האם ה״נוער הגבעות ״ מתגייסים לצבא?רחמו
מה ההגדרה של נוער הגבעות?ירא ורך לבב
ביטוי מצחיק.
הומצא ע"י התשקורת.
אבל בכללי התשובה היא לא, יש בודדים. ויש עוד בודדי שגויסו בעל כרחם.
זה אינדיבידואליאביגיל.
לא,יאירוש
נעצרים מלא פעמים עד שלא רוצים אותך...
אבל זה גם עניין אישי. יש יוצאי דופן.
לא ניראליהחיים תותים
אין הסבר.ירא ורך לבב
זה הגדרה שהתקשורת בנתה.
בעיקרון הכוונה פחות או יותר לנערים שבונים את א"י ומקימים גבעות.
ע"פ התקשורת הם גם אלה שעושים תגי מחיר ומציתים מסגדים ורכוש ערבי.
הם לא מתגייסים כי הם שונאים את המדינה, ואם היה להם את הכוח הם היו מורדים בה.
ככל הידוע לי..אדם כל שהוא
מבין ה"נערים שאוהבים את ארץ ישראל ומקימים גבעות", יש חלק ששונאים את המדינה ואם היה להם כח היו מורדים בה. [ואולי אפילו כאלו שמדמיינים שיש להם כח ומנסים באמת למרוד], וחלק שהם בעלי השקפה ציונית-דתית ביחס למדינה.
אלה שהם עם השקפה ציונית - לא מפרים את החוק ונמצאים בגבעותירא ורך לבב
הם אולי עושים את זה רק מידי פעם.
בד"כ הם ילכו לישיבות ויעשו את זה מהצד.
אבל הכל עניין של הסתכלות מה זה נוער גבעות.
לא נכון.די"מ
או יותר נכון עזבה את השטחalezish
ומי שנשאר להחזיק את הגבעה שלה
קשה להגדיר אותו כציוני 
חחחדי"מ
מי ה״רב״ או המורה דרך של אלה שלא ציונים ושרוצים למרודרחמו
מי הרב של אלה שמקיימים מצוות? יש להם רב או מנהיג?אני77
גם לאלו וגם לאלו-לחלקם יש ולחלקם אין. ולאלו שיש-הם מפוזרים בין רבנים ומנהיגים שונים.
והרבה פעמים זה שלמישהו אין רב, זה לא מחסרון באדם, אלא מחסרון במנהיגים שיתאימו לאנשים הפשוטים.
מצוות?!?!?!רחמו
כן. מצוות.אני77
מה כל כך מוזר בלקיים מצוות?
ושמא הבנת שאני מתכוון לומר ש"לא ציונים ורוצים למרוד במדינתנו הקדושה"="מקיימים מצוות"?
לא לזה התכוונתי.
אהרחמו
הם עושים מצוות. איך הסקת את זה שהם לא עושים מצוות?אני77
יכול להיות שהמרד שלהם הוא לא מצווה, אבל זה לא קשור.
ועכ"פ עיקר הטענה שלי היתה שלהרבה מאד יהודים כשרים אין רב בלי קשר ליחס שלהם למדינה, וזה לא בהכרח מעיד על חסרון מהותי בשיטתם הרוחנית. ושגם לאלה שלא אוהבים את המדינה יש רבנים.
רק סתם שאלתי אם יש להם מנהיגרחמו
או שהדת שלהם יצוקה אצלם מספיק חזקירא ורך לבב
(כמו כל מאות אלפי החרדים)
והם רואים שהמדינה עושה כל כך הרבה דברים רעים,
וכבר הוציאה את עצמה מלהיות "קדושה".
ולכן הם מוכנים להקריב נפשם בשביל מפלתה
לכבוד ה' ולקירוב הגאולה.
אני מבין את סאטמר שיש להם רב שלהם וכל ההשקפהרחמו
מה המקור בהלכה שהמדינה קודש?!ירא ורך לבב
בש"ס, ירושלמי, גאונים, ראשונים ואחרונים זה לא מופיע.
זה הדבר היחיד שהם חולקים.
זה לא מתחלוקת הלכתית זה מחלוקת השקפתית.
מותר לבנאדם לחשוב קצת.
להפעיל את השכל שה' נתן לו,
ולהגיע למסקנות שלו, ועל פיהם ללכת.
כל עוד זה לא סותר את ההלכה.
וזה לא סותר את ההלכה.
זה לא הדבר היחיד שהם חולקים, ולא הנקודה המרכזית..אדם כל שהוא
[לפחות בעיני].
סאטמר זה מבוסס בהלכה??זקוק לגאולה
הם מטיפים לשנאת ישראל. והחפץ חיים כתב בעצמו (קונטרס אהבת ישראל) שכל מי שאינו מקיים את מצוות "ואהבת לרעך כמוך" (או לפחות משתדל לקיים אותה ככל יכולתו) אינו עדיף כלל מאדם שאוכל נבלות כל היום. שהרי שנים מצוות בתורה, ומי אתה שתחליט איזה מצווה מוצדק לא לקיים ואיזה כן??????????
ואגבזקוק לגאולה
כל מי שאינו משתדל לקיים את המצווה הזאת אינו שונה, בין אם הוא סאטמר, ברסלב, גושניק, הר המורניק, גר בשומרון, או גר בטיזנאבי. זו מצווה כוללת, ואדם שלא משתדל לקיים אותה, תורתו פגומה.
מה הקשר?ואהבת לרעך
איזה חטאים?די"מ
בוא נגזיםציון חמדתי
למה לריב?די"מ
שאלה טובהאין קדוש כה'
למה להתגייס לצבאמשל מדינת הכפירה הזא?די"מ
הכל תלוי במה אתה מגדיר "נוער הגבעות" נחלה נניח כן מתגייסיםדי"מ
מלבד שזו מדינה קדושהרחמו
מה קדוש בה?די"מ
מה אתה מתכוון כשאתה אומר "נוער הגבעות" אני לא גר בגבעה כבר יותר משנה וחצי ואני כבר לא כל כך נוער...
בורא עולם נתן לנו את המדינה הזאת והיא האתחלתא של הגאולהרחמו
לא הבנתי את ההודעה שלך.די"מ
שאלתי "למה" זה שהרבנים אמרו בהכרח הופך את זה לנכון?
אמרתי ראשית צמיחת גאולתנו -זה לא קדושרחמו
מה הקשר למדינה?!ירא ורך לבב
דוקא בגלל שחזרנו לארץ,
אנחנו רוצים לגאול אותה מידי שלטון שכופר בה'.
שמכניס הרבה (@די"מ, כמה זה עומד היום?) חברים לכלא ללא סיבה.
שמענה כמה מחברינו בחקירות שב"כ ללא תנאי מחיה בסיסיים.
שנותן לפריצות להשתולל.
שנותן לסרטן הערבי לפרוח ולרצוח אותנו.
שלא נותן לנו להתפלל בהר בית ה'.
שלא נותן לנו להתיישב בארץ.
שלא נותן לנו לבנות עוד גבעות, ועוד יישובים בארץ ישראל.
או בקיצור, תוקע את הגאולה.
לא עוזר לה בכלל להתקדם.
הוא אמנם עזר פעם (גם זה, היה בצורה חלקית, כי גם פעם היו מלא מלא בעיות, אבל פעם היה גם טוב).
אבל היום הוא רק תוקע את הגאולה.
אז למה לשרת בצבא של מדינה כזאת?
למה להכתיר אותה כראשית צמיחת גאולתינו?
למה לחגוג את יום העצמאות שלה?
למה לא לנסות למרוד בה?
אני מסכימה עם חלק מהטענות.אוהבת את מלכנו
באף אחד מהדברים זה לא סותר את ההלכה.ירא ורך לבב
להשחית דברים של גויים, ולהרוג גויים בשעת מלחמה זה מותר ומצווה.
האם עכשיו זה מלחמה או לא? שוב, מחלוקת השקפתית, אבל הרבה רבנים, וכך גם הסברא הפשוטה, שכן, עכשיו מלחמה, הם הורגים אותנו, זורקים עלינו אבנים, מנסים לקחת לנו את ארצינו.
הלכה: גזל הגוי אסור, אבל מותר בשעת מלחמה.
אמנם יש כאלה שאומרי שזה מותר רק לצורך המלחמה, אבל גם אם כן, אם זה לצורה אז ודאי מותר.
חילול ה'? תלמדי קודם כל את גדר חילול ה', ואז תגידי מה נחשב חילול ה'.
אולי זה חילול ה' שיהודים מתים ואין נקמה? חשבת על זה?
התקשורת שונאת מתנחלים בלי קשר. כי הם רוצים את ארץ ישראל לעם ישראל.
וההתפרעות הזאת עוזרת איכשהו???אוהבת את מלכנו
בזה אני מסכיםירא ורך לבב
לכן אני לא גבעון.
אבל אני לפחות מבין אותם.
לא כ"כ נכון...*#נשר#*
באיזשהו מקום ההתפרעויות בכמה מקומות דווקא עזרו מאוד,
לא שאני מסכים איתם.. אבל אלו העובדות.
מה ההגדרה שלך לחילול ה'?אוהבת את מלכנו
לי אין הגדרה. לרמב"ם יש.ירא ורך לבב
לא זוכר אותה כרגע.
אבל זה לא הנקודה.
הנקוד היא שרק צריך להבין שאולי הם טועים, אבל הם לגיטימיים.
דייקת מהרמב"ם?זקוק לגאולה
זה לשון הרמב"ם (סה"מ ל"ת סג) "...כשיעשה אדם ידוע במעלה ובטוב פעולה אשר נראה בעיני ההמון שהיא עבירה, ואין ראוי לנכבד לעשות דמיון הפועל ההוא, אפ על פי שהפועל מותר הנה הוא חילל את ה'" וכו' ע"ש (וכן כתבו הסמ"ג (ל"ת ב) והחינוך (רצה) והיראים (סימן ו/שמ). עכשיו לפי כל/רוב הדעות כל אחד מישראל נחשב "ידוע במעלה" לעומת גויים, לכן צריך להימנע מכל מעשה שמתפרש לגנאי בעיני הגויים (כמובן רק מעשים שאין חובה לעשות, אך מה שיש חובה - אסור לבטל לא משנה מה).
כמובן שכנראה יש יותר דקויות בזה, אך זה הרעיון הכללי.
מה נראה לך?*#נשר#*
עכשיו אולי זה באמת זמן מלחמה וגזל הגוי מותר,
אבל אתה כפוף לצבא ולמדינה שאתה נמצא בה ואסור לך לעשות מה שבראש שלך. נקודה.
בוודאי שצריך למחות וכו' אבל מכאן עד לעשות דברים שלא בתחום שלך ויכולים לפגוע בפעילות של הצבא-
הדרך עוד גדולה.(חוץ מזה שרובם המכריע של הרבנים אומרים שלך בתור אדם פרטי אסור לעשות את זה)
כן, זה חילול ה' שיהודים מתים ואף אחד לא מוחה.
כן, צריך לפעול ולעשות דברים.
אבל אולי תסתכל גם במבט יותר כללי על עמ"י ותבין שאם עכשיו תצא לרחובות ותנסה להסביר לעם את האמת האמיתית, זה יעזור פי כמה לטווח הרחוק?..
אלא ם כן אני מבין שהצבא הוא חלק מהבעיה.ירא ורך לבב
ואני נלחם גם בו כשהוא בא לפנות אותי מהבית.
אה"נ, אבל זה שהם טועים לא הופך אותם לבעייתיים.
הם מסתכלים על זה אחרת,
ושיעשו מה שהם חושבים שנכון.
גם אני נלחם בצבא כשהוא בא לפנות אותי מהבית...*#נשר#*
(וזה מה שכמעט כולנו עשינו בגוש קטיף).
אבל כל אחד עם קצת שכל מבין שהצבא "קצת" יותר מועיל מאשר מזיק...
וכן,יש פעמים שצריך לבוא ולהתנגד לפעולות שלו,אבל לעשות את העבודה במקומו/
לצאת לפעולות נגד ערבים כשאין לך מושג למשל אם אין שם בדיוק איזשהו מארב הלילה?
למה מי אתה?..
לא הבנתי מה אתה אומר בזה.ירא ורך לבב
שאם אתה חושב שהצבא הוא בעיה אז יש לך בעיה.*#נשר#*
נכון יש לי בעיה, הצבא.ירא ורך לבב
כן אבל לא באלימות נגד החיילים רק סרבנות אתה מסכים?רחמו
סרבנות לֶמה?*#נשר#*
לפינוי גוש קטיףרחמו
כן.*#נשר#*
בווודאי שצריך לסרב,
למה אתה היית מפנה?
לא, רק הזכרת את זהרחמו
יעני הם חושבים שצריך לעשות באלימות ר״ל נגד יהודיםרחמו
לא הבנתי,תסביר את עצמך.*#נשר#*
אמרת למעלה ״גם אני נלחם בצבא כשהוא בא לפנות אותי מהבית״רחמו
מה הבעיה?די"מ
אין בעיה -רק שאלתירחמו
סרבנות בתור חייל והתנגדות בתור אזרח.*#נשר#*
ולא, אני לא יבוא להרביץ לחייל.(ואם שאלת את עצמך אז יש הבדל בין התנגדות לאלימות..)
כן לזה אני מסכים עם #נשר#רחמו
ואם מישהו חושב שמה שיועיל לעם ישראל זה..אדם כל שהוא
חלוקת הארץ, שתי מדינות לשתי עמים, ולצורך כך צריך לגרש כמה עשרות אלפי יהודים מביתם?
והוא גם חושב שזה נכון הלכתית, בגלל פיקוח נפש?
גם כאן תגיד שזה שהוא טועה לא הופך אותו לבעייתי, אלא הוא מסתכל על זה אחרת ויעשה מה שהוא חושב לנכון?
אבל יש חכמים!!!!!!!! שקצת יותר יודעים ממת הקטןרחמו
אולי זה יפתיע אותךיזהר
אבל יש רבנים חכמים גדולים וצדיקים, שלא חוגגים את יום העצמאות, ולא רואים שום 'קדושה' במדינה. שמעת על זה? הם קיימים באמת.
זה גם יהיה לגיטימי.ירא ורך לבב
לא קראתי לרצח הרב עובדיה..
אבל זה לא רבין.
אני לא יודע מה היו השיקולים של רבין..אדם כל שהוא
[אני מניח שהשעניין ההלכתי פחות העסיק אותו, אבל לא יודע האם הוא חשבו שזו טובת עם ישראל].
אבל אם נניח היית יכול להכניס לכלא פוליטיקאי שתומך בתהליך מסוכן כזה [כי הוא מאמין שזה יעזור לעם ישראל], וזה היה עוצר את התהליך [אין לי דוגמא הגיונית לזה, אבל לשם העיקרון], היית עושה את זה?
ולמה אתה לא אומר, כמו שכתבת קודם..אדם כל שהוא
שהוא מסתכל על זה אחרת, ושיעשה מה שהוא חושב שנכון?
זה שרוב הרבנים אוסרים זה אף פעם לא הוכחהזקוק לגאולה
אפילו אם אתה צודק מבחינה עקרונית, יש אנשים שנתלים בקש וסומכים על דעות יחיד קיצוניות וכו', אז אף פעם אל תדחה מישהו אלא אם כן אין לו מיעוט טוב לסמוך עליו.
אין לי מספיק אצבעות לספור...די"מ
אתה בטוח שהבעיהיאירוש
הנקודה היא כזאתירא ורך לבב
כמו שכתב הרב קוק: "את החילונים אני אוהב בתכלית האהבה, אבל את החילוניות אני שונא בתכלית השנאה".
את העם אני אוהב.
את דעתם אני שונא.
המדינה היא אכן ייצוג של דעתם.
דרך אגב,ירא ורך לבב
בג"ץ עושה מה שהוא רוצה, גם אם העם לא רוצה, וגם אם בכנסת החליטו אחרת.
יש לנו מדינה אחסן!!רחמו
The bestרחמו
כל עודיאירוש
אם המדינה היא ייצוג של דעתם...אדם כל שהוא
אז מה הטעם להלחם במדינה?
נניח ש"הפלת את המדינה", העם נשאר אותו עם.
אז מה תעשה הלאה, תקים שלטון שלא מייצג את דעת העם ותכפה אתו על העם?
מי יכפה אותו על מליוני אנשים, קבוצת מיעוט קטנה [ליתר דיוק, אוסף קבוצות מיעוט קטנטנות] בתוך הציבור הדתי, כשגם הציבור הדתי הוא מיעוט?
^^^^^^^^^יאירוש
הוא באמת לא חושב שצריך להפיל את המדינה.די"מ
המדינה היא ממש אינה ייצוג של דעת העםיזהר
המדינה היא ייצוג של 3% של שמאל קיצוני ששולטים בכל תפקידי המפתח המרכזיים. זה כולל את התקשורת, מערכת המשפט (בג"ץ, פרקליטות, מוסד היועץ המשפטי), פקידות בכירה במשרדי ממשלה, ועוד ועוד.
יש גם ממשלה וכנסת, שכוח השלטון שלהם מאוד מוגבל ומגוון חרבות משפטיות ותקשורתיות מאיימות עליהם תדיר. וגם הם לא בדיוק עונים על המצע שלהם, ובפועל העם יכול לבחור בין שמאל רשמי לשמאל שמחופש לימין.
זה על רגל אחת. יש עוד הרבה להאריך. במשפט אחד: דמוקרטיה זה לא משהו, אבל הלוואי שהייתה כאן דמוקרטיה אמיתית. מצבנו היה טוב בהרבה.
המדינה אמנם אינה ייצוג מדוייק של דעת העם...אדם כל שהוא
אבל
1. התיאור שלך מופרז מאוד, וכמדומני שמצביעי מרץ, [שעל פי דבריך כנראה הם השולטים במדינה], מתוסכלים למדי מהתנהלות השלטון.
2. אם הייתה כאן דמוקרטיה יותר דמוקרטית, אז בנימין נתניהו, או מישהו דומה, היה בראשות הממשלה והיה מנהל את המדינה באופן יותר חופשי, בלי שיסנדלו אותו.
אם מישהו רוצה "להפיל את המדינה" ולעשות משהו שונה מהותית, השאלות שלי עדיין רלוונטיות.
3. כוחו של המיעוט ששולט במערכת המשפט, תלוי בכך שאין נגדו רוב נחוש. רוב נחוש בכנסת ובממשלה שמחליט לצמצם את כוחה של מערכת המשפט היה יכול לשנות את זה. אין צורך ותועלת בפעולות בכלים של "הפלת המדינה".
הבעיה כאן, היא שאין לך את הרוב הנחוש הזה בציבור, ולכן אין לך אותו גם בכנסת.
ולגבי התקשורת, חלק ניכר מהתקשורת היא בכלל לא חלק ממערכות המדינה
YNET יותר משמעותי מערוץ שבע, כי יותר גולשים קוראים בו, לא כי המדינה מעדיפה אותו.
ולכן, במישור של התקשורת הכתובה והאינטרנטית הכלים לשינוי הם כלים של שוק חופשי.
אכן, הרוב לא נחושיזהר
זה חלק מהעניין. הכוח של הערב רב הוא באחיזת העיניים, בדעת.
רוב העם שבוי.
כתבת את השורש ק.ד.ש בהקשר המדינה כמה וכמה פעמיםדי"מ
וגם הרבה פרטים אחריםרחמו
סליחה?! שקר!ירא ורך לבב
כך הסכימו חכמינו?
מאות ואלפי הרבנים החרדים הם לא חכמים?!
הם דת אחרת?
לא אבל החכמים הציוניםרחמו
כי יש להם ראש גלותי,ירא ורך לבב
והם מפחדים שיקחו להם את התקציבים של לימוד התורה
ועוד אלפיים תירוצים.
אבל להתגייס הם לא מתגייסים.
לחגוג יום העצמאות הם לא חוגגים.
לקלל את המדינה הם מקללים.
אין מה לומר אם אתם לא הולכים אחרי חכמינו ומנהיגינורחמו
עם כל הכבוד לכםרחמו
פעם חשבתי שנוער הגבעות הולכים אחרי דרכו של רב כהנא ע״ה אבל באמת זה שונה לחלוטין!
זה שאתה רוצה להכניס יהודים קדושים לכלאירא ורך לבב
רק בגלל שהם מוכנים למסור נפשם למען ארץ ישראל עם ישראל והגאולה,
לא הופך אותם לבעייתיים, אלא אותך.
בעיקרון, אם קצת הייתי מגזים, הייתי אומר שלאדם כמוך יש דין מוסר.
אנשים עם אידיאולוגיה יהודית, מוסרים נפשם.
ואתה אומר שאתה שמח שהם בכלא.
תתבייש!
לפני שהם יהרגו את חצי המדינה בהמרד שלהםרחמו
הם לא הרגו יהודים.ירא ורך לבב
ושיהרגו כמה שיותר ערבים.
כמו שצריך.
היהודי היחיד שנהרג ע"י "טרור יהודי" (@די"מ, תתקן אותי)
זה היה יצחק רבין, אבל הוא לא באמת נהרג ע"י הטרור היהודי אלא ע"י השב"כ ודומיו.
וגם אם הוא היה נרצח ע"י יגאל עמיר, זה היה טוב...
היה טוב?!?!? אתם באמת רשעים קיצוניים שחושבים שאתם יודעים הכלרחמו
כן יודעים יותר מרבני וחכמי העולם הרי אנחנו נוער הגבעותרחמו
רבין היה חייב למות על פי דין תורה, הוא היה רודף.ירא ורך לבב
ולהרוג יהודי משומד ועוכר ישראל זה דבר טוב.
תגיד לי איזה חכם שאמר שצריך להרוג בפועלרחמו
יגאל עמיר אמר בחקירתו שהוא קיבל אישור מכמה רבנים.ירא ורך לבב
היה רק אחד שהוא הסכים לומר את שמו.
איך קורים לו?רחמו
אני מעדיף לא לומר את שמו.ירא ורך לבב
רב שאני מחזיק ממנו מאוד.
יותר נכון, כמעט הרב היחיד שאני מחזיק ממנו מאוד.
ממש לא היה לו דין רודףאביחי מנחם
אז תן לי לספר לך שאוסלו נכשל לפני שרבין התפגר, והרצח שלו לא מנע פיגועים. הוא עשה רק רע לימין בדיעבד. תחשוב שפרס לא הצליח לנצל את הרצח בשביל להביס את ביבי בבחירות של תשנ"ו (96), שזה סה"כ שנתיים אחרי הרצח והיה דה לגיטימציה מטורפת לכל הימין והדתיים. אם הרצח לא היה מתבצע ביבי היה מגיע ל50 מנדטים ומוחק את העבודה. בגלל הכישלון של אוסלו
את העתיד לא היה אפשר לדעת.ירא ורך לבב
במבט של אז זה היה נכון לומר שיש לו דין רודף.
בדיוק בגלל זה אי אפשר להחיל דין רודףאביחי מנחם
מה גם שזה לא מנע ולא היה שום הגיון במחשבה שזה ימנעדי"מ
היה.ירא ורך לבב
מה הוא?די"מ
היה הגיוןירא ורך לבב
תסביר לי מה ההגיוןדי"מ
היתה סבירות הרבה יותר גדולה..אדם כל שהוא
שהתוצאה הייתה שהיינו מקבלים את שותפו היותר נמרץ של רבין לאוסלו, מר שמעון פרס, למשך ארבע שנים נוספות, בהם הוא היה מקבל הזדמנות ליישם את חזון המזרח התיכון החדש ע"פ הבנתו.
לפני רצח רבין השמאל היה במצב נמוך מאוד בסקרים, והוא קפץ בעקבות הרצח.
זה היה מאוד מתבקש להעריך שזה פחות או יותר מה שיקרה.
מה שפחות היה צפוי, זה כל מיני גורמים שהיו סמוך לבחירות, שהובילו בסופו של דבר לניצחון של בנימין נתניהו.
ואגב, רצח רבין נתן דחיפה חזקה לכל מיני מגמות בציבור הדתי, שאתה מן הסתם מאוד לא אוהב.
העניין של דין רודףירא ורך לבב
הוא שאם אתה רואה מישהו שעל פי הבנתך מסכן יהודי,
עליך לעצור אותו גם אם זה אומר להרוג אתו.
במקרה פה היה מספיק זמן, והוא אמר שהוא שאל רבנים,
משמע שזה גם לא היה שיקול דעת אישי.
זה שלא עזר זה כבר לא אשמתו.
הוא ניסה לעזור ולהציל.
זה בדיוק הענייןאביחי מנחם
לדגומא אדם שרודף עם אקדח אחרי אדם אחר זה לא עניין של פרשנות אם הוא מסכן את הנרדף או לא, זה ברור שהוא מסכן. וכנ"ל ברור שאם יהרגו אותו זה יפתור את הרדיפה.
במקרה של אוסלו זה ממש לא היה ככה. ראשית אם אוסלו מסכן או לא היה נתון לפרשנות פרטית של הציבור. אפילו הגר"ע זצ"ל חשב שהוא יוביל לשלום, ככה שממש לא היה ברור הסכנה שבדבר.
וגם התנאי השני לא התקיים, הרצח לא מנע את אוסלו אלא רק גרם נזק, וגם זה שזה יפתור את הסכנה צריך להיות ברור ולא עניין של פרשנות וכפי שציינתי בעניין הזה יגאל עמיר טעה לחלוטין ועשה יותר נזק מתועלת. גם אם כוונותיו היו טובות
כל העניין של דין רודףירא ורך לבב
זה שאדם עושה ע"פ הבנתו.
אתה מבין שאדם שרץ אחרי מישהו עם אקדח הוא רוצה להורגו.
ואם בסוף יתברר שזה היה הצגה או אקדח פיקות?!
אין מה לעשות, אתה עושה על פי הבנתך.
רופא שאומר להרוג את התינוק שמסכן את אמו,
עושה זאת ע"פ הבנתו.
יכול להיות שהוא טועה.
זה גדר של דין רודף.
נ.ב. את דיני דין רודף אפשר לשאול רבנים ולא לדון באוויר...
יגאל עמיר לדוג', אמר שהוא שאל....
האם תגיד אותו דבר על מי שירצח נערי גבעותאדם כל שהוא
כי לפי דעתו נוער הגבעות מסכן את עם ישראל?
ולגבי הסוף..
מהקצת שחיפשתי באינטרנט, נראה שיגאל עמיר טען ששאל רבנים, אבל לא שהם אמרו לו לרצוח. אלא שהוא הבין מדבריהם כך. בנוסף, כנראה שאחד מהם [לטענת יגאל עמיר] אמר בהתחלה דברים שהיה בהם תמיכה במעשה, אבל חזר בו מיד ואמר לו לא לעשות את זה.
ברור שרוב מוחלט שלהם הרבנים היו נגד זה, לא ברור שהיה רב כל שהוא שהיה בעד.
הרושם שלי, שאם היה מספיק ביסוס לטענה שהיו רבנים שאמרו ליגאל עמיר לרצוח, הם היו יושבים בכלא, וזה לא קרה.
אף אחד לא אמר לו לרצוחירא ורך לבב
אבל אמרו לו שע"פ דין צריך לעשות את זה, אבל שלא יעשה.
אני מכיר את הרב האחד הזה, דיברתי איתו על זה.
ויגאל עמיר אמר שהיו עוד רבנים שהתירו לו, ואמרו לא באותה נשימה לא לעשות את זה.
אני חושב שצריך לברר את דיני דין רודף לפני דיון כזה,
כי אנחנו דנים ללא שום מקור הלכתי אלא רק סברות של נערים טיפשים...
בעז"ה אעיין קצת ואענה תשובה, או שאחזור בי..
דין רודףזקוק לגאולה
רק שייך כשהאדם עצמו הולך להרוג. אך אם האדם הולך לגרום בעקיפין (כן, זה בעקיפין) אין שום התר להרוג אותו (כי מן הסתם זה לא הולך למנוע את המוות).
וגם, יש דין של "בראשי אברים" שאם יש דרך אחרת למנוע זה עדיף, והיה אפשר לחשוב על עוד מליון דרכים יותר טובות למנוע את מה שקרה אחרי זה.
תוכיח שכך הדין.ירא ורך לבב
ע"פ מה שידוע לי, לא כך הדין, אלא אפילו בעקיפין.
אם אני לא טועהיהדות=דרך חיים
דין רודף קיים רק אם הרצח של האדם הזה ימנע רצח של יהודים אחרים בעתיד. ומכיוון שפשע אוסלו לא נמנע לא קיים דין רודף... אני ממש לא בטוח אז תתקנו אותי אם אני טועה
גם החשמונאים הרגו מתייוונים. וזה היה טוב.ירא ורך לבב
והם הרגו את מנהיגי העם (המתיוונים).
וזה היה כשהם לא שלטו אלא היוונים.
אז הפעם לא היוונים שולטים אלא המתיוונים.
אחי זה לא עובד ככה.אוהבת את מלכנו
אם תקרא את הרמב״םרחמו
אבל כאן היהודים לא נצחו.ירא ורך לבב
כאן נצחו המתיוונים.
שמה היהודים גם לא היו דתיים אבל היהרחמו
החשמונאים לא נלחמו על הארץ.ירא ורך לבב
היוונים הסכימו להישאר פה.
וגם לא על שלטון, כי עובדה שאנחנו לא מזכירים את השלטון בעל הניסים.
אלא רק את הנס שבמלחמה, ואת טיהור המקדש.
כל הבעיה היה הדת.
שבת חודש ומילה.
החשמונאים נלחמו הרבה עם המתייוונים.
הם היו חלק גדול מהבעיה.
השלטון היום לא יהודיצריך עיון
אתה רק מחזק אותי.ירא ורך לבב
בוא נעשה השוואה קצרה, מה היה אז ומה יש היום..אדם כל שהוא
אז היה שלטון שכפה יהודים לחלל שבת, ולעבוד ע"ז. "להשכיחם תורתך ולהעבירם מחוקי רצונך".
הרגו יהודים שלא הסכימו לעבור עבירות.
היום השלטון מאפשר חופש דת [אולי במקרים חריגים חיילים מקבלים פקודה נגד התורה, וגם אז, מי שיעבור עליה לא יהרג חלילה].
ואם יטען הטוען [למשל @די"מ] שמונעים ממנו להקריב קרבן פסח, אז בסופו של דבר, ע"פ דיעה הלכתית מקובלת, אין אפשרות כיום (מסיבות כאלה ואחרות) להקריב קרבן פסח, ואם כן, לדיעה זו, זו עבירה חמורה ולא מצווה.
האם זו גזירת שמד כשמחייבים מישהו לנהוג ע"פ דיעה הלכתית מסויימת, כאשר לדעתו הוא צריך לפסוק אחרת?
איזה דמגוגיה.די"מ
אני לא טוען...אדם כל שהוא
שמה שמדאיג את המשטרה ושולחיה, הוא איסור כניסה בטומאה לעזרה, איסור הקרבת קודשים בחוץ ודברים כאלה.
הם כנראה מודאגים מההשלכות הבטחוניות של זה.
ובכל זאת,
א. מה אתה יכול לדרוש מהמדינה? אם היו באים לשאול את גדולי הפוסקים מה לעשות, סביר שהם היו אומרים להם שימנעו ממך להקריב, או לפחות שאין שום חובה לאפשר לך.
[אם תפיל את המדינה כדי להאבק ב'גזירת השמד' הזו, ותקים מדינת הלכה, ובראש הרבנות הראשית יעמוד הרב ליאור, ייתכן מאוד שגם היא לא תאפשר לך להקריב קרבן פסח].
ב. אני מניח שבאיזה שהוא מקום, מקבלי ההחלטות [או חלקם], אומרים לעצמם שזה לא באמת כמו שאתם טוענים. עובדה שרוב הדתיים והרבנים לא באים בדרישה כזו.
וחוץ מכל האמור, גם אם היה מוסכם לחלוטין שיש בזמן הזה חובה להקריב קרבן פסח, וראש הממשלה היה אוסר לעשות את להנאת עצמו - זה עדיין לא גזירת שמד.
קשה מאוד על הרמב"ם הזהדי"מ
לא קשה בכלל.יזהר
הוא פשוט מסביר שזה היה ניצחון משמעותי שיצר מציאות לדורות. אם זה היה ניצחון זמני, ומיד אחריו הייתה באה מפלה מוחצת, לא היה שייך בכלל לחגוג את ההצלה והניצחון.
וביתר הרחבה:
חנוכה כיום עצמאות?
יש המוכיחים מהרמב"ם, שיש לחגוג ולשמוח על שלטון יהודי, גם אם הוא חוטא ופושע. שהרי הרמב"ם כתב בהלכות חנוכה (פ"ג ה"א): "בבית שני כשמלכו יוון, גזרו גזרות על ישראל ובטלו דתם ולא הניחו אותם לעסוק בתורה ובמצוות, ופשטו ידם בממונם ובבנותיהם ונכנסו להיכל ופרצו בו פרצות וטמאו הטהרות, וצר להם לישראל מאוד מפניהם ולחצום לחץ גדול, עד שריחם עליהם אלוקי אבותינו והושיעם מידם והצילם וגברו בני חשמונאי הכהנים הגדולים והרגום והושיעו ישראל מידם, והעמידו מלך מן הכהנים, וחזרה מלכות לישראל יתר על מאתיים שנה עד החורבן השני". ולמה הזכיר הרמב"ם את הנקודה שחזרה מלכות לישראל? אלא מכאן - טוענים כמה תלמידי חכמים גדולים - שחזרת המלכות היתה העילה לקביעת חנוכה כחג, וזאת למרות שמלכות זו לא היתה צדקת כל-כך, בלשון המעטה, כידוע מן ההיסטוריה.
אבל נראה שאין זו כוונת הרמב"ם כלל. ראשית, הרי הרמב"ם מלמד אותנו שמלך שאינו הולך בדרך התורה והמצווה - מצוה לזלזל בו, ואינו נחשב כמלך. שנית, אם החג נקבע בגלל העצמאות בלבד - אין משמעות לכל האריכות הגדולה בראש ההלכה ברמב"ם. שלישית, ה"עצמאות" אינה מוזכרת כלל בתפילת "על הנסים", ומכאן שלא היא הנקודה. רביעית, לפי זה, מדוע לא חוגגים "עצמאות" על מלכות ישראל שהיתה בזמן בית ראשון? וחמישית, אם חג החנוכה נקבע בגלל חזרת המלכות - צריך היה להפסיק לחגוג את חנוכה לאחר חורבן בית המקדש, כמו שברור שאם מדינת ישראל היתה נחרבת, חלילה - כבר לא היו חוגגים את יום העצמאות.
לכן נראה פשוט, שאחר שהרמב"ם מפרט את כל גזירות היוונים והצלת ישראל שאחר-כך - עדיין יש לבדוק האם היתה זו אפיזודה חולפת, או ניצחון אמיתי שניתן לחגוג עליו. ואומר הרמב"ם שמכיוון שההישג נשאר למעלה ממאתיים שנה, הוא נחשב ניצחון אמיתי על היוונים. אך ההודאה איננה על עצם המלכות, שכן המלכות עצמה הייתה באמת בעייתית.
כן קשה.די"מ
אבל המלחמה הסתיימה 23 אחרי זה.
ככה שמסתבר שהחג לא נחגג על כינון המלכות אלא על טיהור המקדש.
עוד דבר שמחזק את זה, זה שהחג הוא 8 ימים כנגד סוכות שבהקמת הבית הראשון בימי שלמה היה חנוכת המקדש.
@יזהר
זה נכוןיזהר
אבל אם היו מטהרים את המקדש, ואחרי שנים בודדות הכל היה חוזר להיות כמו שהיה, החגיגות היו די אירוניות, וקרוב לודאי שהיו מתבטלות.
מה זה "הכל"?די"מ
אז נכון שזה גם חלק אבל ממש לא העיקר (וגם בדברי הרמב"ם זה לא נשמע שזה ה-עניין) ולכן לקשר בין זה ליום העצמאות (ויום ירושלים על אחת כמה וכמה כי זה בדיוק ההיפך) זה מוטעה ולא נכון.
על זה אנחנו לו חולקים.יזהר
אני רק טוען שמעיקרא הרמב"ם לא התכוון לזה, ולכן לא קשה עליו.
אם אני זוכר נכוןצריך עיון
על ארבעת הקושיות האחרונותתסיר חרפה מעיר
בעל הניסים מוזכר טיהור המקדשדי"מ
התכוונתי לנס עצמותסיר חרפה מעיר
גם בספר מכבים הוא לא מופיע. זו שאלה מורכבת בפני עצמה.יזהר
לא יודע מה איתךזקוק לגאולה
יום העצמאות בשבילי זה לא רק על המדינה, שעם כל הכבוד יש לה קילומטרים רבים עד להיותו בסדר בעיני. זה יום שניצלו בו כל היהודים שהיו פה. וזה אפשר לחגוג כמו חנוכה, ולאו דוקא צריך מדינה בשביל זה.
בדיוק הפוך. זה היום שבו המלחמה התגברהיזהר
וכל צבאות ערב קמו עלינו לכלותנו. אם נס ההצלה בראש מעייניך - אין שום היגיון בבחירת היום הזה.
ואני מצטרף לאוהבת את מלכינורחמו
מבחינתי גם עכשיו אין שלטון וצבא.ירא ורך לבב
אז צריך לקחת את זה על עצמינו,
יש אבל של מתיוונים.
שגם הם מנסים לעקור את היהדות.
המדינה היא לא של יהודים.
מה אחלה מדינה?!
מה הופך אותה לאחלה, המעצר של יהודים ללא ראיות בצורה לא אנושית?
הרס ארץ ישראל?
הוצאה מחוץ לחוק את כך של הרב כהנא?
חטיפת ילדי תימן?
גזירת הפיאות ליוצאי ע""מ?
פינויים שהיא עשתה?
או אולי חוק "מות למחבלים" שיש בה (ושהוא ממש פעיל, שרצחו איתו רק את אייכמן)?
חופש פולחן בהר הבית?
השלטון לא רוצה בטובתי, כי טובתי זה מקדש וגאולה.
השלטון לא רוצה את זה.
כבר יצאו מספיק הצהרות שאין רצון לשנות את הסטטוס קוו בהר הבית.
(כמובן הוא משתנה כל כמה זמן, אבל רק לרעת היהודים, הערבים חוגגים.)
השלטון לא נלחם בשבילנו, הוא נלחם בשבילו.
אותנו הוא מגרש מהבתים, הורס גבעות שלנו.
נותן את א"י לאויבינו.
לא עוצר את אויבנו שבאים לרצוח אותנו.
רבין לא רצה לעזור לעם ישראל,
הוא רצה לתת את ארץ ישראל שניתנה לנו ע"י א-לוהים לערבים אובינו.
הוא רצה שהם יקימו פה מדינה.
הוא הביא את ערפאת לארץ מלוב.
הוא אמנם רצה לעשות טוב,
אבל לא טוב לנו אלא טוב למדינה (שהיא כאמור לא בצד הטוב), ולערבים.
גם אוסמה בן לאדן רצה לעשות טוב,
הוא חושב שהמערביות וארה"ב הם רעים, אז הוא נלחם בהם.
אבל הוא רע.
גם דאע"ש רוצים לעשות טוב,
לגאול את העולם,
לאסלם אותו.
אבל הם רעים.
ככה גם רבין.
למה אי אפשר להשוות?
ממש מסכימה איתך..יש לי סיכוי
אמרת רב כהנא?רחמו
וגם אותו הוציאו!ירא ורך לבב
זאת המדינה!
שמוציאה אפילו את מי שבעדה,
כי הוא קצת גזען.
כי הוא רוצה לחיות. כיהודי.
כן והוא בעצמו עדיין אהב את המדינהרחמו
מודים באשמה.יזהר
שמע חבר, יש לנו רב גדול וצדיק שאנחנו סומכים עליו. ויש לנו מקורות רבים בהלכה ובהשקפה, ויש לנו גם שכל ישר. בחר תחום שבו אתה רוצה לטעון טענות, אבל תשתדל להיות עקבי, לקרוא מה שעונים לך, ונסות להשיב לטענות.
יש בדיחה של הרב זווין זצ"לזקוק לגאולה
שצריך להגיד הלל על המדינה ותחנון על הממשלה....
כ"כ נכון. עכשיו מה לעשות שהממשלה=המדינה, כי אין דמוקרטיה וכו'
לא קשה לך לומר את זה על יהודי?מייחלת לה'
רבין עשה דברים רעים, אבל להשוות אותו לדאע"ש?! איך?! אני לא מסוגלת.
לא.ירא ורך לבב
יהודי רע, זה יותר גרוע מגוי רע.
כי הוא קליפה שיותר קרובה לפרי,
ויותר קשה להפריד אותה מהפרי.
ישו גם היה יהודי. אז מה?!
לגבי השורה האחרונה-אדם כל שהוא
גם עליו נאמר "תא חזי מה בין פושעי ישראל לנביאי אומות העולם" (גיטין נז. עיין שם).
בשורש נשמתו הוא יותר טוב מגוייזהר
אבל פוטנציאל ההרס שלו הרבה יותר גדול. ובכל מקרה, להלכה ולמעשה, רשעים גמורים דינם כגויים לרוב דבריהם.
וגם בהיבט הנשמתי יש את העניין של נשמות ערב רב, אבל אכמ"ל.
סורי אבל זו קצת חוצפהאוהבת את מלכנו
מצטרףרחמו
ברור שישירא ורך לבב
אבל הוא לא שלנו.
הוא של הערב רב.
ולכן לא משנה לי שיש,
כי הם לא עושים את הדבר הנכון לעם ישראל.
אני לא מחפש את הטוב למדינה,
את מחפש את הטוב לעם ישראל, תורת ישראל, וארץ ישראל.
זה שלא כולם עושים רע, זה לא משנה.
גם ברוסיה הקומוניסטית וגרמניה הנאצית היו כאלה שלא עשו רע.
אבל זה סתם דוגמה קיצונית.
מבחינתי המדינה זה בדיוק כמו פולניה בפולין.
שהוא לא טוב לי, אבל גם לא רע לי.
לפעמים הם יכולים להתעלל ביהודים,
לפעמים לעזור להם.
לפעמים אלחם בהם עד מוות, כי הם עושים דברים נגד הדת (לדוגמה).
ולפעמים אתגייס לצבאם, כדי להלחם בגרמנים (כנ"ל).
הכל לפי האינטרס שלי כיהודי דתי.
אבל הם עצמם, וכן המדינה פה,
אין בהם שום קדושה או טומאה מצד עצמם.
יש'ך את זה ביותר מוגזם?...*#נשר#*
"במדינה פה אין שום קדושה"...
ומה עם הרב קוק?
לא נחשב בעיניך?
וכל רבני הציונות הדתית שמדברים על הקדושה שיש במדינה?
לא נחשבים בעיניך?
הרב קוק לא היה כאן כשהמדינה קמה.יזהר
גם אנחנו מאוד מצפים ומייחלים לקומה של "מדינת ישראל, יסוד כסא ד' בעולם, שכל חפצה הוא שיהיה ד' אחד ושמו אחד, שזהו באמת האושר היותר עליון". שנזכה.
רק להעיר שגם זרם הגוש בציונות הדתית, אמנם חוגגים את יום העצמאות והכל, אבל לא רואים קדושה עצמית במדינה.
מאיפה לך ההמצאה הזו שזרם הגוש בציונות הדתית*#נשר#*
לא רואה קדושה במדינה?
הרב ליכטנשטיין ודאי לא ראה קדושה עצמית במדינהדי"מ
לא צירפנו אותו אלינו.יזהר
רק הערנו לגבי יחוס קדושה למדינה.
די"מ
(גם ליזהר)נפתלי הדג
התכוונתי שהגישה לקדושה בכלל היא שונה, ולכן אין פה הוכחה לענ"ד
לא הייתה כאן "הוכחה"די"מ
למה לא התיימרת? זה יכול להיות דווקא מעניין..אדם כל שהוא
מי יודע, אולי אפילו תצליח למצוא כתב, שמצד אחד לא מכיר בכלל את הציבור הדת"ל, ומצד שני יש לו מספיק ביטחון עצמי כדי לפרסם כתבה על משהו שאין לו מושג בו, שישחרר את הסקופ הזה לתקשורת..
שני מושגים שוניםגוונא
ראשית, מדובר בשני עניינים שונים במהותם ובאופיים- מדינת ישראל לעומת ארץ ישראל.
שנית, קצת קשה על רגל אחת לתאר אבל הרב סולובייצי'ק (וכך גם הרב ליכטנשטיין) ראה מחד בהקמת מדינה הזדמנות רוחנית מאוד גדולה שאסור לפספס ("קול דודי דופק") זאת לאור ההתפתחויות השונות שאירעו לעם בהיסטוריה ובמיוחד במציאות שלאחר השואה ומהלך העניינים שהובילו להקמתה. הזדמנות שתאפשר ליהודי לממש את יהדותו ולעם ישראל את ייעודו.
מאידך, הוא לא חסך בביקורת כלפי הממסד והפוליטיקה ההישראלית בראשיתה, על הציונות החילונית ששאפה לכך שהמדינה תהיה מדינה ככל העמים תוך ניסיון לקעקע כל סממן דתי, על צורתה ואופייה הדתי של המדינה. הוא למשל סירב להיות רב ראשי במדינה בטענה שרב ראשי הוא פקיד ממשלה, בעוד שרב מקבל פקודות רק מטעם התורה ולא מאף גורם אחר.
אז הוא אולי לא ראה במדינה כשלעצמה איזו קדושה מסוימת, אך מהבחינה הפרגמטית חשב שהיא יכולה לקדם משמעותית את עם ישראל לדרגת גוי קדוש.
קצת לא דייקתזקוק לגאולה
ארץ ישראל רק קדושה משום שהיא מקומה של עמ"י, אך בגלל זה היא קדושה!
כל עוד עמ"י קיים (שזה אמור להיות לנצח) א"י קדושה. פשוט כך. זה כמו אבי אבות הטומאה ואז ראשון לטומאה וכו'. כאשר אבי אבות הטומאה נוגע במשהו, אז בזמן שהוא נוגע בו הוא נהיה אב הטומאה, אך ברגע שאין את הנגיעה הוא יורד לראשון לטומאה. עכשיו ישראל היא אולי פחות קדושה כאשר עמ"י אינו עליו (או להבדיל אם עמ"י עליו בלי התורה) אז יש בו קדושה, אך פחותה מאשר אם עמ"י עליו עם התורה - השילוש המקודש.
בעצם זה מכשיר קדושהזקוק לגאולהאחרונה
שנשאר בו הקדושה גם בניתוק מהמקור - אמנם פחות אך אותו רעיון (כיסוי לתפילין, כריכת ספר וכדו')
טוב לדעת שנהיית חסיד של הרב הרב נבון?...*#נשר#*
אגב, את התגובה של הרב רוזן לרב נבון קראת,או שבחרת להתעלם ממנה?http://www.srugim.co.il/2976-%D7%94%D7%A8%D7%91-%D7%99%D7%A9%D7%A8%D7%90%D7%9C-%D7%A8%D7%95%D7%96%D7%9F-%D7%A0%D7%92%D7%93-%D7%A0%D7%90%D7%9E%D7%A0%D7%99-%D7%AA%D7%95%D7%A8%D7%94-%D7%95%D7%A2%D7%91%D7%95%D7%93%D7%94-%D7%95%D7%94
אתה קורא לפני שאתה מגיב?צריך עיון
א. הוא לא אמר בשום מקום שהוא סובר כמוהו
ב. אז הרב ישראל רוזן חולק עליו, נו ו-?
אתה קורא לפני שאתה מגיב?*#נשר#*
(א.צודק זה באמת לא אומר שהוא חסיד שלו)
ב.הוא הביא את הרב נבון בתור דוג' לזה שזרם הגוש בציונות הדתית, אמנם חוגגים את יום העצמאות והכל, אבל לא רואים קדושה עצמית במדינה.
אז הנה,אתה בעצמך אומר,הרב רוזן חולק עליו,בפירוש!(והרבנים שהרב רוזן הביא שהוא אומר כמותם-הרב נריה, ישראלי, בר-שאול)
אני לא יודע כמה הרב רוזן הוא גוש קלאסייזהר
אבל בכל מקרה, גם אם הוא חולק על הקיצוניות שהרב נבון לקח את הדברים, ברור שהם מבוססים על הגישה בכללותה. כל גושניק ממוצע יסתייג מצמד המילים "קדושת המדינה". הויכוח הוא על הניואנסים.
אבל באמת שזה דיון מאוד מיותר ושולי להחריד בעיני.
הרב רוזן לא גושניקנפתלי הדג
אם הרב רוזן הוא לא גוש קלאסי אז הרב נבון הוא כן?*#נשר#*
ואגב הרב רוזן אמר בעצמו שהרבנים נריה, ישראלי ובר- שאול
אמרו כבר פעם את מה שהוא כתב שם במאמר.
הרב נבון זה בהחלט גוש קאלסידי"מ
הרב רוזן חולק עליו, והוא ממש לא גושניקצריך עיון
(את תורת הרב בר שאול אני לא מכיר, אבל לפי מה שידוע לי הוא ממש לא היה גושניק...)
מישו אמר שהם גושניקים?*#נשר#*
היה כאן דיון נקודתי, על עמדתם של זרם הגוש בציונות הדתית..אדם כל שהוא
אין חולק שעמדתם של רבים מרבני הציונות הדתית, ובפרט תלמידי הרצי"ה, אחרת.
יזהר ביסס את טענתו לגבי עמדת הזרם הזה.
יכול להיות שזה לא עמדה גורפת, ואולי גם זה תלוי את מי תכלול שם, אני מנחש שיש רבנים שמלמדים בישיבת הר עציון עצמה שעמדתם שונה.
אגב, העמדה הזו של זרם הגוש מחזקת את מה שטענתי, שהשאלה לגבי קדושת המדינה איננה נקודת הויכוח המרכזית עם נוער הגבעות ודומיהם.
זה לא הדבר היחיד שהם חולקים, ולא הנקודה המרכזית.. - נוער וגיל ההתבגרות
זה נכון שהרב קוק לא היה כאן כשהמדינה קמה..אדם כל שהוא
ולא הייתי משתמש בפיסקה באורות על "יסוד כיסא ה' בעולם", כדי להסיק ממנה מה הייתה דעתו ביחס למדינת ישראל הנוכחית.
אבל אני חושב שיש הרבה מה להסיק מיחסו לתנועה הציונית, ובפרט בשנות המנדט הבריטי, כאשר התבהר יותר הכיוון אליו הולכים, לגבי מה הייתה דעתו ביחס למדינת ישראל.
^^^אביחי מנחם
אין הכי נמי.יזהר
רק שאי אפשר להגיד דברים מוחלטים. במיוחד לא בדורנו אנו. המציאות של ההתרסה ושנאת הדת שקיימת היום הייתה במימדים הרבה יותר קטנים מאשר אז. מאמר הדור לא מדבר על הדור שלנו.
יש הרבה להרחיב בזה ואכמ"ל.
לגבי התרסה ושנאת הדת..אדם כל שהוא
נראה לי שהם קיימות היום פחות מבאותה תקופה.
[מבני אותה תקופה שניתן להזכיר בהקשר הזה- אליעזר בן יהודה, ויוסף חיים ברנר].
ובכל מקרה, לא נראה לי שהטענה העקרונית שבמאמר הדור תלויה בשאלה הזו.
[אולי איזה היבטים מסויימים של היישום שלה כן תלויים].
לא מוזכר שם כזה דבר, ובעיקר על פי ההיגיון של מה שמופיע שם לא תלוי בזה.
ואם כבר לחלק בין הדורות, ולומר שהמציאות שונה, יש נקודות אחרות שצריך לבחון.
וצריך גם לזכור שהרב קוק זה לא רק מאמר הדור, אלא הוא גם כל הכתיבה וההתנהלות הציבורית שלו בשלושים השנה שאחרי אותו מאמר, וחלק מהשינויים חלו כבר אז.
הרב קוק בעצמו מדבר על סגולת ישראל כהגדרהיזהר
ומי שאין בו סגולת ישראל, בידוע שהוא מהערב רב. הוא מביא הגדרות, ואף מסביר שלא את כולם הוא מקרב וכו'.
אם תרצה יש לי כמה קבצים מעניינים בנושא.
אין כל קשראביחי מנחם
נכון.יזהר
הדיון התגלגל הלאה לעניין של החלוקה בין הדורות.
1. נדמה לי, שהמהלך שלכם לגבי הערב רב..אדם כל שהוא
מנוגד למהלך של הרב קוק, למרות שגם הוא הזכיר אותם.
"ומפני-כך היתה מדתו של משרע"ה לקרב רחוקים, עד שקרב אפילו את הערב רב, ואע"פ שזה גרם אריכות-הגלות, מכל מקום סוף-כל-סוף יתעלו גם הם, כי בודאי יתקיים ביה "יתן לך כלבבך וכל עצתך ימלא", והשי"ת "מקים דבר עבדו ועצת מלאכיו ישלים""
2. לגבי מי שאין בו סגולת ישראל, [זה לא ההגדרה של הרב קוק, אפשר לראות את ההגדה מדוייקת שלו בציטוט]- "אמנם לפעמים מתגבר חושך כזה שמפסיק את הופעת הסגולה גם כן. אבל זה אי-אפשר כי אם במי שבא למדה זו להיות חס וחלילה שונא את ישראל, ודורש רעה להם בפועל ובצפיית-הלב,"
ועל אותם שכבר אבדו גם את הסגולה הפנימית שלהם לגמרי, אמר דוד הע"ה: "הלא משנאיך ד' אשנא", ובדרך כללות מסרו לנו חז"ל סימנין על-זה. והמינים והכופרים על פי רוב איבדו גם את הסגולה הפנימית, ומידה זו נוהגת ברוב הדורות, אבל דור של עקבא-דמשיחא הם יוצאים מכלל זה, שהם כדברי תיקוני זוהר "טוב מלגאו וביש מלבר"
[נראה ששנינו מסכימים שרבין, למשל, לא פעל מתוך מטרה להזיק לעם ישראל, ולכל היותר העדיף אינטרסים אחרים על טובת עם ישראל.].
3. אני חושב שצריך לחזור להיגיון של מאמר הדור - "שהדור שהוא מוצא את כל מה שהוא שומע ורואה מהורים ומורים קטן מערכו, אז מוסרם אינו לוקח את לבבו ואינו משביר את צמאונו."
"הסבה הפנימית שמסבבת כל אלה היא התנועה המחשבית הכוללת, שמצאה מקום במוחם של הכחות הפועלים, ע"י מה שבאה לבקש חשבון על כל האוצר של הרגש שהיה להם מאז בלבבם, ע"י ההרגל, החינוך והמורשה ברב או במעט, ולא מצאה ידם להעמידו על ברורו מכל צדדיו. הם דומים שמצאו רק צדדים כהים, של רגש בלא דעת, של פחדנות ומורך בלא אומץ לב וגבורת החיים, ויחם לבבם בקרבם. ומתוך שלא מצאו דרך סלולה איך להאיר באור הדעת על הרגש המשומר מימים היותר עתיקים, וגם היותר טובים לאומתנו, לרומם את כל נקודותיו הפרטיות עד נקודת הגובה של השכל המתנשא, החופש וחוקר נתיבות עולם, החפץ לסול לו את ארחו במדע החיים העומדת למעלה אפילו מן הרוממות המטפיסית, על-כן פנה לו אל הזלזול והשלילה, "
אז -
א - הזלזול והשלילה מופיעים בפירוש במאמר הדור.
ב. הנקודה העיקרית, היא לבחון לפי הסיבה ולא לפי התוצאות. ברגע שהדור לא מצא בתורה את הדברים הגדולים שהוא חיפש [שכמובן, נמצאים בעומק התורה, אבל לא לימדו אותו אותם], הוא פנה אליה הדרך האחרת.
ולכן, ההתמודדות היא ע"י טיפול בסיבה היסודית.
מצורף קובץ מקיף בנושאיזהר
לא נפתח הקובץאביחי מנחם
לי נפתח..יזהר
אם תרצה, אשלח לך באימייל.
ראיתי קצת, חושב שלפחות לגבי שיטת הרב קוק זה רחוק מאוד..אדם כל שהוא
כמה כיוונים שיש להעיר מהם על מה שכתבת ומה שכתוב בחוברת-
1. ההנחה שלערב רב אין בכלל סגולה, והם נידונים רק ע"פ מעשיהם - די מפורש באגרת תקנ"ה לא כך, וממילא כל הנושא דורש בירור מחודש. [זה גם מסביר את ההבדל בין ההגדרה המצומצמת מאוד שמופיעה באגרת תקנ"ה, לגבי החשכת אור הסגולה, לבין הדברים שמופיעים ביחס לערב רב, שבאופן יחסי מרחיבים יותר].
2. כדאי לבחון את יחסו של הרב קוק לאותם שנמשכו לא אחרי הלאומיות אלא אחר האוניברסליות וכדו', זה מאוד רלוונטי להסקת מסקנות ביחס לדורנו.
(מקור אחד בעניין, אורות התחיה יח, שלושה כוחות מתאבקים במחננו).
3. אם המדד שלך ביחס לדור הוא התרסה ושנאת הדת, אני לא חושב שהיסטורית אתה צודק שהם בדורנו יותר מאשר באותו דור, וכפי שכתבתי..
וראה גם אורות התחייה כ -"אם בזמן הזה, שרבו פריצים נושאי דגל ההפקרות ביד רמה"
4. כדאי לבחון את מאמר הדור ביחס למה שכתוב בו עצמו, הטיעונים המרכזיים במאמר הדור לא דורשים שימוש במושגים קבליים.
תמחל לי שאין לי מוחין להיכנס לעומק הסוגיא.יזהר
אבל אצרף קובץ נוסף, מאת הרב משה צוריאל שליט"א, שעוסק כולו בעניין הערב רב במשנת הרב קוק.
הסתכלתי שם מעט, וניסיתי לחפש התייחסות לנקודות שהעליתי..אדם כל שהוא
בעיקר לנקודה הראשונה.
לפום ריהטא, אין בדבריו תשובה לזה, ואדרבה, כמדומני שהוא לוקח את המושג איבוד הסגולה, אבל לא לוקח את ההגדרה שנאמרה באותו הקשר, אלא מרחיב אותו הרבה מעבר, על סמך מקורות אחרים שאינם עוסקים במי שאיבד את הסגולה לגמרי.
[אני לא מפרט יותר, כי אני מבין שבלאו הכי אין לך כח להכנס לסוגיה].
המקורות בסוגיא הרבה יותר רחבים מדברי הרב קוק לבדם.יזהר
ואני בטוח שכותב הקובץ, שמונח היטב שכל העניין, יוכל להשיב לקושיותיך. אם אתה בעניין, יש את הספר "יתבררו ויתלבנו ויצרפו רבים" שנכנס לעומק העניין.
ולשאלת מאמר הדור לדורנו...אדם כל שהוא
מבלי להכריע האם מאמר הדור נכון לגבי דורנו, אני רוצה קודם להסביר מה המשמעות שלו לגבי דורנו, אם נאמר שהוא נכון לגביו.
[בהקשר של כוחו של השמאל הרדיקלי החילוני שהוזכר במאמר שבקובץ, ולכן גם התגובה שלי משורשרת כאן].
לפי זה, דורנו הוא דור גדול, ולכן רעיונות מחשבתיים פועלים עליו. כוחו של השמאל, הוא בטענות הערכיות שלו, כגון זכויות אדם ושיוויון, [גם אם בשורה התחתונה הוא טועה לגמרי], והחילוניות היא כתוצאה שהיהדות השטחית שהדור מכיר, היא מתחת לערכו.
ולכן, ההתמודדות היא בהעמקה בעומק הערכי והמוסרי שבתורה, והבאתו לדור.
רבין התייעץ בגדולי הדור.יאירוש
או שהרב עובדיה לא מספיק לכבודו?
רבין לא התייעץ עם הב עובדיה.די"מ
במקרים שדרעי התייעץ עם הרב עובדיה לא הייתי כזה סומך..*#נשר#*
זה לא הנקודה.די"מ
מה המשמעות של הטענה שרבין רצה לעשות טוב למדינה..אדם כל שהוא
ולא טוב לעם ישראל?
אם הוא חשב באמת שהסכם אוסלו יהיה טוב למדינה, אז הוא חשב שהסכם אוסלו יגרום באמת לאש"ף לעזוב את דרך הטרור, ואפילו להאבק בחמאס, ושהמצב הבטחוני והכלכלי של המדינה ישתפר.
כלומר, הוא חשב שבגלל ההסכם פחות יהודים ירצחו, ויהודים יחיו בארץ יותר ברווחה.
אם הוא חשב שההסכם יוביל לרציחת יהודים, [ובכל זאת מאיזה שהיא סיבה עשה אותו], אז הוא חשב שההסכם יפגע במצב הבטחוני במדינה, ולא יעשה טוב למדינה אלא להפך.
רבין רצה לעשות טוב בעיקר לרביןיזהר
כל השאר זה עניינים משניים.
בכל מקרה, ברור שיש הבדל בין המדינה, ש20% מאזרחיה הם גויים, לבין העם היהודי.
רבין שנא מתנחלים, בז למתנגדיו וטען שהוא לא ראש ממשלה של כולם. זה כמובן גם מצטרף לפיקודו על הרצח באלטלנה, ל"קורבנות השלום" ולעניינים נוספים.
אחר כל זאת, כוונות טובות זה ממש לא חזות הכל. אפשר לעבור על כל רשימת ההגדרות ההלכתיות של מינים ואפיקורסים, שמוגדרים בהלכה באויבי העם היהודי, ובאופן עקרוני מצווה להרוג אותם - ולמצוא להם כוונות טובות. יש גבול עד כמה הגדרת ה"טוב" יכולה להיות מעוותת, וזה עדיין בסדר.
רבין בעיקר נגרר אחרי שמעון פ(ה ה)רס.משה
מה שמחזק את זה שהיה ניתן לצפות שרצח רבין לא יועיל ורק יזיק.אדם כל שהוא
כשידוע שמי שיחליף את רבין יהיה שמעון פרס.
לא התיימרתי לקבוע מה היו מניעיו של רבין...אדם כל שהוא
באתי לטעון שאני לא רואה איך אפשר להבדיל, בהקשר הספציפי הזה (ובהקשרים דומים), בין טובת המדינה לטובת העם.
העובדה ש20% אחוז מאזרחי המדינה הם גויים לא משנה כ"כ בהקשר הזה.
ברור שהסכם שלום שרע לעם ישראל, יחשב כהסכם שלום רע למדינה, גם אם יש קבוצת מיעוט במדינה שתרוויח ממנו משהו. [מה גם, שאיני רואה מה בדיוק העניק הסכם אוסלו לערבים אזרחי ישראל, ובוודאי לא לגויים אחרים אזרחי ישראל].
בגדול אתה צודקיזהר
על פי רוב טובת אזרחי המדינה=טובת העם היהודי. אבל, א- כאמור זה לא מספיק. ב-לפעמים מדובר על טובת מערכות המדינה, ולא האזרחים.
מסכימה שזה מוקצןמייחלת לה'
היה עוד אחד, אבל זה היה לפני שנוער הגבעות נולדו.אדם כל שהוא
אמיל גרינצוויג.
מילא לכלאזקוק לגאולה
אבל לעינויים? אדם שמקווה את זה ליהודי אחר הוא רשע!
לא כל הרבנים הסכימו עם זהזקוק לגאולה
ואם אתה כל כך בטוח שעכשיו זה "אתחלתא דגאולה", זה לא אומר שזה האידיאל. אדם שמנסה לגלף פיסת עץ בצורה מסויימת, ומגיע לשלב הביניים שיש לו צורה כללית, אבל הכל גס ומכוער, הוא לא יכול להפסיק פה ולומר - "זה התחלה!", והוא לא יכול לגנות כל מי שאומר לו שזה מכוער, כי מה לעשות - זה באמת לא מה שהוא התכוון להכין. "נערי הגבעות" בלשונכם משתדלים לקרב את ה"אתחלתא דגאולה" לגאולה שלמה, ואל תגיד שמדינה חילונית שמבזה את הדת ובעד הפקרת שטחים עצומים מארץ ישראל השלמה תובב"א זה הגאולה שלך. אם לא תיאבק בזה, אז תחזור למצב שהיית בו - מדינה פצפונת עם מליון שונאים צמאי דם שאורבים בכל פינה. ומה תגיד - "הרבנים אמרו שזה היה אתחלתא דגאולה"?
ע"פ ההגדרות שלך הוא נוער גבעות.ירא ורך לבב
....................אין קדוש כה'
האם כל הדתיים אותו דבר?דנאויא12345
לא כל "נוער הגבעות" אותו דבר, יש כאלה ויש כאלה, הרבה אחרי כמה שנים בסוף מתגייסים
אולי אחרי כמה שנים גודלים קצת ומבינים איך הם טעורחמו
בד"כ לא.ירא ורך לבב
הרוב לא מתגייסים.
ולא מבין את ה"טעות",
מי שמבין את ה"טעות", אבל בכל זאת לא מתגייס,
כי הוא עדיין מתנגד להם, פשוט הוא נגד בלאגן.
או כי הוא חטף מהצבא מספיק מכות כדי שבחיים הוא לא יהיה שם.
או אלף סיבות אחרות.
או שאשכרה יש אנשים שחושבים אחרת ממך.די"מ
^^^^^^^^אביגיל.
אח יקריזהר
אני מצרף לך את עיקרי סיכום טענותינו נגד יום העצמאות, המדינה והגיוס לצבא. אנא עבור על הדברים בעיון, ואם ישארו לך קושיות על גביהם לאחר מכן, אתה מוזמן לפתוח דיונים על כך.
בהצלחה!
תורת החיים זה לא נוער הגבעות.די"מ
בסופו של דבר הדיון התפתח לדיון העקרונייזהר
ולכן מצאתי לנכון לכתוב כך.
פשוט כתבת "טענותינו" אז הדגשתי שזה לא נוער הגבעותדי"מ
חלקם כן וחלקם לא רובם לא מפני ש/הם מאמינים שהצבא לא רוצה בכלזאב צעיר בלב
אני די מסובכת עם כל הקטע הזהאין קדוש כה'
אני בעד צה"ל אבל חושבת שהיו לו הרבה טעויות.
אני נגד מי שקשור בחקירות שב"כ.
אני חושבת שכהנא צדק בעליל.
אני נגד פינוי יישובים.
ואני חושבת שיש גם דברים טובים שהשב"כ, והמדינה בכלל עושים.
מחפשים בני נוער לכתבהדבדב
לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)
מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון
על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.
אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.
אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411
תודה
כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב
לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)
מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון
על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.
אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.
אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411
תודה
הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך
האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?
הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירותאחרונה
בדיוק כמו בחיים האזרחיים
הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.
ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר
חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין
מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות.
הסיפור באורך 38 עמודים.
פרטים על הסיפור:
השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל.
תקציר:
ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.
אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.
עד להימור הגדול מכולם.
אני חדשההרהמורניק
סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!
משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
הפצות!!יהודי חסידי
ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.
הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.
בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf
יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.
כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות
אשמח לתגובות....
וואודומיה תהילהאחרונה
שלוםטאטע מלך העולם
יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.
ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?
רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...
תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!
זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini
אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.
כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.
האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?
האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?
או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?
העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.
מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה? (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)
אולי לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי?
אמממטאטע מלך העולם
זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...
אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם
הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...
בד"כ זה כן סותריהודי חסידי
אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?
לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.
אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם
זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...
אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...
עכשיו מבינים קצת יותר??
כן...יהודי חסידי
אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...
חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך.
וואי תודה!טאטע מלך העולם
אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??
ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה
אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...
כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...
בקיצור מורכב ביותר...
בדידותהרשפון הנודד
למה אפשר לחוש בדידות ברמה כמעט משתקת והאם זה אמיתי ומה אפשר לעשות עם זה?
לכן לנוער יש תנועות נוער. מפגשים, פעילויותפ.א.
כן אבל זה מרגיש לי קצת בריחה משום מההרשפון הנודד
בריחה? אשמח שתסבירפ.א.
אתה מרגיש בדידות כי אין לך חברים? מה עם חברים לכיתה בלימודים?
אתה לא חבר בתנועת נוער?
זה לא זההרשפון הנודדאחרונה
זה הנקודה יש לי חברים אבל אני לא רוצה לבנות את הקשר שלי רק בשביל להרגיש שיש לי חברים ואני לא בודד...(מוזמן להסתכל בשרשור החדש על ללכת לסניף מעורב שאתה לא כל כך מאמין בזה אבל צריך בסוף חברה..)
...הרמוניה
א- אדם בסופו של דבר מול עצמו גם כשהוא עם חברים וגם כשהוא לבד... האם אתה מהווה חברה טובה לעצמך?
מעניין לך עם עצמך? האם אתה חבר טוב לעצמך (רגשית)?
תכנס פנימה. בכל אחד יש עושר פנימי וזה תענוג לגלות אותו.
ב- נסה לשים לב לזה שאתה אף פעם לא באמת לבד, תמיד מושגח בידי מישהו שאוהב אותך אהבת עולם...
