טוב, אולי שאלה קצת מטופשת..גפן המתוקה

אבל היה דיון סוער בשבט ועדיין אין לנו תשובה על זה:

אם במרשמלו יש חלקים מדגים (חלק אמרו שיש רק עצמות חלק אמרו שיש יותר),

ואסור לאכול דג ובשר ביחד,

אז נניח בל"ג בעומר צריך לשטוף את הפה בין המרשמלו לנקניקיה?

 

כן אני יודעת, שאלה שיא המפגרת אבל התווכחנו על זה שעות..בוכה/צוחק

במרשמלו יש ג'לטין דגים שעשוי אכן מעצמות דג. אחוזנפש חיה.
הג'לטין לא נראה משמעותי ביחס לדג ממשי. מה גם ששם דג אין עליו כבר.
אני לא בטוחה כלל שצריך
אבל שווה לברר אצל רב.
שאלה טובה
למה אסור לאכול דג עם בשר?די"מ
זה לא מוזכר בתלמוד ברמבם, ברי"ף ועוד.
בכל מקרה גם לפי מי שסובל שאסור לא נראה לי שיש בעיה לאכול מוצר עם ג'לטין ובטח כשלא אוכלים את זה ביחד.
בטח שזה מוזכר בתלמוד!! ונפסק להלכה בשו"עאביחי מנחם
(אולי התבלבלת עם דג וחלב שלט מוזכר בתלמוד וגם לא ברמב"ם ובשו"ע)
זה לא מוזכר בתלמודדי"מ
הרב ליאור מתיר למעשה.
זה כן. פסחים עואביחי מנחם
הרב ליאור פוסק כמו ערוך השולחן והמגן אברהם שבגלל שנתשתנו הטבעים אין בכך חשש סכנה.
אבל בכל מקרה זה מוזכר בתלמוד.
אגב, הבנתי שגם אבא של @ירא ורך לבב פוסק שאין בזה איסור
שכוייחדי"מ
לא יודע מה עם אבא שלו אבל אח שלו פוסק שזה מותר.
הגמרא אומרת שזה סכנה.ירא ורך לבב

והגמרא מביאה עשרות דברים שהם סכנה,

שהיום לא חוששים להם.

סתם מעלה סברא, לא יודע אם היא קשורה.

למה לזה חוששים ולשאר לא?אביחי מנחם
כי זה נפסק בטור ובשו"ע.
זה שאין חשש היום מפני הסכנה זה נכון, אבל השאלה אם יש לנו רשות לחלוק על חז"ל גם בדברים שהמדע משתנה
כי אתה יוצא מנקודת הנחה שמבוטלים לשו"ע.די"מ
פוסקים אחרים לא פסקו כך.
אני לא יוצא מנקודת הנחה כזאת, פשוט זאת המציאותאביחי מנחם
רוב הפוסקים ביטלו דעתם לשו"ע, בעיקר ספרדים.
אני אמרתי שזה עובדה במציאות שכמעט כל הפוסקים חוששים לדגים ובשר לעומת שאר הדברים שמוזכרים בגמרא משום סכנה ולא חוששים להם.
ומה ההבדל? שדברים שנפסקו בשו"ע התקבלו והשאר לא
לא מבוטלים, אבל פעמים רבות הוא משקף את מנהג כל ישראל.יזהר

מה קדם למה? זה לא משנה, אבל זאת המציאות.

הרבה פוסקים ספרדים כתבו שקיבלו הוראות מרן אפילו רבים חולקיםירושליםםםםם

עליו. הכוונה בעיקר שאין להקל נגד השו"ע. וגם יש שאמרו שאין לפסוק לאחרים להחמיר נגדו.

והרבה לא פסקו כמוהו.המצב חסה
חוץ מזה הסיבה האמיתית היא לא החכמה שבדבריו אלא הפרעות ותחילת תקופת הדפוס בה היה ניתן להשיג בנקל ספרים שאבדו או הושמדו בפרעות
מאיפה הבאת את זה?אביחי מנחם
ממה שקראתי הסיבה שבתפוצות הספרדים במזרח ובמערב קיבלו את דעת מר"ן היא מפני שהגיעו מכל התפוצות רבנים לסמוך אותו (ומכאן תוארו), דבר שבסוף לא יצא לפועל אבל נשאר הרושם על פני אותם חכמים מדמותו של מר"ן וכשהגיעו למקומות שמהם יצאו פרסמו שם את ספריו. לדוגמא ממרוקו הגיע רבי שמואל אבן דנאן לצפת לסמוך אותו, וכשוזר למרוקו הוא פרסם שם את דברי מרן וכך התקבלו פסקיו על יהודי מרוקו.
למעשה הוא כן אומר להחמיריזהר

אבל רק בדגים ובשר ממש. הוא מתיר לאכול דגים בשיירי רוטב של בשר וכדו'.

אני מחמיר לא לאכול דגים בכללדי"מ
כי זה מגעיל. בל תשקצו.די"מ
מה הקשר?המצב חסה
בל תשקצו מדובר על רמשים.

דגים זה בריא וטעים אם יהודים איך להכין אותם
לייקטוביה2

אין על הערינג וגעפילטעפיש

אגב רמבם וריף זה לא כל הראשוניםאביחי מנחם
בטור מוזכר בשם אביו הרא"ש שהיה נוטל ידיים בן דג לבשר משום סכנה
לא אמרתי שכל הראשונים אומרים ככה.די"מ
דימ . אני מקווה שתתפכח מללכת אחרי תועים .ברבור תימני
כן אני מתכוון לחתימה שלך . כדאי שתדבר עם רבנים גדולים ולא תגרר אחרי טפשים
בהחלט ברבורהמצב חסה
רק מרים את הראש וצועק
אני מבין שאתה טיפש כמוהו . מחריבי העםברבור תימני
יום אחד תתעוררטוביה2
ותגלה שהפכך מברבור לברווז.
אולי כן ואולי לא, מה שבטוח אתה ברבורהמצב חסה


עיין שולחן ערוךסמיילי...

פוסקים לפי השולחן ערוך

ברור שמותר!ירא ורך לבב

ואין לי כוח לנמק.

אנחנו לא רבניםדוס

תשאלי רב.

וירא ורך לבב אם לא תפרט למה לא נוכל להאמין לך.

אתה יודע שאתה לא מאיים..ירא ורך לבב


במרשמלו יש חלקים מדגים?!סתמישוו
טוב לדעת..
או חזיר.די"מ
ג'לטין
חזקה על גולשי הפורום החסודים שהם אוכלים רק מהדרין..יזהר


על המרשמלו אין בדץ, פעם אחרונה שבדקתיצבי-ליזציה
(המרשמלו הנמכר והנפוץ) כשר רק רבנות.

בכל מקרה, לא התייחסתם לזה שג'לטין זה דג לשעבר לשעבר.
יש מרשמלו מהדריןדי"מ
נמכר ונפוץ איפה? בריכוזים חרדיים מוכרים רק בד"ץ.יזהר


בריכוזים הלא-חרדיםסמיילי...


לדעתי זה בטל ב-60 אז אין צורך, עדיף לשאול רבהדסי שושה
אם יש שם יותר מ2 אחוז זה כבר לא בטל בשישיםהמצב חסה
אבל זה לא כזה עקרוני, דבר שנאסר מטעם מסוים בטל הטעם בטלה התקנה
לפי רוב הפוסקים (לפחות ע"פ מה שידוע לי) - זה לא בטל ב60ירא ורך לבב

בגלל שזה מעמיד, כלומר זה מה שגורם למרשמלו להיות ג'לי.

דווקא שאלה טובהמתנחלת גאה!


הי את^ יש לנו שם דומה בהתחלה לא הבנתי מה הולך..יומנים נשרפים

כי לא הגבתי אז.. קיצר צחוקיםקורץ

למתנחלת גאה!!מתנחלת גאה!

חחחחח..... לא נורא

ג'לטין יש.שירוש16

השאלה של איזו חיה.

 

זה גם יכול להיות חזיר או סוס.

 

שאלה טובה...

דגים ברוב המקריםהמצב חסה
השאלה דווקא מעולה! תראי כמה תתגובות נהיו ממנה...נפש חיה.


מה שאני זוכרטוביה2
שהיות וכל האיסור הוא מישום סכנה וכיום זה לא מסוכן - נוטים להקל מאוד. ולכן היות שזה עבר עיבוד מסיבי מאוד מתירים את זה.
נ.ב. זו הסיבה שעל מוצרים מסויימים שאינם אוכל יש הכשר. לפעמים מורחים את התבניות והמנג׳טים בחומרים דומים והכשרות זה כדי לוואדות שזה לא מחיות לא כשרות
הסכנה היא שתיתקע עצם.המצב חסה
מה הקשר למרשמלו אלוהים יודע
.אין קשר לעצמותטוביה2
אחרת מה הקשר בין בשר לדג זה גם כ"א בפני עצמו
כל האיסור הוא משום סכנההמצב חסה
סכנה בעירוב בין בשר לדגים, לא קשור לעצם.אביחי מנחם
כך כתוב בפסחים עו שצריך ליטול ידיים ביניהם, וכן מופיע בטור בשם אביו הרא"ש שהיה נוטל ידיו בין דגים לבשר משום סכנה. כאמור לא קשור לעצמות
מה הסכנה? הסכנה שתישאר עצם שאתה לא שם לב אליה,המצב חסה

ותיכנס לך בגרון.

 

אבל יכול להיות שיש עוד טעמים, בכל אופן זו הסברה שהורגלתי אליה מבית אבא

מוזראביחי מנחם
הסכנה שמוזכרת בגמרא, בטור ובשו"ע (או"ח קע"ג) היא משום שזה קשה לצרעת, השילוב בין הבשר לדגים עפ"י רפואת חז"ל מסוכן ויכול להוביל לצרעת. לא ראיתי בשום מקום שמוזכר סכנה שתבלע עצם.
מעבר לזה, אם הסכנה היא בליעת עצם אז זה לא קשור לרפואה ולא היה הווה אמינה לכמה אחרונים לכתוב שאפשר להקל בזה בימינו משום שנשתנו הטבעים.
הבנתי.המצב חסה
בסדר, גם לזה כבר לא חוששים.
זה מסתמך על חכמי הרפואה מבית העתיקה שמחקרים גילו שזו סברת טעות
לא יכול להיותטוביה2
כי זה לא קשור לשילוב של בשר ודגים (לפי דברך היה צריך לאסור לגמרי בשר או דגים או שניהם). ויתרה מזאת האחקונים שמתרצים בדעת השו"ע חלב ודגים - כבשר ודגים הרי שלפחות לשיטתם ברור שאין קשר
ראו מאמר הלכתי להקל בנידון.אהרן זב"ח

ראו חוברת נתיבות הכשרות - תשס"ב.

http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=47619&st=&pgnum=83&hilite=

ומסקנת דבריו: 

"והנה כבר בעבר נשאל בכעין זה מרן הגרי״ש אלישיב שליט״א מאחד הרבנים שנתעסקו לייצר ג׳לטין מבהמות כשרות אם מותר להשתמש בו בחלב והשיבו רבינו וז״ל: ״אם כי יש מקום למישקל ולמיטרא בהני מילא שהעלה הגאון בעל אגרות משה זצ״ל להיתרא להשתמש בג׳לטין המיוצר מעורות של בהמות טהרות במאכלי חלב, גם אם לא נמלחו העורות, אך זה נראה פשוט דעשויים מעורות כעין נייר שאין בו טעם אוכל כלל ומותרים לפי דברי הגאון האגרות משה, מותר למלאות אותם בדגים. וחזי לאיצטרופי מה שכתב המגן אברהם סימן קע"ג ס"ק א'."

הרי לנו דמרן הגרי״ש שליט״א אף שהסתפק לגבי שימוש בג׳לטין שנעשה מבשר כשרות בחלב, הרי לערבו בדגים התיר בשופי ואף צירף בזה דעת המג״א ״דאפשר שבזמן הזה אין סכנה כל כך" ־ בבשר ב דגים.  ובהא תבנא לדינא ־ שג׳לטין שמקורו מדגים מותר להשתמש בו בבשר, ואצ״ל לחלב, דחשש תערובת חלב בדגים, קיל טפי."

זה לא נכון במציאות. כיום מכינים ג'לטין מעורות ועצמות טריות.יזהר

ראו מאמר הלכתי מקיף בנושא:

http://asif.co.il/?wpfb_filepage=tl-es-1-6-pdf

 

 

בכל מקרה, זה לא נוגע לנידון של פותח השרשור, וגם מי שמחמיר בג'לטין באופן כללי יקל בדבר כזה.

לספרדים צריך לדעת מרן השולחן ערוך ליטול מים אמצעים..סמיילי...אחרונה

לא מספיק לשטוף את הפה..

חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

שלוםטאטע מלך העולם

יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.

 

ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?

רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...

 

תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!

זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini

אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.


כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.

האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?


האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?

או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?


העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.

מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה?  (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)


אולי  לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי? 

אמממטאטע מלך העולם

זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...

אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם

הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...

בד"כ זה כן סותריהודי חסידי

אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?

 

לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.

אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך. 
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם

זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...

אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...

 

עכשיו מבינים קצת יותר??

כן...יהודי חסידי

אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...

 

חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך. 

וואי תודה!טאטע מלך העולם

אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??

ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה

אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...

כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...

 

בקיצור מורכב ביותר...

אולי יעניין אותך