פורום נוער וגיל ההתבגרות
בהנהלת: חצילוש
מכתב פתיחה
דחוף דחוף!!! איפה אני רואה שיסוד האדם הוא טוב?ateretfa
האדם הוא "חלק אלוקה ממעל"שירוש16
הקב"ה הוא תכלית הטוב ומטרתו היא אך להיטיב.
אני צריכה סוג של קטע קצר וקליל
ateretfa
תחפשי קטע על "מטרת הטוב להיטיב"שירוש16
ותקשרי את זה בעצמך ליסוד האדם.
א-להי, נשמה שנתת בי טהורה היא..אדם כל שהואאחרונה
"חלק אלוקה ממעל *ממש*"נחל
סתם דיוק

באמת? יש לך מקור מדויק?שירוש16
אשמח לראות אותו...
בתניא..אבדוק בבית באיזה פרק בדיוק..נחל
פרק ב' בתניא.נחל
איוב.סתמישוו
הפוך.
התבלבלתי.
באיוב כתוב חלק אלו-ק ממעל.. בלי ממש
התבלבלתי.
באיוב כתוב חלק אלו-ק ממעל.. בלי ממש
כן, והחידוש של אדמור הזקן היה המילה "ממש".נחל
אוהו. כתבת פה דבר שכל הראשונים נחלקו עליוהמצב חסה
יש לרב קוק את "בקשת האני העצמי"..סתמישוו
לא יודע אם זה יתאים לך, את יכולה לבדוק.
חוץ מזה..
יש מדרש על עירוני ובת מלך. [אנל'א אכתוב פה את הכל.. אם תרצי, אני יכול לחפש אותו]
מסקנת המדרש היא שהנפש אינה תימלא. כלומר, לא משנה איזה דברים טובים הנשמה תקבל מתענוגות העולם הזה , זה לא יספק אותה.. כי הנשמה זה סוג אחר, הנאות העולם הזה הם כלום בשבילה.
[הנשמה היא בעצם המהות/ יסוד האדם, לא? והיא שואפת להגיע לטוב]
ו... כתוב ש"יצר לב האדם רע מנעוריו" .. לכאורה זה סותר את זה שיסוד האדם הןא טוב.
אבל חז"ל מפרשים מזה יצר לב האדם רע מנעוריו, משעה שננער ממעי אימו.. כלומר,מרגע שהתינוק נולד, מאותו רגע שהתינוק נכנס לעולם הזה, אותו רגע שהנשמה מתחילה לקבל פיתויים של העולם הזה.. מאותו רגע הוא נהיה רע [במובן של ההתמודדות, שעכשיו יש לגוף פיתויים של העוה"ז] אבל לפני שהיא באה לעולם הזה.. הוא הייתה טובה.
"וירא אלוקים את כל אשר עשה והנה טוב מאוד"
אנחנו יצירת כפיו של הקב"ה.
אנחנו טוב מאוד.
חוץ מזה..
יש מדרש על עירוני ובת מלך. [אנל'א אכתוב פה את הכל.. אם תרצי, אני יכול לחפש אותו]
מסקנת המדרש היא שהנפש אינה תימלא. כלומר, לא משנה איזה דברים טובים הנשמה תקבל מתענוגות העולם הזה , זה לא יספק אותה.. כי הנשמה זה סוג אחר, הנאות העולם הזה הם כלום בשבילה.
[הנשמה היא בעצם המהות/ יסוד האדם, לא? והיא שואפת להגיע לטוב]
ו... כתוב ש"יצר לב האדם רע מנעוריו" .. לכאורה זה סותר את זה שיסוד האדם הןא טוב.
אבל חז"ל מפרשים מזה יצר לב האדם רע מנעוריו, משעה שננער ממעי אימו.. כלומר,מרגע שהתינוק נולד, מאותו רגע שהתינוק נכנס לעולם הזה, אותו רגע שהנשמה מתחילה לקבל פיתויים של העולם הזה.. מאותו רגע הוא נהיה רע [במובן של ההתמודדות, שעכשיו יש לגוף פיתויים של העוה"ז] אבל לפני שהיא באה לעולם הזה.. הוא הייתה טובה.
"וירא אלוקים את כל אשר עשה והנה טוב מאוד"
אנחנו יצירת כפיו של הקב"ה.
אנחנו טוב מאוד.
אני יכולה להגיד לך ..זה לאוו דווקא קטע מסודרנחל
לכל בנאדם יש חלק מהקב"ה ממש.
גם אם זה יהודי ששומר תורה ומצוות ובין אם זה יהודי שלא שומר תורה ומצוות לעת עתה..כל בנאדם הוא חלק מהקב"ה, חלק מאור אין סוף ב"ה!!
אז גם אם כרגע החלק האלוקי, הרוחני לא מתגלה באדם הוא צריך לדעת שיש בו ניצוץ אלוקי, הוא טוב.
גם אם זה יהודי ששומר תורה ומצוות ובין אם זה יהודי שלא שומר תורה ומצוות לעת עתה..כל בנאדם הוא חלק מהקב"ה, חלק מאור אין סוף ב"ה!!
אז גם אם כרגע החלק האלוקי, הרוחני לא מתגלה באדם הוא צריך לדעת שיש בו ניצוץ אלוקי, הוא טוב.
גם מתוך המושג של יצר טוב ורע.שירוש16
היצרים נקראים טובים או רעים. לא האדם.
האדם נמדד על פי השליטה שלו בעצמו- ולכן נקרא "צדיק" או "רשע". אבל לא טוב או רע.
הרב קוק:Q.M.
"הרצון להיות טוב לכל, בלי שום הגבלה, לא בכמות המוטבים ולא באיכות הטוב- זהו הגרעין הפנימי של מהות נשמת ישראל."
חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין
מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות.
הסיפור באורך 38 עמודים.
פרטים על הסיפור:
השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל.
תקציר:
ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.
אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.
עד להימור הגדול מכולם.
מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com
הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך
האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?
הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות
בדיוק כמו בחיים האזרחיים
הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.
ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר
..יהודי חסידיאחרונה
אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא
הפצות!!יהודי חסידי
ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.
הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.
בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf
יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.
כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות
אשמח לתגובות....
וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי
וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
...יהודי חסידי
....יהודי חסידי
...יהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה
אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"
הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות
מחפשים בני נוער לכתבהדבדב
לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)
מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון
על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.
אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.
אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411
תודה
כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב
לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)
מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון
על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.
אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.
אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411
תודה
חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין
מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות.
הסיפור באורך 38 עמודים.
פרטים על הסיפור:
השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל.
תקציר:
ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.
אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.
עד להימור הגדול מכולם.
אני חדשההרהמורניק
סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!
משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
שלוםטאטע מלך העולם
יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.
ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?
רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...
תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!
זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini
אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.
כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.
האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?
האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?
או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?
העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.
מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה? (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)
אולי לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי?
אמממטאטע מלך העולם
זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...
אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם
הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...
בד"כ זה כן סותריהודי חסידי
אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?
לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.
אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך.
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם
זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...
אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...
עכשיו מבינים קצת יותר??
כן...יהודי חסידי
אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...
חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך.
וואי תודה!טאטע מלך העולם
אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??
ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה
אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...
כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...
בקיצור מורכב ביותר...






