איך אפשר להיות בטוח בדרך שלך?השתיקה שלי
שאלה קשה.אהבת איתן
אנסה לתת איזושהי תשובה:אהבת איתן
השי"ת מכוון את דרכינו כל הזמן..
ואם אנחנו רואים שיש רב צדיק שאנחנו הולכים אחריו, ועל ידי זה זוכים לשמור את התורה
והמצוות, לא לעשות עבירות וכו',
אז אנחנו בסדר.
ובאופן קצת יותר כללי:
גם אם יש אינספור גישות בעבודת ה', וודאי שלא אחת צודתק וכל השאר טועים,
אלא אלו ואלו דברי אלוקים חיים,
וכל אחד עם השיטה שמתאימה לנשמתו..
יש פה עוד הרבה הרבה מה להרחיב, אבל זה מה שעולה לי כרגע מידיעותי.
אני חושב שהמאמר הבא יכול לעזור לך\להרגיע אותךפשושון
בדורות הללו שהתגבר השקר ובלבל את העולם מאד מאד כמעט בלי שיעור. ועיקר העצה נגד השקר הוא האמת היינו שלא יטעה האדם את עצמו ובכל דבר שהוא מסופק בו ואינו יודע האמת יחשוב בלבו שהוא רוצה רק האמת לאמתו ויבקש מהשם יתברך שיזכהו לנקודת האמת ואחר כך ימסור כל תנועותיו להשם יתברך ואז איך שיוליכהו השם יתברך כך הוא האמת. ואפילו אם רואה שעשה כך כמה פעמים ועדיין לא זכה להאמת ואפילו אם לפעמים נודע לו אחר כך שטעה עצמו באיזה דבר אף על פי כן אם היה כונתו רצויה באמת נחשב הכל לאמת כי רחמנא לבא בעי
יפה!נפש חיה.
מה המקור של המאמר ?טל אורות
תודה !
ר' נתן בליקוטי הלכותפשושון
יורה דעה-א סימני בהמה וחיה טהורה-ד אות כד
זה לא משנה רק הכוונה...סתם לנסות
צודק מאה אחוז.. הפירוש של המאמר הוא אחרת..פשושון
הוא כותב במפורש...
שקודם כל ירצה רק את האמת... ויבקש רק את האמת.
ורק אח"כ אם הוא טעה, ה' יתברך יחשיב לו את מעשיו כאמת.
זאת אומרת, אם אדם לא יחפש את האמת... ודאי שלא על זה מדובר. ואי אפשר לומר על זה "העיקר הכוונה"
אבל אם אדם מחפש את האמת... ורוצה רק האמת... למרות הכל הוא אדם ויתכן שיטעה למרות הכל..
על זה הקב"ה מוכן לסלוח ולהחשיב כאמת...
כמובן, בתנאי שימשיך לחפש ולא שירמה את עצמו.
לכן באמת גם הכוזרי קיבל רמז משמים שהוא טועה...לעומת שאר אנשים שלא מקבלים רמזים כאלה.
זה לא סותר את זה שטעות היא טעות... אבל הקב"ה מוכן לסלוח בתנאי שזה חלק מחיפוש האמת ולא נובע משיקולים של רמאות ונוחות.
אני חושב שעשיתי טעות שהבאתי ציטוט חלקי של ר' נתן... הייתי צריך לקחת בחשבון שאולי יבינו לא נכון
👍 תודה..סתם לנסות
אז אין ששום עונש על חטאים שבאים מכוונה טובה?!
ודרך אגב אני בת
קצת קשה לי על חלק מתלמידי כותב הדברים שלא נראה שכ"כירושליםםםםם
מחפשים את האמת בנוגע לתכלת , ובמקום ללכת עם ארגמון קהה קוצים שיש עליו נכונותו המון ראיות, מעדיפים את הדיונון שאינו חילזון כלל, ואין שום קשר ומקור בינו לתכלת. איפה הרדיפה אחרי האמת פשושון
אין לי שום מושג בנושא הזה של התכלת...עימך הסליחהפשושון
חושבים הרבה*בננית*
ובאמצעות הקשבה לעומק בוחרים את מה שנראה הכי אמיתי.
(דרך אגב, בדרך הזו בד"כ מגבשים תפיסה עצמאית שמורכבת מחלקי דעות. לא חייבים להיתפס רק על אדם אחד).
כיון שאף אחד לא התייחס אז אני רק אחזק.א"י זה קשה
אמנם זה קשה אבל להיות כנה ומקשיב לעצמך ולא לפחד להודות בטעות ולעשות אחורה פנה. לחפש בכל דבר איך הוא פוגש אותך ומה אתה חושב עליו. לא לחפש מחוצה לך.
להיות מוכן להקשיב לעצמך זה חוסך הרבה כאב לב ונותן הרבה שמחה בחיים וחוסך הרבה מתחים.
אז הנה חיזקתי את דברי בננית ואני ממש ממליץ לך לקחת אותם ללב.
אי אפשר, בוחרים לפי האנשים שאתה מכירעשו יכין
לא רק.נפש חיה.
נכון, צודק/ת? אבל זה בכלליות ברור שישעשו יכין
לדעתימוריוש
כל אחד צודק כל עוד הוא הולך לפי ההלכה.
כל הדרכים נכונות, אבל העיקר לא לפסול אחרים בגלל הדרך שלהם.
את בטוחה?אהבת איתן
סאטמאר צודקים בזה שהם לא עולים לארץ ישראל? ביחס שלהם למדינה?
לדעתיפתח האוהל
יש הרבה דרכים כל עוד זה לא נוגד את הדרך הכללית למשל לעשות גלגולי שלג זה לא אסור אבל אנחנו לא אוסרים (ואני באמת חושב שסטמאר טועים
"אהבת איתן"- היא אמרה- "לא לפסול אחרים בגלל הדרך שלהם."נפש חיה.
שיהיו השגות- כן.
לפסול מכל וכל?- כל עוד הם לא עוכרי ישראל במוצהר- לא.
נכוןפתח האוהל
יש הבדל בין כולם צודקים, לבין לא לפסול..אהבת איתן
לשיטתם-כן. לשיטה אחרת בנקודה זו הם טועים ומטעים.נפש חיה.
שאלה טובהאישיות
בס"ד
אני גם לא יודעת ומבולבלת
אבל מה שתמיד אפשר לעשות, ואף פעם לא מזיק, זה להתפלל לקב"ה שינחה אותנו ויעזור לנו להגיע לדרך שהוא באמת רוצה שנילך בה.
טוב, כמו שראית מהתגובות דלעיל,אני77
גם לדרך שבה בודקים אם נוכח ה' דרכך יש שיטות שונות.
עכ"פ, לענ"ד הדרך הטובה ביותר היא לכנס את הדעות השונות יחד, ולהיות ביניהם.
ובאופן ברור ושימושי יותר-הדעה שמסוגלת לבנות חברה שלמה וחיים שלמים, לצאת אל הפועל באופן בריא ונצחי, ולהביא עמה גם קידוש שם ה' וקרבתו-היא הנכונה.
גם בזה יש דעות... יש אחד שיאמרהשתיקה שלי
במשפט אחדדוס
"עשה לך רב והתרחק מהספק".
וצריך שהרב יהיה דומה למלאך ד' צבאות.
ואפשר גם רבנית למי שהיא בת.
בקיצור אתה בעד אטימת השכל והליכה בעיניים עיוורות.ענבל
סתם כדי שתהיה לך דעה אחרת ולא תראי רק צד אחד-
אני לא בעד.
רב נמצא כדי לענות לשאלות הלכתיות אם יש לך ספק בהן.
רוב השאלות ההלכתיות את יכולה לפתור בעצמך.
בכל שאר תחומי החיים רב מבחינתי הוא כמו אדם חכם שיכול לייעץ.
כמו שאפנה לחברה מבוגרת שלי ככה אפנה גם לרב מהאולפנית שלי. שניהם אנשים חכמים שאני מעריכה.
אני לא בעד הליכה בעיניים עיוורות אחרי רב רק כי אין כוח להתמודד עם קונפליקטים.
אני בעד להתמודד, לבדוק, ללמוד, ואם קשה מותר גם להתייעץ.
אבל לפתח דעה עצמית.
זהו.
ועכשיו ראיתי שאין לי מושג אם זה פותח או פותחת, אז נא לקרוא לפי המין.
ב"הצלחה!
יפה אמרת- כן לא ללכת בעיוורון אחרי רבעשו יכין
את אומרת דברים שאני לא אמרתידוס
ברור שצריך לבדוק בעצמינו.
איך הרב שלי אומר לי על כל שאלה שיש לי על סיפורי תנ"ך "תחקור ואז תבוא אלי אם לא מצאת תשובה").
לרב באים בשאלה אם יש ספק נגיד יש כמה דעות לכאן ולכאן ולא יודעים מה להכריע(וגם תלוי אם יודעים להכריע בלי להסתכל על הרגשות).
ואם לאדם אין כוח לבדוק את כל הפוסקים הוא יכול גם ללכת לרב שלו אני לא אמרתי ללכת כמו עדר ומשום מה נדמה לי שאנשים חושבים שקווניקים(בלי קשר אלי) הולכים אחרי הרבנים כמו עדר אז יש לי מה לומר לכם הקווניקים לא הולכים אחרי הרב שלהם כמו עדר הם מבררים את הדעות אבל לפני שהם מבררים הם סומכים על הרב שלהם(למשל עליה להר הבית יש לזה סיבות מאוד מאוד הגיוניות למה לא לעלות).
ואם את רואה את הרב רק כדמות מייעצת ולא מחייבת כנראה שגם התורה שלך נראת לך מייעצת ולא מחייבת.
ועוד משהו לפעמים את יכולה לטעות ולהכשיר עבירות אז לפני שאת פוסקת לעצמך הלכה כדאי מאוד שתשאלי את הרב שלך ואם הוא יחלוק עלייך תביאי בפניו את הדעות שאת ראית בהלכה ותגידי לו למה את חושבת אחרת ותגיעו בסוף להבנה אחת.
בהצלחה 
יש לזה גם סיבות מאוד מאוד הגיונית למה כן.ענבל
ויש תשובות מאוד מאוד יפות לטיעונים הנגדיים.
זאת הכוונה שלי בללכת בעיניים עצומות.
הם לא יחליטו אחרת ממה שהרב אמר גם אם הם חושבים שהטיעונים נגד לא באמת מחזיקים מים.
ואל תדאג לי ולתורה שלי. תאמין לי שאנחנו מסתדרות טוב ביחד..
אני לא פוסקת לעצמי הלכה, אני פשוט פותחת ספר בעצמי.
או שואלת את חבר שלי.
אני לא רצה לרב על כל שאלה שיש לי.
בשביל זה יש לי שכל.
יש המון תחומים בחיים שאני לא רואה עניין לשאול רב.
למשל פוליטיקה, חינוך ילדים, וכדומה.
יש לי ראש ב"ה ושכל ישר.
ועל כל דעה וכל מפלגה כמעט אפשר למצוא רב ככה שזה ממש לא משנה...
למה לא לשאול רב? לא שאנימבינה משו , אבל..השתיקה שלי
התורה היא ספר. לא רב.ענבל
רב בהחלט עוזר כשיש לך ספק.
אבל אם אין לך ספק וקראת ולמדת והגעת לתשובה אז למה ללכת לרב?
תבינו את ענבלדוס
היא חושבת שהיא בהוויה של תורה ולכן היא יודעת מה התורה רוצה.
ויש לי כמה שאלות אליה:
התורהאוהבת את מלכנו
(תודה)ענבל
צריךדוס
להתייחס לכל אדם לפי רמתו.
וכל אדם צריך לדעת את מקומו אדם שחושב שהוא ב"הוויה של תורה" והתורה אומרת שהרבנים הם התורה המעשית לחיים והוא מזלזל בהם צריך להוכיח אותו וצריך להסביר לו כמה הוא קטן לעומת ענקי התורה שבימינו.
איפה התורה אמרה שהרבנים הם התורה המעשית לחיים?ענבל
ומי הגדיר מיהו רב?
ואני לא זלזלתי בהם. אם הייתי מזלזלת היו מוחקים את ההודעות שלי מהפורום.
אני רק אמרתי שאני לא הולכת אחריהם בעיניים עיוורות ושבעיניי הם שם להתרת ספקות שאני לא יכולה להתיר בעצמי ואם אני ממש מעריכה את אותו רב אז אולי אתייעץ איתו כשארצה. לא מעבר.
..עוד מישי
כתוב בתורה:"ועשית ככל אשר יורוך"
זה הפסוקדוס
זה מדבר על הסנהדריןאביחי מנחם
ואל תגזימו, היא לא אמרה שהיא לא שמה על רבנים ולא מתחשבת במה שהם אומרים. היא סה"כ ציינה את העובדה שיש לנו ראש לבחור ולהפעיל שיקול שעת בעצמינו, וזה די לגיטימי.
לדעתי חוץ מענייני הלכה שבזה צריך ללכת עפ"י פוסק או שיטת פסיקה ולא עפ"י מה שיותר מסתבר לי גם בניגוד לדעת הפוסקים. חוץ מזה, בענייני השקפה, חינוך, שלום בית וכו אפשר וטוב להתייעץ אבל ממש לא לנהל את כל החיים על פי רב
הו, מזל שאתה קיים, תודה
ענבל
זה מכך שאתה לא יודע מה תפקיד הרבנים לפי היהדותדוס
וגם לא כל הרבנים מייצגים את תפקיד זה כמו שצריך ולא ממלאים אותו(ואולי גם לא קשירים).
אם היית יודע מה תפקיד האמיתי של הרבנים היית אומר אחרת.
ואתה אדוני בטוח יודע הכל.ענבל
לא חייבים להסכים על הכל.
מותר גם לחלוק.
זה לא אומר שאנחנו לא יודעים ואתה כן יודע.
מנין לך מהו תפקיד הרבנים?בן חורין
המצוה "לא תסור"-היא על סנהדרין, כדבריו.
מלבד זאת, יש דינים של כבוד רבו שנוגעים לעניינים מסוימים בלבד, ושייכים רק ברבו מובהק. (דבר שלא קיים היום כמעט אף פעם. מבחינה טכנית.)
הדבר היחיד שמותר לרב, ואסור לאדם רגיל כמוני, שלא הגיע להוראה, הוא להורות.
כלומר-לשנינו מותר ללמוד תורה. לשנינו מותר להגיד מה הבנו. אבל מה שהוא הבין-הוא יכול לפסוק שכך הלכה, ואני לא. כמובן, שמכיון שכך, הרי שאני, שצריך גם כן לשמוע להלכה, עלי להזדקק גם כן לדבריו, מחמת שדבריו הם הלכה ודבריי לא.
אבל במקרים שיש מחלוקת, או במקרים שלא נובעים מלימוד תורה אלא מסברא אישית-אנושית (אפילו אם היא נובעת ממקור של קדושה ורגשות נעלים ונשגבים וכו'), לא כל רב יכול לומר מה שהוא רוצה, והדברים הרבה יותר מסובכים איך אפשר לפסוק בזה.
כמובן שבתור אנשים ישרים, חכמים, יודעי תורה ויודעי אלקים, רבים מהרבנים יוכלו ללמד אותי הרבה חכמות ותובנות ודרך קודש, אבל אין לי מחויבות אליהם, אלא רק לפי מה שאני מעריך שנכון וכדאי.
יישר כח
אביחי מנחם
ברוך תהיה
בן חורין
גם אתה מזל שאתה קיים..
ענבל
המזל הוא במקרה, זה הרבה יותר מזה
בן חוריןאחרונה
אם כבר, אז מזל שהגבתי פה...
את אמרת שלא צריך להקשיב להםדוס
ושלא חייבים לשאול רבנים כי את חיה בהוויה של תורה ולכן את יכולה לפסוק הלכה איך שבא לך(לפסוק הלכה= לראות כמה פסיקות של רבנים ומראיית הסיבות לפסיקות להחליט לפי מי ללכת).
ואת אם כל הכבוד ממש לא יכולה לעשות את זה כי את לא רב\רבנית.
את יודעת כמה צדדים יש לרב כשהוא פוסק הלכה??
אני מאמין שלא אז בואי נסגור את זה שאת לא יכולה להחליט לעצמך הלכה ולא ל"זגזג" הין פסקות של הלכה אלא לקבוע לעצמך רב שיודע לפסוק ושהוא יקבע לך בכל שאלה הלכתית(לפי דעתי צריך להתייעץ עם רבנים גם לגבי חינוך ילדים אבל את יכולה לחלוק עלי כי אני חושב שרוב העולם לא מבין מה תפקיד הרבנים החיים).
כאן אני מסיים את דברי בנושא זה מקווה שתקבלי את מה שאמרתי כל הלשון הקשה זה כדי לשמור על כבוד מורי ההלכה של העם היהודי שהם הרבנים.
ואני מקווה שתזכי לחיות בהוויה של תורה.
בהצלחה חג שמח חודש ושבוע טוב 
הצורה בה אתה אומר את דבריך ממש, אבל ממש, לא גורמת לי לקבלם.ענבל
אני יכולה לעשות מה שאני רוצה, ואתה לא תהיה זה שיגיד לי מה לעשות.
אז אולי סגרת את זה מבחינתך אבל לא מבחינתי.
ואני לא שיניתי את דעתי.
המשך חיים נפלאים.
בהוויה של תורה זה לא בהלכה.ענבל
זה לא רק בידע קונקרטי, זה בכל ההתכווננות.
אני חיה בתודעה של תורה ועבודת ה', זה לא קשור לכמה תורה למדתי וזה גם לא עניינך כמה תורה למדתי.
לא אמרתי שאני פוסקת הלכה והסברתי לך כבר מה גישתי.
אני חושבת שהדיון הזה צריך להסתיים פה.
כל טוב.
בכוזרי(הזכירו את זה פה)דוס
לא מחפשים רק כוונות.
אביחי מנחם
זה חלק מהלימוד שלי...ענבל
א. אני מסוגלת לפתוח כמה ספרי הלכה.
ב. אני לא אמרתי בשום מקום שיש לי בעיה עם פסיקת הלכה שמישהו אחר פסק

דומה באיזה מובן?השתיקה שלי
עשה לך רב ולא רבניםשאלו פרטי תדעו
בשביל זה אומרים עשה לך רב ולא עשה לך רבנים.. אם אתה אשכנטוז אז תעשה לך רב אשכנטוזי שאתה חושב אישית שאתה יותר מתחבר לדברים שהוא אומר ולמנהגים ואם אתה מסופרד אז תעשה לך רב מסופרדי ואם אתה תיימני או מרוקאיסט אז תעשה לך רב תיימני או מרוקאיסטי בקיצוור.. הבנת את העיניין
אין שום מקור שאשכנזי צריך דווקא רב אשכנזי. רב אמור לדעת גםירושליםםםםם
את דעת הגר"א והרמ"א והשו"ע ועוד, ולדעת לפסוק לכל אחד לפי שיטתו.
זהה היהה דוגממההשאלו פרטי תדעו
חחח כפפרעעעע זהה היהה סחוווקק אייןןן בעיהה שיהיהה לוו רבב אשכנטוווזי גםם אםם הוואא מרוקאיסטייי
שאתה מרגיש בתוכך שאתה עושה באמת את רצון ה'ליאורה613
מה שאתה הכי אוהבתמיד שמח
מה שהכי מדבר אליך.
בתכל'ס,כמו שאמרת,כולם צודקים וכולם טועים-אז אם ככה צריך ללכת לפי כולם,אבל זה לא אפשרי.
ברור שאלו ואלו דברי אלוקים חיים,אבל מה שהכי מדבר אליך.
והעיקר שתרגיש טוב עם זה.
גאוןןשאלו פרטי תדעו
סייאואוו זהה מהה אנייי אמרתייי וזהה אומרר שגמאתתהה גאוןןן
חחחחחתמיד שמח



מהה שתגייד או מהה שתגיידיי
אניי בתת סיאאואוועווואאשאלו פרטי תדעו
סבבה סיאאואאוועווואאתמיד שמח
יש דברים סותרים... שניהם אמת?השתיקה שלי
זה אותו דבר כמו צבא...שאלו פרטי תדעו
הרבה בנות דתיות רווצוות צבאא (כמונייי..!! שדרךך אגבב צבא זה הכי ששווהה!! סייואויע) אבלל רבנייםם לא מתייריםם אתזהה אז יענוו מהה האמתת?? האמתת שהרבניםם אומרים לאא ללככתת? או האמת הפניימייתת שליי. אני הרי לא רואה שיש בזה בעיה אז מה אני יעשהה??!! וכאאןן זהה ניסיוןן שהקב"ה נתןן לנוו (שאני איישייתת לאא נראליי יעמווד בוו וכןן ילך צבאא לגוולנניי אואוו לחיילל האווירר סייאועוואווו הכיי שווהה) מהה לעשוותת איזהה אמתת?? וכאןן נעשהה אתת האמתת שהרבניםם אוממרייםם ולאא נלךך.. ואםםשניי רבנייםם אומריםם ?? לכןן אומרם עשהה לך רבב אחדד ולא ראבנייםםם
קשה לקרוא את מה שאת כותבת...פשושון
לכן צריך לבררמייחלת לה'
כדאי גם לקחת את הזמן ולא לעשות החלטה כזאת ביום אחד. לברר ולשאול רק אנשים שסומכים עליהם
אפשר גם ללכת ע"פ רבנים שמוכרים יותר לציבור (באופן חיובי כמובן
ואנשים שאנחנו סומכים עליהם בטוח צודקים?סתם לנסות
חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין
מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות.
הסיפור באורך 38 עמודים.
פרטים על הספר:
השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל.
תקציר:
ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.
אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.
עד להימור הגדול מכולם.
מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com
את יכולה להפסיק להספיםנקדימון
אף אחד לא רוצה פה לקרוא את מה שאת מציעה. אין לזה היענות.
אין כמעט אנשים חדשים שמצטרפים לפורומים אז מה שאת עושה זה פשוט לטמטם לנו את המוח.
אולי די כבר?!
נשמע סיפור מענייןקעלעברימבאראחרונה
חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין
מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות.
הסיפור באורך 38 עמודים.
פרטים על הסיפור:
השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל.
תקציר:
ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.
אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.
עד להימור הגדול מכולם.
מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com
הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך
האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?
הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות
בדיוק כמו בחיים האזרחיים
הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.
ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר
..יהודי חסידיאחרונה
אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא
הפצות!!יהודי חסידי
ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.
הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.
בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf
יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.
כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות
אשמח לתגובות....
וואודומיה תהילה
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי
וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
...יהודי חסידי
....יהודי חסידי
...יהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה
אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"
הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות
מחפשים בני נוער לכתבהדבדב
לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)
מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון
על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.
אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.
אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411
תודה
כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב
לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)
מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון
על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.
אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.
אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411
תודה
חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין
מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות.
הסיפור באורך 38 עמודים.
פרטים על הסיפור:
השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל.
תקציר:
ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.
אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.
עד להימור הגדול מכולם.
אני חדשההרהמורניק
סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!
משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!






