שרשור תפילהמאמוש

כל אחד כותב שיר שרואה אותו כתפילה...

אשתף בהמשך בע"זה

דרך לחיים של אייל גולן google


תפילה לעני. מזמור שיר ליום השבתחסויה


אוחילה לאל, פתח ליבךמיצ'ל
ביום חמישי הקרוב בעזרת ה"יהדות=דרך חיים

יש לנ ערב תפילה בישיבה עם הרב הלל פלאי (שהוא הלחין את אוחילה לאל) ואמור להיות ממש טוב מוזמן לבוא אם אתה קרוב לרמת גן במקרה חחחחח

אני בתמיצ'ל
תודה על ההצעה ובכל מקרה אני לא אוכל לבוא..
אני מאמיןשירוש16


פתח ליבך ואפילו בהסתרה (כשאבא של מלאכי שר .. )ואחינו...רעיה123
ניגון הבעשט אפילו שזה לא שיראוהבת את מלכנו
כאייל תערוג, ענווים, כי הרבית...ואפילו בהסתרה!!
כנ"ל. ניגון הבעש"ט הכי.ציון חמדתי
וגם ארבע בבות. צמאה נפשי שיצחק מאיר שר.
בכללי ניגוני נשמה..
צמאה לך נפשי של אביתר בנאי..maccabi15


מחא...די"מ
כל השירים של ביני,שיבי,סיני,אליקום,הראל...
בעיקר של הראלטוביה2
יא אשכנזים! תפרטו!!מאמוש

ולא חובה רק חסידי...

עוף גוזל למשל זה שיר שלדעתי כולו תפילה!! כמו וזכיני כזה... שהילד יצליח בחיים וכ'ו וגם ציון של בוצר הלוואי שנזכה לאהוב ולצפות ככה לבניין בית המקדש!!

הסבר קצרטוביה2
אני (ואני חושב שגם די''מ) מגדירים תפילה - כפניה כלפי מעלה. אם כך כל הטקסטים שאתה אמרת פשוט לא רלוונטים.
ציון של בוצר מהמםםם!!אני מאמין!
לא נכוןדי"מ
כל הזמרים שכתבתי
והערב נא,יאירוש

באופן כללי שירי נשמה.

כנפי רוח של בינייהושפטיהו
"משכן"- של ביני...נפש חיה.


תפילה לעני. אחת שאלתיפינג.


תפילה לעני(!!), פתח ליבך..נחל
שחר קמתי להודות ועד מתי של הראל טלירא ורך לבב


מודה אני של עומר אדםלא נולדתי


יש לי כמה... -אהבת ישראל!!

- אבא של אביתר בנאי

- שמע ה'..

- מכניסי רחמים.... השיר יותר מדבר אלי...

 

ןיש עוד כמה רק שלא עולים הרגע בראש...

 

וואי זה אחלה שירשור..

ב"מכניסי רחמים" למי את מתפללת?די"מ


תסתכל על המילים ותבין...אהבת ישראל!!

התכוונתי שהמנגינה יותר מדברת אלי..ובשילוב עם המילים זה שילוב מנצח!!

אני מכיר את המילים, לכן אני שואל..די"מ

המנגינה ממש יפה.

וזה מבאס כי אני לא הולך להגיד את המילים האלה.

למה לא?שירוש16


כי זה ממש על הגבול של ע"ז בשיתוף.די"מ


הפיוט??שירוש16


בודאי.די"מ

את יודעת בכלל מה זה ע"ז בשיתוף?

לאשירוש16

וגם גוגל לא ידע להסביר לי...

עבודה זרה בשיתוף זה כשמאמינים בקב"הדי"מ

אך מאמינים בעוד בעל כוח בנוסף אליו כגון הנוצרים (בגלל השילוש).

הפיוט "מכניסי רחמים" אינו ע"ז מצד אחד מצד שני הוא ממש על הגבול וכשמדובר בע"ז עדיף לקחת צעד אחורה ולהתרחק.

או בקיצורשירוש16

ע"ז במהותה.

 

מכניסי רחמים (במיוחד במנגינה המקורית) הוא פיוט מרגש. מיוחד.

 

אם אתה לא מאמין במה שנקרא "מתווכים" זה עינין אחר. (אני אישית לא מאמינה במושג הזה אבל לא מזלזת באלו שכן).

בגלל שזה "מרגש" זה מכשיר את זה?די"מ

זה נודף ריח חזק של שיתוף ובמצב כיום שאנשים רבים נמצאים הגבול ולא מעט עוברים ראוי לא להגיד את זה.

יש שיר מאוד יפה שאני אוהב של פורת נוב (המילים של ר' הלל צייטלין) שהבית השני גם דומה למכניסי רחמים אז אני ועוד חבר חיברנו מילים קצת שונות ושרים אותו.

אני לא מסוגל להגיד דבר כזה.

למרות שזה לא ממש אסור.

והנה השיר- 

והבית שלנו-

"אלהי השלום פרוס כנפך עליי,

סוכך עליי הגן בעדי,

שלח לי פריסת שלום ממך השלום,

פריסת שלום ממך השלום"

זה לא שיתוף. זה תיווך.שירוש16

בסופו של דבר- הקב"ה הוא המטרה. אליו רוצים להגיע.

הוא היחיד שמנהל את העולם.

 

כל הדימויים של מלאכים ומתווכים- זה אך ורק דימויים כדי לעזור לנו להבין את העינין בצורה טובה יותר.

הדימוי בא להגיד לנו שלא נחשוב שאותם עבירות שעשינו לא מתנדפים פתאום כאשר באים להתפלל לפני ה'.

והם עומדים לרועץ. 

אז כדאי להיזהר.

(אבל אני לא מאמינה בזה...)

 

פיוט מהמם. (לא זוכרת כרגע את שם הפייטן...)

אם תבין את משמעות המילים "אברח ממך- אליך" תוכל גם להבין מדוע הזמר הוסיף את הבית הזה.

הבית השני ועצם השיר הם ניגודים מושלמים.

ומכאן היופי של השיר.

זה כל השאלה האם תיווך זה שיתוףדי"מ
אני חושב שלא אבל זה ממש קרוב.

בקשר לשיר, אני לא מסוגל להוציא את המילים האלה.
עושה לי רע.
"מכניסי" או "ממך אליך"?שירוש16

שניהם יפים.

 

"אברח ממך אליך" הוא תיאור מקורי (כמדומני) של הרמב"ם. אגב.

שניהםדי"מ
והבעיה שלי בממך אלייך זה רק עם הבית השני
כי זה בכלל לא השיר המקורישירוש16

הרמב"ם מביא את הביטוי בצורה הרבה יותר מוצלחת.

 

אבל גם השיר מענין. (הניגודים- מצד אחד: אין לאן לברוח. מצד שני- כיביכול יש. אבל אח"כ הוא מציין שזה לא רלוונטי כי "אברח ממך אליך". קיצר- שיר שצ"ע...)

זה דברים שכתב הרב הלל צייטליןדי"מ

הגיוני שזה בהשפעת הרמב"ם.

כדאי להבין את משמעות הביטוישירוש16

"כי אברח ממך עליך... ואתכסה מחמתך- בצילך" בכדי להבין את משמעות השיר.

 

זה שיר מורכב ולא כ"כ פשוט כפי שהוא נראה.

איך זה קשור לדיון?די"מ


אתה מעיר על ניצלו"ש...? באמת?שירוש16

פטיש.

ארמונו של מלךיהיה טובבאחרונה
זה אומנם מציג את המצב כעובדה ,אבל אני רואה אותו כשיר תפילה - תפילה שאני באמת יאמין באמונה שלמה במילים האלה!!
ושה" יעזור לי / לנו בכך .(:
חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

שלוםטאטע מלך העולם

יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.

 

ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?

רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...

 

תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!

זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini

אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.


כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.

האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?


האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?

או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?


העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.

מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה?  (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)


אולי  לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי? 

אמממטאטע מלך העולם

זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...

אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם

הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...

בד"כ זה כן סותריהודי חסידי

אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?

 

לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.

אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך. 
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם

זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...

אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...

 

עכשיו מבינים קצת יותר??

כן...יהודי חסידי

אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...

 

חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך. 

וואי תודה!טאטע מלך העולם

אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??

ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה

אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...

כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...

 

בקיצור מורכב ביותר...

אולי יעניין אותך