יחס עם ההורים בגיל הזהMeir B.H
שישי בצהריים,
רציתי לשאול פה שאלה לגבי מה שבדר"כ הולך בציבור שלנו ובעוד ציבורים רבים.
כששמעתי את הבדיחה עם הפרסי שנטש אל הילדים שלו שנחטפו (ערבי חטף ילד פרסי. הוא מתקשר לאביו ואומר לו: "תן לי מליון שקל ואני אחזיר לך את הבן" אומר לו האבא: "הוא אוכל טוב?" "כן" "ישן טוב?" "כן" "הוא מרגיש טוב?" "כן, כן הכל טוב" "אולי תקח גם אח שלו?" ) - כמובן לפני כמה שנים - חשבתי... למה באמת להורים להשאיר אותנו אצלם ולא לשלוח לאיזו פנימה - במיוחד כשכל מה שאנחנו רוצים מהם זה רק את הכסף והשאר לסדר בעצמנו?
איפה ואיך אנחנו מתחברים ביומיום דווקא לאבא חוץ מלגור ביחד ולשמש כספונסר אם תמיד אנחנו בורחים ממנו?
איך זה שההורים לא אומרים כמו בבדיחה אלא ישר יפדו את ילדיהם?
הרי הם רואים שהכל טוב... בלעדיהם...
שאלה מיוחדת!ציון חמדתי
בעיניי, מעבר לסיפוק הצרכים הפיזים לילדים, ההורים אוהבים את הילדים שלהם אהבה כ"כ חזקה ומיוחדת, שהם מתגעגעים אליהם ומחפשים את הקרבה הנפשית, להיות כמה שיותר קרוב לילדים שלהם ולהעניק להם מהרוח והנשמה... ולכן מטבע הדברים ההורים רוצים את הילדים שלהם יותר קרובים אליהם, לא?
הילד הוא חלק בלתי נפרד מההורים.. לרוב ההורים יתנו הכלחסויה בריבוע
בשביל הילדים שלהם
שאלה מעניינתא-לרועי

הקב"ה טבע בהורים רגש אהבה מיוחד כלפי ילדיהם. זו אהבה עוצמתית שאי אפשר לוותר עליה. זה הרבה יותר מלספק להם אוכל ובגדים

זו שאלה תיאורתיתשירוש16

כי בפועל- הורים יעשו ה-כ-ל כדי להבטיח את שלום ילדיהם.

ולא רק זה-

לא חסר סיפורים בהם האמהות בשואה לא הסכימו לעזוב את ילדיהן והעדיפו למות איתן מאשר לחיות בלעדיהן.

 

בין הורים לילדים יש קשר מיוחד וחזק. הילדים הם חלק מההורים. ממש.

 

הבדיחה הזו נאמרה במסגרת הומוריסטית בלבד.

הוא אמור לבטא את הקושי שיש בגידול ילדים ועל אותם פעמים שההורים פשוט רוצים קצת חופש וזמן לעצמם.

באותם זמנים ההורים באמת עומדים בלחץ וקושי והבדיחה אמורה לשחרר קצת מהמתח. זהו.

 

לא לבטא רצון אמיתי עיקבי של הורים. אלא סוג של פורקן לחצים.

אכן שאלה מעט לא סטנדרטית...Meir B.H
בסהכ.. התשובה של אלרועי הכי עונה על השאלה. בעצם כנראה באמת מבחינתנו אנחנו לא עשינו שום דבר שיגרום להורים שלנו לאהוב אותנו כ"כ עד כדי כך שהם יעשו - כמו שציון, חסויה בריבוע ושירוש גם ציינו - הכל בשבילנו. אז בעצם אלרועי אומר שהאהבה הזאת היא מין פעולה מאת הקב"ה שגורם להורים לחבב את הילדים שלהם. אך הכל מאת הקב"ה כך שאני צריך לשאול יותר...
מה בדיוק גורם להורים לאהוב אותנו, עכשיו שברור שזה לא משהו שאנחנו עשינו?

שירוש - ברור שזאת בדיחה...
..אני מאמין!
נראלי שהנתינה שלהם עבורנו יוצרת את הקרבה והאהבה הזאת..
אני אתן דוגמא קטנה- יש לי אח שממש מהרגע שהוא נולד כל הזמן טיפלתי בו ושמרתי עליו, (כי אמא שלי הייתה מאוד עסוקה ואני הבכורה), אז הכי קל לי וממילא אני יותר אוהבת ומחוברת אליו משאר האחים..
אפשר גם לראות אתזה בהדרכה- חניכות שלך לא באמת עשו עבורך משו מהרגע הראשון שראית אותם, אלא פשוט עצם הנתינה עבורם יוצרת אהבה..

נראלי שאת הרגש הזה תבין רק כשתהיה אבא
זה ממש נכון..מתנחלת בנשמה!!

כשאתה נותן למישו משו אתה מרגיש יותר מקורב אליו...אוטומטית...

כלומר בגלל שהם נותנים - - אז הם כבר מרגישים מקושרים אליוMeir B.H

ולא מפסיקים לתת: "המתחיל במלאכה אומרים לו גמור" - -

ופה בלי להגיד פשוט לא מפסיקים לתת?

הבנתי...

נתינה מולידה אהבה...ח"י

שמעתי פעם משהו יפה על  זה...

למה לילדים קשה לכבד את ההורים, בעוד שההורים יתנו הכל לילדים?

האדם הראשון נוצר מן האדמה (הוא לא ילוד אשה)

והבנים נולדו ממנו, כך שלבנים קשה יותר לכבד את ההרים, כי הם לא עשו כלום כדי לקבל את ההורים,

לעומת זאת ההורים עברו הרבה לכן יש להם יותר את הרגש לילדים...

כשנהיה בעז"ה הורים לילדים נוכל להבין את זה הכי טוב,

יותר טוב מכל ההסברים שמישהו אחר ייתן !!

משהו קטן מהרב דסלר ועודלומד ומלמדאחרונה

ה'מכתב מאליהו' מדבר הרבה על הנטילה והנתינה. בנ"א חושבים שכשאני אוהב - אני נותן. הרב דסלר מלמד שיש גם מסלול הפוך, כשאתה נותן ונותן אתה אוהב יותר. אשה שהיתה קשורה לבנה נסעה לקנות סחורה ואז... פרצה מלחמת העולם שהפרידה בינה לבין בעלה ובנה. תמיד חלמה על המפגש המרגש שהתרחש בסיום המלחמה כמה שנים אח"כ. היא הגיעה לרב דסלר ואמרה שהיא שחלמה על הילד והיתה קשורה אליו מרגישה קצת מרוחקת ודווקא האב שהיה פחות קשור לפני המלחמה - קשור עכשיו מאוד. השיבה הרב דסלר: האב נתן כל השניםשלא היית, הוא נתן כפול ולכן הוא אוהב כפול. את לא נתת ולכן האהבה נשחקה מעט.

אב ואם מעצם טבעם אוהבים את בניהם ובנותיהם יותר מגופם, כמאמר בעל חובות הלבבות : "..ויתנהו האלהים (=את הילד) לחן ולחסד ולרחמים בלב יולדיו, כדי שלא יכבד עליהם גדולו, וירגישו עליו יותר מעצמם במאכל ובמשתה [...] ולא יקוצו בו אבותיו, ולא יתקצפו לרוב צרכיו ומעוט הכרתו מה שהם סובלים מטרחו וספוקו, ומשאו, אך תגדל הדאגה לו בלבם". וכן הרס"ג לאחר שהאריך בדבר הנזקים העצומים שיכולים להיות להורים מחמת הבנים והבנות, א"כ מדוע ההורים טורחים כ"כ הרבה? והשיב : "אבל שם האב לאהוב את הבנים להחזיק במה שחננו בוראו בהם ולא יקוץ בהם". עד "שמפיק האב רצונו בלי שישאל הבן" . רבנו בחיי מסביר כי לחמלה קוראים רחמים כי זה מצוי הרבה בנשים שיש להם רחם, והמהר"ל אומר כי נפש ההורים קשורה בנפש בנם, לכן המילה קש"ר מורכבת משלוש אותיות סמוכות אחרונות, להורות שעד הסוף אין פרידה וניתוק ביניהם .

הורים כל הזמן רוצים לשמוע מה שלום הילדestybn

והם לא סומכים על זה שהוא בסדר עד שהם לא רואים בעיניים. לכן הם תמיד יחפשו להיות קרוב לילדים כדי להיות בטוחים שהכל בסדר איתם

חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

שלוםטאטע מלך העולם

יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.

 

ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?

רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...

 

תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!

זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini

אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.


כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.

האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?


האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?

או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?


העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.

מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה?  (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)


אולי  לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי? 

אמממטאטע מלך העולם

זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...

אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם

הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...

בד"כ זה כן סותריהודי חסידי

אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?

 

לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.

אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך. 
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם

זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...

אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...

 

עכשיו מבינים קצת יותר??

כן...יהודי חסידי

אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...

 

חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך. 

וואי תודה!טאטע מלך העולם

אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??

ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה

אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...

כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...

 

בקיצור מורכב ביותר...

אולי יעניין אותך