המשיח - אשה?לשם שבו ואחלמה
היום ילדה קטנה חמודה וג׳ינג׳ית
שאלה אותי האם המשיח יכול להיות אשה?

בהתחלה רציתי לענות לה שבוודאי שלא
אבל אז הבנתי שבבורותי אני לא מכיר
שום מקור שמוכיח את זה.

עניתי לה שאני לא יודע.

אז למישהו יש מקור בשבילי לגבי המגדר של המשיח/ה?
בטח למה לא?אוריה,
מדינה דמוקרטית.
שאלתי ברצינותלשם שבו ואחלמה
אולי כדאי לשאול רב או דמות בעלת סמכות יותר תורנית. שאלה יפה.כמעין הנובע
אה! עכשיו אני נזכרת ששאלתי פעם את השאלה הזאת והוכיחו ליכמעין הנובע
ממקורות.
בעז"ה אנסה למצוא לך אותם! אשתדל ממש.
אבל זה לא יהיה כבר היום.

@לשם שבו ואחלמה
עדן אל תתערבימשיח בן דוד


טוב חיפשתיכמעין הנובע
ולא מצאתי..

אם תוכל ליידע אותי כשמצאת- אשמח.
@לשם שבו ואחלמה
רמבם מפורשמושיקו
הביאו באחת ההודעות למטה
הרמב"ם מביא את דברי חז"ל שלא ממנים אשה למלכותלשם שבו ואחלמה
אבל תחשבי על זה ככה,
אשתו של המשיח תהיה המלכה...
אבל מצד שני- האם משיח הוא מלך?כמעין הנובע
תפקידו הוא לא להשרות שלום בעולם?
בטוח שתפקידו הוא למלוך?
זה וודאי. עצם המונח "משיח" פרושו "מלך שמשחו אותו בשמן"לשם שבו ואחלמה

זה גם חלק מההגדרה של משיח ברמב"ם, שהוא מלך. 

תפקידו הוא לא רק לעשות שלום בעולם

תפקידו גם לעשות מלחמה, 

השלום יגיע אחריה...

וזה על בסיס הרמב"ם? אפשר מקור?כמעין הנובע
זה שמשיח זה מלשון שמשחו אותו בשמןלשם שבו ואחלמה

זה הגיון פשוט, גם מילולית (משיח - למשוח) והרי מובא בחז"ל וגם בתנ"ך וגם ברמב"ם שמשחו את המלך. 

אני חושב שרק את המלך הראשון של השושלת. (מובא שאת שאול משחו בשמן מתוך פח ואת דוד מתוך קרן ולכן נמשכה מלכותו של דוד)

 

ובעניין תפקידו של המשיח צריך עיון הביא כאן את ההלכה ברמב"םהלכות מלכים פרק יא הלכה ד -

 


(ד) ואם יעמוד מלך מבית דוד, הוגה בתורה ועוסק במצוות כדוד אביו, כפי תורה שבכתב ושבעל פה, ויכוף בה כל ישראל לילך בה ולחזק בדקה, וילחם מלחמות יי – הרי זה בחזקת שהוא משיח. אם עשה והצליח, ונצח כל האומות שסביביו, ובנה מקדש במקומו וקבץ נדחי ישראל – הרי זה משיח בוודאי.
 

 

בכלל בחז"ל המונח "שלום" מתייחס לתוצאה של אחרי נצחון במלחמה ולא במובן של "להשלים". 

הבנתי. תודה רבה.כמעין הנובע
מה הקשר? מלך יכול להיות גם כשיש שלוםמשיח בן דוד

 

הרי כל הרעיון של ימות המשיח שיהיה מלך אחד שימלוך על כל העולם וכל המדינות וישכין שלום

צריך אותו כי לאחר התקופה שלו נכנס לתקופה שהיתה צריכה לבוא אם אדם הראשון לא היה חוטא בעץ הדעת

לא הייתי בטוחה שזה תלוי אחד בשני לכן שאלתי.כמעין הנובע
אל המל חטבאוריה,
.תיטרקומד הנידמ
חחחח dora


רק אני לא הבנתי? פסידונית


גם אני לא. אולי שהוא חוזר בו?לשם שבו ואחלמה
תקראו הפוךאביחי מנחם
לא הבנתי מה נצחיק בלכתוב הפוך את מה שכתבת ישרלשם שבו ואחלמה
חח האמת שאותי זה גם הצחיק כי עד שהבנתי שזה מה שהוא כתב..dora


אני מוציא מכאן הכחשה לכל יהודי העולם , המשיח לא אישהמשיח בן דוד


בוודאי שלאשמש אא
המשיח הוא מלך
ועל פי ההלכה אסור למנות מלכה
תודהמשיח בן דוד

גם אתה די מגניב..

אני שמש העמיםשמש אא
^^ בנוסף המשיח צריך ללחום ואין דרכה של אשה לעשות מלחמהאביחי מנחם
המשיח ינהל את מלחמותיו בעזרת הרוחמשיח בן דוד

 

ברוח שפתיו ימית רשע

מכאן שזה לא תירוץ מספק

לא מכיר את הפירוש הזהאביחי מנחם
מה ש @שמש אא כתב זו בכל מקרה הסיבה העיקרית
כתוב את זה במדרש ..משיח בן דוד

 

כתוב על הפסוק ארשת שפתיו בל מנעת סלה מהי ארשת שפתיו רשות שבשפתיו ..

שאומרים לו מדינה פלונית מרדה והוא אומר ילך גובאי ארבה ויחבל אותה ..

 

משהו כזה לא בידיוק מדייק ..

רבי נחמןדי"מ
אה נכון. "משיח יכבוש את העולם הלי ירייה אחת"אביחי מנחם
זה משיחות הר"ןדי"מ
אבל יש תורה בלײַקוטי מוהר"ן "עיקר כלי סיינט של משיח זו תפילה" נראה לי יחסית בהתחלה.


(עוד אחד הדברים שהפריעו לי כשהייתי ברסלבר)

אבל בקשר למה שהבאת הייתה באנ"ש בדיחה על זה שזה ההוכחה שתג מחיר יביא את הגאולה.
בלי יריה, אלא פינצ'ורים והצתות...
קרקליסטיתאריק מהדרום
לכאורה המשיח צריך להיות מלך ולא מלכהאריק מהדרום
משיח בת דוד?ימ''ל

בתורה כתוב "שום תשים עליך מלך" וחז"ל למדו "מלך ולא מלכה" זאת אומרת שיש איסור למנות אשה למלך (משיח זה מלשון משיחה = מלך שנימשח בשמן כמו דוד המלך).

השאלה הבאה שלה תהיה..ד.

אם היא אשה - אם היא תלבש ציצית ותפילין....

וספר תורה קטן תישא איתה תמיד בחיקה....נפש חיה.
ברור שלא.די"מ
המשיח הוא *מלך* המשיח ולא נותנים לאשה שררה.
שמבינים את תפקיד האשה ביהדותמושיקו

מול שאר התפקידים ממלך ועד נביא לא מגיעים לזה...

 

וכמו ש @די"מ אמר - מלך צריך להיות גבר (אגב נביא יכולה להיות אשה כמו חולדה וכו)

אני יודע שמשיח אשה זה נשמע הזוי ולא הגיוני לחלוטיןלשם שבו ואחלמה
אבל כשאני מתעלם מהרגשות שלי
ומחפש מה התורה אומרת אני לא מוצא לזה ראיה ברורה.
זה שאנחנו לא ממנים אשה למלכה זה לא אומר שאשה לא יכולה להיות מלכה. האם אנחנו אלה שממנחם את המשיח להיות משיח?

וזה שמכנים את המשיח בן דוד ולא בת דוד זה בוודאי לא ראיה. כך היא דרכה של לשון התורה וחכמים
אשה לא יכולה להיות מלכה אם היא צדיקה.די"מ
ומלך המשיח צריך להיות מלך צדיק.
תפתח הלכות מלכים פרק יא הלכה ג-ד
אם מישהו יוכל להעתיק לכאן זה ישמח אותי מאודלשם שבו ואחלמה
הנהצריך עיון
(ג) אל יעלה על דעתך שהמלך המשיח צריך לעשות אותות ומופתים, ומחדש דברים בעולם, או מחיה מתים, וכיוצא בדברים אלו שהטפשים אומרים. אין הדבר כן, שהרי רבי עקיבה חכם גדול מחכמי משנה היה, והוא היה נושא כליו של בן כוזבא המלך. והוא היה אומר עליו שהוא המלך המשיח, ודימה הוא וכל חכמי דורו שהוא המלך המשיח, עד שנהרג בעוונות; כיון שנהרג, נודע שאינו זה. ולא שאלו ממנו חכמים לא אות ולא מופת.

ועיקרי הדברים ככה הן: שהתורה הזאת – אין חוקיה ומשפטיה משתנים לעולם ולעולמי עולמים, ואין מוסיפין עליהן ולא גורעין מהן. וכל המוסיף או גורע, או שגילה פנים בתורה והוציא הדברים של מצוות מפשוטן – הרי זה בוודאי רשע ואפיקורוס.

(ד) ואם יעמוד מלך מבית דוד, הוגה בתורה ועוסק במצוות כדוד אביו, כפי תורה שבכתב ושבעל פה, ויכוף בה כל ישראל לילך בה ולחזק בדקה, וילחם מלחמות יי – הרי זה בחזקת שהוא משיח. אם עשה והצליח, ונצח כל האומות שסביביו, ובנה מקדש במקומו וקבץ נדחי ישראל – הרי זה משיח בוודאי.

ואם לא הצליח עד כה, או נהרג – בידוע שאינו זה שהבטיחה עליו תורה, והרי הוא ככל מלכי בית דוד השלמים הכשרים שמתו. ולא העמידו הקדוש ברוך הוא אלא לנסות בו רבים, שנאמר: "ומן המשכילים יכשלו לצרוף בהם, ולברר וללבן עד עת קץ, כי עוד למועד" (דניאל יא לה).

אף ישוע הנצרי, שדמה שיהיה משיח ונהרג בבית דין, כבר נתנבא בו דניאל, שנאמר: "ובני פריצי עמך ינשאו להעמיד חזון ונכשלו" (דניאל יא יד). וכי יש מכשול גדול מזה? שכל הנביאים דיברו שמשיח גואל ישראל ומושיעם, ומקבץ נדחיהם ומחזק מצוָתן; וזה גרם לאבד ישראל בחרב, ולפזר שאריתם ולהשפילם, ולהחליף התורה, ולהטעות רוב העולם לעבוד אלוה מבלעדי יי.

אבל מחשבות בורא העולם – אין כוח באדם להשיגם, כי לא דרכינו דרכיו ולא מחשבותינו מחשבותיו. וכל הדברים האלו של ישוע הנצרי, ושל זה הישמעאלי שעמד אחריו, אינן אלא לישר דרך למלך המשיח, ולתקן העולם כולו לעבוד את יי ביחד, שנאמר: "כי אז אהפוך אל עמים שפה ברורה, לקרוא כולם בשם יי לעבדו שכם אחד" (צפניה ג ט).

כיצד? כבר נתמלא העולם מדברי המשיח ומדברי התורה ומדברי המצוות, ופשטו דברים אלו באיים רחוקים ובעמים רבים ערלי לב, והם נושאים ונותנים בדברים אלו ובמצוות התורה. אלו אומרים: מצוות אלו אמת היו, וכבר בטלו בזמן הזה ולא היו נוהגות לדורות. ואלו אומרים: דברים נסתרים יש בהן ואינן כפשוטן, וכבר בא משיח וגילה נסתריהם. וכשיעמוד המלך המשיח באמת, ויצליח וירום וינשא, מיד הם כולם חוזרים ויודעים ששקר נחלו אבותיהם, ושנביאיהם ואבותיהם הטעום.
מהקטע של ההוגה התורה, נראה שאכן מדוברלשם שבו ואחלמה
בגבר.
מצד אחד זו לא הוכחה חזקה כי היא נכתבה על גבי ההנחה שהמשיח הוא גבר שעושה מה שנדרש ממנו, שזה כמובן להגות בתורה.
אבל אם זה אשה אז בפשטות היא לא נדרשת לזה.
מצד שני, בהחלט נראה מהדברים שההנחה הפשוטה והברורה שזה גבר.

אבל מה שאני מחפש זה שמלך לא יכול להיות אשה, מקור כזה יהיה הוכחה חד משמעית.

רמב"ם מפורש [הלכות מלכים א,ו]:חסדי הים
"אין מעמידין אישה במלכות--שנאמר "מלך" (דברים יז,טו), ולא מלכה"
השאלה אם מלך זה משהו שבהכרח מעמידיםלשם שבו ואחלמה
כנראה שכן
איך הוא נהיה מלך?די"מ
יותר מזה, הרמב"ם בעצמו דורש יוחסין לדוד המלך "בן אחר בן"אלעד

זה באגרת תימן אם אינני טועה

 

בהלכות מלכים ברור שלא צריך שהוא יהיה מבית דוד בכלל.די"מ
ודנתי על @זה בעבר עם ותן טל. חפש את השרשור ההוא. שם הוכח שאני צודק לאחר דיון ארוך.
זה מרתק - אבל ככל הנראה לא אצליח למצואאלעד

אשמח אם מאן דהו יעזור לי

אם היה אפשר לעשות חיפוש מהפלאפון הייתי מוצא לך.די"מ
אפשר לדעת איך הגעת למסקנה הזאת?משיח בן דוד

 

שלא צריך שיהיה מבית דוד? חח זה מגוכח

אם אני לא טועה הרמב"ם כותב שהמשיח יהיה מזרע שלמה דווקא

די"מאחרונה
וזו בדיוק הבעיהמושיקו

האשה נלקחה מצלע הגבר.

יש לה תפקידים מיוחדים שבסיסם הוא קשר בין איש לאשה שמובילים לשלימות שמתבטאית בעשיית התפקיד של כל אחד בצורה הכי טובה.

 

בשביל להשלים את התפקיד התורה נתנה הנחיות ברורות מה כל אחד צריך לעשות בשביל לעשות את התפקיד בצורה הכי מושלמת והכי טובה שיש.

ובעיקר הדגישה את המחויבות של כל אחד שהוא צריך לעשות לפני הדברים שהוא יכול לזכות בהם ללא המחויבות

 

זה לא מושלל שברגע שעושים את התפקיד כמו שצריך מגיעים לעמדות הנהגה משמעותיות (חולדה הנביאה, מלכת שבא, דברה שהיה שופטת את ישראל וכו וכו עד דורתינו אלו) אבל זו לא המטרה הכללית מלכתחילה- התורה הגדירה את תפקיד האשה כל כבודה בת מלך פנימה.

להתחיל לפנטז על תפקידים משמועתיים ונוצצים שלא מתאימים לה זה גורם גורם לזילות כבוד האשה ולעיוות תפקידה.

 

שכיום רואים את זה בתנועת הפמניזים שהובילה למשל לנשות הכותל וכדו

 

 

במקום לטפטף לאשה לעשות את הדברים שהיא לא מחויבית (מגיעים לרוב ע"ח הדברים שהיא מחויבת בהם) צריך לטפטף לה שתעשה את הדברים שהיא מחויבת בהם בצורה הכי טובה שאפשר..

כתוב משיח בן דודאברי
ככל הידוע לי, בן זה זכר.. 😜
זו לא הוכחה. כך היא דרכם של לשון התורה וחכמיםלשם שבו ואחלמה
משיח יהיה מלכת ישראל או מלך ישראל?אברי
אולי גם דוד היה אישה...
יש לך הוכחה שהשתמשו בלשון כזאת לנקבה? אם לא אז לא..משיח בן דוד


משיח=מלך=גברחכחעחילםכ
עבר עריכה על ידי חכחעחילםכ בתאריך כ"ה בשבט תשע"ו 11:05
הלכות מלכים א ה
ואגב זה רמבם מפורשמושיקו
עבר עריכה על ידי מושיקו בתאריך כ"ה בשבט תשע"ו 11:51
עבר עריכה על ידי מושיקו בתאריך כ"ה בשבט תשע"ו 11:51

ה. אין מעמידין אשה במלכות שנאמר עליך מלך ולא מלכה, וכן כל משימות שבישראל אין ממנים בהם אלא איש.

 

הלכות מלכים.

 

@די"מ איך השגתי אותה בציטוט ההכלה ככתבה ברמבם?

 

 

כי אצלי 4 בבוקר ולא היה לי כוח לפתוח את האפליקציה.די"מ
במה לעבוד ומה אפשר לעשות בתקופת חיפוש עבודה?צע

כבר כמעט חודשיים שאני מחפש עבודה.

נראלי שיש מין תום כזה שבע"ה נמצא בקלות עבודה, ולכן זה בסדר לקבל דמי אבטלה נמוכים שנגזרים ממשרת סטודנט..


ואז מגיע הרגע הזה, שאתה מבין שאולי ח"ו זה יכול לקחת הרבה יותר זמן .. ויפה שעה אחת קודם גם לחשוב על הכנסה זמנית וגם על לוז או משהו כזה ..


אני מניח שלרבים מילואים זאת אופציה אבל אין לי כח ורצון לפרט למה, אבל ישמצב גדול שאני מנוע מלעשות מילואים..

(לא עשיתי במלחמה..)


האם יש רעיונות אחרים למקומות עבודה זמניים?


במהלך התואר לא קמתי בזמן אז קל וחומר עכשיו שאני ללא מסגרת.. ואני מניח שאולי עבודה תוכל לגרום לי לבריאות ויציבות .. וכמובן גם להכנסה..


רעיונות אחרים לסדר ויציבות עשיה לימוד והתקדמות בתקופה מאתגרת זו מלבד עבודה זמנית/או על הצד שאתקשה למצוא עבודה זמנית זה גם מבורך..


בתפילה לפרנסה בשפע ולמציאת מקום עבודה מתאים ומספק לכולם.. ואולי אפילו השבוע אעדכן שדברים יסתדרו והתקבלתי😃


תודה רבה..

אולי משלוחים? ראיתי מלא שעושיםזיויקאחרונה
והכי חשוב להתמקצע במה שאתה טוב
האם אחרי שמחת תורה התשפ"ד הפכתם לאנשים טובים יותר?זיויק

או שנשארתם אותו הדבר?

ומה המשמעות למה שעברתם? או שלא עברתם..

דברים שאני עושה לפעמים/משה

יחד עם שאר פרוייקטי הווטסאפ של ערוץ 7, הנה עוד אחד: אייטמים מעניינים שאני (או הצוות) דגים מהפורום.

 

מוזמנים להצטרף. קבוצה שקטה של 2 אייטמים ביום בממוצע .

 

ערוץ 7 הפורומים - Whatsapp

ילדה שיוצאת מלא פעמים בלילה ממיטת מעבר, מותשים.עינב66

אשמח לשמוע מנסיונכם כשילדה בת שנתיים ותשע עברה למיטת מעבר (כי למדה לצאת מהמיטת תינוק), מה הכי עזר לכן שתשאר במיטה שלה במהלך הלילה ולא תבוא אליכם חמש פעמים?

רוצים להתחיל איתה מהלך אבל מנסים להבין מה יגרום לה להישאר במיטה שלה ולא לבוא אלינו כי היא יכולה וזה מפתה לצאת ולהיות עצמאית.


מבחינת שפה היא מבינה אבל לא הכי מדברת עדיין.

תכתבי בפורוםרקאני

הריון ולידה

פה זה פחות רלוונטי

בפועלנפשי תערוג

מה שיעזור זה להחזיר כל פעם

כל פעם


אבל זה מתיש ומנסיון אישי באיזה שלב באמצע הלילה נשברים כי רוצים לישון

עם הזמן זה עובר.


ואתם כהורים.

אל תרגישו שנכשלתם אם היא בכל זאת מגיעה למיטה 

לא נוראנחלתאחרונה

כיף להיות במיטה עם אבא ואמא!  לא נורא בכלל. אם יש מיטה רחבה מספיק

והילדונת לא בועטת נוראות תוך כדי שינה, לא נורא. חושבת שזה נותן בטחון

לילד.  אולי להתפלל על זה, אם זה מפריע? לבקש עצה טובה מהשם?

אנשים שמבינים בכסף השקעות וכוניק זמניק
אני אשמח לשמוע אותכם שם בשאלה קטנה שאלה על חסכון קטן - חיסכון השקעה וצריכה
פורום תורני דתי לאומירוצה להשתחרר

מכירים את פורום אוצר החכמה? לתורה? ועוד כמה קצת פחות מוצלחים?

יש הרבה פורומים תורניים חרדיים. הראשונים שהזכרתי מוצלחים מאוד בהרבה מובנים, פעילים, ואפשר למצוא בהם דברים מעניינים גם לאחר זמן.

האם יקום פורום תורני דתי לאומי? שיהיה ברמה, פעיל, לגופו של עניין (בדרך כלל כמובן), ומעניין?

תגיד אוצר החוכמההפי

תגיד לי אלפי ספרים תורניים ב"ה שעזרו לי שנים

באיזה הקשר זה פורום? 

תחפשי בגוגל 'פורום אוצר החכמה'רוצה להשתחרר

ותגלי מקום מעניין מאוד. זה לא 'אוצר החכמה' עצמו - ספריית הספרים הענקית, אם כי יש ביניהם קשר כמובן.

זה פורום תורני, רובו חרדי אך לא כולו. חלק מהכותבים מוכרים (הרב איתם הנקין ז"ל, יבל"א הרב יוסף בדיחי, הרב יואל קטן, ועוד מן הסתם), אם כי כולם משתמשים בשמות אנונימיים כמו כאן.

זה קצת מצחיק אבלנקדימון

מי ששם בפורומים אלה מי שנחלשו רוחנית והתדרדרו לפורומים. אצלנו, החזקים לא משוטטים בדברים כאלה באינטרנט וממילא לא תראה מקבילה.

 

זו פרשנות בלבד.

לא חושב שזה נכוןרוצה להשתחרר

כלומר, מן הסתם יש שם רבים כאלה, אבל ודאי לא כולם. יש שם אנשים גדולים, ידענים ומעניינים, יראי שמיים בהחלט.

חלקם גם רבנים מוכרים, כפי שכתבתי להפי.

בסוף השימוש בכלים כאלה מועיל לפיתוח של שיח תורני, לפתרון שאלות, ועוד.

אה, ואני מכיר חברה חזקים מאוד אצלנו שמכירים את הפורומים האלה. כל מי שמחפש באינטרנט מדי פעם תשובות לשאלות תורניות עיוניות (לא הלכתיות פשוטות), כמעט בטוח נפגש בזה. דווקא חברה ברמה גבוהה לדעתי. אז אמנם הצדיקים הנ"ל אינם משוטטים יומם ולילה באינטרנט, אבל יוצא לפעמים להיכנס.

בינינו, קשה ברשת להישאר בדיונים מעמיקים כל הזמןמתוך סקרנות
להבנתי, סוד ההצלחה של הפורומים שהזכרת הוא שרוב גולשיו עם חסימה חזקה מאוד לרשת, ככה שאין לה באמת "רשת" שמושכת אותם לכל מיני מקומות ומפריעה לריכוז...
יש סיפור מעניין עם אוצר החכמה והפורום שלהםמשה

לעצם העניין. כנראה בעולם הדתי לאומי יש לא מעט פעילות כאן (פחות משהייתי רוצה) ולא מעט גדולי תורה צעירים כותבים דווקא בפייסבוק.

יש קבוצת פייסבוק/ווטסאפ של רבנים לדעתיארץ השוקולדאחרונה
אבל לא יודע אם היא סגורה, רק שמעתי עליה מרב שאני מכיר
ממש מושך אותי כל הנושא הזה של בניה ויצירהרק נשמה

עכשיו יש לי אפס ניסיון אבל אני ממש רוצה לדעת לעבוד עם חומרים לעשות חריטות בעץ לבנות רהיטים וכאלה לא בקטע של מקצוע סתם כתחביב אבל אין לי מושג איך מתחילים וגם איך משלבים הכל עם לימודי תואר

יש למישהו רעיונות לקורסים או סדנאות או ליודעת מה?

פשוט להתחיל, בכל דרך, להשקיעזיויק
מהאינטרנט בשלב א', ואחר כך תתקדמי לדברים ממשיים יותר
יש ביוטיוב כמויות של חומר בחינםמשהאחרונה

משם אפשר להתחיל. אחר כך להתקדם...

לשבור הרגלים קבועיםזיויק

יוצא לכם? קל? קשה? יש טיפים?


כמו כן היה לי הרגל טוב שנטשתי ורוצה לחזור אליו.

איך שוברים את הכבדות שחוסמת ביני לבינו?

ההובי של חייoo

לשנות הרגלים רעים

ליצור הרגלים טובים


כשהבנתי את הקונספט של ההרגל זה הפך קל


ממליצה על ספר כוחו של הרגל

הוא מסביר את הרעיון של

טריגר- פעולה- תגמול

איך להיפטר/ ליצור הרגל

אמיתי? זה קל לך?זיויק
אחפש את הספר
לשנותoo

או ליצור הרגל זה תהליך מתמשך


הרבה אנשים אוהבים תוצאות של כאן ועכשיו

לא אוהבים תהליכים

וזה גורם לקושי בהשגת דברים


אני כן אוהבת תהליכים

מסוגלת לראות את התוצאה העתידית ולחכות בסבלנות

לרוב גם נהנת מהדרך

לכן בעיניי זה לא קשה

אחרים בטח יקראו לזה קשה עד בלתי ישים

נשמע נדיר ממשזיויק
זה באמת קשה מאד מאד, מתאים לאנשים ספציפייםנפש חיה.
חדמשזיויק
עם זאת זה מאתגר תסכימי איתי
לאט לאטנפש חיה.

ממליצה לקרא קצת טורים של הרב יצחק פנגר

ללכת בצעדים קטנים 

ולחלק את החזון הגדול למטרות קטנות ברות ביצוע

תהיי ספציפית?זיויק
וזה עזר?
אשתדלנפש חיה.

לפני כמה שבועות בעלון הידברות הרב פנגר רשם טורים בנושא שינוי התנהגות

ופירט איך לעשות את זה צעד צעד

זה עלונים לפני חודש- חודש וחצי ככה.


לגבי הצעדים הקטנים-

נגיד שאתה רוצה לרוץ מרתון שזאת המטרה הגדולה, אז

קודם אפשר כצעד ראשון להגביר מוטיבציה ובמקביל להוריד את המושג המופשט (רוצה לרוץ מרתון)

לפס מעשי (שינויים קטנים - לשים את הנעליים ליד הדלת, אפילו בלי לנעול, בשלב מאוחר יותר לקבוע זמן לריצה)


כשהייתה לי מטרה גדולה

השיטה של צעדים קטנים עזרו לי להגיע אליה....


היום אני מתמודדת עם דברים שאותה טכניקה בהחלט תשמש אותי


רק צריך לרצות

ולעשות משהו קטן בכיוון. 

תודההזיויק
מתחילים לאט לאטנפשי תערוג

ומוסיפים כמה שיכולים

אי אפשר לשבור הרגליםצדיק יסוד עלום
אפשר לשבור הרגלים, זה לוקח זמן אבל קורהקעלעברימבאר
הפך היהדותזיויק
הפך הפסיכולוגיהקעלעברימבאר
מידות בסיסיות בנפש אי אפשר, אבל אפשר לנתב אותןקעלעברימבאר
למקומות אחרים בשבירת הרגלים. כדוגנת מי שזולד במזל מאדים בגמרא
יש לנו ש"ס שלם לצטטצדיק יסוד עלום
פוק חזי
איפה בשס?קעלעברימבאר
אנשים נשארים אותו הדבר,צדיק יסוד עלום

בני אדם הם יצורים קטנים וחלשים

הרצון להשתנות תמיד מתבדה

המציאות סותרת את דבריך. אבל מביןקעלעברימבאר
ללבך❤️
נדבר עוד כמה שנים בפורום גרושים גרושותצדיק יסוד עלום
אל תדאג יהיה טוב❤️🙂קעלעברימבאראחרונה

אולי יעניין אותך