שאלה לחניכי/מדריכי בני עקיבאאריאל 12345

אני יודע שזה די חרוש ושאלו את זה כבר אבל בעקבות הסערה ממה שקרה במחנה סיירים (שהיו ריקודים מעורבים וכו') אני חייב לקבל תשובה,  האם הרב של התנועה (שמייצג את ההשקפה הדתית של התנועה..) מסכים עם מה שהלך שם?  האם זה לא סותר את האידאולוגיה של תנועת בני עקיבא?

היה ריקודים מעורבים??maccabi15

היה כמה בנות שרצו צומי אז הן החליטו שהם רוקדות ליד הבנים...

 

חוץ מזה לא יודע על משהו כזה...

בין אם קרה או לא*צועד*
היה ברור שזה יקרה מתישהו. חברה מעורבת לכתחילה תוביל לשם תמיד. למרות שלא נעים להגיד את זה..
לא מסכימה עם זה. אני חיה בתוך חברה מעורבתחסויה

גם בבני עקיבא ובנות רציניות (ובנים) ששומרות על עצמן לא ירקדו מעורב, וזה אפשרי. בדר"כ  הבנות שרוקדות מעורב הן הבנות שעוד לא נסגרו על עצמן ועל דרכן/ שרוצות צומי...(הבנות שיש להן עמוד שידרה יצליחו לשמור על עצמן... ברוב המקומות.)

זה דעתי...

זהו...google

שבגילאים האלה רוב רובם של הבנות רוצות את היחס מהבנים ו,בגילאים האלה רוב רובם של האנשים עוד לא נסגרו  על עצמם.

וכמי שבחברה מעורבת אני יכול להעיד שיש הרבה יותר בנות שרוצות צומי מאשר הבנות עם עמוד שדרה...אני לא יגיד שכמות הבנות עם עמוד שדרה הוא אפסי,כי יש בנות עם עמוד שדרה,אבל יש קצת בנות כאלה...

חוץ מזה , זה שהתנועה מכניסה את הילדים למצב בו הם יצטרכו לבחור אם לרקוד במעורב או לא, משם מתחילה הבעייה...

...ואני אומר את זה כמי שחי בחברה הזאת

נכון.חסויה

אבל בדר"כ יש ריקודים נפרדים בבני עקיבא. להגיד שחברה מעורבת תמיד תוביל לריקודים מעורבים זה לא נכון לדעתי... ועל זה הגבתי...

שוב*צועד*
אני לא אומר שאין צדיקים שחיים בו הרבה בחברה מעורבת.
וודאי שיש.
בתור דרך חיים, כללית, לציבור שלם-אין סיכוי להצליח לגדל חיים נקיים וכו'..
קל להחביא את היצרים של גילאי15-20. להגיד שאפשר להתגבר עליהם למרות ערבוב וכו'.
לא מצאתי איפה זה הצליח. ברמה כללית ולא איזה דוגמא אחת. בתור דרך! כי אנחנו דנים פה על דרך ממש.
--->אנונימי =]

לא ידעתי שהיו.. אבל גם אם היו- מסכימה מאוד עם חסויה. זו מש בחירה של הבת. מי שמחליטה שהיא לא עושה אתזה- לא תעשה אתזה. ומי שלא מחליטה- תמצא כבר דרך לעשות אתזה גם אם זה לא יהיה במחנה..  וזה בקשר לכל דבר...

ובקשר למה שgoogle אמר- קודם כל- מספר הבנות האלה ממש לא אפסי! אני לא יודעת מה קורה אצלכם.. אצלנו זה ממש לא ברוך ה

והתנועה לא ממש מכניסה למצב הזה.. פשוט שרים שירי סד"ש ומתישהוא זה הופך לריקודים.. כשאני הייתי בסיירים- זה היה נפרד לגמרי... 

 

בקיצור- זה ממש תלוי במה הבן/הבת בוחר. אם הוא בוחר לעשות משו- הוא יכול לעשות אותו בכל מקום.. ואם הוא בוחר שלא- הוא לא יעשה אתזה בשום מקום

פיתויים משפיעים על הבחירה כידוע.. אנחנו לא רובוטיםפשושון

לכאורה אפשר להגיד את זה גם על יחוד... מי שרוצה לחטוא גם ככה יחטא

אז זהו שזה לא נכון... כשהיצרים מתחממים גם מי שלא רוצה לחטוא חוטא

הבחירה (והחכמה) היא לא להגיע למצב הזה

זה מה שאמרתי...google

לא אמרתי שזה אפסי...התכוונתי שאי אפשר להגיד שזה אפסי,כי יש כאלה צדיקות,אבל עדיין אחוז הבנות הצדיקות הרבה יותר קטן מהבנות שרוצות צומי...(הגדרה כללית)..

לדעתידרשתי קרבתךך
בגלל שהמון פה לא באים מחברה שהיא לגמרי מעורבת כמו החברה שבסניף שלי הם לא מבינים את החשיבות ואת התרומה האדירה שיש לבני עקיבא במקומות האלה. אני גרה בעיר קטנה שאין כמעט נוער דתי. הנוער הדתי שיש לומד לרוב בתיכון ה"דתי" בעיר.שכמובן מעורב ולכן בעיר שלנו סניף בני עקיבא זה ההצלה. זה מפגיש אותנו עם הדת. אני אישית יכולה להגיד שבלי ההדרכה והסנ הייתי נמצאת היום במקום מאוד מאוד מאוד לא טוב .. ובאמת שהלוואי ותנסו להסתכל בעין הזאת. כי לדוסים ולאנשים שמצאו את הכיוון ברור שהאידיאל זה לא חברה מעורבת .. אבל בהמון מקומות שיש בהם סניפי בני עקיבא באמת חייב אותם.
נכוןמוריוש

אבל צריך לזכור שבנ"ע בא להעלות את החניכים ולא להוריד אותם. אם החניכים כבר בחברה נפרדת או כמעט כזאת- אז לא לגרום להם לרדת בסניף..

גם אם לא קרה..לא רחוק המצב שיקרה..שמוליק פיין
בתור אחד שהיה בסיירים לפני 7 שנים בערך כבר אז המצב היה עצוב מבחינת בנים בנות.
לשים ילדים וילדות מתבגרים צמוד אחד לשני לשבוע זה פשוט פשע!
גם בסמנריון זה היה.מישהי=)

מה לעשות, הבנות רצו לרקוד בקדושה, בלי מחיצה כמובן

אני לא חושבת שצריך להפוך את זה לטרגדיה

אשמח להבין איך לרקוד בקדושה מסתדר בלי מחיצה?שמוליק פיין
זה היה חצי ציני. אני לא רואה בזה טרגדיהמישהי=)

כמובן שאני לא קמתי לרקוד, גם אם מאוד התחשק לי

וגם, אח"כ שמו להם . אם הן זעמו על כך, לעולם לא נדע

לא היה ריקודים מעורבים בכלל!! (לפחות במחנה של שד"צ)הלב והמעין.


כל אחד בוחר על מה לשים את הדגש~~יעל~~אחרונה

נכון שהיו ריקודים מעורבים ונכון שבני עקיבא לא תמיד הכי דוסים שבעולם אבל רק תחשבו  איזה אנשים מדהימים יש בתוך התנועה האת..

לסיירים יצאו כמעט 6000 חניכי בני עקיבא והיו בערך 20 כאלה שרקדו מעורב אבל רוב וכמעט כל החניכים יצאו עם תחושה מספקת חוויתית ומעצימה. בני עקיבא זה דבר גדול ונראה לי שתפקידו של אדם שמרגיש לא נח עם המצב הזה  הוא להיכנס ולהשפיע מבפנים. וכן זאתי האידיולגיה (לדעתי) של בני עקיבא.

למה אנחנו יודעים לשים דגש רק על הרע?!חיוך

חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

שלוםטאטע מלך העולם

יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.

 

ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?

רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...

 

תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!

זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini

אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.


כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.

האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?


האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?

או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?


העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.

מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה?  (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)


אולי  לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי? 

אמממטאטע מלך העולם

זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...

אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם

הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...

בד"כ זה כן סותריהודי חסידי

אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?

 

לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.

אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך. 
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם

זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...

אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...

 

עכשיו מבינים קצת יותר??

כן...יהודי חסידי

אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...

 

חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך. 

וואי תודה!טאטע מלך העולם

אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??

ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה

אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...

כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...

 

בקיצור מורכב ביותר...

אולי יעניין אותך