היה לי תלמיד בכיתה ה', בבית ספר שעשיתי בו שירות ,
ילד מתוק, תלמיד מצטיין, מקסים, עוזר, עם הר של צרות. (אבא בכלא.. אמא שהוא כועס עליה מאוד,
פול קשיים בבית) .
כשהייתי נכנסת לכיתה שלהם היו מקרים שהוא היה מחבק אותי, ממש היה חסר לו חום בבית.
הייתי מחבקת אותו בחזרה , סה"כ הוא היה בן 10. לא 13. וברור לי שזה לא היה במובן של רגשות.
פעם ילד מהכיתה שהיה מבית דתי סטנדרטי, (היו כמה בודדים כאלה בכל כיתה) אמר לו שזה איסור נגיעה
אז אמרתי לו שהכל בסדר ושהם עוד ילדים.
ואז קרה, שבפעילות שהיו בה גם ילדים של הגרעין, שהלכו ללמוד בבית ספר בעיר אחרת,כי לא היה מתאים להורים שלהם שהילדים שלהם ילמדו בכיתה מעורבת בממ"ד היותר דוסי בעיר, אז פחות הכרתי אותם,
ליטפתי ילד קטנצ'יק, בכיתה ב' מקסימום, וכבוד-הרב הקטן אמר לי משהו בנוסח בנות לא נוגעות בבנים. ואז הבנתי שאולי בציבור מסויים משרישים מגיל קטן
את העניין של שמירת נגיעה, ולא מלקראת גיל בר מצווה, כמו אצלנו.
ולדעתי בקשר לשאלה של פותחת השירשור,
נוער עם פיגור קל / תסמונת דאון עוד יכולים להתאהב במדריכה שלהם.
אז לא ממש הייתי חושבת שזה טוב לאפשר נגיעה שהיא לא לצורך אלא לחיבה.
ילדים מתחת לגיל בר מצווה. נראה לי בסדר. אני לא רב אז בכל מקרה לא צריך לסמוך על התשובה שלי,
אני אומרת את דעתי.
ילדים עם פיגור קשה שלא מגיבים ולא מדברים.
לא נראה לי שזה בעייתי גם לאפשר מגע של חיבה.
הוא הרי לא אדם רגיל שמבין שאת בת והוא בן ומה זה רגשות חיבה בין בן לבת.