שאלה לבניםהפרעה סטרית

 

יצא לי לחשוב ביני לבין עצמי וחברותי כמה בנים דתיים יש בעולם שמצד אחד גם מעריכים לימוד תורה ולומדות תורה ואת התורה עצמה (על כל המשמעויות של זה) ומצד שני אינם מה שקוראים היום "קוניקים" או חרד"לים (לא כי יש לי משהו אישי נגדם, זה פשוט ככל הנראה לא יעבוד).  

כאלו שישמחו שנשותיהם תלמדנה גמרא והלכה ויהיו נטועות בעיסוק בתורה ובעבודת ה'.

 

מה אתם/ן אומרים/ות, יש עדיין בנים כאלו?

 

 

**כן אני יודעת שהזכויות על הניסוח הן ל טהר ליבנו קורץ

 

השאלה האמתית היא -

האם יש התאמה בין היותכם אוהבי תורה לכך שתשמחו שגם נשותיכם תהינה בתוך עולמה של תורה?

 

בשביל מה אני צריך שאישתי תלמד גמרא?מבקש אמונה

אני אוהב תורה... אבל אני מעדיף שאישתי תדע מה שאישה צריכה לדעת...

העיקר שתהיה פשוטה כזאת... תדבר עם ה', תקרא תהלים, תספר סיפורי צדיקים לילדים... מה צריך יותר מזה?

 

ואם זה לא נוגד?ציף
אם האישה פשוטה וצדיקה ויודעת מה שאישה צריכה לדעת ומספר לילדים סיפורי צדיקים ויחד עם החלק הרך והנשי יש לה מוח חזק והיא אוהבת ללמוד גמרא או דברים עמוקים ששיכים לגברים.

בדורינו נשים לומדות כ"כ הרבה דברים שלא מועילים באמת לחיים כאמא יהודיה אז עדיף שאישה תשב ותלמד תורה קצת.לאזן דברים.
ואני מכירה הרבה נשים שהלימוד לא סוטר את הפשטות הנשי שבהן.
לא יודע אם זה רע או טוב. פשוט לא רואה בזה ערךמבקש אמונה


אהה... כי האישה היא טיפשה, היא צריכה לשבת בצד עם התהיליםאברי
בעוד אתה תשב ותלמד.
וכל זאת למה? בגלל שהיא נולדה אישה. גם אם היא אוהבת גמרא, שתקום בשתים בלילה ותלמד בהחבא.
אישה משכילה זה דבר נורא, איסור חמור מהתורה.
מה הקשר אחינו... נסחפתמבקש אמונה

זכור לי שאישתו של ר' מאיר ידעה גמרא.  מצד שני כתוב שזה כאילו מלמדה תפלות. 

אז לא יודע אם זה רע או טוב.   נעזוב את זה.

 

תכלס, בשביל מה היא צריכה את זה?   מה זה מוסיף לה לעבודת ה'?

 

לא אוהב את המונחים האלה -  משכילה.  

זה בשביל עבודת ה' או בשביל גאווה להראות שגם נשים שוות משהו?

 

 

למה כשאישה לומדת גמרא זה חייב להיות בשביל הגאווה שלה?אברי
לא דובר פה על איזה אשת כותל שעושה את זה בריש גלי אלא על מישהי שפשוט לומדת. מה הבעיה בזה???

ומה זה השאלה הזאת בכלל. לך לימוד גמרא זה מוסיף בעבודת ה' או שזה בשביל הגאווה? שתוכל לטפוח לעצמך על השכם ולהגיד: אהוי, למדי כל כך הרבה שנים את תורתנו הקדושה?

וכואב לך שאישה משכילה? למה אתה יכול להיות משכיל טבל המונח משכילה הוא מוקצה מחמת מיאוס?
תקרא את ההערה שלי מבקש אמונה


עוד סתם אחד

אשתו של רבי מאיר לא למדה גמרא, מהסיבה הפשוטה שלא היתה אז גמרא... וגם המשנה שבה מובאת דעתו של ר' אליעזר שכל המלמד את בתו תורה כאילו לומדהּ תיפלות (דעת ר' יהושע, אגב, היא שחייב אדם ללמד את בתו תורה - אבל איכשהו הדעה הזאת לגמרי נמחקה מהפרוטוקול) - לא ברור למה היא מתייחסת. גם פירוש המשנה הזאת הוא בעייתי (רש"י מבאר שהכוונה לפריצות, וזה ביחס לתחום מאד מצומצם: אם ילמדו את הבת שאם בעלהּ נואף היא לא תיענש מן המים המרים - אז היא עשויה לנאוף בעצמה במצב כזה, בידיעה שלא יקרה לה שום דבר בטקס הסוטה; דבר שאיננו רלוונטי בעליל כיום; הרמב"ם אומר פשוט שמפני שנשים הן טיפשות - סליחה עם הנשים, אבל זו היתה דעת הרמב"ם באופן די עקבי - אין הבדל בין ללמד אותה תורה לבין ללמד אותה כל דבר אחר: תיפלות = דברים תפלים, לא עיקריים כמו התורה. ואם כך - גם אם זו הפרשנות שאתה מאמץ, אין סיבה לאסור את הלימוד לנשים, בטח לא היום, כשנשים לומדות 'כל דבר אחר' יפה מאד). 

 

אם אתה מתכוון ל'תלמוד' במובן שהמשנה מתכוונת אליו (טעמי הסברות) - אז כן. אשת רבי מאיר ככל הנראה למדה את טעמי הסברות. 

 

בשביל מה אתה צריך את זה? מה זה מוסיף *לך* בעבודת ה'? מה שלא תענה על זה - אז זה מוסיף לה (מי שזו לא תהיה) את אותו הדבר. 

לא כל מה שמועיל לגבר מועיל גם לאשה... וכן להפךמבקש אמונה

אני בתור גבר,

קודם כל יש לי מצווה לעסוק בתורה! לאשה לא.. ואם תאמר שכן - שתעסוק בספרי מוסר והלכה, יש מספיק לכל החיים

אני יכול להיות פוסק, דיין, או משהו כזה... אשה לא

ואתה יודע מה.. סתם סיפרתי לאמא שלי את הדיון עכשיו...  והיא בתמימות אמרה:

אשה לא צריכה לדעת גמרא, וגם היא לא יכולה...

כי  גמרא זה רצף של תורה שהכל מתחבר ביחד.

צריך להקיף את רוב הש"ס כדי לדעת באמת מה הפירוש האמיתי...  אם יש קושיה צריך להתחיל לפתוח ספרים ולחפש תשובה....

צרכי הבית, בישולים, הילדים הקטנים, מה יהא עליהם?  

 

אם מקסימום אני אסביר לאישתי את עיקרי הדברים.. מאיפה הגיעה כל הלכה ולמה כך נפסק. מה רע??

 

 

נ.ב. תודה שהחכמת אותי בעניין של אישתו של ר' מאיר וכל מה שכתבת שם

אם היא מוכנה להסתפק בזה - לחייעוד סתם אחד

אני לא יורד לחייו של אף אחד, ולא אומר לאף אחת מה היא צריכה ללמוד. גם לא לבנים, אגב (הרבה בחורים טובים אינם מתאימים ללימוד גמרא, ואכן אינם עושים זאת). 

 

זה לא אומר שמישהי שלומדת גמרא לא מחפשת את זה בצורה יותר עמוקה, כמו ש*אתה* מחפש. מה רע??

 

אמא שלך אמרה? אמא שלי חושבת אחרת... וכנראה עוד כמה אמהות. לא הבנתי את הטענה. 

השאלה, מה בדיוק היא מחפשת בצורה יותר עמוקה?מבקש אמונה

לי זה נראה שהיא פשוט רוצה להרגיש שווה משהו...

כי אם היא הייתה רוצה לעבוד את ה' יש מספיק ספרים אחרים בשבילה.  

לדעת גמרא זה לא התפקיד שלה והיא לא צריכה את זה.  אני כן!!!

 

איך כתוב בהקדמה למסילת ישרים:

היתכן שייגע ויעמול שכלנו בחקירות אשר לא נתחייבנו בם, בפלפולים אשר לא יצא לנו שום פרי מהם ודינים אשר אינם שייכים לנו, ומה שחייבים אנו לבוראנו חובה רבה נעזבהו להרגל ונניחהו למצות אנשים מלומדה?

אז אתה לומד תורה רק כי אתה חייב?עוד סתם אחד

אותי לימדו שלימוד תורה הוא הידבקות בה', שכך מקבלים 'שכל של תורה', שהדיונים הם לא רק כדי להגיע להלכה למעשה, ושגם בדעות שנדחו להלכה יש ניצוצות של דברי א-להים חיים. כמובן שזה גם מסביר לך, כמו שכבר כתבתי לעיל, את משמעות ההלכה לפרטיה. ועוד הרבה דברים שפרחו מזכרוני כרגע. משום מה כשזה מגיע לנשים אז "מה יש להן לחפש בזה". איך אפשר להגיד את כל הדברים האלה על לימוד תורה ולשאול מה יש לנשים לחפש בזה?! איך?!

 

מעניין שגבר שרוצה להחמיר ולעשות דברים שהוא לא מחוייב בהם משורת הדין תבוא עליו הברכה, אבל כידוע "נשים לא צריכות להחמיר", ובחורה שרוצה ללמוד גמרא היא סתם גאוותנית ורוצה להרגיש שווה משהו. ואם הבחורה היא ליטאית, ותומכת בשיטת ר' חיים מוולוז'ין שאין, פשוט אין, ספרים אחרים שמשתווים ללימוד גמרא (בטח לא ספרי חסידות)? האם גם אז יש "מספיק ספרים אחרים בשבילה"? 

 

דברי המסילת ישרים לא רלוונטיים כאן בשום צורה שהיא. הוא מדבר על קיום מצוות במובן של 'מצות אנשים מלומדה' מול חקירות פילוסופיות ותיאולוגיות (שאגב, גם להן הוא הקדיש חלקים נרחבים מתורתו) - ובהקשר הזה דווקא הטענה שלי היא שאתה הוא שמותיר את אשתו ובתו באפלת מצוות האנשים המלומדה. 

אז שתלמד מוסר. ואני כבר אלמד אותה את מה שנצרך לה מהגמראמבקש אמונה

אשה אמורה להתעסק בצרכי הבית, בישולים וכו'... אם היא תעסוק בגמרא לא יהיה לה זמן לזה.

וכל אדם שיזניח את תפקידו בשביל תפקיד אחר זה עדיין נקרא "סירוב פקודה" ומגיע על זה עונש

ולכן כמה שהגמרא קדושה וכו' זה לא בשבילה.   למה להמציא דרך חדשה בעבודת ה' ?

פשוט וברור לי שר' חיים מואלוז'ין לא דיבר על נשים.   

 

 

והפירוש שלך על מסילת ישרים וודאי שלא נכון...  וזה מוכח מתוך מה שכתוב לפני כן בהקדמה:

ואחרים יכנסו יותר אל הקודש, דהיינו, למוד התורה הקדושה. מהם בפלפולי ההלכות, מהם במדרשים, מהם בפסקי הדינים.

אך מעטים יהיו מן המין הזה אשר יקבעו עיון ולמוד על עניני שלמות העבודה, על האהבה, על היראה, על הדבקות, ועל כל שאר חלקי החסידות. 

 

 

 

 

בוא נסכים שלא להסכים על הטענה המהותנית שהעליתעוד סתם אחד

ולגבי הפירוש במסילת ישרים - תודה שהארת את עיניי. אני עדיין חושב שהדברים הללו לא רלוונטיים לדיון בעליל, ואם כבר תומכים בתפיסה שלי. אבל שוב, אני מניח שניאלץ להסכים שלא להסכים. 

הערה חשובה חשובה חשובה...מבקש אמונה

מה שכן, אני רוצה אישה שיודעת ספרי מוסר וחסידות...

שנוכל לחפור ביחד בנושאים האלה.. זה יהיה כיף

בשבילד.

שאשה תהיה "בתוך עולמה של תורה", אין כל הכרח שהיא "תלמד גמרא".

 

העיקר בזה הוא, היחס לתורה, השייכות, השמחה בה, קיומה. השמחה בלימוד של האיש. היכולת להבין ולדבר על הדברים. גם הידע בדברים שיותר שייכים אליה בזה, בפרופורציה לשאר תחומי החיים.

זה לא מצד שני.הלליש
המון בחוריםדוסים,

בעיקר אלו ש*אינם* קווניקים יודעים להעריךושמחים בזה.

צריך לחפש במקומות הנכונים..
קווניקים?ה-מיוחד
מה זאת המילה הזאת?
זה לא יהיה לי נעים כי אני לא יודע מספיקאורח כלשהו

אבל אשמח שתדע הלכה. ושיעניין אותה ללמוד בכלל.

פמיניזםסתם מישהו*
לצערי אין היום הרבה בנים פמיניסטים וליבראלים.
הרב שלי אומר שהיום חייב! ללמד בנות גמרא ושזה ממש להשאיר אותם בורות בחלק נרחב של עולם התורה.
אני אישית תמיד מעודד בנות ללמוד גמרא ואשמח מאוד ללמוד עם אשתי גם גמרא ולא רק אמונה והלכה.
כמובן שבנים לא אמורים לחפש אישה בתור חברותא אבל לפתוח ככה בשולחן שבת או באמצע שבוע גמרא זה דבר מבורך.
דוד שלי מלמד בנים כאלה ודודה שלי מלמדת בנות כאלה.די"מ
ונראה לי יש להם כמה שידוכים.



*אבל זה בארה"ב
וודאיייייייייייסוג'וק

"ולא יהיה עסק כל העולם אלא לדעת את ה' בלבד". אנחנו בימות המשיח

יש לי מלא חברים שככהמא"ל
ישעוד סתם אחד

נראה לי שמספיק בשביל כל הבחורות שעונות להגדרה. 

 

קצת שונה, אבל בכל זאת קשור: פעם דיברתי עם חבר, והוא ממש אמר לי שהוא לא מעוניין שאשתו תהיה יותר חכמה ממנו, כי זה יאיים עליו. לי זה נראה דבר טריוויאלי: סליחה על השובניזם, אבל רוב הסיכויים (סטטיסטית; בלי קשר לשאלה מה ראוי) שאשתי תראה את הילדים יותר ממני ותהיה דמות משמעותית יותר בחינוך שלהם. אז עדיף כמה שיותר חכמה, לא? 

 

באותו האופן, אם כי אני מודע לשוני, אני גם רוצה מישהי שתהיה 'נטועה בעיסוק בתורה ובעבודת ה''. 

 

ובלי קשר - אני מאד מעריך בחורות שלומדות גמרא (כנראה מפני שיש כמה נשים במשפחה שלי ששייכות למעגל הזה, ואני מאד מעריך אותן), וכן - זה 'מושך' אותי (כל אחד והסטיות שלו). 

 

אישה בעולמה של תורה?אוריה,
לא תודה
מישהו רוצה להתחתן עם הראש ישיבה שלו?
וואי וואי. תתכונן לעגבניותכמעין הנובע
אבלאוריה,
קצוץ דק דק
2 מלפפונים
בלי בצל
והרבה לימון
כמעין הנובע
כשאתה מכין אל תשכח לדאוג גם לי.
אני דווקא אוהבת עם בצל, תודה.


סוף ניצלו"ש.
אולי לא עם ראש הישיבה,עוד סתם אחד

אבל בהחלט עם ראש מדרשה... זאת אומרת: מדרשה שמלמדים בה גמרא... 

 

האמת היא שלא כ"כ הבנתי את השאלה: יש בעיה כלשהי עם ראש הישיבה שלך (מלבד זה שהוא בן, ונשוי - אבל אם תחליף את הנתונים הללו בבת, צעירה בגיל הרלוונטי ורווקה)? 

מספרים על אשתו של הנצי"ב מוולוז'ין שהתגרשה מבעלה הראשון (לפני הנצי"ב) כי הוא לא היה מספיק למדן בשבילה. זאת אומרת שלפחות לנצי"ב לא הפריע להתחתן עם אישה כזאת. 

 

חוץ מזה, פעם תלמידים שאלו את הרב ליכטנשטיין ז"ל איך הוא התחתן עם אשתו. הוא החליט לענות להם תשובה (ארוכה, כהרגלו) הכוללת הנחיות כלליות כיצד לבחור את נשותיהם. הוא חתם ב"וחפשו מישהי עם חוש הומור" (בהחלט ניתן לומר שבקריטריון הזה הוא עמד). כיוון שאני כבר תופס את הרובריקה של חוש ההומור - אני חושב שעדיף שלפחות אחפש מישהי שהיא קצת כמו הרב ליכטנשטיין (רק בת, צעירה, רווקה, ולא ז"ל) ... 

לא ז''להולם במיוחד
(וסליחה על ההתקטננות..)
בהצלחהאוריה,
תודה. אמן. מהפה (/מקלדת) שלך ליושב בשמיים...עוד סתם אחד

בהצלחה גם לך

 

פשוט תהית אם מישהו רוצה, אז ניסיתי להסביר שכן...

נראה לי שישטהר ליבנו
ראשית, ה'גזל' הזה בסדר גמור, רק אני לא בטוח שהתבנית שלי מתאימה לך ואולי אפילו להיפך. אני לא יודע כמה הערכת לימוד תורה נשי תמצאי בקו (אני מכיר קווניקים שתופסים שזה אסור). דווקא בישיבות מסוגים אחרים זה ככל הנראה נפוץ יותר.
ברובד היותר אישי. אני חושב שזה דבר חשוב מאוד וברור שזה היה משמח אותי. ואני ממש לא חושב שאני היחיד.
בהצלחה
היה כבר דיון כזה כאןה-מיוחד
אני באופן אישי מעדיף בחורה לא ממש דתיה מבחורת ישיבה.
אני לומד בישיבת קו בניגוד לחברים שלימא"ל
אני לא יודע בדיוק איך היחס של הישיבה, אבל אני מאוד מעריך לימוד תורה של נשים ו הייתי רוצה אחת שלומדת תורה . כמובן, שאני אבדוק מאיפה הרצון ללימוד מגיע, האם הוא מגיע ממקום טהור וקדוש או שהוא בא סתם כי הבחורה פמיניסטית, (אישית אני לא רוצה להתחתן עם פמיניסטית) במיוחד אם היא לומדת גמרא
אני מה שנקרא 'קווניק', ואני הכי בעד.אברי
אם לאשתי תהיה התעוררות רוחנית והיא תהיה מעוניינת בלימוד התורה, זה רק יעלה את קרנה בעיני. הלוואי שטזכה באישה כזאת.

כל שאר ממציאי ההלכות שנקראים קווניקים, מוזמנים לתת מקורות לאיסור לימוד התורה אצל נשים והם יכולים לשים דגש על ברוריה שהייתה מתערבת לתנאים בפסיקת ההלכה.
אני כתבתי על זה פעם מאמרמא"ל
הפסיקה הרחבה היא של הדעות היא שנשים יכולות ללמוד תורה אבל עדיף שלא ילמדו גמרא אלא דברים שיותר שייכים להם. בימינו, כבר יש התקדמות אינטלקטואלית של נשים ככה שזה יותר בסדר בשבילם ללמוד גמרא.
לגבי ברוריה תראה מה קרה בסוף ימיה (דרך אגב, הרבה פוסקים שמותר לאישה מיוחדת ללמוד והיום כולם נחשבות מיוחדות בדומה לסוגיא בפסחים לגבי הסבה של נשים)
כלומר, אין לך בעיה עם זה ואתה מסכים איתי.אברי
היה גם כהן גדול שהפך לצדוקי בגיל 80עוד סתם אחד

זה לא סיבה לא להיות כהן גדול (מי שזה רלוונטי לגביו). 

 

הראיה מברוריה היא שלפחות רבי חנינא סבר שכך צריך לחנך את הבת שלו, ולפחות רבי מאיר סבר שזו האישה שראוי להתחתן איתה (אלא אם כן תטען שהוא סתם חיפש 'בת תלמיד חכם', במובן המקובל של המושג... אפשר גם לבאר 'בת שהיא תלמיד חכם'...). 

 

 

יש על זה מחלוקת מפורשת בסוטה פרק שלישי (נדמה לי שלישי)מא"ל
ברור שיש!חסדי הים
[הלוואי שתהיה לי אשה כזאת, אבל מצד שני שהיא גם נשית.]
יום אחד אני אביןהולם במיוחד
מה הקשר בין קווניקיות וחרדליות, לבין בורות תורנית אצל נשים.

(אולי פשוט קצת מתבלבלים בין השכלה תורנית לבין לימוד שבא, בין שאר הדברים, לקדם שוויון בין המינים)
בקשר לסוגרייםאוריה,
בחורה, בשעות הפנאי שלה , מבחינתי שתלך לחוגי העשרה, קורסים, לימוד בחברותות, פיסול ויצירה בחימר.. מה שהיא רוצה ויעשה לה טוב. אני גם יעודד אותה לזה.
אבל ברגע שלימוד התורה שלה הופך לאישיו זה בעיה.
מפה זה נגרר לריקוד עם ספרי תורה, רבניות שכונה, דיינות, מקוואות ללא בלניות, עליה לתורה ועוד הרשימה ארוכה...
קצת נסחפת..צורבאית

אישה שלומדת תורה וה"אישיו" אצלה זה הקב"ה והתורה זה פסול? נראה לי שטחי לא להיות כזו.. תקנו אותי אם אני טועה...

מי שרוצה להגרר למקומות לא קשורים, יכול/ה בכל מקרה..

לאאוריה,
לשנות את דברי.
כשהאישיו הוא לא הקב"ה אלא עצם הלימוד.
כשהאישיו הוא הקב"ה אז משתמשים בתורה לטוב
וכשהאישיו הוא שוויון זכויות אזי התורה היא רק כלי לניגוח
אוה, זה נשמע יותר טובצורבאית


שמת לבטהר ליבנו
ששמת ברשימה אחת לימוד תורה וריקוד עם ספרי תורה מחד (באף אחד מהם אין שום איסור, אפשר לריב על האם זה טוב או לא) ודברים אחרים שאינם הלכתיים באופן מובהק מאידך. דומני כי ראייתך קצת חיצונית (דהיינו, אינך מכיר את התופעה מבפנים)
☝ככה זה מתחילאוריה,
אןיש תנוחטהר ליבנו
זה לא תמיד מגיע לשם, זה אפילו לא בהכרח אותה מגמה.
ע"ע חנה קהתאוריה,
ועוד רבות וטובות בנות ונשות ת"ח.
היתה לי תקופה ארוכה שהקדשתי לנושא בישיבה.
כולל התכתבויות ארוכות עם ד"ר חנה קהת ועוד..

אפשר לזהות את המגמה הזו מקילומטר.
יש לה ניחוח מיוחד...
עע אסתי רוזנברגטהר ליבנו
ועוד רבות וטובות בנות ונשות ת"ח.
אני לא מכיר אותךאוריה,
ולא יודע מאיפה הדעה שלך נובעת.
רק שתדע, שדרך כזאת לא מתאימה לכל אחת.
לחנך דור שלם ללימוד, מביא מכשולים כמו שרואים כבר היום.
כל מיני רפורמות משונות שמצאו להם היתרים כמובן.
ואגב, אין בעיה הלכתית מפורשת שאישה תעלה לתורה ועושים זאת בכמה בתי כנסיות נורמטיבים.. הידעת?
וגם אצל הבנים.. לחנך דור שלם רק ללימוד גם מביא מכשולים.
קיצוניות לשני הצדדים, היא לא טובה
אני גם לא מכיר אותךטהר ליבנו
ואני גם לא חושב שזה רלוונטי.
ברור שלא מתאים לכולם, יש מעט מאוד דברים שמתאימים לכולם.
הכל תוי במגמה ויש לבחון כל דבר לגופו.
הסוגיא של עליית נשים לתורה היא סבוכה למדי ואין זה המקום להיכנס אליה. בפשטות הברייתא (מגילה כא., אולי כב. ) אומרת שנשים לא יעלו, והיא עושה את זה באופן די מפורש. אבל לא זה הדיון
אישית אני מבין את התמיההעוד סתם אחד

אבל למעשה, העובדה היא שהרבה 'קוניקים' מתנגדים ללימוד גמרא לנשים. 

 

יש לי בן דוד שאמר שזה בסדר שבת תלמד משנה עם קהתי, אבל לא גמרא (והוא אחד היותר מקלים בנושא, מאלו שדיברתי איתם). למה? אין לי מושג. מה ההבדל בין משנה עם קהתי לבין גמרא? זה שבגמרא יש גם אגדתות? ז-ה מה שאסור לנשים ללמוד? 

 

אין לי מושג למה חרד"ליות באה עם בורות תורנית אצל נשים; אבל רוב הנשים החרד"ליות לא תדענה לקרוא דף גמרא בעצמן. 

ונשים לא חרד''ליות?הולם במיוחד
חוץ ממדרשות פמיניסטיות, ששם זה במובהק בא ממניעים אחרים, אין נשים שיודעות (בהכללה..)
למה? אני חושבת שזה בגלל שצריך בשביל זה לימוד יותר קבוע, מעמיק ומודרך (לפחות בהתחלה) , וגם כי אישה שמפנה לה זמן ללימוד תורה (ואני משערת שדווקא כאלה תמצא יותר בציבור החרד''לי) אז כבר לומדת את מה שמחוייבת.
וממילא מקום לימוד הגמרא לנשים נראה כלפי חוץ מקושר באופן מובהק לפמיניזם.
ושאר לימוד תורה לנשים- אני חושבת שב''ה התופעה הזאת גדלה בקצב מרשים.
פשוט כשזה לא ממניעים כנ''ל, אף אחד לא רואה צורך לנפנף בזה..
כמו שאפשר לראות בשירשור הזה, הרוב יראו בלימוד משהו חיובי.
שם זה במובהק בא ממניעים אחרים?עוד סתם אחד

על איזה מדרשות את מדברת? יש לי קשר טוב עם הרבה (!) בחורות שלמדו במגדל עז ובברוריה. אני נעלב בשמן. הוצאת שם רע במובן הכי פשוט וישיר שיש. ובהחלט התכוונתי לתלמידות במדרשות האלה. 

 

מלכה פיוטרקובסקי? אסתי רוזנברג? מניעים אחרים?! מנפנפות בזה?! מאיפה מגיע הזעם הקדוש הזה? כואב לקרוא את זה. באמת. 

אמרתי,הולם במיוחד
''מדרשות פמיניסטיות''.
אתה יכול לבדוק מה ההגדרה של פמיניזם במדוייק. והמניע הוא, כמובן, פמיניזם.
ולא דיברתי על אף רבנית או מדרשה באופן ספציפי, כפי שבטח שמת לב,
אלא על תופעת הפמיניזם שמנפנפת בדרך לימוד זהה ללימוד של גברים.
(וכמו שאפשר להבין מההודעה הקודמת שלי שנתפסת בה למשפט אחד והוספת לו סיפור מסגרת, אני דווקא רואה בלימוד משהו עצום ויפה.)
מחילהעוד סתם אחד

כנראה שאני פשוט לא מכיר. מתנצל. 

 

בכל אופן - יש משהו מאולץ (בעיניי), בתפיסה שכל גבר שבא ללמוד תורה - בא ללמוד תורה לשמה עד שיוכח אחרת; וכל בחורה שבאה ללמוד תורה - כנראה רוצה לנפנף בזה לכל העולם עד שיוכח אחרת. 

ומסיבה כלשהיהולם במיוחד
אתה חושב שאני אוחזת בתפיסה הזו..?
מעניין, כי בתור בת שלומדת תורה, לא יצא לי לפגוש בגישה הזו מופנית כלפיי.
לא זכור לי שהואשמתי בפמיניסטיות כזו או אחרת בעקבות לימוד תורה בכל מינון שהוא.
א. ביקשתי מחילהעוד סתם אחד

ב. ההערה הזאת היתה אמורה להסביר למה 'קפצתי' והבנתי לא נכון את מה שאמרת - כי כמעט כל שאר המגיבים בשרשור מניחים את הנחת היסוד הזאת, למקרה שלא שמת לב. אז חשבתי שגם את אוחזת בה. הנחת יסוד פרשנית מוטעית שלי, ושוב - מחילה. 

ג. אשרייך. כנראה את מסתובבת בחברה טובה. יצא לי לשמוע מהרבה חברים, וגם סתם בחורים דתיים, את הטענות הללו. 

ד. בכל מקרה שום דבר לא אישי. אין לי גם שום דבר נגד כל הכותבים האחרים בשרשור, אע"פ שאני ממש לא מסכים איתם. 

בסדר,הולם במיוחדאחרונה
מתנצלת שלא הבנתי אותך כראוי.
אם כי אני ממש לא חושבת שהרוב פה אוחזים בתפיסה הזו.
זה שהמיקוד עבר מלימוד תורה בכלל ללימוד גמרא דווקא, מראה בצורה די ברורה שבכ''ז מה שמפריע זה הבחירה ללמוד דווקא משהו שכביכול יש לגברים 'בלעדיות' עליו. ואז אם זה דבר ידוע ומוחצן שהן לומדות גמרא אז קשה לומר שאין פה שמץ של התרסה.
זאת הפסיקה של הרב פיינשטיין זצוק"למא"ל
זה לא מסביר, זה רק מעביר את הקושייה אליועוד סתם אחד


ובאמת שאין לי שום זלזול, ח"ועוד סתם אחד

אני כבר רואה איך החלוקים עליי חוגגים על ההודעה הקודמת ש'ככה זה מתחיל' וכו'. אבל גם אם נניח שאני נאו רפורמי - החילוק הזה (בין גמרא למשניות עם קהתי) טעון הסבר כשלעצמו. 

לא יודע מה זה חרדלים...תרחיב לבי
בתור אחד שנחשב לכזה - אין לי שום בעיה שתלמד גמרא,
רק שזה לא יגיע ממקום מתריס, ולא יסתורציראת שמים.
בלוויה של הגאון הרב ליכטנשטיין זצ"ל, הבת שלו (הרבנית אסתי) אמרה שאצלו היתה יראת שמים פשוטה. לא שלא הייתה מורכבות ודיאלקטיקה, אבל היתה קןמה יסודית, פשוטה.
איך שאני רואה את זה, לתלמידיו, ובעיקר לתלמידותיו (ותלמידויתה...?) יש מה לעבוד בנושא,
אבל זאת הכללה גסה, כמובן.

מאוד ישמח אותי אם עבודת השם תהיה חשובה לה,
גם אם זה לא יגיע ברובד השכלתני אלא ברובד המברר והמבקש.
רבי עקיבא איגר היה מדבר עם אשתו הראשונה במילי דשמיא עד חצי הלילה,
ולבי אומר לי שהיא לא תרצה לו קושיות עליהן כתב ׳וה׳ יאיר עיני׳.
זה מאוד קשור להיותי אוהב תורה

[ומשום מה, לא מפחיד אותי שתדע יותר ממני, ואפילו לא שתחדש לי בתחומים תורניים.
רק שלא תבוא לנגח ותדון לגופם של דברים מתוך ענווה ויר"ש]
אולי שהאישה גם תקדש את הגברה-מיוחד

ותניח תפילין ותלך עם ציצית וזהו

והגבר ילד, יניק ויהיה עקר בית

מסכן הגבר הזה שמתחתן עם הפמניסטיות האלו. בעצם לא מסכן, טמבל

^^^ או תגובה קצרה ואמיתית.מבקש אמונה


יש מקורות מהגמרא שגבר יכול להניקאוריה,
עד כאןכְּקֶדֶם

מי יודע כבר כמה קשרים הלב הזה חווה

וכמה אמרו לך שאתה זוהר ושאתה משהו אחר ושהעולם צריך אותך באמת. ואיך זה שאתה כזה כל כך? והלוואי שהרגע הזה אתה ואני לבד יהיה לתמיד.  ושאם היה אפשרי הייתי נשארת איתך לנצח אבל אנלא יכולה להקים איתך בית. ועוד אינספור פתגמים מאינספור שהלב שלי נתן להן להיכנס בלי מעצורים. והן הביטו ברהב ונגעו בקצהו ונחרדו ונעלמו.

ולהבדיל גם קשרים עם חברים טובים מאד שהחליטו שדיי.

אה וגם הוא, שאמר לעולם דיי. גם איתו רציתי להגיע הכי רחוק שיש יותר מהכל וגם אתה מתי שככ התקרבתי אליך טרקת לי את הדלת בפרצוף. כמו כל האחרים.

ואולי אני באמת תמים ונאיבי אולי לא הרגשתם אליי כמו מה שאני הרגשתי ומרגיש אליכם עד היום. אולי באמת ניצלתם כל רגע אתי רק כדי לחוות עוד קצת , כמה שמתאפשר.


אבל הגיע הזמן שלי. שעכשיו אני איעלם.

הגיע הזמן שאומר לעולם - דיי.



התוהו קדם לעולם. 

נוגע, לא נוגע

עצוב וכואב לשמוע

 

קצת מניסיון, יש אנשים שהעבודה הרוחנית שלהם זה להסתנכרן עם העולם וללמוד להתהלך בו. ואם זה מנחם, אחרי העבודה הזאת אתה מרגיש אחרת, טוב יותר ורגוע ושליו, ושלם עם עצמך.

שתרגיש טוב במהרה בעז"ה, ותמצא את מקומך ואת רעייתך

נעמת לנו… חבל שאתה מחליט לעזובפ.א.
וואלה לא קלטתי שזה שרשור פרידהadvfb
כתיבה יפהאדם פרו+
מבטאת את ההרגשה
כואב ממשארץ השוקולד
מאחל רק טוב
חבר יקרכל היופי

עוד לא הגיע זמנך להיעלם.

הלב שבע אכזבות אבל יום אחד יהיה טוב יותר ותמצא את מקומך.

הסימן הכי טוב בעיניי לטוב ולכנות - הוא אנחנו עצמנו.

האם אתה מרגיש טוב ואהבה כלפי אחרים?

אם כן, בוודאי שיש עוד כמוך שאינם רק נצלנים.

כל אחד מאיתנו מסתובב בעולם הזה עם שריטות וקשיחם משל עצמו, החיים מורכבים ללא ספק.

אבל יש ויהיו רגעי אור.


אנחנו נוטים להבליט את החושך כי הטוב הוא המובן מאליו, כי אנחנו בנויים להתגונן מהרע.

אבל מה שזה אומר בתכלס, גם אם לא תמיד מרגישים ככה, שהטוב הוא הרוב. מקיף אותנו בלי שנרגיש.


מותר ליפול לתהומות, זה בסדר להרגיש, אבל לזכור שיש אור בקצה, שהנפילה הזו לא תהיה לנצח.

חולה עליךךךadvfb

אחלה כתיבה

 

הצורך לשים גבולות הוא צרך הכרחי.

לאחרונה באמת עלתה התובה שזה גם נותן קרקע פוריה לדברים שיצמחו ויפרחו.

יש שני צדדים יראה ואהבה.

היראה שמתבטאת בשימת גבולות והיא נותנת בסיס יציב. 

על גבי הבסיס היציב אפשר לפתח ולהצמיח כל פעם את האהבה.

אז בהחלט - די! שמים גבולות! מתוך כך בעזרת ה' הרבה שפע ברכה והצלחה!!

בהצלחהברוקוליאחרונה
זה נהיה טרנד?הפי

לדבר עם בחורה ולברוח?

2 נשים שלוותי השבוע היו מפורקות מבכי עד כדי מצב של חולי.

אם אתם לא מתכוונים לצאת לדייט תגידו את זה מראש

ולא ברור לי איך גבר שמגדיר את עצמו דוס עושה שטויות כאלה.

ובעצם דוס או לא לא מתנהגים ככה

לא סתם שולחים הודעות בוואצפ לבחורה שהעבירו לך את המספר בשביל שידוך ..ואז בורחים .

איך זה גורם לשדכן גם להרגיש?

ולא סתם קובעים עם בחורה דייט ומבטלים באותו יום


 

שלא נתחיל לדבר על שגרירים/ שליש/ וחבריו

ששם בכלל פותחים הודעות מדברים ואז יום אחרי נעלמים .

מדוע?


 

אני תמיד אומרת אף בחורה לא כועסת שלא רוצים אותה בחורה כועסת כי הראו לה שרצו אותה (בואי נקבע דייט )

ובסוף הלכו בלי הסבר בבום


 

אני כבר התרגלתי לזה שיש כאלה שדיבורים לחוד ומעשים לחוד ..

ואני אומרת את זה בכאב אם אדם בוחר להתנהג ככה או ניצלתי.. עוברת הלאה ..

אבל לא כולן לוקחות את זה ככה

יש בנות שלא רוצות לשמוע על דייטים בזמן הקרוב בגללכם..


 

באמת קחו אחריות.

גוסטינג זה גועל נפש

אתם גועל נפש

 

השרשור מופנה לאדם שבורח/ מבטל דקה 90 בלי לזכור שיש צד שני לסיפור.

אדם אשר לא יודע לבטא את רגשותיו ..

נכון לא תמיד אפשר להביע מה אתה מרגיש אבל אפשר שיהיה לך עמוד שדרה . אל תגיד סתם דברים .. מזה??

(אפילו הודעת נימוס יהיה מתאים .. מצטער על הזמן שלך.. בכל זאת אני חושב שלא מתאים .קשה?

 אפשרי גם אם לא מסתדר הכל בסדר .מידות יש פה צד שני לעזאזל 

 

דרך ארץ

 

כנל הפוך!! כלפי גברים

 

יש לי בכלל סיכוי?מה כבר ביקשתי

אני יודע שהשאלה בכותרת קצת חריפה מדי אז אסביר...

לא יודע אם זה שייך לפה או לאר"מ אז כותב בשניהם.

עברו כמעט חודשיים מאז שהיא חתכה אותי. (לא יצאתי מאז מסיבה טכנית שקצת מנעה ממני להיפגש, ואני מרגיש שאולי זה קצת הזיק לי שאותה גברת ישבה לי במוח כל הזמן הזה ומצד שני גם עלו לי הרבה תובנות לגביה שלא חשבתי עליהם קודם אז אולי כן היתה מזה גם תועלת...לא משנה, זה לא העיקר. וגם סרו המניעות אז בעז"ה ממשיך.).

הנקודה היא שאני מרגיש שאני אולי קצת רגיש מדי. בכללי בחיים. ובדייטים זה מתפרץ במאתיים אחוז. כבר כתבתי על זה פה פעם אבל אז זה היה בהקשר של פרידות. עכשיו אני מתכוון בהקשר של אישיות.

זה היה הקשר הארוך יחסית הראשון שלי. יצאתי עם כמה בחורות לפניה ועם אף אחת לא התקדמתי באמת וגם תכלס לא היה כל כך שייך. כבר שראיתי את הפרטים שלה בהצעה הרגשתי שזה משהו אחר. וזה באמת היה. הבעיה הגדולה היא שלא הצלחתי באמת לקדם את הקשר. בכל רעיון שעלה לי חששתי שזה ילחיץ אותה, שהיא לא תגיב לזה טוב וכאלה. מפה לשם היא הרגישה שאני לא מוביל מספיק ועל זה (לפחות ככה אמרה) חתכה. היתה לנו שיחה ארוכה מאוד לפני שהיא קיבלה את ההחלטה, והמסר העיקרי שקיבלתי שם הוא "אתה באמת אדם טוב. באמת. לא פגשתי הרבה בחורים כאלה וגם אומרים שזה די נדיר אצל גברים. באמת התנהלת מדהים במהלך כל הקשר. הרגשתי שיש מי שרואה אותי ואכפת לו ממני. גם עוד לא פגשתי מישהו שמבין אותי ככה. יש לך לב כל כך טוב, וזאת אחת ה-תכונות החשובות לי. לכן ממש קשה לי לוותר על זה. באמת רציתי שזה יצליח. אתה מה שאני מחפשת. אבל אני מרגישה שזה לא מה שאני צריכה בחיים. אני צריכה מישהו חזק, יציב, שאני אוכל לסמוך עליו. ומבחינת הרגישות אני מרגישה שאנחנו קצת דומים מדי. וזה לא מה שאני צריכה לפחות בשלב הזה של החיים...".

מה שאני שמעתי זה "היית יכול ממש להצליח בתור בחורה. אתה לא גברי, אתה לא מסוגל לספק לאישה את מה שהיא צריכה בחיים, אתה רגיש מדי, מי שאמור לבכות בבית זה לא אתה זו אני, אין לך ביטחון עצמי, אתה לא החלטי, ובקיצור- בתור חברות היינו יכולות להסתדר יופי, אבל בתור בעל? תשכח מזה."

וכאן אני שואל כבר חודשיים ולא מצליח לקבל תשובה- למה אני אמור לצפות? מאז שאני זוכר את עצמי זה מי שאני. רגיש, מתחשב, אכפתי, דואג, שמח בלשמח מישהו אחר, מתכלב בשביל שמי שאני אוהב יהיה בנוח, וכו. אני לא מחפש מישהי גברית ושנחליף תפקידים. יש בי את הרצון הגברי הבסיסי הזה של לספק משענת, להוביל, להיות הקול השפוי. אבל בפועל זה לא מתבטא. בפועל היא נפגשת מיד עם הלב הטוב שלי, זה משמח אותה שיש גברים כאלה בעולם, ובזה מסתכמת התועלת שלה מהקשר. ואני? אני רק מאבד עוד את מעט הביטחון העצמי שנשאר לי. מי תוכל לראות אותי מעבר? ומי תוכל לאהוב את התכונות האלה באמת? יש מישהי שתשמח בזה שאני לפעמים לוקח דברים ללב והם משפיעים עלי? שאני חווה את העולם בצורה יותר עמוקה? שהלב שלי לא מסוגל לשמוע מישהו ובמיוחד מישהי שמחמיא לי בלי שיעלו לי דמעות?

זה קצת מייאש כל העסק הזה ובמיוחד הכנות שבה היא אמרה שאני אשכרה מה שהיא מחפשת ולמרות זאת החליטה לסיים את זה...

קלעת בולמה כבר ביקשתי

היא אמרה על עצמה שהרגש שלה לא נמצא איפה שהיא מצפה שיהיה ושהיא מאוד מקווה שיתפתח, ככה שכנראה באמת זה שלא היה שם שינוי משמעותי היה הטריגר העיקרי להיפרד. היא דיברה עם מישהי שהדביקה את החוסר התקדמות ברגש בהובלה שאולי חסרה מצידי, וזה היה נראה שהיא קצת נתלתה בזה בשביל לתרץ למה היא רוצה לסיים. בזמן הפרידה נאמרו הרבה דברים שאני כבר לא ממש זוכר, והאמת שמעדיף כבר לשכוח...

בעז"ה שבקרוב ממש נזכה למה שאתה מתאר ושבנתיים אצליח לחיות באמונה ובביטחון... 

מכיוון שאינני ראוי להיות הגאון של הדור,חסדי הים

אני חייב להתחתן עם אשה שתהיה מוכנה לגדל את גאון הדור הבא.

"יִבְחַר לָנוּ אֶת נַחֲלָתֵנוּ אֶת גְּאוֹן יַעֲקֹב אֲשֶׁר אָהֵב סֶלָה".

שדכנים לחוצניקים ודומיהםTachyon

האם מישהו מכיר שדכנים לחוצניקים או בכללי אנשים שיכולים מצד אחד להיות מאוד דוסים ומצד שני מאוד פתוחים לעולם? 

אתה יכול לפנות אלי במסר (לא בשיחה אישית) ואתן לךחסדי הים
מספר של שדכנית שעוסקת בזה.
אשמח גםראומה1
התחתנתי לתוך קהילה של חוצניקים רווקיםתמיד בבטחה

אז מוזמנים לפנות ואני אנסה לעזור

פניתי ראומה1
יש קהילה של חוצניקים רווקים כאן? סקרנת...מתוך סקרנות
זה סביב ישיבת מיר?
תודה, מכיר קבוצת ווצאפ שלהםמתוך סקרנות

יש להם גם קהילה פיזית?

בוודאיארץ השוקולד
תשאל בקבוצה איפה הם גרים ואיפה המניינים שלהם, לרוב זה סביב אוניברסיטאות לדעתי.
מעניין, טוב לדעתמתוך סקרנותאחרונה
תודה רבה! אם יש עוד איזה שדכנים מאזור בית שמש?Tachyon
יש בתחתית רשימת השדכנים בשרשור הנעוץלגיטימי?

כמה שדכנים ומיזמים.

כדאי להסתכל לדעתי גם על האתר SAYS.

בהצלחה

הייתי מחפש באינטרנט על JLICארץ השוקולד
ראיתי עכשיו זוג בדייטהפי

הבחורה כמעט מתעלפת מקור

והבחור מדבר על מטבע ביטקון או משו כזה..

הבנת מה אני אומר?

אחי , היא בעולמות עליונים

ביטקוייןמשה

זה באמת מקום לרחף בו.

כמה קשה לומר קר לי?בחור עצוב
בנות תמיד צודקות ובנים תמיד טיפשים וחסרי תשומת לבצדיק יסוד עלום
יותר קשה מלאכול סרטים אחר כך שהוא לא שם לב אלייךיוני.ו.

מה שבטוח.

ושאף אחד לא שם לב אלייך, ולכן את חותכת מעוד אחד ועוד אחד למרות שהייתם יכולים להיות מאוד מתאימים.

תאמיני לי תלמדי הרבה יותר על הבחור אם תחליטי להגיד שקר לך ולבחון את התגובה שלו, מאשר להחליט לבחון אם הוא שם לב שקר לך בכלל מלחתכילה.

בכלל הגישה הזאת היא פוטינציאל להיות כדור שלג מתגלגל לחיי זוגיות מתסכלים.

הוא נדרש לעבוד על עצמו לשים לב יותר לדברים שמפריעים לה בדיוק באותה מידה שהיא נדרשת לעבוד על עצמה להרחיב את תחומי הביטוי וההבעה שלה מולו.

ברור שהיא צריכה להגידהפי
לא ציפיתי שידע לבד
הצעתי לכמה בחורות את המעיל שליבחור עצוב
כולן סירבו. אולי הגיע הזמן לכבס אותו. 
נראה לי שזה בסיסי להיות רגיש למזג האווירadvfb
כדאי שיהיה תשומת לב מצידוארץ השוקולד

אבל אם היא לא יודעת לומר שקר לה זה גם בעיה.

 

ולגבי עצם המקרה, אולי גם לה היה מעניין ממש שהיא לא שמה לב לקור.

חחחח לא נראליהפי

אני צוחקת כי עכשיו שעה אני אומרת לחברה די קר לי בואי לאוטוו כבר

פתאום דוכן של תכשיטים סייל כל הדוכן

מה לא ניקח????


והיא כולה עלק קר לך

הורידה לי את החשק לא לקחתי .

סתם פשוט היה יש ים אנשים


קיצר יש משהו שמעניין לך פחות קר

אבל בדייטים לי ספציפית קפוא

ואני חופרת לבחור שקר לי!

הוא לא יכול לפספס את זה

אז תקבעו מראש במקום סגורבחור עצוב
ואי אני חושבתהפי

שהתסכול הכי גדול שלי בדייט היה שנכנסו למסעדה ואז גילנו שאנחנו בטעות בחלק החיצוני שלה אומנם מקורה אבל חיצוני היה שם קור בלתי נסבל.


שזה קטע זה יחסי  כי עם גברים קפוא לי רצח

ועם חברות שלי חם לי כל הזמן המזגן על חום דולק 

אז אפשר לעבורבחור עצוב

זו לא בושה לומר לבחור שקר לך ותשמחי לעבור.

בסוף המטרה שלו שיהיה לך הכי נוח בעולם כדי שתוכלי להביא את כל כולך לפגישה( וגם להיפך כמובן).


אני אישית הייתי שמח אם מישהו תאמר לי מה יגרום לה להרגיש טוב יותר. 

ברור שאמרתיהפי
סוף טוב הכל טוב?בחור עצוב

יש כאלו שמתפדחות לומר וסתם סובלות. 

אפשר להגיד בטל ומבוטלהפי
לא הבנתיבחור עצוב
קורה לי הרבה בשרשור הזה
אולי זה דייט בין הראשוניםמישהי נשואה

והיא עדיין התפדחה להגיד

אני מקווה שבהמשך היא תגיד שקר לה

את ההרצאות בנושא כלכלה שהיית נושא בפני😂יעל מהדרום
אשה היא לא יועץ השקעותבחור עצוב
אשה היא אכן לא יועץ השקעותאריק מהדרום
אבל אתה הולך לאחד את ההון שלך וההון שלה להון אחד.


זה נושא מספיק חשוב כדי שלפחות תהיה לכם ראיה משותפת לגבי איך נכון להשקיע.


המצב שבו צד אחד משקיע כראות עיניו בכל מיני השקעות וצד שני כלל לא מעורב זה המצב הנפוץ אבל הוא מאוד לא בריא בעיקר בעיתות משבר שבו צד אחד יקבל תרעומת על ההשקעות הגרועות שלו.


וגם איך בן אדם משקיע אומר הרבה מאוד על הנפש של בן האדם ועל איך הוא רואה את העתיד שלו ושל משפחתו.

זה לא אומר שצריך לאכול לה את הראש על זה בפגישותבחור עצוב
ולגמרי אין לי בעיה לקחת אחריות על הצד הכספי בקשר. לא כל אחד חייב לדעת לעשות הכל. 
אכן לא כל אחד חייב לדעת לעשות הכלאריק מהדרום
אבל בנושא הספציפי הזה זה מאוד חשוב לעבוד יחד כי ישנן החלטות מאוד גורליות.


אם מישהו אחד אחראי על שטיפת כלים, זריקת זבל או ספונג'ה זה לא נורא כל כך אם הפרטנר לא יהיה לו מושג בנושא.


אבל בנושאים כמו ניהול ההון המשפחתי וחינוך הילדים זה מאוד קריטי ששני ההורים יהיו אחראים ביחד.


וזאת כי שני בני הזוג מוציאים ומכניסים (בדרך כלל) ואם לשניהם יש מטרה לחסוך להון עצמי לבית או לחתונות ובר מצוות לצורך העניין לא הגיוני שאחד מבני הזוג על דעת עצמו יחליט להוציא יום אחד הכל על ביטקוין כי הוא ראה טיקטוק ששכנע אותו זה הדבר הנכון.

אתה יודע שזה בערך מה שקרה בקיבוציםמשה

השקיעו שם בכל מיני שטויות כל מיני אנשים שעבדו בגזברות. חלק קטן הצליח והתעשר (ואז הקיבוץ לא התלונן...) וחלק גדול פשטו את הרגל.

אני תוהה אם מספיק ששני הצדדיםארץ השוקולד

רואים עין בעין ביחס להוצאות וחסכונות, גם אם אחד הצדדים לא מתעסק באופן ההשקעה?

מה דעתך על זה?

המצב הנפוץאריק מהדרום
הוא שיש צד אחד מאוד מעורב בפיננסים וצד אחד לא מעורב בכלל, העובדה שזה מצב נפוץ לא אומר שזה בריא, במקרה של גירושין או מוות או נכות פתאומית שתמנע מהצד המעורב לתפקד זה יקשה מאוד, מקרים שבו צד אחד לא רק שאין לו את הקוד לחשבון בנק, אלא שבכלל לא הוריד את האפליקציה לחשבון זה יהיה ללמוד להתנהל הכל מאפס.


בשאלות הגדולות של החיים, עם מי להתחתן, כמה ילדים להביא, איפה לגור, איך לחנך את הילדים, במה לעסוק, צריכה להיות החלטה משותפת או לפחות מעורבות אחראית לדרך, גם בבניית ההון המשפחתי זו החלטה מספיק קריטית בחיים כדי לפנות לזה זמן איכות לדבר על העתיד הפיננסי שלכם.

אם תרצהאריק מהדרוםאחרונה

תוכל להשוות את זה לזוג שצד אחד מעורב בחינוך ילדים עד לשד עצמותיו והצד השני לא יודע איפה הילדים לומדים, לא מה הם לומדים, לא איזה כיתה, לא אם מישהו מציק להם בהית הספר, הוא בקושי יודע כמה ילדים יש לו ואם בכלל ומה השמות שלהם, מתי בר מצווה, לא מעניין אותו כלום בחינוך ילדים.


אז בפיננסים זה המצב הנפוץ.

ברור שמספיקברגוע
חחח גדולהפי
הרהורים בעקבות שירשורים: למי לדעתכם יש יותר סיכוי?יוני.ו.

ולמה

 

1. "לא הולך לי בדייטים/מערכות יחסים, לא מתקדם לשום מקום, למרות שאני משקיע/ה ומנסה זמן רב." >> "זאת הסיבה שהפכתי להיות פריק/ית ומוזר/ה" >> "אני מיואש/ת וכבר בקושי מנסה"

 

2. "אני פריק/ית ומוזר/ה" >> "זאת הסיבה שלא הולך לי בדייטים/מערכות יחסים, לא מתקדם לשום מקום, למרות שאני משקיע/ה ומנסה זמן רב." >> "אני מיואש/ת וכבר בקושי מנסה"
 

נגיד שאלו שני סוגי האנשים. שניהם לא אידיאלים, אבל כנראה יותר נפוצים מהסוג האידיאלי, אז תנסו להתייחס אליהם, ולא לשבור לסוג שלישי. אם תקלטו את הלך הדברים תגלו שיש הרבה פחות מקום לקטנוניות.

 

(חסכתי את הניסיון לעדן/ פוליטיקלי קורקט למינהם)

מסכים ומחזקאביעד מילוא

אבל זו התבוננות חיצונית  צריך לשבור את הסטיגמות

אתה מה זה צודקadvfb

גם בהתחלה זה עלה לי, אבל אולי זה רק עניין של ניסוח.

אם מדברים על שורש העניין אפשר למצוא בדילמה הזו עקרון שהוא אמיתי ולא חיצוני.

לא הבנתיהרמוניה

למה שיהיה הבדל אם לשניהם המסקנה השווה היא- "אני מיואש/ת וכבר בקושי מנסה" ?

לראשון יש יותר סיכויadvfb

הוא מגדיר את עצמו כנורמלי חוץ מהעובדה שהוא לא מצליח במערכות יחסים, לכן הוא יכול לבודד את חוסר ההצלחה בתחום הזוגי ולהבין שזה לא צובע את כל האישיות שלו. ככה הבטחון העצמי עולה וכך גם המסוגלות שלו לפתור את הבעיה עולה.

 

בסוג השני יש בעיה בהגדרת הזהות האישית והערך העצמי. הטיפול הוא בהכרח שורשי. 

תלוי ביחס בין כמה שהוא חושב שהוא פריק ומוזרנוגע, לא נוגעאחרונה

לבין כמה שהוא באמת

שוב נר בלי ביתאנונימיכלשהו

כל משב רוח מכבה אותו. נשארה רק פיסת שעווה חסרת צורה.

בעז"ה שנה הבאה 'נר לבי בית'חסדי הים

לפעמים רק צריך להחליף כמה אותיות בראש, כמו הדוגמה המפורסמת 'מחשבה-בשמחה'.

בעז"ה בקרוב ממש!

היום זה עדיין "זאת חנוכה" וההשפעה עדיין קיימתנפש חיה.

אפשר עדיין להתפלל ולבקש ליד החנוכיה אפילו שהיא כבויה

 

 

בע"ה

לשנה הבאה נר איש וביתו

מתוך בריאות ושמחה#

רק לומרנגמרו לי השמותאחרונה

שהתפללתי עליך לישועה שלמה ב"ה.

ניכר שאתה עובר קושי מאוד גדול, תקופה ממושכת

מקווה שאתה מוצא גם בחיים האמיתיים כתובת מיטיבה שתעזור לך ותלווה אותך דרך קושי זה

חזק ואמץ

ב"ה שתראה אור גדול במהרה ממש

"קווה אל ה'

חזק ויאמץ ליבך

וקווה אל ה'"

אולי יעניין אותך