התייעצות- אשמח לתגובותילדונת

גדלתי בחברה נפרדת ואני ממש שמחה על זה ומודה על זה לה'.

עכשיו אני בגיל של שירות (לא עושה שירות) ותוהה לעצמי כמה זה נורא להתכתב עם בנים. כמובן לא למטרת נישואים ולא לשום מטרה באמת. סתם זה התחיל כהתכתבות טכנית לפני כמה שבועות עם בן מאוד תורני מהיישוב שקטן ממני בשלוש שנים. לא נרקם פה איזה קשר למטרה מסויימת, סתם ממשיכים להתכתב ללא סיבה.

השאלה היא אם זה בעייתי ולמה? ואם באמת צריך להשתדל להפסיק או למעט.

זה ממש לא נראה לי יגלוש לקטעים בעיתיים ובטוח שאנחנו לא ניפגש רק לזה. (שתי המשפחות יותר תורניות ממנו ואין שום סיכוי שהם יסכימו לנו דבר כזה..)

 

תודה רבה!

אין בזה רע אבל בשהיל למנוע בלאגן עדיף להימנע.נפש חיה.

לדעתי.
אם תרצי פירוט אשמח באישי.

מניסיון אין כזה דבר ''סתם'' התכתבות, במיוחד אצל אנשיםעשו יכין
שלא רגילים לשיחות כאלו מהחברה. יכול להיות שמבחינתך אין לזה משמעות אבל את לא יכולה להבטיח את זה על הצד השני. בכל מקרה קל מאוד לגלוש וקורה הרבה נפילות שאנשים לא דמיינו בכלל בהתחלה.
תפעילי שיקול דעת כי רק את יכולה להחליט ותשימי לב מתי דברים כבר סוטים מהפסים. זו לבד אולי לא סיבה מספקת להפסיק אבל כמובן צריך להיזהר ולהיות ערני. בעזרת ה' תחליטי נכון
אם זה עדיין רלוונטי... ניראלי שלא מתאיםמאמוש
עבר עריכה על ידי מאמוש בתאריך י"ט בכסלו תשע"ו 11:15

לפורום...

אולי כדי בצעירים מעל עשרים

אם אדם מכיר את בעצמו שלא יפול וזה דברים בגבול העניני מותר.anonimi g
עבר עריכה על ידי anonimi g בתאריך י"ט בכסלו תשע"ו 15:58
כל הגדרה אחרת אסור.
אם זה התכתבות ללא צורך. אז היא לא רצויה.
אנחנו בני אדםחפרנית גאה=)
וטבעי שיתפתח רגש יחד עם הקשר (וזה לא חייב להיות רגש בקטע רומנטי)
ומעבר לזה שזה לא כל כך מתאים, זה יכול כל כך להכביד רגשית, או לבלבל וכו'...
ומה עם "אל תרבה שיחה עם האישה"?!
קיצור, נראלי לא נכון, ובגלל שאת הבוגרת בעסק, כדאי שתהיי זאת שמפסיקה את זה
מבינה אותך. השאלה היא גם איך להפסיק?ילדונת


מה הבעיהאיש חשוב

בחיים לא נפגשת איתו ולא דיברת איתו בטלפון... שלחי לו הודעות קצרות ורק שעונות על השאלות וזהו... ועם הזמן הוא יבין שימאס לו....(כל הזכויות של השיטה שמורות ליקורץ)

לשלוח הודעהחפרנית גאה=)
תשמע, נראלי קצת בעייתי הקשר הזה וכדאי שנפסיק עם זה. או לא מתאים לי כל כך, אני משתדלת לא לדבר עם בנים..
או משהו בסגנון..
^^^ירא ורך לבב

ואפשר להוסיף, שאצל הבחור זאת כן בעיה, כי בד"כ זה יהיה מלווה בהרהורים.

כשנער (ואולי זה נכון רק על מי שגדל בחברה נפרדת) מתכתב עם בת זה יגרום לו במוקדם או במאוחר הרהורים.

תשובה''הכל לטובה''

אני חושבת שאין בעיה אם לא נפגשים..

פשוט לא להגיע למצב של היגררות לדברים שלא מאתימים(:

וכמובן תלוי על מה מדברים

א. תלמדי לשרשר נכון.ירא ורך לבב

אם את עונה למישו/י - תלחצי על 'תגובה' בהודעה שלו/ה, לא באחרון/ה שבשירשור, גם אם את מגיבה לפותח/ת השירשור.

 

ב. אם לא נפגשים, אמנם אין שום בעייה של ייחוד ונגיעה. אבל מתפתח רגש, וקשר. הרגש והקשר האלה לא נכונים לאדם דתי, כל עוד זה לא למטרת נישואין. כמו שכבר הוזכר לפני זה, "אל תרבה שיחה עם האישה" 

וחץ מזה, לבן, יכולים לבוא, ומצוי מאוד שיגיעו ההירהורים, אם הוא יהיה בקשר אפילו בלי פגישות עם בת שהוא יודע מכיר.

אם הוא לא היה יודע מי היא היה מה לדון.

לא הבנתי??someone

מה ההבדל בין הירהורים של בן להירהורים של בת??

בן כמה אתה?ירא ורך לבב


רגע!ירא ורך לבב

בכרטיס אישי בן,

בהודעות בת.

מה אמת???

בכל מקרה, מה הגיל שלך?

תאמת...someone

המשתמש של אח שלי....חושף שיניים

קיצור, בת כמה את?ירא ורך לבב


....someone

14+

אוף.ירא ורך לבב

זה לא תשובה לפורום.

בכל מקרה, הנקודה היא לא מהו ההירהור, אלא זה שבנים נגררים להיהורים בקלות הרבה יותר מבנות.

תסביר ליsomeone

למה זה היה משנה הגיל?? 

כי רציתי לדעת מה אפשר לומר ומה לא.ירא ורך לבב

בסוף נזכרתי שזה פורום, וכל תושבי הפורום רואים אז זה לא משנה, בכל מקרה אי אפשר לומר.

לא עכשיו אתה מסקרן אותי!!someone

כשאני יהיה גדולה אני יבין?!

סתם, אין מה להסתקרן.ירא ורך לבב

וכשתגדלי תדעי הכל בנושא הזה.

תודה רבהsomeone

זה ממש מעודד!

אתירא ורך לבב

רצינית או צינית?

..someone

גם וגם... 

ואתהsomeone

מגדיר אותי בתור אחת ממש קטנה...אני בכל זאת יודעת משהו בחיים האלה!

זה לא כדאי בכלל. בכלל. ואת מוזמנת לבדוק ולשאול בנות בזה.נפש חיה.


ירא ורך הלבב -אבני גזית
מתי תבין שרגש זה דבר סובייקטיבי משתנה מאדם לאדם????
זה שאתה מדבר עם מישהי ומהרהר, לא אומר שבן רואה בת ומדבר איתה הוא מהרהר, אתה אומר דברים שאין לך יכולת לקבוע בהם כי רגש הוא סובייקטיבי. אתה יכול מקסימום לומר על עצמך.
ובלי שום קשר. דיבור עניני מותר.!!! התורה לא אסרה את זה. אתה אוסר את זה ואין לך סמכות. אתה מחליט שכל דיבור גולש לקשר שלילי. אתה מחליט שכל דיבור מביא הרהורים. אבל התורה לא החליטה את זה ולא אסרה. התורה יכולה לאסור עליך אם אתה מכיר בעצמך שאתה מהרהר. אבל היא לא אסרה לכולם. ואתה ממציא הלכות בדברים שאין לך יכולת להכריע בהם. כי רגש הוא סובייקטיבי. את רואה את כל הבנים לפי איך שאתה מרגיש. וזה בעיה.
תשאל את אביך האם מותר לשמוע שירת נשים אולי תבין מה ההלכה מתירה ומה אוסרת.
דיבור ענייני מותר, אבל היא שאלה על התכתבות לא עניינית!ירא ורך לבב

לא אמרתי והחלטתי שכל דיבור גולש לקשר שלילי. אבל בהחלט כל התכתבות במשך שכועות יוצרת קשר ורגש.

 

ואני כן חושב שזה מביא הירהורים, מה לעשות, נולדנו עם יצר ובדיוק שם זה המרחב עבודה שלו.

 

לא יודע איזו תורה למדת שאתה אומר מה היא אסרה ומה לא, זאת התורה שאני מכיר:

- "וְאַל תַּרְבֶּה שִׂיחָה עִם הָאִשָּׁה....... כָּל זְמַן שֶׁאָדָם מַרְבֶּה שִׂיחָה עִם הָאִשָּׁה, גּוֹרֵם רָעָה לְעַצְמוֹ, וּבוֹטֵל מִדִּבְרֵי תוֹרָה, וְסוֹפוֹ יוֹרֵשׁ גֵּיהִנָּם" (אבות א ה)

- לגבי התכתבות אין כמובן התייחסות בחז"ל, כי זה דבר שלא היה, אבל כן מצינו בשולחן ערוך: "צָרִיךְ אָדָם לְהִתְרַחֵק מֵהַנָּשִׁים מְאֹד מְאֹד" (יו"ד סי' כ"א ס"א) ובכל השו"ע רק פעמיים כתוב מאוד מאוד, וזו אחת מהם, אולי אפשר ללמוד מזה משהו..

 

אגב, דוקא על זה (התכתבות בגיל הנעורים ללא מטרת נישואין וללא צורך) שאלתי במפורש את אבא שלי, והוא אמר שאסור.

 

לגבי שירת נשים, לכ"ע אסור אם זה מביא הירהורים או שאתה יודע איך נראית האישה. וגם אם אתה לא יודע - יש שחלקו (ומאוד מובן למה, הגמ' אומרת "קול באישה ערווה"(ברכות כ"ד ע"א) והרמב"ם כתב לגבי ערווה(וכל הנשים ערוות כי הן בחזקת נידות, במיוחד פנויות): "ואפילו לשמוע קול הערוה או לראות שערה - אסור"(הל' איסורי ביאה פכ"א ה"ב))

ואין לי מוש איך פסק מו"ר אבא, אבל ודאי שאם אתה יודע מי זאת - אסור.

 

מה זה המחיקה הזאת???עשן הכבשן
וְאַל תַּרְבֶּה שִׂיחָה עִם הָאִשָּׁה....... כָּל זְמַן שֶׁאָדָם מַרְבֶּה שִׂיחָה עִם הָאִשָּׁה, גּוֹרֵם רָעָה לְעַצְמוֹ, וּבוֹטֵל מִדִּבְרֵי תוֹרָה, וְסוֹפוֹ יוֹרֵשׁ גֵּיהִנָּם" (אבות א ה)

א. חכמים כותבים שהאשה האמורה "אל תרבה שיחה עם האשה באשתו אמרו קל וחומר באשת חברו". כלומר, חכמים אומרים לפי הבנתך את ה"תורה" שאסור לדבר עם אשתך.

ב. מובן שלא כתוב אסור אלא "אל תרבה" ולא בתור איסור תורה הילכתי אלא בתור הדרכה.

ג. בנוסף שהפירוש לזה הוא רק שהשיחה היא גולשת למקומות לא ראויים ומגונים מבחינת התורה. ולא סתם שיחת חיבה. הרי מדובר על אישתך. האם אתה תירש גהנם כי דברת איתה, או נתת לה מחמאה?!
המחיקה נעשתה סתם כי מי האישה לא קשור לדיון.ירא ורך לבב

לטענותיך:

 

א. מותר לדבר, ונצרך וחובה. אסור(וכמו שיבואר בב', לא בדיוק איסור...) להרבות איתה שיחה. אבל אכן זה עם אשתך, אבל עם מי שאיננה אשתך - ק"ו, כלומר להרבות ודאי וודאי שאסור, ואולי אף יותר מזה.

 

ב. נכון, אני אומר את זה ע"פ הדרכת חז"ל לא ע"פ קביעתם ההלכתית. אותי מעניין גם מה חז"ל חשבו שנכון שיהודי יעשה, לא רק מה הוא חייב, שדנים אם נכון שבחורה תתכתב עם בחור, נמצאת התשובה ברורה - חז"ל הדריכו שלא.

 

ג. כמו שכבר כתבתי בא', השיחה היא בעייתית גם אם היא לא גולשת לשום מקום, אלא אפילו אם היא גולשת לתחום ה"להרבות".

סתם אני רוצה להסביר את פשט המשנה: כל זמן שאדם מרבה שיחה עם האישה הוא גורם רעה לעצמו, ומתבטל מללמוד תורה, וסופו של דבר הוא גם יגיע למצב שבו הוא יירש גיהנם. לא שעל הריבוי בדיבור הוא יירש גיהנם.

אבני גזיתsomeone

אתה קצת חצוף! איך אתה מדבר ככה לבן אדם?! רואים שלבחור הזה יש שכל והוא הולך לפי דעת תורה! הוא חזק בזה ויש לו ידע!

למה אתה לא מביא מקורות לדבריך?ירא ורך לבבאחרונה


חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הספר:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

אולי יעניין אותך