הגעתי למסקנה ...google

שמנהג כפרות זה מנהג ממש אכזרי ומגעיל...

אם עושים אותו בכסף אז לאציון חמדתי
כן ברור...google

זה גם מצווה של צדקה...

אבל עם תרנגולות זה פשוט מגעיל וצער בע"ח ענק!!!

במה זה שונה מכל אכילת בשר אחרת?די"מ


אתה יודע קצת צער בע"ח וזה..google

שתופסים אותו מהכנפיים ומסובבים אותך איזה 5 דקות מסביב איזה 8 ראשים...

אם זה לא צער בע"ח אז מה זה?

את רצינית?די"מ

מה שעושים להם בלולים זה הרבה יותר צער בעלי חיים.

ואני לא חושב שזה צער בעלךי חיים אם מחזיקים אותם כמו שצריך וגם הלסובב לא כזה.

מה שבטוח הרבה פחות נורא ממה שקורה בלולים ובעיקר לולים של ביצים.

את רצינית?די"מ

מה שעושים להם בלולים זה הרבה יותר צער בעלי חיים.

ואני לא חושב שזה צער בעלךי חיים אם מחזיקים אותם כמו שצריך וגם הלסובב לא כזה.

מה שבטוח הרבה פחות נורא ממה שקורה בלולים ובעיקר לולים של ביצים.

זה אולי אכזרי, אבל מנהג בכל זאתנחל
מסכים איתך. בשביל טקס לא הורגים תרנגולות.דבש חריף
כפרה לא משיגים מטקסים.

(גם אם זה היה קרבן נדבה ובכוונתו של האדם כדי לכפר. אבל בפנים הוא נשאר כמו שהוא אני מ ת נ ג ד. )
לא כזהיאירוש

אכזרי אם את קונה ביצים מלולים, וגם אני לא מתחבר לעניין.

 

גם קורבנותשירוש16

אז בואו נצא נגד מנהגים והלכות כי הם מנוגדים ל'ערכי היהדות'.

 

<צ>

 

 

 

 

יש הגדרות מאוד ברורות לצער בע"ח.והמושג של "זכויות בע"ח"- הוא המצאה נטו. עיוות ראוי לשמו.

(אמנם יש חובה לדאוג שחיות לא תחדנה. אבל המקרה פה הוא שונה.)

 

לחיות אין 'זכויות'- "וירדו בדגת הים".

העולם ניתן לבנ"א בכדי להנות ממנו.

החיות אמורות להיות בדרגה פחותה מבנ"א. הן אמורות לשמש את האדם- ולא להפך.

 

מעבר לכך-

כל החיות, הבהמות, השדות, הטבע ושלל הבריאה נברא בשביל ישראל. (בראשית- בשביל ראשית)

ביום השבת תלה הקב"ה את העולם על תנאי שישראל יקבלו את התורה וישמרו את מצוותיה- אם לא- העולם יחרב.

אין לעולם זכות קיום אלא בשביל שישראל (יקבלו את התורה ו) יקיימו מצוות.

החיות נבראו בשביל ישראל , ק"ו הבהמות כשרות שאמורות לשמש את עמ"י בעבודת ה'.

 

הצהרות על שמירת 'זכויות החיות' מעוותות את עצם מטרת קיום הבריאה בסיבוב של 180 מעלות....

אז מה תגידי על זה.. רמב"ם על הפסוק "לא תשחית את עצה"דבש חריף
י ולא האילנות בלבד, אלא כל המשבר כלים וקורע בגדים והורס בנין וסותם מעין ומאבד מאכלות דרך השחתה עובר ב"לא תשחית" (שם); ואינו לוקה אלא מכת מרדות מדבריהם

מסכים שאם זה לצורך האדם אז אין פה לא תשחית.. אבל אם אדם משחית משהו ללא שום תכלית מהותית.. זה אסור במלחמה וכ"ש באזרחות. ואם זה טקס ללא משמעות כי כפרה לא משיגים על ידי טקסים. אז זה השחתה לחינם.
היכן יש השחתת בע"ח במנהג הכפרות?שירוש16

סתם כך- הולכים וקוטלים עופות בצורה מאסיבית בלי סיבה?

מה פתאום.

העופות נלקחים מהכפרות לשחיטה ועד בתי עניים.

(או נפדים בכסף).

 

אין פה השחתה.

 

אגב- זכותך להביע דעה אישית על מנהג אבות קדום ומקובל. אבל אל תחשוב שזה נותן לך זכות לקטול את אותו מנהג ולהגיד שהוא חסר מטרה ומיותר לחלוטין.

אנחנו לא מתחילים להגיע לרמה של החכמים שקבעו את המנהג. ק"ו שלך ולי ולכולם פה אין זכות לערער על דבריהם.

מקסימום לומר שזה לא המנהג שלנו/ מעדיפים אחרת וכו'...

בנוסף- אם תקרא פעם את נוסח הכפרות תראה שאין פה עינין של כפרה אלא ענין של חיים ומוות. (זה התרנגול ילך למיתה ואני אכנס לחיים טובים ולשלום- בלי קשר לכפרה כלל.)

נכון, צודקת. וזה מה שאני אומר..דבש חריף
עצם הקביעה שהתרנגול ילך למיתה ואנחנו נלך לחיים טובים ולשלום היא קביעה לא נכונה. כל הסיבה שנלך לחיים טובים.. משום שאותו תרנגול הוא ח ל י פ ת י הוא ת מ ו ר ת י הוא מחליף את האדם בגורלו (בגלל העברות) ואז ורק אחר כך היות ואני נניח צריך למות.. התרנגול ילך במקומי למיתה.
אבל הבעיה היא.. ששום דבר לא מחליף לאדם את גורלו, חוץ ממעשיו.
ולכן זה ללא משמעות. ואם זה בשביל הסמליות.. אז למה להרוג בשביל זה תרנגולת?

אבל ברור שאם את חושבת שיש לזה משמעות לאמירה הזו אז לשיטתך זה לא השחתה. אבל להגיד שיש משמעות לאמירה למרות שאין משמעות זה קצת להתעקש
אין טקסים ביהדותמוריוש

אם יהודים מקיימים את המנהג הזה כבר כל כך הרבה דורות בטוח שיש בו משהו יותר מ"סמליות."

אז תסבירי לי מה זה המשהו הזה?דבש חריף
בואו לא נערבב מושגים.שירוש16

המושג כפרות הוא מנהג קדום ומקובל. עליו אין עוררין. אולי מעט חוסר הבנה בעצם המנהג ומטרתו.

המטרה של כפרות היא לא בשביל ל'כפר' על העבירות. כפרת עוונות נעשית ביו"כ.

אם הכפרה הייתה נעשית כ"כ בקלות ע"י הנפת תרנגולת מעל הראש סביר להניח שהקב"ה לא היה מטריח אותנו לצום 25 שעות ברציפות.

 

המטרה של כפרות ברורה: "זו התרנגולת תלך למיתה ואני אכנס לחיים טובים לשלום".

אין פה עבירות. אין פה "כפרות" במובן האמיתי של המילה. (זהו מנהג כפרות. לא כפרה בפני עצמה).

יש פה נטו עינין של חיים ומוות.

ואם אתה לא מאמין במהג כזה אז מיותר להגיד שאתה גם מתנגד למושג של חטאת. (פר אמור להישחט במקומי? מה?? לכפר על מה ש-א-נ-י עשיתי, היכן ה"זכויות" שלהם?).

כמו קורבנות המהוות איזשהו תחליף לאדם עצמו- כך אנו מקווים שהתרנגולת תישחט כדת וכדין ותינתן לצדקה.

אגב- הצדקה- כן מצילה ממוות. כך שבטוח שמנהג זה מביא לכפרה. מה שלא עשו -לדעתך- הסיבובים מעל הראש תעשה ע"י מצוות הצדקה.

 

עכשיו סתם שאלה- מה נראה לך קורה לכל אותן תרנגולות ש"זכו" ולא נשחטו במנהג הכפרות?

מה שבטוח- הם לא יישארו לנצח בכלוב עד שימותו. אלא ילקחו במוקדם או במאחור לבית השחיטה ויעברו תחת הסכין כמו כל תרנגול/ת אחר/ת.

כך שגורלם כבר נקבע ברגע שנולדו. (ולא- אין סיבה לתת להם לחיות עוד יום אחד.)

 

שוב-

הם אמורים לשרת אותנו. לא אנחנו אותם.

יש לנו מצוה של צער בע"ח בכדי למנוע ממנו לפתח את מידת האכזריות- אך לא בשביל החיות.

בסדר..דבש חריף
עבר עריכה על ידי דבש חריף בתאריך ט' בתשרי תשע"ו 06:28
כפרות זה מנהג שהוזכר בגאונים. אבל לא בתלמוד. כלומר המנהג התחיל לפני 1000 שנה, והיו עושים אותו על עציצים. אבל זה לא מעלה ולא מוריד את השאלה - מה המשמעות פה..

אני מבין לתת צדקה, זה אחלה. זה דבר ממש טוב.. אבל לא דיברתי על הצדקה, דיברתי נטו על מה המשמעות של הטקס הזה. להעביר תרנגולת מעל הראש ולומר שהיא תקבל את גורלי למיתה. שגורלי הוא גורלי בגלל מעשי ושום דבר לא יכול להכנס במקומי חוץ ממעשים אחרים שלי. וזה הענין של יום כיפור.

על פר החטאת מתוודים. ואם אדם לא שב בתשובה, אז זה לא משנה כמה חטאת הוא יקריב זה לא יכפר לו. (עוונות לא גוף שיעברו מעצם אחד לעצם אחר)

אם את אומרת שזה נטו צדקה אני מבין. אבל גם אם תטעני שזה צדקה נטו, (ולפי איך זזה עובד היום זה לא. משום שלוקחים תרנגול שהוא לא שייך לי ומעבירים אותו מעלי.. ואומרים את הנוסח.) אבל גם אם נאמר שזה הצדקה שבזה.. אין לי מושג למה צריך לומר את הנוסח ההוא, ממתי נהיינו העוזרים של אלוקים לשקול לנו מצוות ועברות ולהחליט אם ללכת לחיים או למיתה? הרי ברור שלמלל הזה אין משמעות.

מכאן יוצא, שאין לזה משמעות.. וזה סתם השחתה ללא צורך. (אין פה קשר למוסר של בני אדם. לא איכפת לי מהתרנגולות. איכפת לי מזה שאדם מצווה לא להשחית סתם ללא סיבה.)
מי שמך?אביחי מנחם
התגובה שלך גועל נפש. מלאה יהירות שחצנות וביזוי גדולי הדורות.
מנהג הכפרות הוא מנהג שנהגו בו רבים רבים לאורך ההסטוריה. נזכיר את מקצתם, רב שושנא גאון, הרא"ש, הרמ"א, האר"י הקדוש ועוד. וגם בין המתנגדים הסיבה היא לא שזה מנהג "אכזרי ומגעיל", כלשונך, אלא חשש של דרכי האמורי. שזה עניין אחר.
אתה כמובן חכם ומבין באיסור צער בעלי חיים יותר מהם.
אני מבין מה שאתה רוצה להגיד, אבל ..סתמישוו
צריך לזכור עיקרון חשוב!!
לפי מה שאתה אומר אפשר גם להגיד שקורבנות זה אכזרי ומגעיל ..

העיקרון שצריך לדעת הוא שהמוסריות של הקב"ה היא היא המוסריות האמיתית! שום מוסריות אנושית לא מגיעה בכלל למוסריות אלוקית, זה בכלל לא אותה רמה.. זה כלום. הקב"ה יודע מה הוא עושה, הוא זה שברא את העולם, והוא החליט שצריך לעשות ת'מנהג הזה.
אז.. אתה יכול להגיד שלפי דעתך, עם המוח האנושי שלך, זה מנהג אכזרי ומגעיל, אבל.. תסמוך על הקב"ה, אם הוא אומר שצריך לעשות, אז צריך לעשות.. ושורש הטוב להיטיב.
אחרי העיקרון הזה.. אז אפשר לצאת ולבדוק למה באמת עושים ככה וכו'
ויש גם הרבה דעות שאומרות לעשות על כסף..
לא צריך לחשוב שאנחנו מבינים יותר מהקב"ה.



רק כדי להבהיר את עצמי.. לא התכוונתי להגיד שאתה כזה, ח"ו. דיברתי באופן כללי.. שזה כלל חשוב.
התורה אמרה אותו ואת בנו לא תשחטו ביום אחדדבש חריף
וגם היא אמרה שילוח הקן. וגם היא אמרה לא תשחית את עצה.
כשאין משמעות לטקס הזה הוא נהפך לטקס סתמי ללא תכלית שמנוגד לעקרונות שעולים משלושת המצוות הללו.
ואתה צודק 1000000% שמוסר לא אנחנו קובעים.
לא הבנתי אותך.. מה אתה רוצה להגיד?סתמישוו
שלמנהג הכפרות אין משמעות?
אני אומר את זה..דבש חריף
אני רוצה לסבור שזה עם משמעות אבל אני לא מבין מה המשמעות שיש פה.
אה, אוקיי.. אז אתה לא מבין את המשמעות.סתמישוו
זה לא אומר שאין משמעות. יש משמעות.
גמאניי לא בדיוק יודע מה המשמעות..
תמיד אפשר לבדוק.
וגם אם אנחנו לא נדע, זה לא אומר שאין.. זה אומר שאנחנו לא מצליחים להבין אותה
לא. כי אם זה מנהג שהתפתח על ידי אדם..דבש חריף
אז כשאין משמעות לא אומרים שאנחנו לא יודעים את המשמעות.
נכון. אבל אותם בני אדם הם רבנים ..סתמישוו
ומנהג ישראל - תורה הוא.
אז על אותו רעיון, אולי פשוט לא בדקנו מה המשמעות?! או שזה סתם נוח להגיד שאין משמעות וזהו כי קשה לנו להבין את זה..
למה להגיד שהמנהג שרבנים קבעו אותו הוא בלי משמעות ואכזרי?!
ומי אמר לך שרבנים "קבעו" אותו..דבש חריף
אתה יודע כמה מנהגים רבנים לא התנגדו אליהם.. ואפילו הזכירו אותם וזה התפתח ממקורות של עמך ישראל..ואין במנהג הזה מחשבה ושהדבר היחיד שיש בו זה מעשה, ורק מעשה..


לא יודע אם רבנים קבעו אותו. יודע שרבנים כתבו עליו בספרים..סתמישוו
עבר עריכה על ידי סתמישוו בתאריך ח' בתשרי תשע"ו 23:37
אז יש על מי לסמוך.
אני לא מבין את זה.. רבנים כתבו עליו. מאיפה לך שאין בו מחשבה?!
אז המשפט שלך הוא..דבש חריף
רבנים כתבו על זה - סימן שיש בו מחשבה..
ואני שואל תראה לי מה המחשבה פה.. או שיש או שאין. לא איכפת לי מי כתב. (חוץ מהתורה)
יש רבנים שיצאו על המנהג הזה
זה סוג של 'קרבן'.. כאילו, אותו רעיוןסתמישוו
שאלו לנבואה: חוטא מה עונשו? אמרה להם: הנפש החוטאת היא תמות...
שאלו לקב"ה חוטא מה עונשו? אמר להם: יעשה תשובה ויתכפר לו..

אבל.. בכל זאת, ע"פ מידת הדין, [כמו אצל יונה, שברח בגלל שהוא היה נביא, ולפי הנבואה אנשי נינוה שחטאו לא היה מגיע להם צ'אנס לחזור בתשובה (חוץ מהפירוש שיהיה קיטרוג על עמ"י) ] צריך למות!
אז אנחנו באים ואומרים שבאמת, לפי הדין.. אולי יש אנשים היו צריכים להיחתם למיתה.. אבל הקב"ה עובר מכיסא רחמים לכיסא דין.
אז אנחנו אומקים שזה נפש תחת נפש..
המשמעות היא לעורר אותנו לתשובה.. בדומה לקרובן חטאת.

ואפשר לעשות עם התרנגול דברים טובים אח"כ..
אבל ההלכה אומרת..דבש חריף
רשעים גמורים נחתמים למיתה. וטקס לא עוזר לך אם לא שבת בתשובה. היום הכפרות נהפך להיות טקס שרירותי. אין שם אלא הטקס עצמו.. ללא קשר לתשובה. יש אמונה שבטקס הזה בלבד אפילו בלי הצדקב באמת אדם משנה את גורלו.וזה לא נכון
נוו.. אז מה?סתמישוו
זה שיש אנשים שחושבים ככה לא הופך את הטקס לטקס חסר משמעות.
אז יש אנשים שחושבים ככה.. אז הם טועים.
אבל לדעתי רוב האנשים כן יודעים שהתשובה היא מה שמכפרת ולא התרנגול..

אתה מראה לי מצב. אוקיי, יכול להיות שזה קורה.. אבל זה שיש אנשים שטועים לא הופך את המנהג הזה ללא נכון


בכל מקרה, יש עוד משמעות שמצאתי..
לא כ"כ הבנתי אותה אבל אני אכתוב בכל זאת:
"ובכוח סגולת שחיטת גבר (הוא התרנגול) זה ימתקו חמש גבורות יסוד גבר בעלמא וכו'..."
זה מה'לשם יחוד' שאומרים לפני..
זה לא אנשים..דבש חריף
זה מה שיוצא מהטקס הזה. הפיכת עצם מסויים לפח אשפה של העברות שלי, וקבלת הגורל שלי. במקומי. (חליפתי. תמורתי).
מילא אם היה שם וידוי.. אפילו וידוי קטן אני עוד יכול להבין שזה קשור להתעוררות לתשובה. אבל הטקס בנוי בצורה אחרת.

ולא הבנתי את המשמעות השניה שאמרת.
אתה מסתכל על זה בצורה הזאת לכן לדעתך לא יוצא מזה כלוםסתמישוו
אז מה תגיד על החטאת?!
זה אותו רעיון.. חלבי ודמי היה אמור להיקרב, אז במקום זה הוקרב חלבו ודמו של הבהמה.

אז בטח עכשיו תגיד לי.. אבל גם בחטאת, העניין הוא שסומכים עליו את הידיים ועושים תשובה מהלב ווידוי וכו'..
נכון! וגם פה אומרים וידוי.. מתי? ביום כיפור. עושים תשובה, ווידוי ..

והמשמעות השנייה - אני גם לא כ"כ הבנתי, זה משהו יותר קבלי.. רק רציתי להראות שיש לזה עוד משמעות חוץ מהמשמעות הפשוטה...
וזאת משמעות שקשה יותר להבין .. אבל עדיין יש לזה משמעות.
עכשיו זה באמת לא קשור..דבש חריף
זה שמתודים ביום כיפור לא קשור לטקס. הוא נעשה בלי וידוי. והוא ללא משמעות מבחינת עצם המעשה, כי הוא בנוי ככה שהוא לא נעשה עם מחשבה כלשהיא שקשורה לתשובה.

זה יכול להיות צדקה, צדקה עם כסף זה הכי טוב. אבל כטקס.. אין לו משמעות.
והמקובלים לא אלה שהמציאו את הטקס, הטקס נעשה הרבה לפני שהמילים הללו הלא ברורות לי ולך נכתבו
הוא כן בנוי עם מחשבה שקשורה לתשובה!סתמישוו
זה שלא כתוב שמה "נא להרהר בתשובה" זה לא אומר שזה לא קשור לשם..

אמרתי כבר, אני לא יודע מי התחיל עם זה..
אבל רבנים גדולים כתבו עליו בספרים... יש מחלוקת אם יש פה בעייה של דרכי האמורי.. אבל עדיין כתבו שצריך לעשות.

ואינלי בעיה עם מה שאתה אומר.. שיעשו עם כסף.
אגב, אם אתה שואל.. אני עושה עם כסף ככה אני עושה מבית אבא.
לדעתי, כל אחד צריך לעשות לפי בית אבא. "ואל תיטוש תורת אמך"
מי שנוהג עם תרנגול.. שיעשה. כמובן, צריך לדאוג לצער בע"ח .. ושאח"כ התרנגוח ילך לעניים/ לסעודה.. שיהיה בו שימוש טוב
אז סתם שתדע שהיום מה שעושים..דבש חריף
זה לקחת תרנגול ולעשות איתו את הטקס הזה ל20 30 בני אדם.. שהתרנגול בכלל לא קשור אליהם..
ומה שקשור אליהם זה האמונה שהטקס עוזר
טוב, שיהיה..סתמישוואחרונה
אבל עדיין, אתה רואה מצבים ומכליל ואז אומר שהמנהג חסר משמעות..
יש מצבים לא טובים, זה לא אומר שהמנהג לא טוב.

אנשים חושבים שטקס עוזר ולא התשובה? אז הם חושבים.. אז זו טעות.
יש גם אנשים שחושבים ש'רחמנא ליבא בעי' מורה להם היתר לא להניח תפילין ולא ללכת לבית כנסת.. אז הם חושבים.. אז הם טועים!
אנשים חושבים ועושים הרבה דברים.. לא הכל נכון!
אבל מפה להגיד שהמנהג לא כון וחסר משמעות..
שתוק!!!!!!!!!!!!!!!ההוא גברא


מה הקשר? עושים עם כסףבת 500

ומי שעושה עם תרנגול זה באמת לא בסדר והרב עובדיה גם אמר שצריך לעשות עם כסף ואח'כ מביאים אותו לעניים וזה יותר מועיל וזה לא צער בעלי חיים

ואת יודעת שבקיצור שולחן ערוך כתוב שהרבה יותר מהודרנחל
זה לעשות בתרנגול..ועדיף שיהיה לבן?
בסדר גמור לעשות עם תרגנול!! זה עניין של מנהגים..ולדעתי לזלזל בזה- לא בסדר, לא מועיל..לא אתבטא חמור יותר..
עם כסף זה אחלה. זה צדקה לעניים.דבש חריף
ותרנגול זה סעודה לערב יום כיפור שהוא דומה לחג.די"מ


עם תרנגול יותר מהודר..נחל
ונראלי גם מהם אפשר לתת צדקה..כאילו לאנשים עניים.
שוחטים וזה משמש לעניים. לסעודה .נפש חיה.


לא נכוןאביחי מנחם
הרב עובדיה אמר שהמנהג לעשות בתרנגולים הוא נכון וראוי, למרות דברי מרן השו"ע
ומה היית אומר על השעיר לעזאזל?פשושון

דוחפים כבש מצוק וכולו מתפרק על הסלעים...

חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

שלוםטאטע מלך העולם

יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.

 

ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?

רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...

 

תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!

זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini

אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.


כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.

האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?


האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?

או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?


העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.

מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה?  (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)


אולי  לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי? 

אמממטאטע מלך העולם

זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...

אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם

הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...

בד"כ זה כן סותריהודי חסידי

אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?

 

לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.

אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך. 
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם

זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...

אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...

 

עכשיו מבינים קצת יותר??

כן...יהודי חסידי

אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...

 

חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך. 

וואי תודה!טאטע מלך העולם

אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??

ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה

אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...

כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...

 

בקיצור מורכב ביותר...

אולי יעניין אותך