קיר- ושמו הכותל.מיצ'ל
הלכתי אתמול להתפלל בכותל, ולאחרונה עלתה בי מחשבה שזעזעה אותי..
הקיר הזה שאנו מתפללים על ידו הוא בסה"כ חומה שהיתה סביב המקדש, וזהו השריד של בית מקדשנו.
הפכנו את הקיר הזה למשהו מקודש וגדול, כל אדם שמתפלל בכותל רוצה לגעת בקיר ולנשק אותו, כולם רוצים להיות קרובים, אבל בשביל מה?
האם אנחנו רק מיחלים לקיר ששימש כחומה?
למה אי אפשר להתפלל לה' ולהתחבר אליו באמת גם בלי להתקרב ולהצמד לאותו הקיר.
הפכנו את הכותל הזה למצב אידיאלי, במקום שנתפלל בבית מקדשנו באמת!
אז נכון שאין היום בית מקדש, ולעלות להר הבית זה דבר גדול(שנוי במחלוקת אבל לא נתווכח על זה), אבל אנחנו צריכים להבין שהקיר הזה הוא רק הקליפה של הדבר העצום שנקרא בית מקדש.
והחלטתי שמהיום אני לא נצמדת לקיר הזה(נכון שזה מקום שקרוב למקדש, אך זה רק אמצעים ולא מטרה)
ומהיום אני מתפללת לה' כי אני קרובה אליו תמיד בלי קשר לקיר מסויים, ואולי בסוף התפילה אני אגש ללנשק את הקיר הזה מתוך כבוד למקום שהינו כמו מקדש קטן, ונחשב בעייני למעין בית כנסת.
ואני מייחלת ליום הזה שנוכל להבין מהו בית מקדש אמיתי, ושהקיר הזה יחזור לתפקד רק בתור חומה סביב המקדש ולא כמקום הנגיש המקודש ביותר לעמ"י..
יש בזה משו...מוריוש

אבל עדיין הכותל הוא הרבה יותר מסתם קיר.

לא קיר של בית המקדש אלא קיר שהורדוס בנההמצב חסה


לגבי בירור הלכתי בעינין הר הבית אפשר לפנות למספר:0502424889לא


ומי אמר שאת צודקת בהחלטה? כי ככה עבר לך בראש?מבקש אמונה


זה פשוט לא העיקר. זה אולי חניההמצב חסה


מה קשור....מבקש אמונה

יש הרבה דברים שהם לא עיקר כרגע כי אנחנו בגלות.. אז נתחיל לזלזל בהם?! 

זה רק מראה שזה לא באמת לשם שמים.  

 

אני אישית מאמין שזה הכותל המערבי שנאמר עליו ששכינה לא זזה ממנו.

 או לדעתכם לפחות זכר כלשהו מבית במקדש....

אז כן יש עניין להתפלל שם.. כי יש שם קדושה כלשהי שתעזור לתפילה להתקבל...

 

אבותינו הקדושים היו נשבעים בברית ("שים נא ידך תחת ירכי") כי זה היה מצווה היחידה שהייתה להם 

והם היו מאושרים בה.. וזה מראה על אהבת ה' 

 

גם הם לא ייחלו שזו תהיה המצווה היחידה... אבל זה מה שעושה אדם גדול, שהוא מעריך את הדברים הקטנים

 

 

 

 

 

הבעיה היא שזה לא הכותל עליו מדובר שממנו לא משה שכינה,המצב חסה

רואים שלא היית בהר הבית

ומשאר הטענה התעלמת באלגנטיות...יפה לךמבקש אמונה


אז אתייחס להכל:המצב חסה

דבר ראשון לא הבנתי איך הגעת למסקנה שאנחנו בגלות. 

דבר שני האני מאמין שלך לא מעניין אף אחד כי היסטורית זה בכלל לא הכותל המערבי שעליו מדובר בכל מקום.

דבר שלישי לאן נעלמו שאר המצוות?

דבר רביעי זה אפילו לא דבר קטן, זה פשוט כלום. הכותל המערבי נאמר עליו שלא משה ממנו שכינה כדי שאנשים יבואו להר הבית לא לקיר.

לא הבנת... זה פשוט קטנוני כל הטענה הזאת..מבקש אמונה

קודם כל...אולי אתה בארץ. אבל יש הרבה מצוות שאתה עושה רק זכר ל...

אז מהיום כשאתה נוטל ידיים ללחם, אל תרים ידיים למעלה בברכה כי סתם לא יורד שום שפע.. זה בגלל סרך תרומה כידוע...

כשאתה מנענע לולב, רק ביום הראשון תשמח במצווה כי שאר הימים זה רק זכר למקדש. לא שווה..

כשאתה מדליק חנוכיה אל תקפיד כל כך שיהיה בשמן וכל זה... ועוד להתפלל ליד הנרות מאן דכר שמיה..

זה כולה זכר... וכו' וכו'

 

בקיצור הבנת... יש לך הרבה מצוות לבעוט בהן כי הן רק זכר..

 

זה מבט כל כך קטנוני...בגלל שאיפה למשהו יותר גבוהה לבעוט בכל מה שמתחת לזה.

 

(ואת האני מאמין שלי לא הבאתי כטענה)

תגובההמצב חסה

מעולם לא הרמתי ידיים לשום שפע דמיוני. אני מקיים מצווה כדי לקיים מצוות חכמים לא כדי לקבל 'שפע'.

אני בהחלט מנענע בשאר הימים רק כדי לא לשכח שזה מה שהיה במקדש.

דוקא מצות חכמים להקפיד שיהיה שמן. והמנורה היא לא אלוהים לכן אני לא מתפלל לידה. אין בה שום דבר מיוחד.

ה' קרוב למי שקורא אליו באמת לא למי שקרוב לחנוכיות.

וזה בדיוק הבעיה שלך...מבקש אמונה

עוד לא הבנת בכלל מה זה מצוות..מבחינתך זה סתם מעשים חסרי תועלת,

 ובגלל זה אתה מזלזל בהם. 

 

אז מה יעזור לך בית המקדש? קורבנות? על האש? על זה אתה עושה רעש?

 

 

 

 

 

 

נכוןהמצב חסה

המיסטיקה המפגרת שלך זה מעשים חסרי תועלת.

אם בית הדין שגזר ליטול ידיים היה שומע את השטויות שלך הוא היה נדהם.

 

אני לא זלזלתי באף מצווה, אני מזלזל בהנהגות שהתחילו בעקבות ספרים שאף אחד לא יודע מאיפה הם באמת צצו.

כמה דברים לפני שאני מסיים את הוויכוח הזה...מבקש אמונה

כתוב בגמרא אמר רב חסדא אנא משאי מלא חפני מיא ויהבו לי מלא חפני טיבותא.  

מעניין שגם שרב חסדא האמין במיסטיקה ושפע דמיוני... מה לעשות, הוא לא זכה להכיר אותך.

 

וחוץ מזה לא ידעתי שצריך ממך הסכמה על ספרים...חבל שהאר"י ז"ל ור' שמעון בר יוחאי לא הכירו אותך היו באים להתייעץ איתך על כמה דברים... 

זה בדיוק העניין, שאתם חושבים שאתם יותר חכמים מכולם, ואתם יודעים מה טוב ומה לא טוב...

מה נכון ומה לא נכון...

 

למזלינו הקב"ה לא עוזר לכם לבנות את בית המקדש שאתם כל כך נלחמים עליו..

כי כנראה אתם פשוט מחפשים להלחם.. וכשיבנה הבית תעברו לריב על משהו אחר..

ואת זה אני רואה לפי הפשטות שבה אתה מקלל... וזו לא הפעם הראשונה שלך  

 

בכל אופן, אני אברך אותך שיהיה לך כל טוב... כי אני אוהב אותך כיהודי.

אם תרצה תאהב אותי חזרה... אני לא אכריח אותך

 

 

 

 

 

איך ידעתי שאתה קבליסטהמצב חסה


כל הכבוד לך. שתזכה לאמונה תמימה בחכמי ישראל לדורותיהםמבקש אמונה


ברוך ה' אני מאמין באמת ולא עוור וכופר המצב חסה


^^^ העולם הוא קצת יותר ממה שאפשר לראות ולהבין בשכל שלנו.מוריוש

הבעיה היא שחושבים שאפשר להבין הכל.

אז לכי ותלמדי את הרמב"ם תורההמצב חסה


עשיתי תרשים מקווה שעוזר להבין.עובד ה'
די"מ
*(סובב את תוספת הורדוס להר הבית. לא את המקדש)
מסכימה עם כל מילה. גם אני לא מזמן הייתי בכותלחסויה

ומה שכתבת זה בערך מה שהרגשתי.חצי חיוך

הקיר הזה הוא בעצם-''הכל לטובה''

הקיר הזה הוא בעצם,שריד של בית מקדש,נכון!

ופעם היו מתחברים לד' דרך בית המקדש אז עכשיו דרך התפילות בכותל!או כל תפילה שונה ואחרת לגמריי

לדעתיי...(:

הוא לא. תלמדי היסטוריההמצב חסה


אם אני לא טועה הגבת לי אז-חסויה

אני אישית ממש לא מזלזלת בכותל רק אני לא חושבת שהוא קדוש יותר מבית כנסת. זה הכול.

הוא הגיב ל"הכל לטובה".הדובדבן שבקצפת

ואכן, הכותל הוא ממש לא שריד של ביהמ"ק, הוא שריד של חומת הורדוס. יש לו בדיוק אותה רמת קדושה כמו לכל ירושלים.

ואו!מתנחלת גאה!

יש לך מחשבות עמוקות וחכמות!

 

 

נייר ושמו סידור..מושיקו

מקום ששכינה לא זזה ממנו אלפי שנים - הוא קדוש..

 

 

וזה הכותל.

 

 

הכותל שלא זזה ממנו שכינה הוא לא הכותל המוכר לנו!!!!!!!!!כבשה=)

הוא הקיר המערבי של ההיכל!!!!!!

 

מבינים את זה מכל המקורות האחרים שבהם מוזכר הכותל המערבי של ההיכל. ממש לא הכותל של עכשיו - שהוא החומה החיצונית של הר הבית!!!!!!!

 

הכותל קדוש - רק בגלל שהתפללו לידו הרבה שנים. אבל די! בוא נתקדם ונגיע לדבר האמיתי!!! בואו  נבין שבניין המקדש זה לא איזה "כשנהיה ראויים". זאת מצווה!!! שנצטווינו בהר סיני כמו כל המצוות האחרות. ועשו לי מקדש ושכנתי בתוכם.  מצווה מהותית ביותר!! מקור הרוחניות!! כל מה שיש לנו היום זה פרורים....

 

עיקר שכינה גלתה לבית רבנו שבבלמושיקו

משם היא תחזור

 

השאה העיקרית היא מהי מהות הקדושה שיש היום בהר הבית

קצת ניצלוש אוהבת את מלכנו
זה ממש אירוני שהרבה חברה פה ממש יודעים מלא תורה ומקורות, אבל לדבר יפה לעוד אדם מעמ"י לא נוגע להם! חברה תפסיקו לזלזל בדעות שונות- קחו את זה לתשומת ליבכם בבקשה! כי בסופו של דבר המטרה זה לאהוב את ה' ולירא ממנו- וחלק מזה זה לאהוב את עמ"י שהם ברואיו של ה'. וזה מה שבאמת יקרב את הגאולה.. אם נקטין את המחלוקות ונאהב אחד את השני.
למה את מלמדת חובה? אנשים מדברים בלהט הוויכוחהמצב חסה
זה לא שכועסים אחד על השני אלא על הדעות
וואלה גם בלהט הוויכוח יש צורה לדבר בלי לזלזל בבנאדםאוהבת את מלכנו
אני מזמן חושב את זהירא ורך לבב

פעם קראנו לזה "הטרסה"

עד שהחלטנו לא לזלזל בבית כנסת ממש עתיק, עם המון תפילות.

יישר כחעלה למעלה
אני מקווה שאף אחד לא חושב שהכתל הוא ה...ח"י

כל בננאדם בעולם הזה, אולי יהודי יותר נכון...

רוצה להרגיש איזשהו קשר - חיבור מיוחד לה'

והכתל נותן מין הרגשה שהחיבור, שהקשר ביננו לבין הקב"ה הוא חי, ופיזי, 

שזה הקשר הכי חזק (קשר פיזי)

וכן,  אנינ חושבת שהכותל נותן השראה , והרגשה יותר חזקה מאשר בכל מקום,

כי אתה יודע שפה, ממש פה היה בית המקדש, ולכאן עלינו בשלושת הרגלים וכו...

ואתה רואה את הכל חרב ופתאום אתה רואה ומרגיש את החורבן...

וזה מעורר ...

שבוע טוב!

 

אבל זה בדיוק הענייןירא ורך לבב

ששם לא היה בית המקדש.

ולשם לא נעלה בשלושת הרגלים.

זה החומה החיצונית של החצר של המקום שהיה בו בית המקדש.

ושם נחנה את הרכבים לפני העלייה למקום הקדוש בשלושת הרגלים.

 

את ההתעוררות הזאת יש בהר הבית.

כי כשאתה עולה "אתה יודע שפה, ממש פה היה בית המקדש, ולכאן עלינו בשלושת הרגלים וכו...

ואתה רואה את הכל חרב ופתאום אתה רואה ומרגיש את החורבן...

וזה מעורר ..."

זה בדיוק העניין שזה ממש לא פה!!!מיצ'ל

זה כן סוג של זכר לחורבן אבל זה לא המקדש!

ועל זה אני מדברת שהקיר הזה נותן לנו "השראה", אנחנו לא צריכים לשאוב את הקרבה שלנו לה' מתוך קיר.

ושהקרבה שלנו לה' תיהיה דווקא שם הכי חזקה שיש!

 

אני חושבת שיותר מעורר כשאת רואה אותו מול העינייםח"י

והכותל הוא מקום שהשכינה מעולם לא זזה ממנו,

וזה כן נותן איזשהו יותר קרבה

כנראה שלא קראת את כל השרשור..מיצ'ל

הקיר שלא זזה ממנו השכינה זה לא מה שאת קוראת לו הכותל, ועל הקרבה שאת מדברת אני חושבת שהיא לא נכונה..

שהפכנו את הדבר זה למקום מקודש ביותר וזה לא האידיאל!!!!

בעיניי הקרבה לה' צריכה לבוא ממקום אחר, ממקום של כיסופים לבית המקדש, ממקום מקודש באמת(הר הבית- מקום המקדש), ממקום אמיתי מהלב ולא מאיזה קיר שמלא בפתקים ודמעות שהפכנו אותו ברבות הימים למקום הנגיש המקודש ביותר לעמנו!!!!!

עד שיבנה בית המקדש, הוא בינתיים המקוםח"י

המקודש, (חוץ מהר הבית - שאנו מנועים לעלות...ולא ניכנס כאן לוויכוחים...)

וברור שאנחנו צריכים להרגיש תמיד קרבה לה' בכל מקום שאנו נמצאים בו...

אבל הכתל מעורר את הקרבה באלו שלא תמיד קרובים...

 

אני מאחלת לך שתמיד תרגישי את הקרבה לה', ולא תצטרכי את הכותל כדי להרגיש קרובה לה'

זה ידוע שאבני הורדוס הפכו לדיסכותל מקודש.אבני אקדח
אנא ה׳קמנו ונתעודד

בס״ד

 

רק לא שוב דיון על ישעיהו ליבוביץ׳

השתמשתי בביטוי שלו. לא שאני מעריץ שלו.אבני אקדחאחרונה
אנחנו צריכים לזכור שהמקום האמיתי זה הר הביתלוליק

המקום המקודש זה הר הבית ולא הכותל. הכותל המערבי שממנו לא זזה שכינה זה הכותל של בית המקדש הקרוב לכפורת. הכותל שלנו הוא רק חלק מהחומה החיצונית של הר הבית. אפשר להתפלל בכותל אבל לזכור שזה לא המקום האמיתי אליו אנחנו שואפים. אנחנו רוצים מקדש בהר הבית.

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירותאחרונה

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילהאחרונה
מדהים!
שלוםטאטע מלך העולם

יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.

 

ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?

רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...

 

תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!

זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini

אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.


כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.

האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?


האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?

או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?


העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.

מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה?  (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)


אולי  לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי? 

אמממטאטע מלך העולם

זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...

אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם

הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...

בד"כ זה כן סותריהודי חסידי

אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?

 

לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.

אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך. 
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם

זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...

אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...

 

עכשיו מבינים קצת יותר??

כן...יהודי חסידי

אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...

 

חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך. 

וואי תודה!טאטע מלך העולם

אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??

ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה

אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...

כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...

 

בקיצור מורכב ביותר...

בדידותהרשפון הנודד

למה אפשר לחוש בדידות ברמה כמעט משתקת והאם זה אמיתי ומה אפשר לעשות עם זה?

לכן לנוער יש תנועות נוער. מפגשים, פעילויותפ.א.
כן אבל זה מרגיש לי קצת בריחה משום מההרשפון הנודד
בריחה? אשמח שתסבירפ.א.

אתה מרגיש בדידות כי אין לך חברים? מה עם חברים לכיתה בלימודים?

אתה לא חבר בתנועת נוער? 

זה לא זההרשפון הנודדאחרונה

זה הנקודה יש לי חברים אבל אני לא רוצה לבנות את הקשר שלי רק בשביל להרגיש שיש לי חברים ואני לא בודד...(מוזמן להסתכל בשרשור החדש על ללכת לסניף מעורב שאתה לא כל כך מאמין בזה אבל צריך בסוף חברה..)

...הרמוניה

א- אדם בסופו של דבר מול עצמו גם כשהוא עם חברים וגם כשהוא לבד... האם אתה מהווה חברה טובה לעצמך? 

מעניין לך עם עצמך? האם אתה חבר טוב לעצמך (רגשית)?

תכנס פנימה. בכל אחד יש עושר פנימי וזה תענוג לגלות אותו.

ב- נסה לשים לב לזה שאתה אף פעם לא באמת לבד, תמיד מושגח בידי מישהו שאוהב אותך אהבת עולם...

אולי יעניין אותך