מכתב שאחותי כתבה לדני הירשברג בעקבות מחנה סייריםאביגיל=)

בסיעתא דשמייא

נכתב בעקבות תגובות ממחנה סיירים תשעה

לכבוד דני הירשבג מנכ"ל תנועת בני עקיבא שלום.

אני חניכת שבט ציון בסניף דימונה.רוצה לפתוח בפניך את ליבי,התובנות,המחשבות והרגשות שעוברות עלי מאז המחנה.בעקבות לא מעט תגובות שהועלו לרשתות החברתיות אני רוצה להציג בפניך דעה שלא מעט חברה חושבים כך...

ראשית תודה רבה היה מחנה עצום מלא בערכים,"הפנקס הקדוש" שמענו על דמויות שלא הכרנו,שחוללו שינוי בחברה והנחילו אותה לבאים אחריהם.פתח לנו צהר לחשיבה רחבה של לשנות את הדרוש שינוי על מנת להביא לחברה צודקת ומתוקנת, הטרחה מצדם של החל מהמדריכים שלנו ועד הרכזים המדהימים שבאמת נתנו מעצמם על מנת לתת בשביל לתת ולא בשביל לקבל, הארגון המדהים בחירת הפעילויות ומסלולים וכ'ו באמת בשביל שנהנה,נלמד ושנהיה טובים יותר. באמת מעריכה.

לצד זה אני רוצה לפתוח בפניך דבר כואב, קראתי את מכתבו של אלדר בנו של הרב בני לאו ,את מה שכתבת אתה ואת מה שכתבה ליאור הרכזת.

במכתב שכתב אלדר הוא אומר "מתחרדת","חרדלי"ם ו"התחרדות" ואתה כותב:"בני עקיבא תנועה שבה גדלנו היא תנועה שיש לה אחריות גדולה ,שחייבת להיות בה את אותה הכלה שאנו תובעים ובצדק מהציבור ה"חרדל"י" ואני רוצה לשאול אותך למי אתה קורא חרדל"י ?? למי שרוצה נפרד?! למי שחושב ששירי סעודה שלישית שזה אחד השיאים במחנה סיירים אמורים להיות לחוד בצניעות מעגל בנים מעגל בנות בלי האוירה והמתח באויר?!                                                                 איזו קדושה יש בדבר שבא לחוד יותר ממקום טהור ואמיתי!                 

תנועת בני עקיבא  הינה תנועה מכילה המכילה סניפי עולים,מצוקה פיתוח ,אלה שפחות מקפידים וכ'. אבל כאן נשאלת השאלה, אם בני עקיבא היא תנועה שדוגלת בערכי התורה ההלכה והאמת וכו', למה היא לא מוכנה ולא מסוגלת לההכיל כשנוער צמא למשהו אמיתי ,נכון ועל פי ההלכה?!למה אותו נוער נדחה ונקרא "חרדל"י" שמנסה להפוך את התנועה לחרדית?! למה יש סניפים שמפסידים ולא יוצאים למחנות בגלל המעורבות?! למה אי אפשר להכיל אותם וליצור להם מקום בו גם הם יוכלו להרגיש בנוח בלי שהם יעברו על הערכים שהם התחנכו עליהם?! עדה נפרדת זו לא הכלה,במיוחד שהיחס כלפיה מזלזל.לדבריו של אלדר אין בסיס. כל מי שהיה במחנה סיירים  יודע לומר שלא היה שום "סיירת צניעות" ו"שוטרי טליבאן"  בנים ובנות היו יחד כל הזמן בלי גבולות למעט השעות הקטנות של הלילה בהם היה צריך לפנות את הרחבה.בלילה הלבן שהיה במוצאי שבת אחרי ההרקדה חזרנו למחנה והרבה חברה נרדמו על ערימות התיקים בנים ובנות ביחד איפה דבר כזה מותר מבחינה הלכתית? גם בהקלות של ההקלות אין היתר לדבר כזה. התנועה היא זו שהביאה למצב הזה. האם אלו הערכים שבני עקיבא מחנכת דור שלם ודוגלת בהם? מתי יגיע יום ונקים הלכה כמו שהיא כתובה בלי לחפש הקלות ולנסות להקל איפה שאפשר?! הקלות?זה מה שהתנועה דוגלת בהם?! אני חלק מהתנועה הזאת תנו לי להשאר חלק ממנה ,להוציא חניכים בעתיד למחנות מבלי להרוס להורים שלהם את החינוך. בני עקיבא היא תנועה שיש לה כוחות עצומים,לבוא ,לקרב,ללמד ולהשמיע לנוער הדתי בעם ישראל,איזה כוחות עצומים ראיתי במחנה.למה לא לתת לכל הנוער על כל גווניו לחוות חוויה כזאת משמעותית מבלי להפגע? אני רוצה להשמיע לך מעט מדברים שנשמעו מבנות בגיחה שהיתה נפרדת באמצע המחנה"איזה שחרור זה בלי בנים","זה מבלבל לידם" ו"אני,אני עצמי בלעדיהם" הינה בנות שהיו במשך כל המחנה עם בנים רוצות אחרת. למה לא לתת לבנים ובנות להיות הם עצמם חופשיים להנות מהחוויה בלי לחשוב כל הזמן על הצד השני,איך הוא רואה אותי? אלו השנים שאנו בונים את עצמינו תנו לנו לבנות אותם – חופשיים!!! מתוך צניעות אמיתית פנימית וחיצונים.

מייחלת ליום בו נהיה תנועה היודעת להכיל את כל  הנוער על כל גווניו וחלקיו מבלי לתייג אותם בשמות כמו חרדלי"ם למניהם. ברגע שנהיה תנועה המכילה את כל  הנוער נוכל להכיל את כל התנועות ונהיה בעזרת ה' תנועה אחת של הנוער הדתי בעם ישראל.

בתקווה גדולה למציאות מתוקנת! תודה עצומה על הכוחות שאתם נוטעים בנו.

(רק אדייק-ענבל
בס"ד

לסניפים הנפרדים כעיקרון יש מחנות משלהם.
זה לא לגמרי נכון להגיד שבני עקיבא לא מכילה אותם.)
אבל במקום לשאוף אליהם מבזים אותם...זה נקרא לא להכילפשושון


לא נכוןקפיץ

הסניף שלנו לא הוציא השנה את מעפילים-הרא"ה-ציון למחנה (ארגנו משהו אחר,לא יצאנו מקופחות אבל עדיין...)

זה כן נכון.מישהי=)

ענבל, בסמנריון המדהים שאני השתתפתי בו,

היה עונג שבת, נכבה האור, היה כיף. ושאלנו את רכז מחוז ירושלים

אחד מהם, לגבי הנפרד מעורב בסניפים.

האמת, שאולי יוצרים מחנות לסניפים נפרדים,

אבל היחס שאנחנו מקבלים מהתנועה לא כ"כ טוב

מהסיבה הזו. שאלנו את הרכז, למה זה מעורב.

הוא לא ידע לענות לנו, כלומר הוא ענה אבל לא תשובות נורמליות,

אותנו למשל, הוציאו מהתנועה כי אנחנו סניף נפרד,

עד שצירפו אותנו מחדש.

זו לא הכלה.

אבל יש 2 צדדים..רנה בנה

בסמינריון האחרון ניסו לעשות בתוך הסמינריון הכללי גם קבוצה נפרדת.. והכניסו אותנו לשם, ובסוף זה לא היה כי לא היתה קבוצה גדולה מספיק כנראה... אז נכון שהם אולי לא מעודדים את זה(ואותנו שכנעו להכנס לשם), אבל הרוב גם לא מחפשים את זה.

אף אחד לא בא לסמנריונים הנפרדים, נכון.מישהי=)

אבל נכון שלא על זה דיברתי?

זה ממש לא הכלה.

 

ולמה שהם לא יהיו חלק מהתנועה??חפרנית גאה=)
למה הם צריכים לצאת למחנות משלהם??
שלחת לו? אם את מחפשת את המייל שלו אוכל לעזור בפרטישמוליק פיין
אאוטינג עיר?נחשון מהרחברון


רק אני לא מבין למה כל כך חשובה תנועת נוער "היודעת להכיל אתפצלאשי

בס"ד

 

כל הנוער על כל גווניו וחלקיו"?

 

למה זה כל כך חשוב? מה רע ב"איש על מחנהו ואיש על דגלו"?

אני חרד"ל, אני לא דורש מאנשים אחרים להיות כמוני, ולא רוצה שהם ידרשו ממני להיות כמוהם.

...אביגיל.
מנהיג טוב שבטוח בעצמו וביכולת שלו להנהיג, ששלם עם הדרך שלו ומרגיש שהציבור שלו נאמן אליו הוא בד"כ מנהיג שיוכל להכיל גם קצוות קיצוניים ואפילו מתנגדים בתחום ההנהגה שלו (רא"ע משה רבנו, ברסלב, חב"ד- או להבדיל הדלהי לאמה וכו')..

מנהיג שלא שלם עם עצמו, שמפחד מחוסר נאמנות של העם ושבעצמו לא סגור אם הוא מתאים להנהיג או לא יהיה בד"כ מנהיג אכזרי יותר וקשוח שיסרס דעות שונות משלו וייפטר מכל מי שלא כמוהו בדיוק (רא"ע שאול או להבדיל צפון קוריאה, סין, ברית המועצות..).

היכולת של תנועה מסויימת להכיל *בתוכה* מגוון דעות משקפת את איכות המנהיגות (ולדעתי גם רמת הבגרות) שלה.
...פצלאשי

בס"ד

 

קודם כל, אני לא יודע איזה קצוות שרחוקים מהם חב"ד וברסלב מכילים, אני רק יודע שהם עצמם קצוות רחוקים, ובמשך רוב הזמן הם היו גם מנודים על ידי השאר (בעיקר ברסלב).

 

אבל את מבינה שאני רואה את הדברים בדיוק הפוך ממך? משה רבינו לא ניסה לכפות על המצרים להצטרף לעם ישראל במסע למדבר ולאלץ אותם לקבל תורה, ואפילו על הערב-רב שהוא כן לקח איתו נזפו בו משמים.

 

לעומת זאת, סטאלין בזמנו לא הסתפק בלשעבד את העם הרוסי כולו לרעיונות שלו, והוא טרח לצרף אליו את כל העמים השכנים והרחיק כל הדרך עד לברלין. אותו דבר בנוגע לקים איל סונג והו צ'י מין, שלא הסתפקו בצפון קוריאה ווייטנאם בהתאמה אלא יצאו למלחמות נוראיות וטבחו בבני עמם כדי להפוך את המפלגה שלהם ל"מפלגה של עם" (זיהיתם את המקור של הביטוי? יופי, זו היתה הכוונה).

 

לדעתי הרבה יותר בוגר להבין שלא כולם צריכים להיות כמוך, ולפעמים מה שמתאים להם זה דברים שנראים בעיניך הזויים ואפילו גרוע מזה. תאמיני לי שהיה לי קשה מאוד להגיע למסקנות האלו, ועדיין קשה לי לתחזק אותן כדי לא לקפוץ כל פעם מחדש על כל מיני דברים הזויים שבעיני חלק מהאנשים פה הם ברורים ופשוטים

בחרת להתעסק בדוגמאות במקום בתוכן...אביגיל.
תקרא שוב את מה שכתבתי.


[ומחילה, הפסקא האחרונה שלך קצת סתרה את ההודעה הקודמת שכתבת (לפי ההבנה שלי, אולי טעיתי). תוכל להסביר שוב?]
הפסקה האחרונה שלי אכן סתרה את מה שכתבתי בהודעה הקודמתפצלאשי

בס"ד

 

הבעתי בה את הרגשות שלי, רגשות שאני מנסה לדכא כי אני יודע שהשכל אומר אחרת.

 

לאחר קריאה נוספת:

אני חרד"ל. אני לא מנהיג, אבל אני מרגיש שלם עם הדרך שלי ונאמן לה. ואני חושב שגם המנהיגים שלי. הם לא אכזריים. הם לא מסרסים דעות שונות ולא "נפטרים" ממי שלא כמוהם בדיוק. הם כן קשוחים ומבהירים את העמדות שלהם באופן ברור. אין בזה כל פסול, להפך, אני חושב שזה חשוב.

מי שחושב אחרת, לא מחוייב להיות אחד מאיתנו. אנחנו לא דורשים את זה. באופן טבעי, בשאלות שנוגעות למעשה אנחנו משתדלים לנסות להשפיע כמה שיותר, כי אנחנו חושבים שזה טוב, גם בהתנהלות זו אין פסול.

 

את אמרת ש"היכולת של תנועה מסויימת להכיל *בתוכה* מגוון דעות משקפת את איכות המנהיגות (ולדעתי גם רמת הבגרות) שלה", זה אולי היה נכון אם המטרה של התנועה הייתה להכיל כמה שיותר אנשים, כי אז תכונה כזו של המנהיג הייתה מקדמת את מטרת התנועה. אבל זו לא המטרה. זה מה שאמרתי בהודעה הראשונה ולא התייחסת לזה בשום שלב בדברים שלך.

השאלה אם תכונות כאלה מתאימות לנוער וילדים צעיריםמוריוש

לדעתי זה נכון למנהיגים בוגרים אבל כשמדובר בצעירים שעדיין לא חזקים מספיק אין מטרה להכיל אם זה בא על חשבון הרוחניות שלהם.

מהמם! מחזקת!חפרנית גאה=)אחרונה
חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

שלוםטאטע מלך העולם

יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.

 

ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?

רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...

 

תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!

זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini

אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.


כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.

האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?


האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?

או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?


העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.

מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה?  (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)


אולי  לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי? 

אמממטאטע מלך העולם

זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...

אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם

הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...

בד"כ זה כן סותריהודי חסידי

אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?

 

לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.

אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך. 
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם

זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...

אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...

 

עכשיו מבינים קצת יותר??

כן...יהודי חסידי

אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...

 

חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך. 

וואי תודה!טאטע מלך העולם

אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??

ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה

אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...

כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...

 

בקיצור מורכב ביותר...

אולי יעניין אותך