כאילו- אני מתפללת אל תסתר פניך ממני ולפעמים אני מרגישה שהוא לא עונה.
למה ההוא נפטר?
למה הרסו את הבתים בבית אל?
כ"כ התפללנו, בכינו, למה?
בד"כ לא אבל לפעמים...
פוסעתכאילו- אני מתפללת אל תסתר פניך ממני ולפעמים אני מרגישה שהוא לא עונה.
למה ההוא נפטר?
למה הרסו את הבתים בבית אל?
כ"כ התפללנו, בכינו, למה?
בד"כ לא אבל לפעמים...
קודם כל, לשמוע/לקרוא שיעורים של הרב הרוש יעזור אולי להפטר מהמחשבה הזאת.
ועכשיו בואי נעבור על כל הטענות:
למה ההוא נפטר.
בחיאת, קרה פה משהו שיא הרגיל שקורה לכולם, אז מה הבעיה?
למה הרסו את הבתים בבית אל.
ה' לא רצה לעשות את זה, הוא לא עשה את זה. יש לאדם בחירה בין טוב לרע, העם בחר מרצונו מנהיגים רעים והם בחרו לעשות את זה. אז למה להתלונן?
וחוץ מזה. יש כאלה שאצלם ה' מצטייר בתור איזה מישהו שחייב לשמור עליך 24/7 שלא יקרה לך שום דבר רע ושהכל ילך לך כמו שצריך. ואז ברגע שמשהו קורה הם לא מבינים. איפה אלוקים היה?
אז לא! אף אחד לא מבטיח לך שהכל יהיה טוב וזאת עובדה. ה' לא חייב לנו כלום.
ה' לא חייב כלום. נכון.
ונכון גם שיש דברים שהם בדרך הטבע..
ובכל זאת לפעמים קשה עם זה...
אולי זה קשה ועצוב כשזה קורה, אבל מכאן עד ל'אלוקים עזב אותנו'... בא לא ניסחף.
אולי את קצת עזבת אותו.......??
יכול להיות..
יש בזה משהו...
כן.. אבל זה לא מיד וזה בא גם אחרי הרבה דברים.. לא בתור עונש או משהו.. פשוט כי לא הייתי שם...
וואי זה מסובך...
אבל נראה לי נצלשתי לשב"כניקית לגמרי...![]()
השתגעתם לגמרי.. מאיפה הדיבורים האלה??
אחרי שלומדים/שומעים הרב הרוש- אין שום ספקות/שאלות באמונה.....!!!!!!! (לפחות אצלי ואצל מי שאני מכיר..)
בדוק ומנוסה...נ.ב. ממש ממליץ על בגן האמונה!!!!!!
ממש אהבתי את מה שכתבת...!!!!!!!!!

"אנשים נהרגים פה ברחובות, אבל בכינו.. רצינו.. שאבא יעזור קצת, מה אכפת לו?! מזה בשבילו לעזור טיפה?"
והוא שמע לנו. הוא עזר לנו ונתן לנו צבא חזק, כדי שאנשים לא יהרגו פה ברחובות, הוא נותן לנו יותר כוח מהאויבים כדי שננצח, כי הוא אוהב אותנו.
אבל אנחנו בחרנו לא לנצל את זה, בחרנו להתרחק מ'אלימות', בחרנו לתת לאוייב מה שהוא רוצה.
וכשהאוייב הורג בנו, עוד יש לנו את האומץ לזעוק "אבא!!! תעזור לנו!!!"
ההמשך שלי
נקודת ההנחה שלך אומרת שהקב"ה בעצם עושה רק טוב. וכל הרע לא קשור אליו.
אם נהרגים- זה כי הקב"ה ח"ו לא השגיח. לא ראה. האלים עין מהערבים.
אבל זה לא ככה.
הקב"ה רואה ומשגיח בכל עת.
ודווקא בשעת הדין אפשר לראות כמה רחמים וכמה הקב"ה משגיח.
למה הוא לא שמע לתפילתינו...
שמעת על המושג שנקרא "לא"...?
למה הקב"ה החליט להגיד לנו "לא".. אין לי מושג.
בהזדמנות, אחרי מאה ועשרים, נשאל אותו.
זה בדיוק מה שרציתי להגיד לה ולא הצלחתי לנסח את זה
אומרים שאין רע יורד מלמעלה ובהרבה מקומות כתוב שה' עושה רק טוב. זה לא נכון להגיד שגם הרע זה ממנו, אלא שגם מה שנראה לנו רע (כמו פטירה של משהו או ההרס בבית אל) זה בעצם טוב, רק שאנחנו לא יכולים לראות את זה.
זה מה שצריך לזכור. שאנחנו לא יודעים הכל. הרבה דברים שנראים לנו רע ושה' עזב אותנו, אבל באמת הם טוב אפילו שאנחנו לא יכולים לראות את זה. הדוגמא שמביאים הרבה זה החטיפה והרצח של שלושת הנערים הי"ד שהוביל למבצע צוק איתן וגילוי המנהרות שהיו יכולים לגרום נזק עצום לעם ישראל. ככה שלא את כל החישובים של ה' אנחנו יכולים להבין
בשירשור אחר הסברתי בידיוק למה הקב"ה הוא הטוב והמיטיב ואין אצלו מושג של "רע".
גם מאחורי הדברים הקשים העומדים עלייך...אני עומד אני עומד....אין ממה להתייאש הקב"ה עושה הכול לטובתנו ה' רוצה לראות שאנחנו אוהבים אותו לא רק בשעות היפות..זה לא חוכמה אלא גם בזמנים הקשים אל תדאגי הקב"ה אוהב אותך ודואג לך בצורה הטובה ביותר רק הקב"הרוצה לראות זאת גם בשעות הקשות..
לא זוכר אם זו היתה אחת האמהות או אחד הרבנים, אבל הרעיון היה אותו דבר. כמה שזה כואב, אבא יכול לפעמים להגיד לא
כבר לא התפללתי איזה שנה אבל כמעט את כל החלומות שאני חולמת אני זוכרת ממש עד הפרטים הקטנים ואבא שלי אמר שמי שזוכר חלומות וחולם הרבה יש לו קשר חזק עם הקב"ה
זה באמת מרגיש ככה כשמשהו משתבש או לא הולך כמו שתיכננו..אבל צריך לזכור שה' עונה לנו בשלוש תשובות כשאנחנו מבקשים ממנו בקשה
1. כן
2. כן, אבל לא עכשיו
3. לא, אני מכין לך משהו הרבה יותר טוב...
וצריך לסמוך עליו שהוא עושה את הכי טוב בשבלינו...
מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות.
הסיפור באורך 38 עמודים.
פרטים על הסיפור:
השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל.
תקציר:
ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.
אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.
עד להימור הגדול מכולם.
מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com
האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?
בדיוק כמו בחיים האזרחיים
הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.
ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר
אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא
ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.
הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.
בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf
יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.
כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות
אשמח לתגובות....
אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"
הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות
לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)
מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון
על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.
אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.
אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411
תודה
לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)
מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון
על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.
אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.
אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411
תודה
מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות.
הסיפור באורך 38 עמודים.
פרטים על הסיפור:
השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל.
תקציר:
ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.
אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.
עד להימור הגדול מכולם.
סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.
ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?
רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...
תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!
אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.
כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.
האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?
האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?
או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?
העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.
מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה? (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)
אולי לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי?
זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...
הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...
אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?
לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.
זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...
אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...
עכשיו מבינים קצת יותר??
אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...
חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך.
אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??
אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...
כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...
בקיצור מורכב ביותר...