עומדים בצפירה ביום הזיכרון?anka

אני יודע שזה לא ממש קשור,יצא לי לדבר עם מישהי מהפורום על הנושא הנ"ל.

היא טענה שלא צריך לעמוד כי:

א. מנהג גויים.

ב. זה לא עוזר.

ג. אנחנו אורים תהילים.

אני טענתי שצריך לעמוד כי לכבד,ולזכור.

ולגבי תהילים-צפירה זה לא הזמן הנכון (בעיני).

מה אתם אומרים?

אתם עומדים? אומרים תהילים? גם וגם?

בבקשה לשמור על תרבות דיון.

יום-טוב!

עומדת- ברור!חסויה

אנשים נהרגו בשביל להגן עלי, אנשים לא ישנים בלילות בשביל לשמור עלי(על כולם).

הם עושים כל כך הרב בשבילי אז ברור שאתן לפחות את הכבוד הזה בשבילם.

מה כבוד בזה שאת עומדת למישהו שכבר נפטר?שיח סוד

זה עוזר לנשמה שלו?! הוא צריך ת'כבוד שלך?!

נראלי שכאשר אומרים משניות או תהילים לעילוי הנשמה זה הרבה יותר מועיל.

הזמן הזה מוקדש להתייחד עם החיילים שמסרו את נפשם בשביל שאנחנומתנחלת בנשמה!!
נוכל לחיות על האדמה הקדושה הזו!!! זה זמן שבו אנו צריכים לנסות להבין אתזה!!
זה עצום למסור את הנפש על ארץ ישראל!!להבין שבזכותם אנחנו כאן!!
כדי להגיד משניות ותהילים לעילוי נשמתם יש לך את כל היום!!
אני לא אומרת שזה לא חשוב..זה חשוב מאוד להגיד תהילים ומשניות לעילוי נשמתם
אבל לא נכון לבזבז על זה הדקה העצומה הזו ש-כ-ל עם ישראל כולם עומדים וחושבים ומנסים להבין מה המשמעות העצומה של למסור את הנפש על ארץ ישראל כדי שעם ישראל יישאר בה!!!
רק לחשוב בדקה הזו שכל עם ישראל עושה את אותו הדבר זה כבר אדיר!!!
כ"כ נכון,anka

פשוט מסכים עם כ-ל מילה.

 

^^ כתבת בדיוק מה אני חושבת.חסויה


ח"ו שלא תחשבו שאני מזלזלת בחיילים כי הם חיילים למדינה...שיח סוד

ממש לא!

הם גיבורים שמסרו נפשם למענינו בהחלט! וכל אחד מהם צדיק!

רק שלעמוד בשבילם לדעתי לא עוזר ולא נחוץ... כל אחד בדרכו שלו שיעשה מה שהוא חונך.

 

השאלה עם את סתם עומדת ולא עושה כלום אומתנחלת בנשמה!!
שבאמת את חושבת ומנסה להבין ולהגיע למסקנות שצריך להגיע אליהן בזמן הזה...
זה לא מספיק סתם לעמוד צריך באמת לנסות להבין את המשמעות של הדקה העצומה הזו!!!
והיא?שירוש16
לי נראה הרבה יותר מגניב אם באותה דקה כל עמ"י יעמודסתמישוו
מילוני יהודים..

וכל אחד יקרא פרק תהילים אחד, אחד [וכל המרבה תבוא עליו הברכה]

חשבת על זה? כל עמ"י , כולם קוראים תהילנם באותו דקה..

אותי זה קצת מגניב יותר מזה שכולם עומדים וחושבים על החיילים. כאילו.. זה גם מגניב, אבל להגיד תהילים זה קצת (קצת!) יותר..
כשכולם יעמדו,אז אולי גם כולם יגידו תהילים.anka


חח אוקיי..סתמישוו
אם זה או זה או זה , מצידי שישיבו ויקראו תהילים כולם.

זה לא שאני רואה כזה עניין גדול בלעמוד. אבל אני חלק מהעם וזה מה שקבעו .. ואני עומד.

זה לא שלעמוד בצפירה זה הלכה למשה מסיני..
אבל עומדים? זה כזה קשה ?! זה אפילו מרזה קצת.. (יותר מלשבת זה בטוח)
מסכימהחפרנית גאה=)
ומוסיפה, שכשאומרים פרק תהילים, את חושבת על החיילים ועל מה שהקריבו למענך, אבל את גם עושה משהו למענם. אגב, עמידה בצפירה היא מנהג גוי. אז אני עומדת בגלל שאם המדינה החליטה על זה- אני מכבדת, ואני חלק מכלל עמ"י, אבל אני לא מתמקדת בצפירה, כי לפי השקפת עולמי הדתית, זה לא מועיל כלל לנשמות הנפטרים.
אני אומרת תהילים בזמנים אחרים. תהילים אפשר לומרחסויה

כל הזמן לא צריך דווקא בזמן הצפירה הזמן הזה מוקדש לחיילים שנהרגו בשביל שנוכל לחיות כאן.

וצודקת זה לא בדיוק כבוד, זה יותר בשביל עצמי, להבין שיש אנשים שנהרגו בשביל שנוכל לחיות בארץ, להרגיש את האחדות של עמ"י...

(אני לא ממש טובה בהתבטאויות בכתב.. אבל מתנחלת בנשמה!! כתבה בדיוק את דעתי..)

לא שאלה של עוזר ונחוץ שאלה של כבוד לאומי שכולל מעשיםא"י זה קשה

מכבדים שאין להם דבר עם התורה כביכול. עם ישראל צריך לבנות את עצמו ולתפקד כעם וזה חלק חשוב לנהוג בכבוד לאומי כלפי חללים.

עומדת, כי אני חלק מהמדינה הזאת..חפרנית גאה=)
אומרת פרקי תהילים תוך כדי, כי ת'כלס, זה דבר שבאמת מועיל לנשמת הנפטרים.
לא מדינת ישראל, *ארץ ישראל- יש הבדל.שיח סוד

הולכים לפי המדינה שבעצם הולכת נגד רצון ה' ?!

זה קצת לא טוב לדעתי...חצי חיוך

איך בדיוק המדינה הולכת נגד רצון ה'?anka


ראשי הממשלה והממשלה מקיימים מצוות?שיח סוד

הם עושים והולכים ושופטים ומתנהגים לפי התורה?

הם חילונים... וחילונים זה לא מה ש-ה' רוצה.

זה לא סותר.anka


את מה?שיח סוד


איך את יכולה להכליל ככה חילונים?חסויה

את מכירה את כולם?

את יודעת איך הם בתוך ליבם?

נכון שהשאיפה היא לקיום תורה ומצוות אבל יש חילוניםשהם במדרגה הרבה יותר גבוה- מבחינת בין אדם לחברו.

ואם ראשי המדינה חילונים- זה אומר שהם לא משקיעים מזמנם וממרצם כדי שלך, ולשאר האנשים יהיה טוב בארץ!?!

(סליחה אם נפגעת או משהו  פשוט זה מרתיח אותי ההכללות האלה)

יש מדינה ויש ממשלה,יאירוש

את המדינה אני בטוח שאת מכבדת, הממשלה זה כבר סיפור אחר.

 

ואם אני אגיד לך... שהמדינה היא רצון ה'?סתמישוו
מדינה היא רצון ה', ממתי?נחל
זה כבר כמעט 70 שנה ככהסתמישוו
כן, 67 שנים. היא רצון ה' ככה הקב"ה החליט..נחל
אבל לא בקטע שאתה אומר אתזה..
אז זהו, ש.. כן בקטע שאני אומר את זה.סתמישוו
ממש לא בקטע שאתה אומר אתזה..נחל
זה שיש מדינה זה התחלת גאולה או אנערףף??
אני לא נכנסתי לזה.. אבל גם, כן. זה התחלת הגאולה.סתמישוו
טוב..אז זה לא..וזה גם לא רצון ה'נחל
אני לא מתכוון לפתוח פה את דעתי על המדינה..סתמישוו
כי לא לזה התכוון מי שפתח ת'שירשור..
אבל זה רצון ה'.
לא אמרתי שהכל מושלם, אבל קימעא קימעא.
אני יודעת מה ההבדל בין א"י למדינת ישראלחפרנית גאה=)
אבל אני רואה את עצמי כחלק מ*מדינת ישראל* שאמנם חוקי המדינה עדיין לא כחוקי התורה, אבל אני עדיין חלק מהמדינה, ולא סתם תושבת בא"י.
@יעלוש מחבד
תסתכלי בתגובה שכתבתי למעלה^^^^מתנחלת בנשמה!!
עומדים,יאירוש

כדי לכבד את הנופלים, לא רואה עניין לומר תהילים שדקה לפני זה שכולם מחכים שהצפירה תתחיל אף אחד לא אומר תהילים, ופתאום בצפירה כולם נהיים צדיקים דווקא בזמן שראוי לשתוק.

רגע.. אז אתה אומר שאם נגיד יהודי לא מניח תפילין בכלל,סתמישוו
זו צביעות אם יום אחד הוא כן יניח?!
זה צביעות אם הוא לא באמת רואה ערך בלנצל את הזמן אבלא"י זה קשה

כשמגיע זמן להזדההות עם עם ישראל ולכבד את החיילים, אז הוא מחליט שהוא לא יכול לעמוד דקה בשקט זה די צביעות

הוא לא יכול לעמוד דקה בשקט?! הוא אומר תהילים!סתמישוו
למה זה כואב לך שהוא אומר תהילים...


למה לשפוט אותו ?! היהודי רוצה להגיד תהילים, אז להגיד שהוא צבוע?
א. אני לא שופט את מי שעושה ככה סתם אבל מי שעושה את זהא"י זה קשה

כאלטרנטיבה ללעמוד ולכבד באמת אני לא מסכים איתו.

הסיבה שאני חושב שלא צריך להגיד תהילים כי להגיד תהילים זה להתחמק מלהודות בערך של עם ישראל כאומה שיש בה צדדים של חול ושל קודש וצריך לטפח את החול ויש ערך בכבוד לאומי. זה מה שאני מתנגד.

אני אומר לעצמי בשקט תהילים בצפירה.סתמישוו
זה אומר שאני לא מטפח גם את הצד של החול בעמ"י?

לא , נראליי שלא.
לענ"ד אין קשר בין הדברים
לא צביעות,יאירוש

סתם נסיון להראות לעצמך שאתה מנצל את הזמן ולא ח"ו מבזבז אותו על כבוד למתים. יש לי שאלה, בדקה לפני שאומרים "הקהל מתבקש לעמוד", ואז יש מלא זמן מבוזבז כי הצפירה עוד לא מתחילה, אתה אומר תהילים או מדבר בשקט עם חבר שלך?

 

לא בדיוק הבנתי..סתמישוו
אבל מה שכן הבנתי..
אתה בעצם רק מחזק את מה שאני אומר.

בדקה שלפני הצפירה אני מדבר בשקט עם חבר שלי [בד"כ זה מקשיב לאיזה מישהו שמדבר באיזה שיחה או משוו.. אבל העניין מובן].
אני הקטן באמת לא בדרגה גבוהה, לא כל שנייה אני אומר תהילים.
לכן אני אומר, בדקה הזאת נותנים לי זמן להגיד תהילים ומייחדים זמן כזה להיזכר בנופלים.. אז אני עושה את זה.
לא הבנת אותי,יאירוש

אבל אין לי כח להתקטנן, מה שאני רוצה לומר זה שדווקא בזמן שכביכול "מבוזבז" פתאום כולם נהיים צדיקים, בעוד שיש המון זמן שהוא לכ"ע מבוזבז ואף אחד לא אומר תהילים. 

 

בדוגמא שנתת זה הפוך..מתנחלת בנשמה!!
כל הזמן הוא צבוע ורק ביום שהוא כן מניח תפילין אז הוא לא....
אבל הדוגמא לא ככ מתאימה..
מה שהוא התכוון לומר זה שבדקה הזו צריך להיות בשקט ולהפנים ולפניכן יש זמן להגיד תהילים..וגם אחכ....
אני לא מבין אתכם..סתמישוו
אתם תקבעו מתי מותר לבן אדם להגיד תהילים ומתי לא?! מתי זו צביעות ומתי לא?!
למה להיכנס לזה?
למה לא להגיד תהילים?!
יהודי מתפלל לקב"ה ואומר תהילים. אז תתנו לו..

|ובינינו, אם לא היה את הצפירה וכל זה.. אולי הוא לא היה אומר בכלל(?)|
מה השאלה פה בכלל?!סתמישוו
ברור שצריך לעמוד!!

מנהג גויים? . צריך להיכנס ולהבין בעומק העניין מזה מנהג גויים. אם אני אלך עכשיו לתיאלנד ואראה גויים הולכים עם חולצה שכתוב עליה "יהודי לא מגרש יהודי" [סתם לצורך הדוגמה] אז זה אומר שלי אסור ללבוש אותה?! אבל מה? זה חוקות הגויים..
אז צריך לדעת מה פירוש 'חוקות הגויים'
לענ"ד אין פה משום חוקות הגויים.

להגיד שזה לא עוזר זה אחלה אמירה , אבל.. אנחנו שמים לב כמה דברים אנחנו עושים בחיים שזה לא עוזר?!
וחוץ מזה.. זה כן עוזר. כן,כן.. להנציח אותם, לזכור אותם, אנשים שנלחמו לטובת עמ"י, שמרו עלינו, מסרו את חייהם למעננו..אז.. ברור שלהגיד תהילים זה באמת יותר חשוב מלעמוד בצפירה, אבל המדינה קבעה ואני כחלק מהמדינה עושה את זה. אם זה היה סותר את האמיקת תהילים לא הייתי עושה..אבל, אני יכול גם לעמוד וגם להגיד תהילים.
עכשיו תגידו, אם לא היה את הצפירה .. האם באותה דקה כל מי שאומר שצריך להגיד תהילים ולא לעמוד .. האם הוא היה אומר תהילים?! מסופקני.

אז אני עומד , זוכר, ואומר תהילים.
תשובה קצת מבולבלת, מקווה שתבינו..נחל
זה מנהג הגויים, כן. ואני לא חושבת שבזה שאני עומדת דקה שלימה זה מה שיעניק להם את הכבוד שהם ראויים אליו. והם ראויים לכבוד, להערכה, להערצה..ברור!!
החיילים שלנו, שמוסרים את גופם, נפשם, מרצם..בשביל שאני יוכל לישון בלילה, שאני יוכל להמשיך לחיות כרגיל.
אבל..למה בזה שאני עומדת יבטא את כמות הערכה שלי אליהם? לנשמות שלהם הרבה יותר יעזור תפילה, צדקה ומעשים טובים מאשר שאעמוד דקה.
אם אני ברחוב אז אין ספק שאני אעמוד, אין צורך לחולל מהפכות ולהתריס..אבל אם אני בכיתה, אני אשב ואומר תהילים..או אעמוד ואומר תהילים..אבל סתם לעמוד בלי מעש אין בזה שום תועלת לנשמת החיילים..

אני פשוט בעצמי עוד מתלבטת איך אני נוהגת בקטע של לעמוד או לא..כאילו אם זה בבית או בכיתה..תהילים אין ספק, וגם אם זה במקום ציבורי אעמוד.
^^^מסכימה איתךשיח סוד


יעעס עליך!!נחל
עכשיו תקשיבי, לנסות לשכנע אותם בצדקת דרכנו לא ילך..הם חונכו לציוניות, לחיים קצת יותר פשרנים ממנו..מכאן הפער
כן... את זה כבר הבנתי מזמן.... שיח סוד


מה הקשר פשרניים?anka

אותי לימדו לכבד את המדינה ואת הסמלים.

 

אני מאוד מכבדת את המדינה..נחל
אבל לא רואה בה קדושה..לא בה ולא דגל ישראל.
כאילו..מכבדת..ברור..זה המדינה שלי, יום העצמאות הוא יום חשוב מאוד לעמ"י..אני מכבדת, מאוד.
פשרנים?!סתמישוו
אוי.. אוי..
ה' יעזור לנו.

ד"ל זה דתי לאומי, לא דתי לייט
לתשומת ליבך^^
כן, פשרניים.נחל
אם נגדיר אתזה כ-' חיים קלים יותר' , פחות צורם לך?
וכן, את הראשי תיבות אני יודעת טוב מאוד..
תראי, יכול להיות שחלק מהציבור פשרןחפרנית גאה=)
אבל ממש ממש לא כולו!! יש גם הרבה שהם 100% דתיים, יחד עם זה שהם 100% ציונים וממלכתיים. זה לא הופך אותנו ליותר פשרנים.
נערךחיים תותים!אחרונה


זה ההבדל בין חרדים לדתיים לאומיים.יאירוש

ולומר על הדתיים לאומיים שהם פשרנים זה שטות גמורה והוצאת שם רע.

זה כזה מסובך לעמוד לאיזה דקתיים?! תעמדי ותגידי תהילים!סתמישוו
ברחוב אני עומד...בבית אומר תהליםפשושון

ואני אסביר למה...

 

דווקא בגלל שאני מאד מעריך את החיילים שמתו כדי שאנחנו נוכל לחיות... אני מעדיף לעשות את הדבר שהכי יעזור להם

כשאני עומד אני לא באמת  עוזר להם במשהו... זה מרגיש לי קצת אגואיסטיות להעדיף את המעשה החיצוני

שמראה אותי כמזדהה ומרגיע את המצפון שהנה אני לא מתעלם.. מאשר באמת להועיל...

 

אני רואה את זה בדיוק כמו לראות עני ברחוב...ללכת לידו כשכולם רואים ולדבר על כמה המדינה לא עוזרת...

כמה העני הזה מסכן, להוריד קצת דמעות. וכו' וכו'  אחרי שכולם ראו שאני צדיק והלכו... גם אני הולך בלי לשים לו אפילו שקל.

 

עוד נקודה, שהתהלים דווקא מזכיר לי על מה אנחנו נלחמים. ושהחיילים בעצם חיים רק בתור נשמה..

כך שאני לא מרגיש עצוב... אלא שברון לב עם תקווה

לעומת הצפירה שנותנת לי הרגשה של... "מסכנים, הלכו ככה" וזהו... בקיצור עצבות!

 

אז כשאני ברחוב אני אעמוד כמובן כדי לא לפגוע בצד השני

אבל בבית אפילו באמצע הדבר הכי חשוב אני אפסיק ואומר תהילים..

 

כל מילה ^^^שיח סוד


הצפירה נועדה לעזור לך,זה מה שאת לא מבין..(לפשושון)anka


לעזור במה בדיוק?פשושון

ואם זה נועד זה לא אומר שזה באמת עוזר...

הבעיה היא שלא הולכים לפי התורה מחפשים פתרונות מתחת לשטיח

בלזכור,anka

ברגע אינטימי כזה,שכול אחד מכונס בעצמו.

אז.. אתה חושב על החלל שאתה מכיר,על המשפחה שלו וכו',ואז אתה תתחבר (לפחות אמור).

ואני חושב שחלק מהחיבור הוא לעמוד עם עוד כמה מיליונים. כמה מיליונים שאתם לא מסכימים כמעט  כלום בהשקפת העולם, שניכם עומדים עם עוד ועוד ועוד.. זה משהו ע-נ-ק.

זה חיבור של גוים... לא שלנופשושון

כשאני בוכה על החורבן אני לא מכיר אף אחד ממי שמת (כי זה היה לפני 2000 שנה בערך) ואף על פי כן אני עצוב..

 

למה? ואיך?

 כי קודם עצם זה שיהודי סובל זה עצוב.. גם בלי להכיר אותו.. והצפירה ממש לא עוזרת לי בזה

 

דבר שני, כל הצרות נובעות מחורבן בית המקדש שנגרם מהעבירות שלנו...

 

אז זה כמו שיום אחד ההורים של מישהו יזרקו אותו לרחוב לתקופה בגלל מעשיו הרעים...

מן הסתם בזמן שהוא ברחוב הוא יסבול מקור\גשם\עוני\כלבים משוטטים\סתם עבריינים שהחליטו להציק לו...

אם יש לו שכל.. כל צרה תגרום לו לנסות לתקן את מעשיו כדי לחזור לבית וממילא הצרות יפסיקו

אבל אם הוא מתאבל על כל צרה בנפרד זה מראה שאין לו שכל

סליחה שאני מתערבת..נחל
אבל למה רק בצפירה חשוב להזכר בהם?
למה כל הזמן לא לחשוב עליהם?
אם אתה כ"כ מכבד ומעריץ אותם אתה תחשוב עליהם כל השנה ותעשה למענם הכל כל השנה..לא צריך את הצפירה להזכיר לנו אותם..
כל השנה אני חושבת על זה, יש רגעים שפשוט נזכרים בזהחסויה

אבל ביום הזיכרון- כל (או רוב) המדינה עוצרת את חייה ומקדישה למענם זמן. זה זמן של אחדות והידיעה שכולם עוצרים עכשיו הופכת את זה להרבה יותר עוצמתי.

 

תאמיני לי אני חושב עליהם יותר ממך ומהרבה אנשים פה.anka

ואותו דבר על ביהמ"ק,את חושבת על זה כל-הזמן?

פשושון-זה לא סותר,זה שכל הצרות התחילו אחרי ביהימ"ק.

אז מה?

למה עצובים שהיו דברים רעים ליהודים? למה על השואה? הרי הכל זה ביהימ"ק.

אולי הכל מתנקז לשם,אבל כל דבר זה בפני עצמו..

כן... בחב"ד כל דבר ודבר סובב סביב ביהמ"ק והגאולהשיח סוד

למטרה

כי הצפירה מפרידה את הצרה מהסיבה לצרה.. ותהלים מחברפשושון


לא הבנתי,אשמח אם תפרט.anka


סבבה...פשושון

אני חושב שהסברתי את זה בתגובה הראשונה אבל סבבה...

 

כשאתה עומד בצפירה..  (כל שכן אם אתה מתעקש לא לקרוא תהלים) אתה נזכר במי שמת.. אתה עצוב וזהו!

זה עוצמתי...כולם ביחד...אבל מה אתה מרגיש אח"כ..?  יש בך איזה תקווה?

או שאתה אומר איזה באסה שהם מתו... חבל..

 

התורה אומרת לנו "לא תתגודדו לא תעשו קרחה וכו' על המת"  זאת אומרת... אל תתאבלו כאילו אין תקווה.

דווקא בזמן הצער אנחנו משתפים את הקב"ה.. את התקווה שיהיה יותר טוב..

ואת ההרגשה שגם הצרה עכשיו זו רק תזכורת...  

 

אנחנו מתאבלים על כל יהודי שסובל בגלות הזאת...אבל תוך כדי מזכירים לעצמינו למה זה קורה...

בגלל זה יש לנו את תשעה באב... שבו אומרים קינות.. וכן, צריך להכניס במילים של הקינות גם את הצרות של היום.

 

"נשים בציון עינו" כמה ערבים מפתים יהודיות  וכן על זה הדרך..

 

כן צריך.סתמישוו
אם לא היה צפירה, היית זוכרת?! סביר להניח שלא, שלא הייתי חושבת על זה כל רגע.

גם יום השואה, זה כי אנחנו לא חושבים על זה כל השנה.. אז עושים יום אחד.
גם יום העצמאות, ברור שצריך להודות ולזכור את זה כל הזמן, אבל זה קשה אז עושים יום אחד.
גם חנוכה, צריך לזכור את הנס הזה כל רגע.. אבל אי אפשר באמת כל רגע, אז חכמים קבעו לנו חג.

ככה זה עובד.
אבל הרבנים תיקנו את זה? או אנשים שלא מבינים דבר וחצי בתורה?שיח סוד


היא נתנה כדוגמא,anka

היום א"א להתקין שום דבר..

אם לא היו מתקינים את זה,אז הזכר של החיילים היה בזוי לא כמו היום שהוא מכובד. (אע"פ שיש לי ביקורת על צורת הטקסים,אבל א"א להתעלם מזה שהמדינה משקיעה הרבה כסף,אנרגיה וכו' ואני מברך על כך).

נוו אז מה?!סתמישוו
פעם קם איזה בחור [אולי הוא אפילו גוי] והמציא דבר כזה שנקרא מקלות אוזניים..
אז בגלל שזה לא רב , אני לא אשתמש בזה?!

מה הם עשו שנוגד את התורה?!
אין פה הרהורי כפירה או דברים כאלה..

עושים את זה כדי לזכור אותם.
אולי הצפירה מזכירה לנו אתזה..נחל
אבל נסתדר גם אם יגידו שהיום יום השואה או זיכרון.
אבל אני לא נגד הצפירה, זה בסדר..דבר שמזכיר לנו..אני בעד.
אבל חובה לעמוד זה כבר לא..ומי שלא עומד לא חוטא..
כן לעמוד זה מנהג הגויים ולא נחוץ לנשמות החיילים.
לנשמות החיילים זה לא נחוץ אבל לנו כן!חסויה

ולדעתי זה כן עוזר צפירה שכולם בשקט, עומדים, מאוחדים...

ולא בטוחשאם רק יגידו לנו שיום הזיכרון זה יהיה עד כדי כך משמעותי. גם אם קוראים תהילים בבית זה מקבל יותר משמעות כשיש צפירה ואת יודעת שכולם עכשיו עומדים, ומכבדים.

מה זה קשור מנהג הגוים?? לא הבנתי...!

שוב, אני בעד הצפירה..נחל
ובמחשבה שניה..נזכרתי בדיונים שהיו לנו עלזה בכיתה וכן הייתי ועדיין בעד יום שייצין אתזה, ברור שיש מעלה שביום הזה כל אחד מקדיש מזמנו מחשבה על החיילים שלנו, ברור.
לגבי הלעמוד..למה נחוץ לי לעמוד?
אני חושבת שגם אם אני בסופו של דבר עומדת אז אני אגיד תהילים ואני יודעת שעצם זה שאני אומרת תהילים זה מה שיעזור לחיילים ולא זה שאני עומדת..אני עומדת כי אולי זה גאווה לעמוד, להרגיש שייכת לעם..אני עוד מנסה לברר עם עצמי למה
אבל כמו שאמרה מישי, לא מפריע לי אם עומדים או לא, אם אני יעמוד או לא..זה לא הפואנטה..מה שכן מעצבן הסטיגמה שמי שלא עומד לא מכבד!! כי זה ךא נכון..לא כל אחד מרגיש שזה הדרך שלו להתחבר.
מה שכן, מי שנמצא במקום ציבורי ולא עומד מחלל שם שמיים וזה בושה.
דווקא החיצונית מעידה על חוסר פנימיותפשושון

אנחנו לא מחפשים עוצמתיות וכו'... 

אנחנו בתור עם ישראל מחפשים שנשפר את מעשינו בעקבות כל דבר שקורה... ואם זה לא מביא לזה

זה לא שווה..נקודה! 

 

דוד המלך בזמן הצרות צעק לה'... לא עמד בצפירות

אני חושבת שכמו שאנשים במדינה עקשנים על יום הזיכרון....שיח סוד

הם לא עקשנים על תשעה באב...

מה יותר חשוב?

צודקת, בחורבן מתו מליונים... אבל את מי זה מעניין?פשושון


זה עצוב שזה ככה...שיח סוד

אומרים כי זה היה מזמן ולפני 2000 שנה ובכלל המדינה מתחנכת לא לפי הדרך....

כוודאי שאני יותר עצוב ביום הזיכרון,anka

כי זה משהו שאני מכיר הרבה יותר טוב. 

זה כמו שהרבה אנשים אומרים שהם חושבים ב-9 באב על גוש קטיף.

אבל זה של ביהימ"ק?!?!?! אלא-ככה הם מרגישים את החורבן.

העניין שתרגיש ל-מ-ה היה החורבןפשושון


החורבן אמור להיות אצלנו תמיד בראש..נחל
ברור שזה מאוד קשה ולא תמיד זוכרים..אלא רק שיש צרות אז נזכרים שצריך גאולה לעולם..נקודה שכולם חייבים שיפור בה..אבל לפחות בתשעה באב להרגיש שחסר משו, לכאוב על זה..
לא צריך כל הצום בכי, אבל לפחות לזכור..להרגיש מידי פעם שעדיין לא הכל מושלם..
נכון...שיח סוד

כואב המצב שרק כשיש צרה נזכרים שיש אלוקים וצריך מושיע...

צריך לזכור ולדעת ממה זה נבע ולתקן את המעשים

המדינה זה עוד נושא לדיון.נחל
וזה שלא זוכרים או לא מספיק מקדישים ושמים ת'פוקוס על ימים מסוג זה..זה באמת לא נחמד, אבל זאת המציאות..
אבל אי אפשר להכליל את כולם.
איך אפשר שיום הזיכרון יהיה יותר עצוב מתשעה באב?שיח סוד

איך?!המום

בתשעה באב נחרב בית המקדש ומאז אנחנו בגלות...

המלחמה ואז יום הזיכרון נוצר כתוצאה מזה...

הכל התחיל מחורבן הבית.

אנחנו עם ישראל!!! אנחנו צריכים להיות שונים! גם בח"ול גויים עושים טקסים לזכר חללים במלחמות...

אבל תשעה באב! נחרב הבית של ה' !

וכל מה שאנחנו עושים בעולם הזה, כל התורה והמצוות זה כדי שהוא יבנה מחדש!

אי אפשר להשוות את חנוכה לימי זיכרון ושואה!שיח סוד

ח"ו!

חכמים תיקנו את חנוכה להבדיל מימי זיכרון....

 

צודקת. זה היה רק בשביל הדוגמה..סתמישוו
ובמה זה מועיל לחיילים??חפרנית גאה=)
אז זכרנו. יופי. כפיים. מה עשינו בזה?? בוא נזכר, אבל תוך כדי נעשה משהו מועיל באמת. תחשוב איזה עצום זה יכל להיות אם כל עמ"י היה נעצר לדקה ואומר פרק תהילים. מדהים. לא??
זה מועיל לחיילים בכך שאת מראה להם שאת מעריכה..כשרה

אותם עלזה שהם מסרו את חייהם בשבילך. הדקת דומיה שיש תמיד בצפירות זה מראה על אחדות ושותפות על מה שקרה

אז יש לי חדשות בשבילךשירוש16

אין שום מקור בתורה שמציין את התועלת בכך לנשמת הנפטר.

התאחדות?- סבבה.

שותפות?- מקסים.

בזה^^ לא העלאת את נשמתם של החיילים. השארת אותם בידיוק היכן שהיו דקה קודם לכן.

 

ובמילים אחרות- פשוט פספסת דקה מהחיים שלך.

כן.מישהי=)

חושבת על אלו שמתו, על הכבוד שמגיע להם, מה הייתי עושה אם הייתי שם,

מנסה להתחבר

עומד ואומר תהיליםהחיים דבש!
יש הרבה סיבות למה לעמוד, אבל אותי הכי תפס הקטע שכל עם ישראל עומד ביחד באותה דקה..

ואומר תהלים לעילוי נשמתם..
אגב, תוך כדי אמירת התהילים אני גם חושב על החללים..
ואחרי דקה זו? מה הלאה? אנשים ממשיכים לחשוב על מה שבאמת חשוב?שיח סוד


מה באמת חשוב?יאירוש


בחוץ- עומדת. ואומרת פרקי תהילים.שירוש16

בפנים- זה סיפור אחר.

אני לא רואה (והתורה גם) את התועלת בלעמוד ולזכור. 

 

 

הכבוד שכולם פה מדברים עליה. היא מידה ארצית-חומרית-אנושית. אין לה שום תוקף בעולם הנשמות.

מצטערת להודיע לכם- אין בה שום תועלת. לפחות לא להם.

שם, למעלה, אין מושגים כמו "כבוד" "הערכה" וכו'.

שם הטרמינולוגיה מאוד שונה. 

שם מדברים על "שכר ועונש". "ג"ע וגיהנום".

אין מושג של "לכבד". אבל כן יש מושג של "לעזור".

 

העמידה הזקופה- לא מועילה להם.

היא אולי מועילה לנו- להשקיט ולהשתיק את המצפון למשך שנה שלימה. אבל היא לא מועילה לחיילים ולנרצחים.

מי שחושב שזה כן מועיל- מוזמן להביא מקור הלכתי לנושא.

בינתיים יש לנו את השו"ע שמדבר בברור על חשיבות אמירת פרקי תהילים/לימוד תודה לע"נ הנפטרים.

עזבו את העובדה שלעמוד דקה דום- זה מנהג גויים מובהק שבכלל לא מוזכר בתנ"ך- וזה לא מועיל להם.

 

זה כמו רופא שנכנס לחדר חולה שחיכה שעות לבואו כדי שההוא ייתן לו מרשם לתרופות משכחות כאבים. אבל במקום להוציא דף ועט ולהיות מעשי- הוא מתיישב ליד החולה. מלטף אותו, מנחם אותו. מספר לו כיצד הוא עוד מעט הולך להבריא ולא ייכאב לו יותר וכו' וכו'. על רופא כזה נאמר: טיפש!. מה זה יעזור לחולה לשמוע כל מיני ניחומים? הוא צריך תרופות. ועכשיו. תן לו מרשם ותזעיק את האחות בכדי לטפל בכאב.

 

שוב- אם המטרה היא להיות אגואיסט (במידת מה), ולזכור אותם בשביל התועלת האישית (השתקת המצפון וכו') 

בשביל שנוכל להביט אל עצמנו במראה ולהגיד: 'עמדתי וכיבדתי אותם. למרות שהיה קשה. הצלחתי להתחבר אליהם'.

אז לעמוד דקה דום זה רעיון טוב.

אבל אם המטרה שלנו היא באמת לעזור לנשמותיהם. שמשוועות לזכויות.

היינו לוקחים את העסק לידיים ומקימים פרויקט שמטרתו לגמור כמה מאות אלפי ספרי תהילים בדקה אחת לע"נ החיילים.

כזה פרויקט היה נרשם לזכויותיהם של החיילים ואין ספק שהיה מעלה אותם. ועוזר להם.

 

 

 

 

וואו ^^^ את מסבירה כל כך טוב, ואת ממש ממש צודקת!שיח סוד


פשש אשריך צדיקה!! (שירוש 16)anka

מדהים לראות איך כולם צדיקים-אבל במקרה הטוב אומריםביום הזיכרון בלבד תהילים.

את מטפלת בחולה כל השנה? לא מאמין (אף שהגיוני שכן).

אז לא יזיק לעמוד 2 דק' ולהזכר קצת. 

אז ניתן לחולה טיפול אחד ואז.. יאללה לך הביתה נפגש עוד שנה,זה ככה?!?!

אם הנשמות משוועות לזכויות-צריך כל השנה.

כל יום אומרים תהילים מזתומרת רק ביום הזיכרון?!שיח סוד

מה קשור בטיפול חולה?

עדיף שכל מצווה שעושים בכל יום זוכרים שזה בשביל בניין בית המקדש.

נכון. צודק.שירוש16

אני באמת עושה ה-ר-ב-ה יותר למען החיילים וההרוגים (ולאלה שנספו בשואה). 

אני לא עומדת כמה שעות דומיה לזכרם. אני אכן אוספת זכויות למענם. שיהיה להם טוב שם למעלה.

 

וכשאני עומדת (בחוץ) דקה אחת בגלל צפירה ונזכרת בהם- אני רוצה לעזור להם במשהו. לא סתם להיזכר.

 

אם א-ת-ה לא עושה כלום למענם כל השנה ורק נזכר ביום המיועד לכך- אז זו בעיה שלך.

בכך אתה מטיל את העובדה הזו על שאר כלל האוכלוסיה והאנשים פה. ועל פי זה שופט אותם.

 

אתה חושב שזה שאני אומרת פרקי תהילים זה בשבילי? למעני? לזכויות שלי?

הרי אני עושה את זה בשבילם.

הם לא צריכים דקת דומיה. הם צריכים זכויות- והרבה מהם.

תן להם כמה זכויות- מעולה. תרמת מעט מחייך למען אלו שנהרגו בכדי להבטיח כאן שלווה וביטחון.

תעמוד דקה. בשקט. עזרת למצפון שלך. אבל תרמת להרוגים.

 

אגב-

@anka

מאוד קל לתייג משהו. אם זו הייתה הכוונה שלך. 

אבל לא בכותרת.

 

לא הטלתי על כולם,anka

אני מניח שאת לא עושה את זה כל יום,ואם כן-כל-הכבוד!

רב האנשים שאני מכיר לא מתייחסים לזה ביום יום.

ואם אומרים תהילים זה בד"כ,לא לשם זה

 

אז בשביל מה אומרים תהילים?שירוש16

כי משמעם?- בשביל זה יש ת'טכנולוגיה...

תהילים בדר"כ נאמרים בזמנים מיוחדים לשם מטרה מסוימת.

 

אם רוב האנשים שאתה מכיר לא מייחסים חשיבות לזיכרון החיילים ביום-יום - אז זה מסביר מדוע נקודת ההנחה שלך היא כ"כ צרה ומוגבלת.

 

לדעתך יש הרי רק זמן אחד, דקה אחת, בה נזכרים בחיילים. אז מין הראוי שבאותה דקה יתעסקו אך ורק בזיכרון החיילים ולא שום דבר אחר.

זה נחמד.

אתה בעצם רוצה לצקת לאותם דקות קצת משמעות. מחשבה. לא רק 2 דקות שמשתעממים ובמקרה הטוב אומרים תהילים.

 

אבל דע לך- לא כך הדברים.

אנשים שאומרים פרקי תהילים בצפירה הם אותם אנשים שיום-יום זוכרים את אותה קבלה/מעשה טוב שקיבלו על עצמם לע"נ החיילים.

הם לא עומדים להיזכר בהם פעם אחת בשנה- אלא נזכרים לעזור להם על בסיס קבוע.

מצחיק שאת חושבתanka

שעצם העובדה שאת אומרת תהילים=את תמיד זוכרת אותם.

ואני נזכר בהם יותר ממך,זה בטוח.

לכל אחד יש את הדרך שלו.

מצחיק שאת חושבתanka

שעצם העובדה שאת אומרת תהילים=את תמיד זוכרת אותם.

ואני נזכר בהם יותר ממך,זה בטוח.

לכל אחד יש את הדרך שלו.

אני לא מבינה איך הגעת למסקנה הזו מתוך דברי?שירוש16

ברור שלכל אחד יש את הדרך שלו.

 

אבל להגיד "כפויי טובה" ו"חוסר מוסריות" על מי שנזכר בהם כל יום,מסייע להם בפועל וצובר למענם זכויות על בסיס יומי- זה פשוט עיוות.

אם את מסייעת להם כל יום מה אכפת לךanka

לעמוד 2 דק'? 

לעמוד- לא עוזר להםשירוש16
להגיד תהילים כן עוזר.
לעמוד מזיק?anka


לא. אבל גם לא מועיל.שירוש16
בשביל מה לעמוד אם זה בכל מקרה לא יועיל להם?
בשביל כבוד.anka


כבוד של מי? המת?שירוש16
נראה לך שמעניין אותו כבוד?

לך ספר לנשמה שסובלת בגיהנום: הינה עמדתי דקה אחת בשקט לכבודך.
היה תעיף אותך לכל הרוחות...

צודק. זה באמת בשביל כבוד. אבל לא כבוד המת. ממש לא.
מקסימום- כבוד לנו שיש לנו כזו מסורת וכאלה חיילים מסורים.
כבוד היא מידה ארצית-חומרית שנהנים ממנה פה בעוה''ז.
בעוה''ב אין למושג הזה תוקף.
סבבה.anka

לא מעניין אותו כבוד.

נתחיל לבזות את הגופה,

נשב על בירות ליד הקבר,

נשחק שש-בש.

הרי כבוד לא מעניין! 

היי..הזכרת לי משהו מסיפורי מעשיותפשושון

היות שנמצא כתוב בספרי דברי הימים שלהם  איך שהיה רוח סערה גדולה בעולם, והרוח סערה הפך את כל העולם כלו, שהפך מים ליבשה ומיבשה לים, וממדבר ישוב וכו', ובלבל את כל העולם כלו, ואחר הרעש והבלבול שנתבלבלו כל העולם, ישבו עצמן בני העולם לעשות להם מלך. וחקרו מי ראוי לעשותו מלך עליהם, וחקרו ואמרו. באשר שעקר הוא התכלית, על כן מי שהוא משתדל ביותר בהתכלית, הוא ראוי להיות מלך. והתחילו לחקר מהו התכלית, והיה ביניהם כתות כתות.
כת אחת אמרו, שעקר התכלית הוא כבוד, כי אנו רואים, שהכבוד הוא העקר אצל העולם, כי כשאין נותנין לאדם כבודו, דהינו שמדברים לו איזה דבור כנגד כבודו, יש לו שפיכות דמים, כי העקר הוא הכבוד אצל כל העולם, ואפלו לאחר מיתה מקפידים לתן להמת כבודו, לקברו בכבוד וכיוצא. (ואומרים לו, שכל מה שעושין - הכל עושין לך בשביל כבודך) אף על פי שאחר מיתה אין שיך ממון ושום תאוה אצל המת, אף על פי כן על כבוד המת מקפידים. נמצא שהכבוד הוא העקר התכלית. וכיוצא בסברות כאלו. (של מבוכה ושטות.

לא רומז משהו... סתם החלטתי להביא את זה פשושון


מה הקשר ביזוי המת לפה?שירוש16
ממש לא הגזמת...

<צ>

אתה לא צריך לכבד את המת במושגים שיש היום שנלקחו מהגויים. זה לא מכבד יהודי.
אתה רוצה לחלוק למת כבוד מדומה.
כאן בעולם השקר יש לכבוד שקרי מקום.
אבל בעולם האמת זה לא תקף.
אמרת שכבוד זה לא מעניין שם.anka

אם זה מנהג גויים,אז?

זה פוגע? גם מנהג גויים להשתמש במחשב..

ככה שהטענה הזו-היא אומללה ומי שמוכר אותה הם החרדים שמחפשים תירוצים.

http://shut.moreshet.co.il/shut2.asp?id=126729

אין לך מושג מהוא כבוד המתשירוש16
החיילים האלו מתו בשביל שנוכל להקים פה מדינה יהודית.
לא מדינה כפילה של ארה''ב ודומיה.
תהיי עניינית אחות.anka


ממש לא ברור שהםיאירוש

צריכים את הזכויות שלך, הם מתו על קידוש ה', ואין כל בריה יכולה לעמוד במחיצתם וכו'. 

אגב- ממש קל לתייג @שירוש16

בואו לא נערבב מושגים:שירוש16

למות על קידוש ה' זה נושא אחד

זו רמה אחת/נוספת/מיוחדת בג"ע.

 

לצאת מהגיהנום בכדי לזכות להינות מהג"ע- זה סיפור אחר.

 

יהודי שחטא וחייב כפרה לא יכול לתקן את מעשיו.

לעומת מי שכאן בארץ- יכול לעזור לאותו נפטר להוציא אותו משאול תחתית. פשוטו כמשמעו.

 

צודקת-

מאוד קל לתייג

@יאירוש

רק חבל שאצלי זה לא עובד..

עבד לך התיוג, אגבנחל
ברור...שירוש16

לכן הגבתי איזה 20+ דק' אחרי שתייגת אותי...

 

 

אני יכולה לתייג.

אבל א"א לתייג אותי.

הוא כן הצליח לתייג אותך, לא?נחל
אגב, הוא כן הצליח לתייג אותך...נחל
אממ... אין לי מושג איך את מודדת את הצלחת התיוגשירוש16
אצלי לא רשומה התראה כלשהי כשמתייגים אותי.
בעבר זה עבד.
כיום כבר לא. (כמו פונקציות נוספות שלאט לאט התנוונו והפסיקו לפעול)
ואין לי אינטרס לשנות את הסטטוס קוואו.
איןיאירוש
עבר עריכה על ידי יאירוש בתאריך י"א באלול תשע"ה 20:27

מעלה למעלה ממעלת הרוגי מלכות(רמב"ם יסודי תורה פ"ה ה"ה) מה מסובך פה?

@שירוש16

לא הבנתישירוש16


גם וגם כלומר..שולמית מילר

העמידה היא סוג של פעולה שגורמת לפיקוס המחשבה על המאורע מבחינתי - זה כמו להבדיל התנדנדות בתפילה...

ותהילים -כי לשתוק בשבילם כדי לזכור טוב ויפה.. אבל את אותו עניין משיגים בעצם פעולת העמידה כבר לכן במקום השתיקה שלא מועילה אפשר להחליף למשהו שיועיל להם בסופו ל דבר...

עמידה בצפירהממייששההוו
אם מישהו ראה פעם חילונים בהלוויות או אזכרות, הרבה פעמים הם מחפשים פתאום להגיד תהילים או טקסטים אחרים שאומרים באירועים כאלה ח"ו.
ולמה זה? בגלל שכשאדם מת הוא משאיר אחריו חלל בעולם, לנו, הדתיים יש דרך למלא את החלל הזה ע"י אמירת תהילים וכד'.

אבל האמת היא שיש בזה גם קצת בריחה מהמציאות, קשה לנו לעמוד מול המוות, מול החלל שהוא יוצר, זה מעלה לנו מחשבות ושאלות קשות מדי, זה מערער את היציבות של החיים שלנו. ולכן אנחנו מעדיפים מייד למלא את החלל ולברוח מזה.

אבל אני חושב שזה בדיוק מה שאנחנו צריכים, את החלל, את הספק את ערעור היסודות שלנו, זה מה שיעלה אותנו וירים אותנו למדרגות גבוהות ועמוקות יותר. וזה יכול לבוא ע"י העמידה בשקט מוחלט, בחוסר אונים, אבל בלי לברוח, אל מול המוות. בצפירה החודרת. ביום הזיכרון.
מאיפה הבאת את זה...ממש לא נכוןפשושון

אמונה זה לא בריחה... לא צריך לעמוד מול שום חלל כי אין חלל!

הקב"ה הוא עשה עושה ויעשה לכל המעשים.. סובב וממלא את כל העולמות

 

להפך... מחקרים מוכיחים שדתיים (אנשים מאמינים בבורא) סובלים פחות מהלם קרב

ולמה...? כי גילו שזה שסובל מהלם קרב זה בגלל שבזמן הטרואמה הוא הרגיש בודד.. לכן צריך לעשות לו מן שחזור של המאורע והפעם נותנים לו הרגשה שהוא לא לבד.(לא נכנס לזה)

 לעומת מי שמאמין שתמיד הקב"ה לצידו ותמיד הכל לטובה... אין לו שום טראומות משום דבר אלא להפך מכל מאורע הוא מקבל יותר כוח לעתיד. 

 

קח לדוגמא את משה רבינו, דוד המלך ,יוסף הצדיק...  אחרי כל הדברים הקשים שהם עברו... משה רבינו היה מאומץ ולא רק זה אבא שלו המאמץ מנסה להרוג אותו.. את דוד המלך זרקו לרעות צאן בתקווה שיאכל אותו איזה אריה.. את יוסף הצדיק מכרו האחים שלו... ושלשתם נהיו מנהיגים (הביטחון העצמי שלהם לא נפגע כהו זה)

 

אם לא היה להם אמונה לא יודע איפה היו מאשפזים אותם...

קראתי ואין לי מה לחדש בנושא..מוריוש

אבל סתם הערה: 2 דקות בלי לשון הרע של כל כך הרבה אנשים זה גם משהו.

חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

שלוםטאטע מלך העולם

יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.

 

ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?

רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...

 

תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!

זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini

אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.


כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.

האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?


האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?

או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?


העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.

מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה?  (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)


אולי  לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי? 

אמממטאטע מלך העולם

זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...

אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם

הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...

בד"כ זה כן סותריהודי חסידי

אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?

 

לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.

אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך. 
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם

זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...

אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...

 

עכשיו מבינים קצת יותר??

כן...יהודי חסידי

אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...

 

חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך. 

וואי תודה!טאטע מלך העולם

אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??

ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה

אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...

כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...

 

בקיצור מורכב ביותר...

אולי יעניין אותך