מביע צער עמוק על זה שהמוני אנשים נהרגו בצרפת ומקווהא"י זה קשה

שזה יוביל את צרפת ואת כל העולם למקום יורת טוב יותר מפוכח ביחס למציאות.

למה אני בכלל פותח את השרשור הזה? כי צריך להיות עצוב לנו גם על גויים שנהרגים ונטבחים מעבר לים.

כל מילה בסלעבאש ובמים

כןכן

מסכים מאודעשו יכין
יש לנו אחריות על כל העולם ולא רק על עצמנו.
כואב הלב לראות עולם שמסוגל לרצח כזה. האשמה היא לא רק על הטרוריסטים, עולם כזה הוא עולם פגום ומחובתנו לתקן אותו.
מצד אחד עצוב מצד שני לא כ"כדנאויא12345

עצוב על ההרוגים,

שמח על שאולי יתפקחו סוף סוף.

גם אם זה טוב כי זה יוביל להתפקחות זה לא משנה את הכאב.א"י זה קשה

והצער והאובדן. גם מהשואה יצאו דברים טובים וזה לא אומר שאנחנו שמחים ביום השואה.

אברהם אבינו מתווכח עם הקב"ה על אנשי סדום!! רשעים גמורים! רוצחים אנסים וגנבים שפלים!! עובדי ע"ז!

והוא רוצה להציל אותם.

יש מקום לאמר שירה על אויבים באופן מדויק. אבל חלאס. הגזמתם הפעם.

ולכןעבד נרצע למלך

עד היום אנחנו מתאבלים ועצובים על הפיכת סדום ועמורה.

 

<צ>

ולכן אברהם ראה לנכון לרחם עליהם ולהתפלל עליהםא"י זה קשה


לא התכוונתי שאני שמח על הפיגועדנאויא12345

אני ח"ו לא שמח על עצם הפיגוע ומצטער על כל הרוג ופצוע שם,

רק התכוונתי שאולי סוף סוף בגלל הפיגוע הם תפקחו קצת ביחס לגבי ערבים ומחבלים.

ועוד פעם ברור שאני לא שמח על עצם הפיגוע.

אברהם רצה לרחם עליהם בזכות הצדיקים ש[אולי] יש שם.עבד נרצע למלך

וכשה' אמר לו שאין שם אפילו עשרה צדיקים, אברהם קיבל את גזרת ה' ["ואברהם שב למקומו"] - ולא מצינו שהתאבל והצטער על מות הרשעים.

 

מכל מקום, אתה יודע אם היה שם (בצרפת) אפילו צדיק אחד, שאתה רוצה לחוס על כולם בעבורו? [בפשטות כולם שם כופרים/ עובדי עבודה זרה]

 

ועוד שכידוע נפסק ש"הַגּוֹיִים שְׁאֵין בֵּינֵינוּ וּבֵינֵיהֶם מִלְחָמָה...-אֵין מְסַבְּבִים לָהֶן הַמִּיתָה,  וְאָסוּר לְהַצִּילָן אִם נָטוּ לָמוּת, כְּגוֹן שֶׁרָאָה אֶחָד מֵהֶן שֶׁנָּפַל לַיָּם - אֵינוּ מַעֲלֵהוּ." [רמב"ם רוצח ושמירת נפש ד, טז]

- אם היית שם היה אסור לך להציל אותם, ואתה מצטער על מותם?!

 

 

למה בדיוק הוא לא בקש שה' פשוט לא יהרוג את הצדיקים??א"י זה קשה


לא אמרתיעבד נרצע למלך

שהוא לא רצה להציל את כל העיר.

 

אלא שזה בא רק מכוח הצדיקים, אם היו שם.

 

 

למה הוא רצה להציל רשעים??? ולמה לעזאזל ה' רצה שהוא יעשהא"י זה קשה

את זה??

אם הוא היה שם היה אסור לו להציל אותם!!

באמתעבד נרצע למלך

ה' רצה ללמד את אברהם את הנהגתו בעניין סדום ועמורה.

 

"וענין הירידה והראיה ... ועל דרך הפשט מפני שרצה הקב"ה לגלות לאברהם עניין סדום ולהודיעו כי אין בהם עושה טוב" [רמב"ן בראשית יח, כ]

 

ולבסוף, אברהם קיבל את גזרת ה'.

 

ואל לנו ללמוד מההווא אמינא של אברהם, במיוחד שכבר נפסקו לנו הלכות בעניין.

 

זה פירוש אחד. גם זה שאברהם מארח עובדי ע"ז שמשתחווים לעפרא"י זה קשה

שברגליהם. לא דבר פשוט מבחינה הלכתית.

ולא מדובר בהווא אמינא של אברהם! אברהם לא התחרט על זה שהוא רצה להציל את הגויים האלה. הוא הבין שהוא לא יצליח אז הוא ויתר. אבל הוא באמת רצה להציל אותם ולא מדובר בהווא אמינא.

 

ואני חושב שכשאנחנו מדברים על הלכות פסוקות שייך לדבר לע נקודת המוצא שלנו להלכה שהיא אהבה לכל האנושות תוך שנאה מתמדת לרשע.

אז לשיטתך, יש פהעבד נרצע למלך

"מחלוקת" בין הקב"ה לאברהם אבינו.

 

אני פוסק כמו הקב"ה.

 

[לשיטתי, אברהם שאל ביקש והתחנן וה' ענה לו - ובסוף קיבל את דעתו של ה']

 

 

נקודת המוצא שלי להלכה היא לעשות מה שה' רוצה ממני כמו שציווני ע"י תורותיו.

 

 

לא. הקב"ה פנה אל אברהם בשביל שיתפלל ויעשה את המוטל עליו.א"י זה קשה

מה ה' עושה מעבר לכך? לא שאלה שאברהם צריך לשאול.

אנחנו צריכים לשאול מה ה' עשה,עבד נרצע למלך

כדי לדעת איך לנהוג בעצמינו.

לדבוק במידותיו של הקב"ה, ללכת בדרכיו.

 

 

אני חושבת שזו הבנה פשטנית מידי.*בננית*

אם אני לא טועה, הקב"ה רצה את הדו-שיח הזה, ורצה שאברהם יהיה שותף ויתפלל, אפילו אם ההחלטה המעשית הייתה להחריב.

לא הבנתי מה טענתךעבד נרצע למלך


אגב זה טוב שאתה מנפיץ הלכה למעשה בלי חשבון.א"י זה קשה

תמצא לי רב אחד שפוסק כך הלכה למעשה.

אני מכיר הרבה גדרים שמשנים את מה שאתה אומר אבל אני לא מתכוון להתווכח איתך. פשוט תמצא לי רב שבימינו יפסוק כך. ואז תלמד לבד את הסיבות.

"וירא ויצר לו" וירא שמא יהרג ויצר לו שמא יהרוג

המתירים בימינועבד נרצע למלך

מתירים מטעמי דרכי שלום/ משום איבה/ כדי שהגויים גם יצילו אותנו 

- מסיבות פרקטיות, ולא בגלל שהשתנה/ התבטל הדין המקורי,

ולכן עדיין אין מה להצטער.

 

 

 

אתה החלטת שדרכי שלום ואיבה זה עניינים טכניים.א"י זה קשה

הרב יעקב אריאל חולק עליך. ועוד רבים

 

וצער על מוות של אנשים וטבח כזה נורא לא מתחיל מהתורה אבל עובר דרכה. חביב אדם שנברא בצלם חביבין ישראל שנקראו בנים למקום. עצוב לראות צלם אלהים מת ויחוד בנים למקום מתים. זה ביזוי להקב"ה שיש רצח בעולם ואני מבטא בצער שלי על מותם את בחירת ה' באנושות ונתינת צלם האלוהים להם, לעומת המכה שהבחירה הזאת סופגת.

והנה תשובה אחתא"י זה קשה

שאלה:
מהגמרא במסכת שבת נלמד שפיקוח הגל אינו מותר בשבת באם נפל הכותל על גוי - אלא רק מדין של איבה.
האם להלכה אכן רק מדין איבה אנו מפקחים מגוי? האם אינו חביב האדם שנברא בצלם כדי להתירנו להצילו אף בשבת הצלה ברורה?
האם אסור לפקח את הגל שנפל על בעל חיים ואנו יודעים שנפצע ועדיין חי? והרי צער בעלי חיים דאורייתא.

תשובה:
עיין רמב"ם הל' מלכים סוף פ"י ותיוכח שעזרה לגוי היא משום ורחמיו על כל מעשיו. כלומר, מעיקר הדין היו גם גויים ראויים לחמלה, אולם בגלל שנאתם ורשעתם נקבע אחרת. כשהנסיבות מחייבות עזרה לגוי חוזר הציווי הראשון של הרחמים למקורו.
ה"ה לענין שבת. שבת היא ערך עליון ומקודש. הותר לחללה רק על מי שמצווה על השבת משום חלל עליו שבת.אחת כדי שיקיים שבתות הרבה. גוי אינו בכלל זה. אולם כאשר נוצרות נסיבות של איבה חוזרת החובה להציל גוי בשבת למקורה הראשון.
אתיקנים רבים סבורים שכל המוסר האנושי בנוי על יסוד התועלת, שמור לי ואשמור לך.אומנם אין זו דעתנו, אך אם זה מוסרי בתרבות האנושית אין שום פגם בשיקול כזה ביחס לגוי.
צער בעלי חיים הוא אומנם מהתורה, אולם צורכי האדם עומדים מעליו. להווי ידוע לך שהחלב הבשר והביצים שאתה ניזון בהם הם תוצאה של צער בעלי חיים לא קטן.
עם זאת יש איסורי דרבנן שהותרו בשבת משום צעב"ח. לכן יש להתייעץ בפוסק מוסמך בשאלה של צעב"ח בשבת, כי אולי יש דרך להתיר את המעשה ע"י המרתו לאיסור מדרבנן.

 

לתשובות נוספות של הרה"ג יעקב אריאל

^^^די"מאחרונה
יש לא מעט רבניםעבד נרצע למלך

שמחילים על החילונים בימינו דין "מורידין" וכו', רק שאין היום לנו אפשרות בפועל לעשות זאת [אין לנו גנרל וצבא למלחמה כזאת...].

 

קל וחומר בן בנו של קל וחומר לעניינינו.

 

אבל דעתם לא תמיד נשמעת ברבים [אני הגעתי לרובם מספרים], מסיבות מובנות [השילטון התקשורת ובתי המשׂפח או פשוט כי רובם חרדים ולא לומדים אותם לרוב בציבור הדתי לאומי].

 

 

באמת עצוב.*בננית*
צער על מעשי הקב"ה שאובדים (גם אם אינם צדיקים..) ועל הרוע והרשעה של בני אדם בעולם.

אני מאוד מקווה שצרפת תתפכח, ובפרט היהודים שבה ().
חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

שלוםטאטע מלך העולם

יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.

 

ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?

רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...

 

תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!

זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini

אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.


כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.

האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?


האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?

או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?


העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.

מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה?  (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)


אולי  לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי? 

אמממטאטע מלך העולם

זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...

אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם

הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...

בד"כ זה כן סותריהודי חסידי

אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?

 

לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.

אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך. 
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם

זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...

אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...

 

עכשיו מבינים קצת יותר??

כן...יהודי חסידי

אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...

 

חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך. 

וואי תודה!טאטע מלך העולם

אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??

ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה

אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...

כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...

 

בקיצור מורכב ביותר...

אולי יעניין אותך