שמירת נגיעה מבני דודים..הכל דבש..

א. צריך לשמור או לא? ולמה?

 

ב. אתם שומרים או לא,ולמה?

 

הבהרה (שלא נראה לי צריך אבל טוב שיהיה..)- בין מין אחד למין שני, כלומר בין בן לבת.

 

מועדים לשמחה! חיוך

א. כן. כמו דודים. עקרונית את יכולה להתחתן איתםאביגיל.
ב. כן. אין לי הרבה בני דודים אבל הם בוגרים ודוסים בעצמם אז גם ככה לא שייך לגעת
...חסויה

א. לדעתי תלוי בהרגשה שלך, לדעתי ברוב הפעמים צריך לשמור אבל תלוי בבנאדם...

ב. רוב הבני דודים שלי עוד לא עברו בר מצוה והם הרבה יותר קטנים ממני אבל מי שכן +-בגילי אני שומרת- אבל אני בקושי נפגשת איתו... קיצר נראלי תלוי בהרגשה של כל אחד. אני שומרת נגיעה מהם...

 

 

וואי אני לא יודעת...........אופל

נגיד יש לי בן דוד שקטן ממני בתשע חודשים ואני מחבקת אותו וכאילו מתייחסת אליו כאילו הוא אח שלי ויש לי את כל הבני דודים הגדולים יותר שאני פשוט נותנת להם כיף

ויש לי בני דודים גדולים חילוניים אז הם נותנים לי חיבוק ונשיקה

ואל תחשבו שזה כל כך כיף לי

וואו גם אני ככה..קיפודה

רק שהרבה מהבנדודים שלי אני פוגשת פעם באלף שנה כי לא כולם גרים בארץ ואני מחבקת אותם כי אני באמת מתגעגעת.. וגם את החיילים אצלנו. ויש הרבה..

וזה ממש אסור..המצב חסה
הלכה מפורשת.
תשתדלי ממש שלא..
מה זה תלוי בהרגשה שלך? את פוסקת הלכה.צעיר רענן


שאלות כאלה שואלים אנשי הלכה. לא בני נוער בפורמים...צעיר רענן


אין שום בעיה לשאול בני נוער שיתנו מקורותהמצב חסה
אגב אני אישית לא סומך על רבנים היום
לא יודעת למה אתה אומר את זה..מעיין#
אבל תזהר מאוד מלזלזל ברבנים
א.כן. ב.כן כי זו ההלכה.די"מ
בהתחשב בזה שכולם כמעט גרים בחו"ל זה לא כזה קשה.
---סיזר22
א. כן, כי יש אפשרות להתחתן איתם ואין בכך איסור עריות
ב. לא כ"כ
א. כן. ב. כן.א"י זה קשה


אה,ועוד שאלה..הכל דבש..

אם לו לא אכפת לגעת,וזה קרבה הדדית כזאת. קרבה דומה לזו של אחים.

ולי גם לא משנה.

ולהתחתן זה נשמע הזוי.. יש הפרש של איזה 7 שנים..

 

מה הייתם עושים?

 

*השאלה מכוונת על בן-דוד ספציפי.. על אחים שלו לא עלתה לי השאלה הזאת.

וכן,הוא דתי.*

ההלכה היא שאסורדי"מ
אז מה ההווא אמינא בכלל שכן?
תרגום בבקשה..? הכל דבש..


אז מה המחשבה ההתחלתית שמותר?א"י זה קשה


וואלה,נכון.הכל דבש..

אבל לפעמים יש משו אחר שפועל,לא רק לפי ההלכה.

ככה זה האדם..

נכון אבל נראלי צריך להשליט פה את השכל על הרגשא"י זה קשה


אה, זה מוכר.די"מ
להיות יהודי זה קשה.
אין ספק.
הדרך להתמודד בדבר כזה זה לחזק את הידיעה שזה אסור ולא בסדר.
הרי אני מניח שבחיים לא תעשני בשבת ליד מישהו, נכון?
כי זה מבייש כי ברור לך שזה משהו לא בסדר.
אז תחזיקי את הידיעה טההפנמה שזה באמת אסור.
עברות שכוללות שותף או שהם מןל אנשים הם דווקא מה שהכי קל להתמודד קק צריך שיהעה ברור לך שזה באמת לא בסדר.
הוא דתי . השאלה אם את דתיה ..ירושליםםםםם


אני למדתי שצריך..shira935

כי כמו שאמרו את יכולה להתחתן איתם...

אני בעיקרון לא ככ שומרת מהם נגיעה.. כיפים ודברים כאלה.. בהרגשה שלי אני לא מרגישה בזה בעיה...

מה שאת צריכה לעשות בחיים לא נקבע ע"פ הרגש שלך , אלא לפיירושליםםםםם

התורה

א. אחות של חברה שליחפרנית גאה=)
נשואה לבנדוד שגדול ממנה בשבע שנים.
את יכולה להתחתן איתו גם אם זה תיאורטי לחלוטין ולא מציאותי?? את צריכה לשמור ממנו נגיעה.
אם נתחיל עם חשבונות כן מציאותי לא מציאותי אנחנו לא נצא מזה. כי אז למה לשמור נגיעה מסתם בחור שיש לי קשר טוב איתו אבל אינמצב שנתחתן?? מה ההבדל??
ב. כן שומרת.
א. צריך לשמור נגיעה..נחל
זאת הלכה, את יכולה להתחתן איתם..
ב. אני משתדלת לשמור, אם יוצא בטעות..לא סוף העולם..אבל מלכתחילה לא..
ויצא שלא שמרנו, אבל לא מוגזם מידי..
הלכתיתשירוש16

א. כן.

ב. משתדלת. הם לא הכי מקפידים ולכן קורה פה ושם שנוגעים בטעות ולא מקפידים.

 

ולגבי הבן דוד- כדאי להגדיר לו בצורה מאוד מהם ההלכות. יש מצב שהוא ישנה את גישתו בנושא.

 

פה יש יותר עינין של להשליט את השכל על הלב. אבל זו ההלכה.

א. כן. ב. כן.*בננית*

והם מכבדים (לא דתיים).

צריך להסביר פעם אחת בצורה רצינית ונעימה שאסור לך, ובע"ה הם יכבדו.

חצי.מגדלור באפלה

חיבוק ממש לא, אבל כיף כן.

לא, גם אסור. איפה יש היתר?סמיילי...


אנונמית

תלוי אם את יודעת שבניד דודים 

אצלכם מתחתנים או יכולים כי זה מקובל במפחה אז רצוי ממש שלא 

אבל למשל כמו המשפחה שלי שומרים ממש על הקשר במשפחה ולא מתחתנים 

בני דודים ואפילו קורבי משפחה כי ככה נהוג אצלנו אז אני אישית לא שומרת ...

מאיפה הבאת את החלוקה המוזרה הזאת?אביחי מנחם
דין בני דודים כדין שאר זרים. אין קשר לסיכוי שתתחתני איתם או לא
לדעתי זה לא ממש קשור...חסויה

שומרים נגיעה גם מבני אדם שלא תתחתני איתם "בטוח"...

ובכלל איך את יכולה לדעת שלא תתחתני עם אחד מהם? כלום לא בטוח...

לא נראלי משנה מה נוהגים..מעיין#
יש הלכה שאומרת שאסור, אז אסור.
נכון שנופלים בזה, אבל זה כמו כל דבר אחר. אי אפשר על דעת עצמנו להפוך את זה למותר.
צריך,יאירוש
בגלל שמותר להתחתן.
ואני שומר, אני דתי...
אממהייתי כאן
א.צריך כי זאת ההלכה
ב.סוג של כן.. אני לא מחבקת אותם או משהו, אבל מצד שני זה לא כמו בן אחר שאני ארגיש לא נעים לעמוד לידו בתמונה או להעביר דברים וכו..
דרך אגבלטובה
גם אחים יש שאלה אם מותר.
מעניןשירוש16
מעולם לא שמעתי טענה כזו.
אני שומר נגיעה מאחיות. הרמב"ם כותב שלא חובה אבל ראוי מאוד.א"י זה קשה


מה?? אתה רציני?? מאחיות?!אופל

מוזר אף פעם לא שמעתי על זה...חסויה


גם אני לא שמעתיאופל

ודרך אגב אבא שלי רב כולל והוא אף פעם לא הזכיר דבר כזה.............

רמב"ם הלכות איס"ב כאא"י זה קשה

הלכה ו[עריכה]

המחבק אחת מן העריות שאין לבו של אדם נוקפו עליהן או שנשק לאחת מהן כגון אחותו הגדולה ואחות אמו וכיוצא בהן אע"פ שאין שם תאוה ולא הנאה כלל הרי זה מגונה ביותר ודבר אסור הוא ומעשה טפשים הוא שאין קריבין לערוה כלל בין גדולה בין קטנה חוץ מהאם לבנה והאב לבתו.

לחבק אמא זה אסור????חסויה

מיילא לנשק אבל לחבק אותה?!

זה ודאי מותראדם כל שהוא

וכפי שכותב במפורש הרמב"ם - "חוץ מהאם לבנה והאב לבתו".

(וכמדומני שמופיע בפוסקים גם לגבי סבתא ונכדה).

בהלכה ברמב"ם מדובר רק על נגיעה של חיבה וזה לא חומרה זה דין!נחמיה17

[חילוק ראה שאילת שלמה (תגובה שלי (נחמיה 17) למטה]

הנה עודא"י זה קשה

קרובי משפחה

ש: האם יש לשמור נגיעה בקרובי משפחה, סבים וסבתות, דודים ודודות, בני דודים כו'? 
ת: כן. יש דיני צניעות כלפי כל קרובי משפחה מלבד אב ואם, סבא וסבתא. ובין אח ואחות מותרת נגיעה בלי חיבה. עיין רמב"ם איסורי ביאה כא. קצור שו"ע קנב י.

http://www.havabooks.co.il/sms.asp?cat=158

ועוד. מצטער שאני הורס פה לכולם...א"י זה קשה

שאלה:
האם מותרת הנגיעה בין אח ואחות? אם כן עד איזה גיל? והאם כל נגיעה? או רק נגיעה של חיבה?

תשובה:
נגיעת חיבה כמו בין איש ואישה זרים היא בכלל עריות שאסורות מן התורה באיסור חמור, 
נגיעה רגילה בין אח ואחות אינה אסורה מן התורה אולם הרמב"ם ממליץ להימנע מחיבוק ונישוק.

הרב יעקב אריאל.

http://www.yeshiva.org.il/ask/?cat=325

אשרייך! זכות לעמוד במצוות כאלה.. הכל דבש..


מזל שאני אשכנזיהחפרנית גאה=)
ובחיים לא חשתי צורך לחבק את האחים הגדולים שלי..
איזה עצוב.. איזה מן עולם זה בלי אחים גדולים שמחבקים??א"י זה קשה


עולם יפה שבו לא צריך מגע, כדי להביע אהבהחפרנית גאה=)
גם אצלנו זה ככה, זה ראוי ומכובד ואין לי צורך להתחבק עם אחי8668
אצלנו אני לא מתחבקת עם אחחסויה

אבל מה עם כיפופים?!?!עצבנימטורלל...

מוזר..*בננית*

יש הבדל בין שמירת נגיעה להימנעות מהבעת חיבה כמו חיבוק.

 

לפי מה שהבנתי, חיבוק לא ראוי אבל אין בעייה בנגיעה סתמית.

אם יש לך מקור אשמח לראות.

הבאתי מה שהיה לי. למען האמת נגיעה סתם מותרת ללא פקפוק.א"י זה קשה

מסתבר שהחמרתי אפילו יותר ממהלכה.מתפלפל אבל בתכל'ס זה לא נבע ממקום דתי זה פשוט היה תירוץ להפסיק ללכת מכות עם אחיות...כאילו מוציא לשון למען האמת רק עכשיו כשחיפשתי את המקורות להביא לפורום ראיתי שאני טועה ומותר סתם לגעת. אבל בכל מקרה זה כבר הרגל וזה חוסך לי הרבה מריבות...חושף שיניים

נראה לי פשוט יותר קל להחליט שלא רבים....איש חשוב


או שאפשר פשוט להיות מוכן לחזור בך מראש..א"י זה קשה


אחלה*בננית*

צריך להיזהר מלהוסיף על האיסור, כמו שמפרש רש"י על חטאה של חווה - "הוסיפה על הציווי, לפיכך באה לידי גירעון".

 

המונח "חומרה" קיים רק כאשר יש הווה אמינא שהדבר אסור. לכן פה זו סתם תוספת איסור, שעלולה ליצור נזק בלי כוונה..

 

לתשומת ליבך

צודקת. מקבל. אשרייך!א"י זה קשה


רק נגיעת חיבה אסורה!!! ועוד...נחמיה17

הגרש"ח הכהן אבינר כתב בהתחלה לשמור בכלל אבל בסוף חזר בו ואמר לשמור רק מנגיעות של חיבה, וכך אני עושה!

בשביל להחמיר צריך להתחשב ב"משקל החסידות" לראות אם היא או שאר המשפחה איננה נפגעת!

(אצלי לדוגמא אחותי נפגעת מזה שאינני מחבק או שם יד על הכתף וכד' אבל אינני נמנע יותר ממה שצריך!!!!)

 

ואוו. הזוי.פסידונית


מאיפה הכלל הזה, שרבים מזכירים כאן..אדם כל שהוא

שאיסור הנגיעה הוא רק במי שמותר להתחתן איתה?

לא מוכר לי כלל הלכתי כזה, וממש לא נראה לי שהוא קיים.

 

יש קרובות בודדות מדרגה ראשונה שאין לגביהם איסור נגיעה, אבל לא שאר העריות.

 

אסור לאדם להתחתן גם עם אחות אשתו, ואשת אחיו (אפילו אם אחיו נפטר), אבל אין שום הגיון שיהיה לו מותר לגעת בהן.

גם עםיאירוש
גויה אסור להתחתן, וצריך לשמור נגיעה, אני אחפש מקור בעז"ה יותר מאוחר.
תודה לכם. הועלתם לי מאוד.. הכל דבש..

בעז"ה אני בדרך לגבש דעה ברורה בנושא,

ואז אסגור את הפינה איתו.

 

מועדים לשמחה! חיוך גדול

~נערך~הכל דבש..

לגבי אח ואחותanka
אז... אחותי מחבקת אותי. לגבי בני דודים אז לא כ"כ.. כאילו יש לי בת דודה שכן מחבקת אותי ויש שלא..
רמב"םהמצב חסה

הלכות איסורי ביאה פרק כ"א הלכה ו: 

המחבק אחת מן העריות שאין ליבו של אדם נוקפו עליהן, או שנישק אחת מהן--כגון אחותו הגדולה,

ואחות אימו, וכיוצא בהן--אף על פי שאין שם תאווה ולא הנאה כלל, הרי זה מגונה ביותר.

ודבר זה אסור הוא, ומעשה טיפשים הוא--שאין קרבין לערווה כלל, בין גדולה בין קטנה:  חוץ מהאם לבנה, והאב לבתו.

 

אסור לגעת באף אישה חוץ מאישתו, אין פה כל כך שאלה..

אסור לגעת חוץ מאשתו?*בננית*

מותר לגעת באמו או בבתו (וכן כל קרבה שהיא "למעלה" או "למטה" בעץ המשפחתי).

ונגיעה סתמית מותרת גם באחיותיו.

 

תקן אותי אם אני טועה.

אני גם הבנתי כמוך וגם הרב יעקב אריאל אמר כך במפורש.א"י זה קשה


תגובההמצב חסה

לדעת באמא או בבת זה מותר למרות שגם בזה יש סייגים, 

ואחות- רק באחות קטנה מותר לגעת.

 

"למעלה" ו"למטה" בעץ המשפחתי- אני לא מכיר את זה, אני נוהג לנשק את סבתא

שלי מפני הכבוד אבל יש לי נקיפות מצפון על זה.

 

ואת שאר העניינים "אין דורשים בסתרי עריות בשלשה"

 

יש לך מקור במקרה?*בננית*

מהרמב"ם לא משתמע כך.. לפחות לפי הבנתי.

 

במיוחד על הסייגים שציינת בהתחלה.

שימי לב למה שהדגשתיהמצב חסה

"המחבק אחת מן העריות שאין ליבו של אדם נוקפו עליהן, או שנישק אחת מהן--כגון אחותו הגדולה,

ואחות אימו, וכיוצא בהן--אף על פי שאין שם תאווה ולא הנאה כלל, הרי זה מגונה ביותר.

ודבר זה אסור הוא, ומעשה טיפשים הוא--שאין קרבין לערווה כלל, בין גדולה בין קטנה:  חוץ מהאם לבנה, והאב לבתו."

(משנה תורה לרמב"ם)

קרבין הוא מדבר על מגע של חיבה.א"י זה קשה


הפעם אני אדגיש בשבילךהמצב חסה

"המחבק אחת מן העריות שאין ליבו של אדם נוקפו עליהן, או שנישק אחת מהן--כגון אחותו הגדולה,

ואחות אימו, וכיוצא בהן--אף על פי שאין שם תאווה ולא הנאה כלל, הרי זה מגונה ביותר.

ודבר זה אסור הוא, ומעשה טיפשים הוא--שאין קרבין לערווה כלל, בין גדולה בין קטנה:  חוץ מהאם לבנה, והאב לבתו."

המחבק. או המנשק. זה אפילו אם אין יצר הרע אבל סתם לגעתא"י זה קשה


^^^בדיוק!די"מ
...שאין קרבין לערווה כלל...המצב חסה

אתה צריך עוד משהו?

הוא מדבר שם על איסור דאורייתאדי"מ
סתם נגיעה שאינה של חיבה אינה דאורייתא
אני אמרתי שזה דאורייתא?המצב חסה


אני אמרתי שההלכה המצוטטת מדברת על דאורייתא.די"מ
אז מה?אביחי מנחם
לשונו של הרמבם שאין קרבין לערווה כלל. לא הבנתי את התירוץ שלך
אין קרבין לערווה כלל הכוונה קרבה דאורייתאדי"מ
שזה חיבוק ונישוק
ומה שלא חיבוק ונישוק יהיה אסור מדברי חכמים?אביחי מנחם
אם זה לא נגיעה של חיבהדי"מ
אני עם די"מ. זה הפשטא"י זה קשה


גם הרב ניסים קרליץ איתכם..אדם כל שהוא

וזה לשונו בספר חוט שני -  "ומש״כ ״דבר איסור״ הכוונה לא איסור של איסורים מעיקר הדין, אלא איסור שאין להתנהג ולעשות מעשים מגונים ומעשה טפשים, וצריך להתרחק מזה אף שאין בהם איסור ממש מעיקר הדין."

אשריך. הבאתי גם את הרב יעקב אריאל והרב אבינרא"י זה קשה


המקום היחיד בו הוא הזכיר המלצה (חמה) לא לגעת באחותא"י זה קשה

הוא דיבר על חיבוק.

זה לא המלצהאביחי מנחם
"ודבר זה אסור הוא"
"הרי זה מגונה ביותר" "מעשה הטיפשים" אם זה אסור לא צריך יותרא"י זה קשה


גם כתוב במפורש שדבר זה אסור הואאביחי מנחם
אם היה כתוב רק שזה מעשה טיפשים אז ניחא
אבל לא מצינו דבר כזה במקומות אחריםדי"מ
תגובההמצב חסה

זה פשוט. דבר שהוא קשה, צריך להרחיק ממנו הרבה.

וגם בהרבה מקרים ההלכה היבשה לא מספיקה, אלא צריך להאריך בחומרה של זה מפני קלי דעת

 

(משנה תורה לרמב"ם הלכות איסורי ביאה פרק כ"ב הלכה יח) 

"אין לך דבר בכל התורה כולה שהוא קשה לרוב העם, אלא לפרוש מן העריות והביאות האסורות:  אמרו חכמים, בשעה שנצטוו ישראל על העריות, בכו וקיבלו מצוה זו בתרעומת ובבכייה--שנאמר "בוכה למשפחותיו" (במדבר יא,י), על עסקי משפחות.  [יט] ואמרו חכמים, גזל ועריות, נפשו של אדם מתאווה להן ומחמדתן.  ואין אתה מוצא קהל בכל זמן וזמן, שאין בהן פרוצין בעריות ובביאות אסורות.  ואמרו חכמים, רוב בגזל, ומיעוט בעריות; והכול באבק לשון הרע."

תמוהה מאוד מה שאתה אומרדי"מ
ומראה את הבעייתיות בלקרוא ולפסוק בנקום ללמוד לעומק וגם שיטות אחרות.
תסבירהמצב חסה


כי כמו שעוד פה אמרו לא רואים את זה במקומות אחרים ברמבם.די"מ

ומסתבר שזה לא סברה שהמצאנו אלא גדולים לפנינו אמרו.

 

 

ההסבר שלך הוא מאוד תמוהה.

הוכחתי בתגובה הזאת למה הוא כן מדבר באותה הלשון מיד אחר כךהמצב חסה
אם תרצה אני אבדוק יותר מקורות בהזדמנותהמצב חסה
בכל אופן הצורה שבה אתם קוראים את הרמבם היא שגויה מיסודה מכיוון שהרמבם חוזר ומדגיש שאסורה הקרבה בכל אופן שהוא למעט בין אב וכו.
אני כבר פורש לישון, המשך דיון בהזדמנות.
בדיוק הפוך. אתה קורא את הרמבם בצורה שגויה.די"מ


אתה כל הזמן חוזר על אותו משפט ולא מנמק באופן הגיוני אלאהמצב חסה

"כמו שכבר אמרו וכבר אמרתי אני הבנתי לא ככה"

וקרבין זה קרבה של הנאה.א"י זה קשה


אני הבנתי אחרת.*בננית*

שאין שום תאווה והנאה מאותה קרובה, לא מהמגע.

והראיה היא שהדוגמא היא מגע של חיבה דווקא.

 

 

ונראה שהמילים "חוץ מהאם לבנה, והאב לבתו" מסוייגות מכל הנאמר, ולכן אין שום בעייה באף נגיעה.

 

אולי אני טועה.. קטונתי.

בכל אופן כך הבנתי מקריאה במקור הנ"ל וכן זה מה שהורה הרב שלנו.

תגובההמצב חסה

אם יש לך שאלה על הנושא בינו לבין ההורים, תפתחי את הרמב"ם שם ותביני למה כוונתי.

אם לא, אשמח שתסבירי שוב

אוקיי, תודה.*בננית*


אמא או בת אני לא מכיר סייגים ולגבי סבתא יש בזה מחלוקת ורובא"י זה קשה

נושאי כלי השו"ע סוברים שזה מותר לחלוטין ונוהגים כמוהם.

אני יביא שוב-

שאלה:
האם מותרת הנגיעה בין אח ואחות? אם כן עד איזה גיל? והאם כל נגיעה? או רק נגיעה של חיבה?

תשובה:
נגיעת חיבה כמו בין איש ואישה זרים היא בכלל עריות שאסורות מן התורה באיסור חמור, 
נגיעה רגילה בין אח ואחות אינה אסורה מן התורה אולם הרמב"ם ממליץ להימנע מחיבוק ונישוק.

הרב יעקב אריאל.

http://www.yeshiva.org.il/ask/?cat=325

 

והנה הרב אבינר (המצב חסה לא יאהב את זה...)

קרובי משפחה

ש: האם יש לשמור נגיעה בקרובי משפחה, סבים וסבתות, דודים ודודות, בני דודים כו'? 
ת: כן. יש דיני צניעות כלפי כל קרובי משפחה מלבד אב ואם, סבא וסבתא. ובין אח ואחות מותרת נגיעה בלי חיבה. עיין רמב"ם איסורי ביאה כא. קצור שו"ע קנב י.

תביא את לשון הרמב"ם ונלך מכות..די"מ
הי הי בנים.. בלי אלימות...שירוש16
ואם כ''כ דחוף לכם יש שו''ע ורמב''ם.

אך לגבי האח והאחות שמעתי מכמה מקורות. לא רק הרמב''ם מביא את זה.
אני מכיר אותו ולכן די ברור לי שהוא הגיע לזה מהרמבםדי"מ
דווקא למדתי את זה בשולחן ערוך לראשונה,המצב חסה

אבל נשמע שאתה מדבר על מקרה מסוים

מה? אסור לאח ואחות להתחבק? לגעת? לאמא ובן? זה הזוי!אנונימי =]


לאמא ובן מותר. וודאי שכן.אהבת איתן


אממ..ענבל
בס"ד

א. כן. כי זאת ההלכה.

ב. כן. כי זאת ההלכה.
כן. כי זו ההלכה..תהילה רבקה
אני שומרת. כי זו ההלכה..
אגב, כל המשפחה שלי כמעט חילונים אז זה דיי קשה כי הם לא מכירים אבל עושים השתדלות..
רק הערב קטנה-המצב חסה

"כל המרצה מעות מידו-לידה אינו ניצל מדינה של גהנום".

 

דילגת על שלוש מילים קריטיותקמנו ונתעודד

בס"ד

 

המרצה מעות מידו לידה בשביל שיסתכל בה לא ינקה מדינה של גהינם.

צודק, ואעפ"כ.המצב חסה


בכלל לא אעפ"כ.די"מ
אוי ואבויצבי-ליזציה
זה ממש להרחיק לכת. הכוונה היא פשוטה לענ"ד. מי שיוצר קרבה בתחבולות, לא ניצל מדין גהינום.
מזה נקרא תחבולות?שולם עלייכם
אני מדבר על קרבת משפחה . כמו אח .אחות . בתדודה/בנדוד . אחיין / אחיינית . ןכו ׳
לא הרחקתי,המצב חסה

כתבתי שאין הבדל בין חיבוק ונשיקה לבין יד-ליד אם המטרה בהם היא הקרבה.

 

אשמח אם תתחילו לקחת בפורפורציה את מה שאני אומר

אתה צודק.די"מ

אבל כדי שתתנסח קצת אחרת מאיך שאתה מתנסח כדי שיתייחסו ברצינות וענייניות.

שמירת נגיעהנחמן052

א.תכל'ס חייבים לשמור אבל  זה קשה עפ''י שאנחנו דוסים אני לא נותן לה נשיקה אבל חיבוק בקטנה כיף וכו' אני נוגע בהם והם בערך באותו גיל שלי בקיצור זה קשה הרבה יותר ואני מת להתחתן עם בת דודה שלי!!

כןברקת
אני שומרת, אומנם לפעמים זה מביך אבל אין מה לעשות.
טוב כל הפירושים האלה פה לא כל כך השפיעו עליאופל

אז בקיצור כל אחד יעשה מה שהוא רוצה אני המשיך לחבק את אחים שלי ואת בני דודים שלי ואם אתם לא בעיה שלכם............................

פירושים?פסידונית


לא יודעת כל הרמב"ם האלהאופל

זה בפירושים לא?

לא, זה ההלכההמצב חסה


סבבה אז הלכותאופל

בקיצור את לא שמה על התורה ואנחנו לא שמים עליך כי את לא שמההמצב חסה

על התורה.

 

קפיש?

 

בגלל שהיא לא שמה על התורהshira935

אתם לא שמים עליה<???? המום

אם באמת היא לא היתה שמה על התור לא הייתי שם עליההמצב חסה

ראה תגובתי למטה

 

לגיטמי,לא?די"מ
אני כלא נוגעת בבני דודים אבל נגיד לחבק את סבא שלי ברור שכןמולי ויזלי

והם שיאה דוסים

 

כבר כתבו למעלה שסבא וסבתא זה דיון הלכתי שיש בו מתיריםהמצב חסה


אני אמרתי שאני לא שמה על התורה???!אופל

וואלה יופי עשו אותי כופרת

טכנית כן...someone

כשאומרים " כל ההלכות האלה פה לא השפיעו עלי" אומרים "אני לא שם על התורה"

וחוץ מזה שהרמב"ם זה לא התורהאופל

הרמב"ם כתב תמצות של התורה שבעל פה, שהיא הגמרא.המצב חסה


אז מה זה? מד"ב?someone


חחחחדי"מ
אז מה זה?
אגדות עם?
כתבתי בציניותהמצב חסה

זו ההלכה, את לא יכולה להחליט שלא לשים עליה ועדיין לקיים אותה-באותו זמן

תעזבו את הילדה בשקט ! כל אחד ועינייניושולם עלייכם
היא כתבה תגובה, זכותי לענות. פה זה פורום לא שו"תהמצב חסה


מי אתם שתשפטו אותה ?!שולם עלייכם
אני שפטתי? היא אמרה שהיא לא שמה על ההלכה אז אמרתיהמצב חסה

שאני לא שם עליה

הלו מפגר תאמר לאמא שלךאופל

שולם עליכם זה הפצל"ש שלך?המצב חסה


לא למה נראה לך???!!אופל

כי אתם עונים כאילו זה אותו אדם.די"מ
תשובה של ילד בן 3 אם לא הייתי מתעצבן לא הייתי מגיב...someone

לא חושבים שאנחנו צדיקים גדולים אבל אותנו כן מעניין ההלכות ואנחנו משתדלים לקיים אותם כאשר אנחנו מודעים להם

חוץ מזה ש' חציף עלי מאן דמפרש חטאיה"

די לריב אנחנו לא בגן!!נפתלימאיר


לפחות אנחנו לא מצהירים בריש גלי שהתורה לא מעניינת אותנודי"מ
וואי.....משמע??
ממש לא.די"מ
כולנו באותה סירה.
כָּל אֶחָד וְאֶחָד מִבְּנֵי הָאָדָם יֵשׁ לוֹ זְכֻיוֹת וַעֲווֹנוֹת: מִי שֶׁזְּכֻיוֹתָיו יְתֵרוֹת עַל עֲווֹנוֹתָיו - צַדִּיק; וּמִי שֶׁעֲווֹנוֹתָיו יְתֵרוֹת עַל זְכֻיוֹתָיו - רָשָׁע; מֶחֱצָה לְמֶחֱצָה - בֵּינוֹנִי.
וְכֵן הַמְּדִינָה: אִם הָיוּ זְכֻיוֹת כָּל יוֹשְׁבֶיהָ מְרֻבּוֹת עַל עֲווֹנוֹתֵיהֶם - הֲרֵי זוֹ צַדֶּקֶת; וְאִם הָיוּ עֲווֹנוֹתֵיהֶם מְרֻבִּין - הֲרֵי זוֹ רְשָׁעָה. *וְכֵן כָּל הָעוֹלָם כֻּלּוֹ*.


(הלכות תשובה פרק ג הלכה א)
וזה עדיין לא מתיר לך "לא לשים" על אנשים שלא שמים על התורהshira935


אני יעשה מה שאני חושב כל עוד זה לא סותר את ההלכההמצב חסה


בכל זאת כדאי לך לברור את התגובות שלךאופל

כי הן יולות לפגוע

מצוות אהבת ישראלחפרנית גאה=)
אני לא חושבת שיש שם הסתייגות אם הוא לא "שם על התורה"
@המצב חסה
דווקא ישאביחי מנחם
"ואהבת לרעך כמוך"- בעושה מעשה רעך.
(אני לא אומר שזה המקרה כאן אלא שבאופן כללי יש הסתייגות)
תגובההמצב חסה

יש כלל שאומר ואהבת לרעך כמוך "מהו רעך? בעושה מעשה עמך. אבל שאינו עושה מעשה עמך-לאו"                         

לומר ש'זה לא כל כך השפיע עליי'פסידונית

זה די להגיד שאת לא שמה על התורה.

וכופרת זה את אמרת.

הרבה מתירים. תראה את חצי הכוס המלאה.א"י זה קשה
עבר עריכה על ידי א"י זה קשה בתאריך י"ז בתשרי תשע"ו 21:01


שו''עפתח האוהל

המחבק או המנשק אחת מין העריות שאין ליבו של אדם נוקפו עליהם כגון אחותו הגדולה ואחות אביו אעפ'' שאין להם שום הנאה מזה הרי זה מגונה ביותר ודבר אסור הוא עד וכו עד כאן לשונו משמע שאם אחותו אסור אז גם בני דודים אסור

 

ההודעה שהוא הגיב עליה..אדם כל שהוא

(קשה לראות לאיזו הודעה הוא הגיב כשזה כ"כ רחוק, אבל אפשר להקטין את הגודל ואז לבדוק עם העכבר), התייחסה לסבא וסבתא.

לדעתי מסבא צריך לשמור נגיעה..חסויה

פעם לא שמרתי וזה פשוט הרגיש לא שייך לנשק ולחבק סבא....

יש לך שריטה עמוקה . את מודעת לזה כן?שולם עלייכם
שריטה בקטע לא טוב . פטתי ומגעיל .
כל אחד ואחת ורגשותיו ודעותיו..הייתי כאן
בעייני יותר מכובד שסבא שלה לא יחבק אותה וינשק אותה, זכותה!
זה דעתה והרגשותיה למה לזלזל?
אני אישית לא מרגישה שאני צריכה לשמור נגיעה מסבא שלי.. ורק ממש לפני דקות נתתי לו נשיקה כי נסעתי הביתה ולפני שאני נוסעת אני נפרדת בחיבוק ונשיקה לסבא וסבתא.. אבל כל אחד ודעתו..
לא צריך לבקר כל דעה...
יש פה בנות שמזכירות ממש את האיסלאם הקיצוני..שולם עלייכם
ערכתי...חסויה
עבר עריכה על ידי חסויה בתאריך י"ח בתשרי תשע"ו 09:06


נערך.. יצא כמה פעמיםהייתי כאן
אני לא יודע איך זה עובד אבל למה לא חוסמים אותו?^אביחי מנחם
למה לחסום אותי? הבעתי דיעה בדיוק כמוך !!!שולם עלייכם
מה קרה ..לא מתאים לך אז לחבום ? גועל נפש . אתה ממש אבל ממש לא נקרא בנאדם צדיק ואפילו לא מתקרב לזה. מה אתה חושב..שזה שאתה שומר נגיעה ולומד תורה כל היום זה יציל אותך מגהנום?! אתה תכנס לאמאמא של הגהינום !!! אין לך טיפת דרך ארץ . אם אתה תראה אישה מתעלפת אתה גם לא תעזור לה ? אה? תעדיף לכסות את העיניים וללמוד תורה. אז אתה כופר !!!!
וואו וואו באו כולנו נרגיע!אופל

אביחי מנחם
א. אכן אני לא בנאדם צדיק
ב. אני לא לומד תורה כל היום
ג. ממה שהבנתי כולם עוברים בגיהנום אז מסתמא גם אני, אבל לגבי האמאמא שלו אני מסופק.
ד. אם אני אראה אישה מתעלפת ויהיה לי מושג איך לעזור לה אני אעזור לה, אם זה כזה דחוף לך לדעת...

הסיבה שצריך לחסום אותך כי אתה מלכלך בצורה מגעילה על אנשים. למי שכתבה שהיא לא נוגעת בסבא שלה כתבת שיש לה שריטה בקטע רע. אם כבר מדברים על דרך ארץ אז ההודעות שלך מלוות בחוסר דרך ארץ. אדם שפוגע במשתמשים אחרים בצורה אישית צריך להחסם
צודק לגמריפתח האוהל


מה שאתםפ עושים עכשיו זה גם פוגעאופל

נו ומה הבעיה בביקורת?שולם עלייכם

הבעיה היא איך שכתבת אותהפתח האוהל


לא קיללתי אותה . להגיד שיש שריטה בקטע רעשולם עלייכם
זה נקרא למתוח ביקורת. ואם יש לך בעיה עם זה ואתה חושב שצריך לחסום אז .אין לי מה להגיד לך..לך תקטוף בננות או תפוחים .
יש לך כנראה בעיה פסיכולוגית שאתה מפרש אירועים בצורה מוגזמת.א"י זה קשה

נניח אביחי מנחם אמר לך שאתה מגזים ואתה מתחיל להשתולל ולשלוח אותו לגיהנום. 

או הייתי כאן מספרת בצורה רגועה על התחושה האישית שלה שלא נעים לה לחבק את סבא שלה ואתה משווה אותה לאיסלאם הקיצוני בצורה מקוממת ומעליבה. היית יכול להגיד לה שאתה חושב שהתחושה לא מוצדקת וזה לא דבר נכון אבל בחרת לרדת לפסים אלימים כנראה כי אתה פירשת את זה כאיום אישי על דעתך ויצאת למלחמה. אפשרות שניה היא שאת הפשוט טרול שנהנה מאוד לעשות רעש וצלצולים ואז אתה סתם אדם לא נחמד.

@שולם עלייכם

לדעתי-סתם טרול.די"מ
אבל חשטב לזכור שזה שרן והארי נהיו חברים של הרמיוני זה בזכות טרול.
אז אל תזלזלו בטרולים!
חחחח כן אני טרול. אח התאום של שרקשולם עלייכם
נעים לי מאוד . וכל החושבים עלי רעה מהרה והפר הצתם ויהיו כמוץ לפני הרוח תקראו לי פרובוקטור או איך שתרצו. אני אמרתי את שלי
ואנחנו שמחים שסיימת להגיד את מה שהיה לך להגיד.א"י זה קשה


דרך אגב . סחטיין על הניסוח.שולם עלייכם
אהבתי מאוד . לא ציני .
זה היה ברצינות גמורה.א"י זה קשה


לא!!!!!!!די"מ

אני מדבר על טרול כמו בהארי פוטר!

לא שרק!!!

 

שרק הוא לא טרולשירוש16
מה ההשוואה פה?
תשאלי את שולם עלייכםדי"מ
אתה כתבת על שרק שהוא טרולשירוש16

עובדתית לא נכון.

תסתכלי על התגובב אליה הגבתידי"מ
ראיתי.שירוש16

השאלה אם התכוונת להגיד שאתה מדבר על טרול כמו בהארי פוטר ולא על שרק הטרול.

 

או ששרק הוא בכלל לא טרול ולכן לא שייך להכניס אותו לקטגוריה כלל.

שרק הוא עוגטוביה2


ממש קשור פה לוויכוח....*#נשר#*


שרק הוא עוג לא טרולמשמע??
גם מלך הבשן היה עוג!!ההוא גברא


לדעתי-סתם טרול.די"מ
אבל חשטב לזכור שזה שרן והארי נהיו חברים של הרמיוני זה בזכות טרול.
ובעצם זה גם עזר להבסתו של וולדרמוט.
אז אל תזלזלו בטרולים!
הוא לא טרולשירוש16

אין צורך לחיות בסרט ולהתבלבל בין עולם הסרטים למציאות....

 

אני חושב שהוא כן.די"מ
וזה ממש כיף לחיות בסרט
אני יודעת שהוא לא.שירוש16


טרול זה בן אדם אמיתי...די"מ
אז את מכירה את הטרול הזה.


מאיפה את "יודעת שהוא לא"?
זה לא קשור לדיון.שירוש16

אם יש שאלה אישית יש לזה מקום באישי. לא כאן.

//חסויה
עבר עריכה על ידי חסויה בתאריך י"ח בתשרי תשע"ו 22:27


גבר אתה מוכן להתחיל להרגיע?המצב חסה

למה אתה מתחיל להעלות את הטונים למקומות לא לך

 

וואי וואי מתחיל להלחיץ אותי .....שולם עלייכם
תגידו אתם... -אהבת ישראל!!

@המצב חסה ו-@שולם עלייכם...

אוף... אולי אל תריבו??

לפחות לא כאן...

מה אומרים??

אני בעד..

 

וכולם כאן - סוכות וזה..

ושמחת בחייך.. - קצת חיוכים לא יזיקו!!

      |המשיכו את הדגם...|

טוב כל זה לא משנה מה שהיה היה העיקר להתחיל מהתחלהאופל

מה עם האנשים שנהנים ממריבות כאלה?די"מ
אותי זה דווקא ממש שימח.
הייתי מתפקע נצחוק אם זה לא היה מעיר את כולם פה בסוכה..
שיפתחו בשבילם פורום מיוחד למריבות, שלא יפריעו לכל השאר.אדם כל שהוא


בשביל זה יש שיחה אישיתפסידונית


ערכתי כתבתי משהו יותר ארוך אבל שורה תחתונהחסויה
עבר עריכה על ידי חסויה בתאריך י"ח בתשרי תשע"ו 09:09
עבר עריכה על ידי חסויה בתאריך י"ח בתשרי תשע"ו 09:08

אין לך זכות לכתוב ככה על מישהו שאתה לא מכיר.

אין לך זכות לשפוט אותי כי אתה לא מכיר את הנסיבות.

ואם זה היה מישהו אחר שבאמת היה רוצה לדעת מזמן הייתי יכולה לפרט לו באישי.

תעשי מה שאת חושבת ומרגישה .שולם עלייכם
חס ושלוםדי"מ
את יכולה גם לאכול חזיר אם בא לך.די"מ
אבל יורקת על אלהים.
וזו פשוט חוצפה וגסות רוח ובמיוחד שאת כותבת את זה בפומבי.
שמירת נגיעהנחמן052

זה הרבה יותר קשה לשמור נגיעה בניהם כי אני נמצא מלא איתם שאני יושב לידה במכונית ואני ללא מבין מה הבעיה לא לשמור נגיעה בכל מקרה זה לא יגיע ''למקום רחוק''!!

מה זהיאירוש

קשור העניין של "ואני ללא מבין מה הבעיה לא לשמור נגיעה בכל מקרה זה לא יגיע ''למקום רחוק''!!"?

עדיין, גם אם זה לא מגיע למקום רחוק.לא נולדתי

לא לשמור נגיעה זה הופך את הנגיעה במין השני למשהו פחות וואו ויותר זול.

ואם שומרים זה ממש לשמור על הגוף, הנפש, הרצונות וכו' רק לאחד או לאחת! ואז האהבה שלך לאשתך בעיתו ובזמנו תהיה עוצמתית עוד יותר!

חחח את חצי טועה חצי פחות טועה .שולם עלייכם
זה שאת לא שומרת נגיעה עם מישהו זה ממש לא הופך אותו לפחות זול ! להיפך דווקא שאת שומרת אז זה מראה שאת לא מספיק אוהבת כדי לנשק ולחבק . זה רק מראה כמה את שטחית . ו..נגיד שהתחתנת . בשידוך כמובן . וסבבה . טימת את בעלך . הרגשת איך זה . אף פעם לא תדעי איך זה גבר אחר. ומה נראה לך . שלא תשתעממי בנישואים מתישהו?! מי מבטיח לך שבעלך שתתחתני איתו יהיה הגבר של החיים שלך .
פחחחאביחי מנחם
מי ששומר נגיעה הוא שטחי?
תפקח את העיניים שלך ותראה מה קורה בחברות שבהם היחסים בין גברים לנשים הרבה יותר פתוחים, ואז תדבר על שטחיות.
מי ששומר נגיעה לא עושה את זה כי הוא לא אוהב את המין השני אלא מהסיבה הפשוטה שהוא בניגוד אליך שומר על ההלכה ועל דבר האלוהים.
לא אמרתי אותו אלא את זה- את הנגיעהלא נולדתי

מה שאמרת שדווקא שאת שומרת זה מראה שאת לא מספיק אוהבת את הבנאדם- לא דווקא. מה שזה מראה זה שאת שומרת על עצמך לאחד האמיתי. ולא ״אוהבת״ בעוצמה כל בחור ברחוב. ולדעתי זה ממש לא מראה שטחיות.

דבר שני למה לכל הרוחות אני צריכה לדעת איך זה עם גבר אחר? לא יודעת מה איתך אני לחלוטין מסתפקת ורוצה אחד שאני אהיה כולו שלו והוא יהיה כולו שלי. כמו שאת לא רוצה שהוא יפזול לאחרות, גם הוא.

דווקא כששומרים על ההלכה הנישואים לא הופכים למשעממים. אם באמת תהיי עם אותו בנאדם כל הזמן זה קצת לא מרגש. אבל בהלכה היהודית האשה לא תמיד יכולה להיות עם האיש שלה ואז הם מתגעגעים אחד לשני כל פעם מחדש. 

לשאלתך מי מבטיח לי שהגבר שאני אתחתן איתו יהיה הגבר של החיים שלי- בע״ה כן. אני אשתדל לבחור אדם שמתאים לי חיוך. חוצמזה שלדעתי זה די תלוי בי ובו. אם משקיעים אחד בשני ונותנים ומפרגנים זה חוזר. וזה בכלל בחיים- אם תהיי טובה ואדיבה באמת לאנשים הם בד״כ יתייחסו אלייך כך בחזרה- ״כמים הפנים לפנים כן לב האדם לאדם״ (זה אומר שכמו שבמים יש השתקפות כך גם בחיים יש השתקפות של היחס שלך לאחרים)

לא.די"מ
זה אומר שהיא הולכת לפי ההלכה.


חשבת פעם להתאבד?
אם לא תתאבד אף פעם לא תדע איך זה,אולי זה ממש שווה?
זה לאיאירוש
הסיבה לשמור נגיעה. שומרים בגלל ההלכה, אח"כ אפשר להוסיף סיבות.
נכון.לא נולדתי

הסיבה היא כי זו ההלכה ורק אח״כ נותנים טעמים. אבל לפי מה שהבנתי היא הבינה ויודעת שחובה לשמור נגיעה, וסיבות והסברים יכולים דווקא הם לעודד יותר.

א. צריך לשמור, כך ההלכה קובעת.דוסית גאה!

ב. כן, כי אני משתדלת לקיים הלכות...

 

את יודעת שבעיקרון את יכולה להתץחתן עם בני דודים? הוא נחשב בקטע הזה כאדם זר...

כן וכן..לא הבנתי למה לא?שמוליק פיין
לדעתייאנונימייייי
שמירת נגיעה היא בדיוק כמו שמירת שבת וכמו שאין דתי שמקיים את כל המצוות חוץ משצירת שבת כך גם לא יכול להיות יהודי שמקיים הכל ולא שומר נגיעה... ובין בני דודים גם צריכים לשמור נגיעה לכן זה לא משנה ההרגשה עם הבן דוד החיבור וכו וכו.....
צריך כי זאת ההלכהלא נולדתי

ואני תמיד אומרת שאני שומרת נגיעה

לא שזה ממש מזיז להם ותמיד שוכחים

אבל בכל זאת משתדלת מאד להקפיד!

צריך לשמור וכבר ראינו שצריך וחובה להזהרדובשי
לא עלינו כבר היו מקרים בסוף של אונס בין קרובי משפחה מאד קרובים (ואפילו עם הבחור מתוק וירא שמיים). עדיף בשבילינו להקשיב להלכה שקובעת דברים לטובתינו
אני שומרת וצריך כי .............ט1

לפי ההלכה כל מי שאפשר להתחתן איתו צריך לשמור מימנו נגיעה  

צריך לשמור נגיעה מבן דוד...ח"י

למה? כי הוא לא אח שלך, ולא בעלך, 

וגם כי אנחנו שמים גדר ששומרת עלינו, 

אם את מרשה לעצמך לגעת בבן דוד בטענה שהוא קרוב משפחה, וברור שאין שום כוונות...

את קודם כל עושה לעצמך שם של אחת שלא שומרת נגיעה (אני יודעת בוודאות שאנשים (לא משנה מאיזה מגזר דתי/חילוני) מעריכים מאוווווד את הבנות ששומרות על עצמן ומכבדות את עצמן)

ודבר שני, את לא יודעת לאן זה יכול להגיע (לא עם הבן דוד) "אין אפוטרופוס לעריות"  

 

אני שומרת? כן

למה? שוב, מה שכתבתי למעלה...

 

חג שמח!!

א. כן. כי זאת ההלכה. ב. כן. כי זאת ההלכה.באורות גבוהים

בעיקרון אני שומרת נגיעה גם מדודים, אבל הדודים שלי לא ממש יודעים שצריך ולוחצים את היד וממש לא נעים לי להגיד להם שאני שומרת נגיעה.. אז אני תמיד מנסה להגיד שלום ולהתחמקחצי חיוך

עד כמה שאני יודע צריך לשמורטוביה2

אצלי זה לא רלוונטי יש 4 בנות דוד והן חילוניות ככה שאנחנו נפגשים רק באירועים משפחתיים (שב"ה כמעט ואין) וז יש מספיק בגיל שלי ככה שאנחנו אפילו לא יושבים ליד אותו שולחן

א. כן ב. כן זנו דין פשוט. בהצלחה...נחמיה17


-לא קראתי את הכל-גפן המתוקה

א. אין לי מושג אם צריך

ב. אני לא שומרת נגיעה מבני דודים שלי כי הם כמו אחים שלי

אבל ההלכה היא שהם לא כמו אחים שלךדי"מ
אנחנו כל הבני דודים כמו אחיםשיקי42784
עבר עריכה על ידי שיקי42784 בתאריך ז' בשבט תשע"ו 20:22
משחקים ביחד כולם בחדר סגור, וזה נראלי מותר אבל כל הבנות בגיל 8 ומטה
לא קראתי את כל השירשור...ירא ורך לבב

א. כן, כך ההלכה אומרת. אין שום חילוק בין בני דודים לשאר אנשים.

ב. כן, כי כך ההלכה אומרת.

שמירת נגיעה גם מאחים\אחיות(לא קראתי את ההודעות הקודמות)דוס

ההלכה אומרת שאסור לגעת באחיות מגיל 12 מגיל 10 כדאי להתחיל להרגיל אותן כבר ואותנו לגבי בנים נראה לי מגיל 13 וכדאי להרגיל גם כמה שנים(שנה או שנתיים) לפני את הילד.

איני יודע את ההלכה לגבי ילדות זרות(בלי קשר משפחתי) אבל אני יודע שההלכה לגבי אחות חורגת(ברוך השם אין לי כזאת) היא שמגיל 7 צריך לשמור נגיעה מימנה ומגיל 5 להתחיל להרגיל אותה לזה אז תעשו מקל וחומר לגבי ילדות זרות(וכדאי לברר את ההלכה כדי לצאת מהספק).

לא נראלי לגבי אחים ואחיות.. מותר.. גם לפי ההלכה...קשה זה טוב :-)


תקראי את המקורות שהבאתי למעלה.המצב חסה

@דוס

הרמב"ם כותב מגיל 3

או שלא הבנת את הרמב"ם..די"מ


תגובההמצב חסה
שמע אנחנו כבר דיברנו על זה שלא למדת הלכות איסורי ביאה ואתה יודע שזו דעתי כי הרמב"ם כותב את זה בפירוש.
למה אתה מתפרץ כל פעם ואף פעם לא טורח לראות מקורות
ההלכה היא כזאתדוס

@המצב חסה

אתה לא פוסק הלכה לפי הרמב"ם שאתה קורא אתה צריך להיות רב בשביל זה והרב שלי אמר שמגיל  12 באחות ביולוגית אבל להרגיל אותו\ה כמה שנים לפני כדי שבגיל 12(לבנות) ו13(לבנים) כדי שזה יהיה רגיל אצל האנשים הנוגעים בדבר.

וקראתי חלק מהתגובות למעלה אז אין איסור לחבק ולנשק אבא אמא סבא וסבתא וכל מי שקורא רמב"ם או פוסק אחר וחושב שהוא הבין אותו אני מציע שילך לרב פוסק וישאל אותו. זה לא מתוך זילזול אבל חבל לעוות את ההלכה ולהטעות אנשים.

יכול להיות שיהיו רבנים יגידו אחרת אבל זה ההלכה שאני מכיר ושהרב שלי אמר. ועצה שלי אל תנסו לחפש רב שמקל.

תגובההמצב חסה
עבר עריכה על ידי פיתה פיתה בתאריך כ"ד בחשון תשע"ו 11:06

נערך-זילזול ברבנים

 

דבר ראשון אני כן פוסק הלכה לפי הרמב"ם ואני מכיר מאות רבות של משפחות שפוסקות ככה.

דבר שני מי אמר לך 12 לבנות ו13 לבנים? אם כבר זה 11 לבנות ו12 לבנים.

בשו"ע וברמב"ם לא כתוב 12 ולא 13 אז אל תחרטט בבקשה

 

זאת בעיה בדור שלנודוס

תגיד בן כמה אתה??

יפה אז אתה קטנציק לעומת רבנים גדולים מימך בגיל ובתורה שקצת חקרו על זה אמרו אחרת מימך ואני רשמתי שצריך להתחיל לפני 13\12.

כשתלמד 10 שנים בישיבה אולי תוכל לומר משהו על פסיקה של רב ואם בא לך אתה מוזמן לבוא לדבר עם הרב שלי.

אנחנו צריכים להבין שאנחנו קטנים מול פוסקי ההלכה.

דבר שני לאסור אני יכול גם כי מה אכפת לי הרי גם אם זה לא נכון אלוקים לא יעניש אותי. אז אל תחמיר סתם תשאל רב פוסק הלכה. והעיקר תדע להתבטל בפני דעת גדולי תורה. והייתי מציע שתתנצל פה על איך שדיברת על רבנים גדולי ישראל כי זה פשוט חוצפה. ומשפחות זה לא דווקא רבנים ולא הולכים לפי מה שאנשים עושים הולכים לפי ההלכה.

בהצלחה.

תגובההמצב חסה
רב לא נמדד בגיל וזייפן לא נמדד בכמות הדברים שהוא לומד בחייו.
כמו כן רב עם כל הכבוד וההערכה יכול להגיד דברים על דעת עצמו בדיוק כמו שאני יכול להגיד דברים על דעת עצמי.
נראלי שההלכה השתנתה מאז.. אני בעד לבקוד ת'עינין...קשה זה טוב :-)


ההלכה לא משתנה,המצב חסה

למעט סנהדרין שדשו בהלכה לפי חכמתן וראו להתיר או לאסור, 

ומי שעושה דבר כזה בלי שמותר לו זה מגלה פנים בתורה שלא כהלכה

תשובה ל"המצב חסה" החוצפןדוס

אתה לא מבין שאתה לא יכול לדבר ככה על רבנים כי לפי מה שאתה אומר יכול להיות שגם הרמב"ם אמר דברים מעצמו.

תתחיל לכבד רבנים בני דורנו כי הם קצת יותר קדושים ממך וממני. אחינו הרבנים שאתה מדבר עליהם ממתים את עצמם בתורה תתבייש לך מי אתה חושב שאתה יחתיכת קטנציק חוצפן אחד אולי תתיר חשמל בשבת כי לפי ראות ההלכה אין באמת איסור לכך(אסרו את זה כדי לשמור על אווירת השבת)??

תבין שבשביל זה שאנשים לא יתחילו להתיר סתם או להחמיר יש פוסקי הלכה.

אולי גם הרב עובדיה אמר מה שבא לו אולי משה רבינו אמר מה שבא לו.

ורב כן נמדד לפי יראת שמיים ידע וגיל.

מדוע אסור לך להראות הלכה בפני רבך??

כי הוא גדול ממך ומבין יותר וחכם יותר. אז תתחיל לכבד רבנים כי הזלזול ברבנים יעבור לזלזול בהקב"ה אז תיזהר כי הרבנים הם ההתגלות האלוקית הכי גדולה שיש לנו.

אני ימשיך לומר שאתה צריך להתנצל חוצפן תתבייש לך.

באמת אין איסור להשתמש בחשמל בשבת (חוץ מנורת להט גוף חימום ודי"מ
לא ממש נכוןדוס

וגם ההלכה לא נפסקה כך אז אסור.

תכיר, זה די"מ.ירא ורך לבב


איך איך ההלכה נפסקה?המצב חסה

ויש לך הוכחות?

מה זה "ההלכה נפסקה" יש סנהדרין ולא סיפרו לי?די"מ
כמה היה עובדיה ירא שמיים מ1 עד 100?המצב חסה

כמה הרב ארוש?

כמה הרב ליכטנשטיין?

כמה הרב כהנא?

כמה הרב אלישיב?

 

עובדיה היה נביא אז הוא לא נכנסאביחי מנחם
בכלל לרשימה שהבאת..
רציתי לכתוב הרב.המצב חסה

התגובה היא לדוס ה'חוצפן'

"ועובדיהו היה ירא את ה' מאד"אדם כל שהוא


חלאס לבלבל במוח התכוונתי לרב עובדיה ואל תחפרוהמצב חסה


סה"כ ניסיתי ללמד עליך זכותאביחי מנחם
לא כעסתי, סתם משתמשים פה בתירוצים זוליםהמצב חסהאחרונה


בעקרון עכשיו זה קצת בעייתי..קוגל מרוקני

קצת כואב לגעת בהם,
הם קצת דוקרים...מוציא לשון

חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

שלוםטאטע מלך העולם

יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.

 

ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?

רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...

 

תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!

זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini

אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.


כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.

האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?


האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?

או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?


העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.

מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה?  (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)


אולי  לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי? 

אמממטאטע מלך העולם

זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...

אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם

הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...

בד"כ זה כן סותריהודי חסידי

אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?

 

לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.

אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך. 
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם

זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...

אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...

 

עכשיו מבינים קצת יותר??

כן...יהודי חסידי

אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...

 

חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך. 

וואי תודה!טאטע מלך העולם

אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??

ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה

אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...

כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...

 

בקיצור מורכב ביותר...

אולי יעניין אותך