אחת ולתמיד. מישהו יודע מה זה אולפנה? מה עושים שם??ההוא גברא


לומדים שם(?)נחל
מה לומדים שם?ההוא גברא


תיכון אתה יודע מזה?נחל
זה המשך של בית ספר יסודי..
למדתי בחיידר ובישיבה קטנה. לא מבין בזה.ההוא גברא

את יכולה להסביר הכל מאפס כמו שמסבירים לאפריקאי שפוגש לראשונה את האדם הלבן?

כמו שמסבירים לאפריקאי? לא.נחל
אני אסביר כמו שמסבירים ל"ההוא גברא".

אז ככה. אחרי הגן, יש את כיתה א'- ו'
ז-ח- חטיבת ביינים.
ט- יב- לומדים במקום אחר, תיכון, אולפנא..
זה מקום שלומדים שם, נגשים לבגרויות..
אממ..
עוד משו?
חטיבת ביניים זה חלק מהאולפנה..סתמישוו
לא תמיד..נחל
יש גם עם חטיבת בינייםלטובה
אני מז' הייתי באולפנא.
זה ישיבה תיכונית..סתמישוו
רק שהתלמידים שמה מדברים כמו בנות, נראים כמו בנות, הולכים כמו בנות, שותים כמו בנות, אוכלים כמו בנות..
הן בנות.
ולא לומדים שמה גמרא
ואין שם רמי"ם
למדתי בישיבה קטנה!! לא תיכונית...ההוא גברא

אולי תסבירי כמו לאפריקאי וכו'...?

תסביר.*סתמישוו
לומדים :נפתלימאיר

אנגלית ,מטמטיקה,פיזיקה,היסטוריה ועוד הרבה דברים משעממים

גם מקצועות קודש!!רא"ב

אל תעשו אותנו גויות...

ומלא מלא פעילויות חברתיות, התנדבויות וכו'

תלוי איפה לא לומדים גמראנחל
חלאס! תעני בלי התחכמויות... מה זה אולפנה????????????????????ההוא גברא


נו, עניתי לך שםנחל
איך מתנהלת שם השגרה? מה לומדים שם? בקיצור... מה זה אולפנהההוא גברא


ניגשים לבגרויות..נחל
אז לומדים חומרים של הבגרות..
מ8- לוידעת מתי..כל יום והשעה שלו..
אין לי כוח לקרוא את התגובות אני יסביר לך--ינסהרעיה123
אולפנא זה מוסד לימודי לבנות כמו שלבנים יש ישיבה אז לבנות יש אולפנא,
יש אולפנות שמתחילות מחטיבה שזה אומר כיתות ז-ח (הכיתות שמגיעות ישר אחרי היסודי שזה א-ו וזה כבר הסבר אחר) ויש אולפנות שהם רק כיתות התיכון, ט- יב
יש ראש אולפנא שלרוב הוא גם הרב אולפנא יש מורות מדריכות וצוות (פסיכולוג ויועצת אם זה ממש חשוב לך )
לומדים שם בעיקרון רגיל, יש אולפנות שיש להם שיעורים מיוחד לפי האידיאלים של האולפנא אבל הרוב לא... לומדים תושב"ע מחשבת נ"ך וגם מתמטיקה אנגלית וכו... ניגשים לבגרויות !!! ונהנים!! חיים כיפים זה אולפנא



אה... ואם אתה באמת לא יודע מה זה אולפנא אז אתה חי בעולם מפחיד
יש שם רמים....א"י לנצח
בס''ד

אבל תלוי איפה
וואלה?סתמישוו
רמים?
בנים?
כן (גאה)א"י לנצח
בגלל הגאה הזה.. בהתחלה היה לי תחושה שאת/ה ר"מסתמישוו


אבל.. לר"מ יש דברים חשובים יותר מלהיות פה
קרוב, קרוב יעל


זה לא ממש רמי"ם כמו בישיבה...יעל

צר לי לאכזב

אז.. איזה רמ"ים אלה?סתמישוו
במקום להרביץ תורה הם מלטפים תורה
כן כאלהמוריוש


מאלפים שם.אני77


----רעיה123
כשבן אדם נולד... בעצם בת אדם, היא גדלה ובגיל שנה בערך הולכת למעון (יש כאלה שנישארים עם אמא בבית ) בגיל 3-4 היצורה החמודה שלנו עולה לגן הראשון בשמחה ובצהלה עם הגננת תירצה גן שני שלישי והופפ הבחורה הגיע לכיתה א, מה שנקרא בימינו תחילת היסודי, קונים לא ילקוט של דורה (זה נראלי כבר מיושן... איך קוראים לחתולה הזאת ??) והיא עולה על ההסעה לבית הספר בגילה ובדיצה,מהיום כבר יש לה מורה, לא גננת ויש לה מורה לאומנות ולקריאה ןלתורה ולחשבון +מחנכת, ויש לה מנהלת ויש לה את הרב של בית הספר והמזכירה וכולם... ככה היא גומרת כיתה א, ואז ב ג ד ה ואופסס הבחורה הגיעה לכיתה ו!! היא כבר עוד שנה גומרת יסודי!! הינה נגמרה השנה והיצורה החמודה עולה לכיתה ז, (הינה באה הדודה של הסבתא שתגיד איך גדלת... ) מהיום, אותה יצורה כבר לא הולכת לבית הספר!! היצורה הולכת לאולפנא!! אולפנא!! היא קמה בבוקר ב6:35 נוטלת ידים מהנטלה ליד המיטה מצחצחת שינים לוקחת את הסנוויץ שהיא הכינה לעצמה (היא כבר גדולה...) והולכת / נוסעת לאולפנא, שמה היא פותחת את היום בתפילה מרוממת של כל חברותיה לכיתה!ומיד לאחר מכן היא לומדת הרמב"ם היומי, ואז מתחילים השיעורים, הבחורה עובדת קשה!! לומדת מתמטיקה אנגלית מחשבת תושב"ע נביא תורה וכ'ו... כשהבחורה מגיעה לכיתה ט, היא כבר בכלל גדולה!! היא עולה לתיכון (ואווו) מהיום הלימודים בכלל נהפכים לקשים!!היא פותחת את היום בתפילה ורמב"ם ומיד מתמטיקה ואנגלית ובשישית היא אפילו תלמד יחידה גמרא!! אשריה של הבחורה הצדיקה!! לאותה בחורה אין רמי"ם וכאלה, יש לה רב אולפנא דגול ומחנכת ומדריכה,הבחורה תלמד ט-יב ואז, בעצב גדול תסיים את האולפנא!! בסוף שמינית היא תתחתן ומשם בחירה שלה....

*עד כאן תולדותיה של בחורה יהודית נאורה בישראל*
הרגת אותי מצחוקנחל
שכחתתתי אבוי...רעיה123
בין ו-ז או ח-ט היא חייבת לצאת למסע קניות מפרך עם חברה שלה (חברה!! לא אמא... < עוד שריטה )
ולקנות, סרגל,מסלסל כזה, קליפסים ומקור.
מהיום תראו אותה עם קוקס, שביל ישר ישר בצד ופיאות (סימן הזדהות עם הישיבות )
היא חייבת לקנות עטי פילוט 0.4 ולעשות כרטיס חברת מועדות ב"נטע" ו"תהילה"
היא חייבת לקנות טבע סגור וגרבי עקב שחורות ולבנות...
בנתיים זהו מוזמנות להוסיף

אה... והם גם אחלה אנשות (ואני לא מתייגת פה )
אוי אוי! ברוך שלא עשני אשה!!!!!! איזה חיים אומללים!!!!!!!!!!ההוא גברא


חח אני איתך!סתמישוו
חחחעעיאוהבת את מלכנו
ועכשיו תסביר כמו לאפריקאים וכ'ו.. מה זה ישיבה קטנה?? (מגרד ראש)
זה מקום כזהההוא גברא

שאין בו את כל הבלי העולם כמו סמארטפונים ועיתונים, זה סוג של מקלט מהיצר הרע, וחוץ מ'סור מרע' יש שם המון 'עשה טוב'. תפילות בצעקות מחרישות אוזניים בדבייקוס עצומה שלוקחות שעות... לימוד בשמחה עצומה במשך כל שעות היממה, שמוסים עצומים על עבודת ה', לימוד גמרא, תוספות, מהר"ם שיף, קצות החושן, שולחן ערוך, מוסר, הלכה... טובעים בקדושה ועבודת ה' למשך 4 שנים, מקבלים כוח אדיר לעבודת ה' כל החיים ואז יוצים לישיבות גבוהות/צבא/בגרויות וכל המקומות הפחות מוגנים.

וןאלה איזה יש?אוהבת את מלכנו
כאילו ד'ג לישיבה כזו?
הישיבה הקדושה שלום בנייך. זה פלנטה אחרת.. הכל מלא קדושהההוא גברא


איזה מהמם (רועד)אוהבת את מלכנו
כשסיימתי ללמוד שם לפני חודשייםההוא גברא

יצאתי לישיבה גבוהה, זה כזאת ירידה... פתאום אנשים מכירים ביטויים כמו 'אנדרדוס' 'אינטרנט' 'עיתונים'... מתעניינים בעוד דברים חוץ מהתוספות בוכה

וואי מבאס קצתאוהבת את מלכנו
אבל פסדר תרומם אותם ! וככה זה.. זה גם טוב להיות קצת יותר במציאות.. כי מה לעשות שלא כל העולם זה תוספות וכ'ו...
מעניין.ציון חמדתי
ערוץ 7 זה אינטרנט....
עד כמה שידוע לי.
והיית כאן לפני שהתחלת את הישיבה הגבוהה הקדושה שלך
בשלומבה הייתי נחשב גוי גמור...ההוא גברא

א- ידעתי מה זה אנדרדוס.

ב- הייתי קורא בשבע (לא בישיבה)

ג- היה לי פלאפון טרף... (בלי אינטרנט)

 

אבל חוץ ממני, הישיבה הזאת זה פשוט פלנטה אחרת!!!

 

@ציון חמדתי

ציון חמדתי
וואי בנים זה עם יצור ומעניין..

|חולשה לביינישים|
זה דווקא עצובההוא גברא
עבר עריכה על ידי ההוא גברא בתאריך י"ד בתשרי תשע"ו 12:49
עבר עריכה על ידי ההוא גברא בתאריך י"ד בתשרי תשע"ו 12:49

אין לך מושג איך זה לצאת לעולם שבו יש לאנשים כל מיני מושגים שלאו דווקא מגיעים ממכסת בבא בתרא או עירובין... אני תמיד הכרתי דברים לא כ"כ טהורים (הייתי נחשב בשלומבא גוי מוחלט... למרות ששם הזכרתי את המושגים הבסדר כמו בשבע ועולם קטן...) אבל בכ"ז הסביבה קצת שמרה עלי, פתאום אתה יוצא למקום שסמארטפונים יכולים לחדור בקלות... באמת באסה.

שה' יעזור לך... אתה צדיק. באמת כל הכבוד. אבל אני לא חושבתshira935

שזו הדרך. לברוח מהמציאות?! מה רע באנדרדוס?? אינטרנט? לא צריך לברוח מזה. זה קיים. צריך ללמוד להתמודד עם זה נכון.

זה המקום היחיד בעולם שבו בשעות הפנאי המעטותמוריוש

אנשים עדיים משחקים סנייק

ובחלומי אני עומד על שפת היאור, וקוראים לי צופיה, ואני בת...ההוא גברא

ואני לובשת חצאית, הולכת לקניות בקניון וחוזרת עם כל מיני שטויות של בנות.. והצבע הוורוד מככב בכל פינה בחלום... ואני מדברת כזה כאילו כמו בת כזה שיואווווווווו ואתן כאילו לא קולטות!!!!!! וכל החיים שלי סובבים סביב דברים וורודים וחמודים.. איכס!! ואני לומדת באולפנה ויש לי שיעורים בתושב"ע ופיזיקה קוונטית וגרעינית, אני עסוקה במבחנים מוזרים וורודים...

ויקץ פרעה והנה חלום. הווו איזה מזל!!!

 

 

 

ה' תודה שאני לא בת!!!!!!!!!!!!! ברוך שלא עשני אשה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

נחל
זאת סתם סטיגמה הקטע עם הוורוד..
ואין רינת, הרגת
אז יש לי חידוששששששא"י לנצח
בס''ד

לא כל הבנות אוהבות ורוד!!!!! אני תכלת

וגם יש כאלה ששונאות קניון, גם זה אני
וואי אחיאוהבת את מלכנו
הגזמת טוב אז בחלומי אני גבר ואני עומד עם הבלנסטון (המסריחים שלי) על שפת היאור ואני שיאאא קול כי אני לא בת *אהםם* ויש לי אגו ואני לובש ציצית ארוך מצמר והולך ברחוב עם גמרא ונתקע בעמודים.. וחושב שאני הכי גברר בעולםם ! ה' ברוך שעשני כרצונו!!
להתקע בעמודים זה סתם סטיגמהההוא גברא

לא הלכתי עם ספר ברחוב, אבל הלכתי עם חוברות וכאלה ורואים טוב מאד את הדרך גם כשקוראים משהו

חחחחח זה מצחיק רעיה123
בחיים לא אהבתי וורד (הילקוט שלי לא היה וורד!!) ותמיד תיעוותי קניונים... אהמ @מיכל => @ערוצניקית7 אם יש את ירושלים למה ללכת לקניון?!
הולכים גם לירושלים וגם לקניוניםנחל
אני אוהבת את ירושלים ..מזה קשור לשופינג ??מיכל =>


ת'אמתאוהבת את מלכנו
שגם הווקוד זה סטיגמה וגם הקניון
. אני גם לא סובלת קניונים!!
אוווו בלנסטון ציצית מצמר גמרא... זה כבר נשמע טוב רעיה123
אבל ברור שאין על הטבע הסגור ברחובותיה של ירושלים עם חצאית עם כפתורים כזאתי אווו
חחחאוהבת את מלכנו
וקוקס על קודקוד הראש עם ששביל באמצע וחולצת בסיס עם עליונית
חחחח דוסים בראבקק!!רעיה123
טישרט ונפנף טישרט שעובר את המרפק!!
חחח ופאות!גפן המתוקה

שחכתקורץ

לא שכחתי... זה למעלה רעיה123
איזה עדינותמוריוש

בחלומי אני גבר ואני עומד עם סנדלים ישנים על שפת היאור וכל מה שאני צועק לחלל נשמע כמו אריה גוסס ואני עף על עצמי בטירוף ויש לי רמבם כיס כדי שעל כל צרה ואמא שלא תבוא אני אומר: הי ביטול תורה אני לא יכול לשטוף כלים..

ואני מתבגר בשנתיים- שלוש איחור ושונא נצנצים וורוד...

 

ברוך שעשני כרצונו!!!

הצילוו!!! הסטיגמות בהתגלמותן...אהבת ישראל!!

לא סובלת קניונים!!! ואם את לגמרי בת אז את אמורה גם לפרט איזה שטויות קנית בקניון... ואם הצבע הוורוד מככב אצלך בכל פינה אז תדעי שיש כאלה שאוהבות צעים אחרים וורוד זה לא הכל .. (משפט נכון.. אבל פסימי... ולא קשור.. אל תתייחסו!!) אממ... יש עוד צבעים...

אממ..תושבע יש ועוד הרבה דברים אחרים שהם הרבה יותר נורמליים מפיזיקה קוונטית וגרעינית

 

 

אולפניסטית שכמוני...

ו..לא קראתי את כל התגובות כאן אבל באיזה קטע אתה ממש מנסה לדעת??

רוצה תיאור סדר יום של האולפנה שלי?? אין לי בעיה..

תגיד רק...

@ההוא גברא , @ההוא ינוקא , @ההוא קרוקודילא

עם איזה פיצול שזה לא יהיה

העיקר שאתה/אתם נהנים...

לא התכוונתי דווקא לורודההוא גברא

אלא לכל העדינות והנסיכיות המעצבנת והורודה הזאת...

והסגולה**אהבת ישראל!!

והנשמות המדהימות והמהממות שנמצאות בעולם הנפלא הזה...

לא סובלת עדינות נסיכית....בעעעעע..דרשתי קרבתיך..


ברוך שלא עשני אישה כזאתימוריוש

אין לך אחיות?

יש לי אחיות. בבין הזמנים כשאני אתן בבית אני משתגע!!!!!!!!!!!ההוא גברא


אם הן עדינות ונסיכיות אז אתה באמת אומלל.דרשתי קרבתיך..

אצלנו במשפחה הבעיה הפוכה

אם זה מה שאתה חושב על בנותמוריוש

אז גם אני אשתגע מאחיות שלךקורץ

יש שלשההוא גברא

אחת פרחה נוראית... כל החיים בין הסמאטפון למראה... איפור, פדיקור, מניקור (אלוקים יודע מה זה)... יש לה ארונית עם בלי סוף איפור ממלנטלפים סוגים... ברוך שלא עשני פרחה!!!

 

עוד אחת נשואה, נסיכית ועדינה כזאת.. כל החיים שקועה בתוך הוורוד שלה, עוד כשהיא הייתה בבית היא צבעה קירות בתכלת נשית כזאת... כל הקירות בחדר שלה מלאים פרפרים וכל מיני דברים וורודים... ברוך שלא עשני נסיכה!!!

 

יש עוד אחת נשואה שגם היא בת מעצבנת כזאת.. ברוך שלא עשני אשה!!!

 

אתם לא יכולים להגיד שככה אני חושב על בנות כי אני מכיר רק את האחיות שלי. יש לי שלש סוגים שונים של אחיות, כולן בנות מעצבנות!!!!!!!!!!!!!

וואיי הרגת אותייי!! אתה קורעעshira935

ואצלנו זה הפוך.. אחימשלי מתעצבנים שאני מתנהגת כמו "גבר" העלקק

סתם שאלה- למה דוקא צופיה?מוריוש


זה השם שעלה ליההוא גברא


לא קונים בקניון!!רא"ב

בקניון זה יקר!!

חוץ מתמנון..ועוד כמהמוריוש


חחחח אני בת.. ולא (!) אוהבת ורוד.. יאללה חחחshira935


בדיוק אתמול לי ולחברה שלי נכנס לתודעה עד כמה מזל שאנחנובאורות גבוהים

לא גברים.. זה קשה ממש לשמור על העיניים וכו

וואי הרגת!! אני צוחקת פה בקול חושבים שהשתגעתיאוהבת את מלכנו
אוי לא.מישהי=)

ויש בנות כמוני, שלא עושות את זה

כי זה נורא מכוער לדעתי

ובכלל, עושים קוקס מבולגן בצורה מהונדסת

בעכס

 

יש בנות נורמליות

עם פזור, בלי טבע סגורררר

(המשך) ועם שורש או תנכיות וצמיד ברגל....חיית המתכת


הכי יפה!חיית המתכת


בלי שורש. שורש זה נעליים גבריות.מישהי=)


שורששש(מאוהב)אוהבת את מלכנו
מפתאום גבריי?? ומה עם השורש הורודות?;)
מויקיפדיהמחזורד

אולפנה

 
 

אוּלְפָּנָה היא בית ספר תיכון לבנות בלבד, שבו ניתן תגבור של לימודי תורה ופעילויות חברתיות, המשמש בעיקר את בנות הציונות הדתית. אולפנה לבנות היא למעשה המקבילה לישיבה תיכונית אצל הבנים.

 

 

מקור השם[עריכת קוד מקור | עריכה]

מקור השם אולפנה הוא בארמית ומובא בתרגום אונקלוס לפרשת כי תשא, שם הוא מתרגם את הפסוק "וקרא לו אהל מועד" (שמות ל"ג,ז) - "וקרי ליה משכן בית אולפנא", כי באוהל זה התנהלו לימוד התורה והוראתה. השם נבחר כדי להבדילו מבית ספר תיכון רגיל, מצד אחד, ומצד שני שלא להשתמש במונח ישיבה המיועד למוסדות לימוד לבנים. במקור אולפנא נכתבה ב-א', אולם ע"פ כללי האקדמיה ללשון העברית, כיוון ש"שורה של שמות ארמיים בעלי סיומת םָא חדרו לעברית, והם נתפסו בה כשמות ממין נקבה בגלל זהות הצליל לסיומת הנקבה העברית...לפיכך החליטה האקדמיה שמילים אלו ייכתבו בה"א, כדין כל מילה ממין נקבה המסתיימת בתנועת a:".

ייחוד האולפנה[עריכת קוד מקור | עריכה]

באולפנה לומדות הבנות מקצועות יהדות עם מקצועות חול, במטרה לסיים את התיכון עם תעודת בגרות, אך גם עם הישגים בתחום הרוחני, מידות טובות, ואהבת התורה, העם והארץ. האולפנות גובות מההורים שכר לימוד שבין 5,000-10,000 שקלים ויותר מכך בשנה, על מנת לתגבר את התלמידות בשיעורים נוספים ובפעילויות חברתיות. ברבות מהאולפנות פועלת פנימייה חלקית או מלאה.

התגבור בלימודי היהדות באולפנה מתבטא בלימוד מוגבר לבגרות (5 יחידות תורה שבעל פה, 5 יחידות תנ"ך), שעות של למידה עצמית בזוגות (המכונות פרקא, חברותא או מוסר, בהתאם לאולפנה), וכן יוזמות העשרה שונות כשיעורי בחירה למתמידות ושעות לימוד עם רב. מנהל האולפנה הוא לרוב רב, המקרין מבחינה חינוכית על הכיוון של האולפנה.

נוסף לפן הלימודי, האולפנות שמות דגש רב על קשר עם הבנות והמחנכות מצופות להעביר שיעורי חינוך רבים וליצור קשרים אישיים עם התלמידות.

באולפנות קיימות פעילויות חברתיות רבות. אלה הפעילויות המקובלות ברובן:

מכולן הפעילות המרכזית של השנה היא בחודש אדר כאשר השמינית, כתה י"ב, מפיקות הצגה - טקס הכתרה לרבנית פורים שתחליף את הרב, (מנהג שמקורו בישיבה תיכונית - הנהגת רב פורים) הלא הוא מנהל בית הספר, למשך כל החודש (או לפחות עד פורים), החודש הזה הוא כמו מסיבת הפרידה של השמיניסטיות מהאולפנא והן משקיעות בהעלאת ההצגה ובפעילויות שיעסיקו את האולפנא עדפורים. פעילות ידועה בהרבה אולפנות היא ה"אולפזמון" - תחרות שירים מקוריים באולפנא, שעל הפקתו אחראיות גם אחת השכבות הבוגרות - השישית או השביעית, תלוי במסורות שעוברות עם השנים.

אולפנות בתנאי פנימייה נשארות בדרך כלל לשבתות פעם בשבועיים או שלוש, אך גם אולפנות אקסטרניות מקפידות להוציא את הבנות כמה פעמים בשנה לשבתות משותפות.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

יוזמה ראשונה להקמת אולפנה הייתה במרחשוון תש"ג (1943), בעין גנים ליד פתח תקווה, במתכונת דומה לזו של הישיבה בכפר הרואה. באולפנה היו שבע תלמידות ששילבו לימודי קודש עם עבודה חקלאית. האולפנה הראשונה במתכונתה הנוכחית היא אולפנת כפר פינס, המכונה "אם האולפנות". היא נוסדה בשנת תש"ך (1960) כדי למלא את הצורך של הורים לתת לבנותיהם חינוך תורני, מעבר לזה הניתן בתיכון המקיף הדתי, שיתאים לבנות הציונות הדתית. בהמשך שנות השישים נוסדו עוד שלוש אולפנות: אולפנת סגולה בקריית מוצקין שנוסדה בשנת תשכ"ה (1965), אולפנת אמנה בכפר סבא שנוסדה בתשכ"ד (1964) ואולפנת צפירה במושב צפריה שנוסדה בתשכ"ה (1965). אולפנות אלו שימשו קבוצה קטנה של בנות שיצאו לחינוך פנימייתי, כאשר רוב הבנות הדתיות נשארו ללמוד בבתי ספר תיכוניים דתיים במקומות מגוריהן.

בסוף שנות ה-70 של המאה ה-20 החלה התעוררות בחינוך הדתי לכיוון של הקמת אולפנות נוספות. בדרום הארץ, שבו לא היו אולפנות, הוקמו אולפנת ערד בתשל"ח (1978)‏[1] ואולפנת אבן שמואלבמושב אבן שמואל בשנת תש"מ (1980).

עם הקמת ההתנחלויות ברחבי יהודה ושומרון, הוקמו בהן מספר אולפנות, בהן האולפנה בקריית ארבע, אולפנת השומרון באלקנה, אולפנת עפרה ואולפנת להבה בקדומים בשנת תשמ"ב. אולפנה נוספת, נווה חנה בגוש עציון, הוקמה בשנת תשמ"ד (1984).

בשנת תשל"ח (1978) הוקמה האולפנית בתל אביב שנועדה להיות אולפנה לימודית בעיקרה, ללא פנימייה וללא הפעילויות הרבות בערבים. אולפנה זאת ענתה על הרצון של תלמידות והוריהן למסגרת לימודית תורנית ללא פנימייה. בהמשך, הוקמו אולפנות של רשת צביה ברחבי הארץ, גם הן ללא פנימייה.

בשנות ה-90 של המאה ה-20 הפך המושג אולפנה למותג ורבים מבתי הספר התיכוניים לבנות במגזר הציוני דתי שינו את שמם לאולפנה או הקימו נתיב אולפני. הדבר חייב במקרים מסוימים הוספות שיעורי לימודי קודש על מנת לעמוד במינימום הנדרש על מנת להקרא אולפנה. כמו כן, הוקמו אולפנות נוספות ברחבי הארץ.

הוקמו מספר אולפנות לבנות המתקשות בלימודים, בהן האולפנה בדולב והאולפנה בנוב.

אולפנות בישראל[עריכת קוד מקור | עריכה]

יישוב בית הספר יישוב בית הספר יישוב בית הספר יישוב בית הספר
כפר סבא אולפנת בנ"ע "אמנה" פתח תקווה אולפנית ישורון בת ים צביה בת ים מודיעין אולפנת בנ"ע "אורות מודיעין"
  אולפנית "הראל"   אולפנת דרכי נועם בית אל אולפנת רעיה קריית גת אולפנת גרוס+אולפנת צביה
צפריה אולפנת בנ"ע "צפירה"   אולפנת בנ"ע רעות   אולפנית בנ"ע תאיר דולב אולפנת דולב
טבריה אולפנית אורט "אמונה" טבריה גדרה אולפנת הרב בהר"ן חפץ חיים צביה חפץ חיים דימונה אולפנת נריה צביה דימונה
אבן שמואל אולפנת בנ"ע אבן-שמואל באר-שבע אמי"ת אוריה (מקיף ב') באר- שבע אשקלון אולפנת צביה אשקלון בני ברק אולפנת צביה בני ברק
נוף איילון-שעלבים אולפנת-קריית חינוך שעלבים   אולפנת בנ"ע "אוהל שלמה" ערד אולפנת בנ"ע נאות-אברהם    
קריית מוצקין אולפנת בנ"ע סגולה חיפה צביה חיפה עפולה "צביה" עפולה    
תל אביב אולפנית בני עקיבא תל אביב הרצליה צביה הרצליה כוכב יעקב צביה כוכב יעקב    
מעלות תרשיחא צביה מעלות מירון אולפנת בנ"ע מירון אלקנה אולפנת השומרון    
לוד צביה לוד רמת בית שמש אולפנת "גילה" שעלי תורה ראש העין אולפנת "זבולון"    
ירושלים אולפנת חורב   אולפנית אמי"ת נגה עפרה אולפנת עפרה    
  צביה ירושלים בית שמש אולפנת "פירסט" מעלה לבונה אולפנת מעלה לבונה    
  צביה לאומניות קדומים אולפנת להב"ה מעלה אדומים צביה מעלה אדומים    
  אולפנית "נווה רוחמה" אילת אולפנת "תהילת ישראל" קריית ארבע אולפנת ק"א "אשת חיל"    
ראש צורים אולפנת "אורות-עציון" כרגע בגבעת וושינגטון אולפנת נווה דקלים חדרה אולפנית "מבשרת ברוך"    
נתיבות צביה נתיבות רחובות צביה רחובות צפת אולפנת אמי"ת צפת    
חצור הגלילית אולפנת אמי"ת חצור פסגת זאב אולפנת בנ"ע פסגת זאב בני ברק אולפנית "נווה-שרה הרצוג"

אולפנת "אמונה"

   
אופקים אולפנת איילת השחר נריה אולפנת בנ"ע נריה כפר פינס אולפנת בנ"ע כפר פינס    
אשדוד אולפנא אשדוד אלון שבות אולפנת "אוריה" אלון שבות אולפנת נווה חנה    
באר-שבע  
וטבעת ברגל!!shira935


ההגדרה של אולפניסטיות זה:דרשתי קרבתיך..

עדררררר של כבשות נייקי עם שביל בצמר מהודק בסיכות סבתא ושרוולונים מנוקדים עם תחרה בסוף(כי איך אפשר בלי?!)

כמובן וכמובן שפרסות(לכבשים יש פרסות?)בצורת טבע חצי סגור ואם הן סופר מקוריות ומגניבות ושונות אז טבע שלוש פסים!!

 

 

סולדת מזה.

בעעע.

 

 

אבל אתן נשמות טובות,זה לא אישי...

ומה עם פנימייה????דרשתי קרבתיך..


תיארת בת ישראל צדיקהרא"ב

אבל קצת בהר"ניסטית. לא לכולן יש קוקס עם שביל ופיאותאישה

^^^מוריוש

יש אנשים שהפיאות שלהם קופצות!! נא להתחשב!!

(הו הנה עוד סיבה למה לא כדאי להיות גבר...)

חלאס!א"י השלמה

 

מצטערת לשבור פה את אחת הסטיגמות! אבל:

לא לכל בהרניסטית יש קוקס!!!!!

וגם למי שיש הוא לא תמיד אולפניסטי!

ולא לכולם יש טבע! וגם אם כן הוא לא תמיד סגור!!!!

להמשיך?!

לא כל הבהרניסטיות עם תחרה! וגם מי שכן זה לא חייב להיות על שרוולון!!!

וחאלס עם הסטיגמות האלה!

זה מחרפןמת 

אני פוגשת אנשים וכשהם שואלים איפה אני לומדת זה תמיד:"מה?! לא יכול להיות! איך אין לך קוקס עם 20000 סיכות? והטבע שלך לא סגור! ואת בלי תחרות (סתאם אני כן ) "

אתם מזכירים את אלה שחשבו שליהודים יש קרניים ואז כשהם גילו שלא הם לא האמינו

מצטרפת - וגם לכפרפינסיות!יעלאחרונה


בכלל לא כולן!!פוסעת


הרגת מצחוקאני מאמין!
אבל יש אולפנות ממש שונות...לפחות שלי
חח..וואי מכלאגוז16

הפיצלושים פה זה נשמע כאילו חיים בעולם שני סוגי יצורים(מה שתכלס נכוןצוחק)  והם פשוט מסטוגמטים (-מלשון 'סטיגמות') אחד על השניייבוכה/צוחקבוכה/צוחק

אתה בן ,למה אתה צריך לדעת?נפתלימאיר


מסתלבטים.דרשתי קרבתיך..


ההוא גברא אני רק מזכירה לך שיהיה לך עוד אחת כזאת אישיתתמר949


מה יהיה לי?ההוא גברא
אישהיעל


זה היה ההודעות הכי מצחיקות שקראתי בחיים שליאחלה מן

בוכה/צוחקבוכה/צוחק

חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

שלוםטאטע מלך העולם

יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.

 

ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?

רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...

 

תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!

זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini

אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.


כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.

האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?


האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?

או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?


העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.

מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה?  (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)


אולי  לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי? 

אמממטאטע מלך העולם

זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...

אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם

הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...

בד"כ זה כן סותריהודי חסידי

אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?

 

לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.

אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך. 
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם

זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...

אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...

 

עכשיו מבינים קצת יותר??

כן...יהודי חסידי

אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...

 

חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך. 

וואי תודה!טאטע מלך העולם

אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??

ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה

אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...

כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...

 

בקיצור מורכב ביותר...

אולי יעניין אותך