חברים למישהו יש קטעים /מקורות על שמירת נגיעה ? דחוףיצור .. =]
בעיקרון יש לזה פרשנות. אבל כהלכה יבשה..דבש חריף
א כל הבא על ערווה מן העריות דרך אברים, או שחבק ונשק דרך תאוה ונהנה בקרוב בשר - הרי זה לוקה מן התורה, שנאמר: "לבלתי עשות מחוקות התועבות" (ויקרא יח,ל), ונאמר: "לא תקרבו לגלות ערווה" (שם יח,ו), כלומר לא תקרבו לדברים המביאין לידי גלוי ערווה. ב1 והעושה דבר מחוקות אלו - הרי הוא חשוד על העריות.
ב2 ואסור לאדם לקרוץ בידיו וברגליו או לרמוז בעיניו לאחת מן העריות, וכן לשחק עמה או להקל ראש. ואפלו להריח בשמים שעליה או להביט ביפיה אסור. ומכין המתכוון לדבר זה מכת מרדות. והמסתכל אפלו באצבע קטנה שלאשה ונתכוון להנות - כמי שנסתכל במקום התורף. ואפלו לשמוע קול הערווה או לראות שערה אסור.
ג וכל הדברים האלו אסורין בחיבי לאוין. ומותר להסתכל בפני הפנויה ולבדקה, בין בתולה בין בעולה, כדי שיראה אם היא נאה בעיניו ישאנה, ואין בזה צד אסור, ולא עוד, אלא ראוי לעשות כן. אבל לא יסתכל דרך זנות; הרי הוא אומר: "ברית כרתי לעיני, ומה אתבונן על בתולה" (איוב לא,א).
ואפשר בעיברית...?קיפודה


לדעת הרמב"ם איסור נגיעה בדרך חיבה הוא מדאורייתאא"י זה קשה

והוא "לא תקרבו לגלות ערווה" ומגע שנובע מחיבה והנאה הוא קרבה ונמצא במסלול של גילוי ערווה ולכן כלול בלא תקרבו. וכן אסורים מיני 'פלירטוטים' לסוגיהם שגם הם מביאים לגילוי ערוה.

ולמטרות חתונה מותר להסתכל אבל לא דרך זנות אלא בצורה רגילה וראויה. 

שתזכו לבלח בעיתו ובזמנו..

אבל יש פרשנות האם פנויה בכלל ערוה לענין נגיעה של חיבה.דבש חריף
בכל מקרה היא נידה בימינו כיון שלא טובלותא"י זה קשה


ופה השאלה.. האם נידה אסורה סתם אסורה. או רק נידה נשואהדבש חריף
נידה אסורה תמיד. גם נשואה וגם רווקה.סתמישוו
מדרבנן אסור גם נגיעה. מדאורייתא.. קצת יותר מזה.
אישה לפני החתונה, שטובלת ועושה הכל כהלכה, ברמת העיקרון (!!) מותר לגעת בה, כי היא טהורה והכל.. בזמן שהיא לא נידה.
אבל, וזה אבל רציני, אם הבנתי נכון.. הרבנים של היום אוסרים לרווקה לטבול, ואז האישה היא בחזקת נידה תמיד, כדי לצאת מהספקות.
ולכן.. זה אסור.
טוב שאמרת מדרבנן. אני אומר לך שזה פרשנותדבש חריף
אתה הולך כמו קו מסויים. אבל אני לא מתווכח על זה כאן. אם אתה רוצה סיבה למה אני לא מתווכח כאן אני יגיד לך באישי.
אתה לא צריך להגיד לי אני כבר יודע..סתמישוו
גמאניי מתכוון לעזוב את זה.
ונכון, זה פרשנות.
איש באמונתו יחיה..


[כן, כן.. צדיק. אני יודע]
זה רמב"ם?יאירוש


קושי..~שיר
וואו זה הדבר הכי קשה שיש.
בטח לבנים..
גיליתי שיש פה הרבה צדיקים!!
אשריכם
גם לשמור שבת זה קשהחפרנית גאה=)
אבל אני חושבת שבגלל שאנחנו מעצימים את הקושי בשמירת נגחעה, זה הופך ליותר קשה. ואני חושבת שככל שמפנימים את החשיבות של זה, זה נהיה פחות קשה.
אני חיה בחברה די מעורבת, ואפעם לא היו דיבורים על שמירת נגיעה, זה ב"ה דבר מובן מאליו, אז זה גם לא קשה לי.. ברגע שהופכים את זה ללא מובן מאליו- זה נהיה קשה.
זוהי דעתי הצנועה. בטוחה שיהיו אחרים שיחשבו אחרת
מה הקשר?ההוא גברא

למה לבנים יותר קשה?

מנקודת מבט אישית שלי לבנות יותר קשה. אבל זה סובייקטיבידבש חריף
בין אדם לאדם. אמרתי כדבר כללי..
הספר "מגע הקסם"חפרנית גאה=)
הי, גנבת לי את הספר שתמיד אני ממליצה עליו ^חסויה


סליחה |משפיל ראש|חפרנית גאה=)
מי כתב את הספר הזה?*אביה*


גילה מנולסון.ישראלן


מסילת ישרים, פרק י"א, הפיסקה שמתחילה במילים "ונדבר עתה"סתמישוו
לא קראתי הכל אבל-אהבת ישראל!!אחרונה

יש את האתר של חברים מקשיבים.

אחלה אתר!! מומלץ מאוד!!

יש שם גם מאמרים שמדברים על זה וגם הרבה שאלות ותשובות של המשיבים שם!!

ו....יש לי איזה קטע חמוד שאולי יוכל לעזור...

אם אוכל לצלם אותו בהמשך אז בכיף...

 

קיצור.. מוזמן (מוזמנים כולםחיוך גדול) להסתכל שם!!!

תכתבו בגוגל חברים מקשיבים...

 

ממליצה!!!!!!!!!!

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירותאחרונה

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילהאחרונה
מדהים!
שלוםטאטע מלך העולם

יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.

 

ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?

רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...

 

תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!

זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini

אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.


כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.

האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?


האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?

או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?


העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.

מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה?  (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)


אולי  לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי? 

אמממטאטע מלך העולם

זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...

אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם

הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...

בד"כ זה כן סותריהודי חסידי

אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?

 

לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.

אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך. 
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם

זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...

אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...

 

עכשיו מבינים קצת יותר??

כן...יהודי חסידי

אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...

 

חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך. 

וואי תודה!טאטע מלך העולם

אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??

ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה

אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...

כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...

 

בקיצור מורכב ביותר...

בדידותהרשפון הנודד

למה אפשר לחוש בדידות ברמה כמעט משתקת והאם זה אמיתי ומה אפשר לעשות עם זה?

לכן לנוער יש תנועות נוער. מפגשים, פעילויותפ.א.
כן אבל זה מרגיש לי קצת בריחה משום מההרשפון הנודד
בריחה? אשמח שתסבירפ.א.

אתה מרגיש בדידות כי אין לך חברים? מה עם חברים לכיתה בלימודים?

אתה לא חבר בתנועת נוער? 

זה לא זההרשפון הנודדאחרונה

זה הנקודה יש לי חברים אבל אני לא רוצה לבנות את הקשר שלי רק בשביל להרגיש שיש לי חברים ואני לא בודד...(מוזמן להסתכל בשרשור החדש על ללכת לסניף מעורב שאתה לא כל כך מאמין בזה אבל צריך בסוף חברה..)

...הרמוניה

א- אדם בסופו של דבר מול עצמו גם כשהוא עם חברים וגם כשהוא לבד... האם אתה מהווה חברה טובה לעצמך? 

מעניין לך עם עצמך? האם אתה חבר טוב לעצמך (רגשית)?

תכנס פנימה. בכל אחד יש עושר פנימי וזה תענוג לגלות אותו.

ב- נסה לשים לב לזה שאתה אף פעם לא באמת לבד, תמיד מושגח בידי מישהו שאוהב אותך אהבת עולם...

אולי יעניין אותך