שאלהה (:נושבת באויר

התחלתי להתנדב במקום של ילדים עם פיגור .. ב"ה מתקדם טוב ואני נהנת (:

ועלתה לי שאלה- כמה אני צריכה לשמור נגיעה (מהחניכים) ? ברור לי שלתת יד , לעזור ללכת וכו' מותר, אבל כמה מעבר לזה? יש שם גם נוער .. אבל לתת חיבוק ? נשיקה? מותר? באמת כי אני אוהבת את הילד ..

אשרייך!! כל כך חשוברעיה123
אממ.. כשאני ביררתי לגבי זה אמרו לי לבקש חניכה/חניך קטן כי כל נגיעה היא נגיעה..
זה שאלה לרב... בהצלחה ענקית ושכוייח!!השתיקה שלי
מעריכה ממש.
הרביאירוש

דוב ליאור פסק לבחורים מישיבה תיכונית שיתנדבו אך ורק עם בנים.

אולי זה שונה כי זה בא מהצד השני, אבל לא נראה לי.. תשאלי רב. 

וואי איזה כיף לך!!החיים תותים

בהצלחהחיוך גדול 

ניראלי שכדאי לך כמו שכולם אמרו לבדוק בהלכה..

איפה שאני מתנדבתאוהבת את מלכנו
יש כלל "הגוף שלי הוא רק שלי" אז בין בנות כיפים וזהה בין בנים בייחוד שהם בגיל הנוער.. הם בדיוק כמונו ומפתחים רגשות אז עדיף להימנע מלפתח להם ציפיות. בכללי עדיף להימנע...
שאלתי את הרב אבינר.. אממ..רעיה123
השאלה הייתה קצת ממוקדת אך אולי זה יעזור לך...

שאלה:
ערב טוב. שלום וברכה כבוד הרב. ברצוני לשאול בעיניין שמירת נגיעה לגבי חניך. הילד מעל גיל בר מצווה אך אינו מגיב, אינו מדבר. הוא שומע, מרגיש ורואה. האם חלים הלכות שמירת נגיעה? תודה רבה.

הרב ענה שלא...
הרב שמואל אמר רק הכרחי.. לא ליטוף וכו..רעיה123
וואי מצטרפת ...תות שדה...

יש לי חניך מעל בר מצווה הוא תסמונת דאון אבל מבין... הוא מודע שהוא צריך לשמור והוא לא מחבק או משהו, אבל קורה שנוגעים במשחק או משהו... וחוץ מזה הוא חושב ש''להרביץ'' זה לא נגיעה אז קורה שהו כזה נותן צפחה בגב אני משתדלת להסביר לו אבל לא כלכך עובד... ואם הוא עושה משהו מותר לי להזיז לו את היד??

שאלה לרב. אם הוא מבין מסתמא שלא.נפש חיה.
נגיעה הכרחית מותרת.רעיה123
אני עם ילדים עם פיגור ואוטיזםמקום בעולם
ואמרו לי שלא. גם מתחת גיל בר מצווה אגב.. משתדלת, לא תמיד מצליחה.. באמת קשה, תנסי להפגין אהבה כלףיו בצורה שונה.. לפנק, לצפר, לשחק יחד..
למה מתחת לגיל בר מצווה אסור?כבשה מתולתלת

היה לי תלמיד בכיתה ה', בבית ספר שעשיתי בו שירות ,

ילד מתוק, תלמיד מצטיין, מקסים, עוזר, עם הר של צרות. (אבא בכלא.. אמא שהוא כועס עליה מאוד,

פול קשיים בבית) . 

כשהייתי נכנסת לכיתה שלהם היו מקרים שהוא היה מחבק אותי, ממש היה חסר לו חום בבית.

הייתי מחבקת אותו בחזרה , סה"כ הוא היה בן 10. לא 13. וברור לי שזה לא היה במובן של רגשות. 

פעם ילד מהכיתה שהיה מבית דתי סטנדרטי, (היו כמה בודדים כאלה בכל כיתה) אמר לו שזה איסור נגיעה 

אז אמרתי לו שהכל בסדר ושהם עוד ילדים. 

ואז קרה, שבפעילות שהיו בה גם ילדים של הגרעין, שהלכו ללמוד בבית ספר בעיר אחרת,כי לא היה מתאים להורים שלהם שהילדים שלהם ילמדו בכיתה מעורבת בממ"ד היותר דוסי בעיר, אז פחות הכרתי אותם,

ליטפתי ילד קטנצ'יק, בכיתה ב' מקסימום, וכבוד-הרב הקטן אמר לי משהו בנוסח בנות לא נוגעות בבנים. ואז הבנתי שאולי בציבור מסויים משרישים מגיל קטן 

את העניין של שמירת נגיעה, ולא מלקראת גיל בר מצווה, כמו אצלנו.

 

ולדעתי בקשר לשאלה של פותחת השירשור,

נוער עם פיגור קל / תסמונת דאון עוד יכולים להתאהב במדריכה שלהם.

אז לא ממש הייתי חושבת שזה טוב לאפשר נגיעה שהיא לא לצורך אלא לחיבה.

ילדים מתחת לגיל בר מצווה. נראה לי בסדר. אני לא רב אז בכל מקרה לא צריך לסמוך על התשובה שלי,

אני אומרת את דעתי.

ילדים עם פיגור קשה שלא מגיבים ולא מדברים. 

לא נראה לי שזה בעייתי גם לאפשר מגע של חיבה.

הוא הרי לא אדם רגיל שמבין שאת בת והוא בן ומה זה רגשות חיבה בין בן לבת. 

 

 

זה שהם לא מבינים כל כך, לא אומר שהם לא מרגישים.מקום בעולם
והתבגרות מינית של חינוך מיוחד הרבה יותר מוקדמת מחינוך רגיל. לכן..
לפי ההלכהshir20

כל איסורי הביאה מדוארייתא והנגזרים מהם (ייחוד, נגיעה וכו) חלים על גברים מגיל 9 ונשים מגיל 3.

האיסור כמובן לא חל על הקטין (למעט מדין חינוך) אלא על המבוגר שנוגע בו וכו.

מדין חינוך מרגילים גם ילדם קטנים יותר לקיום מצוות כגון נטילת ידיים, ברכת אשר יצר, ברכות הנהנים וכו ובכלל זה דיני צניעות כולל איסור נגיעה, אבל אין גיל קבוע לעניין זה וזה שונה בין קהילות שונות בין משפחות שונות ולעיתים בתוך המשפחה בהתאם להתפתחותו של כל ילד.

איסור נגיעה חל על נשים בדיוק כמו שהוא חל על גברים ולכן מדריכה שנוגעת בחניכים מעל גיל 9 עוברת לכאורה על האיסור.

לגבי הטיפול בנכים פיזיים או מנטאליים יש לשאול רב ספציפית לגבי כל ילד וילד , תוך התיחסות לתפקיד הטיפולי , רמת ההבנה של החניך ועד כמה הנגיעות הללו חשובות להתפתחותו של החניך ועוזרות לקדם אותו.

אסור מגיל 9. מצווה הבאה בעבירה - עבירה.המצב חסה
מצטער שאני קצת חסר רגשות בעניין הזה, אבל הלכה היא הלכה.

והרב אבינר יש חולקים עליו.
אני נמנע מלהגיד את דעתי בנושא עליו, בכל אופן לדעת הרמבם כל הנאה שבאה מקירבה עם בין המין השני אסורה.
מה רמת הפיגור, סוג הפיגור ודרך התקשורת של הילד?טובי =][=
כי זה משתנה.

בחור עם פיגור קל לפעמים מבין יותר טוב מאיתנו כל מה שקשור לקטע מיני ולגעת בו זה ממש איסור.
יצא לי כמה פעמים לשמוע מאנשים בעלי מוגבלות שכלית שהתאהבו במדריכות ששחנש"ו איתם וכאלה..

זה בעייתי.

לגבי הפיגור הקשה, החבר'ה שהרבה מהתקשורת איתם היא במגע זה אולי קצת יותר קל.

אני לא רב.
זה נושא שממש קשה לי כי מגע עם האוכלוסייה הזאת הוא די טבעי.
באופן אישי עם פיגור קל אני מנסה לשמור עם הקשה קצת פחות.
זה תלוי בגילאיםבתשירות בדימוס
אני התנדבתי למשל עם בוגרים ודרוש שמירת נגיעה מוחלטת, אבל עד כיתה ב' לא נראלי שיש בעיה..
איזו זכות גדולה וכנ״ל זאת שאלת רב!!!!יחי יחי המלך
מי אמר שברור שמתר לתת יד וכו'? אין הבדל בין הנגיעותjadataq

לגבי העניין עצמו בילדים שוטים, זאת שאלה לרב בלבד לא לפורום

אבא שלי רב ואני פעם שמעתי אותו עונה למישהיט1

שזה אסור והוא באמת מבין היתה לי פעם אחת עם צרכים מיוחדים 

אגב בכללי נשיקה וחיבוק לסתם אנשים זה מגעילjadataq

מחלות וכו'

אני לא בדיוק "נוער וגיל ההתבגרות", אבל ראיתי אז נכנסתי...חבוב

מעבר לשאלה ההלכתית (החשובה!) צריך לשים לב לשיקולים נוספים:

 

א. כאשר מדובר על גבר שעובד עם בנות בעלות פיגור/נכות וכדו' - חשוב לשים גבולות כדי למנוע אפשרות של קשר שמגיע למקום בעייתי.

נשים שעובדות עם גברים - זה פחות בעייתי במובן הזה.

 

ב. שיקול חשוב נוסף - רלוונטי רק מגיל מסויים - החבר'ה האלה הם בני אדם לכל דבר, הם עלולים להתאהב, גם כשלך זה לא נראה קשר עם סיכוי כלשהו. גם אם מבחינת המטפל/מתנדב המגע נעשה ממניעים טהורים ופשוטים, לא תמיד זה נחווה ככה. לכן, לפעמים עדיף לשמור על דיסטאנס מסויים, גם מבחינה פיזית וגם מבחינה רגשית.

 

ג. לפעמים זה טוב בשבילם להתרגל לזה שאין מגע עם כל אחד.

 

כל הכבוד על ההתנדבות ובהצלחה!

חיזוקים לדבריך.מישי' מאפושו'אחרונה

כאשר מדובר בגבר שעובד / מתנדב עם אוכלוסיה נכה, עם נכים או נכות, יש צורך באישור משטרה.

 

 

כמו שכתבת, הרגש עובד אצל כל בני האדם. נפוץ שאצל בעלי מוגבלויות הרגש לפעמים עובד שעות נוספות.. כשיש קושי בהבנת מצבים חברתיים וחוסר גבולות ברורים, זה רק מחריף. תופעת ההתאהבויות נפוצה מאוד וקשה מאוד. צריך להזהר מזה ולדאוג לשמירה על כל ההגבלות ההלכתיות בתוספות למצבי קיצון. אפילו אם אין מגע! כמו שטובי אמרה, התאהבויות רק בגלל צומי חיוך ושחנ"ש זה גם נפוץ מאוד ובעייתי מאוד. [אותה נקודה שמשבשת את הבנת הקשר גם מקצינה את התגובה..]

 

 

"הגוף שלי הוא רק שלי". כ"כ נכון וכ"כ חשוב להפנמה. לפעמים בעלי פיגור ברמה כזאת או אחרת לא מבינים את ההבדל בין מגע מינימלי עם מתנדב/ת לבין מגע בעייתי עם זרים..

 

בנוסף, עם כל ההמנעות והזהירות, חשוב להיות אדיבים ועדינים. נעימים ונחמדים. ולהפעיל שיקול דעת, כי אם חניך נחנק - ברור שמותר לך לעשות לו היימליך [אם את יודעת לעשות את זה] אם מישהי נופלת והמלוות לא מצליחות להרים אותה, ברור שמותר לגבר לבוא ולעזור.

 

ח"ח כל ההתנדבות! בהצלחה לך ותהני ממש ממש

 

חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

שלוםטאטע מלך העולם

יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.

 

ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?

רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...

 

תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!

זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini

אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.


כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.

האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?


האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?

או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?


העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.

מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה?  (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)


אולי  לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי? 

אמממטאטע מלך העולם

זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...

אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם

הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...

בד"כ זה כן סותריהודי חסידי

אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?

 

לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.

אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך. 
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם

זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...

אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...

 

עכשיו מבינים קצת יותר??

כן...יהודי חסידי

אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...

 

חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך. 

וואי תודה!טאטע מלך העולם

אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??

ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה

אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...

כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...

 

בקיצור מורכב ביותר...

אולי יעניין אותך