אני רודף אחר חוקיךנפשי איוויתיך

מי ערב לי שאמצא מטרתי? שאמצא את האמת?. יש כזה ייצור בעולם בכלל? יש מישהו בטוח במאה אחוזים באמת? בתורה?

 ביהדות? בקיום הבורא ב"ה? ססבונו בכחש. עולם שקר. עלמא דשיקרא.. יהא רעווא קדמך דתהי את חקוקא בליבן. שתהיה התורא אמת בליבנו. חקוקא. נצורה. לא חיצונית. אבללללללללללללללללללללללל אם הכל שטויות?

 

בשביל זה.. לא חכמה רק לומר.. צריך גם להבין בשכל.דבש חריף
אני חושבת..מתנחלת בנשמה!!

שעם מחשבות כאלה צריך ללמוד או אולי להזכיר את האמונה הבסיסית....מי ברא את העולם וכו,..

 

מנוסח גרועע^^^מקווה שתבינו..מתנחלת בנשמה!!


מניח פצצה ובורח..א"י זה קשה

השאיפה לאמת (כללית ומותאמת למציאות) היא היא האמת והיא המבטיחה גם את האושר וגם את השלמות.

 

ועיין (תעשה לעצמך טובה ובאמת תעשה את זה) בספר קריטריון לאמת קריטריון למוסר של הרב יוסף קלנר.

אם יש התלבטויות באמונה צריך לברר אותן ולא לטייח.איל אחר

אם אוהב הנך את האמת באמת ובתמים, ואתה אמתי עם עצמך, זו כבר התחלה טובה והכרחית. 

הכרחי גם שתלבן את הבעיות האמוניות עם רב שיודע להדריך אותך. עשה לך רב. 

זה מסע לא קל, אבל כך אפשר להגיע לאמונה יותר יציבה. בהצלחה.

אם הכל שטויות או לא אני לא יכולה להגיד לךאור ירושלים
אני מצאתי את האמת בה׳ איך זה מתבטא , ואני מוסרת על זה את הנפש ווואלה יכול להיות שהדרך שלי היא בסוף תתברר כלא נכונה , מי יודע? , אבל על דבר אחד אני יכולה להיות בטוחה במאה אחוז , אחרי מאה ועשרים כשאגיע לעולם הבא אני אוכל להגיד בפה מלא שהלכתי אחרי האמת שחיפשתי אותה בלי סוף ופעלתי על פי האמת שה׳ האיר לי . אני מקווה שגם מעשיי יהיו אמת אבל אם חס ושלום לא . אני יכולה להיות בטוחה שהלב והמחשבה שלי היו באמת.
זה נשמע שברור לך שאין אמת אובייקטיבית.די"מ
למה זה כזה ברור לך?
מה הכוונה אמת אובייקטיבית?נפשי איוויתיך


ברוק לי שיש אמת ושלכל אחד יש את המסלולאור ירושלים
שלו למצוא אותה ואני לא יכולה להגיד למשהו אחר על האמת שלו ואם הוא בכיוון רק לחזק אותו שאם הוא מחפש אמת אני בטוחה שהוא ימצא ואם משום מה הוא לא ימצא לפחות ידע שחיפש תמיד את האמת שזה ערך בפני עצמו .
אז אתה לא מאמין באמת אובייקטיבית.די"מ
ומעידך תשוקתי אותי רודפת...שירוש16
לדעתי- מטרתנו בחיים היא לרקד על שתי החתונות ולדעת לתמרן בין העוה''ב לעוה''ז.
בין החול לקודש. בין הגוף והנשמה. בין רצונינו לרצונו.
ומי שבסוף מוצא את הדרך לרצות את עצמו דרך עשיית הרצון האלוקי- זו האמת.
שביל האמצע כפי הרמב''ם.
לא תמיד מרגישים כ''כ בטוחים במקום אחד. לפעמים יש רעידות פה ושם. אבל אם יש מתחת קרקע יציבה של אמונה שכלית- בסוף גם הרגש מצטרף לחווית האמונה.
זה ציווי התורה הקדושהספרדי גאה

שאנחנו צריכים ללכת אחריה באמת ותמים..ולכן בכול דור הקב"ה דאג לנו ושתל לנו צדיקים שיורו לנו את דרך האמת

אה... התורה הקדושה.. מניין לך הביטחון ?נפשי איוויתיך


באמונה שלמה ותמימה...ספרדי גאה

אבל בשביל דברים כאלה הביאו גם מספיק הוכחות שהכול מאיתו יתברך יש ספר ההוכחות אתה יכול לראות

יש הרבה ספרים ידידי..נפשי איוויתיך


כן אבל זה רב מכר...ספרדי גאה


עוד בן עזרא?נפשי איוויתיך


העיקר שזה נותן לך ביטחון.נפשי איוויתיך


יש לי בטחון גם בלי זה מספיק האמונה בה' ושהכול מאיתו יתברךספרדי גאה


זה זלזול באינטליגנציה האנושית אבל סבבה.. הספר כאילו..א"י זה קשה


במקום בו נגמר השכל מתחילה האמונה!!לא נולדתי

אין הוכחות ממשיות לחלוטין, אבל שם בדיוק מתחילה האמונה בה'

מאיפה הקביעה הזו שא"א להוכיח?דבש חריף
יש הרבה רבנים שאומרים ככה. בעיקרון זה מחלוקת ביהדות.א"י זה קשה


אין לי בעיה שתסבור כמו איזה רב שתרצה..דבש חריף
אל תגיד שאי אפשר להוכיח.
אי אפשר.. אם היה הוכחה מוחלטת אזנפשי איוויתיך

חצי מהמדינה שלך לא היו חילונים.

אז גם לא היתה בחירה חופשית...לא נולדתי


אתם חיים בעולם אחר..דבש חריף
אפשר להוכיח לאדם שהעולם לא נברא מעצמו.

יש לכם בעיה בסיסית. אתם חושבים שאם אני מוכיח לאדם זה אומר שהוא יקיים תורה, דבר ראשון אין קשר בין ההוכחה הזאת, לבין קיום התורה. עם ישראל עשו את העגל וידעו את האמת.
דבר שני אתם לא מבינים שאדם שלא חונך על ערכי התורה עושה מה שטוב לו. גם אם נוכיח לו על התורה, הוא לא מחפש אמת. הוא מחפש טוב. אם זה טוב אז הוא יקח. לא מענין אמת. ולכן צריך להראות את הטוב ולא את האמיתי.

דבר שלישי. מדענים לא נכנסים לנושא הזה. הם טוענים שזה לא שאלה מדעית. (והם צודקים רק בחצי)
חחח אתה טועה.נפשי איוויתיך


תמים תהיה זה בריא...נפשי איוויתיך

אי אפשר להוכיח הוכחה כזאת בצורה מוחצת... יש הרבה אנשים שחיפשו .. אתה טוען טענה הזויה שכל מי שמחפש אמת 

זה ברור לו שהתורה זה הדרך .. אין קשר בין העגל.. אי אפשר לדעת בדורנו בצורה ברורה.. אתה אומר שכל מי שחסר בשאלה הוא מטומטם במוח .. שידע שזה האמת וברח ממנה... יש כל כך הרבה מדענים שוללים קיום בורא או את סיפורי התורה.. בקיצור אין שום אמת מוחלטת... אבל תמים תהיה! בהצלחה.

אמונה תמימה = דמיון מוצהר. ואכמ"לדבש חריף
מה נסגר???מקור חכמה

"תמים תהיה עם ה' אלוקיך".

מי שחושב שהוא מסוגל להוכיח את קיומו של הבורא ברוך הוא, הוא ממעט בערכו - אותו אדם חושב שהוא מסוגל להכיל בתוכו את מציאותו יתברך.

מה נסגר איתכם, אנשים???

ללא ללכת באופן עיוור, לעשות כי ככה אומרים - אבל ללכת לחפש 'הוכחות מתמטיות'???

בואו לא נערבב מושגיםשירוש16
תמים תהיה- מדבר על לא ללכת בערמומיות. לא לנסות לחשב חשבונות שמיים.
ניתן להוכיח בצורה חד משמעית שיש בורא לעולם. זה הגיוני. זה קיים.
מי זה-מה זה בידיוק המושג הזה שנקרא "אלוקים"?- נשגב מבינתינו.
אבל אפשר וצריך להוכיח ש*הוא* אכן קיים.
א"א להוכיח את מה שאתה קורא לזה..דבש חריף
"קיומו של הבורא ברוך הוא"

אפשר להוכיח שהעולם לא נוצר מעצמו
הם אומרים שאי אפשר להוכיח. כמובן שהם לא עסוקים בהפרכתא"י זה קשה

ההוכחות אבל הם מאמינים שכל ההוכחות הם חלשות ולא מספקות.

להפךשירוש16

אחרי שאת מוצאת את הוכחות שמספקות אותך בקשר להימצאותו של הקב"ה- אז מתחילה האמונה התמימה.

אבל כל עוד לא מצאת מספיק הוכחות אין מקום לאמונה.

קודם עובדים על השכל, אח"כ עם האמונה.

כמובן..לא נולדתי

לא אמרתי שלא צריך בסיס של הוכחה שכלית

אבל אמרתי שגם אחרי ההוכחות- אי אפשר להוכיח לחלוטין

ולכן עדיין יש צורך באמונה תמימה

וכל זה לענ"ד בלבד

אפשר להוכיח בצורה מתמטית ברורה שיש אלוקים ובורא לעולם.שירוש16

עפ"י תבנית מדעית מוכחת הביאו הסבר מדעי למציאותו של הבורא.

נגיד ו..לא נולדתי

יש המון דתות בעולם, את יכולה לטעון מההוכחות המתמטיות האלה שיש אלוקים,

אבל לא שאנחנו דווקא הדת הנכונה...

בקיצור, לא מתבססים רק על השכל.

גם שכל, וגם אמונה.

ובחייאת, תודו- האמונה שלכם לא מתבססת על הוכחה מתמטית כלשהיא.

אם אפשר היה להוכיח הכל עפ"י השכל, זאת לא היתה עבודת ה' אלא עבודת השכל...

יש הוכחותשירוש16
שמעת על המוסד שנקרא "ערכים"?
משום מה הם הצליחו להוכיח מושגים אלו ביהדות להרבה אנשים בצורה מדעית.
פרטי מהזה "מושגים אלו" בבקשה לא נולדתי


??שירוש16
באמת??
מציאות הבורא
בריאת העולם
תורה מסיני
עמ"י עם סגולה
משה אמת ותורתו אמת

להמשיך?...
אני חושב שזה שטויות במיץ .. אח שלי נגיד היה שם...נפשי איוויתיך

סתם זה לא שטויות.. אבל ברור שאין שום הוכחה מוחצת ואני יכול להביא לך כנגד אירגונים וספרים שמוכיחים בדיוק הפוך... מה לעשות אין גילוי שכינה..

תביא הפוך..דבש חריף
אני בעד להתעמת עם מישהו שאומר אחרת ממני. אני לא בורח.

המהר"ל אומר אם זה אמת למה לברוח? למה לפחד? תוכיח שמה שהם טוענים, רעוע ובלי יסודות.
מה כואב לכם שאפשר להוכיח?דבש חריף
והוכחה על הבריאה. זה נפרד להוכחה על התורה מן השמים
הוכחה על הבריאה אני בהחלט מסכימה שישלא נולדתיאחרונה

אבל לכל חלקי התורה ועיקרי האמונה??

הוכחה מוחצת??

לא לעניות דעתי.

וזה בסדר ומותר לשאול שאלות אם הכוונה לבררלא נולדתי

המון בהצלחה!

לי אישית יש גם שאלות לפעמים. זה מותר וזה עוזר לי לקדם ולבסס את האמונה שלי. לא צריך להבהל מזה יותר מדי לענ"ד, אבל בהחלט להעמיק את הלימוד באמונה, או לשוחח על זה עם אדם מאמין שאתה סומך עליו חיוך

חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

שלוםטאטע מלך העולם

יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.

 

ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?

רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...

 

תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!

זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini

אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.


כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.

האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?


האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?

או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?


העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.

מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה?  (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)


אולי  לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי? 

אמממטאטע מלך העולם

זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...

אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם

הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...

בד"כ זה כן סותריהודי חסידי

אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?

 

לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.

אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך. 
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם

זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...

אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...

 

עכשיו מבינים קצת יותר??

כן...יהודי חסידי

אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...

 

חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך. 

וואי תודה!טאטע מלך העולם

אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??

ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה

אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...

כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...

 

בקיצור מורכב ביותר...

אולי יעניין אותך