האם כולם יכולים לעשות (מי שלומד ) או רק יחידים בודדים?
האם ״כולל״ (לימוד בלא עבודה) טוב-אם באמת לומדים?רחמו
האם כולם יכולים לעשות (מי שלומד ) או רק יחידים בודדים?
כל זה ועוד- בהלכות ת"ת ברמבם...
נפש חיה.
אבל יש חולקים עליו לא?רחמו
ראבד? מוזמן להביא. או להעלות באוב שרשור שהיה כבר...נפש חיה.
לא אני חושב הכסף משנה במקוםרחמו
אכן, הכסף משנה (רבי יוסף קארו, מחבר השלחן ערוך).אדם כל שהוא
השולחן ערוך רחוק מלהיות נשיא ישראל ואב הסנהדרין הגדולההמצב חסה
והסיבה היחידה שנפסקה הלכה כמותו היא שבתקופתו החלה תקופת הדפוס ככה שספריו הגיעו במהירות לכל העולם.
זה לא שיקול הלכתי.
לכו תראו מה הגמרא אומרת לא מה אחרונים אומרים.
לא נכון מר״ן מאתיים רבנים נסמכורחמו
כולם הסכימו לו להיות רב. זה לא אומר שהלכה כמותו.המצב חסה
ולא אמרתי שזה בשביל הדפוס אלא בגלל הדפוס הספרים שלו זכו לפופולאריות,
שהרי עד אז כתבי הרמב"ם היו עיקר ההלכה.
ולא כזזה הבנתי איזה חכמה כל כך גדולה יש בזה.. גם אני יכול לקחת את הספר של הרב עובדיה,
הרב אלישיב, והרב שטיינזלץ ולעשות מהם חיבור אחד.. מה החכמה הגדולה פה?
אז אתה חושב שכל החכמים שאמרו שצריך לקבל אתרחמו
מחילה אם שמעתי תוקפני מדי אני רק מנסה להסביררחמו
תגובההמצב חסה
לא אומר שהם עמי הארץ אלא שיש פה טעות בהבנה הראשונית,
הרי הפסיקה הנכונה היא עפ"י גמרא, ואופן הלימוד הוא על פי סיכום של הראשונים.
בשולחן ערוך יש ערבוב מאוד גדול בין הדעות בין המושגים ובין העקרונות.
וגם יש כמה טעויות קשות שצריך להעמיד על דיוקן.
נ.ב.- נשדד לי הפלאפון אתמול, לכן אני לא אעלה שיעורים בערבית בשבוע הקרוב כנראה.
אוי. בע"ה המקום ימלא חסרונךנפש חיה.
חבל שאתה שחצן, מתנשא ומבזה תלמידי חכמים עצומים.יזהר
אפשר להסביר בטוב טעם ודעת למה לא קיבלנו הוראות השו"ע, גם בלי הזלזול הבוטה הזה באחד מגדולי החכמים, שידיו רב לו בכל תחומי ההלכה, והספיק בחייו לכחבר מגוון חיבורים חשובים ויסודיים.
מה הקשר בין מה שאמרת לבין מה שאני כתבתי?המצב חסה
אמרתי שהשולחן ערוך ספציפית זה לא חידוש הדור וזה לא הדבר הכי גאוני שקיים.
לא זילזלתי במחבר ולא המעטתי מערכו.
ואל תהפוך את זה להשתלחות אישית כמו שאתה נוהג קבוע הכל דיון על השו"ע, תביא טענות ראליות.
לא זלזלת?יזהר
"ולא כזזה הבנתי איזה חכמה כל כך גדולה יש בזה.. גם אני יכול..."
אתה אפילו לא שם לב מה אתה כותב.
זה שאין גאוניות באופן החיבור זה לא אומר שזלזלתיהמצב חסה
סך הכך אמרתי את מה שאני חושב טכנית.
זלזול זה להפחית מהערך שלו וזה לא הפחתה זה פורפורציה
תשמע, אתה מקשקשאביחי מנחם
ב. כבר כתבתי לך בשרשור אחר למה זה לא קשור לדפוס אבל בכל זאת אכתוב שוב. הסמיכה של 200 הרבהים היא זאת שגרמה לעולם, לפחות לעולם הספרדי לקבל את דבריו. לדוגמא ממרוקו הגיע רבי שמואל אבן דנאן לארץ ישראל על מנת לסמוך את רבי יוסף קארו, שכידוע בשביל לסמוך חכם על מנת שיהיה סמוך צריך הסכמה של כל חכמי ישראל כפי שכתב הרמב"ם. וכשחזר רבי שמואל אבן דנאן למרוקו הוא הפיץ שם את הבית יוסף והשולחן ערוך (בשלב זה רק את הספרים האלה ולא את שאר ספרי מר"ן), וכך קיבלו במרוקו את פסקיו להלכה. סיפור דומה התרחש בעוד מדינות בגולה, וכך התקבלו ספריו.
ג. בשביל להגידנאת מה שאמרת בסוף צריך להיות ממש בור בבית יוסף, בשו"ע, ובכללי הפסיקה של השו"ע. נכון, הוא אמר שהוא קטבע הלכה על פי הרמבם, הריף, והראש, אבל קצת עיון בבית יוסף מראה שזה ממש לא ככה בהמון מקומות. פעמים שחולק על הרי"ף והרמב"ם ומקבל את דעת הרא"ש ושאר הראשונים, לפעמים פוסק בניגוד לכלל בגלל המנהג שהיה בא"י, ויש עוד הרבה יוצאי דופן ואכמ"ל. מציע לך לפתוח את הבית יוסף ולראות כמה שקלא וטריא ועיון עמוק יש בדבריו. ממש לא עבודה מחשבית כמו שאתה מנסה לצייר
לא ירדת לסוף דעתיהמצב חסה
אגיב כשאהיה יותר מרוכז
אני מחכה..אביחי מנחםאחרונה
עפר לפומך! למדת פעם בית יוסף?!?!jadataq
כן
המצב חסה
ואתה?
למדת בית יוסף או למדת בית יוסף של הרב שלך?
אם למדת פעם בית יוסף ואתה חושב שמה שעשה מר"ן הבית יוסף הואjadataq
דבר של מה בכך ואתה מסוגל גם, כנראה שאתה גם גאוותן וגם חי בסרט.
תאכל קצת עפר, באמת
אולי אני גאוותן אבל אתה לא עונה לעניןהמצב חסה
וגם לא קורא נכונה את מה שאני כותב
אין לי עוד מה לענות לך,jadataq
נכתב לך במפורש שהרמב"ם מתיר ונהג בעצמו לקבל שכר על לימוד תורה.
יש הבדל גדול בין קופת צדקה לבין אח שנותן לך מעשרות. וכנ"ל לגבי כוללים שמקבלים תרומות מאנשים ב-ר-צ-ו-ן.
אחי תירגע! למה אתה כועס?רחמו
מה ההבדל?המצב חסה
דרך אגבטוביה2
השו"ע נסמך ע"י רב אחד - רבי יעקב בירב
הוא זה שנסמך ע"י כמעט כל גדולי א"י
(אני לא מזלזל ח"ו בשו"ע אבל סיפור הסמיכה לא קשור להאם לפסוק כמותו שהרי אף אחד לא באמת מתייחס אילו כאל "סמוך" כיום)
לגב המאתיים רבנים...אדם כל שהוא
[שנתנו לעניין הזה כאן כמה פרשנויות שונות]
המקור שמצאתי ביחס לזה [החיד"א, גם בברכי יוסף, וגם בשם הגדולים, מערכת ספרים, בית יוסף], מתייחס לדרך ההכרעה שנקט הבית יוסף ע"פ שלושה עמודי הוראה, רמב"ם רי"ף רא"ש-
ברכי יוסף חושן משפט סימן כה ס"ק כט
כל ימינו נצטערנו על דברתי מלכי צדק מרן זצ"ל בפשר דבר שעשה לענין הוראה ללכת אחרי הרי"ף והרמב"ם והרא"ש, ובמקום דתרי מינייהו מסכימים לדעת אחד הכי נקטינן כידוע...
ועתה אמת אגיד אשר שמעתי מפום רבנן קדישי ששמעו מפי הרב הגדול מופת הדור מהר"ח אבולעפייא זלה"ה, שקבל מזקני גאוני דור שהסכימו בכלל זה דמרן קרוב למאתים רבנים מדורו, וכך היה אומר כי כל אשר יעשה פסק מרן עביד כמאתן רבנן. אלו דבריו ז"ל.
1. בלי קשר לדיון העקרוני על דרך הפסיקה...אדם כל שהוא
בנושא שלנו, הכסף משנה מאריך מאוד בדיון בדברי הגמרא עצמה, הן בדחיית הראיות של הרמב"ם, והן בהבאת ראיות נגדיות.
2. הדפוס לא הומצא בימי רבי יוסף קארו. משנה תורה לרמב"ם נדפס כתשעים שנה לפני השלחן ערוך.
(הרמב"ם נדפס ברומי שנת רלה, ומהדורה ראשונה של השו"ע נדפסה בונציה שנת שכה).
הכסף משנה זה חיבור אחד, השולחן ערוך זה חיבור אחר.המצב חסה
2. אני מדבר על הפופולאריות של הספרים, כי את ספרי הרמב"ם כולם הכירו בשונה מספרי השו"ע,
ולכן מהסקרנות ומהשם שיצא לספרים הם זכו לפוםולאריות הזו.
1. התייחסתי לדבריו בנושא של השרשור.אדם כל שהוא
דברים שמופיעים בצורה מנומקת תוך כדי דיון בגמרות בכסף משנה.
2. הטענה שספר הלכה הפך להיות ספר הפסיקה הכי מקובל בעם ישראל בגלל סקרנות נשמעת לי די חלשה.
אם תכתוב ספר הלכה, זה יהיה ספר מאוד מסקרן, זה לא יהפוך אותו לספר מקובל בעם ישראל.
תגובההמצב חסה
1 אני צריך להסתכל במקום. מקווה עוד השבת- אם אני אזכור.
2 הספר הפך למקובל כיום בזכות אופן כתיבת הספר- בהתייחסות לנושאים ה''אקטואליים'' בלבד.
בעבר הוא הגיע לתוצה גדולה בזכות העובדה שהוא נבנה באופן של ''קיצור הלכות מעשיות''.
את שאר הסיבות אני אכתוב ברגע שזה יהיה יותר מסודר אצלי בראש,
בגדול הסיבה שהיום הוא הפך למקובל ביותר זה הסיבה שהוא כספר הלכה פשטני לא מביא שום אזכור
בוויכוחים אידיאולוגיים (קבלה, בית מקדש, ארץ ישראל) ולכן הוא נוח לקריאה ל''חובבנים''.
רמב"ם ספר זרעים, הלכות שמיטה, פרק י"ג, הלכות י"ב-י"ג.jadataq
חמור קופץ בראשהמצב חסה
אשריך שזיכית אותי בבזיונותjadataq
כן, למספר שנים מוגבל.יזהר
אין הצדקה לחיים ופרנסה על חשבון אחריםעשו יכין

אז אל תהיה סטודנט.שירוש16
שניהם מתפרנסים על חשבון המדינה= האזרחים.
כל אחד מבין שמה שכתבת זו דמגוגיה פשוטו כמשמעו.מי האיש? הח"ח!
חייל - בדומה לשר בממשלה, למנהל חברה ציבורית או לעורך דין במשרד המשפטים - יש לו עבודה מוגדרת ונמדדת בתפוקתה, דהיינו תרומתו לבטחון המדינה. זה שבישראל באופן ספציפי החוק (היבש) מחייב גיוס כל אזרח ואזרחית זה מפני האינרציה התחוקתית הממארת של הרשות המחוקקת, שהותירה על כנה הוראת שעה מערב הכרזת העצמאות עד ימינו אלו (ובושתו הגדולה של הימין הישראלי הנה שהוא מותיר על כנם עד רגעים אלו את חוקי מצב החירום מאז, דהיינו מסרב לקחת אחריות ולהיות אדוני הארץ, ללא היזקקות לחוקי מצב חירום, ובכך מחזק יותר מכל את תקוות האוייב לחזור ולתפוס את הארץ מידי ריבונות עם ישראל). ולכן התרגלנו יותר מדי לחשוב על "החיילים המיותרים שצובעים עצים". אבל לעצם העניין ברור שמצפים מחייל לתרום תרומה (ואפילו בלי פרנסה אמיתית, שהרי מה שמקבל חייל זה דמי כיס ותו לא). אני גם הבהרתי בעבר בדיונים בפורומים שבוודאי הצבא עוד יידרש בהכרח לסוגיית גיוס החובה וזה כנראה יבוטל למרות הקשיים החקיקתיים הגדולים. וממילא זה המצב כיום באופן מעשי. דברייך בנוגע לחיילים הם דמגוגיה עזת מצח בלשון המעטה.
לגבי סטודנטים - חלק מכוח הקיום של מדינה מודרנית הוא המחקר ההישגי האינטלקטואלי (עוד לפני שדנים בתרומה הממשית של בעלי השכלה גבוהה בעבודה המקצועית). זו תחרות שישראל מחוייבת לה מכוח אמנות שונות, חוזים וכדומה. אני יכול להסכים באופן כללי שמה שאמר המגיב שהגבת לו הוא לא מוכח ולא בהכרח נכון, אבל הדוגמאות שהבאת לא מחזקות את הטענה שההיפך מדבריו הוא הנכון. אם סטודנט ישראלי למתמטיקה יוכיח שהשערת גולדבך נכונה, המדינה כגוף מממן תראה בהצלחתו צידוק ממשי להשקעה בו. ולכן, לגבי לימוד תורה - ההבדל הממשי בין עשייה זו לעשייתם של חיילים, של סטודנטים למתמטיקה או של כלכלנים במשרד האוצר - איננו השאלה האם התפוקה "מדידה" או לא, אלא העובדה שמנהיגי הציבור הדתי (ולעצם העניין, החרדי) מסרבים בכל תוקף שתהיה מדידה מכל סוג שהוא לתפוקה. היינו, לא מקובל עליהם שיהיה פיקוח על החינוך העצמאי, על עולם הישיבות או על הבחור הבודד בגיל שמונה עשרה. הם מגרשים באלימות את מי שמעז לדפוק בדלת הישיבה לספור נוכחות בשעה אחת עשרה בבוקר. עוד לא שמעתי על סמל משמעת בבסיס שלא היה איכפת לו כמה חיילים נוכחים במסדר דגל בשעה שבע בבוקר.
לא לגמרי מדויק.טוביה2
בדומה לחלק גדול מהחיילים לא ניתן לכמת את יחס העלות-תועלת מאותם האברכים - ולכן המדד שלי הוא האם הציבור רוצה בזה או לא.
הטיעון שלך בנוגע לסטודנטים לא מתחיל בכלל היות שאתה מסתכל על לימודים באונברסיטה בצורה יעילה הרבה יותר ממה שהיא באמת. יש מחלקות שלמות שאין בהם שום תועלת (או לפחות כמעט שום תועלת) אני מדבר כמובן על למודי עברית סיפרות ואמנות שאין בינם לבין לימוד תורה - שום הבדל לעניין הזה.
כמו כן המדינה משקיעה הון תועפות בספורט ותרבות שכמובן לא נותנים לה יותר מאברכים ככה שהטיעון שהשלאון משלם לאברכים באופן מיוחד הוא ממש מוזר
טוב מאודדוס
לא יודע לפי מה אנשים אמרו את מה שאמרו פה אבל ברור שמי שיכול ללמוד תורה באמת כל החיים שלו שילך ללמוד תורה.
למה??
אולי מחר אפרט לכם.
לכל החיים?ענבל
לדעתי רק יחידי סגולה.
אפילו בכתובה הבעל חתום על פרנסה, אז אני לא מבינה בכלל מאיפה התרבות של אישה מפרנסת ובעל לומד.
(וכדי שלא יחשבו לקפוץ לי עם זה מתישהו-
אני לא נגד שאישה תעבוד, אני מאוד בעד. אבל אני גם לא חושבת שהבעל צריך כל היום לשבת בבית המדרש)
נעשה קצת סדרטוביה2
אני מסכים עם יזהר שזמן לא רב אחרי החתונה - במציאות של היום - זה כמעט צורך בסיסי. (למי שמכיר יומני נדבורנה יש שם סיפור יפה על זה.)
אבל מי שמתכוון לחיות כך - זה כבר סיפור יותר מורכב כי יש באמת בעיה של להתפרנס על התורה. אומנם ברור שהחברה צריכה אנשים כאלו ולכן אם הוא מתכוון להיות מלמד או פוסק אני אישית יושב שאין שום בעיה בכך.
נ.ב. הרמבם בזה הוא לא כל כך ראיה כי כשהו כתב את ספריו ההלכתים הוא אכן לא עבד אלה התפרנס ע"י אחיו, לכאורה לא שונה ממלגה בכולל.
נושא קצתיאירוש
מורכב, בכל מקרה הנה הרמב"ם (הלכות ת"ת פ"ג ה"י):
כל המשים על ליבו שיעסוק בתורה ולא יעשה מלאכה, ויתפרנס מן הצדקה – הרי זה חילל את השם, וביזה את התורה, וכיבה מאור הדת, וגרם רעה לעצמו, ונטל חייו מן העולם הבא; לפי שאסור ליהנות בדברי תורה בעולם הזה.
אמרו חכמים, כל הנהנה מדברי תורה, נטל חייו מן העולם. ועוד ציוו ואמרו: לא תעשם עטרה להתגדל בהם, ולא קורדום לחפור בהם. ועוד ציוו ואמרו: אהוב את המלאכה, ושנא את הרבנות. וכל תורה שאין עימה מלאכה, סופה בטילה; וסוף אדם זה, שיהא מלסטם את הבריות.
צריך לשים לב שהוא מדבר על אדם שמנסה להתפרנס מהצדקהטוביה2
כנל לגבי ניוול שפחות שיך כאשר מקבל את מה שמגיע לו בזכות.
הבעיה העיקרית היא לחיות על חשבון הלימוד - דבר שלכאורה אוסר גם את הסכם ישכר וזבולון שהיה נהוג ע"י הרמבם עצמו בשעה שכתב את זה
הוא בדיוק מדבר על אדם שלא עובד אלא לומד תורה כל החיים שלוהמצב חסה
והיום המציאות מדברת בעד עצמה.
ע"ע הרב פינטו.
לא נכון בכללטוביה2
הוא מדבר על מי שאין לו מקור הכנסה קבוע "וכל תורה שאין עימה מלאכה, סופה בטילה; וסוף אדם זה, שיהא מלסטם את הבריות." נכון שהוא גם מתנגד לרעיון של תשלום עבור לימוד - אבל היות שבשעה שכתב את זה היה נסמך בעצמו על שולחן אחרים (אחיו) צריך לדחוק בדבריו שזה כאחד שדורש מאחרים שיפרנסוהו ע"מ שיוכל ללמוד, אבל אם הציבור רוצה לכאורה לא אמורה להיות בעיה
תגובההמצב חסה
אתה מתכחש לכתוב.
"כל המשים על לבו שיעסוק בתורה ויתפרנס מן הצדקה"
אחר כך זה מוסר, שאומרים שלא הכרח אבל סביר שאדם כזה כשלא יהיה לו מה לאכול הוא ילסטם את הבריות.
דבר נוסף- הרמב"ם לא שם על לבו להתפרנס מן הצדקה, אלא הוא עשה את זה מחוסר ברירה,
והעובדה היא שבסוף ימיו הוא שימש כרופא והתפרנס מיגיע כפיו.
אני ממש לא מתעלםטוביה2
למדתי את זה השבת ויותר מצדקתי.המצב חסה
תקרא את הערות הרב קאפח על ההלכה הזאת..,
אין לי. אשתדל לראות מחר.טוביה2
אז אצטט משהו מדברי הרב קאפח-אדם כל שהוא
"כי הצדקה אחת יכולה להתקבל גם על דעת רבנו והיא הנימוק של עת לעשות לה' הפרו תורתך לפי הבאור וההבנה שאנו מבינים אותו כיון שלפי תנאי החיים המצוים כיום קשה מאד לשקוע במ"ט שערים שהעולם שקוע בהם ועם זאת ללמוד תורה לעומקה ולרחבה לפיכך חייבים לנהוג כפי שנוהגים וכעין בטוי חז"ל בטולה זהו קיומה אך שאר הנמוקים יש לרבנו מה להשיב"
לא מועילטוביה2
זה סוף דבריו. והוא כותב את זה בדחק גדולהמצב חסה
תקרא את כל התוכן, זה שני דפים מלאים.
הוא התחיל לעבוד שאחיו טבע ומתאביחי מנחם
סבבה.המצב חסה
האם הרמב"ם נהג כשורה או שלא - זזה לדיון אחר.
בכל אופן דנים פה בעיקרון.
שמע, אתה מצחיק. הרמב"ם כתב את היד החזקה בזמן שהתפרנס מאחיוjadataq
משמע שהציטוט שהבאתי מובן מאליו, מותר לקבל מאחרים אם תורתך אומנותך.
אסור להתפרנס מצדקה (קופת ציבור, שנורר וכו') כשאתה לומד תורה וזה חילול השם.
תגובההמצב חסה
שוב אתה עונה לא במקום.
זה שהרמב"ם עשה מעשה שיכול להיות שהיה אסור לו ויכול להיות שהוא עשה משום "עת לעשות לה' הפרו תורתך"
זה לדיון אחר.
ולא ענית לי תשובה.
עובדה שהוא כתה שמי שלומד תורה ומראש מתכוון להנות מהצדקה הוא מחלל את השם והוא כותב מפורשות
בפירוש המשניות שמי שעושה את זה הוא מחלל את ה' ואין לו חלק לעולם הבא
שמא וספק ספיקא ואולי... כמה פילים כבר דחפת דרך החור של המחט?jadataq
פומבדיתאי תהיה מחמאה בשבילך
הבאתי לך מקור מפורש מהרמב"ם שאומר שמותר, לך ויישב לעצמך את הקושיה, אינני רבך
אתה מרבה בדברים ולא עונה לעניןהמצב חסה
איפה הרמב"ם אומר שמותר לאדם לחיות על חשבן אחרים מלכתחילה למעט כוהן בעבודת המקדש?
לפי הידוע ליnobody
תפסיקו כבר לצטט את הרמב"ם מאתרים של כופרים... הרמב"ם גם פסקjadataq
אחרת לגבי מי שתורתו אומנותו ורוצה להיות כמו שבט לוי.
ציינתי את זה כמה פעמים בשרשור הזה, לכן, כדי להמנע מחוסר נימוס, לא אעתיק שוב.
ברור!ט1
רמב"ם:המצב חסה
הלכות תלמוד תורה פרק ג:
ט [י] כל המשים על ליבו שיעסוק בתורה ולא יעשה מלאכה, ויתפרנס מן הצדקה--הרי זה חילל את השם, וביזה את התורה, וכיבה מאור הדת, וגרם רעה לעצמו, ונטל חייו מן העולם הבא: לפי שאסור ליהנות בדברי תורה, בעולם הזה.
י אמרו חכמים, כל הנהנה מדברי תורה, נטל חייו מן העולם. ועוד ציוו ואמרו, לא תעשם עטרה להתגדל בהם, ולא קורדום לחפור בהם. ועוד ציוו ואמרו, אהוב את המלאכה, ושנוא את הרבנות. וכל תורה שאין עימה מלאכה, סופה בטילה; וסוף אדם זה, שיהא מלסטס את הברייות.
יא מעלה גדולה היא למי שהוא מתפרנס ממעשה ידיו, ומידת חסידים הראשונים היא; ובזה זוכה לכל כבוד וטובה שבעולם הזה, ולעולם הבא: שנאמר "יגיע כפיך, כי תאכל; אשריך, וטוב לך" (תהילים קכח,ב)--"אשריך" בעולם הזה, "וטוב לך" לעולם הבא שכולו טוב.
נא ללמוד רמב"ם כמו שצריך ולא לגלות פנים בתורה (שאין לו חלק)jadataq
חלק לעוה"ב כמובן.
רמב"ם ספר זרעים, סוף הלכות שמיטה (פרק י"ג).
יב וְלָמָּה לֹא זָכָה לֵוִי בְּנַחֲלַת אֶרֶץ יִשְׂרָאֵל וּבְבִזָּתָהּ עִם אֶחָיו מִפְּנֵי שֶׁהֻבְדַּל לַעֲבֹד אֶת ה' לְשָׁרְתוֹ וּלְהוֹרוֹת דְּרָכָיו הַיְשָׁרִים וּמִשְׁפָּטָיו הַצַּדִּיקִים לָרַבִּים שֶׁנֶּאֱמַר (דברים לג-י) 'יוֹרוּ מִשְׁפָּטֶיךָ לְיַעֲקֹב וְתוֹרָתְךָ לְיִשְׂרָאֵל'. לְפִיכָךְ הֻבְדְּלוּ מִדַּרְכֵי הָעוֹלָם לֹא עוֹרְכִין מִלְחָמָה כִּשְׁאָר יִשְׂרָאֵל וְלֹא נוֹחֲלִין וְלֹא זוֹכִין לְעַצְמָן בְּכֹחַ גּוּפָן. אֶלָּא הֵם חֵיל הַשֵּׁם שֶׁנֶּאֱמַר (דברים לג-יא) 'בָּרֵךְ ה' חֵילוֹ'. וְהוּא בָּרוּךְ הוּא זוֹכֶה לָהֶם שֶׁנֶּאֱמַר (במדבר יח-כ) 'אֲנִי חֶלְקְךָ וְנַחֲלָתְךָ':
יג וְלֹא שֵׁבֶט לֵוִי בִּלְבַד אֶלָּא כָּל אִישׁ וְאִישׁ מִכָּל בָּאֵי הָעוֹלָם אֲשֶׁר נָדְבָה רוּחוֹ אוֹתוֹ וֶהֱבִינוֹ מַדָּעוֹ לְהִבָּדֵל לַעֲמֹד לִפְנֵי ה' לְשָׁרְתוֹ וּלְעָבְדוֹ לְדֵעָה אֶת ה' וְהָלַךְ יָשָׁר כְּמוֹ שֶׁעֲשָׂהוּ הָאֱלֹהִים וּפָרַק מֵעַל צַוָּארוֹ עַל הַחֶשְׁבּוֹנוֹת הָרַבִּים אֲשֶׁר בִּקְּשׁוּ בְּנֵי הָאָדָם הֲרֵי זֶה נִתְקַדֵּשׁ קֹדֶשׁ קָדָשִׁים וְיִהְיֶה ה' חֶלְקוֹ וְנַחֲלָתוֹ לְעוֹלָם וּלְעוֹלְמֵי עוֹלָמִים וְיִזְכֶּה לוֹ בָּעוֹלָם הַזֶּה דָּבָר הַמַּסְפִּיק לוֹ כְּמוֹ שֶׁזָּכָה לַכֹּהֲנִים לַלְוִיִּם. הֲרֵי דָּוִד עָלָיו הַשָּׁלוֹם אוֹמֵר (תהילים טז-ה) 'ה' מְנָת חֶלְקִי וְכוֹסִי אַתָּה תּוֹמִיךְ גּוֹרָלִי':
פששהמצב חסה
ומה אתה רוצה להגיד בזה?
הוא מדבר רק על נחלה לא על עבודה.
תלמד עברית, "לא זוכין לעצמן בכח גופן" זה נקרא פרנסה.jadataq
הדגשתי במפורש, למה אתה מתנהג כמו חציל?
אני אבדוק יותר מאוחר מה הפירוש המלא.המצב חסה
רק לגבי שאלת כמה שעות..אדם כל שהוא
לכאורה, הכיוון של המתירים ללומדי תורה להתפרנס מאחרים, היא שמקבלים כסף כדי שיתאפשר ללמוד, ולא לומדים בשביל כסף.
כך, שמי שלומד חלק מהיום, ויש לו אפשרות לעבוד כדי לפרנס את עצמו בשאר השעות, מסתבר שצריך לעשות את זה.
"מקבלים כסף כדי שיתאפר ללמוד"המצב חסה
עיין בתגובה אחת מעליך
לא אמרתי שזו דעת הרמב"ם.אדם כל שהוא
טוב ומועיל.שירוש16
שבט לוי להזכירכם היה יושב ולומד. להפך מהרמב''ם- היה אסור להם לצאת ולהתפרנס. השבט חי 'על חשבון' העם.
האם זה מתאים לכל 11 השבטים הנותרים?- מסתבר שלא. עובדה שהתורה מצפה מהאדם לצאת ולעבוד לפרנסתו.
יהודי שיושב ולומד מספר שעות ביום על חשבון פרנסתו זה עסק בינו לבין אישתו. אם היא מוכנה לפרנס שיהיה להם לבריאות.
זה נפסק במפורש ברמב"ם שכל השבטים כך, ציינתי לעילjadataq
למקרה ולא ברור, ספר זרעים, הלכות שמיטה, פרק י"ג, הלכות י"ב-י"ג.
הרמב"ם כותב שהוא לא נוחל ולא יוצא למלחמה.המצב חסה
זה לא קשור לאוכל.
החיחד שפטור מלהכין אוכל לעצמו זה הכהן שמשרת במשמרת בבית המקדש
מה הקשר לאוכל? תלמד רמב"ם כמו שצריך כבר!jadataq
זאת עברית פשוטה, לא זוכין לעצמך הכוונה לא מתפרנסים.
תקרא קצת את הנושאי כלים שם
איך אני מת על אנשים כמוךהמצב חסה
שחושבים שנושאי כליו של הרמב"ם באים להסביר אותו והם עושים את זה גם כשהרבה פעמים הם בכלל לא מבינים מה הרמב"ם רצה.
אפשר לראות את זה כשחוקרים כל נושא לגופו.
ואני לא יודע מי הם נושאי כליו שאתם קוראים להם נושאי כליו, מה שבטוח זה שכל מפרש כותב את מה שמתאים לו בתוך מה שהרמב"ם כתב.
אני שבדקתי את הנושא מתוך בורות מלאה נדהמתי לקרוא כמה סילופים יש מתוך הכתוב.
ושוב רואים כמה חשוב "חכמים היזהרו בדבריכם.. ונמצאו התלמידים הבאים אחריכם..."
ואם למדת רמב"ם כמו שצריך אז תכתוב כמו שצריך ואל תבלבל במוח
הבאתי לך מקור, וחוץ מבזיונות לא אמרת כלוםjadataq
אז תקרא שוב מה כתבתיהמצב חסה
אם זה כל מה שהבנת מדברי, אין לי מה להוסיף יותר
לא בריארחמו
חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין
מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות.
הסיפור באורך 38 עמודים.
פרטים על הספר:
השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל.
תקציר:
ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.
אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.
עד להימור הגדול מכולם.
מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com
את יכולה להפסיק להספיםנקדימון
אף אחד לא רוצה פה לקרוא את מה שאת מציעה. אין לזה היענות.
אין כמעט אנשים חדשים שמצטרפים לפורומים אז מה שאת עושה זה פשוט לטמטם לנו את המוח.
אולי די כבר?!
נשמע סיפור מענייןקעלעברימבאראחרונה
חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין
מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות.
הסיפור באורך 38 עמודים.
פרטים על הסיפור:
השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל.
תקציר:
ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.
אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.
עד להימור הגדול מכולם.
מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com
הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך
האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?
הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות
בדיוק כמו בחיים האזרחיים
הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.
ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר
..יהודי חסידיאחרונה
אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא
הפצות!!יהודי חסידי
ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.
הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.
בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf
יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.
כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות
אשמח לתגובות....
וואודומיה תהילה
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי
וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
...יהודי חסידי
....יהודי חסידי
...יהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה
אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"
הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות
מחפשים בני נוער לכתבהדבדב
לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)
מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון
על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.
אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.
אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411
תודה
כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב
לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)
מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון
על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.
אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.
אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411
תודה
חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין
מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות.
הסיפור באורך 38 עמודים.
פרטים על הסיפור:
השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל.
תקציר:
ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.
אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.
עד להימור הגדול מכולם.
אני חדשההרהמורניק
סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!
משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!






