שוב כל משחק התפקידים הידוע
הנה אני מודיע מראש
אנחנו אשמים
מההתחלה ועד הסוף,מכריכה לכריכה
אשמנו
אתה תמיד צודק
ככה אתה אוהב אותנו?
(אלחנן ניר,ימים נוראים תשע"ב)
בכל שנה יש את החלק שאני הכי סובל ממנו ביום כיפור.
הווידוי.
הצורך לומר טקסטים שאני לא מתחבר עליהם שלא מדברים על מעשי,
ושיותר מזה,אני מרגיש שלא מקדמים אותי הלאה גורם לי עצבות כל פעם מחדש.
הרי לא בעלתי נשים ולא עשיתי כלום עם חיות
ועדיין אני נזקק להגיד את זה כל שנה מחדש.
השנה יש הצעה חדשה להגיד את הווידוי,כמצוות אנשים מלומדה
ולהכין לי ווידוי אישי שלי שאותו אגיד בפירוט...
אולי שווה גם לכם לנסות
הרהורים על ווידוימאיר.
....פשושון
העניין הוא שאדם אמור לדעת שהפנימיות שלו טובה... רק הלב שלו עדיין מושך אותו לרע. לכן אנחנו דופקים על הלב, להורות שבגללו חטאנו. העצבות באה כשאדם לא זוכר את זה וחושב שהרצון לחטאים זה חלק ממנו...
לכן אפשר לומר שזה אמת שהקב"ה צודק ואנחנו לא.. כי ה' יודע מה אנחנו מסוגלים ואנחנו חטאנו כי לא הערכנו את עצמינו (השורה האחרונה זה מה שעלה לי בראש כרגע)
לגבי החטאים שלא עשית..
זכור לי ששמעתי פעם שאומרים את זה על גלגולים קודמים או משהו כזה...
בכל אופן ברור שטוב להתוודות גם בשפה שלך.
אני, בעוונתי כן מרגיש 'חיבור' לחלק גדול מהוידוי..סתמישוו
ויש גם דברים פחות מובנים, אבל יש להם פירוש [בטח יש באינטרנט, אפשר להדפיס את זה] שאז הם מסבירים את זה ואפשר להבין.. ואני יכול להגיד על עצמי שאחרי שאני קורא את הפירוש אני מבין כמה זה קשור אלי
לא הצעתי להחליף את הווידוימאיר.
הצעתי להוסיף אליו ווידוי אישי
ברור שזה מהות הוויוי
לא בעלתי נשים ולא אכלתי חיות טמאות
ואני אומר זאת...
לעומת זאת עשיתי דברים שלא רשומים בווידוי.
לכן אני עושה וידוי אלטרנטיבי יחד עם הווידוי הכללי
זה מהות יום כיפור...
לשבת עם עצמך ולעשות ווידוי אישי בפני קודשה בריך הוא
אה.. זה גם כתוב שאפשר לעשות. אפילו יותר מאפשר..סתמישוו
אמ,שִׁירָה
באכילת איסור זה לא רק חיות טמאות זה גם חמץ בפסח, גזל, אכילה שאינה מספקת לבעליה, בלי הפרשת חלה, בלי ברכה, דג ובשר, חלב ובשר,בלי הפרשת תרומות ומעשרות..
ונאפנו זה גם ייחוד נגיעה..
חוצמזה, אנחנו אומים בפירוש שאחנו לא יודעים את כל העברות שעשינו.. "את שגלויים לנו כבר אמרנו לפניך..ואת שאינן גלויים לנו הם גלויים וידועים לפניך.." אם אתה באמת זוכר כל מה שעשית אז.. וואו. אשרייך! יש ת'סיפור עם ההוא שכתב כל דבר בפנקס.. אבל רוב האנשים לא ממש יודעים וזוכרים את כל החטאים והעוונות שלהם אז אנחנו מתפללים ומתוודים ממה שתיקנו לנו גדולים וחכמים מאיתנו.
ועוד משו שניה, כשמבינים את מה שאומרים ויודעים את הפירוש של הוידוי אז באמת קשה למצוא משהו שלא נכשלתי בו..
נערךא"י זה קשה
יש מקור הלכתי?מי נהר!
מעניין אם באמת אפשר לעשות וידוי באופן אישי....שמעתי פעם שאיזה תלמיד בא לרב (לא זוכרת איזה) ושאל אותו אם אפשר לעשות משו באופן אישי.. הוא אמר שאפשר בנוסף....!
לדעתי יש איזשהוא 'עניין' בזה שאומרים גם אם לא הכי מתחברים... זה הנוסח שחיברו ומן הסתם לא סתם הכניסו שם דברים... זה משהו כללי כזה שכולם אומרים ואגואיסטי קצת נראלי לפרוש ולהגיד שאני לא צריכה להגיד... התחברתי פחות או יותר להרוב ומה שלא כל כך מדבר אלי אומרים בכל זאת פשוט פחות בכוונה...
מאד הגיונייאירוש
שאפשר ואפילו צריך לעשות משהו אישי, זה חלק מתהליך התשובה הפרטי, אבל אין הכרח דווקא ביום כיפור.
הווידוי הינו אינדיבידואלי וסוביקטיבימאיר.
הכהן הגדול היה מתוודה על כל העם
אפשר אולי להשוות אותו לרב ראשי או ראש ישיבה בימינו
בכל מקרההווידוי שהיחיד אומר בתפילה הוא האינדיבידואלי ביותר ואמור להיות קדש הקודשים האינטימי שלו
וודאי ומותר לציין שזה מותר הלכתית
בטח שאין נוסח איד
קצת באיחור...אדם כל שהואאחרונה
כתוב בשלחן ערוך -
סימן תר"ז סעיף ב -
אין צריך לפרט החטא. ואם רצה לפרט, הרשות בידו. ואם מתוודה בלחש, נכון לפרט החטא.
הגה: אבל כשמתפלל בקול רם, או שליח ציבור כשחוזר התפילה, אין לפרט החטא. ומה שאומרים "על חטא" בסדר אל"ף בי"ת לא מקרי פורט, הואיל והכל אומרים בשווה, אינו אלא כנוסח תפילה (ד"ע)
ובסעיף ד-
עוונות שהתוודה עליהם ביום הכיפורים שעבר ולא שנה עליהם, אפילו הכי יכול לחזור ולהתוודות עליהם:
הוידוי הוא כלל ישראליישי .א.
אנחנן מתוודים על עוונות כלל עמ"י.
שה' סלח, הסרט האדום הפך לבן כשלג סימן לכלל עמ"י ולא לאדם הפרטי.
מובן שבנוסף אדם יכול להוסיף וידוי משלו. ואפילו רצוי לעשות את זה. אבל לא לשכוח מה העיקר.
^^^מי נהר!
ערבבת אחי,מאיר.
ראש השנה סוכות ושמחת תורה הינם חגים ציבורים אנו ממליכים את ריבונו של עולם,מקבלים תורה,ושמחים כציבור בסוכות,הכול כציבור אחד וכעם אחד
תפילת יום הכיפורים היא אישית ,היא קודש הקודשים האישי והדיבור העצמי שלי עם ריבונו של עולם ללא אחריות מינסטריאלית על כלל האומה,זה חשוב ,אך ביום כיפור זה הריכוז באינדיבידואל
כמובן תוך כדי זכירת הציבור והשתתפות עם הציבר בתפילות יש לרב סלוביציק בעל התשובה מסה מדהימה על זה הנקראת בין היחיד לציבור
תעין אחי.וחג שמח וכתיבה וחתימה טובה
לא לכל הדעות. הרב מלמד בפניני הלכה מרחיב על זה.א"י זה קשה
הוא חולק ואומר שיום הכיפור הוא גם יום כללי. אין טעם שאני יביא סברות ונתווכח אתה פשוט מוזמן לפתוח פניני הלכה ימים נוראים. יש אפליקציה. אגב אתה יכול פשוט להריץ את מה שלא נוגע אליך, זה מה שאני עושה. פשוט לפני יום כיפור עשיתי חשבון נפש עם העברות העיקריות שלי (לא לשכוח לכתוב במה טובים- צריכים להיות מאוזנים!) ווידויים המרכזיים הסתכלתי בו והתוודתי עליו. אבל זה לא תחליף לוידוי כלל ישראלי.
אשריך!
תקרא ספרי מוסר אם אתה כ"כ מחפש את זהMeir B.H
תודה!מאיר.
פעם אמרו ליסתם מתנחלת
שהווידוי הוא לא על עברות ספציפיות-אלה על השורש של העברה למשל אדם שגזל-זה בא ממקום שהוא רקוב בנפש, שהוא לוקח דברים שלא שייכים לו, גזל לא רק חפצים, גזל תכונות גזל מעשים ניחס לעצמו דברים שלא מתאימים לו... ככה זה על כל דבר ניראלי..
אין בעיה עם השורש בווידוי על דברים שעשיתי,הבעיה שאני מתוודהמאיר.
על דברים שלא עשיתי
יש סוגיה נחמדה על זה ביומא.בן-ציון
(דף פו עמ' ב')
בסוגיית וידוי ביוה"כ, יש מחלוקת האם צריך לפרט את החטא או לא. נעשית הבדלה בין עבירות של בן אדם לחבירו ובן אדם למקום, ובנוסף בין חטא מפורסם לבין חטא שאינו מפורסם.
להלכה, השו"ע אומר שלא צריך לפרט, ואם רצה יכול. (אורח חיים סימן תרז)
הרמ"א אומר שמה שאומרים על סדר א' ב' (על חטא שחטאנו וכו') לא נקרא לפרט, מכיוון שהכול אומרים בשווה הוא כנוסח התפילה.
הוידוי ביוה"כ הוא בחלקו אישי ובחלקו כלל-ישראלי. ככלל, בטוח יש מישהו בציבור שעבר על כל עבירה מסוימת, לכן אין זה וידוי לשווא. אדם יכול לפרט את הדברים האישיים שלו, אבל לא כל חטא שמתוודה עליו מחייב שעשה אותו ממש.
לכן זה לא בעיה שאתה מתוודה על מה שלא עשית 
היי
אוהבת את מלכנו
אז אשמנו זה כאילו אש-מה. שזה אומר מה עשינו עם האש שה' נתן לנו? האם באמת השתמשנו בכל הכוחות שלנו? בעקבות כך שאנו לא משתמשים בכוחותינו, אנו בוגדים בעצמינו! משווים את עצמינו לאנשים אחרים מנסים להיות כמו אחרים- לובשים בגדים של אחרים. ואז אנחנו גם גוזלים את הזמן שלנו במחשבות על מה שחושבים עלינו ובהשוואות שלנו לאחרים.. במקום לעסוק בפיתוח האישיות שלנו! בעיקבות כך שאנו לא מפתחים את עצמנו, אנחנו מעלים את עצמינו על ידי כך שמורידים אחרים- מדברים דופי... מורידים אנשים אחרים כאילו אנחנו יותר טובים מהם. ..אוהבת את מלכנו
אבל אני חושבת שזה שגם התנועה של היד על הלב.. זה כאילו להצביע על עצמינו ולהגיד שרק לנו עצמינו יש אחריות על המעשים שלנו ולא אף אחד אחר. אז יש רשימה כללית ומפורטת של חטאים.. אפשר באמתת לנסות לפרש אותם בצורה שלך ולקשר אותם למעשים שלך.. גמר חתימה טובה!!
זה יפה כוורט זה לא מטרת הווידוימאיר.
בטח לא בראיה הכללית של מהות היום.
הנוסח הרגיל מקיף את הרוב,ומכוח כך אינו רלוונטי בחלקו עבור כל אחד זה טבעי,
אומרים את כל הנוסח רק כדי לשבת ולכתוב ווידוי אישי בנוסף.
אה נזכרתי במשו גם רלוונטי..אוהבת את מלכנו
לא יודעת אם שמת לב, אבל הווידויי כתוב בלשון רבים. כלומר--סבבה אגוזים!
כל מי שאומר את הווידויי לא ואמר את זה רק על עצמו, אלא, הוא מתוודה על כל עמ"י. ולצערנו יש אנשים בעמ"י שעושים מעשים חמורים כדוגמת מה שכתבת לעיל. ובגלל זה אנחנו אומרים ווידוי בלשון רבים- על כל עמ"י.
ואני חושבת שזה טוב להכין ווידוי שאתה תתחבר אליו, אבל לא במקום הווידוי שבמחזור, אלא בנוסף. זה רעיון מעולה!
לפני שבועיים זה עלה לי לראש באמצע הסליחותאבק כוכבים
חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין
מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות.
הסיפור באורך 38 עמודים.
פרטים על הסיפור:
השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל.
תקציר:
ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.
אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.
עד להימור הגדול מכולם.
מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com
הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך
האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?
הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות
בדיוק כמו בחיים האזרחיים
הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.
ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר
..יהודי חסידיאחרונה
אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא
הפצות!!יהודי חסידי
ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.
הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.
בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf
יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.
כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות
אשמח לתגובות....
וואודומיה תהילה
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי
וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
...יהודי חסידי
....יהודי חסידי
...יהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה
אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"
הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות
מחפשים בני נוער לכתבהדבדב
לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)
מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון
על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.
אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.
אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411
תודה
כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב
לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)
מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון
על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.
אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.
אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411
תודה
חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין
מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות.
הסיפור באורך 38 עמודים.
פרטים על הסיפור:
השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל.
תקציר:
ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.
אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.
עד להימור הגדול מכולם.
אני חדשההרהמורניק
סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!
משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
שלוםטאטע מלך העולם
יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.
ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?
רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...
תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!
זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini
אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.
כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.
האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?
האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?
או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?
העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.
מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה? (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)
אולי לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי?
אמממטאטע מלך העולם
זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...
אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם
הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...
בד"כ זה כן סותריהודי חסידי
אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?
לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.
אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם
זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...
אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...
עכשיו מבינים קצת יותר??
כן...יהודי חסידי
אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...
חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך.
וואי תודה!טאטע מלך העולם
אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??
ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה
אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...
כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...
בקיצור מורכב ביותר...






