מה אתם אומרים על כך שמקובלים אומרים שהמשיח יבוא בסוכות?
מותר בכלל להגיד תאריכים?
מה אתם אומרים על כך שמקובלים אומרים שהמשיח יבוא בסוכות?
מותר בכלל להגיד תאריכים?
צדיקים אמיתיים לא מתעסקים בנבואות ותחזיות. אין מצב שמקובל אמיתי יגיד דבר כזה.
אחכה לו בכל יום שיבוא
זה לא כתוב ברמב"ם הקדמה למשנה תורה ששמה הוא כותב את העיקרים אלא רק בתמצות העיקרים המופיע בסוף התפילה וחיברו אותו מסדרי הסידור שזה לא ברור מי.. קיצור לפי הרמב"ם אין בכלל חובה להאמין שהמשיח יבוא מחר וככל הנראה הוא לא יבוא מחר..
ואני לא חושב שהרמב"ם חולק על זה שצריך לצפות לישועה.
לדעת מתי הישועה תבוא זה למעלה מהשגתנו, ולא בדברים כאלה אנו צריכים להעסיק את מוחנו.
"היום אם בקולו תשמעו": בעשיית רצון ה' אנו צריכים לעסוק כל הזמן.
אני אולי אומרת ומשתדלת להאמין שהמשיח יבוא בכל יום, אבל לא מצליחה להאמין בזה באמת.
אתם באמת חושבים שזה הגיוני שהמשיח יגיע היום עם כל השחיתויות שקיימות? עם כל הרוע שיש במדינה הזו? עם כל השקריות? סליחה, אבל אני חושבת שעד שנתקן את כל זה יקח עוד המון זמן והמשיח לא יגיע כ"כ מהר.
בטח לא היום. כי בינתיים אני לא רואה שום שינוי.
בג"צ עדיין גזען נגד האחים שלו.
ביבי עדיין סומך על ארה"ב ועושה הכל כמו פתי.
כל היום מריבות בתוך העם.
סילחו לי. לי קשה להאמין שהוא יגיע כ"כ מהר!
סירחון.
שאלו פעם את ר' נחמן מברסלב איך זה הגיוני שמשיח לא בא בזמן התנאים או האמוראים וכו' שהיו צדיקים
אבל אומרים שבזמן שלנו הוא דווקא יבוא...
אמר להם... משל לגיבור לרצה לכבוש עיר והיה צריך לשבור את החומה עם פטישים .. בהתחלה הביא את הכי גיבורים
...כשהם התעייפו הוא הביא אנשים קצת פחות חזקים... כשהם התעייפו הוא הביא פחות.. וכו'
עד שהוא הוא ראה שלא נשארו אנשים והחומה סדוקה לגמרי.. אז הוא הביא כמה חולים וזקנים שיתנו את המכה האחרונה והם הפילו את החומה...
ככה גם פה... כל דור שבר את כח הסטרא אחרא יותר ויותר... האבות...התנאים האמוראים הגאונים וכו'..
עד שהסטרא אחרא מאד חלשה... נשאר לנו (הזקנים והחולים) רק לתת לה איזה מכה קטנה...כמה מצוות קטנות..
קצת להלחם והיא תשבר לגמרי
אני חושב שהמקור של זה בחסידות. כל הדורות שלפנינו הם הענק, אבל הענק לבד לא מספיק, צריך את הגמד שיעמוד על כתפיו וככה יהיה אפשר לעבור מעל החומה (או משהו בסגנון, אבל הנמשל מובן).
אני מסתכל על זה ההיפך. בדורות הקודמים, שהיו בהם הרבה צדיקים ותנאים ואמוראים ושופטים ונביאים, הניסיונות היו קטנים יותר, ולכן גם הערך של האמונה היה קטן יותר. זה לא חוכמה להאמין באמונה שלימה כשאתה רואה את האש עולה במזבחו של אליהו הנביא ולא בזה של נביאי הבעל. ככה שלהגיד שהזמן שלנו גרוע יותר מזה שלפניו, זה לא נכון כי גם הנסיונות קשים יותר.
אי אפשר לדעת מתי משיח יבוא. חלק מהמפרשים כותבים שקודם לבוא משיח תהיה תקופה של התעוררות ותשובה בכל עם ישראל, ומתוך זה ממילא יהיה מצב של גאולה ומשיח. אני גם לא מצליח להאמין שמחר יהיה כאן שלטון משיח וגר זאב עם כבש, אבל אני כן משתדל להזכיר לעצמי שהמצב יכול להשתנות כהרף עין, ופתאום מחר יכולה להתחיל (בדרך ניסית או כתוצאה מפעולות בדרך הטבע) תנועה של התעוררות בעם ישראל, וכתוצאה מההתעוררות הזו ייבנה בית המקדש ויהיה כאן מצב של גאולה.
לזה אני לא מתנגדת. זה אני מאמינה שיכול להתחיל בכל רגע.
אבל שיבוא המשיח??
לא. זה לא יכול לקרות כל רגע.
האם מחר פתאום יופיע משיח עם חמור לבן ושופר ארוך על הר הזיתים? לפי חלק מהפוסקים כן, אבל אני מפקפק בזה. אבל האם התהליך של ביאת משיח יכול להתחיל ברגע זה ממש? כן. ואני חושב שבזה צריך להאמין, "היום - אם בקולו תשמעו".
משיח צריך לבוא כשיגיע לנו.
כשעמ"י יגיע לדרגה של אדם הראשון לפני החטא.
ואנחנו לא במקום כזה.
זה מספיק. ועכשיו לעבודה.
צריך משהו של כל העם.
ולכן זה כזה מסובך.
המאמץ שלך ולהתפלל.
יום עם המצב הנוכחי.
אני לא אומר שהוא לא יכול אבל אני רואה את זה כלא מציאותי וכנראה לא יקרה.
שמעתי באיזה שיעור חידוש על הפסוק "ולא שמעו אל משה מקוצר רוח ומעבודה קשה"
בזמן שמשה בא ואמר לעם ישראל "באתי לגאול אתכם... רק תעשו מילה ופסח ואתם נגאלים"
"ואתם הולכים לראות ניסים עצומים וגם לצאת עם כל הרכוש של מצרים"
הם לא יכלו להאמין... "מה אתה בא לצחוק עלינו? שנעשה רק שתי מצוות ונגאל? ועוד עם ניסים ורכוש?
לא הגיוני.. אנחנו עובדי עבודה זרה... ה' ודאי יתנהג איתנו בקוצר רוח (מידת הדין). בשביל להגאל צריך להיות בדרגה גבוהה.. צריך עבודה קשה"
זה באמת קשה להאמין בזה בפשטות ![]()
וגם כתוב במדרש: שאלו לחכמה: ''חוטא מה ענשו?'' אמרה: ''חטאים תרדף רעה'', (כלומר: אין תקנה לחוטא אלא תרדפהו הרעה). שאלו לנבואה: ''חוטא מה ענשו?'' אמרה: ''הנפש החוטאת היא תמות''.
שאלו לתורה: ''חוטא מה ענשו?'' אמרה: ''יביא אשם ויתכפר לו''. שאלו להקב''ה: ''חוטא מה ענשו?'' אמר: ''יעשה תשובה ויתכפר'', הדא הוא דכתיב: ''טוב וישר ה' על כן יורה חטאים בדרך''.
המהר"ל מסביר שבאמת החכמה, התורה, והנבואה, אומרים את האמת
אבל הם מדברים מה ראוי לבוא על החוטא לפי גדולת הקב"ה.. שלפי גדולתו חייבים תיקון המעשה בפועל
אבל מי שבא אל הקב"ה בלב נשבר הקב"ה מוחל לו למרות כל מה שכתוב בספרים אפילו בלי מעשה
בס"ד.
יש מעשה נחמד על ר' יהושע מבעלזא, שהיה שוכב על ערש דווי, וקודם שעבר איזה ניתוח שאל את הרופא אם הוא מאמין בביאת המשיח. אמר לו הרופא שאינו מאמין. שאל אותו הרבי מבעלזא למה אין הוא מאמין. אמר ל הרופא: הכי יכול לקרות דבר כזה בעולם, שיבוא איש יהודי רוכב על חמור, וכל העולם יפחד ממנו? ועל כן הוא איננו מאמין בדבר זה.
כאשר גמר הרופא לומר דברים אלו, הביט ליו הרבי מבעלזא בעין חדה וקשה, והתחיל הרופא לרעוד מלפניו. שאל אותו הרבי למה הוא מפחד, ואמר לו הרופא שאינו יודע. אמר לו הרבי מבעלזא: אני איש חלש וחולה, ואעפ"כ כשאני מביט עליך אתה מפחד ממני, ולמה אין יכול להיות כדבר הזה שיבוא איש בריא וכל העולם יפחדו ממנו? הסכים הרופא ואמר שאכן הוא מאמין בביאת המשיח. וכו'.
מעבר לכך שזהו סיפור נחמד, ניתן ללמוד ממנו כי המשיח הוא דבר שאנחנו לא כ"כ מכירים, לא בדיוק מבינים מהו. זה שרופא מפחד מהלקוח הזקן והחלש שלו הוא דבר לא מוסבר, ככה הוא. הרב שטיינזלץ כותב שכשהמשיח יגיע העולם ישתנה לגמרי, הוא יהיה משהו אחר שאנחנו לא מכירים.
לכן מי שאומר שקשה לו להאמין- או ח"ו שהוא לא מאמין - שהמשיח יכול להגיע בכל עת - הוא כופר. כופר באחד מ-י"ג עיקרי האמונה של הרמב"ם, ומעבר לכך -בקב"ה, בכך שהוא יכול לעשות משהו מעבר לשכלנו המוגבל.
מי שחושב שביאת המשיח לא אפשרית היום- מקטין ומגביל ח"ו את הקב"ה. טוען שהקב"ה יכול לפעול רק ע"פ סדר מסויים ובזמנים מסודרים. אז זהו שלא: הקב"ה הוא מעל לטבע ומעל לזמן. הוא ברא אותם, את שניהם - ומסוגל לשחק בהם כרצונו.
We want moshiach now!!!
לא מפריע לי שאתה חושב שהמשיח לא צריך לעשות מופתים.
[זו גם דעת הרמב"ם].
לא מפריע לי אם המשיח באמת יהיה רמביסט בעניין הזה, ולא יעשה מופתים...
הנקודה היא, שהעולם נברא כדי להגיע למקום הרבה יותר נעלה ממצבו הנוכחי, ולמשיח יש תפקיד מהותי בתהליך הזה. השאלה אם זה יהיה בדרך הטבע או לא, פחות חשובה בעיני.
אצטט מה שהרמב"ם כותב בהלכות תשובה, אך כמובן יש הרבה מה להוסיף מדברי חכמי ישראל שבכל הדורות ומדברי הנביאים בעניין הזה-
ומפני זה התאוו כל ישראל נביאיהם וחכמיהם ימות המלך המשיח, כדי שינוחו ממלכות הרשעה שאינה מנחת להן לישראל לעסוק בתורה ובמצוות כהוגן, וימצאו להן מרגוע וירבו בחכמה, כדי שיזכו לחיי העולם הבא.
ט לפי שבאותן הימים תרבה הדעה והחכמה והאמת--שנאמר "כי מלאה הארץ, דעה את ה'" (ישעיהו יא,ט), ונאמר "ולא ילמדו עוד, איש את ריעהו ואיש את אחיו" (ירמיהו לא,לג), ונאמר "והסירותי את לב האבן, מבשרכם" (יחזקאל לו,כו). מפני שאותו המלך שיעמוד מזרע דויד בעל חכמה יהיה יתר משלמה, ונביא גדול הוא קרוב ממשה רבנו; ולפיכך ילמד כל העם ויורה אותם דרך ה', ויבואו כל הגויים לשומעו, שנאמר "והיה באחרית הימים, נכון יהיה הר בית ה' בראש ההרים" (ישעיהו ב,ב).
לא לגבי הכותרת, ולא ההקשר.
לגבי התגובה שהגבת עליה, אני חושב שהמשיח לא אמור להגיע כשנהיה במדרגת אדם הראשון קודם החטא, אבל הוא אמור להוביל אותנו לשם. [בין אם בדורו ובין אם בהמשך התהליך].
ויש שתי אפשרויות האם הוא יגיע כשיגיע לנו, או לא.
אופס...
מחר שבת.
אז ביום ראשון! היכונו היכונו![]()
וברצינות-
מה זה השטויות האלה? משיח יכול לבוא בכל יום ויום. ("אם בקולו תשמעו").
נכון שישנם זמנים מסוימים בהיסטוריה שהיו מסוגלים לגאולה. אבל את זה אפשר להגיד רק אחרי מעשה.
כשרואים את הניסים שנעשו ואפשר להסיק מכך מה היה יכול לקרות לולא עמ"י כולו היה שואף לגאולה.
אחרי תקופה של פרעות מטורפות (יותר מעמונה) היהודים השבורים לא יכלו לסבול יותר, והתחילו להזות על כל מיני רמזים וסימנים ש'השנה המשיח מגיע' זה תפס מאד חזק, כווווולם היו בטוחיייייים שהשנה המשיח מגיע!!
אחד מגדולי ישראל שחי אז (לא זוכר את השם, תסתכלו בנר באישון לילה) הבין שהם כבר נסרטו לגמרי והם ניתלים בתקוות חסרות בסיס. לא הייתה לו ברירה אלא לנפץ את האשליה בצורה מזעזעת... הוא עלה בשבת לבימה בבית כנסת, לקח ספר תורה ביד, ולעיני כולם אמר "אני נשבע בספר תורה (!!!) שהשנה המשיח לא יבא"


זה הכי מפחיד אם הוא בא..כי אני לא מוכנה בשיט

אבל אני אומר לעצמי... אדרבא, אם אני אבקש שיבוא משיח אפילו שאני לא מוכן זה נקרא להיות מוכן!
בזה שאני מוכן לוותר על רצונותי האישיים לטובת עם ישראל
סתם פרובוקציה...
מה שאני כותב מבוסס על הרבה מספרי הפוסקים ובראשם הרמב"ם. יש חולקים והם בעיקר בעלי החסידות ועוד כמה ואני לא הולך לפי שיטתם כי היא נראית לי הזויה ולא מסתדרת עם כל האמונה שלי.
המשיח זה לא תופעה על טבעית זה מהלך של תשובה וגאולה באומה שמתוכו(ואולי בתחילתו) צריך להופיע מלך צדיק שיתחיל להזיז את העניינים ויעשה מהלך של חזרה בתשובה ולא בהכרח זה יקרה במלך אחד זה יכול לקרות לאורך זמן והרבה מלכים וזה יכול גם להיות שיבנה בית מקדש לפני שיהיה מלך צדיק ועוד הרבה ערבובים שונים.
אין חובה להאמין שהמשיח יבוא מחר, כי ככל הנראה הוא לא! אם כל יום הייתי מאמין שהוא יבוא מחר תוך זמן קצר הייתי כופר ואני מאמין שהסיבה היחידה שמי שמאמין ככה לא כופר זה כי הוא לא באמת מאמין בזה הוא רק אומר את זה.
אני לא אומר שמחר לא יבוא משיח אבל אני אומר שהסיכוי נראה לי קטן כיוון שאני לא מאמין שהמשיח יפול משמיים וינחת בהר הזיתים עם שופר ביד ויתקע ואז הממשלה תיסגר והוא יהיה המלך. אני לא מחליט לקב"ה שהוא לא יכול שככה יקרה אני פשוט לא רואה סיבה להאמין שזה מה שהוא רוצה ושזה יקרה. ולכן (ובעיקר בגלל שהמקור לזה שצריך להאמין שמשיח יבוא מחר לא ברור וממש לא מחייב) אני מכריז בזאת שבמצב הנוכחי עם ישראל רחוק ממקום של גאולה ויש עוד הרבה עבודה אז כנראה שלא יעלה מנהיג דתי שיתקן את העולם והעולם ימשך כרגיל עם התקדמות איטית ובטוחה לעבר עתיד טוב יותר וגאולה למציאות כולה.
@די"מ מוזמן לבוא לשירשור וכנראה לחזק את מה שאמרתי.
לפעמים זה נראה כמו שיטה חדשה אבל זה בעצם קביעה שמשנה את המציאות
בדיוק היום קראתי במדרש רבה סיפור על ר' פנחס בן יאיר
מַעֲשֶׂה בְּאָדָם אֶחָד שֶׁהָיָה חוֹפֵר שִׁיחִין לָרַבִּים, בִּתּוֹ הָיְתָה הוֹלֶכֶת בַּדֶּרֶךְ וּבָאת לַעֲבֹר בַּנָּהָר וּשְׁטָפָהּ, בָּאוּ וְאָמְרוּ לוֹ לְרַבִּי פִּינְחָס כָּךְ הִגִּיעַ לְבִתּוֹ שֶׁל פְּלוֹנִי, אָמַר לָהֶם אִי אֶפְשָׁר, כֵּיוָן שֶׁהָיָה עוֹשֶׂה רְצוֹנוֹ שֶׁל הַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא בַּמַּיִם, אֵין הַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא מְאַבֵּד אֶת בִּתּוֹ בַּמַּיִם, מִיָּד נָפְלָה צְוָחָה בָּעִיר בָּאֲתָה בִּתּוֹ שֶׁל פְּלוֹנִי, אָמְרוּ רַבּוֹתֵינוּ כֵּיוָן שֶׁאָמַר רַבִּי פִּינְחָס בֶּן יָאִיר כָּךְ, יָרַד מַלְאָךְ וְהֶעֱלָה אוֹתָהּ
במבט ראשון זה נראה כאילו הוא רק אומר את דעתו בנושא... אלא שחכמים מגלים שבמילים שלו הוא גזר שהיא תחיה
ככה גם פה... יש אפשרות שהם ראו את המצב של עם ישראל אז הם קבעו עובדה שמשיח יבוא בבת אחת
להכריח את הקב"ה בדבר כל כך גדול (אם בכלל). ואני רק ידוע שאסור להגיד דבר כזה וודאי לי שלא מקובלים אמיתיים אמרו דבר כזה כי זה פשוט אסור הלכתית. ואתה מוזמן ללכת לשאול את הרב קנייבסקי או את הרב ליאור מה הם חושבים על זה.
או כמו שהרב אבינר היה אומר על זה -"הבל! תלמד הרבה מסילת ישרים!.
את המדרשים לא צריך לזרוק. צריך ללמוד אותם ולהבינם.
למה מופרך בעיניך שהקב"ה יבטל גזרה בגלל אמירה של צדיק?
פרקי אבות - בטל רצונך מפני רצונו כדי שיבטל רצון אחרים מפני רצונך
פירוש רע"ב- וַאֲנִי שָׁמַעְתִּי, שֶׁאֵין זֶה אֶלָּא דֶּרֶךְ כָּבוֹד כְּלַפֵּי מַעֲלָה, וַהֲרֵי הוּא כְּאִלּוּ כָּתוּב כְּדֵי שֶׁיְּבַטֵּל רְצוֹנוֹ מִפְּנֵי רְצוֹנְךָ.
נראה לי שאתה פשוט לא מעריך כמה הקב"ה אוהב את הצדיקים
בתורה, מדע ומשחקי מחשב.
בקיצור: צדיק אמיתי לא מחזיק את ה' בכיס. ה' לא מופעל ע"י אדם.
לענ"ד עניין "ותגזור אומר ויקם לך", "קללת ת"ח אפילו על חינם היא באה", חוני המעגל וכו'... ,אינה ביטול רצון של הקב"ה. הקב"ה עושה ע"י הנביאים והצדיקים נסים, כדי שאנחנו נעריך אותם ונשמע לדבריהם. זה לא משנה אם זה נס גלוי או סייעתא דשמיא.
גם המדרש "תנאי התנה הקב"ה עם הים מששת ימי בראשית שייבקע", בא להורות שאין התחדשות רצון אצל ה' (רמב"ם בפירושו על משנה באבות). מעניין לבדוק את פירוש הרמב"ם על המשנה שהבאת.
וסליחה מכל החסידים והקבליסטים שפה.
אישית אני ממש לא רמבמיסטית ולא שולל את האפשרות צלקבל מדרש כפשוטו.
הבעיה מתחילה כשזה בא לסתור דברי תורה כמו בנושא המשיח.
בכל מקרה לנד"ד זה לא קשור.
שתלוי אם באו עליה לפני גיל שלוש או אחרי לגבי אם בתוליה חוזרים
והירושלמי כותב שזה תלוי בקביעת חכמים את החודש אם הם יחזרו או לא
ולכן הירושלמי מוכיח מכאן שהחכמים קובעים את הטבע
כי לעניין המשיח זה לא משנה וזה נושא הדיון.
לדעתי כן יש להאמין שתיתכן אפשרות שהמשיח יבוא מחר.
זה אמנם קלוש מאוד אבל.
אם ברגע זה כל עם ישראל יחזור בתשובה (הרי לכל אחד ואחד יש אפשרות) אין שום סיבה לא להעמיד מלך מבית דוד הוגה בתורה ועוסק במצוות להילחם בואיבי ישראל ולבנות בית הבחירה במקומו.
האמונה שהמשיח יפול מהשמיים עם חומר לבן זו אמונה נודפת ריח של נצרות וערבים זרים ליהדות.
היהדות היא דבר שכלי ולא משהו באוויר.שאם לא כך והכל מתבוסס על כרעי התרנגולת אין לנו זכות אמיתית לבוא ולכפות את דעתינו.
זה תוצאה איומה של קריאת מדרשי חז"ל כפשוטן שמביאה המון פעמים להוצאת דברי תורה מפשוטן ומי שעושה זאת הוא רשע ואפיקורס.
מומלץ מאוד מאוד ללמוד טוב טוב את פרק יא בהלכות מלכים ומלחמות במשנה תורה לרמב"ם במיוחד את הלכה ג.
הערה: גם הנושא של שלילת ההגשמה מנוגד לשכל, וקשור, בין השאר, להבנת דברי חז"ל כפשוטם. כמובן שזה דיון אחר, אם כי חשוב לא פחות.
בינתיים ב100% מהתאריכים שניתנו כתאריך לביאתו של המשיח, הוא לא הגיע..
והיו לא מעט תאריכים כאלה.
האם זה מחייב שגם הפעם הוא לא יבוא - לא.
אבל אין לי סיבה מיוחדת לחשוב שהפעם זה שונה, ובפרט ששמועות בשם מקובלים זה יכול להיות המצאה של מישהו שייחס למקובלים [הייתה תקופה שהיו הרבה המצאות שהופצו בסמס שהרב אליהו אמר להגיד עכשיו פרק תהילים מסויים, או "מקובל" שאינו אלא שרלטן, או מקובל שאמר משהו שהוא יותר תקווה, ומישהו בדרך הפך אותו לקביעה ודאית.
סנהדרין צז ר' זירא ראה שחכמים עסוקים בלקבוע מתי יבוא משיח אמר להם בבקשה אל תרחקוהו
כי כתוב שהוא יבוא בהיסח הדעת.
כך גם ר' נחמן מברסלב שבזמנו גם היו אומרים תאריכים היה אומר שדווקא הוא לא יבוא מתי שאמרו
מהסיבה הזאת שהוא אמור לבוא בהיסח הדעת.
מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות.
הסיפור באורך 38 עמודים.
פרטים על הסיפור:
השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל.
תקציר:
ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.
אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.
עד להימור הגדול מכולם.
מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com
האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?
בדיוק כמו בחיים האזרחיים
הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.
ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר
אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא
ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.
הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.
בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf
יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.
כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות
אשמח לתגובות....
אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"
הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות
לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)
מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון
על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.
אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.
אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411
תודה
לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)
מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון
על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.
אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.
אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411
תודה
מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות.
הסיפור באורך 38 עמודים.
פרטים על הסיפור:
השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל.
תקציר:
ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.
אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.
עד להימור הגדול מכולם.
סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.
ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?
רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...
תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!
אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.
כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.
האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?
האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?
או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?
העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.
מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה? (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)
אולי לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי?
זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...
הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...
אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?
לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.
זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...
אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...
עכשיו מבינים קצת יותר??
אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...
חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך.
אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??
אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...
כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...
בקיצור מורכב ביותר...