ישלי שאלה: האם כתוב בשולחן ערוך, בהלכה שאסור לדבר עם בנים?נחל
וכנ"ל הפוך.

זה אסור/ מותר הלכתית?!
זה השולחן ערוך..סתמישוו
צריך אדם להתרחק מהנשים מאד מאד. ואסור לקרוץ בידיו או ברגליו ולרמוז בעיניו לאחד מהעריות. ואסור לשחוק עמה, להקל ראשה (נראה דצ"ל: ראשו) כנגדה או להביט ביופיה. ואפילו להריח בבשמים שעליה אסור. ואסור להסתכל בנשים שעומדות על הכביסה. ואסור להסתכל בבגדי צבעונים של אשה שהוא מכירה, אפילו אינם עליה, שמא יבא להרהר בה. פגע אשה בשוק, אסור להלך אחריה, אלא רץ ומסלקה לצדדין או לאחריו. ולא יעבור בפתח אשה זונה, אפילו ברחוק ארבע אמות. והמסתכל אפילו באצבע קטנה של אשה ונתכוין ליהנות ממנה, כאלו נסתכל בבית התורף (פי' ערוה) שלה. ואסור לשמוע קול ערוה או לראות שערה. והמתכוין לאחד מאלו הדברים, מכין אותו מכת מרדות. ואלו הדברים אסורים גם בחייבי לאוין.


אין שואלים בשלום אשה כלל, אפילו על ידי שליח, ואפילו על ידי בעלה אסור לשלוח לה דברי שלומים. אבל מותר לשאול לבעלה איך שלומה


כתבתי פה 2 סעיפים, כי נראליי שאלה יתאימו למה שאת מחפשת
ואוו... מישהו באמת מקיים את כל זה? פסידונית


קודם כל, יש אנשים שמקיימים את זה..אני לא. אבל יש אנשים שכן..סתמישוו
אני מאמין לפחות שכן.
חוץ מזה, הזמנים של אז לא כמו של היום..
למשל, כתוב "פגע אישה בשוק, אסור להלך אחריה, אלא רץ ומסלקה לצדדין או לאחוריו" כלומר שאם מישנו ראה אישה בשוק הוא צריך לרוץ לפניה כדי שהוא לא יוכל להסתכל בה.
כמדומני שזה ר' שלמה זלמן אוירבך שחי בדור האחרון [נפטר לפני בערך 20 שנה] שאמר שכיום זה לא בדיוק מתקיים או משוו כזה (אל תתפסו אותי במילה, אנל'א זוכר בדיוק) אבל הש"ע מדבר על מצב של פעם שבו זה לא היה קורה שאישה הייתה נמצאת בשוק, לכן אם זה היה קורה פעם בכמה זמן אז היה צריך לרוץ לפניה. היום, זה קצת לא הגיוני שכל פעם שנראה אישה נצטרך לרוץ לפניה, כי אז כל פעם שנרוץ תהיה עוד אישה ועוד אישה..
וזה קשה לקיים את זה..

אבל.. זה אחלה שיטה לרדת במשקל
זאת אומרת שכל אלה שמדברים חופשי, ודברים מעורבים זה נוגד אתנחל
ההלכה?!
את יודעת לקרוא?יאירוש


אני בעיקר רוצה להיות בטוחה..נחל
את קראת פה הלכה שנכתבה לפני המון זמן,יאירוש

המצב השתנה מאד מאז, כדאי שתשאלי רב.

 

הלכה זה לא משו שמתשנה, עם כל הכבוד..נחל
נכון, אבליאירוש

מצב זה דבר שמשתנה, תקראי שוב את התגובה.

 

נההה. זה דברים שנשארו. האנשים הם חושביםיהודה פ.

שצריך לשנות את ההלכה. ככה צריך לעשות. וזה קשה ולא כיף, נכון. אבל לא באים למצוא היתרים לזה.

 

אא"כ לא אכפת מההלכה..

מה לא מובן?!יאירוש

המצב היום שונה אז צריך לברר מה ההלכה במצב הקיים, ולא במצב שהיה לפני 500 שנה.

לא ההלכה משתנה, המציאות משתנה.

בנושא הזה זה חיפוש של היתר..תחשוב על זהיהודה פ.


יכול להיות...יאירוש


^^^!סתמישוו
והא ראיה, מה שכתבתי בתגובה השנייה פה!
אנחנו לא רפורמים, זה לא שינוי התורה, התורה לא תהא מוחלפת!! יש הבדל בין הדברים..
יש שני דברים -חגי לנדסברג

יש הלכה. שזה דבר מבוסס שהתחיל מהגמרא המשיך דרך ראשונים ואחרונים והגיע אלינו.

ויש סייגים. כל אחד מהפוסקים הבין את ההלכה בדרך מסויימת(אולי גם בהסתכלות על התקופה שלו)

והוסיף מעצמו סייגים שהוא חשב שיעזרו לשמור על ההלכה.

ההלכה היא שצריך להתרחק מנשים מאוד מאוד.

מה זה אומר?בזמן השו"ע זה היה אומר לרוץ לפני אישה.

היום זה אולי פחות מצוי א כנראה שהיום יהיה אסור לדבר עם אישה בפלאפון/או באופן אחר.

 

ב"הצלחה!

מה נשתנה...פשושון

שבדור הזה אנשים הרבה אבל הרבה יותר שטופים בתאווה הנ"ל

ותראה סרטונים של פעם ותשווה בין הצניעות של פעם לשל היום 

 

ככה שאם כבר המצב השתנה זה לרעה... אז תסתפק במה שאסור היום

ותגיד תודה שעדיין לא אסור להוציא את האף מהבית אפאטי

למה החלטת שאני מקל בענייןיאירוש

ומחפש עוד קולות?

פשוט היום מעמד האישה שונה ממה שהוא היה פעם.

מעמד האשה זה מאד נחמד... אבל זה לא משנה את ההלכהפשושון

ומחילה אם נפגעת... זה היה רושם מוטעה 

 

אבל בכל אופן אתה עלול לתת לאנשים את ההרגשה שהיום השתנתה ההלכה

שזה לא נכון בעליל...

להפך היום כמות החטאים בעריות היא עצומה ברמות מפחידות

לא יודע, לא נפגעתי...יאירוש

וחוץ מזה- לא התכוונתי לומר שההלכה השתנתה, אתה יכול להסתכל בהודעות הקודמות שלי, אולי לא ניסחתי מספיק טוב.

אני לא יכול לפסוק פה הלכה, ולהגיד מי עושה מה ואם זה נוגדסתמישוו
ת'הלכה או לא.

אני כתבתי ת'שולחן ערוך.
וגם כתבתי שמה בערך את מה שכתב הרש"ז אוירבך.
היום זה קצת שונה, לא שהתורה השתנתה, חלילה.. פשוט המצב שונה..
ואני חושב שאולי כן מותר להגיד שלום ברחוב [אם רואים אחד ת'שני , דברים כאלה]
אבל אנל'א בטוח.
אני באמת ממליץ שתשאלי מישהו שבקיא בנושא הזה קצת יותר מנערים בגיל העשרה (לא שאני מזלזל , פשוט שאולי תביני פה ממישהו משהו לא נכון)
לאפיתה פיתה
כתבתי תגוסה ארוכה והיא נמחקה.

אנשים מביני דבר-תקנו אותי.
במתו תורה קיבלנו תורה בכתב ותורה שבע"פ שהועברה מדור לדור, מפה לפה.

כשעם ישראל יצא לגלות עזרא הסופר הבין שבשביל שהתורה שבע"פ תישמר כדאי לכתוב אותה.

התורה שבע"פ כצובה במשנה, והגמרא זה דיונים מבית המדרש של האמוראים על המשנה.


כמו שהצורה הועברה מדור לדור ושונתה (כמו בפעולה של הלשון הרע, שהסיםור משתנה )

זה שאנחנו לא פועלים לפי השולחן ערוך לא אומר שאנחנו חוטאים.

אנחנו צריכים להקשיב לרבנים שבתקופתינו.

והתורה שבע"פ ממשיכה לעבור מפה לפה, מדור לדור!
תשאלו ביינישים נודעים את מי הם שואלים הלכות, הם יגידו בלי היסוס שאת אבא.

היה לא מזמן דיון על לימוד גמרא, ואמרו שהלכות אנחנו יודעים מהבית. מב זה אם לא המשך העברת התורה מדור לדור?
יש הרבה דיוקיםלומד ומלמד

עזרא לא כתב את התורה שבע"פ. תורה שבע"פ הועברה בע"פ ונשתכחו 700 או 3000 הלכות בימי אבלו של משה שהחזירן עותניאל בן קנז בפלפולו. מכאן שיש לחכמים סייעתא דשמיא לכוון לאמיתה של תורה ושומר פתאים ה'. התורה שבע"פ נכתבה אך לא הותרה לפרסום, עד שבימי ר"י הנשיא נחתמה המשנה (יש הרבה הוכחות שמשניות ר"י הנשיא הן עריכה מאחרת של חומר קדום), בימיו, תלמידיו רבי חייא ורבי אושעיא ליקטו ברייתות מוסמכות ומדוייקות, הן נלקטו לאחר כתיבת המשנה, אך כנראה לא עברו ניסוח ושמרו על סגנון עברי קדום מהסגנון של משניות ר"י הנשיא והדברים ארוכים.

ברמת העיקרון, כל ישראל מחוייבים לפסיקת השו"ע והרמ"א הכתובה שם פרט לאי אלו מקרים של פוסקים ע"פ הקבלה או בסוג מנהגים ועוד. השו"ע הוא סוג של סיכום של ספר ארבעה טורים שמבוסס על הרי"ף, הרא"ש והרמב"ם שביססו פסיקתם על הגמרא. לרבנים היום אין סמכות לחלוק על השו"ע או על הראשונים (כמו שאמורא לא יחלוק על תנא), זה הכוח של התורה שעוברת מדור לדור ולא משתנה מדור לדור. ואכמ"ל.

אין סמכות לחלוק?א-לרועי

שו"ע אדמו"ר הזקן וילקוט יוסף הם שני חיבורים מהדורות האחרונים שלעיתים חולקים על השו"ע. אני לא חושב שאפשר להגיד לאילו רבנים יש סמכות לעשות מה. רק שמי שמעז לחלוק על ענקים כמו הבית-יוסף והרמב"ם כדאי שיהיה לו על מה לסמוך.

בפשטות מדובר על אשת איש.איש_בנימין


לא נכוןפשושון

 "ונשמרת מכל דבר רע" שלא יסתכל אדם באשה נאה ואפילו היא פנויה, באשת איש ואפילו היא מכוערת.

(עבודה זרה כ)
 

בטור וגם בשו"ע כתוב 'ראשו' ולא 'ראשה'לומד ומלמד


נראלי יתאים גם- לא תרבה שיחה עם האישהרייצ'ל=)
אז את כן יכולה להגיבנחל
מהטאבלט.. אבל.. קחי לתשומת ליבך מה שרשמתירייצ'ל=)
תהיי איתו כל הזמן..אממ..אני מעדיפה להתעלםנחל
אני...מה שדיברנו אתמול.. סתם..זה משו שצריך לדעת באופן כללירייצ'ל=)אחרונה
ההלכה היבשה לא אוסרתמושיקו
אבל ממליצה כמה שפחות אם בכלל בגלל התוצאות שזה יכול להביא
איסורי דרבנן לא פחות חמורים..יהודה פ.


התכוון שזה שזה דרבנן לא אומר שלא צריך להקפיד. נראלי..א"י זה קשה


אבל איך זה קשור למה שמושיקו אמרדי"מ
כדאי שתראי אתיאירוש

זה: צריך אדם להתרחק מהנשים מאד מאד. ואסור לקרוץ בידיו או ברגליו ולרמוז בעיניו לאחד מהעריות. ואסור לשחוק עמה, להקל ראשה (נראה דצ"ל: ראשו) כנגדה או להביט ביופיה. ואפילו להריח בבשמים שעליה אסור. ואסור להסתכל בנשים שעומדות על הכביסה. ואסור להסתכל בבגדי צבעונים של אשה שהוא מכירה, אפילו אינם עליה, שמא יבא להרהר בה. פגע אשה בשוק, אסור להלך אחריה, אלא רץ ומסלקה לצדדין או לאחריו. ולא יעבור בפתח אשה זונה, אפילו ברחוק ארבע אמות. והמסתכל אפילו באצבע קטנה של אשה ונתכוין ליהנות ממנה, כאלו נסתכל בבית התורף (פי' ערוה) שלה. ואסור לשמוע קול ערוה או לראות שערה. והמתכוין לאחד מאלו הדברים, מכין אותו מכת מרדות. ואלו הדברים אסורים גם בחייבי לאוין.


אין שואלים בשלום אשה כלל, אפילו על ידי שליח, ואפילו על ידי בעלה אסור לשלוח לה דברי שלומים. אבל מותר לשאול לבעלה איך שלומה

(ואני רק אוסיף בשקט-ענבל
בס"ד

יש דעות בעניין.
מהדעה שאומרת חברה מעורבת צנועה לכתחילה ועד הדעה שאוסרת על דיבור כלשהו עם בת.
חלק מהדעות די ייקטלו פה בפורום ולא סביר שאנשים יחשפו אותן בפנייך.
ממליצה לך מאוד לחפש תשובות של רבנים, לדבר עם אנשים ולבחור את דרכך.
אבל תדעי שיש דעות לכאן ולכאן.
ומה שתקבלי בפורום פה זאת תמונה די חד צדדית)
נראה לי להנאה וככה סתם אסור אבל בטוח זה לא שחור לבן...אהבת ישראל!!
אם זה עניני אני לא מכיר איסור לדבר..דבש חריף
זה הזוי לאסור לדבר עניני. וזה בלי חילוקים והבנות.. עינינית מותר.
כשזה לא ענינית יש פה חילוקים וצדדים. אשת איש/ פנויה.. אבל בעיקרון ענינית.. איסור אין.
לא קראתי הכול...מאיר.

אני אגיד מדבריו של הרב אליקים לבנון שלא חשוד על היותו רפורמי או מחפש סיבות להקל
הוא אמר שכל עוד לא מגיעים לקלות ראש אז בסדר
לדבר עם בנות?זה חוקי...אפשר לקבל פתק עם אישור מכבוד הרב על זה...

לא.די"מ


זה ההלכה!100ממת

תכלס זה ההלכה אי אפשר לשנות אותה , גם מעניני יכול להתפתח דברים ...

 

יואווו זה עושה לי הרגשת באסה שאני יהודיה~שיר

כאילו נורא קשה לי.. ואני רחוקה מאוד מכל הדברים האלו

אבל..אוף מה התורה נורא קשה..

באסה להיות יהודיה??

כאילו מה בגלל שאני אישה יהודיה אני לא יכולה להרגיש חופשיה??

כל פם שאני קוראת דברים כאלה זה גורם לי להיות עצובה..

שאני יהודיה..ואני לא באמת הולכת לפי התורה

אבל מצד שני אני ךא רואה את עצמי מקיימת את כל זה..

אני בחברה שכל זה קצת קשה..

בנים וכאלה..

זה אמור...חגי לנדסברג

מתוך ידיעה שאת מהעם הנבחר יש לנו חובות מיוחדים.

 

זה קשה אבל זה שווה. ב"הצלחה....

אין שום הלכה שאסור לדבר עם בנות.די"מ
אבל לא סתם ישנם מגזרים שאוסרים את זה..נחל
ונניח שאת צודקת זה עדיין לא הופך את זה להלכה.די"מ
הם אוסרים, זה בטוח. אם זה לא הלכה, אז למה?!נחל
למה הגויים לא מתחתנים עם אח ואחות?דבש חריף
מחלות. ובעיקר אנשים שגדלים במשותף מילדות הרבה פעמים לאא"י זה קשה

נמשכים אחד לשני. עוד דבר שאצל הגויים וגם אצלנו חתונה נתפסת כעזיבה של הבית וכניסה לעולם חדש וחתונה אם אחות לא נתפס כעזיבה. דבר רביעי יש גם תועבות כאלה אצל הגויים.

יש דברים שנחשבים תועבה גם אצלםפסידונית

היה פעם זוג באנגליה, אח ואחות, שהתעקשו לחיות כזוג. זה עשה סנסנציה.

אל ירבה אדם שיחה עם אשתו וכול שכן עם אשת חברו זה איסור גמורספרדי גאה

תראי בספרי המוסר מה כתבו על זה הרב הרוש כתב שמי שעושה כך קשרי ידידות זה מעקב לו את המזל את הזיווג והביא לזה מקורות

ולא רק זה..אלא אסור  זזה נמצא בהלכות יורה דעה שם תראי...

אל תרבה שיחה עם האישה זו משנה.ענבל
בס"ד

צריך להתרחק מהנשים וכו זה כתוב בשו"ע ועל זה אפשר לדבר.

משנה זו לא הלכה.
תעייני בשולחן ערוךספרדי גאה


תראה לי איפה כתוב שאסור לדבר.די"מ
כתוב שאסור שחוק וקלות ראש.
אני מכיר לא מעט שזה דווקא הביא להם את הזיווג...די"מ
חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

שלוםטאטע מלך העולם

יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.

 

ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?

רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...

 

תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!

זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini

אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.


כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.

האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?


האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?

או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?


העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.

מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה?  (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)


אולי  לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי? 

אמממטאטע מלך העולם

זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...

אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם

הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...

בד"כ זה כן סותריהודי חסידי

אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?

 

לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.

אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך. 
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם

זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...

אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...

 

עכשיו מבינים קצת יותר??

כן...יהודי חסידי

אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...

 

חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך. 

וואי תודה!טאטע מלך העולם

אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??

ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה

אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...

כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...

 

בקיצור מורכב ביותר...

אולי יעניין אותך