מה דעתכם על ויכוחי אמונה?סתמישוו

אני אסביר..

למשל, אם עושים ויכוח כזה בין 2 נערים , אחד לא מאמין ואחד מאמין.. ברור שהויכוח הזה הוא סתם אבל אם יש סיכוי שאולי בסוף הילד המאמין 'ינצח' .. אולי זה יגרום לאמת להתגלות?! אז אתם בעד ויכוחים כאלה?
או.. נגיד ויש לכם חבר עם בעיות באמונה, האם תלכו לעזור לו או שיכול להיות שהוא ישאל שאלות שלא תדעו לענות עליהן ואז יצא השכר בהפסד.. או שאולי תעדיפו ישר לשלוח אותו לאיזה רב (בתקווה שהוא ירצה..)

מקווה שהייתי מובן
ואם לא, תנסו להבין..

לא נראה לייאירוש

דבר נכון, לא נראה לי שזה הדרך והצורה.

ואם יש לי חבר עם בעיות באמונה אני אשלח אותו לספרים\רב.

אני בויכוחים כאלה אומר למי שלא מאמין שגם אני לא מאמיןעיגול מרובע
ואז הוא מרים גבות...
האמת מספיק משכנעת.שירוש16

אם בנ"א באמת מאמין במה שהוא מנסה 'למכור'- הוא יצליח.

 

קל מאוד להוכיח לבנ"א שהתורה היא אמת ושצריך להאמין.

(עובדה- אפילו הגויים מצאו דרך להאמין. אומנם מוטעת. אבל עדין מאמינים. אמונה היא חלק מעוד בסיסי בחייו של האדם).

הקושי מתחיל אצל הלב של הבנ"א שרוצה "הכל כאן ועכשיו".

 

השאר מאוד קל לשכנע.

 

אז אם אני מאמין בשילוש של הנוצרים באמונה שלימהעיגול מרובע
אני יצליח למכור את זה??
אני יכול להאמין ש2 ועוד 2 זה 5 זה לא אומר שזה אמיתיעיגול מרובע
ואין הבדל בין זה לבין "להאמין בא-לוקים"
כן.שירוש16

השאלה אם אתה באמת תצליח להאמין.

 

כי גם הבישופים הגדולים הודו שאין להם תשובות להכל.

 

כבר קרו מקרים רבים בהם יהודים הגיעו לכמרים נוצרים והללו הפנו אותם חזרה ליהדותם בטענה שאין להם מה לחפש בנצרות כשהיהדות היא המקור. כל השאר זה חיקוי.

הנצרות דוגלת באמונה. היהדות לא.דבש חריף
פעם שאלו את אחד האד האפיפיורים, איך זה שהוא מאמין בשילוש, והרי השילוש לא מסתדר עם השכל? אז הוא ענה - לכן אני מאמין, אני מאמין בגלל שזה לא נתפס בשכל.

היהדות לא מצווה על האדם להאמין. אלא לדעת בשכל. אין שום מקום בתורה שהוא בלשון צויי או היגד עתידי שאומר את המילה האמן.. בעצם מציאותו של אל.
והנצרות דווקא אומרת שאנחנו המקורדבש חריף
אבל ה' עזב את עם ישראל. ולכן אנחנו לא באמת אנחנו.. יהודים זה היסטוריה (היו לי ויכוחים עם נוצרים)
ממקום שנגמר השכל- מתחיל האמונה.שירוש16

רק מי שיצר אמונה יכול לנסות להבין אותה עד הסוף.

ולתת תשובות להכל.

 

לנו- אין תשובות להכל. וזה היופי שביהדות.

אנחנו לא מיתמרים לדעת הכל. 

אנחנו מקבלים את התורה כאמת מוחלטת.

ברור שיש מקום לבדוק. אין ספק שחלק נכבד מהאמונה צריכה (וחייבת) לנבוע מתוך ידיעה קונקרטית ולא הרגשת הלב (כפי שציין האפיפיור).

אבל-

אחרי שמצאנו הוכחות ברורות למציאות הבורא/תורה מסיני/משה אמת ותורתו אמת- אחרי זה מצווה להאמין.

בלי לקבל תשובות. שחלקן- לא בהשגתינו.

 

יצא לי לשבת פעם ליד נוצרית והיא אמרה לי משפט מאוד מענין בקשר ליהדות שלנו: 

" you now, jewaism just makes so much sence"

וזה^^ עוד מנוצרית (קטולית).

או שאנחנו מאמינים או שאנחנו יודעים.דבש חריף
אין באמצע.. א"א לומר שאנחנו גם הולכים אחרי הוכחות שמאמתות את דרכינו, וגם מאמינים. כי זה שני דברים שאין בהם שום דבר משותף.. זה כמו לומר אני יושב ובאותו זמן אני עומד. זה שני דברים שונים. אם אנחנו מאמינים אין טעם להוכחות כי לא איכפת לי מהמציאות, אנחנו מאמינים ללא שכל. ואם אנחנו שכל וידיעה שהתורה מלאה מפסוקים על זה. אז זה לא אמונה. אין משהו באמצע.

ואם כבר סיפרת על סיפור, מה תגידי על שחקני כדורגל שמכניסים גול, או על אחד שזוכה בלוטו ואומר יש א-לוקים..
זה כמו שמאמינים דווקא לחבר טוב ולא לכל אדם ברחובפשושון

לאמונה צריך להיות היגיון... למה אתה מאמין דווקא בזה ולא במשהו אחר...

אבל יש הבדלדבש חריף
אתה מאמין שחברך הוא אדם ישר.
אני לא מאמין. אני מאמין שהוא רמאי
אתה מאמין שיש אל
ואני מאמין שאין.
זה סובייקטיבי בין אדם לאדם.

לעומת ידיעה שהיא אובייקטיבית. אתה ואני יודעים שאם נזרוק אבן היא תיפול בחזרה
זה ממש לא נכון...פשושון

כל אדם מאמין במשהו מסויים בגלל ההיגיון..

 

אתה עולה למונית, אתה מאמין שהנהג יקח אותך לאן שאתה צריך... כי יש לו אינטרס (או מכל סיבה שתחשוב עליה)

אתה עולה לאוטובוס, אתה הולך לישון רגוע באמונה שאוטובוס נוסע לאן שצריך...כי גם לו יש אינטרס ואין לו סיבה סתם לדפוק אותך.. או כל סיבה שתעלה לך בראש

אתה מתקשר הביתה ומבקש מאמא שתכין לך משהו לאכול והיא הסכימה... אתה הולך הביתה על סמך זה שיש לך מה לאכול שתגיע... כי זאת אמא שלך!

 

גם פה זה ככה...

אני יודע שיש בורא! כי  אי אפשר לעולם שיברא לבד...

אבל כדי להאמין שהכל לטובה וכו'... אני מתבונן בניסים שה' עשה לעם ישראל (שאין לו שום אינטרס בזה)

אני מתבונן בזה שמשה רבינו מסר נפש בשביל עם ישראל ועל קיום התורה.. והוא אמר שהכל לטובה והכי טוב זה לעבוד את ה'...

 

לא טענת משהו..דבש חריף
אתה רק טוען למה אתה עולה למונית כי אתה מאמין שהנהג ישר. כלומר, אתה טוען למה להאמין ביושרו של הנהג.

אבל אדם אחר, יחשוד בנהג המונית ולא יסע איתו. יעדיף אפשרות אחרת (ואני מכיר מקרים כאלה באמת).

ו נתתי בכוונה דוגמא של אמון סובייקטיבי בבן אדם כשמדובר בעסקים.
אני מאמין ביושרו ואתה לא מאמין בו שהוא ישר.

וסתם.. אם אתה טוען שאתה יודע ולא מאמין אז אנחנו לא חלוקים..
והנושא שהכל לטובה לא קשור לנושא שלנו.
אוקיי...עזוב את הדוגמאות...פשושון

לעניינו...רציתי לומר שמה שאומרים שהאמונה מתחילה איפה שהשכל נגמר.

זאת אומרת.. שלגבי זה שיש בורא... לא צריך אמונה.. כי זה ברור שאי אפשר שעולם כזה מסודר יברא לבד

(מי שמונח בחומר יודע את זה טוב מאד אפילו יותר ממני) 

גם יציאת מצרים זה דיי ברור שעם שלם לא יחגוג דבר שלא היה ולא נברא ויעביר את זה מדור לדור

וזה שהתורה עברה ולא השתנתה בדרך... בכל בית כנסת בקריאת התורה מעירים על הטעות הכי קטנה

ואם יש טעות בספר לא קוראים בו יותר

 

אמונה זה מה שבא אחרי זה... להאמין שמה שכתוב שם זה אמת...זה כבר יותר קשה ופה אין שכל..

הבאתי לדוגמא שהכל לטובה.. כי זה ממש קשה... ואי אפשר להוכיח את זה

ופה בעצם נגמר השכל... מה שעליו דיברתם

אז אנחנו לא חולקים בנושא אמונה לגבי ה'דבש חריף
אלא, שאתה טוען שאמונה שייכת בנושא קבלת התוכן של התורה.

ושוב.. אם אני יודע בהוכחות שזה תורה אלוקית אז אני ידע בהוכחות שכל מה שכתוב שם זה אמת.
לכן גם פה לא שייך אמונה
לגבי השורה האחרונה...לדעתי זה נקרא אמונהפשושון

כי אתה לא באמת יכול להוכיח את זה...

איך אפשר להוכיח לדוגמא שהכל לטובה?

אם מישהו עכשיו הפסיד סכום כסף רציני, אתה יכול להוכיח שיצמח מזה משהו טוב? 

אם מישהו יבקש ממך הוכחה שתהיה תחיית המתים, או שיבוא משיח... יש לך הוכחה מובהקת לזה?

 

גם אני אשמח לשמוע חיוך

סליחה שנתקעתי על הכל לטובה..(כנראה זה משהו שבוער לי כרגע)פשושון

אבל אפשר לומר גם עוד דברים...

לך תוכיח שאם אני אקיים מצוות באמת יתקיימו ההבטחות של התורה

לך תוכיח לאדם חילוני ששבת היא מקור הברכה

לך תוכיח שיסורים באים מעבירות דווקא

וכן על זה הדרך

אני חייב לומר, שוב..דבש חריף
הנושא של הכל לטובה יכול להיות במחלוקת, של למה כמה איך ואיפה, כלומר מחלוקת של מה הפירוש של הנושא הזה..
ובתורה לא כתוב הכל לטובה. (כנ"ל שהשבת מקור הברכה.) וגם בחז"ל יש דעות לכאן ולכאן. ככה שאפשר לומר שזאת מחלוקת, והיא לא קשורה ליסודות הדת היהודית.

בא נניח ניקח לדוגמא את תחיית המתים, או את מה שאתה אומר, "אם אני עושה מצוות באמת יתקיימו ההבטחות של התורה" ואני עונה שוב, כן. וזה חד משמעי. ולמה? כי אם אתה יודע שהתורה אלוהית אז אתה חייב לסבור, לא להאמין, שזה יתקיים.

גם לא נתתי דוגמא של יסורים כי גם היא דוגמא מורכבת.
אבל בכל מקרה מה שחשוב זה המסר, ברגע שאני יודע שהתורה אלוקית, אז אין קשר לאמונה
יש אמונה ויש ידיעה.שירוש16

אחרי ידיעה ברורה שיש אלוקים. והתורה היא אמת וכו'- רק אז יכולה להיות אמונה תמימה בחלקים שבתורה שאינם מסתדרים עם ההיגיון הפשוט.

 

מצוות כמו פרה אדומה. שטנז וכו'- הן מצוות ללא היגיון.

איך אתה יכול להבין שהקב"ה רואה/חווה את העבר, את העתיד הכל ביחד- בהווה ממש...?

אפילו חכמים גדולים התקשו להסביר את התופעה.

 

ישנן תופעות ותחרישים (כמו משיח/גאולה/עוה"ב וכו') שאינך יכול לתאר ולהסביר באופן הגיוני ומדויק.

כאן- מגיע מקומו של האמונה.

פרה אדומה זה לא אמונה. זה עשיה.דבש חריף
עשייה שבאה בעקבות ידיעה..
מה זה הווה עתיד ועבר? יש לזה שייכות רק לגוף.
ידיעה של מה?שירוש16

אף אחד לא מבין את המצווה.

 

אנחנו מאמינים שלהקב"ה יש תשובות להכל. ושזו צורת הפעילות של טהרה. למרות שבכל קשה לנו לקלוט את ההיגיון שעומד מאחורי המצווה.

להאמין זה להאמין במשהו..דבש חריף
אני מאמין שמשהו מסויים קיים.
אני מאמין שמשהו יקרה.


אבל אם אני יודע בהוכחות על קיומה של תורה אלוקית אז אני עושה פרה אדומה מתוך הידיעה. לא מתוך אמונה שזה טוב. מתוך ידיעה שזה אמת. וזה הבדל גדול.
בפרק על האטימולוגיה של המילה 'אמונה' את יכולה להיווכחאיל אחר

שאנו לא משתמשים במילה הזו בכל גיווני המשמעים המקראיים שלה.

במקרא המשמע הוא לפעמים במשמעות של 'מסורת' כמו "אמונה אֹמֶן", ויותר נפוצה המשמעות המזהה את 'אמונה' עם 'אמת'. עיון קל בקונקורדנציה מוכיח זאת.

כאשר אמונה=אמת מדובר בידיעה ברורה.

לכן ההפרדה בין המושגים אמונה וידיעה היא לא נכונה במקרא, והיא תוצר מאוחר יותר.  

פרה אדומה זה לא אמונה. זה עשיה.דבש חריף
עשייה שבאה בעקבות ידיעה
מה זה הווה עתיד ועבר? יש לזה שייכות רק לגוף.
יצא לי פעםתהילה רבקה
לעזור לאדם לא לצאת בשאלה ובגלל שידעתי מראש שאני לא אצליח לעמוד בכל השאלות שלו נעזרתי באנשים שענו לו גם. בכללי זה תלוי בכמות הידע שיש לך. אם אתה יודע הרבה ומסוגל לענות לעניין בוויכוח נראה לי יש קטע להדיין. במיוחד אם אתה בטוח בדעתך, יש לך כושר שכנוע ויש מצב שתזיז אותו מדעתו. אם הוא בטוח בדעתו נראה לי שיש מצב שעדיף שלא כי זה לא יתן כלום לאף אחד מכם ואולי אפילו יגרום לך להתערער(שיש בזה משהו טוב כי אז תבדוק וכו אבל..)
..דבש חריף
הרבה פעמים במקרים מסויימים כאלה, זה לא השאלה עצמה שמטרידה, לא חיפוש האמת, אלא הרצון להיות נקי מצפונית, לחפש כל מיני סברות והסברים, רק כדי להיות נקי מצפונית כדי שהוא יוכל ללכת אחרי חשקים שהתורה/אל - אוסרת.
ואז השאלה נהפכת לאמצעי.. לא למטרה של הבנה יותר טובה של הדברים וראייה יותר טובה.
כמו שאמרו חכמים שעם ישראל במדבר עשו את העגל להתיר להם עריות.
אני חושבתנולאית
בס"ד

שוויכוח או שיח עם אדם לא מאמין או אפילו עם אדם שלא מסכים עם דעתך בכל נושא שהוא,
יכול מאוד לתרום לא רק לאדם השני, אלא לך עצמך.
זה גורם לך להתבגר, בהבנה שלך את עצמך וגורם לך לדעות ולאמונות שלך 'להתבגר' ולבוא ממקום יותר בוגק, ממקום של אמונה שבאה ממחשבה, מבחירה ומחיפוש אמיתי ולא רק האמונה 'הילדותית' שגדלת עליו, שבאה לך ממשהו חיצוני,
כשפתאום צריך לספק הסברים לסיבה שבה חושבים משהו או מאמינים במשהו, ברגע שבו אדם קולט שהאמונה שלו או הדעה שלו היא לא מובנת מאליה לכולם, זה מאוד מבגר.

ובקשר לניצחון או לא לניצחון, לא תמיד חייב להיות ניצחון או הכרעה מי צודק ומי לא,
אף אחד, אבל אף אחד לא יודע הכול, וכן, זכותך לא לדעת.
נכון שתמיד טוב וכדאי ורצוי ללמוד ולהתפתח,
אבל זה עדיין לא אומר שחייבים לדעת הכל, למה זה ככה ולמה זה אחרת, ומי אמר ש..
גם הרב לא יודע הכל וגם לא רבו שלו, ולכן יש ישיבות, בשביל להעמיק ולהרחיב את הידע בתורה, ותמיד יש עוד מה ללמוד, בהלכות היבשות, בפרשנות, בקבלה, בהגות,
וזה לעולם לא נגמר.

העיקר בוויכוחים כאלה הוא שבסוף התוצאה תהיה לא שהצד השני ישתכנע, אלא שאתה תסביר לעצמך למה את באמת חושב ככה ולמה באמת הדעה שלך נכונה,
אולי הצד השני ישתכנע ואולי לא, אבל אתה זה שתצטרך להתמודד עם השאלות שהועלו ועם והתהיות החדשות.

אמרת את דעתך ולמה אתה מאמין בזה ולמה יש לך את הדעה הזאת,
הוא אמר את שלו.
הוא השתכנע אולי ואולי לא.
אתה השתכנעת אולי ואולי לא.
אבל כן הצלחת, להעמיק את התפיסה שלך, כן הפכת את הראייה שלך ליותר רחבה, כן פתאום יש לך שאלות חדשות לשאול, כן פתאום אולי העולם האמוני המושלם טיפה התערער ושינה את יציבותו אבל כך הוא גם יצליח לעבור מעמוד שידרה אמוני ילדותי ורך לעמוד שדרה בודר ויציב וחזק.

בהצלחה.
תגובה יפהפינג.


אין לי איך לקרוא את כל התגובות האלה עכשיו אבל...מי נהר!
אני אשתדל לקרוא בהזדמנות ובנתיים ברשותכם אני אביע דעה;) אני חושבת שויכוחים באמונה זה בסך הכל דבר מאוד טוב, אם זה לא מועיל זה לפחות לא מזיק-זה נותן עוד פרספקטיבה ומוסיף עוד קומה באמונה ומקסימום גם גורם מחשבות אולי קצת סוטרות לאמונה ואז חושבים עוד ועוד..קיצור מפעיל תמוח ואת המחשבות וזה טוב..נראלי לוידעת זו דעתי הלא הכי מגובשת עדיין...
לאחרונים שהגיבו!סתמישוו
נכון שויכוחים כאלה יכולים לעזור לך ולהעמיק ת'אמונה שלך..
אבל גם יש סיכוי קטן שהם יערערו אותה.
השאלה אם זה שווה את זה
אם האמונה נבנית מתוך בריחהנולאית
בס"ד

מלהתמודד עם השאלות, זה בעיה. באמת.
בלי קשר לוויכוח עם אנשים שהם בדעה אחרת ממך,
אדם צריך לשאול את עצמו שאלות, כן, גם אם הן שאלות נוקבות.
מה שווה אמונה של חוסר התעמתות? אולי זה מצביע על כך שהאמונה כל כך חלשה, כל כך מעורערת שכל ע משב רוח יכול להעיף אותה כמו עלי שלכת.

לא אמרתי שצריך עכשיו להכנס לאתרים של אתאיסטים או של דתות אחרות ובכוח לשאול למה היהדות נכונה ולא בודהיזם לדוגמה,
אני מתכוונת שצריך לשאול את עצמנו שאלות, להבין במה אנחנו מאמינים ולמה ואם יש שאלה שעולה איזה קושי, להתמודד איתו, לעלות אותו, אפשר להתייעץ עם רב, עם חברים, עם ההורים אפילו וכן לא תמיד תהיה תשובה חד משמעית, אבל צריך להתמודד,
כי ככה מתבגרים, בתור בני אדם.
כי לא רק 'האמונה הדתית' צריכה לעבור התבגרות והעמקה, אלא העקרונות האיישים של האדם, הדעות שלו בכל מיני נושאים,
עד עכשיו האכילו אותנו בעקרונות, בערכים, באמונות, בדעות
גיל ההתבגרות זה בדיוק הזמן לראות מהם הערכים והאמונות והעקרונות שנכונים לנו, אנחנו כבר לא ילדים קטנים, אנחנו שואלים שאלות, אנחנו רוצים להבין.

מבוגר שיגיד לי שהוא מאמין באלוקים רק בגלל שהוא 'ככה רגיל' וככה הוא גדל בלי לחשוב על למה הוא מאמין, למה הוא ממשיך לקיים את המצוות, אני ירגיש רחמים, ממש, ילד קטן.

אז כן, ברוך ה' רוב הנוער הדתי כן שואל, כן בוחן את מערך האמונות והעקרונות שלו וברוך ה' גם רובם ממשיך באותה הדרך.
ועוד משהו, להטיל ספק זה בסדר, זה גם בסדר לשאול איך אני יודעת שיש ה' או מה טוב בלתת צדקה או למה שאני ימשיך את המסורת המשפחתית לחלל בחליל ביום העצמאות.

אז זה יתערער, בסדר, אם זה שייך לך זה יהיה שלך,
אם לא, אז לא.

ובכל מקרה, אנחנו חיים בחברה פתוחה עם קשרים עם אוכלוסיות שונות, דתיות וכאלה שלא, יהודיות וכאלה שלא, עם אנשים מוזרים, מצחיקים, מסכנים, רעים, טובים, נחמדים, מבולבלים
אז אם לא עכשיו, אז בעוד שנה או שנתיים או שלוש, אבל מתישהו נצטרך להתמודד עם השאלה למה אני עושה מה שאני עושה, האם העקרונות שגדלתי לתוכם מתאימים לי, האם הדעות ששמעתי מהסביבה שגדלתי בה באמת תואמים לדעה שלי? האם בכלל מותר לי לשנות? האם יש משהו ממה שהורי לימדו והנחילו לי שאני רוצה לשמור? ו.. למה?
סתמישוו,מי נהר!

זה כבר כל אחד והמודעות האישית שלו... אם אני יודעת שאני בנאדם חזק שיכול להתמודד גם עם שאלות נוקבות וקשות- אז אחלה... מי שיודע על עצמו שהוא לא כזה שפשוט מלכתחילא לא יכניס את עצמו לזה....

לענ"ד זה לא במקום.*בננית*
אמונה היא הרבה מעבר לשכל וויכוחים.
אמונה לא מוכיחים בהוכחות שכליות. אמונה חושפים ע"י לימוד.
לומדים אמונה מרצון. לא ע"י התנגחויות.
אמונה זה לא ויכוחפלונטר היפה

אמונה זה משהו שבא מבפנים מהלב של הבן-אדם וזה בא מהבנה. זאת דעתי.

כמובן שלא צריכה להיות בעיה בכך שהאדם אוסף ידעMeir B.H
גם דרך וויכוח ושמיעת האחר. אחרי הכל, האדם חי את חייו מתוך בחירה של עצמו וכדי שלא להפסיד את העולם כדאי שגם לא יצטער על הדרך שבה בחר לחיות, ובטח שלא להאשים מישהו אחר (כמו "רציתי לרצות את ההורים ותראו מה יצא לי מזה...") בכך שכל החיים בחר בדרך שלא לו. והאדם מרגיש הכי שלם כשהוא עושה הכל בדרך שלו. לכן הוויכוחים באמונה יעזרו לו לחקור ולתחקר וכך יגיע בסופו של דבר אל הדבר האמתי ביותר שהוא הדת היהודית.
בנוסף, לעתים קרובות הוויכוחים האלה גם עוזרים לך לחדד לעצמך את הדעה שלך.
אני יודע על מישהי שרוצה להתחתן איתי בגלל וויכוח כזההמצב חסה

@אביגיל.

 

תלוי איך מתווכחים, בכל אופן צריך להיזהר בזה מאוד

^^^^^^^^^^ חחחא"י זה קשה


אביגיל.
(בעקיפין )
מממ אפשר לקחת את האמונה בעניין אחר אבל התשובהנחל
תתאים לאמונה שאתה מתכוון?

אז מנסיון, שיש וויכוחים..כל אחד מנסה להוכיח למה הוא צודק, ולמה הדרך שלו נכונה- לא יוצא מזה שום דבר. סתם וויכוח, הוא לא באמת יתחיל להאמין במה שאמרתי ויתחיל לאמץ את הדרך שלי, ואני לא באמת אשתכנע בצידקת דרכו..סתם וויכוח, סתם להתעצבן..מילא זה היה מביא לתועלת כלשהיא, אבל זה לא.

לגבי בעיות באמונה..אם לא יודעים לענות עדיף להפנות לרב, הכי פשוט

בהצלחה!
סליחהפלונטר היפה

הייתי חייבת לכתוב את התגובה ה-40 מוציא לשון

 

|לא קראתי את רוב התגובות| - דעתי אהבת ישראל!!אחרונה

היתרון בוויכוח שכל אחד מתבצר בעמדה שלו, זה שכל צד מחדד לעצמו יותר את הנקודה כי אני צריך לשכנע את זה שמולי.... אז אני לא יגיד לו דבר שאני לא מאמין בו עד הסוף... כי אם הוא ישאל אותי משהו ואני לא אדע לענות לו אז הוא ינצח בדיון....
זה יתרון - אתה מחדד לעצמך איפה אתה עומד מול עצמך ומול הנושא האמוני הזה.

 

אם יש סיכוי שהוא יאמין??
הגיוני שכן.
סבלנות, אני אסביר...
קודם כל עכשיו, בוויכוח הנוכחי הוא לרגע אחד לא יראה לך שאולי הוא טועה.. (מה ככה אני אתקפל מולו?? ואז הוא יגיד שאני טועה ואז זה יהיה פאדיחה...) עכשיו הוא לא יראה לך שום דבר... אבל יכול להיות שהדברים האלה, עם עוד דברים אחרים שהוא שומע (וויכוחים, שיעורים או דברים שלומד בבצפר או מה שזה לא יהיה) מחלחלים לאט לאט והבנאדם קולט שוואלה, יש כאן משהו אמיתי...

 

כמובן, הכל תלוי בנקודה ספציפית.. - אותו אחד שהוא ה"לא מאמין" לצורך העניין, מה זה אומר לא מאמין?
קרה משהו והוא לא מאמין במשהו מסוים?? לא מאמין בכלל? במציאות ה'? בכח של תפילה ומעשים??
מה הכוונה לא מאמין??
חשוב לשים לב לנקודה הזאת!

 

ואני חוזרת למה שכתבתי קודם...

כשאתה שומע משהו פעם אחרי פעם אחרי פעם אחרי פעם... משהו מחלחל ומתחיל קצת לתפוס מקום.

זה נכון בדברים חיוביים ולצעירנו גם בדברים שהם פחות.

בכל אופן, אם זה באמת חשוב ודורש התייחסות, יכול מאוד להיות שהאדם המאמין "יתגלה" כצודק...

ה"לא מאמין" לא תמיד יראה את זה. לפעמים הוא יגיד את זה לעצמו.. בלב בשקט.. ומולך ימשיך לעשות הצגה..

 

חושבת שזה תלוי ולא מחייב שתראה תוצאות חיוביות, וודאי לא מיידיות.

אבל שוב, תלוי מאוד. יכול להיות שיעשו מולך הצגה ויכול מאוד להיות שלא...

 

 

מה אני הייתי עושה - אני לא יודעת...חצי חיוך

מה שכן, אם אתה יודע שאתה חזק מאוד במשהו מסוים, אולי כן כדאי ללכת על זה..

אם לא.. - לא בטוח ובאמת יכול להיות שכדאי ואפילו מומלץ להפנות למישו אחר שאתה יודע שיוכל לענות...

ואם אתה עוד מתלבט - אולי מומלץ להתייעץ... אני לא יודעת...

 

יישר כוח!!

ב"הצלחה

 

ו...סליחה על האורך

חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

שלוםטאטע מלך העולם

יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.

 

ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?

רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...

 

תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!

זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini

אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.


כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.

האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?


האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?

או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?


העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.

מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה?  (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)


אולי  לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי? 

אמממטאטע מלך העולם

זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...

אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם

הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...

בד"כ זה כן סותריהודי חסידי

אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?

 

לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.

אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך. 
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם

זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...

אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...

 

עכשיו מבינים קצת יותר??

כן...יהודי חסידי

אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...

 

חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך. 

וואי תודה!טאטע מלך העולם

אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??

ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה

אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...

כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...

 

בקיצור מורכב ביותר...

אולי יעניין אותך