בפנים- זה סיפור אחר.
אני לא רואה (והתורה גם) את התועלת בלעמוד ולזכור.
הכבוד שכולם פה מדברים עליה. היא מידה ארצית-חומרית-אנושית. אין לה שום תוקף בעולם הנשמות.
מצטערת להודיע לכם- אין בה שום תועלת. לפחות לא להם.
שם, למעלה, אין מושגים כמו "כבוד" "הערכה" וכו'.
שם הטרמינולוגיה מאוד שונה.
שם מדברים על "שכר ועונש". "ג"ע וגיהנום".
אין מושג של "לכבד". אבל כן יש מושג של "לעזור".
העמידה הזקופה- לא מועילה להם.
היא אולי מועילה לנו- להשקיט ולהשתיק את המצפון למשך שנה שלימה. אבל היא לא מועילה לחיילים ולנרצחים.
מי שחושב שזה כן מועיל- מוזמן להביא מקור הלכתי לנושא.
בינתיים יש לנו את השו"ע שמדבר בברור על חשיבות אמירת פרקי תהילים/לימוד תודה לע"נ הנפטרים.
עזבו את העובדה שלעמוד דקה דום- זה מנהג גויים מובהק שבכלל לא מוזכר בתנ"ך- וזה לא מועיל להם.
זה כמו רופא שנכנס לחדר חולה שחיכה שעות לבואו כדי שההוא ייתן לו מרשם לתרופות משכחות כאבים. אבל במקום להוציא דף ועט ולהיות מעשי- הוא מתיישב ליד החולה. מלטף אותו, מנחם אותו. מספר לו כיצד הוא עוד מעט הולך להבריא ולא ייכאב לו יותר וכו' וכו'. על רופא כזה נאמר: טיפש!. מה זה יעזור לחולה לשמוע כל מיני ניחומים? הוא צריך תרופות. ועכשיו. תן לו מרשם ותזעיק את האחות בכדי לטפל בכאב.
שוב- אם המטרה היא להיות אגואיסט (במידת מה), ולזכור אותם בשביל התועלת האישית (השתקת המצפון וכו')
בשביל שנוכל להביט אל עצמנו במראה ולהגיד: 'עמדתי וכיבדתי אותם. למרות שהיה קשה. הצלחתי להתחבר אליהם'.
אז לעמוד דקה דום זה רעיון טוב.
אבל אם המטרה שלנו היא באמת לעזור לנשמותיהם. שמשוועות לזכויות.
היינו לוקחים את העסק לידיים ומקימים פרויקט שמטרתו לגמור כמה מאות אלפי ספרי תהילים בדקה אחת לע"נ החיילים.
כזה פרויקט היה נרשם לזכויותיהם של החיילים ואין ספק שהיה מעלה אותם. ועוזר להם.