לא מפחדת ממוות..מצפה לגאולה!
בעקבות יום כיפור יצא לי לחשוב על זה, והגעתי למסקנה ש... מוות זה לא נורא!
אנחנו הרי עפר ואפר, רגבי אדמה, ולא יקרה כלום אם נמות, תכלס...

"עד שלא נוצרתי אינני כדאי, ומשנוצרתי, כאילו לא נוצרתי" (לא מדויק , זה מהזיכרון)
אז תכלס, אם נמות, פסדר... עוד אחד מת. אני באמת לא מפחדת מהמוות, להיפך, אני מקדמת בברכה את רצון ה" שנתקרב אליו...
משהו בי לא בסדר?
לא יודעת..אבל בימי נהר!
יש ממש את הרצון הזה לחיות, להקים משפחה, להספיק להתנדב, להיות בחתונות, ללמוד מקצוע, ללדת, לראות גאולה! אז כן מתישהוא אני אמות..אבל פליז לא עכשיו! גם לא רוצה שההורים שלי יחוו חס וחלילה מות ילד..
זה לא שאני לא רוצה לחיותמצפה לגאולה!
אני מאוד רוצה להקים בית נאמן בישראל, לגדל ילדים טהורים, ללמוד מקצוע ולראות נכדים וכו'.. אבל אם אני אמות אז זה לא ביג דיל. זה רצון ה', לא?
נכון שזה רצון ה אבלמי נהר!
זה עדיין באסה מטורפת לא להספיק...
נכון, אבל גם אם נקים משפחה, נתנדב, נעשה טוב, אנחנו עפר ואפר.מצפה לגאולה!
סבבה..מי נהר!
אבל עדיין זה לא אומר שכל היום נשב ונחכה למוות..זה קצת מוקצן.. אבל אני חושבת שאפשר לעשות ולחיות הרבה טוב דוקא מתוך הידיעה שאנחנו כלום..זה לא משו שאמור למנוע ממך לרצות לחיות..
קשה לי להבהיר את עצמי...מצפה לגאולה!
אני מתנדבת ופועלת המון לעשיית טוב, ובכל זאת, אני לא מפחדת מהמוות... כאילו זה לא אומר שאני מחכה למוות ולא עושה כלום, אבל אני לא חושבת שלמות זה רע
האדם צריך להחזיק בידי שני פתקים.חפרנית גאה=)
ביד אחת-בשבילי נברא העולם וביד השניה- ואנכי עפר ואפר
נכון שמול הקב"ה אנחנו עפר ואפר, אבל בשבילך נברא העולם!! יש לך תפקיד ומטרה בעולם. את מקימה בית, מגדלת ילדים ומשפחה זה לא עפר ואפר!! מול הקב"ה את צריכה לזכור את מקומך הראוי, אבל זה לא שולל את העובדה שהעולם כרגע, כל עוד את חיה, לא יכול בלעדייך! יש לך תפקיד מהותי שרק את יכולה למלא!!
לדעתי...הלב והמעין.

בקשר למה שאת אומרת שאנחנו עפר ואפר אני חושבת שאנחנו צריכים לחשוב שכלפי הקב"ה אנחנו עפר ואפר אבל עדין אנחנו שווים המון וכל אדם הוא עולם מדהים! אם נחשוב כל הזמן שאנחנו עפר ואפר ביחס לעולם אז באמת יהיה באסה לחיות...

נכוןאנונמיתאחרונה

נכון , אבל כל המטרות שלך שאת מפחדת ללפספס הם כדי שתמלאי את הריקנות של הנשמה 

שלך כשאת תהי למעלה( בעזה אחרי 120 ) תביני שהכל היה כלום ,ההנאה ומימוש מטרות

בגלל ששם זאת האחדות והשלמות שנפרדנו ממנה בגלל לא צריך להצטער מידי על בן אדם מת כי 

בתכלס יותר טוב שם מאשר פה .. 

 

אממ... אני לא כזה בטוחה שרצון ה' שנמות.אהבת ישראל!!

אחרת לא היינו חיים!

יש לנו משהו לעשות!

זה כמו שיש אנשים שרוצים למות על קידוש ה'.. נכון, זאת מעלה גדולה ועצומה. אבל היא לא מטרה!

המטרה היא לחיות על קידוש ה'.

לקדש את ה' בחיים שלנו! ולא למות...

 

אם בנאדם מת.. אין לנו מה לעשות אבל זאת לא השאיפה.

לחיות על קידוש ה'!!

לעבוד אותו. למלא את שליחותינו בעולם!

אנחנו מבקשים מה' שייתן לנו חיים כדי שנעבוד אותו ונקדש את שמו בולם, לא כדי שנמות...

ברור! אבל כשנמות זה יהיה רצונו!..מי נהר!
אני לא שואפת למות חלילה, אבל לא מפחדת מהמוות.מצפה לגאולה!
את הקטע של (מי במים ומי באש, מי בשקט ומי יטרף.. שכחתי את השם של זה..) היה לי ממש קשה לומר, כי ראיתי איך כל האנשים בבית כנסת מייחלים לעוד שנת חיים, ולי לא היה כזה אכפת למות.. אני לא רוצה למות, ויש לי תוכניות לעתיד, אבל.. אני בטוחה שאם אמות זה כי ה' רוצה.
אוף נכון! אבל עדיין, כן ממש ביקשתי מה' שאני אזכהמי נהר!
לחיות חיי משפחה טהורים וכו..כשאני אשכרה אמות, אז זה מן הסתם לא יהיה כזה מפחיד..אבל עד אז- אני רוצה לנצל ולהספיק הרבה!
מקוה שהובנתי..;)מי נהר!
אממ...אני חושבת שאת מובנת...אהבת ישראל!!

לפחות אני נראלי.. הבנתי...

ונתנה תוקף...אהבת ישראל!!

אממ...את האמת???יש לי המון מה להגיד לך... ועדיף באישי...

אבל.. מאוחר... אז הפירוט יותר יבוא מחר בעז"ה...

אבל שתדעי... קיצור.. עזבי.. באישי...

את בסדר גמור,יאירוש

באמת אין עניין לפחד מזה אם מבינים שזה רצון ה'.

 

.... את לא חייבת לפחד אבל..א"י זה קשה

המוות הוא נורא כי הוא מגחיך בצורה טוטאלית את כל מה שאנחנו עושים בחיים שלנו. כל המאמצים ההשקעה והעבודה הרוחנית והנפשית והכל---לפח. זהו. מוטל כמו אבן חסרת משמעות.

תחשבי- אתמול הבן אדם הזה היה חי נושם עוזר לומד, ומשקיע בלי סוף. עכשיו במכה אחת-כלום. חסר משמעות לחלוטין. זה מגחיך את כל מה שעשינו בחיים. ולכן המפגש עם המוות הוא מפחיד כי הוא מערער לנו הכל.  כל המציאות שלנו פשוט בטלה ומעפנה. לכן הרבה שוקעים בדיכאון אחרי מפגש עם המוות.

 

המוות מום הוא ביצירה.

ישראל נועד להעבירו,

חרפת עת הוא לנו.

אוה"ק ב' ש"פ

 

בלע המוות לנצח ומחה ה' אלוקים דמעה מעל כל פנים, וחרפת עמו יסיר מעל כל הארץ כי ה' דבר.

זה מגחיך את ההשקעה (והשקיעה) בעולם הזהעבד נרצע למלך

אבל זה לא מגחיך בכלל את "כל המאמצים ההשקעה והעבודה הרוחנית".

כל אלה עומדים לו לעד ולנצח נצחים בעולם הבא, בלי שינוי עליה וירידה.

זה כן כי זה מגחיך את כל המשמעות של הורדת הקדושה לגוףא"י זה קשה


להפך- זאת המטרה להגיע לעול"הב כשהצלחנואגוז16

ב'משימה'- שהיא קידוש החומר. המוות הוא בעצם לא מטרה אבל הוא עוד שלב שנחוץ בשביל להגיע למטרה, וכאן האמירה הזאת כבר מתחברת למטרה בעולם..מתפלפל

 

אני אישית חושבת שלעיסוק במוות יש קשר ישיר עם הנו' מטרה לעולם..חיוך גדול

אני לא בטוח במה שאני אומר..סתמישוו
אבל.. לא נראליי שלהגיע לעולם הבא זאת התכלית..
צריך לשאוף על העולם שלנו.. שנחיה פה חיים מתוקנים, בגאולה, עם משיח, ובית מקדש..
[וכמדומני שיש כאלה שסוברים שזה העולם הבא]
אז הכל נובע בעצם מהשאלה מה העולם הבאאגוז16

כי אם (לפי חלק מהסברות|) העול"הב יהיה פה, בגאולה ובארץ עם המשיח אז יש סיבה להחשיב את המוות כפספוס (אפשר להיכנס לתחיית המתים אבל אז ממש מסתבכיםחיוך)

 

שורה תחתונה אני חושבת שבכלל לא צריך לפחד מהמוות אלא להתרכז בעשייה ובהספק שלנו בחיים ולהשתדל לעשות את מה שמצופה ממנו..

 

 

 

חח הקטע הזה שאתה מסתבך ובסוף מגיע למסקנות פשוטותתכאילו מוציא לשון

דווקא תחיית המתים מאוד עקרונית לפי המקובלים ודעימיה.א"י זה קשה

לפי הרמב"ם היא פחות משמעותית.

טוב, זה גם מחלוקת..סתמישוו
המוות הוא לא פיספוס, לפי כל הדעות..
כדי להגיע למצב של עולם מתוקן הנפש צריכה לקבל איזה ליטוש ב'עולם הנשמות'

עם הפיסקה השנייה אני מסכים!

ו.. גם לא רואה כזה עניין לחפש ולבדוק אחר העתיד הזה (זה הרמב"ם חשב ככה) זה לא מה שחשוב, מה שחשוב זה חעשות כרגע מה שצריך כדי שנגיע למצב הזה של שלמות!
אבל זה בכלל לא נוגע ומוריד כזה הוא את עניין זיכוך הנשמה עצמהעבד נרצע למלך

ואני באמת לא רואה עניין בהורדת קדושה לגוף אם לא בשביל תיקון הנשמה.

עיין בדעת הרמבן על המושג עולם הבא שהוא חיבור חוזר של הנשמהא"י זה קשה

לגוף. לפי הרמב"ן (והמקובלים ככלל) עולם הבא זה אחרי עולם הנשמות וזה חיבור חוזר של הנשמה לגוף. ולכן מכאן משתמע שהחיבור של גוף ונפש בצורה שלמה הוא יותר נעלה מנפש לבדה.זה קשה אבל זה האידאל.

ואם כן מובן למה שבת זה מעיין עולם הבא כי זה גם עונג גשמי וגם רוחני וזה חיבור מושלם של חומר ורוח (חציו לה' וחציו לכם).

ואם כן רק לדעת הרמבם ודעימיה הרוח המוחלטת נעלה על חיבור של חומר ורוח. 

כל הנל על פי הרב אליעזר מלמד שליטא

אני באמת אמון על משנתו של הרמב"ם,עבד נרצע למלך

כך שדברי הם כדעתו, שכל מושג ה"עולם הבא" שלו שונה משל המקובלים.

 

לכאו' התרוץ של המקובלים לשאלה הוא שבעוה"ב אין מוות.

(ואולי גם שתהיה בו 'נקודת פתיחה' יותר גבוהה, אם עבדת כמו שצריך בעוה"ז. - תקן אותי אם אני טועה)

 

 

 

יש הרמוניה מוחלטת בין גוף ונפש בעוה"ב כך שזה עונג עצום לבחורא"י זה קשה

בטוב ולעבוד את ה'. כמו שהיה אמור להיות לפני חטא אדם הראשון שבו הופרה ההרמוניה בין הגוף לנפש, כל אחד לפי דעתו איך בדיוק אבל זה העיקרון.

ואם אתה עם הרמב"ם אין לי מה לאמר חוץ משני דברים:

א. הרמבם לבד כמעט. ויש משמעות אמנם לא מוחלטת לדעת רוב חכמי ישראל ולמסורת שהייתה בידם. ואני מדבר על הרמ"ק או האר"י, אלא הרמב"ן והראב"ד שהיו בעלי סוד וחיו בדורות הרמב"ם. זה לא אומר שאסור לך לסבור כרמבם אבל זה שיקול.

ב. השקפת הרמב"ם קצת מדכאת. היא לא נותנת כל כך ערך לחומר שלנו. ומתוך כך היא מאוד מזלזלת בתענוגי העולם הזה.וממש לא אוהבת אותם ומשתמשת רק על פי התירוץ של "בריאות נפשית" ולא יותר. עיין שמונה פרקים. ובמקום אחר "חוש המישוש חרפה הוא לנו". והמקובלים יוצאים בחריפות על ההיתייחסות היוונית קצת לכל הנושא של קשר בין איש לאישתו. שבה מדובר בדבר נמוך ורדוד מאוד. והתורה רק התאימה עצמה לצורה הרדודה של הצרכים האנושיים.

כמובן שזה שזה מדכא לא אומר שאסור לך לסבור כך. זו רק סברא משמעותית עבור מי שבוחר שהיא תהיה. אני לדוגמא.

א.עבד נרצע למלך

הוא לא לבד. וגם אין משמעות לרוב שלא בסנהדרין.

 

ב. היא נותנת ערך לחומר, אבל ככלי ואמצעי ולא כתכלית.

וזה לא חייב בכלל להיות מדכא ומבאס- אתה יכול להנות והכול, רק אל תשכח את התכלית האמיתית ותמנף את ההנאות שלך לעבודת ה'.

הזלזול הוא כשהתענוגות הן לתכלית עצמן בלבד. (לכאו' כולם מודים בזה.)

 

(ד"א הרמב"ם כידוע יוצא מאוד על התפיסה של כומרי אדום שיש לפרוש מהעולם החומרי, צריך להשתמש בו אבל כדרך ולא כמטרה.)

א. זה לא שאין משמעות אלא שזה לא מוחלט אבל יש לזה ערך.א"י זה קשה

ב. לא נכון. הרמב"ם מדבר על תענוג שבין איש לאישתו כחרפה, בגלל היותו מאוד גשמי ותאוותני. 

וצריך לשים לב. לפי הרמב"ם הערך של הענוג הוא רק שהוא מאפשר יציבות נפשית וגשמית מאפשרת הגייה במושכלות.

לפי המקובלים לתענוג שהוא מצווה שבו מתבטאת חיבור של חומר ורוח יש ערך כשלעצמו. זאת אומרת שעצם התענוג כשהוא בא כמצווה הוא המטרה ולא אמצעי. כי לפי המקובלים המצוות לא כלי להשגת מושכלות אלא הם חלק מהעבודה הרוחנית של אדם. לפי הרמב"ם זה משפט לא נכון. החומר הוא מסייע ותו לא, כי מבחינה תיאוריתית אם היינו יכולים לברוח מלהיות חומר אז מה טוב. החומר הוא בסך הכל כלא בו אנו נתונים. לפי המקובלים דווקא החיבור בין חומר לרוח הוא התכלית ולא הדבקות ברוח ללא חומר כלל. וזה שהרמב"ם יוצא נגד כומרי עבודה זרה זה נכון והוא נוקט גישת ביניים בין המקובלים לכומרים. לפי הכומרים החומר הוא הבל, לפי הרמב"ם הוא מסייע מוכרח שאסור לשכוח ולפי המקובלים הוא יכול להוות תכלית כשלעצמה כשזה מצווה. כי לפי המקובלים זה מצווה לא בשביל להוות הכנה להגיה במושכלות.

זה די מדכא. הרמבם

לא הבנתי למה זה מדכא...עבד נרצע למלך


כי אני מורכב מחומר ומרוח ואתה שולל את הערך העצמי של הגוף שליא"י זה קשה


בהנחה שהגוף הוא אני ולא רק לבוש.עבד נרצע למלך


נכון. אני מניח שאני מורכב מגוף ומנפש ושניהם מהווים אתא"י זה קשה

העצמיות הנוכחית שלי.

נכון. מוות זה לא דבר רע.חפרנית גאה=)
אבל החיים יותר טובים. ולכן אנחנן אמורים לרצות לחיות..
וכן, אני מפחדת למות. למרות שזה לא דבר רע. כ אני לא רוצה למות לפני שהספקתי לתקן את עצמי. או לפני שהספקתי להקים בית. או לפני שהספקתי למלא את השליחות שלי בעולם ..
אז נכון. מוות זה לא רע, אבל אני מעדיפה לחיות
בריא ובסדר גמור.אני77

גם הטענות שאמרת הן נכונות וצודקות.

 

כמובן שאנחנו מעריכים את החיים ורוצים בהם כפי שאמרו כאן כבר, אבל זה לא סותר.

לא אמורים לפחד למות... אבל החיים חשוביםפשושון

גם צדיקים (שמהם אנחנו לומדים) לא פחדו למות... מה שכן, הם רצו לחיות עוד כדי שיוכלו לקיים עוד מצוות 

לעשות עוד דברים מועילים בעולם שיובילו לתיקונו...

אם אפשר להשוות את זה לעוד משהו  "צדיקים ממונם חביב עליהם יותר מגופם"  לא בגלל שהם אוהבים כסף כמו סתם אנשים

אלא הם אוהבים את הכסף כי אפשר לעשות איתו צדקה... כי אפשר לקנות בו מצוות (ציצית, ארבעת המינים, אוכל לשבת)

 

ככה אני רואה את זה גם פה... לא אמורים לפחד מהמוות... סך הכל עוברים לעולם אחר, ואפילו שמה הרבה יותר טוב מפה (אין מיסים, אין מחלות וכו' )  אבל חבל למות כי יש לנו הרבה מה לעשות בעולם הזה

וואי גם אני חשבתי על זה!!!אניייי

ואת פשוט תיארת את הרגשות שלי!!

אבל אז חשבתי על זה שאני ממש רוצה להקים משפחה ולעזור עוד בעולם אז זה יהיה קצת עצוב למות לפני זה.

אבל בכללי- ממש צודקת..

באופן כללי..אגוז16

אני חושבת שהמוות לא נורא בכלל להפך-הוא מעבר לחיים הנצחיים אבל כל עוד אנחנו פה אנו מצווים לעשות את התפקיד שלנו בעולם. ולהוסיף לו כמה שיותר טוב.                                                                                                                           ז"א שצריך להבדיל בין אי פחד לבין 'קידום בברכה את רצון ה'!! כדאי לבדוק ולעיין מאיפה זה בא ולדעת שיש לנו עוד מה לעשות בעולם..לא לשקוע בזהמתפלפל 

אני מזדהה.חסויה


לא יודעת אבל אם משהו לא בסדר בך אז תדעי שאת לא לבד..מוריוש

גם אני ככה.

 

מה שיותר מפחיד אותי זה לחיות פה עוד 60-70-80 שנה ולגלות שנשארתי באותו מצב.. עם אותו יחס בין מצוות לעברות...

 

אצלי בכללי ההסתכלות היא- אם הגעתי למצב כזה, נעשה ממנו את הכי טוב..

אז אולי גם כאן אם חיים- נחיה טוב, אם מתים- נמות (ונראה מה יהיה)

 

וזה לא נראה לי רע..

בסה"כ המחשבה שלך היא מחשבה נכונה..סתמישוו
הרב חנן פורת אמר פעם בריאיון שהוא לא מפחד מהמוות. כן, כן.. לא מפחד. הוא אמר שהחיים לא מסתיימים לאחר המוות לדעתו אלא פשוט החיים עוברים שינוי וזה בדרך לתחיית המתים.. [מי שרוצה לדעת בדיוק מה הוא אמר שישלח אסמס לרב גוגל .. הוא כנראה יענה לו].

פעם הייתי בקורס כזה והיה שם מרצה.. והמרצה שאל אותנו ממה אנשים הכי מפחדים, אז כל אחד זרק איזה משוו.. אח"כ הוא אמר לנו את דעתו, ונראליי שגם בדקו את זה.. אולי. הוא אמר שאנשים הכי מפחדים מ'הלא נודע' .. הפחד הזה של מה יהיה איתי אחרי שאני אעשה משהו. למשל, ילד בבית הספר לא מפחד להתחצף למורה.. מה שמפחיד אותו באמת זה 'הלא נודע' שיבוא אח"כ.. כלומר, הוא מפחד מאיך שהמורה יגיב.

בהקשר של מוות, מה שמפחיד את האנשים לענ"ד זה הלא נודע הזה.. מה יקרה לי אחרי שאני אמות?!?! אין אנשים שיגידו לי .. וזה מפחיד.

אבל לנו כאנשים מאמינים זה יותר פשוט.. אנחנו לא צריכים כ"כ לפחד מהמוות [אגב, גם לרב קוק יש פסקה כזאת שלא צריך לפחד כ"כ מהמוות.. שאנחנו מתחברים לחלק משלשלת הדורות.. לא זוכר בדיוק.. מי שרוצה שיבדוק. אני יכול גם לבדוק]. אנחנו בעיקרון יודעים שיהיה עולם הבא וכו'
גם המוסלמים.. (האנשים שהם מחבלים מתאבדים שהם עושים את זה בידיעה שימותו) מאמינים שיש אחרי המוות איזה משהו (כמובן שהכל טעות ושקר). אבל בגלל שהם מאמינים בזה הם פחות מפחדים מלמות.


אני לא חושב שיש בעיה במה שאת אומרת!!!


גם הרמח"ל כמדומני כותב משוו כזה שכדי שאנחנו נהיה יותר מתוקנים הנשמה צריכה ללכת ל'עולם הנשמות' [שזה אחרי המוות] ואח"כ לחזור ולהחתבר לגוף הגשמי שוב.. כלומר, זה כן חלק מהדרך

אבל.. לא לקחת את זה לקיצוניות!!

אנחנו צריכים להיות במקום שלנו ובו לעשות את הטוב ביותר.. הכל זה תהליך אלוקי!! אנחנו בעולם הזה צריכים לקיים מצוות ולעשות מה שרק אפשר ואח"כ נקבל על זה שכר בעולם הבא.
ולא לנסות "לעזור" לקב"ה כי אולי הוא רוצה שנמות.
בדיוק כמו עם חולה.. אנחנו צריכים להיות אנשים בריאים. נקודה. נפש בריאה בגוף בריא. וצריך לדאוג לזה!
ואנחנו מצווים על ונשמרתם מאוד (מאוד!) לנפשותיכם..
כי כתוב "ושמרתם את חוקותי ואת משפטי אשר יעשה אותם האדם וחי בהם" והגמרא אומרת - וחי בהם ולא שימות בהם! ולכן על רוב רובם הגדול של המצוות, אם אומרים לאדם: עבור את העבירה או שאתה מת, הוא צריך לעשות את העבירה.. (עיינו בגמרא)
יבוא היום והקב"ה יקח אותנו לעולם אחר.. למקום אחר.. עד אז, נשתדל לעשות פה את הטוב ביותר!


סליחה על האורך
וואו!! יפה!.!..!!(-אוהבת את הרב חנן פורת!!)אגוז16


לפחד? רק מה'!עבד נרצע למלך

אין עניין לפחד מהמוות עצמו, יש עניין לפחד מיום הדין. (לא פחד משתק אלא המביא להיזהרות במצוות ועבירות).

 

גם אני לא חושש מהמוות עצמו, אלא שהייתי רוצה למות כשאני במצב יותר שלם מהמצב שבו אני עכשיו.

הייתי רוצה לחזור יותר בתשובה ולעשות יותר מצוות לפני שאלך לבית עולמי.

 

מישהו לא?

ת'כלס צודקת...google

החברה המערבית מאוד מאוד פוחדת למות,זה מתבטא בפחד ממלחמה,בכניעה לטרור כדי שכאילו יהיה שלום..והדת המוסלמית מקדשת את המוות,ומעודדת מוות למען אללה,ראה לעייל 72 בתולות,מצוות הג'יהד... לדעתי הדת היהודית זה באמצע,יש מצווה של קידוש החיים ואנחנו מצווים לנסות להישאר בחיים -("ונשמרתם לנפשותיכם") , ולעשות מצוות וכו,אבל מצד שני לא לפחד מן המוות,ואם צריך למות על קידוש ה' אז זה מעלה גדולה.

אבל מוות כזה הוא רק בדיעבד ולא מלכתחילה..יעני-אנחנו מצווים לשמור על החיים שלנו כי ה' שם אותנו פה בשביל תפקיד כלשהוא (ובגלל זה גם אסור להתאבד,כי זה ה' ששם אותנו פה,ואין לנו זכות לאבד את עצמינו נגד ציווי ה' כאילו ),ואדם לא צריך לרוץ אחרי מוות על קידוש ה', אבל אם הוא נקלע בסיטואציה כלשהיא,הוא מצווה למות...

אבל תכלס ברור שהרצון להשאר בחיים הרבה יותר גדול מהרצון למות על קידוש ה'..

(קצת כבד,מקווה שהבנתםחצי חיוך )

זה ממש מתחבר ליאגוז16

זה שאמרת שהיהדות היא באמצע, ככ רואים את זה בכל דבר  שהיהדות תמיד מוצאת את האיזון-הפרופורציות והחיבור הנכון בנוגע להכל..

תמיד ידעתי את זה יש דברים יותר גרועים ממותבת 500

אין לי בעיה שאני ימות אבל אני ממש לא רוצה שאנשים אחרים שאני מכירה ימותו

כל עוד במצב שריפה תברחי מהאזור - זה סבבה חליל הרועים
תכלס,קמנו ונתעודד

בס"ד

 

המוות נורא. נורא ואיום.

יש אפילו ביטוי 'אימת מוות'.

 

וזה לא סתם. המוות הוא מעבר. ממקום מוכר ובטוח, שאנחנו יודעים איך להתמודד איתו, למשהו אחר לגמרי, שאין לנו שום מושג איך הוא יהיה. וממה שאנחנו יודעים אנחנו מגיעים שם לפרשת דרכים, ויש אפשרות בעלת הסתברות לא קטנה שנישלח לעונש.

וגם אם לא, גם אם את בטוחה משום מה שתצאי זכאית, הדין הוא גם לא חוויה נעימה בכלל. מעולם לא עמדתי לפני שופט, אבל הדבר הכי קרוב שהיה לי היה כשבכיתה א' המורה שלחה אותי עם עוד כמה חבר'ה למנהל. אני זוכר את התחושה. עכשיו אני מנסה לדמיין איך זה יהיה לשבת על הספסל בתור לדין מול בורא העולם בוחן הלבבות, טוב, לא בא לי להגיע לשם בקרוב.

 

עד כאן למה המוות מפחיד אותי. עכשיו אני חייב לומר שאני לא הבנתי לגמרי את מה שכתבת, "אני מקדמת בברכה את רצון ה' שנתקרב אליו". שתי שאלות לי: א. מי אמר שזה רצון ה'? ב. מי אמר שהמוות יקרב אותך אל ה'?
אם רצון ה' הוא שנמות, למה הוא ציווה אותנו לשמור כל-כך על חיי אדם? למה פיקוח נפש, ואפילו הארכת חיים קצרה של כמה דקות, דוחה את כל המצוות שבתורה?

אמנם, חלק מהמתים מגיעים לג"ע ומתקרבים לה', אבל אל תשכחי שחלק ממי שמתים נשלחים לגיהנם, ואפילו רבן יוחנן בן זכאי בשעת פטירתו אמר שהוא לא יודע לאן יקחו אותו, ק"ו שאנחנו לא יכולים להיות רגועים בנושא.

כן.אלהים חיים.אנואנונימינימי
חוסר הפחד מהמוות לא בא לאפס את המציאות.זה תפיסה בודהיסטית. כשעם ישראל אומר "עכשיו שנוצרתי כאילו לא נוצרתי ועכשיו אני ככלי מלא בושה" הוא מתכוון שיש ערך למציאות. והחיים. והקב"ה רוצה שנתקרב אליו על ידי החיים.
אבל כמובן העולם הרוחני שלנו הוא לא נשאר שטחי אלא נפתח למימדים של מעבר, ולכן יכול להיות מצבים שבמקום להיוצ כלי מלא טוב ויופי ואור ואלוקות אנחנו מלאים בושה, כי עכשיו שנוצרתי לא מימשתי את הסיבה שבגללה נוצרתי.
אנחנו נמצאים פה, בעולם, זה לא מקרה. ה' חפץ הזה לכתחילה. רק שיש תוכן עמוק שצריך להיות נסוך ומובע ביצירה שלנו. והתפילה הזאת ביום כיפור אמורה רק לפתוח אותך למימד הזה שלחיות כאן זה לא להיות שטחי, אלא אלהים חיים חפץ בחיים כאן רק שאנחנו נותנים להם תוכן. וממילא חטאים זה מפריע ליצור את העולם מלא יופי וחיים שהקב"ה מבקש!
מה שיקרה זה אם נמות נעשה את החטא הכי גדול שיש!! לא נחיה את העולם ואת היצירה במלאות שהקב"ה חפץ בה כשהוא בחר לברוא אותו. באוצה מידה הוא יכל גם לא לברוא אותו. אבל אנחנו כאן כי יש לו משמעות.ברור שבלי הקב"ה הכל עפר ועפר. אבל התפילה הזו לא אמורה לאפס לך את התודעה של אהבת החיים והמציאות שכאן. אלא להתמלא מוטיבציה לתת להם ערך, ולא לרצות למות אלא לחיות כאן ולהפוך את הכל מעפר ועפר, ליצירה אלוקית מופלאה. להפתח למימדים נשגבים שכשלא ממשים אותם הכל עפר ועפר וכאילא לא נוצרתי, ועכשיו אני רוצה להתמלא מהשגב הזה בחיים ולחיות את זה וליצור עולם מופחא שראוי להיות.
זה שלא אכפת לך למות זה כניעה לחוסר משמעות, כניעה לחוסר ממשות, וחוסר קרבה לאלהים חיים.עכשיו אני עפר ועפר לעומת החיים של הנשמה שיש בי.אני חא רק פיסת אדמה, אני ויפח באפיו נשמת חיים, לא נשמת בריחה מהחיים. לעת נעשה בחפצו כל בראשיצ ברא אלקים את השמיים ואצ הארץ! לא בראשית השפריץ לה' בטעות עולם, אז אחרי שהוא ברא אותו הוא ביקש ממנו להתבטל אליו ולחזור להיות אפס ותוהו. לא תוהו בראה, לשבת יצרה.
תתמלאי שמחה.תתמלאי חיים, תתמלאי בקשה וגעגועים לעומק ופנמיות תוססת וערכית כאן בעולם הזה, תתמלאי בתחושה אחריות של חופש ויצירה, ולא של בריחה ויציאה החוצה.תתמלאי רגשי קרבת אלקים, להיות קרובה אליו, להיות איתו, לחיות! למלאות את הכלי מלא בושה בסיבה המופלאה שלשמה נוצרת, שעד שלא תממשי אצ זה 'כאילו' לא נוצרת. אבל נוצרת ואת כאן, ותמלאי את הכלי בטוב ואור ויצירה ועשייה ומפעל מלא של חיים
נכון שאתאנואנונימינימי
יוצרת ועושה. אבל אם יש לך תודעה כזו שלא נורא שנמות משהוא חסר לך.
אנחנו מאמינים שהמוות הוא פגם ביצירה ואנחנו חפצים לתקן אותו אנחנו תמיד רוצים לממש את הכל כאן.אם נמות איך יופיעו החיים שלנו ושל הקב"ה?? המוות נוצר רק כדי שנתעורר לתקן אותו שהוא לא יהיה. על ידי שלא נרצה למות וניצור חיים כאלה שראויים להיות. אם את מרגישה ככה אז אצ לא מספיק מרגישה את הערך של החיים שכאן.ואת לא עושה אצ כל מה שאת עושה מתוך החשק להיות כאן לאהוב את החיים שכאןת כמובן זה צריך להיות מתוך העולם הרוחני ואילולא הוא, הכל עפר ועפר כאילו. אבל זה רק כאילו. הכל תלוי באיך אנחנו מממשים את החיים. וזה חייב להתחיל מאהבת החיים והרצון להיות כאן ולא לצאת פה.
החטא הכי גדול זה המוות!
את עוד תתבגרי..גוליבר
לא צריך לפחד!!!נפתלימאיר

צריך שהיה רצון לחיות אבל לא צריך לפחד מהמוותשטן

אהבתיההוא גברא

אומר שלא צריך לפחד, אבל רק שם לנו ציור של מלאך המוות עם פרצוף מאד מאד מפחיד...שטןשטן

 

 

 

סתאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאם

גם אני לא מפחדת מהמוות.חופשיה לנפשי
האמת שאני מזדהה קצת...נאבדת

הרבה זמן רציתי לכתוב משהו כזה ולא יצא לי.

ולא, אני לא רוצה למות,טוב לי לי לחיות ולמלא את תפקידי אבל... איך נגיד את זה?! בכל התפילות של מי יחיה ומי ימות וכולי, פשוט לא נגע לי. לא כי אני רוצה למות אלא כי הכל נובע מרצון ה', ומוות זה לא עונש אלא פשוט מעבר שלב. אז למה להתפלל שלא נמות??? זה לא רע, הרי זה רצון ה'! הגעתי לסיום תפקידי בעולם והגיע הזמן לעבור לעולם הבא!

א. לפעמים מוות כן ניתן כעונש.עבד נרצע למלך

וה' לפעמים לוקח משהו כי הוא לא עושה את התפקיד שלו, ולא כי הוא סיים אותו.

 

ב. אנחנו לא מתפללים שלא נמות בכלל, אלא שה' יתן לנו עוד זמן לעשות מצוות ומעשים טובים בעולם הזה.

נניח אפילו שהמוות הוא כן עונש...נאבדת

זה רצון ה'!

האמת שהשאלה שלי קצת יותר עמוקה מזה.. למה בכלל להתפלל?

אנחנו מאמינים שכל מה שה' עושה הוא לטובה. אז למה להתפלל שלא נמות, ניכשל או נפגע בכל דרך שהיא?

כמובן מעבר לעובדה שתפילה היא דיבור עם הקב"ה ודרך להתקרב אליו. אני מדברת על התפילות הפשוטות של רפאנו וכולי. בשביל מה?

ישאנואנונימינימי
הענין של התפילה לפני הצורך למציאות טובה יותר היא עצם הקרבה לה'. כל המאורעות שיש לך בחיים, הקושי הטוב או הרע שבהם, ובין הדברים הטובים- הכל כדי לעורר אותך להתקרב לה'.הכל בערך הקיומי שלו טפל לערך הקיומי העצום של הקרבה לה'.הקרבה לה' היא עצם החיים.הטוב בעצמו שמתעורר בך.
וממילא אדם שקרוב לה' פועל אחרת במציאות, הוא אחר , וגם הסביבה הקרובה שלו פועלת לגביו אחרת ביחס למי שהוא.
אדם בריא בנפשו שקרוב לה', חי את החיים מבפנים, והוא יוצר את הכל מתוך הבריאות הזו, וכל מה שהוא הרוויח והשיג בתהליכים בחיים זה מתוך שהוא מתפלל על זה, זה הכי שווה שיש, להשיג משהוא טוב כי התפללתי עליו אני וחש בעומק החיים שלי את הרצון והחשק לקיום שלו.והתפילה בעצמה היא המאורע הכי מחונן מרגש וגדול שיש.כמו פרח שנפתח לשמש אחרי לילה קריר וסגור, כך הנשמה בעצמה מופיעה.
וכמובן אנחנו מתפללים שהדברים יהיו טובים כי -כמו שאמרת בין כך ובין כך המציאות תגיע למימוש הטוב שבה.זה יכול להיות דרך תסביכים אישיים והיסטורים ארןכים.אבל דרך אנושות שמתפללת על החיים שלה וחיה אותה מבפנים, היא בעצמה כבר רוצה לחיות את הטוב שה' מוביל את המציאות אליה, והוא חי את זה גם בפועל.והטוב הזה מופיע כבר בלי הסתביכים הארוכים של ההסטוריה.להתפלל ולרצות את הטוב משנה את האדם והאנושות לחיות במעמקים הפנמיים שלה את הטוב הזה, וככה הטוב הזה מגיע בסוף, מתוך האדם, מתוך נפשו, הוא מופיע.
גם כשהקב"ה מוביל אצ המציאות לטוב זה דרך סיבוכים של רע שיגרמו לאדם להבין כמה שהוא רע ואז לבחור בטוב ולמחוק ולתקן את המציאות הלא טובה.
אז אין טעם לתסביך הזה ופשוט נתפלל, נהיה קרובים לה', נחייה את התהליכים במציאות בתוך הרצון הנפשי העמוק שהם יתממשו בטוב, נהיה בריאים בנפשנו בדבקות בה'( ולא דבקות בתסביכים )וככה נחייה וניצור מתוך הרצון העמוק הטוב, ולא נתעלם מכל הסיבוכים שיש ונתקן אותם.
לחיותאנואנונימינימי
העולם הבא בלי החיים שאת כמה שיותר יוצרת וחושפת בעולם הזה לא שווה.הוא רק תוצר של העמל הרוחני של האדם כאן בחיים, הוא מגלה את עולם הבא בעצמו.לא סתם הגרא בכה לפני שהוא מת. הוא לא רצה ללכת, הוא רצה להמשיך לקיים מצוות. הגודל והמעלה של העולם הבא הוא מתגלה לפי מה שמגלים אותו בחיים עצמם. לכן אנחנו מתפללים לחיות ובמקופ להיוצ כלי מלא בושה להיות כלי מלא באור של הטוב, שהוא הסיבה שלמענה נוצרנו
אני כן מפחדת מהמוותואהבת לרעך

מפחדת מהאחרי, מהדין וחשבון מלפגוש במלכו של עולם על כל המשתמע... מפחדת להרגיש שהחמצתי שלא ניצלתי, שלא תיקנתי ולא הגעתי לייעוד שלי.

פעם חברה שאלה אותי אם איזו הרגשה הכי נורא למות? עניתי מיידית: 'החמצה'. זה מלווה אותי כל הזמן, אני מרגישה שעדיין לא הזמן עוד לא הספקתי כלום.

אני רוצה לחיות ולהספיק!

 

יש בזה משהוואנונמית

את צודקת יש בזה משהו איןן מה לפחד ממות הדבר היחיד שכואב 

זאת הנשמה שנפרדת מהגוףף לנשמה יש צער שהגוף עוזב אותה  אבל אחכ 

הנשמה כנראה עוברת לגוף אחר( גלגול נשמות ) או שעוברת למשפט והמשפט הוא מפחיד 

כי שם נענשים אבל אחרי שנעשים עוברים ישר לגן עדן אז בסהכ אם מתים לא קורה כלום אלא להפך יש את העונג של גן עדן

ואת הכאב של גיהינום חובה לעבור גם הכי צדיק יתנקה בגיהניום הוא רק זמני 

קיצר הנשמה שלנו שואפת להיות שם למעלה לחזור לשלמות ולא לסבול פה בנפרדות 

אני גם לא מבינה למה תמיד הפחידו אותנו מהמוות כי זאת האמת השלמה

חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

שלוםטאטע מלך העולם

יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.

 

ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?

רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...

 

תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!

זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini

אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.


כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.

האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?


האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?

או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?


העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.

מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה?  (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)


אולי  לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי? 

אמממטאטע מלך העולם

זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...

אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם

הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...

בד"כ זה כן סותריהודי חסידי

אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?

 

לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.

אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך. 
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם

זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...

אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...

 

עכשיו מבינים קצת יותר??

כן...יהודי חסידי

אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...

 

חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך. 

וואי תודה!טאטע מלך העולם

אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??

ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה

אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...

כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...

 

בקיצור מורכב ביותר...

אולי יעניין אותך