בבקשה תענו רק מי שבאמת יודע בלי להמציא דעות....מי נהר!

אני לא יודעת מה לעשות!! אסור להוריד מלאא שירים של מישהו אחד מיוטיוב... אלא אם כן אני קונה את הדיסק... ומי שיודע בוודאות שהוא בחיים לא יקנה דיסק שלו, אז מותר מה שיש ביוטיוב (שאלתי רב) עכשיו- תכלס אין מצב שאני אקנה תדיסק כי זה חילוני ואין לי אינטרס לקנות ולעודד אותו... אבל אני רוצה את השירים!!!! מה לעשות???

אם שאלת רב וזו התשובהקמנו ונתעודד

בס"ד

 

לשמוח על ההזדמנות הנפלאה לקיים את דבר ה' למרות שקשה.

אז לא הבנתי... דעתך?מי נהר!


מה שייכת דעתי?קמנו ונתעודד

בס"ד

 

הרי שאלת רב

לא הבנתי..אדם כל שהוא

הרב אמר שמותר למי שיודע בוודאות שהוא לא יקנה דיסק?

את יודעת בוודאות שאת לא תקני דיסק?

הורדת שיריםמעפילים בראבק!

אבא לי אומר שאסור בגלל שזה גזל...שהזמר אמור להתפרנס ממכירת הדיסקים ואם אנשים יורידו שירים הם לא יקנו ת'דיסקים...קיצר אנחנו לא מורידים.......

הרב..פתח האוהל

מלחמת האמנים בהורדת שירים בעידן האינטרנט ידועה ומוכרת – דבר אשר הביא חלק מהאמנים לוותר על הוצאת דיסקים בשל חוסר הרווחיות.

חלק גדול מההורדות מתבצעות באמצעות אתר יוטיוב, ששם, בערוצים הרשמיים, דווקא זוכים האמנים לקבל תמלוגים על הצפיות, באם מדובר במספר גבוה של צפיות – מאות אלפים – כמובן.

אולם פסק הלכה שפרסם הרב שלמה אישון ראש מכון כת"ר הדתי לאומי, צפוי להטריד אמנים רבים.

במאמר שפורסם בעלון מטעם מכון התורה והארץ פסק הרב אישון כי מותר להוריד שירים מהיוטיוב.

לדעתו של הרב, היוצרים יכולים לדרוש את הסרת הסרטונים והשירים מהאתר, במידה שהועלו ללא רשותם. במידה שאין הם דורשים זאת, הרי שבכך מסכים למעשה היוצר עם פרסום השיר באתר.

"אפשר להניח שאם היוצר לא התנגד להעלאת יצירתו לאתר, הרי שהוא מסכים לכך", כותב הרב אישון.

עם זאת מסייג הרב אישון את פסק ההלכה וכותב כי פסק ההלכה המדובר מתייחס לשירים שנמצאים זמן רב ביוטיוב. "אם מדובר בשירים שנמצאים כבר תקופה ארוכה באתר יוטיוב, מותר להוריד אותם. אולם אם מדובר בשירים הנמצאים תקופה קצרה, ויתכן שעדיין לא היתה לאומן לבקש לחסום את הגישה אליהם – אסור". פסק.

אממ...someone

אם אינני טועה אסור לשמוע שירים של זמר שאינו שומר תורה ומצוות בכל מקרה גם אם זה שירים בסדר (לדוגמה - מודה אני של עומר אדם - אסור!!!) אז פתרתי לך את הספק

מה המקור? אני יודע שהרבה אומרים את זה ללא מקורות ברורים.א"י זה קשה

אם יש לך האר את עיני.

חוזר בי...someone

זו מחלוקת: רוב הרבנים (לפחות שאני בדקתי. יש הסתברות במקרים כאלה?חושב) מתירים. ביניהם הרבנים יוסף (האב והבנים) הרב אברג'יל ועוד כמה פחות מוכרים

הרב אבינר אוסר.

בכל מקרה לכ"ע ראוי להחמיר והמחמיר תעה"ב. 

בהתחלה שמעתי רק את הדעה האוסרת ולכן סברתי לאסור. 

הרב אבינר אוסר את זה אבל אף פעם לא ראיתי את מקורותיו בנושא.א"י זה קשה


שאלתי רבלא

הוא אמר לי אם יש לו את השירים ביוטיוב, והרבה פעמים האומנים עצם מעלים שירים של עמצם.

אז הרב אמר אם הם העלו את השירים אז מותר.

הרב דוב ליאור מתירשמוליק פיין
בדוק? אני יכול לסמוך על זה הלכה למעשה?א"י זה קשה


בדקתי את זה לפני כמה חודשים ..אל ההרים

הרב אבינר - אוסר

הרב ליאור - מתיר רק מהיוטיוב

ורב אברום שפירא - התיר להוריד שירים מהאינטרנט חופשי חופשי !   

  אני סמכתי על זה ..

וואלה, לא ידעתי שהרב ליאור מתיר רק מיוטיוב..אהבת איתן

בס"ד

אבל זה משהו שאני אומר לכל מי שפתאום מסתמך על הרב ליאור:

אתה מברך גם על שוקולד בורא פרי העץ???

אז בבקשה, תהיה אמיתי אם עצמך, ואל תלך אחרי הרב ליאור רק כי הוא מקל פה..

אם הרב שלך אומר משהו אחר תלך לפיו..שמוליק פיין
אם אין לו דעה בעניין מותר לך לבחור רב..עשה לך רב..
לא בוחרים רב על פי קולותיו..אהבת איתן

ואם כן, אז לאיודע, יכול להיות שזה מותר, אבל לי זה לא מריח טוב..

לכאורה, אין כזה דבר לבחור דיעה בשאלה מסויימת..אדם כל שהוא

[ללא בחינת העניין], וללכת לפיה, כשאין זה רבך.

אלא יש כללי הכרעה, ספק דאורייתא/ספק דרבנן, יחיד ורבים, קטן וגדול ועוד.

צודק לחלוטין.אהבת איתן


אני שמח לבשר לך שאתה חושד בכשרים. סתאם...א"י זה קשה

קיצור אני הולך לפי הרב ליאור והוא רבי. בקשר להלכות בהן אני לא יודע את דעתו כי אין לו ספר פסיקה אני הולך לפי הרב מלמד.

מברך העץ על שוקולד, ועולה להר הבית, ושם תכלת רמב"ם, וכו וכו

אמרתי, אם כך אז אין לי שום בעיה, ואדרבא, אשרי מיאהבת איתן

שיש לו רב מובהק שהולך אחריו..

אני מממש לא מביןמה את רוצהציקציק

מצד אחד את אומרת לנו ששאלת רב, אז אומרים תנהגי כמו שהב אמר ואז את מגיבה 'מה דעתכם' אז למה זה אמור לענין אותי מה הרב אמר בכל אופן דעתי שמותר להוריד כל שיר של אדם כלשהו כי המצב כיום וכל הזמרים יודעים את זה שבין אם הם רוצים ובין אם לא אנשים יורידו מאינטרנט ולכן הם בד"כ כבר מעלים את זה מרצונם ליוטיוב ומקבלים אחוזים על הפרסומות.

אם רב אמר לך שמותר... תורידי (אבל חילוני?...לא כדאי)ח"י


שאלתי רב והוא אמר ספציפית על הקניית דיסק ולא על הורדה...מי נהר!אחרונה

ענה על סוגיא קצת שונה, קיצר... ולא שאלתי מה דעתכם שאלתי אותה ספציפית שלא הבנתי מה היא אמרה בהודעה שלה כי היא כתבה להסתמך על הרב שבכלל ענה עלך שאלה אחרת... קיצר לא שאלתי מה דעתכם ותודה לעונים!

חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

שלוםטאטע מלך העולם

יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.

 

ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?

רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...

 

תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!

זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini

אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.


כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.

האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?


האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?

או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?


העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.

מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה?  (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)


אולי  לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי? 

אמממטאטע מלך העולם

זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...

אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם

הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...

בד"כ זה כן סותריהודי חסידי

אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?

 

לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.

אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך. 
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם

זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...

אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...

 

עכשיו מבינים קצת יותר??

כן...יהודי חסידי

אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...

 

חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך. 

וואי תודה!טאטע מלך העולם

אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??

ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה

אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...

כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...

 

בקיצור מורכב ביותר...

אולי יעניין אותך