הגיל שצריך להבין משהו מהחיים!נחמן053
למה בישיבות לא מדברים איתנו על אידאלים חוץ מן התורה)גם היא להבדיל יותר עוזרת(על מה שיש בגיל הזה יצרים כגון:בנות שמירת הברית וכו למה מחביאים את זה מאיתנו הרי כל אחד יש לו עפ"י שאנחנו דוסים יש להרבה מהנוער אצלנו עם חברה,ידידה אשמח שיענו לי נ.ב. לא יודע איך המצב באולפנות@!
איפה שאני למדתי דיברו על זהדי"מ
ישיבותנחמן053
למדת בישיבה פתוחה(כמו דימונה)או סבורה כמו(ישל"צ)וכו
אצלנו,יאירוש
עבר עריכה על ידי יאירוש בתאריך ח' בחשון תשע"ו 20:38

בישיבה ממש סגורה מדברים על זה, לא ממש מספיק אבל לא מתעלמים לגמרי. לא נראה לי שיש חבר'ה שיש להם חברה חוץ מבודדים, ככה שזה לא נורא.

א. מדברים על זה מלא.ירא ורך לבב

ב. לחבר'ה דוסים אין חברה ואין ידידה. נקודה. מי שיש לו הוא לא נחשב דוס (לפחות אצלנו..).

 

ויש לי עוד הרבה מה להגיד בנושא אבל אכמ"ל.

ישיבותנחמן053
מי שיש לו חברה זה הוא אומר שאין לו תורה קשה לו הרבה ויש לו ניסיונות זה אומר שהוא לא דוס!
אתה אומר את זה בתמיהה?ירא ורך לבב

א. אם כן אז תכתוב בסוף סימן תמיהה... (?!)

ב. הוא מכניס את עצמו לנסיונות. אם הוא היה דוס הוא היה מתרחק מזה.

חלק מהווידוי ביוה"כ זה על זה שהכנסנו את עצמינו למקומות שבהם אנחנו נעבור נסיונות מיותרים.

ישיבותנחמן053
כן מי אמר לך שהוא מכניס את עצמו לזה אתה יודע איזה ניסינות יש לו גם חברה שלו דוסית או זה בת דודה שלו
א. אכפת לך לשים קצת סימני פיסוק?ירא ורך לבב

ממש קשה להבין מה אתה רוצה..

ב. בן אדם דוס שמחפש רק את קודשא בריך הוא, דואג שלא יהיה לו חברה.

בת-דודה או אני לוידע מה - זה רק תירוצים.

וזה לא שמי שאין לו חברה אין לו נסיונות, אבל יש לו הרבה פחות.

לדעתי זה חלק מהגדרה לדוס, אם יש לו חברה, הוא לא דוס, כי הוא מכניס את עצמו לנסיונות.

ישיבותנחמן053
מה הקשר!!יש לו פחות נסיונות עם נגיעה אבל לפני שהגיע לחברה יש לו הירורים על בנות וכ"ו
גרמת לי לגחך..ירא ורך לבב

לפני שהיתה לו חברה, היו לו הרהורים על בנות.

אבל כשיש לו חברה, חוץ מהנסיונות של נגיעה,

יש לו הרהורים על בת מסויימת, וזה הרבה יותר גרוע.

וגם אתה הסכמת עם זה לפני כן, /Forum/Forum.aspx/t753078#8229061

 

צריך לדעת גם שלפי ההלכה, לא ברור בכלל שמותר שיהיה חברה, גם אם שומרים נגיעה.

ישיבותנחמן053
נכון אתה צודק שגם מבחינת ההלכה זה בעיה גם אם שומרים נגיעה אבל מי שיש לו חברה הוא עדיין דוס זה שהוא נפל זה לא אומר עליו כלום!
בן אדם שנפלירא ורך לבב

ולא יוצא ממה שגרם לא ליפול,

זה כבר לא נפילה.

אדם שעובד את ה' צריך להתבונן על מעשיו,

ולעשות חשבון נפש.

ולשים לב שאם הוא נפל הוא יפול באותה טעות.

"כִּי שֶׁבַע יִפּוֹל צַדִּיק וָקָם וּרְשָׁעִים יִכָּשְׁלוּ בְרָעָה"

 

צדיק נופל - הוא קם.

רשע נשאר בנפילה.

 

אם יש לאדם חברה והוא לא עוזב אותה,

משמע שהוא לא דוס.

וזה אומר עליו הרבה.

 

הובנתי?

לא תמיד חברה זה נפילה. מאוד מאוד תלוי מאיזה מקום זה באבשיפוצים
ובאיזה אופן זה נעשה.

לא לכולם אותה מודעות לעניין ולא כולם נמצאים באותה חברה - אל תדון אדם עד שתגיע למקומו...
וכמובן שאינני בא לומר שזה דבר חיובי ולכתחילה! ממש לא!בשיפוצים
בסופו של דבר זה לא מומלץ ולא כדאי. אבל צריך מאוד להזהר לפני שממהרים להכניס תחת הגדרות כל אחד... ובטח לא להגדירו כרשע..
ח"ו, לא הגדרתי אותו כרשע.ירא ורך לבב

הגדרתי את מי שלא מנסה ללמוד מנפילותיו ולקום מהם כרשע.

ולדעתי אם זה לא למטרת נישואין זה נפילה תמיד.

אסבירבשיפוצים
אם הבנתי נכון, אמרת שמי שיש לו חברה הוא בעצם מפיל את עצמו באופן תמידי. גם הגדרת שזה ההגדרה של רשע בניגוד לצדיק שקם ולא נשאר בנפילה הזמנית שלו. ההגדרות שלך יכולות להיות נכונות, יש להעמיק בזה. אבל בהקשר הזה אני חושב שזו טעות לומר שחברה זה נפילה תמידית ולחבר להגדרות הנ״ל.
אז מה זה חברה אם לא נפילה תמידית?ירא ורך לבב

צודק, חוזר בי. כל עוד הוא לא מודע לזה הוא לא רשע.

אבל מה שכן, "דוס" או "צדיק" או "עובד ה'" הוא כבר כנראה לא.

אומנם עובד ה' זו הגדרה רחבהשואף לאור

למעשה אני לא יודע מי יכלל בא ומי לא,אך נראה לי שהמסר שצריך לומר הוא שהדבר אסור ולא להתפתות לחשוב שניתן לחיות עם זה עם הרבה "שמרנות",קודם כל עצם המציאות הזאת לא צנועה בפני עצמה,אבל גם לגבי השמרנות,אף אדם לא יכול להעיד על עצמו,ועל זה כן יכולים להעיד כל המקרים בהם רצו לשמור ולא הצליחו,לפעמים אף בצורה גרועה.

אך כאמור גם ללא קשר לשאלה הזו, עצם המציאות לא צנועה ולכן זה לא דבר שמותר

אני איתך..ירא ורך לבב

לא חלקת עלי בכלום...

צר לי. אבל האם אין דברים שאתה נכשל בהם?בשיפוצים
אדם שיש לו חברה - זה לא נכון ולא ראוי. זה דבר פסול ובוודאי שיש בזה בעיות תורניות. אבל הוא לא עובד ה׳?! מי קובע את ההגדרות מי עובד ה׳ ומי לא?

צריך לפני ששופטים אנשים לבחון את המציאותבה הם נמצאים. לראות מה הביא אותם לכך.

״האדם יראה לעיניים וה׳ יראה ללבב״.

נ.ב
אם אפשר לשאול - בן כמה אתה?
א. וודאי שיש,לצערי.ירא ורך לבב

אבל לא ידועים לי דברים שאני נכשל בהם שוב ושוב, כמו חברה.

עובד ה' זה מי שמתבונן במעשיו ועושה חשבון נפש.

אם הוא לא עושה חשבון נפש, הוא לא מתקדם, הוא נופל שוב ושוב בלי שימת לב ובלי לגרום לעצמו להפסיק ליפול. מי שהולך בדרך ונופל בבור פעם אחר פעם, צריך להפסיק ללכת בדרך הזאת או לכסות את הבור.

 

 

אמנם "האדם יראה לעינים וה' יראה ללבב" אבל גם אי אפשר לעצום עיניים.

אדם שעובר על ההלכה הוא לא צדיק. כמו שגם אם "הרב מהצפון" יגיד לך שזה חלק מעבודת ה' שלו, זה לא מעניין, הוא עובר על ההלכה, ולכן הוא לא צדיק.

 

לשאלתך, למרות שאני חושב שאין לזה שום קשר לדיון, אני בן 16.

בא לך לעזור לי קצת?ירא ורך לבב
למרות שבעיקרון אתה צודקיזהר

לא כדאי להיכנס לפינות הללו של הגדרות. עדיף לדון בעצם העניין. דיינו שאנחנו מסתבכים עם הגדרות שיש להם נפ"מ, כמו ת"ח, ולהבדיל משומד להכעיס, משומד לתיאבון וכו', ולא כדאי להסתבך עם הגדרות שאין להם נפ"מ.

אני רק יכול לומר לך שכלל נקוט בידינו ממו"ר אביך: הרבה מושגים הם יחסיים ותלויי הקשר. כמו ש"ישראל" לפעמים בא לאפוקי גוי ולפעמים בא לאפוקי כהן. גם המושג 'דוס', יכול לשמש כתיאור לבחור שהתחזק מתוך קבוצה של נערים בתיכון דתי ואולי אפילו הוא מתחזק יחד עם החברה שלו. הוא יכול לשמש לחלוקה התת-מגזרית הרגילה, אליה כיוונת בדבריך, והוא יכול לשמש גם (תחזיק חזק) כתיאור בשיח של אברכיות לאברכית יותר חזקה מאחרות בענייני צניעות.

 

לגופו של עניין, אנחנו לא יודעים מה נקודת הבחירה של כל אחד, וצריך לתת לאנשים את הזמן לאזור כוחות ולהתחזק, ולהשתדל להעלות להם את נקודת הבחירה בעבותות של אהבה. כשמדובר באידאוגיה של שקר, ואידאליזציה של תאוות - זה באמת מקרים יותר קשים ומסוכנים, שבהם יותר נכון להגדיר, להתרחק ולהרחיק, וגם זה בהתאם למה שחשים מתחת לפני השטח.

כתבת והגדרת מצויין. יישר כוח עצום.בשיפוצים
שוב, חס ושלום לא אומר שחברה היא חלק מעבודת ה׳, אלא רק מנסהבשיפוצים
לפתוח את ההסתכלות להבין את מי שעומד לפניך. אני מאוד מבין אותך ואת גישתך. אני מאוד מורד בחפיפניקיות על כל גווניה ומבין גם שהעיקר הוא המגמה של האדם ולא המעשה כאן ועכשיו..

מצד שני, אני מבין מאוד את הסיבה שאנשים לוקחים לעצמם חברה. אני מתנגד לזה בתוקף! ללא כל ספק! זה דבר פסול מאוד בעיניי ובהשקפה של תורה למי שרוצה להתקדש ולהטהר ולעלות מעלה מעלה במעלות הקודש. אבל, וזה אבל גדול - אני לא ממהר להכניס אדם כזה לקטגוריה ואני מבין מאוד מה הסיבה שמביאה אותו לעשות דבר כזה. אני מכיר אנשים יראי שמיים שיש להם חברה וזה מסיבה חיצונית לחלוטין שלא קשורה אליהם והם מבחינתם היו מתחתנים ממזמן(אני כמובן חולק עליהם) ואין כאן המקום להאריך.

עובד ה׳ זה לא רק מי שנקי בכל העניינים. עובד ה׳ יכול להיות גם מי שב99 אחוז הוא בסדר - אבל יש משהו אחד שעדיין קשה לו להתגבר עליו. זה לא הופך את זה לכשר ולבסדר, אבל זה גם לא פוסל את אישיותו של האדם בכלליותה. השאלה היא המגמה של האדם - לאן הוא שואף ואיפה הוא רוצה להיות.
אני מסכים איתך כמעט בהכל, רק לחדד כמה דברים...ירא ורך לבב

אני לא אמרתי שאי אפשר להבין אותו, אדרבה, הכי קל להבין אותו. הרי גם לי יש את אותו יצר, את אותם תאוות. אבל הוא לא עובד ה'... 

דוקא בגלל 'שהעיקר הוא המגמה של האדם ולא המעשה כאן ועכשיו' אני חושב שאם המגמה של האדם היא עלייה ועבודת ה' - הוא היה עוזב את החברה. זה לא מעשה כאן ועכשיו, זו מגמה (קראת לזה לפני כן "נפילה תמידית").

 

כתבת ש"זה דבר פסול מאוד בעיניי ובהשקפה של תורה למי שרוצה להתקדש ולהטהר ולעלות מעלה מעלה במעלות הקודש." במילים אחרות, זה דבר פסול למי שרוצה לעבוד את ה'...

 

לגבי האנשים שכתבת שאתה מכיר, הם לא קשורים לדיון, כל הדיון מבחינתי היה על חברה שלא לצורך נישואין (נראה לי שכתבתי את זה איפשהו למעלה).

 

אשיות של אדם לא נפסלת ח"ו אם הוא לא עובד ה'. כמו שאמרתי מקודם הוא לא רשע, אבל הוא לא עובד ה', לא צדיק.

מגמה בעבודת ה׳בשיפוצים
חלק ממגמה בעבודת ה׳ היא שלא תמיד אנשים יכולים לעשות שינוי כאן ועכשיו. אדם שיש לו חברה - לא תמיד ההמלצה של רבנים תהיה להיפרד ממנה, לפעמים ההמלצה תהיה לחכות לשלב המתאים ולהתחתן בהקדם האפשרי. זה מאוד תלוי בכל אדם באשר הוא אדם.

יש ממה ויש שאיפה - בזה נמדדת מעלתו התורנית של האדם. כמובן(!) שאדם שמגמתו תורנית, יעשה פעולות נצרכות לשם כך ולא רק האידיאל יהיה כזה אלא יבטא אותו במעשה. אולם, לא הכל קל לו לאדם לשנות באופן מיידי ולעיתים הוא יצטרך לעשות שינויים באופן הדרגתי ומכוון צעד אחרי צעד.

אדם כזה, הוא עובד ה׳, הוא צדיק. ואפשר להביא לזה ראיות גמורות מגמרות ומחז״ל.

שוב! אין זה בא להתיר את השרץ! וכמובן שכל האומר אחטא ואשוב - אין מספיקים בידו לעשות תשובה. אבל זה אומר שזה שאדם לא נמצא כעת בפן המיידי במקום שאליו הוא שואף - לא מייד מוציא אותו מגדר השאיפה הזו.
אתה מדבר על חברה בשביל להתחתןירא ורך לבב

זה סיפור אחר.

הוא דיבר על סתם חברה, אפילו הוא אמר בת דודה.

במקרה כמו שאתה מדבר - אה"נ.

 

לי בעיקר הציק שהוא כתב: הרי כל אחד יש לו עפ"י שאנחנו דוסים יש להרבה מהנוער אצלנו עם חברה.

אני נזעקתי על זה. וגם על זה שהוא כתב על מי שיש לו חברה ש:יש לו פחות נסיונות עם נגיעה אבל לפני שהגיע לחברה יש לו הירורים על בנות וכ"ו
גם זה הקפיץ אותי אבל זה לא קשור לדיון..
תקרא שוב מה שכתבתי לאחרונה. אינני מתכוון רק לצורך נישואים.בשיפוצים
אני כלל לא נכנס לזה. על אף שברור שיש הבדל גדול.

אני מדבר על המקום של האדם ביחס לרבש״ע.

מאוד מבין הזדעקותך, מאוד מאוד. לכן אני רואה את הצורך להעמיד את הדברים כפי שאני רואה ומבין. שוב חשוב לי להדגיש - ברור שזה דבר שלילי. ובכל אופן איננו בהכרח מונע מהאדם להיות במקום של שאיפה כלפי שמיא, מתוך הבנת הצורך שאינו יכול לקבל על עצמו הכל בבת אחת אלא בהדרגה...
אוקיי, קיבלתי.ירא ורך לבב

מי שהיתה לו חברה ואז התחזק, הוא יכול להיות עובד ה' עם חברה, כי אולי לא טוב שיפרד.

אבל ברור שהשאיפה היא שהוא יפרד, או יתחתן.

אבל זו המציאות היחידה שאדם יכול להיות עובד ה' עם חברה (חוץ מלמטרת חתונה, כאמור..)

זה לא נכון לתאר את זה כמשהו מעורפלשואף לאור

שלא למטרות היכרות לנישואין זה אסור ,זה לא דבר מעורפל שלא מוגדר

 

http://www.kipa.co.il/ask/show/244772-חברות

 

 

 

מסכים. אני מתכוון שזה לא נכון לשפוט ולהכניס להגדרות.בשיפוצים
לפי ההלכה אסור שתהיה חברה. זה גורם להרהור ושיחה יתרה בין גברירושליםםםםם

לנידה. אתה לא באמת חושב שיש לו חברה, והוא אף פעם לא הסתכל עליה ....

הנה ההוכחה למה אני שונאת את ההגדרה המטופשת הזאת...ענבל


מה ההוכחה?יזהר


מה שהוא אמר.ענבל
בס"ד

שהשפיטה אם מישהו דוס או לא היא אך ורק על פי יחסי בנים בנות.

זה מה שנקרא-
נעלמו תרי"ב מצוות. המוצא הישר מתבקש להחזירן ודחוף.
לא הבנתי מה הקשר..ירא ורך לבב

זה לא רק על פי זה, אבל זה אכן אחד מהסעיפים.

חשבתי שזה ברור...

את יודעת שגם חז"ל "העלימו תרי"ב מצוות"?יזהר

זו הכרעת הגמרא.

משומד לדבר אחד דינו כמשומד לכל התורה כולה.

 

מי שיש לו חברה הוא לא מושמדדי"מ
זה לא משנה את העיקרוןיזהר

שמשהו אחד יכול להקרין על כל המציאות.

זה כמובן פרשנות שלך ולא מחייבת.די"מ
משומד כידוע לך זה מי ששם פס על מצווה אחת (או על כל התורה) ולא סתם שהוא עובר עברה.
כי אם כך היה כולנו היינו משומדים.
התייחסתי בעיקר לדברי ענבליזהר

"נעלמו תרי"ב מצוות" וכו'. והראיתי לה שהעיקרון הזה לא נכון.

 

לגופו של עניין, ראה דברי כאן:

למרות שבעיקרון אתה צודק - נוער וגיל ההתבגרות

^^^^^^^^^^^ענבל
בס"ד

לא התייחסתי לדברים כמו ע"ז וכדומה.
ולפי הויקי שהבאת משומד זה משהו שונה לחלוטין.

כשמדובר בדבר רגיל ובמצוות נורמטיביות ובאנשים נורמטיביים זה מגוחך לשפוט על פי דבר אחד.
מאוד מאוד מגוחך.

אמכי לא כזה אכפת לי, תגדירו מה שבא לכם.
מעולם לא אהבתי הגדרות כאלה ומעולם לא הגדרתי את עצמי או את אחרים בהגדרות האלה.
הן לא באמת קובעות מי אדם טוב יותר.
מי דיבר על עבודה זרה?יזהר

"משומד לדבר אחד" מדבר על מציאות של, נניח, אשה נשואה שמקיימת את כל המצוות, אבל כופרת בחיוב ללכת עם כיסוי ראש והולכת גלויית ראש. לא מטעמים של קושי חברתי וכדו', אלא מתוך משנה סדורה. מצווה נורמטיבית לגמרי, ואשה נורמטיבית לגמרי. יכולה להיות אפילו חברת כנסת, ועל פי ההלכה היא מוגדרת כמשומד לדבר אחד שדינו כמשומד שכל התורה כולה.

 

כאן אנחנו מדברים על משהו אחר, כי הוא לגמרי 'לתיאבון', וזה עוד לפני שנכנסנו לגדרי תינוק שנשבה. אבל עדיין יש קווי דמיון מסויימים.

 

לגופו של אדם שיש לו חברה, צריך לראות איך לעזור לו ולא להתחיל לתת לו הגדרות. אבל בגופה של תופעה צריך להילחם. וכשבא אדם בפורום ומתחיל להעלות סברות למה זה טוב שיש חברה, או לכל הפחות ממש לא נורא - צריך לצאת נגד דבריו בהחלטיות.

לא נכנסתי לדיון על חבר/ה.ענבל
בס"ד

הגבתי נטו להגדרה דוס שהיא מגוחכת בעיניי.

זהו.
איזה הגדרה?ירא ורך לבב


דוסדי"מ
^^^^^^ענבל
שטויותקמנו ונתעודד

בס"ד

 

גם ככה מדברים יותר מדי.

ברוב הישיבות מדברים והרבהאיש חשוב

השבט שלי כל אחד הלך לישיבה אחרת ובכל הישיבות מדברים והרבה אם בישיבה שלך לא אז זה בעיה....

מפתיעבשיפוצים
אני בן 23 היום. זוכר שמאוד דיברו על זה בישיבה התיכונית. מאמין שזה תלוי בישיבה המדוברת. הייתי מציע שתפנה למחנך שלך ותאמר לו את המצב בכיתה/במחזור ושאתם צמאים לדיבורים על כך. בהנחה ומדובר במחנך טוב ובאמת אינך היחידי - בטוחני שהוא ישמח מאוד לדעת שצריך לדבר על הנקודות הללו.

באופן אישי אם אני יכול לעזור - יותר ממוזמן לפנות בפרטי.
א. מדברים. אולי לא אצלכם.לך דומיה תהילה
ב. אם זה באמת חשוב לך, דבר עם הר"מ שלך. בפורום זה לא יוסיף כלום.

ולא "מחביאים" מכם שום דבר.
אצלי בישיבה זה תלוי בר"מ, שלי מדבר איתנו ממש הרבה על הנושאיהדות=דרך חיים


כן מדברים אולי לפעמים יותר מדיאחלה מן


צודק...לפעמים ממש מעלימים את זהפשושון

היה לי פעם ויכוח עם מישהו (לא ת"ח) שטען שצריך להעלים את זה... שאם לא ידעו לא יחטאו בזה.

אבל אני, מהיכרות עם בחורי ישיבה...יודע טוב מאד כמה נכשלים בזה. חלקם יודעים במעורפל שזה אסור אבל לא מבינים כמה זה חמור.. וחלקם בכלל לא מבינים מה הבעיה...

כמו ששמעתי מבחור ישיבה שבתמימותו סיפר שלפעמים יש לו חשק להוציא זרע לבטלה באמצע הלימוד וזה מפריע לו, אז הוא פשוט יוצא רגע לשירותים, עושה מה שעושה וחוזר ללימוד (נשמע הזוי נכון? יש עוד הרבה סיפורים כאלה)

 

וכבר אמרו החתם סופר ועוד צדיקים גם בדורינו... שודאי צריך לצעוק ולעורר על זה. 

 

 

 

שמעת את זה מבחור ישיבה באיזה גיל?בשיפוצים
23 בערך.. למה?פשושון


בן 23?בשיפוצים
שבתמימות היה מפריע לו באמצע הלימוד והוציא זרע לבטלה וחזר ללמוד? כך עשה בגיל 23? במחילה, קשה לי להאמין שהבחור כל כך תמים.. אלא אם כן סיפר לך שבעבר כשהיה צעיר עשה כך.. הרי הדברים ידועים ומפורסמים כאסורים ובעייתיים.. אלא אם כן אינני יודע גבולית התמימות עד היכן הם.
^^^ירא ורך לבב

גם צעירים, לכולם ברור שזה אסור,

אולי לא יודעים עד כמה חמור.

תאמין לי שיש כאלה סיפורים..זה לא כזה מפורסםפשושון

מה דוגמא יותר טובה מהסיפור שמובא בתנא דבי אליהו (פרק יח סד - יש ספרים שזה מופיע במקום אחר)

 פעם אחת הייתי מהלך בתוך הגולה שבבבל ונכנסתי לעיר גדולה של ישראל, ואין שם עובדי כוכבים כלל, ומצאתי שם מלמד תינוקות אחד, וישבו לפניו מאתים נערים שרבם בני שמונה עשרה שנה ובני עשרים שנה, ולשנה האחרת חזרתי לשם ולא מצאתי את התלמידים ולא את רבם ביניהם, אלא בן אחד בלבד, שהוא היה בן בנו. שבשביל מעשיהם המקלקלים של אותן נערים מת רבם, ומתה אשתו, ומת בנו, ומת בן בנו, ומתו כל הנערים שרבן בני שמונה עשרה ובני עשרים, ולא נשתירו רק הקטנים, והייתי בוכה ומתאנח עליהם. עד שבא אלי מלאך מן השמים ואמר לי: מפני מה אתה בוכה ומתאנח? אמרתי לו: וכי לא אבכה ואתאנח על אלו שבאו לידי מקרא ומשנה, ועכשו הלכו להם והיו כלא היו?! ואמר לי: לא יפה עשית שאתה בוכה ומתאבל ומתאנח עליהם. אמרתי לו: מפני מה? ואמר לי: שהן היו עושין דברים מכערים ודברים שאינם ראויים ומקלקלים בעצמם, והיו מוציאים שכבת זרע חנם, והם לא יודעים בעצמן שהמיתה משגתן

 

המסר המרכזי הוא שיש ישיבות שממש לא מזכירים את הנושא וזה רע מכמה סיבות.

 

א. שהבחורים חוטאים בעניין בלי להבין כמה נזק הם גורמים (בעיקר לעצמם)

ב. גם מי שיודע שזה אסור מרגיש קושי גדול להלחם ביצר, כי הוא לא מבין שבעצם כולם באותה סירה

נראה לו שאם האחרים נראים רגועים כנראה שרק הוא סובל מהנושא. או לחילופין, כנראה שאפשר לחטוא ולהשאר צדיק. 

לא הבנתי מה הראייה שלך מהתנדב"איזהר

זה שיש הרבה שחוטאים בזה - זה ברור. ובדור שלנו במיוחד.

 

אבל חוסר מודעות תמים כמו שתיארת, שהוא חוזר ללימוד בלי שום דיסוננס, ושהוא מספר לך על זה בנון שלנטיות כאילו מעולם לא שמע שיש איסור כזה - זה חריג מאוד ולא מצוי כלל ועיקר. אני נוטה לומר שהייתה חוסר הבנה ולא הבנת את הסיטואציה. או שהוא חזר בתשובה לפני יומיים, וגם לא זוכר בדיוק אם מנחה זה בצהריים או בערב.

 

היתה כתבה בנושא בעיתון בשבע השבוע.מסוחררת


אממ.... את האמת...אהבת ישראל!!

יש בזה משהו

 

יש מקומות שמדברים ויש מקומות שלא...

 

ולא נראה לי שיש הרבה כאלה שיבואו מיוזמתם....

או שאני טועה???

ישיבותנחמן053

אני אמר אתה צודק ב100%מי יעיז לבוא לרב די מבוגר{שאתה לומד בישיבה שיא הדוסה}ויסביר לו שיש לו חברה מי יעשה את זה.הוא לא יאמר לרב תדבר איתי על זה אני מבטיח לכם שהרוב לא יעשו את זה!ותו לא!

אממ... אני איתך....אהבת ישראל!!

אגב... אני בת...

אבל אני גם חושבת ככה....

תלוי אם הרב שלך שיאיאירוש

המבוגר או לא... ויש מקומות שהקשר עם הרב ממש חזק, ככה שעדיין יעשו את זה.

טעות בידך...נחמן053

אני בקשר מטורף אם הרב שליי אבל יש דברים שאני לא יספר לו...

יכול להיות,יאירוש

כל מקרה לגופו.

גם לדוסים יש חברהדוס

תלוי למה יש חברה(מה המטרה?? חתונה) ובאיזה גיל?

לחבר שלי הייתה חברה בגיל 17 למטרות חתונה כמובן שבחור בין 14 שיש לו חברה לא יכול לטעון שזה למטרות חתונה.

ואצלי בישיבה דיברו על הכל אבל לא נכנסתי לשיעורים האלה(שיחקתי כדורסל ) .

אבל אני כרגע עושה שמינית ישיבת הסדר ופונה לרב שלי על הכל כולל הכל כולל את הדברים הנ"ל.

פשוט תמצא רב שאתה מעריך ותשאל אותו הכל (עשה לך רב והתרחק מהספק(אז קל וחומר מעבירה))

ד.א שלושה עצות איך לא לבוא לעירורי עבירה:

1.ללמוד כל יום לימוד כ-15 דקות על זה(יש מלא ספרים כמו "טהרת הקודש") ולנדור שאם לא לומדים נותנים צדקה(נגיד שקל לכל דקה)

2.להוציא גירויים חיצוניים(איטרנט וכדו') לא ללכת למקומות אסורים לא להסתכל בפרסומות\כתבות לא צנועות לא להיכנס לאתר חדשות שיש בהם חשש לתכנים לא ראויים ואני יפסיק לפרט כאן כי יש כל כך הרבה מקומות ליפול בהם.

3.להתפלל על זה בתחנונים לפני הקב"ה לבקש שיעזור לנו כי אנחנו לא יכולים לנצח את היצר בלעדיו לבכות בברכת "שמע קולנו"(תפילת שמונה עשרה).

כל שלושת עצות אלו הם עצות של רבנים שבילדיהם לא מצליחים לעמוד בפיתוי ויש עוד המון עצות אבל אלו שלושה עיקריים שכמו שרשמתי בילדיהם לא מצליחים.

בהצלוחה

אצלנו המורה לא תבוא מעצמה לדבר אבלט1

יש לנו קשר טוב עם המורה ואם נרצה היא תדבר איתנו הכי חופשי ואנחנו כולם מרגישות בנוח לפתוח איתה הכל 

את או שבאמת כל הבת בכיתה תבוא ותגיד??אהבת ישראל!!


הפוך כל בת כן תבוא אבל אני פחות ...ט1

חבות שלי מתיעצות עם המורה ברמה שאם מישהו הציע להן חברות הן באות אליה ואם אין אישור אז זה לא יקרה

וואו!!אהבת ישראל!!

אז כל הכבוד לכן! באמת!

גם לכן וגם למורה שלכן...

כן המורה שלי היא בן אדם מדהים בדיוק היום דיברתי איתה בכללי .ט1

אני לומדת במקום מדהים...

 

אז סבבה לך אהבת ישראל!!אחרונה


חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

שלוםטאטע מלך העולם

יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.

 

ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?

רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...

 

תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!

זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini

אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.


כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.

האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?


האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?

או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?


העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.

מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה?  (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)


אולי  לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי? 

אמממטאטע מלך העולם

זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...

אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם

הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...

בד"כ זה כן סותריהודי חסידי

אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?

 

לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.

אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך. 
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם

זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...

אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...

 

עכשיו מבינים קצת יותר??

כן...יהודי חסידי

אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...

 

חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך. 

וואי תודה!טאטע מלך העולם

אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??

ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה

אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...

כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...

 

בקיצור מורכב ביותר...

אולי יעניין אותך