זה תכלס די מפחיד אבל צריך כי אם לא נלך הם ינצלו את זה וינצחו אותנו כי בתכלס זה מה שהם רצו שיהיה.
אתם תמשיכו ללכת בשוק הערבי?פיבר
כן, קצת מפחיד אבל בכל זאת.ישראלן
אם אני אמורה למות אני אמות גם בטיילת של הרצליהאביגיל.
לא צריך להלחץ..
זה משפט אנטי יהודי...מאיר.
זאת דעתיאביגיל.
היא פרדוקסלית...מאיר.
אחלה.. זאת עדיין דעתי
אביגיל.
האמירה הזו של מלאך המוות מה לי הכא מה לי התם מקוממתמאיר.
זה ביטול ההשתדלות
זה אמירה אומללה בעיני
מוות יכול להגיע בזמנו ויכול שלא
כבר אמרו לפני ואקח זאת בהשאלה
בעתה אחישנה
זכו בעתה לא זכו אחישנה
אולי יש בזה קצת אמתאוהבת את מלכנו
וגם זה מדובר בכבשה שממילא הייתה גוססת...someone
ברור שצריך לעשות השתדלות אבלא"י השלמה
ההשתדלות היא לקחת אמצעי הגנה ולא להתחבא כמו עכברים!
שטן מקטרג בשעת סכנה..הקב"ה אומר לא אניפשושון
לא רואה איך המשפט הזה הוא אנטי יהודי במקרה הנליוני
לא רבניך הם אלו שאומרים שזאת מצווה וכו'?
שכחתי שפה זה נוגה
אני לא ממליץ לאפחד ללכת במקומות מסוכנים או במקומות שהוריו ורבניו לא מרשים לו...
שכחת שפה זה נוגהמאיר.
הוא התכוון שהוא ממליץ ללכת יד ביד עם ההורים ולזכור שילד עד גיל 9 לא חוצה כביש לבד
במעלית אפשר עם אח בכור...
היא טענה לגבי עיקרון, לא רק לגבי המקרה הספציפי.אדם כל שהוא
[ואפילו המחישה אותו עם דוגמא נוספת, על הרצליה וג'נין].
ולא הייתי נדרש להגדרה אנטי יהודי, אבל בהחלט הייתי אומר שהטענה הזו שגוייה ומסוכנת.
אם את כל כך בטוחה בזה, אז למה שלא תלכי להלחם בערבים בג'נין?אני77
הרי גורלך כבר נקבע!
כי במקום שאני נמצאת בו כרגע אני עושה דברים יותר מועיליםאביגיל.
שטויות...someone
בשעת סכנה השטן מקטרג
בחגיגה (ה.) מסופר על מישהי שמלאך המוות לקח טרם זמנה כי הייתה בשעת סכנה (מביאים שם בהקשר לפסוק "ויש נספה בלא משפט)
למעשה יכול להיות שבעצם היותו במקום הסכנה יש לו עבירה חמורה שיכולה להטות את הכף וזה לא "עוקף" את ההשגחה אלא שינוי המאזן מביא לגזירה
יש עוד אין סוף מקורות ששוללים מכל וכל את מה שכתבת... גם בחובות הלבבות שער הביטחון (פרק ד') מדובר על זה... תקראי אם את רוצה ( יכול להיות שלא הייתי מובן מידי אם משהו לא מובן תשאלי אני אנסה לנסח אחרת...)
הבהרה...someone
לא דיברתי על השוק אלא רק על הטענה
אני אישית מגיע ליד ורואה, אם יש עוד מישהו לפחות בגילי אני נצמד אליו אם לא ממשיך הלאה...
ונשמרתם מאוד לנפשותיכםמי נהר!
בנות נראלי זה ברור אבל אולי גם בנים...תעשו טובה ותאריכו את הדרך בחמש דקות ולכו דרך החורבה.. השתדלות קטנה מצידנו יכולה להועיל למצב
תלוי מתי
אוהבת את מלכנו
דווקא באמצע הלילה הערבים ישנים..החיים דבש!
בטח גם לערבים יש תארסים שלהם
אוהבת את מלכנו
למה לפחוד??google
ברור שאני ימשיך ללכת!!יש בכל רחוב בעיר העתיקה שוטרים ומגבניקים..המון! וגם אם לא היו,קחי איזה משו להגנה עצמית איתך..וזהו את לא צריכה לפחד..
הרגע הזה...שירוש16
שאתה רואה מג"בניק שרוע על פסי רכבת הקלה וקולט שאותם אנשים בעצם היו אמורים לשמור עליך מבפני אותו טרור שפגע בהם.. .
באותו רגע קצת (הרבה) יורד לי המוטיבציה לסמוך עליהם.
מגבניק על פסי הרכבת?!צריך עיון
פיגוע דריסה אולי בשמעון הצדיקישראלן
לא רק פעם אחת ולא רק מג"בניק אחד.שירוש16
מדובר באירועים שהתרחשו כל שני/חמישי/רביעי בדילוגים של שבוע.
השוק? אתה רציני?? הולכים שם חופשי! זה רחוב ממש מרכזי.ההוא גברא
המצב הוא ככה:ההוא גברא
ביום, דהיינו בשעות שיש תיירים אז הולכים שם חופשי. הערבים לא רוצים להפסיד את התיירים שם (זה מלא כסף) אז הם שומרים שם על שקט. בערך מ7-8 בערב כשהשוק מתרוקן מתיירים אז אין להם את הפחד מהתיירים ויש סכנה לדקירה. הסכנה היא לא מאיזה חבורת ערסים שתעשה בלגאן אלא ממחבל כפשוטו. בשעות האלה אפשר ללכת לכתחילה בזוגות, אין בזה שום סכנה, אבל יחיד זה כבר בעיה.
לגלות לך שהיו כבר פיגועים שהם היו בזוגות ואפילו יותר?רעיה123
בסדר, אבל אחד זה הרבה יותר קורץ לגנב, זה טרף קל.ההוא גברא
חבר שלי פעם הלך שם לבד בלילה פתאום בא מולו ערס עם סכין.. הוא נצמד לאיזה פניה ברחוב כשהערבי לא רואה מה יש מאחוריה, הוא התחיל לצעוק לו "בא לכאן אם ישך' אומץ!! בא! בא כבר!!" הוא עשה כאילו שיש לו שם מלא חברים מאחורי הפניה הזאת והוא רוצה למשוך לשם את הערבי.. הערבי התקפל וברח.
וואי איזה אומץ יש לו..!!מעיין#
כןצריך עיון
(אתה מדבר על השוק התיירותי ליד שער יפו או על השוק של שער שכם שבו היה הרצח?)
(רוב הזמן אני עם נשק, אבל גם בלעדיו אני אמשיך להסתובב)
כן... דווקא בגלל המצב אנחנו צריכים להראות שם נוכחות יהודיתרעיה123
(הוכחה: הישוב היהודי בחברון, ואם נלך אחורה כל האיזור של עיר דוד שלפני כמה שנים הערבי ישבו שם...)
אם נלך בשוק ונראה שאנחנו שם הם פשוט התרגלו לזה..
וחוצמזה, המחבל שמחפש ת'פיגוע אם הוא לא ימצא אותו בשוק הוא יצא החוצא.. הוא כבר יסתדר במקום אחר
ומי שראה שלחו בוואצפ על איזה אחד שהקים דוחן עם דגלי ישראל וכשהמואזין מתחיל הוא מפעיל שמע ישראל ...אשריו!! באמת שכל הכבוד לו וזה התגובה שצריך לעשות במקרים כאלה!!
אווו בעז"ה, שנזכה ללכת בכל חלק בארץ שלנו בלי לפחד ולחשוש לחיים שלנו
תלוי עם מייאירוש
בלילה אני אלך רק אם יש מישהו איתי.
רבוייסי. אנשים שנמצאים הרבה ברובע יצחקו עליכם.ההוא גברא
אתם לא קולטים שהשוק זה רחוב מאד מרכזי שהולכים בו חופשי? מי שלא הולך שם צריך להאריך את הדרך משתי דקות לעשר...
פעם גם אני פחדתי ללכת שם והייתי מאריך את הדרך, עד שהייתי שבו"ש בישיבת 'חומות' שפשוט נמצאת בתוך השוק ואז הבנתי כמה מטומטם הייתי. רק אז הבנתי שזה רחוב שחובה ללכת בו, אם לא אז את אתה מאריך את הדרך בעשר דקות (והפיגוע האחרון היה שם לפני בערך עשר שנים)
לא יודעת. מפחידשעות של אמת.
אבל מצד שני יש מצווה "ונשמרתם מאןד לנפשותיכם" לא להגיד -אם אני צריכה למות אז אני אמות בכל מקום אחר. זה די נשמע שטוב יאללה בוא נתאבד..
ללכת אבל להיזהר ממש ולהיוצ בקבוצה או עם ליווי.
כן.anka
צריך להבדיל באמת*#נשר#*
בין מקומות שזה נחשב כבר ממש התאבדות- בשוק למשל (משער שכם) יש כמעט כל הזמן יהודים שעוברים, ואם הולכים עם חבר/ה זה לא נראה לי כ"כ מפחיד/בעיה.
אגב,מומלץ לדעתי במיוחד למי שהולך במקומות האלו לקנות גז פלפל/מדמיע הוא מאוד יעיל ודי קל לשליפה.
אף פעם לא הלכתיקמנו ונתעודד
בס"ד
לא אוהב את המקום, ולא מרגיש צורך ללכת לשם כדי לעשות להם דווקא. זה בכל מקרה לא עוזר.
פפפפפפפ...*#נשר#*
בטח שזה עוזר,זה מחזק את כל הנוכחות היהודית שם, זה מראה להם שאנחנו לא מפחדים מהם וזה מקשה עליהם לעשות פיגועים, כי יש לדוגמא יותר אנשים שיתנגדו,יילחמו עם מחבל שיגיע לדקור.
אגב, זה לא קשור עד כמה עד אוהב את המקום...כל עוד זה א"י.
כן, זה הבית שלי והארץ שליבן של מלך
כן,הכל דבש..
אני הולכת שם תמיד,לבד או עם אנשים,ובאיזה שעה שאני צריכה, ואין שום סיבה בעולם שאפסיק ללכת שם.
זאת הארץ שלנו.
תמשיכו?מוריוש
אני בדרך כלל לא הולכת שם בלי ההורים שלי כי לבד/עם חברה אני תמיד מפספסת פניה ומגיעה להונללו... (ידעתם שיש קיצור להונללו מירושלים??)
באופן עקרוני הייתי הולכת אבל ההורים שלי לחוצים מידי- עכשיו בקושי מרשים לי להסתובב בחוץ.. אז אני משתדלת לא לעשות דברים סתם שיעצבנו אותם..
שאלה רטוריתאברימל'מד
ברור שנמשיך זה חלק מהחיים שלנו
סתם בשביל להקפיץ תשירשורפיבר
לא קראתי את השרשור - אבל ברווורגושקטיףאנינשבע
אנחנו ממשיכים בחיים!גושקטיףאנינשבעאחרונה
המטרה שלנו היא לקדש את החיים ע''י להמשיך אותם!
חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין
מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות.
הסיפור באורך 38 עמודים.
פרטים על הסיפור:
השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל.
תקציר:
ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.
אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.
עד להימור הגדול מכולם.
מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com
הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך
האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?
הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות
בדיוק כמו בחיים האזרחיים
הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.
ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר
..יהודי חסידיאחרונה
אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא
הפצות!!יהודי חסידי
ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.
הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.
בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf
יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.
כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות
אשמח לתגובות....
וואודומיה תהילה
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי
וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
...יהודי חסידי
....יהודי חסידי
...יהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה
אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"
הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות
מחפשים בני נוער לכתבהדבדב
לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)
מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון
על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.
אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.
אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411
תודה
כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב
לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)
מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון
על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.
אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.
אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411
תודה
חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין
מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות.
הסיפור באורך 38 עמודים.
פרטים על הסיפור:
השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל.
תקציר:
ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.
אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.
עד להימור הגדול מכולם.
אני חדשההרהמורניק
סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!
משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
שלוםטאטע מלך העולם
יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.
ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?
רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...
תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!
זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini
אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.
כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.
האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?
האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?
או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?
העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.
מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה? (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)
אולי לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי?
אמממטאטע מלך העולם
זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...
אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם
הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...
בד"כ זה כן סותריהודי חסידי
אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?
לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.
אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם
זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...
אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...
עכשיו מבינים קצת יותר??
כן...יהודי חסידי
אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...
חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך.
וואי תודה!טאטע מלך העולם
אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??
ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה
אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...
כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...
בקיצור מורכב ביותר...






