א. צריך לשמור או לא? ולמה?
ב. אתם שומרים או לא,ולמה?
הבהרה (שלא נראה לי צריך אבל טוב שיהיה..)- בין מין אחד למין שני, כלומר בין בן לבת.
מועדים לשמחה! ![]()
א. צריך לשמור או לא? ולמה?
ב. אתם שומרים או לא,ולמה?
הבהרה (שלא נראה לי צריך אבל טוב שיהיה..)- בין מין אחד למין שני, כלומר בין בן לבת.
מועדים לשמחה! ![]()
א. לדעתי תלוי בהרגשה שלך, לדעתי ברוב הפעמים צריך לשמור אבל תלוי בבנאדם...
ב. רוב הבני דודים שלי עוד לא עברו בר מצוה והם הרבה יותר קטנים ממני אבל מי שכן +-בגילי אני שומרת- אבל אני בקושי נפגשת איתו... קיצר נראלי תלוי בהרגשה של כל אחד. אני שומרת נגיעה מהם...
נגיד יש לי בן דוד שקטן ממני בתשע חודשים ואני מחבקת אותו וכאילו מתייחסת אליו כאילו הוא אח שלי ויש לי את כל הבני דודים הגדולים יותר שאני פשוט נותנת להם כיף
ויש לי בני דודים גדולים חילוניים אז הם נותנים לי חיבוק ונשיקה
ואל תחשבו שזה כל כך כיף לי
רק שהרבה מהבנדודים שלי אני פוגשת פעם באלף שנה כי לא כולם גרים בארץ ואני מחבקת אותם כי אני באמת מתגעגעת.. וגם את החיילים אצלנו. ויש הרבה..
אם לו לא אכפת לגעת,וזה קרבה הדדית כזאת. קרבה דומה לזו של אחים.
ולי גם לא משנה.
ולהתחתן זה נשמע הזוי.. יש הפרש של איזה 7 שנים..
מה הייתם עושים?
*השאלה מכוונת על בן-דוד ספציפי.. על אחים שלו לא עלתה לי השאלה הזאת.
וכן,הוא דתי.*
הכל דבש..אבל לפעמים יש משו אחר שפועל,לא רק לפי ההלכה.
ככה זה האדם..
כי כמו שאמרו את יכולה להתחתן איתם...
אני בעיקרון לא ככ שומרת מהם נגיעה.. כיפים ודברים כאלה.. בהרגשה שלי אני לא מרגישה בזה בעיה...
התורה
א. כן.
ב. משתדלת. הם לא הכי מקפידים ולכן קורה פה ושם שנוגעים בטעות ולא מקפידים.
ולגבי הבן דוד- כדאי להגדיר לו בצורה מאוד מהם ההלכות. יש מצב שהוא ישנה את גישתו בנושא.
פה יש יותר עינין של להשליט את השכל על הלב. אבל זו ההלכה.
והם מכבדים (לא דתיים).
צריך להסביר פעם אחת בצורה רצינית ונעימה שאסור לך, ובע"ה הם יכבדו.
חיבוק ממש לא, אבל כיף כן.
אנונמיתתלוי אם את יודעת שבניד דודים
אצלכם מתחתנים או יכולים כי זה מקובל במפחה אז רצוי ממש שלא
אבל למשל כמו המשפחה שלי שומרים ממש על הקשר במשפחה ולא מתחתנים
בני דודים ואפילו קורבי משפחה כי ככה נהוג אצלנו אז אני אישית לא שומרת ...
שומרים נגיעה גם מבני אדם שלא תתחתני איתם "בטוח"...
ובכלל איך את יכולה לדעת שלא תתחתני עם אחד מהם? כלום לא בטוח...
ודרך אגב אבא שלי רב כולל והוא אף פעם לא הזכיר דבר כזה.............
מיילא לנשק אבל לחבק אותה?!
וכפי שכותב במפורש הרמב"ם - "חוץ מהאם לבנה והאב לבתו".
(וכמדומני שמופיע בפוסקים גם לגבי סבתא ונכדה).
[חילוק ראה שאילת שלמה (תגובה שלי (נחמיה 17) למטה]
ש: האם יש לשמור נגיעה בקרובי משפחה, סבים וסבתות, דודים ודודות, בני דודים כו'?
ת: כן. יש דיני צניעות כלפי כל קרובי משפחה מלבד אב ואם, סבא וסבתא. ובין אח ואחות מותרת נגיעה בלי חיבה. עיין רמב"ם איסורי ביאה כא. קצור שו"ע קנב י.
שאלה:
האם מותרת הנגיעה בין אח ואחות? אם כן עד איזה גיל? והאם כל נגיעה? או רק נגיעה של חיבה?
תשובה:
נגיעת חיבה כמו בין איש ואישה זרים היא בכלל עריות שאסורות מן התורה באיסור חמור,
נגיעה רגילה בין אח ואחות אינה אסורה מן התורה אולם הרמב"ם ממליץ להימנע מחיבוק ונישוק.
הרב יעקב אריאל.
הכל דבש..
אבל מה עם כיפופים?!?!![]()
...
יש הבדל בין שמירת נגיעה להימנעות מהבעת חיבה כמו חיבוק.
לפי מה שהבנתי, חיבוק לא ראוי אבל אין בעייה בנגיעה סתמית.
אם יש לך מקור אשמח לראות.
מסתבר שהחמרתי אפילו יותר ממהלכה.
אבל בתכל'ס זה לא נבע ממקום דתי זה פשוט היה תירוץ להפסיק ללכת מכות עם אחיות...
למען האמת רק עכשיו כשחיפשתי את המקורות להביא לפורום ראיתי שאני טועה ומותר סתם לגעת. אבל בכל מקרה זה כבר הרגל וזה חוסך לי הרבה מריבות...![]()
צריך להיזהר מלהוסיף על האיסור, כמו שמפרש רש"י על חטאה של חווה - "הוסיפה על הציווי, לפיכך באה לידי גירעון".
המונח "חומרה" קיים רק כאשר יש הווה אמינא שהדבר אסור. לכן פה זו סתם תוספת איסור, שעלולה ליצור נזק בלי כוונה..
לתשומת ליבך 
הגרש"ח הכהן אבינר כתב בהתחלה לשמור בכלל אבל בסוף חזר בו ואמר לשמור רק מנגיעות של חיבה, וכך אני עושה!
בשביל להחמיר צריך להתחשב ב"משקל החסידות" לראות אם היא או שאר המשפחה איננה נפגעת!
(אצלי לדוגמא אחותי נפגעת מזה שאינני מחבק או שם יד על הכתף וכד' אבל אינני נמנע יותר ממה שצריך!!!!)
שאיסור הנגיעה הוא רק במי שמותר להתחתן איתה?
לא מוכר לי כלל הלכתי כזה, וממש לא נראה לי שהוא קיים.
יש קרובות בודדות מדרגה ראשונה שאין לגביהם איסור נגיעה, אבל לא שאר העריות.
אסור לאדם להתחתן גם עם אחות אשתו, ואשת אחיו (אפילו אם אחיו נפטר), אבל אין שום הגיון שיהיה לו מותר לגעת בהן.
הכל דבש..בעז"ה אני בדרך לגבש דעה ברורה בנושא,
ואז אסגור את הפינה איתו.
מועדים לשמחה! ![]()
הלכות איסורי ביאה פרק כ"א הלכה ו:
המחבק אחת מן העריות שאין ליבו של אדם נוקפו עליהן, או שנישק אחת מהן--כגון אחותו הגדולה,
ואחות אימו, וכיוצא בהן--אף על פי שאין שם תאווה ולא הנאה כלל, הרי זה מגונה ביותר.
ודבר זה אסור הוא, ומעשה טיפשים הוא--שאין קרבין לערווה כלל, בין גדולה בין קטנה: חוץ מהאם לבנה, והאב לבתו.
אסור לגעת באף אישה חוץ מאישתו, אין פה כל כך שאלה..
מותר לגעת באמו או בבתו (וכן כל קרבה שהיא "למעלה" או "למטה" בעץ המשפחתי).
ונגיעה סתמית מותרת גם באחיותיו.
תקן אותי אם אני טועה.
לדעת באמא או בבת זה מותר למרות שגם בזה יש סייגים,
ואחות- רק באחות קטנה מותר לגעת.
"למעלה" ו"למטה" בעץ המשפחתי- אני לא מכיר את זה, אני נוהג לנשק את סבתא
שלי מפני הכבוד אבל יש לי נקיפות מצפון על זה.
ואת שאר העניינים "אין דורשים בסתרי עריות בשלשה"
מהרמב"ם לא משתמע כך.. לפחות לפי הבנתי.
במיוחד על הסייגים שציינת בהתחלה.
"המחבק אחת מן העריות שאין ליבו של אדם נוקפו עליהן, או שנישק אחת מהן--כגון אחותו הגדולה,
ואחות אימו, וכיוצא בהן--אף על פי שאין שם תאווה ולא הנאה כלל, הרי זה מגונה ביותר.
ודבר זה אסור הוא, ומעשה טיפשים הוא--שאין קרבין לערווה כלל, בין גדולה בין קטנה: חוץ מהאם לבנה, והאב לבתו."
(משנה תורה לרמב"ם)
"המחבק אחת מן העריות שאין ליבו של אדם נוקפו עליהן, או שנישק אחת מהן--כגון אחותו הגדולה,
ואחות אימו, וכיוצא בהן--אף על פי שאין שם תאווה ולא הנאה כלל, הרי זה מגונה ביותר.
ודבר זה אסור הוא, ומעשה טיפשים הוא--שאין קרבין לערווה כלל, בין גדולה בין קטנה: חוץ מהאם לבנה, והאב לבתו."
אתה צריך עוד משהו?
וזה לשונו בספר חוט שני - "ומש״כ ״דבר איסור״ הכוונה לא איסור של איסורים מעיקר הדין, אלא איסור שאין להתנהג ולעשות מעשים מגונים ומעשה טפשים, וצריך להתרחק מזה אף שאין בהם איסור ממש מעיקר הדין."
הוא דיבר על חיבוק.
זה פשוט. דבר שהוא קשה, צריך להרחיק ממנו הרבה.
וגם בהרבה מקרים ההלכה היבשה לא מספיקה, אלא צריך להאריך בחומרה של זה מפני קלי דעת
(משנה תורה לרמב"ם הלכות איסורי ביאה פרק כ"ב הלכה יח)
"אין לך דבר בכל התורה כולה שהוא קשה לרוב העם, אלא לפרוש מן העריות והביאות האסורות: אמרו חכמים, בשעה שנצטוו ישראל על העריות, בכו וקיבלו מצוה זו בתרעומת ובבכייה--שנאמר "בוכה למשפחותיו" (במדבר יא,י), על עסקי משפחות. [יט] ואמרו חכמים, גזל ועריות, נפשו של אדם מתאווה להן ומחמדתן. ואין אתה מוצא קהל בכל זמן וזמן, שאין בהן פרוצין בעריות ובביאות אסורות. ואמרו חכמים, רוב בגזל, ומיעוט בעריות; והכול באבק לשון הרע."
ומסתבר שזה לא סברה שהמצאנו אלא גדולים לפנינו אמרו.
ההסבר שלך הוא מאוד תמוהה.
"כמו שכבר אמרו וכבר אמרתי אני הבנתי לא ככה"
שאין שום תאווה והנאה מאותה קרובה, לא מהמגע.
והראיה היא שהדוגמא היא מגע של חיבה דווקא.
ונראה שהמילים "חוץ מהאם לבנה, והאב לבתו" מסוייגות מכל הנאמר, ולכן אין שום בעייה באף נגיעה.
אולי אני טועה.. קטונתי.
בכל אופן כך הבנתי מקריאה במקור הנ"ל וכן זה מה שהורה הרב שלנו.
אם יש לך שאלה על הנושא בינו לבין ההורים, תפתחי את הרמב"ם שם ותביני למה כוונתי.
אם לא, אשמח שתסבירי שוב
נושאי כלי השו"ע סוברים שזה מותר לחלוטין ונוהגים כמוהם.
אני יביא שוב-
שאלה:
האם מותרת הנגיעה בין אח ואחות? אם כן עד איזה גיל? והאם כל נגיעה? או רק נגיעה של חיבה?
תשובה:
נגיעת חיבה כמו בין איש ואישה זרים היא בכלל עריות שאסורות מן התורה באיסור חמור,
נגיעה רגילה בין אח ואחות אינה אסורה מן התורה אולם הרמב"ם ממליץ להימנע מחיבוק ונישוק.
הרב יעקב אריאל.
http://www.yeshiva.org.il/ask/?cat=325
והנה הרב אבינר (המצב חסה לא יאהב את זה...)
ש: האם יש לשמור נגיעה בקרובי משפחה, סבים וסבתות, דודים ודודות, בני דודים כו'?
ת: כן. יש דיני צניעות כלפי כל קרובי משפחה מלבד אב ואם, סבא וסבתא. ובין אח ואחות מותרת נגיעה בלי חיבה. עיין רמב"ם איסורי ביאה כא. קצור שו"ע קנב י.
שירוש16אבל נשמע שאתה מדבר על מקרה מסוים
"כל המרצה מעות מידו-לידה אינו ניצל מדינה של גהנום".
בס"ד
המרצה מעות מידו לידה בשביל שיסתכל בה לא ינקה מדינה של גהינם.
כתבתי שאין הבדל בין חיבוק ונשיקה לבין יד-ליד אם המטרה בהם היא הקרבה.
אשמח אם תתחילו לקחת בפורפורציה את מה שאני אומר
אבל כדי שתתנסח קצת אחרת מאיך שאתה מתנסח כדי שיתייחסו ברצינות וענייניות.
א.תכל'ס חייבים לשמור אבל זה קשה עפ''י שאנחנו דוסים אני לא נותן לה נשיקה אבל חיבוק בקטנה כיף וכו' אני נוגע בהם והם בערך באותו גיל שלי בקיצור זה קשה הרבה יותר ואני מת להתחתן עם בת דודה שלי!!
אז בקיצור כל אחד יעשה מה שהוא רוצה אני המשיך לחבק את אחים שלי ואת בני דודים שלי ואם אתם לא בעיה שלכם............................
זה בפירושים לא?
על התורה.
קפיש?
אתם לא שמים עליה<???? ![]()
ראה תגובתי למטה
והם שיאה דוסים
וואלה יופי עשו אותי כופרת
כשאומרים " כל ההלכות האלה פה לא השפיעו עלי" אומרים "אני לא שם על התורה"
זו ההלכה, את לא יכולה להחליט שלא לשים עליה ועדיין לקיים אותה-באותו זמן
שאני לא שם עליה
לא חושבים שאנחנו צדיקים גדולים אבל אותנו כן מעניין ההלכות ואנחנו משתדלים לקיים אותם כאשר אנחנו מודעים להם
חוץ מזה ש' חציף עלי מאן דמפרש חטאיה"
כי הן יולות לפגוע
יש כלל שאומר ואהבת לרעך כמוך "מהו רעך? בעושה מעשה עמך. אבל שאינו עושה מעשה עמך-לאו"
זה די להגיד שאת לא שמה על התורה.
וכופרת זה את אמרת.
המחבק או המנשק אחת מין העריות שאין ליבו של אדם נוקפו עליהם כגון אחותו הגדולה ואחות אביו אעפ'' שאין להם שום הנאה מזה הרי זה מגונה ביותר ודבר אסור הוא עד וכו עד כאן לשונו משמע שאם אחותו אסור אז גם בני דודים אסור
(קשה לראות לאיזו הודעה הוא הגיב כשזה כ"כ רחוק, אבל אפשר להקטין את הגודל ואז לבדוק עם העכבר), התייחסה לסבא וסבתא.
פעם לא שמרתי וזה פשוט הרגיש לא שייך לנשק ולחבק סבא....
אביחי מנחםנניח אביחי מנחם אמר לך שאתה מגזים ואתה מתחיל להשתולל ולשלוח אותו לגיהנום.
או הייתי כאן מספרת בצורה רגועה על התחושה האישית שלה שלא נעים לה לחבק את סבא שלה ואתה משווה אותה לאיסלאם הקיצוני בצורה מקוממת ומעליבה. היית יכול להגיד לה שאתה חושב שהתחושה לא מוצדקת וזה לא דבר נכון אבל בחרת לרדת לפסים אלימים כנראה כי אתה פירשת את זה כאיום אישי על דעתך ויצאת למלחמה. אפשרות שניה היא שאת הפשוט טרול שנהנה מאוד לעשות רעש וצלצולים ואז אתה סתם אדם לא נחמד.
. וכל החושבים עלי רעה מהרה והפר הצתם ויהיו כמוץ לפני הרוח
תקראו לי פרובוקטור או איך שתרצו. אני אמרתי את שלי 
אני מדבר על טרול כמו בהארי פוטר!
לא שרק!!!
עובדתית לא נכון.
השאלה אם התכוונת להגיד שאתה מדבר על טרול כמו בהארי פוטר ולא על שרק הטרול.
או ששרק הוא בכלל לא טרול ולכן לא שייך להכניס אותו לקטגוריה כלל.
אין צורך לחיות בסרט ולהתבלבל בין עולם הסרטים למציאות....
אם יש שאלה אישית יש לזה מקום באישי. לא כאן.
למה אתה מתחיל להעלות את הטונים למקומות לא לך
@המצב חסה ו-@שולם עלייכם...
אוף... אולי אל תריבו??
לפחות לא כאן...
מה אומרים??
אני בעד..
וכולם כאן - סוכות וזה..

ושמחת בחייך.. - קצת חיוכים לא יזיקו!!

|המשיכו את הדגם...
|
אין לך זכות לכתוב ככה על מישהו שאתה לא מכיר.
אין לך זכות לשפוט אותי כי אתה לא מכיר את הנסיבות.
ואם זה היה מישהו אחר שבאמת היה רוצה לדעת מזמן הייתי יכולה לפרט לו באישי.
זה הרבה יותר קשה לשמור נגיעה בניהם כי אני נמצא מלא איתם שאני יושב לידה במכונית ואני ללא מבין מה הבעיה לא לשמור נגיעה בכל מקרה זה לא יגיע ''למקום רחוק''!!
קשור העניין של "ואני ללא מבין מה הבעיה לא לשמור נגיעה בכל מקרה זה לא יגיע ''למקום רחוק''!!"?
לא לשמור נגיעה זה הופך את הנגיעה במין השני למשהו פחות וואו ויותר זול.
ואם שומרים זה ממש לשמור על הגוף, הנפש, הרצונות וכו' רק לאחד או לאחת! ואז האהבה שלך לאשתך בעיתו ובזמנו תהיה עוצמתית עוד יותר!
מה שאמרת שדווקא שאת שומרת זה מראה שאת לא מספיק אוהבת את הבנאדם- לא דווקא. מה שזה מראה זה שאת שומרת על עצמך לאחד האמיתי. ולא ״אוהבת״ בעוצמה כל בחור ברחוב. ולדעתי זה ממש לא מראה שטחיות.
דבר שני למה לכל הרוחות אני צריכה לדעת איך זה עם גבר אחר? לא יודעת מה איתך אני לחלוטין מסתפקת ורוצה אחד שאני אהיה כולו שלו והוא יהיה כולו שלי. כמו שאת לא רוצה שהוא יפזול לאחרות, גם הוא.
דווקא כששומרים על ההלכה הנישואים לא הופכים למשעממים. אם באמת תהיי עם אותו בנאדם כל הזמן זה קצת לא מרגש. אבל בהלכה היהודית האשה לא תמיד יכולה להיות עם האיש שלה ואז הם מתגעגעים אחד לשני כל פעם מחדש.
לשאלתך מי מבטיח לי שהגבר שאני אתחתן איתו יהיה הגבר של החיים שלי- בע״ה כן. אני אשתדל לבחור אדם שמתאים לי
. חוצמזה שלדעתי זה די תלוי בי ובו. אם משקיעים אחד בשני ונותנים ומפרגנים זה חוזר. וזה בכלל בחיים- אם תהיי טובה ואדיבה באמת לאנשים הם בד״כ יתייחסו אלייך כך בחזרה- ״כמים הפנים לפנים כן לב האדם לאדם״ (זה אומר שכמו שבמים יש השתקפות כך גם בחיים יש השתקפות של היחס שלך לאחרים)
הסיבה היא כי זו ההלכה ורק אח״כ נותנים טעמים. אבל לפי מה שהבנתי היא הבינה ויודעת שחובה לשמור נגיעה, וסיבות והסברים יכולים דווקא הם לעודד יותר.
ב. כן, כי אני משתדלת לקיים הלכות...
את יודעת שבעיקרון את יכולה להתץחתן עם בני דודים? הוא נחשב בקטע הזה כאדם זר...
ואני תמיד אומרת שאני שומרת נגיעה
לא שזה ממש מזיז להם ותמיד שוכחים
אבל בכל זאת משתדלת מאד להקפיד!
לפי ההלכה כל מי שאפשר להתחתן איתו צריך לשמור מימנו נגיעה
למה? כי הוא לא אח שלך, ולא בעלך,
וגם כי אנחנו שמים גדר ששומרת עלינו,
אם את מרשה לעצמך לגעת בבן דוד בטענה שהוא קרוב משפחה, וברור שאין שום כוונות...
את קודם כל עושה לעצמך שם של אחת שלא שומרת נגיעה (אני יודעת בוודאות שאנשים (לא משנה מאיזה מגזר דתי/חילוני) מעריכים מאוווווד את הבנות ששומרות על עצמן ומכבדות את עצמן)
ודבר שני, את לא יודעת לאן זה יכול להגיע (לא עם הבן דוד) "אין אפוטרופוס לעריות"
אני שומרת? כן
למה? שוב, מה שכתבתי למעלה...
חג שמח!!
בעיקרון אני שומרת נגיעה גם מדודים, אבל הדודים שלי לא ממש יודעים שצריך ולוחצים את היד וממש לא נעים לי להגיד להם שאני שומרת נגיעה.. אז אני תמיד מנסה להגיד שלום ולהתחמק![]()
אצלי זה לא רלוונטי יש 4 בנות דוד והן חילוניות ככה שאנחנו נפגשים רק באירועים משפחתיים (שב"ה כמעט ואין) וז יש מספיק בגיל שלי ככה שאנחנו אפילו לא יושבים ליד אותו שולחן
א. אין לי מושג אם צריך
ב. אני לא שומרת נגיעה מבני דודים שלי כי הם כמו אחים שלי
א. כן, כך ההלכה אומרת. אין שום חילוק בין בני דודים לשאר אנשים.
ב. כן, כי כך ההלכה אומרת.
ההלכה אומרת שאסור לגעת באחיות מגיל 12 מגיל 10 כדאי להתחיל להרגיל אותן כבר ואותנו לגבי בנים נראה לי מגיל 13 וכדאי להרגיל גם כמה שנים(שנה או שנתיים) לפני את הילד.
איני יודע את ההלכה לגבי ילדות זרות(בלי קשר משפחתי) אבל אני יודע שההלכה לגבי אחות חורגת(ברוך השם אין לי כזאת) היא שמגיל 7 צריך לשמור נגיעה מימנה ומגיל 5 להתחיל להרגיל אותה לזה אז תעשו מקל וחומר לגבי ילדות זרות(וכדאי לברר את ההלכה כדי לצאת מהספק).
אתה לא פוסק הלכה לפי הרמב"ם שאתה קורא אתה צריך להיות רב בשביל זה והרב שלי אמר שמגיל 12 באחות ביולוגית אבל להרגיל אותו\ה כמה שנים לפני כדי שבגיל 12(לבנות) ו13(לבנים) כדי שזה יהיה רגיל אצל האנשים הנוגעים בדבר.
וקראתי חלק מהתגובות למעלה אז אין איסור לחבק ולנשק אבא אמא סבא וסבתא וכל מי שקורא רמב"ם או פוסק אחר וחושב שהוא הבין אותו אני מציע שילך לרב פוסק וישאל אותו. זה לא מתוך זילזול אבל חבל לעוות את ההלכה ולהטעות אנשים.
יכול להיות שיהיו רבנים יגידו אחרת אבל זה ההלכה שאני מכיר ושהרב שלי אמר. ועצה שלי אל תנסו לחפש רב שמקל.
נערך-זילזול ברבנים
דבר ראשון אני כן פוסק הלכה לפי הרמב"ם ואני מכיר מאות רבות של משפחות שפוסקות ככה.
דבר שני מי אמר לך 12 לבנות ו13 לבנים? אם כבר זה 11 לבנות ו12 לבנים.
בשו"ע וברמב"ם לא כתוב 12 ולא 13 אז אל תחרטט בבקשה
תגיד בן כמה אתה??
יפה אז אתה קטנציק לעומת רבנים גדולים מימך בגיל ובתורה שקצת חקרו על זה אמרו אחרת מימך ואני רשמתי שצריך להתחיל לפני 13\12.
כשתלמד 10 שנים בישיבה אולי תוכל לומר משהו על פסיקה של רב ואם בא לך אתה מוזמן לבוא לדבר עם הרב שלי.
אנחנו צריכים להבין שאנחנו קטנים מול פוסקי ההלכה.
דבר שני לאסור אני יכול גם כי מה אכפת לי הרי גם אם זה לא נכון אלוקים לא יעניש אותי. אז אל תחמיר סתם תשאל רב פוסק הלכה. והעיקר תדע להתבטל בפני דעת גדולי תורה. והייתי מציע שתתנצל פה על איך שדיברת על רבנים גדולי ישראל כי זה פשוט חוצפה. ומשפחות זה לא דווקא רבנים ולא הולכים לפי מה שאנשים עושים הולכים לפי ההלכה.
בהצלחה.
למעט סנהדרין שדשו בהלכה לפי חכמתן וראו להתיר או לאסור,
ומי שעושה דבר כזה בלי שמותר לו זה מגלה פנים בתורה שלא כהלכה
אתה לא מבין שאתה לא יכול לדבר ככה על רבנים כי לפי מה שאתה אומר יכול להיות שגם הרמב"ם אמר דברים מעצמו.
תתחיל לכבד רבנים בני דורנו כי הם קצת יותר קדושים ממך וממני. אחינו הרבנים שאתה מדבר עליהם ממתים את עצמם בתורה תתבייש לך מי אתה חושב שאתה יחתיכת קטנציק חוצפן אחד אולי תתיר חשמל בשבת כי לפי ראות ההלכה אין באמת איסור לכך(אסרו את זה כדי לשמור על אווירת השבת)??
תבין שבשביל זה שאנשים לא יתחילו להתיר סתם או להחמיר יש פוסקי הלכה.
אולי גם הרב עובדיה אמר מה שבא לו אולי משה רבינו אמר מה שבא לו.
ורב כן נמדד לפי יראת שמיים ידע וגיל.
מדוע אסור לך להראות הלכה בפני רבך??
כי הוא גדול ממך ומבין יותר וחכם יותר. אז תתחיל לכבד רבנים כי הזלזול ברבנים יעבור לזלזול בהקב"ה אז תיזהר כי הרבנים הם ההתגלות האלוקית הכי גדולה שיש לנו.
אני ימשיך לומר שאתה צריך להתנצל חוצפן תתבייש לך.
וגם ההלכה לא נפסקה כך אז אסור.
ויש לך הוכחות?
כמה הרב ארוש?
כמה הרב ליכטנשטיין?
כמה הרב כהנא?
כמה הרב אלישיב?
התגובה היא לדוס ה'חוצפן'
קצת כואב לגעת בהם,
הם קצת דוקרים...![]()
מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות.
הסיפור באורך 38 עמודים.
פרטים על הסיפור:
השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל.
תקציר:
ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.
אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.
עד להימור הגדול מכולם.
מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com
האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?
בדיוק כמו בחיים האזרחיים
הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.
ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר
אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא
ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.
הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.
בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf
יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.
כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות
אשמח לתגובות....
אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"
הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות
לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)
מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון
על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.
אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.
אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411
תודה
לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)
מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון
על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.
אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.
אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411
תודה
מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות.
הסיפור באורך 38 עמודים.
פרטים על הסיפור:
השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל.
תקציר:
ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.
אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.
עד להימור הגדול מכולם.
סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.
ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?
רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...
תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!
אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.
כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.
האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?
האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?
או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?
העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.
מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה? (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)
אולי לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי?
זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...
הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...
אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?
לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.
זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...
אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...
עכשיו מבינים קצת יותר??
אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...
חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך.
אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??
אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...
כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...
בקיצור מורכב ביותר...