כמעט נסעתי אליו שבת
דווקא היה יכול להיות נחמד,
אבל רציתי להישאר בבית כי אחי בא אלינו לכל השבת,
וגם הם באו אלינו.
יפה להם, נשואים רק חודשיים ובאים שבת לחברים...
קראתי לכהן בהפתעה, לא הכנתי כלום. אחי סימן לי והיה סבבה..
דיברנו בשוחן שבת על בריאות ועישון ונשמרתם מאד והאם מותר לקחת סיכון.
אז אני יחשוב קצת, ואני יפתח על זה שירשור חדש..
סיימתי כמעט כל מה שרציתי ללמוד השבת. נשאר רק דף אחד של תנ"ך, יקח בעז"ה כמה דקות.
הם היו פה שבת כל המשפחה בלי ההורים
ואחד מהם גרוש טרי.
מסכן.
באתי אליהם אחרי הסעודה
שיחקנו קאטן.
סה"כ היה טוב.
עארק זה נחמד
אבל למה הוא השקה אותי חצי כוס?!
הגמרא (כתובות ט ע"א) אומרת שכל היוצא למלחמת בית דוד כותב גט לאשתו.
ורש"י מפרש שזהו גט על תנאי, הסיבה של רש"י מובנת:
א. למה לגרש אותן? הרי הלחמים רצים לחזור אחרי המלחמה לנשותיהן, במיוחד אם הוא כהן...
ב. אם זה גט לא על תנאי, למה דוד צריך להרוג את אוריה החיתי? הרי בת שבע גרושה, לא אשת איש!
עכשיו רק השאלה שלי, למה התנאי שרש"י כותב זה "שאם אמות"? הרי אם ימות בכל מקרה היא תהיה מותרת לכל אדם, ואם מת ואין עדים, היא נשארת עגונה.. היה צריך להיות תנאי "שאם לא אחזור מהמלחמה" או משהו כזה..
כל זה מהגיגי אתמול בערב אחרי חצי כוס עארק...
תמיד אני קורא את זה לבד,
אז אני קורא מתוך הספר,
הפעם קראתי איתו,
אז ניסיתי בע"פ,
הצלחתי הכל.
לא ידעתי שאני יודע את זה..
שבוע טוב!
- לקראת נישואין וזוגיות