בדרך כלל אני לא שואל כאן כאלה שאלותההוא גברא

כי אנשים ממציאים פה דעות מנוגדות לגמרי ליהדות ואומרים שככה התורה אומרת, אז בבקשה, לא להמציא סברות של מרן הרב פופיק שליט"א, אלא סברות אמיתיות, מקורות וכאלה.

 

מה התורה אומרת על טרנסג'נדרים?

 

א- מותר לעשות את זה?

ב- לפי ההלכה, הוא בן או בת? הוא מניח תפילין? מצטרף למניין? אותו דבר מי שנהפך לבת. היא צריכה עדיין להניח תפילין?

ואם זה באמת משתנה, אז מאיזה שלב הוא/היא נחשב/ת בן/בת?

תשובהsomeone


תשובהsomeone

מודה שזה סברא של הרב פופיק אבל... 

א. לדעתי יש פה "לא ילבש" אז אסור

ב.אם תכרות לעצמך את היד אתה תהיה בנ"א בלי יד ולא סוג אחר של בנ"א אותו הדבר כאן זה שהוא\היא עשה\עשתה ניתוח לא הופך אותו\אותה הלכתית למין שונה 

אבל לא בדקתי ויכול להיות שאולי אני טועה אז אם תביא לי ראיות נגדיות או משהו אני יקבל

אם הוא נולד בת זה לא משנה כלום.א"י זה קשה

א. לא. "לא ילבש גבר שמלת אישה"

ב. בת לכל דבר. נראה לי שהיא לא מניחה תפילין אבל זה סתם הימור. לא מצטרפת. מי שנהפך בת עקרונית מצטרף למניין. וחייב להניח תפילין אם כי שוב יש לי מן ניחוש שהוא לא יעשה את זה.

 

יש אנשים שלדאבוננו מסיבות מסוימות אמיתיות או חברתיות מרגישים דברים כאלה. זה לא נראה לי טבעי או בריא במיוחד אבל, הבעיה שלי עם זה היא בעיקר דתית. כאדם חילוני לא בטוח שהייתי מתנגד לזה. יכול להיות שכן בגלל הנזק למוסד המשפחה אבל אם לא הייתי דתי לא בטוח שזה היה מעניין אותי.

אני יכולה להוסיף שאלה?חסויה

מה לגבי שמירת נגיעה?

הזכרת לי שאלה שפעם עלתה ליההוא גברא

יש כל מיני סריטות שמעלות שעלות מוזרות...

 

מותר למישהו עם נטיות הפוכות להסתכל על אשה? הרי אין לו שום יצר בזה.

שאלה מעניינת. אני בטוח שאף רב לא היה מתיר כי זה פרצה שכל אחדא"י זה קשה

יטען שהוא בעל נטיות הפוכות וירצה היתר לתועבות כאלה. אבל למען האמת אין לי מושג. הסברא שלי אומרת שבטלה דעתו אצל כל אדם. ולכן הוא חייב גם כמו בן אדם רגיל וגם לא להסתכל על גברים מדין "לא תקרבו לגלות ערווה"

אם כן אז אסור לו להסתכל על כל אדם באשר הוא...ההוא גברא


בצורה של התבוננות ולא סתם הסתכלות. וזה שאסור לו להסתכל עלא"י זה קשה

גברים לא צנועים אני יודע בוודואות

זה חסר משמעות מה שהיא או הוא עושים. לחלוטין.א"י זה קשה

אם הוא נולד בת הוא בת. זה לא ישתנה וזה לא ישנה איך הוא נראה מבחינה חיצונית כיום. מבחינה גופנית הוא עדיין בעיקר בת ורק קצת גבר במדדים לא משמעותיים כמו  מראה חיצוני. 

סבבה, אבל אםההוא גברא

יצליחו להפוך איש לאשה מ-ו-ש-ל-מ-ת? לגמרי!!! היא תתחתן, תלד ילדים, הכל!! מה הדין שלה?

עדיין לא רואה שום סיבה שישתנה מעמדו. ואני מניח שנאסור לצרףא"י זה קשה

אותו למניין.

היהדות מחזיקה שבתוך הגוף יש נשמה והדרך בה אנו מזהים אם זו נשמה זכר או נקבה זה עפ"י סימנים חיצוניים. אבל ברגע שזיהינו הסימנים החיצוניים כבר לא יקבעו כלום. אם כי ילוך להיות שבמהלך כזה גם התודעה תתחלף ואז אנחנו בבעיה..

הערה על הנשמה זה לא נכוןקן ציפור

בס"ד

ליצחק אבינו היתה נשמת נקבה שהוחלפה לזכר לפחות לחלק מהמפרשים.

לדוגמה אור החיים הקדוש:
"ויהי אחרי הדברים האלה ויוגד וגו'. טעם סיפור זה, גם טעם אומרו אחרי הדברים כי אין לו קשר לידת האמורים מצד מה שקדם, זה הוא להודיע שנולדה רבקה בת זוגו של יצחק.

וטעם עד עתה ולא קודם כבר הקדמנו כי היה מסטרא דנוקבא ולא היה לו נוקבא עד אחר העקידה שנתעברה בו נפש הזכר אחר הדברים האלה ויוגד לאברהם וגו' "



...
אני לא יודע מה יהיה הדין? האם אדם יכול לשנות את מצבו? במה תלוי הדברים?
באותה מידה יש הרבה שאלות על אדריגנוס וטומטום וגם על טומטם שנתגלה שהוא זכר לא תמיד מחשיבים אותו כזכר.
אז לכאורה המצב אליו מתייחסים הוא הלידה אבל לא יודע.

זו אמירה לא הלכתית אבל יכול להיות שהיא קובעת. אינני יודעא"י זה קשה


שאלה מעניינת..סיזר22
די בטוחה שזה מנוגד לתורה אבל אין לי שום הוכחה מהכתובים לזה.
בלי לדעת באמתיאירוש

א- אני מעריך שאסור, "לא ילבש".

ב- הגיוני שזה לא משנה, כמו הסברות שכולם כתבו לפניי.

 

בגלל שההלכה הפסוקהאגוז16

היא לאנשים נורמלים, במצב תקין ובריא אני חושבת שיש דין שונה וצריך לשאול רב. אבל מצטרפת לדעות הקודמות שכתובות כאן שמי שנולד בת\בן יישאר כך לא משנה מה עשה. כמובן שאסור לו להיות עם גברים\נשים וטכנית הוא דיי הרס את עצמו מבחינת משפחה עפ"י התורה.

אני לא בדיוק יודע.. זה גם נראליי שאלה קצת מסובכת לפורום כזהסתמישוו
זה שאלות לרבנים..

אני יכול להגיד ת'סברא שלי.. למרות שאין לי כ"כ על מה להסתמך. קיצר.. שאלה קשה

אז.. אני חושב ..
ש.. היא אולי נראית כמו בן, היא אולי מדברת כמו בן, היא אולי נשמעת כמו בן, היא אולי משחקת כדורסל כמן בן.. אבל עד כמה שזה נשמע מופרך - היא לא בן!
היתה לה בעיה. במקום להתגבר על הבעיה היא לקחה את הבעיה והפכה אותה לדרך חיים..

אני חושב שהיא לא מחויבת בתפילין
אולי אפשר להגיד על גר.. עד שהוא התגייר הוא לא היה חייב בתפילין, אחרי שהתגייר הוא כבר חייב בזה.. וגר שהתגייר כתינוק דמי.. אבל פה, לא אומרים [לפחות לא שידוע לי] שבת שעשתה ניתוח כזה היא כתינוק שנולד ומעכשיו היא גבר לכל דבר..
כלומר, תהליך הגיור הוא תהליך של שינוי פנימי ומהותי אצל אותו גר, הוא נהפך מגוי ליהודי. התהליך של הניתוח הזה לענ"ד הוא לא שינוי פנימי ומהותי אצלה כדי שהיא תוכל להיות מחויבת בתפילין.


ואגב, אם תשאל רפורמים [או לפחות חלק מהם כי אולי לא כולם ככה.. לא יודע] אז סביר להניח שהתשובה שלהם תהיה הרבה יותר פשוטה.. לא משנה אם היא בת או שהוא בן.. הוא/היא צריך/ה להניח תפילין
אולי מישהו ישלח אסמס לרב אבינר?ההוא גברא

אין לי מושג איך עושים את זה... אמרו לי שזה מסובך האסמסים שלו

יש לי את המספר של השות סמס... (נראלי.. מן הסתם)מתמודדת...

יש לי גם של הרב אבינר וגם של הרב שמואל אליהו...

עוזר?

מה באמת המספר לשות סמס?מוריוש

יוצא לי הרבה פעמים שאני צריכה (לשאלות קטנות כאלה)

שמעתי פעם פסק על זה.שירוש16

א- מבחינה הלכתית בן נשאר בן ובת נשארת בת עד המאה ועשרים שלהם.

אם בן יהפך לטרנסז'נדרית זה לא יפטור אותו מהחובה ההלכתית להינשא ו"פרו ורבו".

הוא עדין צריך להניח תפילין ולעשות כל מצווה המוטלת על גבר.

רק שיש בעיה הלכתית עם המראה החיצוני שמכשיל גברים.

 

ב- אסור.

 

לגבי בת זה באמת שאלה טובה.

אי מניחה שבגלל בעיות כמו נגיעה וכו' זה אסור.

פעם ראיתי ששואלים רב על גבר שהפך לאישהחפרנית גאה=)
הוא אמר שנגיד לגבי תפילין היא צריכה להניח, אבל אם היא תבוא לביכנ"ס היא תשב בעזרת נשים.
הגדולה של רב היא לבחון כל מקרה לגופו. להבין למה נפסקה ההלכה, ועפ"י זה לקבוע למצב הנתון מה נכון כרגע.
לפי התשובה הזאת משמע מכאן שאין פה שום שינויסתמישוו
הוא נולד גבר אז הוא יישאר גבר ויהיה מחויב בתפילין.

כמו שישראל שחטא- ישראל הוא. כלומר, הוא נולד ישראל והוא עדיין יהיה חייב במצוות תמיד! הוא לא יכול לבטל מעליו את המצוות.. גם אם הוא לא יעשה מצוות , הוא עדיין יהיה מחויב בהם.
ככה זה נראליי גם פה, הוא נולד גבר אז הוא תמיד יהיה חייב להניח תפילין. (חוץ משבתות וחגים) הוא לא כול להפקיע ממנו את חובת קיום המצוות של גבר.


ולשבת בעזרת נשים.. זה נראליי לענ"ד רק בגלל שהוא נראה אישה.. שלא יגידו וכו'.. אבל מצד הדין (הדין!) נראליי שהוא צריך לשבת בעזרת גברים


זה סתם סברא שלי.. אני לא איזה רב. אבל ככה זה נראליי הגיוני.
נכון, אין כאן שינוי.חפרנית גאה=)
אבל נגיד כל הלכות צניעות, אני מניחה שהוא יחוייב כבת..
מאה אחוז אסור לעשות את זהנהר המתגבר

מאה אחוז אסור לעשות את זה ואם מישהוא עשה את זה אז כנראה שהוא לא שומר מצוות אז אין פה שאלות...

בטח שיש שאלה.סתמישוו
מסכים איתך שאסור לעשות את זה..
אבל התורה כותבת במפורש "ושבת על ה' אלוקיך ושמעת בקולו". עמ"י יחזור (וחזר וחוזר.. עד כמה שאני מבין זה תהליך שכבר התחיל) לשמור מצוות ולשוב לה'.
ולכן , אותם אנשים יצטרכו לדעת מה לעשות..
ניתוח הפוך. נראלי זה אפשרירא"ב


הגבת לי? מה?סתמישוואחרונה
חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
...יהודי חסידיאחרונה
מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירותאחרונה

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

שלוםטאטע מלך העולם

יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.

 

ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?

רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...

 

תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!

זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini

אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.


כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.

האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?


האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?

או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?


העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.

מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה?  (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)


אולי  לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי? 

אמממטאטע מלך העולם

זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...

אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם

הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...

בד"כ זה כן סותריהודי חסידי

אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?

 

לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.

אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך. 
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם

זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...

אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...

 

עכשיו מבינים קצת יותר??

כן...יהודי חסידי

אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...

 

חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך. 

וואי תודה!טאטע מלך העולם

אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??

ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה

אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...

כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...

 

בקיצור מורכב ביותר...

אולי יעניין אותך