וואו, תקשיבו. עוברת תקופה לא קלה.ראבק!!!

על עם ישראל ככלל, עלי כפרט, ואני מאמין שגם עוד הרבה אנשים.

אתם יודעים איך זה- ריבים עם ההורים (גם אם לא התכוונת לעשות רע),

בעיות בעבודת ה', מחוסר אמונה והשתדלות ועוד מלא.

עכשיו אמא שלי באה אלי ואמרה שהיא שמעה את הרב יורם אברג'ל זצ"ל, בשיעור האחרון שלו בהקשר למצב הביטחוני, והוא אמר שצריך לעשות תשובה.

אנחנו נמצאים במצב- שמי שלא יעשה תשובה עמוקה וחודרת. ה' ישמור. גאולה ממש, בייסורין.

 

וקשה לי. לא מוותר, כן. אבל קשה.

וקשה לי בעיקר כי אני לא יודע מה לעשות, חוסר וודאות ממש.

 

מה עושים?? (זאת שאלה ממש רחבה בכוונה, אני אשמח שתענו מה שישר עולה לכם\ן לראש)

 

בפרקים הראשונים של אורות התשובהלך דומיה תהילה

כותב הרב קוק שיש שני סוגים של תשובה.

"תשובה פרטית מפורשת" ו"תשובה סתמית כללית".

 

תשובה פרטית מפורשת - הכוונה שאדם יודע מה החטא שמעכב אותו, כובל אותו ומונע ממנו קרבת ה'. וזאת התשובה שבאה לתקן את אותו חטא באופן נקודתי.

 

תשובה סתמית כללית - לאו דווקא חטא מסוים רובץ עליו, אלא כל האווירה בה הוא חי וכל שגרת החיים שלו לא מוארת מספיק מאור תורה. זה לאו דווקא אומר שהוא חוטא, יכול להיות שהוא מקיים מצוות אבל בקטנות או ברפיון. במקרה כזה, עושים תשובה סתמית כללית, משתדלים לרומם את כל עבודת ה', כל אחד כמה שהוא יכול.

 

אני חושב שלא יהיה אחראי שאנשים בפורום יגידו לך על מה לעשות תשובה.

כל רעיון התשובה סובב סביב חשבון הנפש והסכמה של הרצון - ואת זה אתה צריך לעשות. 

מממ..ראבק!!!

זה יפה מאוד! תודהחצי חיוך

אני חושב שאת\ה (בלי לפגוע אני אשתמש בלשון זכר ותתקן אותי אם טעיתי) צודק.

אני זה שצריך לעשות את התשובה שלי.

רק כשאני במצב ש'אינלי מושג מה הולך כאן' אז אני צריך שמישהו יבוא ויאיר אותי, כמוך.

אם הייתי בישיבה הייתי מתייעץ עם הרב, בע"ה השבוע. אבלבנתיים- גם פה יש אנשים חכמים.

 

ועוד נקודה- אפשר לאמר שהתכוונתי שכל אחד יעורר מה הוא היה עושה או מה הוא עושה כדי לחזור בתשובה לקראת בית המקדש, אפשר.

תודה רבה!!!

להוסיף אור. טוב. להתחזק באמונה בהשם הרחמן.נפש חיה.

הידיעה
שאנחנו ב "ייתי ולא אחמיניה" או ב "ייתיה ואתיב בצלא..."
היא הבנה נוראה. נוראה מצד הוד התקופה.
 

וזה קשה.
ודורש.
והשם פה.
השם לא עוזב.
השם רוצה שיהיה לנו טוב!
השם רוצה לשלוח לנו טוב!

המשיח רוצה להיות פה!
רוצים מקדש. סנהדרין. את השם בגילוי.

רוצים לראות אותו.

אז מתחילים להתקרב אליו . קצת.
כל אחד מה שיכול.
ו... תהילים. צדקה. 

ואהבת ישראל.
 

 

אחלה סיסמא ראבק!!!

רק שזה לא אומר לי הרבה (לא בקטע רע)

יש אפשרות לפרט? (לא חייבת בכלל)

יש קטע כזה בנעריםראבק!!!

שהם אוהבים להגיד דברים בלי להסביר- קורה לי מלא בפעולות עם החניכים. משתדל להמעיט

תודה!! יפה ביותר ראבק!!!


קראת? מה להסביר?נפש חיה.


קראתי, ו..ראבק!!!

יש לי מלא שאלות.. אבל זה לא הפורום לשאול אותם (תרתי משמעחושף שיניים)

בגדול זה ממש מובן למי שמבין דברים.

רק שאלה אחת אני אשאל-

מה זה דורש? מה אנחנו נדרשים????......

יכול באישי אם קשה לך כאן.נפש חיה.

בגדול-
זאת תקופה מדהימה. אנחנו סיירת מטכל של השם יתברך. מכינים את הקרקע לבוא המשיח. 
מי שיגלה את כבו השם לעיני הגויים... וזה מדהים. 
דורש מאיתנו כמה דברים [בערלך העניין של- רוצה לקבל מאה במבחן?- תתחיל להתכונן...]
זה בערך, ממה שאומרים בכללי-
1. תשובה "אין ישראל נגאלין אלא בתשובה"
2. תפילה - לחזק את האמונה בהשם- שהוא לבדו עשה עושבה ויעשה . ותכלית הדברים הם להיטיב .נ [עיין בדרך השם לרמחל]
3. צדקה- שתורמת לאחדות- שתורמת לגאולה. כי השם רואה שאנחנו ביחד ומחכים ורוצים...
4. בניין ירושלים... מקדש... כוזרי אומר בסוף מאמר ג'
ירושלים לא תיבנה
עד שייכספו לה תכלית הכוסף" עד שיחוננו אבניה ועפרה...

אולי בהזדמנותראבק!!!

עכשיו כבר מאוחר

ראיתי אתמול שלט ברחוב שכתוב בו:ח"י

שאם תאמר כל יום "אני רוצה לחזור בתשובה"

תנצל (בעז"ה) מכל הצרות...

ואני מוסיפה:

שכאשר אדם משנן לעצמו הרבה מאוד פעמים משפט לדוג': אני אצליח אני יודע וכו'.... (כמו המשפט שכתבתי למעלה "רוצה לחזור בתשובה")

זה נכנס למוח והוא יהיה כזה (זה מוכח)

ואם אתה באמת רוצה להיות יותר טוב, תשנן לעצמך משפט כזה, ותראה שלאט לאט זה פשוט קורה !!

 

ותדבר עם ה' (כמו עם אבא)

ספר לו שקשה לך (ואל תשכח קודם להודות לו על כל מה שנתן לך)

שאתה רוצה ויודע שהוא יעזור לך, ולעולם הוא לא יעזוב אותך לבד !!

מאחלת לך בהצלחה...!

 

(ובעז"ה שאפחד לא יוריד לך את החיוך מהפנים...)

 

 

אני גם ראיתי את השלט הזה,יאירוש

קרעו אותי, נשפכתי מצחוקצוחק

|מהורהר|אני77אחרונה

בעצם מה שאת אומרת זה שצריך להתפלל בכוונה.

 

אם תאמר בכוונה שאתה רוצה-תורה, שכל, תשובה, משפט, חרות וקיבוץ גלויות, בנין ירושלים, וכו', אתה לאט לאט פשוט תהיה חלק מזה.

 

3 פעמים ביום זה די הרבה.

 

ואולי כדי שהמשפטים האלה ישפיעו עלינו יותר, אנחנו צריכים לומר אותם יותר ברצינות, מתוך אמונה שה' מקשיב להם. אם לא מאמינים שה' מקשיב-גם לא אומרים ברצינות. ואולי בגלל זה מרכז התפילה הוא דוקא ברכת שומע תפילה.

חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

שלוםטאטע מלך העולם

יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.

 

ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?

רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...

 

תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!

זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini

אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.


כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.

האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?


האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?

או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?


העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.

מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה?  (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)


אולי  לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי? 

אמממטאטע מלך העולם

זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...

אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם

הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...

בד"כ זה כן סותריהודי חסידי

אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?

 

לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.

אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך. 
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם

זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...

אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...

 

עכשיו מבינים קצת יותר??

כן...יהודי חסידי

אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...

 

חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך. 

וואי תודה!טאטע מלך העולם

אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??

ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה

אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...

כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...

 

בקיצור מורכב ביותר...

אולי יעניין אותך