זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini

אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.


כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.

האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?


האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?

או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?


העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.

מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה?  (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)


אולי  לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי? 

אמממטאטע מלך העולם

זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...

אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם

הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...

בד"כ זה כן סותריהודי חסידי

אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?

 

לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.

אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך. 
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם

זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...

אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...

 

עכשיו מבינים קצת יותר??

כן...יהודי חסידי

אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...

 

חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך. 

וואי תודה!טאטע מלך העולם

אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??

ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה

אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...

כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...

 

בקיצור מורכב ביותר...

אולי יעניין אותך