פורום נוער וגיל ההתבגרות
בהנהלת: חצילוש
מכתב פתיחה
איך נכון יותר לומר, עם ישראל, או העם היהודי?y.yinon
לא ניראלי שזה משנה..מיצ'ל
עם ישראל, זה בגלל יעקוב שנקרא ישראל ולכן כנו קרואים כך כי 12 השבטים יצאו מיעקוב(במצרים נקרנו עברים)
והעם היהודי זה שם שקיבלנו מאוחר יותר משבט יהודה שהיה במלכות.. ולכן אנו קרואים יהודים..
בעייני זה לא נראלי משמעותי..
והעם היהודי זה שם שקיבלנו מאוחר יותר משבט יהודה שהיה במלכות.. ולכן אנו קרואים יהודים..
בעייני זה לא נראלי משמעותי..
במקרה שהתיופים הם שבט דן או משו, אז עם ישראל.מוריוש
*אמוריוש
עם ישראל. יהודי זה כינוי של הגלותנפשי שמתני
^^^ אני נוטה לחשוב כך*בננית*
אנחנו עם ישראל, וגם יהודים. זה לא כל כך משנה מה אומרים..הכל_לטובה
אדרבא, אולי זה דווקא ההפךפשושון
דווקא בנבואת זכריה על הגאולה מובאת המילה יהודי (פרק ח)
(כב) וּבָאוּ עַמִּים רַבִּים וְגוֹיִם עֲצוּמִים לְבַקֵּשׁ אֶת יְהוָה צְבָאוֹת בִּירוּשָׁלִָם וּלְחַלּוֹת אֶת פְּנֵי יְהוָה: (כג) כֹּה אָמַר יְהוָה צְבָאוֹת בַּיָּמִים הָהֵמָּה אֲשֶׁר יַחֲזִיקוּ עֲשָׂרָה אֲנָשִׁים מִכֹּל לְשֹׁנוֹת הַגּוֹיִם וְהֶחֱזִיקוּ בִּכְנַף אִישׁ יהודי לֵאמֹר נֵלְכָה עִמָּכֶם כִּי שָׁמַעְנוּ אֱלֹהִים עִמָּכֶם:
לדעתי כל אחד מהשמות רומז למעלה שנמצאת בנו...
חיזוק לפשושוןאיל אחר
חז"ל במגילה דרשו את המילים "איש יהודי" לעומת "איש ימיני" שבמגילת אסתר, שלפי פשוטו זה שייכות לשבט יהודה או בנימין: "ר' יוחנן אמר: לעולם מבנימין קאתי, ואמאי קרי ליה יהודי? על שום שכפר בעבודה זרה, שכל הכופר בע"ז נקרא יהודי. כן בדברי הימים בתיה בת פרעה נקראת יהודיה: "ותרד בת פרעה לרחוץ על היאור ואמר ר' יוחנן לרחוץ מגילולי בית אביה (מגילה, י"ג א)".
כל עוד בלבב פנימה נפש יהודי הומיה/ עוד לא אבדה תקותנו/ התקוה הנושנה/ לשוב לארץ אבותינו/ לעקור עבודה זרה
מהעיר בה דוד חנה.
ישראל זהו שמנו המקורי.נפשי שמתני
כך קרא לנו הקב"ה בכבודו ובעצמו.
כמו שכבר הזכירו פה קודם, יהודי זה מלשון יהודה. התכונות של יהודה היו גבורה ואומץ, ואותם התכונות היו הכרחיות לנו בגלות, שם היינו חייבים לעמוד בעוז ובגבורה נגד הקמים עלינו.
אז נכון שגם היום אנחנו צריכים את העוז הזה,
אבל אם אנחנו מבינים שחזרנו למצב של כלל ויצאנו ממצב הפרטים-
אז ברור ש"עם ישראל"- עם כל כוחותיו ועוצמותיו השונים הרבה יותר רלוונטי מאשר "העם היהודי". איננו צריכים רק גבורה אלא הרבה יותר מכך.
בדיוק כמו שארץ ישראל נקראת כך ולא "ארץ היהודים", בדיוק כמו שתורת ישראל נקראת כך, ולא תורת היהודים, בדיוק כמו שמדינת ישראל נקראת כך, ולא "מדינת היהודים" -
כך לענ"ד ברור ש"עם ישראל" הוא הכינוי הנכון ביותר עבור העם היהודי שקם לתחיה מארצו.
אגב, למי שקצת למד הרב קוק, הרב בדבריו מזכיר את השם "ישראל" תמיד, ולא בשם "יהודי", ואני חושב שממש לא סתם..
כמו שכבר הזכירו פה קודם, יהודי זה מלשון יהודה. התכונות של יהודה היו גבורה ואומץ, ואותם התכונות היו הכרחיות לנו בגלות, שם היינו חייבים לעמוד בעוז ובגבורה נגד הקמים עלינו.
אז נכון שגם היום אנחנו צריכים את העוז הזה,
אבל אם אנחנו מבינים שחזרנו למצב של כלל ויצאנו ממצב הפרטים-
אז ברור ש"עם ישראל"- עם כל כוחותיו ועוצמותיו השונים הרבה יותר רלוונטי מאשר "העם היהודי". איננו צריכים רק גבורה אלא הרבה יותר מכך.
בדיוק כמו שארץ ישראל נקראת כך ולא "ארץ היהודים", בדיוק כמו שתורת ישראל נקראת כך, ולא תורת היהודים, בדיוק כמו שמדינת ישראל נקראת כך, ולא "מדינת היהודים" -
כך לענ"ד ברור ש"עם ישראל" הוא הכינוי הנכון ביותר עבור העם היהודי שקם לתחיה מארצו.
אגב, למי שקצת למד הרב קוק, הרב בדבריו מזכיר את השם "ישראל" תמיד, ולא בשם "יהודי", ואני חושב שממש לא סתם..
לענ"ד אין כזה הבדל בין המונחיםאיל אחר
אני לא רואה את המונח יהודי נופל בערכו. אדרבה, חז"ל השתמשו בו באופן חיובי ביותר.
זה בפירוש לא ביטוי גלותי.
ישראלי = מי שמזרע ישראל אבינו. זה מייצג את כל עם ישראל.y.yinon
יהודי מייצג רק מי שמשתייך למלכות יהודה
לעתים רבות מילה עוברת מעתק סמנטי ובעקבות כךאיל אחראחרונה
המשמעות מתרחבת. בוודאי שבמקרה של "יהודי" המשמעות התרחבה. יכול להיות שבגלל שיהודה הוא שבט המלכות, הוא הפך להיות מציין לכלל האומה (השערה בלבד).
כך או כך מדובר במונחים בעלי משמעות קרובה מאוד, ולעניין שאלת הפתיחה אין לכך נפק"מ.
הנביא ממלכות יהודה וקשור ליהודים ומדבר לפי ההרגלים שלy.yinon
של אלה שמשתייכים למלכות יהודה. אבל ישראלי הוא ביטוי המייצג את כל עם ישראל ולא רק את אנשי מלכות יהודה (יהודים).
יהודי זה כינוי, המצביע על השתייכות למלכות יהודהy.yinon
זהו ביטוי שנוצרבגין פילוג עם ישראל לשתי ממלכות (מלכות ישראל =כ10 שבטים, מלכות יהודה = כ3 שבטים).
מאחר ומלכות ישראל באופן כללי לא נמצאים כאן (למעט מעטים יחסית), הרי מי שמתגלה בעולם וכאן כעם ישראל, הווי אומר צאצא למלכות יהודה ולכן = יהודי.
מחפשים בני נוער לכתבהדבדב
לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)
מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון
על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.
אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.
אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411
תודה
כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב
לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)
מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון
על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.
אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.
אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411
תודה
הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך
האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?
הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירותאחרונה
בדיוק כמו בחיים האזרחיים
הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.
ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר
חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין
מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות.
הסיפור באורך 38 עמודים.
פרטים על הסיפור:
השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל.
תקציר:
ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.
אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.
עד להימור הגדול מכולם.
אני חדשההרהמורניק
סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!
משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
הפצות!!יהודי חסידי
ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.
הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.
בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf
יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.
כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות
אשמח לתגובות....
וואודומיה תהילהאחרונה
מדהים!
שלוםטאטע מלך העולם
יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.
ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?
רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...
תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!
זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini
אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.
כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.
האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?
האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?
או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?
העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.
מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה? (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)
אולי לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי?
אמממטאטע מלך העולם
זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...
אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם
הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...
בד"כ זה כן סותריהודי חסידי
אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?
לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.
אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך.
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם
זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...
אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...
עכשיו מבינים קצת יותר??
כן...יהודי חסידי
אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...
חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך.
וואי תודה!טאטע מלך העולם
אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??
ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה
אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...
כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...
בקיצור מורכב ביותר...
בדידותהרשפון הנודד
למה אפשר לחוש בדידות ברמה כמעט משתקת והאם זה אמיתי ומה אפשר לעשות עם זה?
לכן לנוער יש תנועות נוער. מפגשים, פעילויותפ.א.
כן אבל זה מרגיש לי קצת בריחה משום מההרשפון הנודד
בריחה? אשמח שתסבירפ.א.
אתה מרגיש בדידות כי אין לך חברים? מה עם חברים לכיתה בלימודים?
אתה לא חבר בתנועת נוער?
זה לא זההרשפון הנודדאחרונה
זה הנקודה יש לי חברים אבל אני לא רוצה לבנות את הקשר שלי רק בשביל להרגיש שיש לי חברים ואני לא בודד...(מוזמן להסתכל בשרשור החדש על ללכת לסניף מעורב שאתה לא כל כך מאמין בזה אבל צריך בסוף חברה..)
...הרמוניה
א- אדם בסופו של דבר מול עצמו גם כשהוא עם חברים וגם כשהוא לבד... האם אתה מהווה חברה טובה לעצמך?
מעניין לך עם עצמך? האם אתה חבר טוב לעצמך (רגשית)?
תכנס פנימה. בכל אחד יש עושר פנימי וזה תענוג לגלות אותו.
ב- נסה לשים לב לזה שאתה אף פעם לא באמת לבד, תמיד מושגח בידי מישהו שאוהב אותך אהבת עולם...