למה אנחנו צריכים להיתפלל אם הכל קבוע מראש ?!Tal.
שום דבר לא קבוע מראש, לקב"ה יש "ראייה" לעתיד..רעיה123
לא הכל קבוע מראשרנדומלי
אבל אנסה כמיטב יכולתי להסביר לך טיפה היגיון שבדבר
אמשול לך משל שתמחיש לך איך אפשר לדעת בלי להשפיע : שמסתכלים על גנב אחרי גניבה על עדי הצילום של מצלמות אבטחה ידוע שהגנב יגנוב אך מצד שני זה היה לגמרי בשליטתו
אם תרצה עוד הסבר רק תשאל.
אם תרצה לעיין עוד בעניין אפשר לקרוא את פרק א של המהרל בנתיב העבודה שנמצא בספרו נתיבות עולם.
אפשר גם לקרוא בכוזרי מאמר ראשון ושלישי
מה השאלה? כי הקב"ה ציווה שנתפללעוגי פלצת
על שאר מעשים טובים גם נשאל "מה הטעם לעשות מעשה טוב,
הרי הכול קבוע מראש? אז מה הועלתי בזה"
תפילה אמיתית יכולה גם לשנות דבריםשיח סוד
והקב"ה מחכה שנפנה אליו.
זאת דרך שהוא נתן לנו להתחבר אליו, זה בשבילינו....
^^^^^אני77
בסופו של דבר ההבנה הנכונה של חשבונות שמים מגיעה אחרי המצוות והמעשים.
שהרי את המעשים לא נשנה בכל מקרה. את ההבנה אנחנו כן עלולים לשנות לפי ראות עינינו כל רגע.
"נעשה ונשמע".
אני ידייק ת'שאלה..Tal.
אז מזה יעזור אם באמצע השנה נתפלל על פרנסה טובה אם כמה שנתפלל זה לא יעזור כי זה כבר קבוע..?
זה קצת דומה לכמו שיש על האדם איזה גזירה מסויימתרעיה123
אז יכול ליהיות שבתחילת השנה אדם לא עשה מספיק ולא באמת חזר בתשובה ורצה את זה (ו..ו...ו . חשבונות שמיים!!) אז יקבעו לו פרנסה דחוקה כל השנה , אז מה?! זהו!! קבעו לו בתחילת שנה ככה אז הוא לא יתפלל וינסות לשנות את זה, או לדוגמא לא עלינו, נקח אדם חולה, ילד... שחולה במחלה קשה והרופאים מקציבים לו עוד יומיים לחיות, אז וואלה אפשר להגיד, הינה יש לילד יומיים וזה עובדה וזה מה שיש ונתמודד אבל בגלל שאנחנו אנשים עם אמונה והחיים שלנו לא הולכים טיפ טופ לפי מה ככה הוא אמר כך יהיה, אנחנו מאמינים שב' באמת שומע אותנו אז אנחנו גם נתפלל שאותו ילד שנותרו לו יומיים לחיות ישאר בחיים ובעז"ה גם יבריא (ובסוגריים, הקב"ה בלבד יחליט לאן לקחת את התפילות האלה, אם לתת לילד עוד לחיות או לכל דבר אחר,שוב - חשבונות שמיים!!)
אנחנו צריכים לבחור להתפלל מעצם הבחירה החופשית שלנו והיכולת שלנו לשנות גזירות ...
אני מקווה שזה ברור כי לא הצלחתי כל כך להסביר את עצמי
הגמרא אומרתפצלאשי
בס"ד
שאנחנו סומכים על שיטת מי שאמר שהאדם נידון בכל יום
בנוסףפצלאשי
בס"ד
ראיתי מספר תשובות נוספות:
א. גם מה שנקבע בר"ה יכול להתממש בצורות שונות (עני חשוב כמת וכדו'), ולכן אנחנו מתפללים שהגזרות הרעות ימומשו בדרך מקילה, והטובות ימומשו ברוחב.
ב. יש גזירות "על תנאי".
ג. לאחר שינוי דראסטי במצבו הרוחני של האדם, ניתן לומר שהוא כבר לא אותו האדם שעליו נגזרה הגזירה. לטוב ולרע.
מנסה לענותמוריושאחרונה
אולי זה נשמר לשנה הבאה...
ואולי פתאום הוא לא יצטרך איזה מקרר חדש או טיפול שיניים שעולים המון...
וואי, ישלי מלא מה לומר בנושא!! ייאו..בדיוק היום דיברו איתנונחל
בהזדמנות

כי חלק מה"קבוע מראש" יבוא אליך רק בעזרת/באמצעות התפילה.שירוש16
כמו חבילה שמקבלים בדואר תמורת תשלום דמי טרחה.
כך גם השפע משמים-
הוא מותנה בהשתדלות טבעית שלנו.
חלק מההשתדלות היא תפילה.
תפילה לא מבטיחה שתקבלי מה שאת רוצה-
אבל היא נותנת לך את האפשרות לקבל את מה שמגיע לך.
כנ"ל לגבי השתדלות מעשית.
כי יש גזירות שאפשר לבטל בעזרת תפילה...אניייי
כמו שנאמר "תשובה תפילה וצדקה מעבירין את רוע הגזירה"
אין לי כח להסביר עכשיו, אבל סתם שתדע שככה הערבים אומרים.ההוא גברא
האיסלאם אומר ש'הכל מן אללה' והכל קבוע מראש ותפילה לא יכולה לשנות. לכן כל התפילה שלהם זה רק הודאה, הם לא מבקשים כלום כי זה לא יעזור.
ומאותה סיבה אם יצא לך ליהיות בכפר מתישהו
רעיה123
את תראי שהם מסתובבים חופשי והכבישים וההולכי רגל זה אותו נתיב ואין להם מעקה לגגות ושום אמצעי זהחרות... כי אללה כבר קבע.. אז מה זה משנה מה שאני יעשה וישתדל?! וזה התפיסה שלהם והתפיסה שלנו היא ממש לא ככה!! בדיוק להפך!! ליהיודי יש כח אדיר לשנות גזירות!!בעזרת התפילה שלך את בעצם קובעת את מה שיהיה בהמשך ... זה ארוך... וגם כשזה בכתב זה קשה יותר להביע את זה..סתמישוו
קודם כל תחשבי בהיגיון. גם הכוזרי מדבר על זה וגם הרמב"ם קצת.
תחשבי. תחשבי.
האם זה הגיוני שמה שאני עושה יהיה קבוע מראש?! כלומר, אם כן.. אז בעצם אין טעם לבחירה שלי. לענ"ד אני יכול לבחור אם לאכול בבוקר קורנפלקס עם חלב או המבורגר בלחמנייה.
ה' לא קובע מה נעשה. אלא הוא פשוט יודע את זה. כמו בן אדם שרואה סרט בפעם השנייה, הוא לא קובע מה יקרה, הוא פשוט יודע מה יקרה.
כשכתוב בתורה ובחרת בחיים, זה פשוט שנותנים לנו את הבחירה לאן ללכת.
יש כל מיני משפטים בגמ' כמו "הכל בידי שמים חוץ מיראת שמיים" ושפרנסתו של האדם קצובה לו מראש השנה ועד ראש השנה..
אבל קודם כל לא צריך לקחת הכל כפשוטו אלא לחקור את העניין.
נגיד וקצוב לי לקבל 38483857 בשנה (בעז"ה
) ואני אשב בבית ולא אעשה כלום.. האם אקבל את זה? כנראה שלא. יש עניין של השתדלות וכל אחד צריך להשתדל.אין סומכין על הנס.
עניין התפילה (חוץ מהודאה, בקשת רחמים וכו') זה גם כדי לשנות גזירות.. כלומר, הקב"ה רוצה שאנחנו נהיה שותפים במעשי הבריאה. למשל, ה' מכין חיטה, ואנחנו מכינים לחם וכו'.. אז גם להתפלל זה חלק מלהיות שותפים במעשי הבריאה, כלומר.. ה' עושה חולים ואנחנו מתפללים עליהם.
ו... ר' נחמן כותב שבתפילה עצמה בן אדם צריך להתכוון פשוט להתקרב לריבונו של עולם. כלומר, גם כשאתה מבקש פרנסה, אז זה לא שאתה סתם בא לבקש כדי לקבל משוו אתה עושה את זה כדי להתקרב לה', ולכן התפילה נצרכת גם בגלל המושג הזה.
חוץ מזה, אא.. אני אביא דוגמה. הגמ' אומרת ש"אין בן דוד אלא בדור שכולו זכאי או בדור שכולו חייב" כלומר או כשכולם דוסים צדיקים כאלה או כשכולם רשעים [אבל.. ברור שלא צקיך לקחת הכל כפשוטו] אז היה אפשר להגיד.. אנחנו רוצים משיח. זה שכולם יהיו צדיקים זה קשה. אז נעשה שכולם יהיו חייבים, זה הרבה יותר פשוט וככה נביא את המשיח. אז זהו ש...לא (!!) אנחנו לא אלה שמחליטים על הדברים, הקב"ה אמר שצריך לעשות טוב אז זה מה שנעשה , בלי לחשוב שאנחנו יותר חכמים..
וגם פה, ה' אמר שצריך להתפלל, אז צריך להתפלל .. לא צריך להיות יותר חכמים מהקב"ה.
יש עוד הרבה מה להאריך [לא שמה שכתבתי היה כזה קצר
]חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין
מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות.
הסיפור באורך 38 עמודים.
פרטים על הסיפור:
השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל.
תקציר:
ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.
אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.
עד להימור הגדול מכולם.
מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com
הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך
האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?
הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות
בדיוק כמו בחיים האזרחיים
הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.
ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר
..יהודי חסידיאחרונה
אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא
הפצות!!יהודי חסידי
ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.
הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.
בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf
יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.
כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות
אשמח לתגובות....
וואודומיה תהילה
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי
וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
...יהודי חסידי
....יהודי חסידי
...יהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה
אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"
הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות
מחפשים בני נוער לכתבהדבדב
לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)
מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון
על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.
אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.
אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411
תודה
כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב
לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)
מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון
על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.
אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.
אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411
תודה
חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין
מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות.
הסיפור באורך 38 עמודים.
פרטים על הסיפור:
השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל.
תקציר:
ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.
אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.
עד להימור הגדול מכולם.
אני חדשההרהמורניק
סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!
משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
שלוםטאטע מלך העולם
יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.
ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?
רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...
תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!
זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini
אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.
כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.
האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?
האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?
או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?
העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.
מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה? (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)
אולי לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי?
אמממטאטע מלך העולם
זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...
אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם
הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...
בד"כ זה כן סותריהודי חסידי
אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?
לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.
אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם
זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...
אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...
עכשיו מבינים קצת יותר??
כן...יהודי חסידי
אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...
חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך.
וואי תודה!טאטע מלך העולם
אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??
ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה
אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...
כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...
בקיצור מורכב ביותר...






