פורום סופרי סת"ם
בהנהלת: אות והדר
מכתב פתיחה
מי שהוא מודע כאן לשערוריית הרצועות?אות והדר
כן.הרש
לא כזו שערורייה.
דפק את החאפרים ואת מי שקנה אצלם.
הבעיה היאאות והדר
החאפר הזה החזיק בערך חמישים אחוז מהשוק הרצועות...
איזה שטויותיוסףף חיים
הרצועות שלו כשרות לחלוטין היה כאן מיזם מיגמתי נגד בעל המפעל
למסקנה הסופית הסכימו לבסוף שהרצועות שלו כשרות רק אמרו שיש איזה בעיה בלשמה שהוא מעבד את הרצועות
שטויותסת"ם סופר
שטויות מי אמר שחייבים לצבוע עם צבע?
ההגדרה היחידה היא שיהיה "מן המותר בפיך" ואם הציפוי "מן המותר בפיך" זה כשר ולכן אין שום בעיה.
^^^^נחמיה17
השאלה היא גם במח' ראשונים לגבי צביעת גוי.
אבל יש לי דוד ת"ח.
שיצר קשר עם המפעל.
אחרי שיחה ארוכה הוא קנה תפילין לבנו לבר המצווה.
גם רכב הוא היה קונה ככה?הרש
הממ.. נראלי שכן. הוא יודע איך זה נראה ואין מה חעשות טסט...נחמיה17
אתה מחטיא את הרבים.אנונימי (3)
נו אז עשית סיבוב של 200 ש"ח. יופי.
אבל אין לך פחד מיום הדין?
ומעבר לזה
אתה רוצה לשים פלסטיק על התפילין שלך לך על זה אבל תצבע קודם בשחור.
אההה אבל אתה רוצה לעשות סיבוב של 200 ש"ח אז לך תפתח בסטה של ירקות
ומעבר לזה
העבירה הזאת (שגרמה לי לא להניח תפילין שנה) למזלי גם לזייף הם לא יודעים
וזה התפרק אחרי שנה.
ומעל הכל: למה המפעל הידוע לא אמרו לי שיש לי פלסטיק בתפילין המהודרות שקניתי?
פשוט להגיד. למה הם לא אמרו?
אתה מיידע את הלקוח שלך שיש כאן משהו שהוא לא כרגיל? את האמת.
לא.
בושה.
מה אתה מקשקשהלוי מא
השבוע הגיע אלי לקוח עם רצועות מתקלפות.
כשאתה מוכר משהו עזוב כשר פסול כרגע... תוודא שברמה הפונקציונאלית הוא עושה את העבודה.
קודם שיוודאו את זה אחר כך נתחיל להכנס לכשר פסול
כשאתה מוכר משהו עזוב כשר פסול כרגע... תוודא שברמה הפונקציונאלית הוא עושה את העבודה.
קודם שיוודאו את זה אחר כך נתחיל להכנס לכשר פסול
שאלה על ספר שערי הלכההכותב
לא מכיר פרשנות כזאתעזריאל ברגר
נראה לי שגוי לחלוטין.
(למדתי סופרות-סת"ם)
בפורום אחר השיבוני כךהכותב
כך השיבוני. ועדיין אין הדברים מתיישבים היטב בלשון המחבר:
אסביר את הענין ומקווה שלזה התכוון בספר שציינת,
אכן כל אות צריכה להיות ע"י מעשה כתיבה כצורתה ולא ע"י חקיקה או אמצעי אחר שאינו מעשה כתיבה (כמו נפלה טיפת דיו ונעשה אות או חצי אות,
חק תוכות הגדרתו חוקק תוך האות או סביבתה וע"י זה נוצר האות, אמנם נחלקו האחרונים (ב"י ורמ"א באה"ע עם הרד"ך) אם חקק חצי אות והשלימה ע"י כתיבה או שנפלה טיפת דיו ונעשה חצי אות כגון גג וא"ו או יו"ד והשלים את האות (עשה לה ירך) ע"י כתיבה אם אזלינן בתר הסוף, שסיים האות ע"י מעשה כתיבה או שכיון שחלק נעשה בפסול ולא כל האות נוצרה ע"י כתיבה הכל פסול (ע משנ"ב סי ל"ב סע י"ז ס"ק ס"ז).
אבל ישנו עוד דין שמובא באחרונים שנקרא ח"ת ע"י כתיבה כלומר שגרם לאות לעמוד בצורתה והכשירה ע"י כתיבה אע"פ שבאמת זה לא ע"י חקיקה מ"מ קרי ליה חק תוכות ע"י כתיבה, כיון שגם היא לא נוצרה ע"י מעשה בגוף האות עצמה, אחת הדוגמאות לזה היא: כתב כ"ף כפופה מתחת לכ"ף פשוטה וצד ימין של הגג נגע בירך הכ"ף שלמעלה באותו רגע הכ"ף פשוטה נעשתה לכ"ף כפופה גדולה ופסולה, אלא שאם ממשיך בכתיבה אחת את צורת הכ"ף כפופה כבר ניכר שלמעלה זו כ"ף פשוטה ולמטה זו כ"ף כפופה רק שנוגעת קצת והרי להלכה אפשר להפריד אותיות שנדבקו אם ניכרת צורתן, רק כאן נעשה שינוי צורה לרגע אחד והסכימו רוב ככל האחרונים (מלבד היריעות שלמה) שהסת"ם פסול כיון שנעשה ח"ת ע"י כתיבה ואסור להפריד ובתו"מ אין תקנה ובס"ת צריך לגרור הכ"ף שלמעלה ולכותבה מחדש. (מיהו גם הרב מועלם מסכים לעצם הדין של השינוי צורה רק שאם זה היה ע"י מעשה כתיבה אחד בלי שהגביה ידו כיון שהיה שינוי צורה לרגע אחד ובאותו מעשה נכשר שרי לתקן). וישנם הרבה דוגמאות לזה ולכן צריך זהירות.
אבל לשון הרב הנזכר שצטטת לכאורה מורה שכל שעשה אות שאינה שלימה ואחר"כ הוסיף עליה הוי ח"ת ובפשטות זה אינו נכון מדין חק תוכות אלא מדין כסדרן בתו"מ אם המשיך לכתוב.
אלא אם כן כוונתו שהאות הראשונה היתה לא לשמה או לא ע"י מעשה כתיבה שאז באנו למחלוקת שהזכרתי למעלה בין הרד"ך לב"י והרמ"א.
לא פספסתאות והדראחרונה
ההסבר הזה לא קלאסי ולא מודרני אלא שיבוש.
קשה לענות בלי לראותאות והדראחרונה
אפילו לא כתבת איזה כתב אתה כותב
אבל בכל מקרה אני לא מבין גדול בעולם הסוחרים
הידורים והמלצות בתפילין פצפונותהמצפה לישועה
שלום!
על מה כדאי להקפיד בתפילין פצפונות?
ראיתי כל מיני כאלו שכותבים 50 הידורים...אני לא מזלזל אבל לא מתלהב מכותרות בלי הסברים.
נ ב. גם מבחינת גודל האם יש נפ"מ בגדלים 2.2 2.4
אשמח להרחבה כמה שניתן.
ברוכים תהיו!
פספסתי את הודעה הזאתאות והדר
יש את הדברים החשובים בכל תפילין, שזה כתב הלכתי, ללא דיבוקים עם תגים שחורים וברורים וכו וכו
תוספות חשובות לפצפונים:
1. קלף של תפילין של ראש, צריך להיות דק מאוד (במיוחד קדש ו והיה אם)
2. כדאי שהפרשיות הנל שיהיו גם קצרות כמה שאפשר.
3. לגבי גודל הבתים רש"י ורת ביחד לא יהיו יותר מ 8ס"מ ביחד עם תיתורא ומעברתא. כדאי שרשי יהיה מעט גדול יותר מר"ת
יישר כחהמצפה לישועה
ברוך תהיה
כנס לאתר של מכון בית אלמחיר תפיליןאחרונה
עבר עריכה על ידי אות והדר בתאריך כ"ט באייר תשפ"ה 10:10
באתר יש רשימה מפורטת של 60 או 70 הידורים וזה רק בפרשיות התפילין. אולי יש שם גם רשימת הידורים בבתי תפילין צריך לחפש..
מצטרף לבקשה, גם באיזור המרכז👆מתנות באדם
אין כלום ?מתנות באדם
יש כמה מלמדים בבני ברקאות והדראחרונה
אני ממליץ ללמוד באופן פרטי או בקבוצה קטנטנה
אם תרצה תפנה אלי בפרטי ואוכל לתת לך מספרים של מלמדים בכתב אשכנזי.
