שאלה קצת לא קשורה על בישול כבד..אמא_מאושרת
אז אצל ההורים שלי אף פעם לא אוכלים איברים פנימיים
ועכשיו מכמה סיבות החלטתי להכין כבד
אולי זה לא המקום לשאול בו.. אבל הבנתי שזה לא כשר לבשל כבד על מחבת?? (אמא אמרה לי אבל היא לא סגורה על זה או על איך כן לעשות..)
איך אתם מבשלים כבד? וזה רק כבד או עוד איברים פנימיים? (אצלנו אוכלים בעיקר שניצל או בקר..)
תודה!!
נכון.אנונימי (2)

צולים ברשת מעל אש גלויה או בגריל בתנור על רשת, ושהדם יטפטף אל תוך תבנית שמונחת מתחת לרשת.

אסור לאכול עם הדם.

ויש שאלה בהלכה אם אפשר לצלות כבד על פלטה שאין לה שוליים - הכל כדי שהדם יאבד ולא יאכל יחד עם הכבד.

 

אני מהבהבת את הכבד - צליה מעל להבת גז של הכיריים, אבל לא להניח ישירות על הגז.

ספרדים גם חורצים בסכין חריצים שתי וערב בכבד כדי שהדם יתנקז החוצה בקלות, ומפזרים מעט מלח לפני הצליה כדי להכשיר את הכבד.

 

לגבי איברים פנימיים אחרים אני לא יודעת.

זה לא מוכשר כבר?יראת גאולה
פשוט אני מכירה שקונים כבד שכבר עבר צלייה.
ואז מכינים בכלים רגילים.
אבל אני באמת לא מתמצאת...
צריך לעשות לו x עמוק ולפזר עליו קצת מלח גסהמלך!!!!
ומותר רק בצליה ולא בטיגון לאשכנזים גם ברשת אחרת.. אני לא לגמרי בקיא בזה אבל דורש התעסקות
כבד קנוי שעבר צליה הוא כשר.אנונימי (2)

צליה היא הדרך להכשיר את הכבד.

נראה לי שכדאי לשאול רבאנונימי (3)
כי יש בזה כמה שיטות.
בלת"ק כבד צריך לצלות על האש לפני שמבשליםזקנת השבט

Elementary Wattson 

כדאי שתראי מישהו שיודע איך לעשות את זה ולא תעשי לבדירושלמית טרייה
..בפעם הראשונה.

זה דורש ציוד וידע, מלכלך אימים את הגאז ומסריח את כל הבית.
אפשר לקנות כבד שעבר צליה. עולה באזור 100₪ לקילו.

שימי לב שחייבים להכשיר את הכבד בתוך שלושה ימים מהשחיטה (מקווה שלא התבלבלתי) אז אם כבר קנית ואת לא יודעת מתי נשחט תצטרכי לשאול או לזרוק.

ההכשרה של כל העוף (המלחה, שרייה ועוד) נעשית לכל עוף כשר שאת קונה. היא לא מועילה לכבד.
הכבד שעבר הכשרה הוא יקר מאד כי זה בלגן, ולפעמים הוא גם לא טעים כי שרפו אותו מאד (כגון באריזות של בד"ץ. של קהילות ושל הרב רובין טעים מאד בדר"כ).
אז..אמא_מאושרת

חיפשתי קצת באינטרנט וראיתי שאם רוצים לבשל אותו זה רק בתנאי שהוא נצלה תוך 3 ימים מהשחיטה

אבל האם הדבר נכון גם לגבי טיגון (חחח סה"כ רציתי לטכן כבד עם בצל )

 

נראה לי שאני אשאל רב ואפרסם את התשובה..

הכי טוב תשאלי רב. אבל לגבי מה שכתבואנונימי (2)

שצריך תוך שלושה ימים מהשחיטה - לפי הרב עובדיה יוסף, אפשר להקפיא ולצלות אחרי הפשרה, גם אחרי ג' ימים מהשחיטה. 

ואם נשמר במקרר ולא במקפיא, יותר מג' ימים, צולים, ולא מטגנים או מוסיפים לתבשיל אחרי הצליה. אוכלים חם מיד אחרי הצליה או מחממים על הפלטה בתבנית חד פעמית.

אגב הסעיף הזה נכון לכל חלקי הבקר שלא עברו הכשרה במליחה ונשמרו יותר מג' ימים במקרר, גם הם מותרים רק בצליה.

בוודאי שצריך, טיגון לא מכשיר אותו.ירושלמית טרייה

אין הבדל בין טיגון לבישול לענין הזה.

טיגון יכול להחשב כבישול בשמן..

צריך הכשרה לפני כל שימוש שיהיה.

אנחנו לא אוכלים איברים פנימים..א..א..
ההורים שלי אוכלים כבד.
אבל רק שצולים אותו עם רשת ממש על אש גלויה
קונה צלוי כבר+mp8

אבל בעיקרון צריך לצלות על אש גלויה ברשת צליה מיוחדת, כי יש שם כמות גדולה מאוד של דם שרק בצורה הזו אפשר להתגבר עליה.

תשובה מרבאוהב תורה
בכבד ישנה חומרה מיוחדת שאין באיברים אחרים בגלל ריבוי הדם שלו. מסיבה זו אי אפשר להסתפק במליחה שלו אלא יש לצלותו לפני שאוכלים אותו. למנהג הספרדים: לפני הצלייה יש לקרוע אותו שתי וערב ולהניח את מקום החתך כלפי מטה, ורק אחרי זה ניתן לצלות אותו ולבשלו. (שולחן ערוך יורה דעה סימן עג).
ולמנהג האשכנזים די בצלייה (רמ"א שם סעיף ג).
אמנם, יש לשים לב שלא לצלות את הכבד עם בשר או ירקות ביחד, כדי שהם לא יבלעו מהכבד (ספר הכשרות לרב פוקס, בהתבסס על כמה מהאחרונים).
תודהאמא_מאושרת

על הצלייה אכן להתרחש תוך 3 ימים מהשחיטה? 

ואם כן- איך אני יודעת שזה אכן כך? (לא נראה לי שלמוכר יש מושג מתי שחטו..)

תודה!

צלייה אפשר גם אחרי שלושה ימיםאוהב תורה
הבעיה של שלושה ימים נזכרת בשו"ע (יורה דעה סימן סט) לגבי בישול, שאם עברו שלושה ימים מהשחיטה אין לבשל אלא לצלות. בצלייה כאמור, אין בעיה.
תודה רבה!אמא_מאושרת
שוב,אנונימי (2)

לפי הרב עובדיה יוסף, אם נשמר במקפיא, אפילו ימים רבים, אפשר לצלות ואח"כ להוסיף לבישול או טיגון.

 

ולגבי תאריך - תמיד יש את תאריך השחיטה על התוית. 

אוהב תורה, דבריך עלולים להטעות!!ירושלמית טרייה
עליך לדייק מהי צלייה!
הפותחת עלולה להבין כעת שהיא יכולה לטגן או לשים בתנור וזה נחשב צלייה.
עליך להסביר מה נחשב צליה להלכה. ממה שכתבת מאד לא ברור מה צריך לעשות.

ולפי מה שאתה אומר לא חייבים לצלות תמיד? אז איך מכשירים? נשמע לי לא הגיוני.

אולי התכוונת:
יש להכשיר בצליה על אש גלויה, שהדם יטפטף ולא ייבלע במאכלים אחרים, לחתוך לפני כן לפי המנהג ואולי גם לשים מלח גס.

אם הצליה הנ"ל נעשתה תוך שלושה ימים מהשחיטה, אפשר אחר כך להמשיך בבישול הכבד בכל צורה שרוצים.
אם הצליה הנ"ל לא נעשתה בתוך שלושה ימים, יש מגבלות. מהן?? למשל לטגן כבד עם בצל עלול להחשב בישול ואי אפשר?

אני לא יודעת אם מה שכתבתי נכון, רק רציתי להראות לך שיש הבדל גדול בין לצטט את כל המקורות הקשורים, שזה מצוין, לבין להורות הלכה למעשה.

ועכשיו על סמך ידיעותיך, תוכל להאיר את עינינו ולענות לשאלה? אשמח להבין בדיוק.
סיכמת יפה בעצמך אנונימי (2)

ולשאלתך אם הצליה לא נעשתה תוך שלושה ימים, המגבלה היא שלא להמשיך בבישול או טיגון הכבד אחרי הצליה.

 

אלא אם כן הולכים לפי הרב עובדיה יוסף שפסק שאם הכבד הוכנס למקפיא מאז השחיטה או תוך שלושה ימים מהשחיטה, אפשר להפשיר, לצלות על פי ההלכה, ולהמשיך בבישול או בטיגון שלו.

אשתדל להבהיראוהב תורה
על מנת להתיר בשר באכילה, יש למולחו בתוך שלושה ימים לשחיטתו, על מנת להוציא את דמו. לאחר זמן זה אי אפשר להכשירו במליחה אלא רק בצלייה.
לדעת הרב עובדיה יוסף, אם הוא הוקפא בטרם נמלח, ניתן יהיה להכשירו; ואילו לדעת הרב אלישיב הדבר לא יועיל.

את הכבד אין למלוח בגלל ריבוי הדם שבו, ועל כן יש להכשירו אך ורק בצלייה.
צלייה פירושה - ללא שימוש במים.
גם בתנור הדבר יכול להיחשב כצלייה, כל זמן שהכבד נמצא מוגבה על רשת באופן שיש מקום לדם לזוב למטה.

יש הסוברים, שאם לא נעשתה צלייה בתוך שלושה ימים, לא ניתן יהיה לבשל את הכבד לאחר הצלייה. ובכל אופן, לגבי הצלייה עצמה, אין בזה כל בעיה, כמו שביארנו.

תודה על ההערה, ואני מקווה שהדברים עכשיו יותר ברורים.
כבד תוך 3 ימים לשחיטה, מותר לבשלו לאחר צלייתו. קראו בעיוןtwitodav

כבד חייבים לצלות ע"מ להכשירו לאכילה. צריך לעשות על הכבד חתכים חתכים ע"מ שהדם יישרף וכ"כ נהגו לפזר עליו מלח לפני צלייתו.

כבד תוך 3 ימים לשחיטה, מותר לבשלו לאחר צלייתו.

כבד לאחר  3 ימים לשחיטה, מותר לאכלו בלבד לאחר  צלייתו. אך א"א לבשלו לאחר צלייתו.

בדר"כ יש כיתוב על האריזה של הכבד "לצלייה בלבד"  או שרשום על האריזה תאריך השחיטה.

בע"ה בשישי הקרוב אני אכין כבד בפעם הראשונה אמא_מאושרת

תודה לכולם!

בתאבון!אנונימי (2)

בהחלט שווה את ההשקעה.

 

אל תניחי את הרשת ישירות על הלהבה, את תשרפי את הכבד.

תהבהבי אותו - לעמוד עם רשת הצליה מעל הלהבה - מרחק 2-3 סנטימטרים.

ותפרשי נייר כסף על הגאז, שיהיה פחות לכלוךירושלמית טרייה
תקחי ריבוע גדול, תעשי חור למבער ותכניסי את הנייר מתחת למבער.
ותפתחי חלונות..

(המסקנה שלי מנסיוני היא לקנות צלוי.. אבל זה יקר. אבא שלי דווקא מכשיר כבד כל שבועיים אבל עושה את זה באמגזית בחוץ מפאת הלכלוך..)
תצלי על מנגל חשמלי זה יוצא יוצר טוב, צליה על אש גלויה בדר"כtwitodav

 

תצלי על מנגל חשמלי זה יוצא יוצר טוב, צלייה על  אש גלויה בדר"כ  שורפת את הכבד.

 

תשובה מקיפה משו"תאנונימי (4)

http://www.kosharot.co.il/show_hadracha.asp?id=58399

 

כיצד מכשירים כבד ?
(הרב משה כ"ץ)
 

כבכל שנה, פותח יום העצמאות את עונת הטיולים והמנגלים. בשל כך, בחרנו להביא לפניכן מההלכות וההנהגות השייכות לעניין.

ממתן תורה לפני 3315 שנים ועד לפני שנים לא רבות, אחד מתפקידיה היומיומיים והחשובים של האשה היה הכשרת הבשר ומליחתו. בזמנים עברו, העוף שנקנה או נלקח מהחצר הביתית, היה מובל אחר כבוד אל השוחט הקהילתי. מריטת הנוצות, ניקוי העוף, בדיקתו שאינו טרף, מליחתו ולבסוף, גם בישולו.

אם בעבר היו הנשים בקיאות בנושאי טריפות ומליחה, הרי שכיום, פרט ללימוד הנושא בבגרות בתושב"ע, יחידות סגולה עשו זאת, אם בכלל, ובודאי שאת כלי העבודה הדרושים (סכין לפירוק בשר לא מוכשר, דלי מיוחד לשריית הבשר עם הדם, רשתות להניח עליהן את העוף המוכשר כדי שהדם יטפף ממנו) כמו גם מלח גס למליחה עצמה, אף אחד לא מחזיק בבית.

כיום, מעין עולם הבא, אנו רוכשים עוף ובשר שכתוב עליו "מוכשר, הודח והומלח כדין", ולא נותר לנו אלא לבחור מהמתכונים הנפלאים והטעימים  ולבצע בדייקנות את ההוראות, להכניס לתנור או לסיר ולהתענג על המאכל הנעים לעיניים וטעים לחיך.

למען האמת, יש שני סוגי בשר שעדיין מופיע עליהם באותיות קידוש לבנה: "לא מוכשר, לצלייה בלבד!" - בשר כבד של עוף או של  בקר. לפני האכילה או הבישול שלהם, יש להכשירם על ידי צלייה (כמופיע על האריזה: "לצלייה בלבד!"), אך גם כאן, יש תהליך הכשרה עם דגשים הלכתיים מיוחדים למשפחות ספרדיות ולאשכנזיות.

הכשרה לדעת האשכנזים-

  • הדחה: שטיפה טובה של חלקי הכבד או הלב.
  • חיתוך שתי וערב: יש לחתוך חתך קטן בתוך הכבד בצורת שתי וערב או לנקב אותו מצד לצד מספר פעמים. את הלב יש לחתוך לאורכו ולפתוח אותו, כדי שהדם יוכל לצאת מתוכו. בנוסף, יש להסיר את השפיץ של הלב (המכונֶה עֹרלת הלב).
  • מליחה: פיזור קליל של כמה גרגרי מלח גס סמוך מאוד לזמן הצלייה.
  • צלייה: על גבי אש או במנגל חשמלי (יש להניח את הבשר כך שמקום החיתוך יפנה כלפי מטה לכיוון האש).

הבשר צריך להיות צלוי לפחות בשיעור של חצי בישול (אין צורך לשרוף אותו!))

  • הדחה: שטיפה קלה במים. אם רוצים לבשלו, לטגנו או להקפיצו, יש להדיחו לפני כן שלוש פעמים (לגבי הבישול, שימו לב להערה בהמשך).

כלי הצלייה: בעת הצלייה של בשר "לא מוכשר" מכל סוג שהוא, הדם היוצא ממנו נוטף על הכלים ונבלע בהם. לכן, צריך לייחד לצורך צליית בשרים "לא מוכשרים" כלים מיוחדים (כמו: רשת, סכין לחיתוך הכבד כשהוא עדיין על האש, מזלג להפוך את הבשר), שישמשו אך ורק לצליית בשרים אלו.

הכשרה לדעת ספרדים-

די בצלייה של הבשר על האש, לפחות עד שיעור של חצי בישול (אין צורך לשרוף את הבשר(!).

חלק מהספרדים, בעיקר יוצאי צפון אפריקה, נוהגים כדעת האשכנזים בנושא הזה, וכל אחד ינהג כמנהג אבותיו.

 

בישול הבשר

כאשר רוצים לבשל את הכבד או הלבבות לאחר הצלייה, משתנות חלק מההלכות הללו, והדבר תלוי במשך הזמן שחלף מהשחיטה ועד לצלייתו.

כבד ולבבות ששהו 72 שעות משעת השחיטה ועד לשעת הצלייה אסור לבשלם לאחר הצליה, ומותר רק לאוכלם צלויים. זו נקודה שצריך לשים לב אליה כשרוכשים אותם טריים. בקניית כבד קפוא בוודאי עברו 72 שעות מאז השחיטה, אך בכך נחלקו הפוסקים, האם ההקפאה "מקפיאה" את הזמן ויש לבדוק האם חלפו 72 שעות כאשר הבשר היה מופשר (לפני או אחרי ההקפאה), או שאין הבדל בין זה לבין כבד טרי שעברו עליו 72 שעות. מחלוקת זו אינה תלויה בחילוקי מנהגים בין ספרדים ואשכנזים אלא לפי דעתם של הפוסקים השונים, ויש פוסקים גדולים המתירים לבשל כבד שהיה קפוא זמן רב לפני הצלייה. מי שרוצה לנהוג כך, יש לו בהחלט על מי לסמוך.

טבילת כלים

המנגל מורכב משני חלקים:

  •  גוף המנגל (שבתוכו מונחים הגחלים) שאינו טעון טבילה.
  •  הרשת (שעליה מונח הבשר) הטעונה טבילה בברכה, אם יוצרה במפעל שבבעלות גוי או שנקנתה בחנות של גוי (אפילו אם יוצרה ע"י יהודי. רשת של מנגל חד פעמי אינה צריכה טבילה.

השיפודים

שיפודים העשויים ממתכת דינם כדין הרשת, כמובא לעיל.

שיפודי עץ - אינם טעונים הכשר, כיוון שהם עשויים מעץ פשוט וכלל לא עברו עיבוד וכלי עץ אינם טעונים טבילה.

 

 

נ.ב.

בכבד יש הרבה אנטיביוטיקה. 

הסכין נטרפת. חד"פ.

אולי במנגל חד פעמי יותר נוח.

 

החליף בין מנהג האשכנזים למנהג הספרדיםאוהב תורה
אמא מאושרת למה שלא תשאלי רב??~א.ל

את מוכנה לקחת על עצמך את התוצאה של פסיקות של אנשים מהפורום??

רעיון מצויןאמא_מאושרת
אחרי שהבנתי כמה זה מורכב שאלתי
בכל זאת קיבלתי כאן מלא טיפים מצוינים, כי באמת שזה לא משהו שעשיתי בעבר..
תודה רבה לכל מי שענה, החכמתם אותי מאוד!
נערךגפן36אחרונה

יוגה עם פרשת שבוע לילדי מילואיםאיתי פ

אהלן, הכנתי סרטון של יוגה להורים וילדים לפרשת השבוע.

הוא מעולה לילדי מילואים/קבע כי יש בו המון מגע, עיטוף, הענקת ביטחון. ומתאים כמובן לכל משפחה, לא רק מילואים.

תהנו

יצירתי!תהילה 3>אחרונה
בהצלחה
אולפנה או תיכון בירושליםאילת אלישיב

מחפשת בירושלים אולפנה או תיכון דתי לבת שלי, מקום טוב וחם עם רמה לימודית טובה וחינוך טוב.

כן שמאפשר טלפון חכם ולק ג'ל. 

מציעה לך לשאול גם בפורום אמהות. בהצלחה בחיפוש!יעל מהדרום
אולי אולפנת חורב?הרמוניהאחרונה
אירועי תרבות בקהילה- מה הכי אהבתם?טליולה

קיבלתי תפקיד חדש יו"ר ועדת תרבות בקהילה שלנו

התקציב דיי דל 🤧

אשמח להמלצות למפעילים באירועי קהילה שהייתם בהם!


תודה!

מקסיםזיויק
באיזו קהילה?
אני אוהבת ערבי נשים שיש זמן לפטפט ולהכיריעל מהדרום
לק"י


יכול להיות יצירה קלילה, סתם ערב שכל אחת מביאה משהו טעים, אוכלים ומדברים.

ומציעה לך לשאול בפורומים פעילים יותריעל מהדרום
סיורים בגינות וחורשות קטנות מקומיות עם מדריכים,ירושלמית טרייהאחרונה

זה נקרא סיורי טבע עירוני. מגלים צמחים ובעלי חיים.

פיתות על הטאבון ביער..

זה עולה מעט כי זה רק תשלום למדריך.

סעודות שבת - קטסטרופה אבא פגום
עבר עריכה על ידי אבא פגום בתאריך י"ח בחשוון תשפ"ו 16:30

אני סובל בשבתות, פשוט סובל, כל סעודה היא סיוט. יש לנו ב"ה 6 ילדים מגיל 3 עד 17 וכל סעודה היא בעיקר הקנטות בין הגדול לכולם. אני מכין דברי תורה, חידונים, סיפורים (כן, ניסיתי גם את "עושים עניין" של הרב יוני לביא) ופשוט לא מצליח להחזיק יותר מ 20 שניות. אני רק פותח את הפה הגדולים על הספה במקרה הטוב קוראים עלונים, או בחדר, נחים מחוסר עזרה בשישי.. אני מרגיש מועקה גדולה, תחושת כישלון, אפילו הקטנים לא מקשיבים לסיפורים.

יש למישהו עצה מלבד תפילה?

אני עובד עצות..

לצערי מוכר גם ליליפא העגלון

החלטתי בשלב מסויים להגיע לסעודה מתוך גישה פנימית: אין לי ציפיות מאף אחד. אני לא אחראי על אף אחד. אני מתחיל שלום עליכם אחרי הודעה מספקת, מי שלא רוצה שלא יהיה. אני מקדש - מי שלא נמצא שיקדש לעצמו או שלא יקדש בכלל. אחרי כל כך הרבה סעודות שבהן ניסיתי להחזיק בכוח, לשלוט בסיטואציה, להשליט ''צורה של שולחן שבת'' - חלאס, זה לא שווה את הכעס.

אלה ילדים גם של הקב''ה ומנקודה מסויימת שייקח אחריות... או כמו שרבי נחמן אומר: ''וכן כשמגיע שבת או יום טוב, אזי אני מוסר כל ההתנהגות וכל הענינים והתנועות של אותו השבת או היום טוב להשם יתברך, שיהיה הכל כרצונו יתברך. ואזי איך שמתנהג באותו השבת ויום טוב שוב אינו חושב וחושש כלל שמא לא יצא ידי חובה בהנהגת קדושת אותו היום, מאחר שכבר מסר הכל להשם יתברך וסמך עליו יתברך לבד''


בקיצור, לשחרר וזהו. לאורך זמן השחרור הזה מביא לשיפור במצב. 

תתרכז אולי בשירים וחוויה.זיויק

שיחות משפחתיות, צחוקים ודאחקות.

אולי התוכן מועבר בצורה מעיקה?

שיטה טובה, עובדת אצלנו:חירטטתי
להתחיל לשיר שירי עונג שבת, מניסיון זה מושך את אלה שעוד נשאר בהם קצת ניחוח של שבת ואלה שלא, כבר בעיה אחרת
מטורףזיויק
שחרר אותם…רינת 24

זה נשמע מאד מעיק.


למה לא פשוט לאכול ביחד, לפטפט ולספר חוויות מהשבוע שחלף?

אני מבינה את האידיאל שאתה רואה לנגד עיניך אבל נשמע שזה עושה יותר נזק מתועלת

מאוד מבינה אותךשם פשוט

מאוד מאוד מבינה אותך💔

מאוד כבר אמרתי?

אבל הכי חשוב שתהיה להם חוויה טובה משולחן שבת.

אל תכביד עליהם

תקליל

שישמחו בשולחן שבת, שיהיה כיף, קולות של צחוק, טעם מתוק וזכרונות טובים

א כלהעני ממעש

צריך שילד יזכור חוויה חיובית משבת , שולחנו, וכלליותו .

תשחרר

שיעור כללי תעביר במקום אחר

בנוסף שים לב יש לך טווח גדול של גילאים

אולי לא צריך ארוחה כל כך ארוכה?משה
יש דרך!!!אוצרי

יש דרך!! בגישת "שפר" להורות תוכל למצוא דרך לשפר את סעודת השבת, לשפר את מערכת היחסים בתוך הבית, להבין את הדינמיקה שבין הורים וילדים ומכאן, השמים הם הגבול. חבל לסבול כשאפשר ליהנות מגידול הילדים. גישת שפר, המפתח להורות אחרת. 

פרסומת?זיויק
לא מתאים לכל הורה, לא מתאים לכל ילד.טויוטה
מגפה כלל יהודיתטויוטה

אם כי ידיעה זאת, לא עוזרת במיוחד...

קח ממנו כמה טיפים. מנסיון.

 

1) תעלה נושא עם אמוציות לדיון, והם המדברים. ולא הקהל. אתה מנהל הדיון. 

 

2) תציב דרישה וציפייה, שאין שלילי בסעודה. רק חיובי !

 

3) תגרום לחוויה בשולחן, שירה חידונים וכו'

 

4) תעשה קואליציה עם שניים מהילדים בשירה או בדיון, השאר יצטרפו בהמשך.

 

5) תעשה קידוש מיד, אנשים רעבים הם אנשים עצבנים.... גם אתה.

 

6) תהיה אתה רק בחיובי ולא בשלילי.

 

8) תנמיך ציפייה, ותוציא מראש את כל התמונות והסירטונים והתיאורים מהידברות וכו' ששולחן שבת יש אוירה מדהימה ומשפחתית... לרוב זה לא כך, כל מה שבא ברוך הבא.

 

9) מסתבר שרוב הריבים הם על אותם דברים פחות או יותר כל שבוע, אוכל, מקום, וכו', תשב עם עצמך או אשתך ותפתור את הבעיות לפני שבת. [כגון חלוקת מקומות שונה]

 

10) בד"כ יש ילד אחד או שניים שהם עושים את הבלגן - תבודד אותם... בעדינות כמובן. ובלי לפגוע.

 

11) אם יש לך ילד עם הפרעת קשב ריכוז שייקח ריטלין גם בשבת.

 

12) אם יש לך הפרעה קח ריטלין לפני הסעודה ..... זה עובד. [וגם אם אין לך הפרעה.... זה עושה את העבודה...]

 

אם תרצה עוד, פנה אלי באישי.

 

כמה מוכר...arlan

לגבי ההקנטות- האם הן ממש מעליבות? האם ילדים יוצאים פגועים? אם כן זה (ורק זה) מצריך ומצדיק מלחמת חורמה. אם כולם בסבבה, תזרום.

לגבי זה שהילדים קמים- אנחנו מאוד קיצרנו את הסעודה תמורת זה שהם לא קמים.

 

משהאחרונה
לא מבין..יהולב

יש לך אחריות על דברים מסויימים, ולילדים יש אחריות על דברים מסויימים (כמו כל דבר בחיים).

נראה שאתה עושה את מה שלדעתך מוטל עליך.

אתה לא יכול לשלוט על אחרים (קדרא דבי שותפי..)

תזרום עם הדברים הטובים שאתה עושה ואל תפנה למקומות שבהם אין לך ממילא שליטה

כמה דברים:תהילה 3>

1. תדאג שלך ולאשתך יהיה כיף וטוב בשולחן. תיהנו, תאכלו טוב, תפטפטו בכיף, תספרו דברי תורה.

אנשים רוצים לבוא למקום שטוב בו, ושולחן שבת צריך להיות עונג, לא מטלה.

תנסי לשכול מכל שאר ההגדרות ופשוט לדאוג שיהיה לכם כיף, וכל השאר מפסידים...

2. אפשר להוסיף דברים שכיפיים לבני הבית, ואפילי לשאול מה אוהבים..

סבב של מה היה טוב השבוע, שירה ב2 קולות/סולו של שירים כיפיים והווי משפחתי.

3. לגבי הגדול שמקניט, זה בדרך כלל ככה או רק בסעודה? התנהגויות של הצקות או מריבות על מקום בשולחן זה מגיע מחיפוש מקום במשפחה, מתחושת מצוקה מול המקום שלי וכו.

כן כדאי לנתב אותו למקום שירגיש משמעותי, ושיש לו מקום ומשמעות במשפחה. אפשר לבקש ממנו להכין דבר תורה, לשיר איתך איזה שיר, לעזור בהגשה, או סתם לפרגן לו על משהו.

בכללי לשים לב שהוא בטוב, ומה קורה לו.

ילד שמציק זה ילד שמשהו מציק לו.

4. כמובן תפילות!!

מחפשת מטפל רגשי מומלץ מנסיוןבננה צהובה

הבן שלי בן 16. מתוק, אבל  עם חרדה חברתית ודימוי עצמי נמוך.
מחפשת מטפל רגשי ממש טוב באיזור פתח תקווה והסביבה.
אשמח להמלצות!
תודה רבה!!

מציעה לך לשאול גם בפורומים נוספים ופעילים יותריעל מהדרום

לק"י


אמהות

הריון ולידה

ועוד

אפשר דרך השרות הפסיכולוגי של פתח תקווהמתיכון ועד מעון

יש שם פסיכולוגים גברים מצוינים, אבל לא דתיים אם זה חשוב

עניתי לך בפרטי, אם עדיין רלוונטיחירטטתי
מה טעות?חירטטתיאחרונה
כמה עובדותאריק מהדרום

1. כלכלת ארהב היא כרבע מכלכלת העולם כולו.

2. כלכלת סין היא הבאה בתור עם כ-17% מכלכלת העולם כולו.

3. אחריה כלכלת גרמניה בפער משמעותי של כ4.3% מכלכלת העולם כולו

4. שלוש הכלכלות האלה יחד לבדן מהוות כמחצית מכלכלת העולם כולו

5. כשמונים אחוז מכלכלת העולם מתבצעת במדינות G8 שהן היום G7 בתוספת רוסיה שממודרת כרגע מהמועדון.

6. 86 אחוז מכלכלת העולם מתבצעת במועדון G20 שהם 19 המדינות החזקות כלכלית בעולם והאיחוד האירופי שנחשב לחברה בפני עצמה (כלומר יש נציגות גם למדינות אירופאיות נחשלות באיחוד)

7. כל שאר העולם מתחלק ב14 אחוז הנותרים

8. ישראל איננה חברה בG20.

9 סדר גודל של התלג לנפש בישראל הוא סדר גודל של תלג לנפש של גרמניה

10. אנחנו לא כמו גרמניה כי אין מספיק נפש, לא כי אנחנו לא מוכשרים או חכמים מהם אלא כי אין מספיק נפשות.


מסקנה שלי, הביאו ילדים זה טוב לכלכלה, שאו ברכה.


(זה איננו פוסט כלכלי ולכן לא נכתב בפורום חיסכון השקעה וצריכה, אני יודע שאני משקר ביודעין שקרים לבנים למשל לגבי התלג לנפש של סין ולא אכפת לי ואני לא נכנס לדיון על כח קניה כי זה לא פוסט כלכלי, רק שורת המסקנה חשובה לי פה וכל השאר לא מעניין אותי)

תמיד נהיה עם קטן יחסית לאומות העולם, "כי אתם המעטקעלעברימבאר
מכל העמים". אף פעם לא נהיה 70 מיליון כמו גרמניה, ולא בטוח שיש מספיק מקום בארץ ישראל המורחבת להיות כמו הסינים.


אף פעם לא נהיה המעצמה הכלכלית של העולם כי אנחנו עם קטן.


לכן הנביאים אומרים שבעתיד הגויים יסייעו לנו כלכלית כמו שהאומן והמניקה עוזרים לתינוק קטן "והיו מלכים אמנייך ושרותיהם מניקותייך"

ישראלאריק מהדרום

היא המדינה המערבית היחידה שהאוכלוסיה שלה מתרבה בעוד שאוכלוסיית המדינות המערביות האחרות צונחת.

ישראל היא מדינה שיש סיכוי לדור שלנו להזדקן בה בכבוד כי יש לה צעירים שישלמו מיסים למחלקת הרווחה.

כבר היום ישראל יכולה לקיים את התעשייה שלה ללא מהגרים (ברוב ענפי התעשיה, יש עבודות בבניין ובמוסכים ובסיעוד שזה יותר קשוח).

ישראל צפויה להגיע ל24 מליון נפש עד שנת 2100 ויש הערכות שזה יקרה עוד לפני כן.


בקיצור הבאת ילדים לעולם זה ברכה לישראל.

מסכים איתך שזה ברכה, פשוטקעלעברימבאראחרונה

לא נראה לי שיום אחד נהיה מליארד כמו הסינים.

 

ואם מתישהוא נמנה מליארד, אז הסינים ימנו 500 מליארד (ויגורו בכוכבים אחרים או לא יודע מה יהיה. ובכלל השאלה אם ארץ ישראל יכולה הלכתית להתפשט על כל העולם, או שהטבעים ישתנו בעתיד או הטכנולוגיה בעתיד הרחוק תאפשר לנפח את כדור הארץ או לא יודע מה יהיה). בכל מקרה תמיד נהיה עם שמהווה אחוז קטן כמותית מהאנושות, ואף פעם לא נהיה המעצמה הכלכלית של העולם

קראווניםיוני21

עד כמה ילדים זה מתאים


עם 2 ילדים איך זה?



כמה המחירים היום לקראוון בברוכין?


מערב השומרון



תודה רבה

תלוי בגודל של הקראווןעזריאל ברגראחרונה

אנחנו נכנסנו לגור בקראוון כשהיו לנו שני ילדים, ועברנו ממנו עם שלשה ילדים, והיה סביר.

לא זוכר כמה מ"ר הוא היה, אבל היו בו שני חדרי שינה - אחד לנו ואחד לילדים, שהיה בו מקום להשכיב את שלשת הילדים במרווח.

והיתה חצר גדולה שהילדים שוטטו בה בכל זמן שמזג האוויר איפשר את זה....

הבת שלי שאלה אותי. אבא למה יש לך קוויםאדם פרו+

היא מתכוונת קווים בעור.

אני חושב שאלו קמטים.


מה עונים לה?

אולי יעניין אותך