מצב אנושי, ארבע אותיותרוחין ונפשין

(כותב כאן פעם ב..., אבל כרגע מניק אחר. זה נכתב לפני כמה שבועות בסדנת כתיבה בישיבה, אבל רק אתמול יצא לי להקריא, ואחרי הפידבקים אני קצת פחות מתפדח להעלות את זה לכאן...)

 

***

 

מצב אנושי, ארבע אותיות

 

 

"גז אציל, שבע אותיות, מתחיל בק'", המהם לעצמו תוך לעיסת קצה העט, "קריפטון!" הכריז בניצחון, שרבט את התשובה בחטף, וחגג בלגימה קולנית של תה פושר.

 

"מצב אנושי בלתי יציב, ארבע אותיות... מצב אנושי... ארבע אותיות..." מצחו התמלא קמטי מחשבה ומבטו התמקד בדף המצהיב. רעש מחשבותיו מיסך את הדפיקות שנשמעו על דלת החנות והתערב בהן, אבל כשגברו הנקישות והטרידו אותו מעיסוקו קרא בהסח הדעת "סגוּר!" וניסה להמשיך בשלו. אך הדפיקות התמידו חסרות מקצב. "הביתה, ילד! מחר תבוא",  ירה מבלי להרים את מבטו. "נווווווּ" פלט בעצבנות, הניח את העיתון מידו וניגש אל דלת הזכוכית. מעבר לה עמדה אישה צעירה וחייכנית. הוא פתח את הדלת בהיסוס מסוים. "פה זה בירנבוים, בארנבוים זה בהמשך הרחוב", אמר במין קוצר רוח מהול ברכות שהפתיעה אותו, וסגר את הדלת באיטיות נבוכה ומהוססת, מגניב עוד מבט לפני שהוא חוזר לענייניו. "כן, כן, בירנבוים, אמרה בעליצות ובביטחון, צועדת פנימה במרווח הצר שהותיר. יופי, אז הגעתי למקום הנכון", מבטה סקר את המדפים העמוסים לעייפה, מופתעת מעט, ובידה הסיטה את שערה ממצחה.

 

בלית ברירה צעד באיטיות אל מאחורי הדלפק, ומבטו חולף על פני העיתון, חושב על תירוץ שישלח אותה לדרכה והוא יוכל לשקוע שוב בשלו.

 

"כן..." אמר בכבדות.

 

"אממ..." פניה קרנו כמו ילד שהגיע לקנות צעצוע בדמי הכיס שחסך, ועיניה גמעו שוב את החנות כולה, "חיוניות!"

 

"חיו-מה?" אמר חצי רוטן חצי תוהה אם שמע נכון. "בארנבוים! בארנבוים! הנה, בהמשך הרחוב בבקשה", אמר ופסע עצבני לעבר הדלת. "לא!" אמרה בתקיפות. הוא עצר מופתע, והיא, מופתעת מעצמה גם כן, הישירה מבטה אל עיניו ושתקה. "בבקשה?"

 

הוא נאנח עמוקות, הגביה ראשו אל המדפים המאובקים לקול התפקקות חוליות צווארו. "איפה אני אמצא לך חיוניות עכשיו?", שאל ספק אותה ספק את עצמו, "כבר הייתה לי פה אחת כמוך פעם. גם כן בלבלה לי ת'שכל. 'חיוניות', 'חיונית'" חיקה קול נשי בלעג. "הורדתי מהמדף, לא היה טוב בשבילה, אז דחפתי חזרה גבוה גבוה. כבר שכחתי מזה. איך אני אביא לך עכשיו?" הוא לא ממש חיכה לתשובה, רק נטל את הסולם ועלה עליו בקלילות שלא התאימה למה שניבט מדמותו. כשהגיע למדף העליון עצר מול ערמת קופסאות בגדלים שונים, והסיט אותן בפיזור דעת לכאן ולכאן. מעומק המדף שלף לבסוף קופסה לא גדולה שנמה שנת חורף תחת שכבת אבק עבה.

 

בזריזות ירד עם הקופסה בידו, כשעיניה הפעורות בהתרגשות ובציפייה מלוות כל צעד מצעדיו. הוא הניח את הקופסה על הדלפק ביניהם, "לכי תדעי אם זה לא פג תוקף" אמר מצטדק בחשש, ובגולמנות מסוימת הסיר את המכסה. עיניהם ננעצו במה שנחשף שם בפנים, ורגע אחרי כן הצטלבו המבטים, ובמבוכה הוסטו מיד זה מזה.

 

"תראי", אמר מנסה לשוות לקולו חספוס של סוחר בקי ורגיל, "זה מה שיש לי. טוב, טוב. לא טוב, תלכי לבארנבוים", אמר תוך שהוא מטיח את מכסה הקופסה וסוגר אותה שנית. מעצמת המכה התנדנדה על אחד המדפים מעליו תיבה אדירה וכמעט שצנחה על ראשו. כשהיא מיקדה מבטה ראתה על התיבה כתוב בטוש חיוור "חרדת נטישה".

 

"רגע, בכלל לא הספקתי לראות, נו!", התחנחנה, "אמרו שאתה המוכר הכי אדיב באזור" סנטה בו. הוא פתח שנית את הקופסה בחוסר רצון, והיא הביטה פנימה. לא כך דמיינה את מה שתמצא שם, ולרגע קל, קל ממש, הסגיר מבטה את תחושתה, ובכל זאת הפתיעה אותה ואותו – "אני רוצה לבדוק את זה" – אמרה בביטחון. "נו, מה, באת לשגע אותי? אין לבדוק, לוקחת או לא לוקחת?" אבל היא רק תלתה בו עיניים מעפעפות בתחינה, ובאנחה לא משכנעת הוא נטל בזהירות את החיוניות מהקופסה, ועטה על עצמו.

"וואו" פלטה בלי שהתכוונה. 'וואו', פלט גם לבה. "וואו" פלט הוא לעצמו במבוכה. מסוקרנת נמשכה אחר מה שניבט לעיניה, שונה כל־כך מהמתוכנן, וגם שונה כל־כך מהאיש שפגשה רק לא מזמן.

 

"אמממ... אז תגיד, כאילו, יש לך גם, נגיד, אולי יוזמה או משהו כזה?"

 

הוא ניגש לאחד המדפים, וכשבדרכו נזכר שכלל לא רטן על בקשתה, מיד נאנח במלאכותיות והפטיר "חיוניות לא מספיק טוב, הא? מה תבקשי אחר כך? את הירח?" כשאמר את המילים האחרונות כבר עמד מולה מתיר בזריזות סבך חוטים שביניהם הייתה לכודה תיבה קטנה צבועה אדום עז.

 

הוא פתח את המכסה ובלי שהמתין לתשובה, התעטף ביוזמה, ומיד הוסיף "חכי, חכי, אני אביא לך משהו".

 

היא המתינה שם מנסה להסדיר את דופק תחושותיה. זה פחד? כמיהה? תקווה?

 

אחרי רגע חזר נמרץ עם תיבה נוספת – 'ביטחון' – פתח וחבש לראשו.

 

"נו", אמר נשען על שתי ידיו הפשוטות על הדלפק, "נראה אותך מוצאת משהו ברמה הזאת אצל בארנבוים. בחיים לא!"

מבטו הישיר והיוקד הביך אותה, והיא הסיטה מבטה. "תשמע, זה מקסים, לא, באמת! רק שיש כל מיני דברים אחרים... כאילו היוזמה סבבה, וגם החיוניות שלך מהממת, פשוט..."

 

"פשוט מה? נו, מה? להחזיר? לא, תגידי!" אמר וגירד בעצבנות את הדלפק. המגבעת נשמטה מראשו, ומעליו נדה התיבה המאיימת מצד לצד.

 

"כאילו, חשבתי לעצמי שבכלל לא ראיתי מה בקטע של רגישות נניח".

 

הבהלה הסתלקה באחת מפניו, ומתחתית הדלפק שלף מזוודה עצומת ממדים פתוחה למחצה, שנראתה כאילו השימוש בה תדיר. הוא נגע קלות באבזם, והיא נפתחה כמעט מאליה, ומה שבתוכה התפזר לכל עבר, משרה על שניהם איזו שלווה מפויסת.

 

"זה נהדר, הדרך שבה את מביטה ובודקת, יודעת?" אמר ברוֹך. "באמת?" הסמיקה. "לגמרי. את נחושה אבל גם עדינה ורגישה". החום התפשט מלחייה אל שאר גופה. "ותרגישי הכי נוח לשאול ולבדוק. אני אביא כמה קופסאות שיהיה צריך אם רק יש לי כאן או במחסן, ואם יהיה צורך גם אחזיר אותן חזרה למקום אחר כך". המילים האחרונות הביכו והפחידו אתה.

 

"תשמע, לא פתחנו את זה בכלל, אבל פשוט... או בעצם לא פשוט... אני חייבת גם מורכבות, אתה מבין? אני יודעת שאני כזאת וזה לא ילך בלי, ואפילו ש...", הוא היסה אותה בחיוך שובב, והחל לערום את התיבות השונות זו על גבי זו. במעשה קסמים נמזגה החיוניות ביוזמה, ושתיהן בביטחון וברגישות, ופתאום, פתאום נוספו שם גם תקווה, חזון ורצון.

 

"וואו" אמרה מוקסמת. זאת הייתה התיבה הססגונית ביותר שראתה מעודה. היא הפכה אותה מצד לצד ומכל זווית היא נראתה שונה לחלוטין. אבל כל כמה ששיחקה אתה בידיה, בשום שלב לא חזר המראה על עצמו. כשפתחה את המורכבות, זעקת ה"היזהרי" שלו הייתה מאוחרת מדיי. שניהם נשאבו פנימה בעוצמה בלתי אפשרית אל שְחור סמיך. רוחות סער הצליפו בפניהם, ושדים ריקדו סביבם ועוררו בה בעתה ופלצות. דקירה פילחה את לבה, והיא חשה שעוד רגע ולא תעמוד בכאב הזה. ופתאום, פתאום הרגישה קרובה אליו כמו שלא הרגישה באף רגע אחר. "געגוע" הוא אמר, והיא ידעה שכן, זה בדיוק הדבר הזה. ולא היו לה מילים. היא התגעגעה בשתיקתה, בשתיקתו. עיניה פגשו בעיניו ומבטה טבע בהן ארוכות. והיה שם תום, והיה חום, והיה חלום.

 

עיניה נעצמו, וכשפקחה אותן הייתה עייפה כאילו שבה ממסע ארוך, ופניה היו שטופות דמעות. הוא הביט בה במבטו הטוב. "אני מצטער. הייתי צריך לומר מראש. זה לא פשוט העסק הזה, עם המורכבות והרגישות וכל זה, את מבינה? וכמה שאני לא מנסה להיפטר מהכאב הזה לכל הרוחות..."

"לא!" היא צעקה, "בבקשה תבטיח לי שלא תיפטר ממנו, טוב? בבקשה! בשבילי!", ובתגובה רק הוא הושיט אצבע לזווית עינו הלחה.

 

הסתובב ונטל קופסת מתכת צבעונית שעמדה על מדף סמוך. "תפתחי" ביקש, ומיד כשעשתה כך צווחה בהיסטריה. צפרדע ירוקה זינקה עליה, ורק כשנחה על כתפה, רגע לפני שהתעלפה מפחד וגועל, הבחינה שהצפרדע עשויה פלסטיק. הוא התגלגל מצחוק, ואפילו שלרגע ממש התעצבנה, אחרי רגע נוסף נדבקה בצחוקו. "שומעת? סיני, אמריקאי וישראלי טסים במטוס..." אבל היא לא ממש הצליחה לשמוע מרוב צחוק. "הנה", אמר כשנרגעו מעט, וזרק את הקופסה הצבעונית אל התהום השחורה של המורכבות. "קצת הומור אף פעם לא מזיק", ומשהו בשחור נעשה רך ומעט פחות מאיים.

 

'איך זה פתאום מרגיש טבעי ביחד' חשב כל אחד לעצמו, והיה נדמה להם שהם גם קוראים זה את מחשבתו של זה.

 

"שומע? לא, זה מהמם כל מה שיש לך כאן, וגם ברור לי מה תהיה התשובה, אבל אולי כדאי שאשאל בכל זאת", אמרה ואחרי שיעול טורדני המשיכה, "פשוט, צריך לסגור את הפינה הזאת... אממ... גבריות, כאילו?"

 

הוא הפנה את מבטו כדי שלא תבחין בעננת העלבון שעל פניו. שוב נאנח והזרות התייצבה ביניהם בשנית. בכבדות פשט מעליו את מעיל הצמר העבה שהיה מונח ברישול על גופו, גדול ממידתו, משווה לו סרבול ונוקשות, ובאותו רגע הזדקף ועמד שם שרירי ומסוקס. מבטיהם נפגשו יוקדים בתבערה.

 

לפתע, כאילו התעוררה מחלום ולא ממש ידעה היכן היא ומדוע. "אז... אמרת שבארנבוים זה כאן בהמשך הרחוב?"

"מה?! אה, כן, כן", השיב עניינית תוך שהוא שב ומתעטף במעילו, "פיייי, איך נהיה כאן קר. כן, את פשוט יוצאת וממשיכה, ואחרי מאה מטר תראי את זה משמאל".

 

"יופי, תודה, ו... אההה... סליחה על הבלגן" אמרה כשהיא מביטה בתיבות הפזורות על פני החנות ורק ממבטו חומקת.

 

סידרה את שערה ובגדיה והזדרזה לצאת.

 

האנחה שנמלטה מפיו הייתה נהמת אריה שהכריעו אותו חיצי הציידים.

 

ממדף מעל ראשו צנחה תיבה אדירת ממדים, וכמעט שפגעה בו. היא התנפצה לרסיסים ותכולתה התפזרה לכל עבר. כפיס עץ אחד נחת על הדלפק למולו, ועליו רשום בטוש חיוור "חרדת נטישה".

 

הביט סביבו, נאנח שוב, והחל לאסוף את הסחורה. להחזיר הכל למקום? לך תדע מי עוד תבוא לבלבל לו את השכל. אולי שהכל ייקבר באבק שם למעלה, במדף העליון לצד תיבת הזיכרונות הדוקרנית. בשביל מה הוא צריך את הבלגן הזה שוב. ואולי, אם כבר הוריד, ועם כל הקושי, כדאי בכל זאת שיישאר קרוב ונגיש?

 

לפתע נתקל מבטו בעיתון הפתוח.

 

"מצב אנושי בלתי יציב, ארבע אותיות".

 

אהבה, הוא כתב.

 

אהבה.

אוף!ריבוזום

איזה יופי זה כתוב, אבל היא כל-כך מעצבנת! למה לפתוח את כל התיבות בשביל אחת כזאת? :-/

 

ובאמת, זו כתיבה ממש נהדרת!

כדי להיות מתורגלים לקראת רגע האמת, לא? (-;רוחין ונפשין

ותודה.

כל הכבוד! תודה..קפוצ'ינונו
וואו. באמת וואו.ענבל
בס"ד

נגע בי בהמון נקודות, תודה.
מדהיםחללית

חדשה פה וגם כבר לא 'לקראת.'. 
אך החזרת אותי תקופה אחורה. כתיבה שנוגעת בדיוק בנקודות. מדהים.
 

וקצת לעודד, כשהנכונה תיכנס היא תבחר בך ככה בלי תוספות, בלי תנאים. בע"ה(:

וואו. כתוב כ"כ יפה. נוגע מאוד וכואבכמעין הנובע
אהבתיdora


נה-דדדר! אני דורשת מנוי.אהבה בתענוגים
מקסים ביותר.
חייכתי לאורך כל הקטע ופעם ראשונה שמצאתי את עצמי מקנאה במישהי.
יש בך רוך קסום ואינטמיות נפלאה ומבורכת.
עוד מעט תבוא זאת שתתן לך את המפתח של תיבת האמון והעוצמה הפנימית שהכנסת למחסן. עד אז, תוציא אותם משם ותכין אותם למיועדת.
תבוא זאת שתהפוך לך את השחור הסמיך - ללבן חופשי. את רוחות הסער-לחום אביבי. את השדים- למלאכים. ואת הכאב- לששון ושמחה... את המצב אנושי בלתי יציב- לאהבה גדולה.
וואוווו.אין מילים..הלליש
מדהיםשפתותנו שבח

לא נהנתי לקרוא כתיבה כזו הרבה זמן.

ביה יחדון רוחין ונפשין.

נפלא ממש.

עלה והצלח

 

שכל הקופסאות יפתחו והחיים יפרצו.



 

מדהים. אין דברים כאלהצלילי מיתר
נוגע מאוד.
תודה רבה!
"שניהם נשאבו פנימה בעוצמה בלתי אפשריתמוטיבציה
אל שְחור סמיך. רוחות סער הצליפו בפניהם, ושדים ריקדו סביבם ועוררו בה בעתה ופלצות. דקירה פילחה את לבה, והיא חשה שעוד רגע ולא תעמוד בכאב הזה. ופתאום, פתאום הרגישה קרובה אליו כמו שלא הרגישה באף רגע אחר. "געגוע" הוא אמר, והיא ידעה שכן, זה בדיוק הדבר הזה. ולא היו לה מילים. היא התגעגעה בשתיקתה, בשתיקתו. עיניה פגשו בעיניו ומבטה טבע בהן ארוכות. והיה שם תום, והיה חום, והיה חלום".


ממש ככה.
אהבתי את זה שהיא הלכה אחרי שהוא פתח בשבילה את כל הקופסאות.
ואתה יודע? לא כעסתי עליה. בכלל.
ואני לא חושבת שאהבה זה לא יציב.
יפה יפה יפה!!!!כמו צמח בר
הרבה זמן עבר מאז שפגשתי טקסט שגרם לי להתמתח בסיפוק..

מקורי ויפה מאוד מאוד!
וואוו. ממש יפה.ש.א הלוי
אפשר לשתף הלאה?? (עם קרדיט כמובן.. )
תודה. אפשר בשמחה.רוחין ונפשין

(וכיוון שלא נראה לי שמישהו יזהה אותי כ'רוחין ונפשין' (או לפחות כך אני מקווה) גם אין ממש צורך בקרדיט)

חיזוק חיובי ביינישי, 6 אותיות.ותן טל

שכוייח! 

תודה רבה על התגובותרוחין ונפשין

נוגע בי שנגע בכם.

 

מעניינים הסגנונות המנוגדים שבהם כמה כאן חוו את הבחורה - אחת מקנאה בה, אחת חושבת שהיא מעצבנת, ואחרת מסרבת להתעצבן ממנה. כנראה שכך או כך קשה להישאר אדישים כלפיה, וזה טוב. 

 

תודה.

כמובן שהקנאהאהבה בתענוגים

היתה רק עד הרגע שבו היא החליטה לוותר עליו...

כן, פריירית לגמרי, הא?רוחין ונפשין

והיא אפילו לא הספיקה לראות מה יש לו בתיבות היותר שוות קורץ

יכול להיותאהבה בתענוגים

ולמרות הכל הוא לא מושלם... יש לו חרדות נטישה, קצת ממורמר ופגיע מאותה סיבה.

יש על מה לעבוד בקטנה...

אבל כן, פריירית לגמרי, למרות שאני במקומה הייתי מבקשת לראות גם תיבה של יראת שמיים, אהבת ה' והכלה.

גם אני לא כועסת עליה על כך שהיא החליטה לוותר, אבל כועסת על האופן שבו היא עשתה את זה.

אחרי שפתחת כ"כ הרבה תיבות והתרשמת, את צריכה סיבה טובה בשביל לסגור אותן.

גבריות. זו היתה הסיבה..dora
לפעמים אין סיבה קונקרטית. פשוט אין.מוטיבציה

ואני בטוחה שגם לה זה כאב. מאוד כאב...

לא מאוד מאמינה בזהאהבה בתענוגים

תמיד יש סיבה, הפער בין האין ליש זו המודעות.

והמודעות גם מפחיתה באופן משמעותי מהכאב

אולי, אבל גם ההפך לא פחות נכוןרוחין ונפשין
הרי לפעמים נראה לנו שנפרדנו בגלל שהפריע לנו משהו ספציפי, ובהמשך אנחנו מרגישים שהיה כאן משהו אחר, עמוק יותר, שהרחיק אותנו.
ובכיוון ההפוך - לפעמים משהו שלא יכולנו לסבול אצל אדם אחד הופך להיות נורא חינני בקשר אוהב עם אדם אחר (עייני ערך: ג'ינג'ית גבוהה עם משקפיים (הרב אבינר, שם שם)).
אנחנו סוד, גם כל אחד מאתנו ביחס לעצמו, והתכנים המודעים הם באמת רק קצה קרחון חלקי ומתעתע לעתים.
אתה מחזק את דבריי אהבה בתענוגים

ככל שנהיה יותר מודעים, הכאב יפחת כי תהיה תקשורת בין הרגש לשכל שלנו, ומאידך בין השכל לרגש.

כך נוכל להגיד דברים ברורים לצד השני ולא נשאיר אותו כאוב וחרד.

 

מה שאמרתי הוא שגם ל"צד שלנו" קשה לנו לומר דברים ברורים...רוחין ונפשין
במקרים רבים בכל אופן.

"את האופי העצמי אי אפשר לשום אדם לדעת, אפילו של עצמו... אנו הולכים סביב להמרכז של הידיעה, עסוקים אנו בהשערות ובאומדנות, לכוין על פי המעשים הגלוים, שגם נסתרים ברובם ממנו, וביחוד סיבותיהם המסובכות, ועל פי תעודות כאלו מדברים אנו על דבר אופי מיוחד ונשמה מובדלה. מוכרחים אנו להחליט, שידיעתנו בזה תלויה היא על בלימה, והמשפט לאלהים הוא".
(שמונה קבצים ג שנב)

הקרבה והריחוק, שניהם מתנסחים לנו במילים, סיבות וכו' וכו', אבל לרוב כל זה הוא צל חיוור של מה שגועש אצלנו במעמקים ומוליד את הגלוי.

אני מסכים שנתיבות קשר בין הרגש והמודעות נצרכים לשם הבריאות הנפשית, ושצריך להעמיק אותם, רק מציין שלעולם רב הנסתר, וגם את זה צריך לדעת, ובעזרת זה לעתים להרפות מהניסיון להבין, לנתח עד זרא וכו' וכו'.
הרי לא פעם "יוסיף דעת יוסיף מכאוב" (ואמר על זה הקוצקער שאף על פי כן יוסיף דעת...), או בסגנון הרווח "אין שכל, אין דאגות".

"יקר מחכמה ומכבוד סכלות מעט".
מסכימה עם כל מילהאהבה בתענוגים

בגלל ולמרות שא"א לדעת את עצמנו עד הסוף שאנחנו איננו גבוליים, - אין גבול לעבודה שאנחנו צריכים לעשות עם עצמנו כדי להכיר את עצמנו כמה שיותר. להבין אותנו כמה שיותר.

ומה שהרב אומר, עוזר לנו בין היתר לא לזלזל בעצמותנו, שהיא אין סופית.

לא להגדיר ולצמצם את עצמותם של הסובבים אותנו שגם היא אין סופית. וכמובן שלא לשפוט ולהאשים...

 

מסכימה שרב הנסתר, אך מה שניסיתי לומר, שזה לא פותר אותנו משאלות ועבודה לגלות כמה שיותר. (ומסכימה גם עם ההמשך)

 

יוסיף דעת יוסיף מכאוב על כך שהוא יודע כמה הוא לא יודע מספיק

לכן זה לא פותר אותנו, להפך... מחייב אותנו לדעת עוד ועוד, בנחת, בהשלמה.

אולי אתה ו'אהבה בתענוגים' תמשיכו את הדיון??השם כבר תפוס

שניכם פשוט כותבים יפה, עמוק, מעניין, מתוך כבוד ונעימות ובשפה פשוט עשירה ויפה!!!

 

נ.ב., צריך קצת סלנג עם כל העברית העשירה הזו.. אז סחטיין לגמרי על הכתיבה, היצירתיות והמקוריות!!!

 

חבל על הזמן!

 

חח... וואו, ממש פתחת משתמש בשביל זה...אהבה בתענוגיםאחרונה
תודה. יהיו לרצון אמרי פיך
מצרף דברים מתוקים של הרבי הריי"צרוחין ונפשין
חותנו של הרבי האחרון מלובביץ'. 
הוא מתאר נסיעה של אביו (הרבי הרש"ב) להתייעצות עם פרויד.
זה קצת בכיוון ההפוך - מהמוח אל הלב - אבל מתוק ורלוונטי לנושא.
הנה הדברים כפי שכתב אותם הרבי הריי"צ לעצמו:
 
 
בשנת תרס"ג סבל אדמו"ר נ"ע (= נוחו עדן) מנמיכת הרוח. לי לא סיפר כל־כך בפרטיות, אבל לפני אמי תחי' התאונן רבות, על שאחרי שנים של עבודה, בכל זאת אין אף מידה אחת כדבעי למהוי (= כמו שצריך להיות), ואין כל השכלה בהירה אצלו, ושאינו יכול להעמיק שכלו באיזה עניין (זה היה באותו חורף, שראיתיו איך שהתעמק ברעיונותיו וכו' באופן שהיה מסולק לגמרי מן העולם, ואף־על־פי־כן התאונן) ובחורף ההוא נסענו מפני זה לווינא לשאול בעצת הרופאים. 

היה אצל פרויד.
הלה אמר: המוח משיג מה שהלב אינו יכול להכיל, והלב אינו מכיל מה שהמוח משיג.

 

ובשיחה לפני החסידים הוא תיאר זאת כך:

 
וואו יפה!אהבה בתענוגים
ממש אהבתי. לא הכרתי את הצד הזה ברבי...
זו לא שאלה של אמונה.מוטיבציה

ומודעות זה חשוב, אבל כואב (קשה אבל הכי טוב ).

ממש לא מזדהה עם זה שהמודעות מפחיתה את הכאב. 

להפך, מודעות אמיתית ונכונהאהבה בתענוגים

עוזרת לפתור את כל הכאבים לדעתי...

כמובן שאת לא חייבת להזדהות

אז אני לא מזדהה ואכמ"ל...מוטיבציה

או שמדויק יותר - יכמ"ל אבל אני לא רוצה

 

מזל שיש על מה לעבוד. זה מה שמושלם רוחין ונפשין
אבל צודקת. והאמת שכשמישהו פגיע כזה, זה יכול נורא לשאוב כוחות, כי מרגישים שצריך להיזהר אתו וקצת ללכת על ביצים, וזה מה זה לא כיף

ולגמרי קניתי את רעיון ההכלה. נראה לי שאוסיף משהו על כך שעל אף שלא ניכר כשנכנסה, הוא מבחין שהיא סוחבת אתה תיק כבד, ומציע לה תיבה להניח אותו בה. התיק גדול, אבל איכשהו כשהיא מכניסה אותו פנימה, נראה כאילו נשאר שם עוד המון מקום, ממש כמו קודם.
תודה!
יהיה המשך לסיפור?נפש חיה.


הממ... גם אני שואל רוחין ונפשין
אפשר לענות בבקשה במקומך? נראה לי שזה "שתיים שהן ארבע"נפש חיה.


נראה לי שה' אמור לענות. אבל הוא טיפוס פתוח,רוחין ונפשין
אולי הוא ישמח לשמוע הצעות
שתיים- כן. שתיים שהן ארבע- כן כן.\נפש חיה.


אוי, אני צריך הסבר בבקשהרוחין ונפשין
נו- הנה! מילה עם שתי אותיות, ודאבל שמחזק אותה!נפש חיה.


אוקיי, תודה. האסימונים נפלו לאט רוחין ונפשין
"כשיפלו האסימונים/ מתכות"... הפרק הבא? נפש חיה.


הכי מושלם שיש (כשיש על מה לעבוד)אהבה בתענוגים

אנשים אמיתיים, שמודעים לאנושיותם העצמית, כאלה שיודעים לאהוב באמת,

יודעים שאין אדם מושלם בעולם,

ובגלל זה, ולמרות זאת הם ממשיכים לאהוב אותם.

ויש גם אנושיים יותר אנושיים - שרוטים, שאהבתם מתעצמת ככל שהם פוגשים בצדדים לא מושלמים.

(נעים וטוב לי להיות שרוטה)

 

אל תתעצב,

כשמישהו פגיע הוא קודם כל צריך לאהוב את עצמו במצבו, רק כך הוא יהיה חזק יותר, רק כך הוא לא יהווה סכנה לסביבתו.

פגיעות (רגישות) זה דבר חיובי, צריך לאוהבו ולנתבו.

 

יפה מאוד... (גם היא צריכה להיות מכילה אבל כמכיל, כנראה שהוא לא דורש את זה )

בהחלט. שלמות זה לחלשים רוחין ונפשין
יפה. כתיבה מעולה!אנונימית1111
וואו.בן-ציון
זה פשוט... אדיר.

התבאסתי שהיא לא הוציאה פתאום קופסה קטנה משלה, שכתוב עליה "אהבה".

תודה רבה!
וואו.זה פשוט יפה!ציף
וואו! מהמם וכישרוניבתשירות בדימוס
אני רוצה לחזור ולומרשפתותנו שבח

אחינו זה כישרון יוצא דופן.

בהחלט.

לך בכוחך זה ותרגש את עמ"י

לאביהם שבשמיים.

זה מדהים!!שקר החן
ואוו.. אני רוצה לקרוא עוד ממך.. תמשיך לכתוב! (:
ואוווווו...
אני לא חושב שאי פעם ראיתי משהו ברמה כזאת.
הזכיר לי מאוד את "מצרפי המקרים"
וואו. מהמם.אברי
מכיוון שאינני ראוי להיות הגאון של הדור,חסדי הים

אני חייב להתחתן עם אשה שתהיה מוכנה לגדל את גאון הדור הבא.

"יִבְחַר לָנוּ אֶת נַחֲלָתֵנוּ אֶת גְּאוֹן יַעֲקֹב אֲשֶׁר אָהֵב סֶלָה".

מה הקשר?!הסטורי
חחחחחחח הסטורי אני מדמיין אותך על פי הודעותיךצדיק יסוד עלום

עם וריד נפוח במצח אדום מזעם 💢

פותח האשכול הוא משהו בין טרול לרחפן (ואני נשמר במילותיי)

לא אדום מזעםהסטורי
יותר סקרן, חוויה אנתרופולוגית לנסות להבין את הראש של חסדי.


(לגופם של דברים, הוא לא טרול, גם לא 'רחפן' במובן הפשוט של המושג. אולי כן 'רחפן', במובן שהוא עוסק בדברים מאוד גדולים ורעיונות נשגבים, בלי מספיק 'בסיס ארצי לנאצלות'. מה שיוצר אצלו פער עצום בין האידאות ליכולת לממש אותן בעולם).

אני הייתי מדבר אפילו יותר בחריפות ממךצדיק יסוד עלום
אבל צריך לכבד ומי אנו בלא נימוסינו?
נכון. אבל האם מפני כך נעזוב את האמתחסדי הים

והאידיאות.

"כָּל זֹאת בָּאַתְנוּ וְלֹא שְׁכַחֲנוּךָ וְלֹא שִׁקַּרְנוּ בִּבְרִיתֶךָ. לֹא נָסוֹג אָחוֹר לִבֵּנוּ וַתֵּט אֲשֻׁרֵינוּ מִנִּי אָרְחֶךָ".

האם עם ישראל בגלות שהיה גוף מת עם תורת אמת הנטועה בתוכו, עזב את האידיאות?

לא. עסקנו באמת והרחבנו אותה בציצים ופרחים עד ש-ה' ברחמיו ריחם עלינו . "יְחַיֵּנוּ מִיֹּמָיִם בַּיּוֹם הַשְּׁלִישִׁי יְקִמֵנוּ וְנִחְיֶה לְפָנָיו".

אולי אני בינתיים סריס עץ יבש אבל אני לא יעזוב לעולם את ה' ולימוד תורתו, עד שה' ירחם עלי.

ממש לא לעזובהסטורי
עבר עריכה על ידי הסטורי בתאריך ב' בטבת תשפ"ו 20:22

עבר עריכה על ידי הסטורי בתאריך ב' בטבת תשפ"ו 20:22

אבל להתאמץ למצוא איך מקיימים אותם בפועל בארץ, בלי דמיונות שווא. איך מקיימים בארץ הזאת, לא באיזה עולם של ענני כבוד דמיוניים.

 

המצווה שלך היא לשאת אשה ולפרות ולרבות. כשיוולדו לך בעז"ה בנים המצווה עליך ללמד אותם תורה ולחנך אותם לקיום מצוות. האם הם יצאו גדולי הדור או קטני הדור - לא צריך לעכב אותך או לבלבל אותך כשאתה מחפש אשה מציאותית, 

"בהדי כבשי דרחמנא למה לך - מאי דמפקדת עלייך למעבד!!!"

מסכים כל כך עם ההודעה הזוארץ השוקולד

והסיומת כה מתאימה ומתבקשת

כי זה ממש משמעות מדרש חז"ל של מקור הציטוט 

"כַּלָּה קִשֻּׁרֶיהָ"חסדי הים
עד כמה שאני יודע, תקופת הגאונים הסתיימה ממזמן…נייקיי

איפה שהוא לפני כ 1000 שנים…

הסתיימה עם ירידת קרנה של יהדות בבל והעברת מרכז הכובד למערב

כדאי לפתוח שותי"ם של המאות השניםחסדי הים

האחרונות ולראות מה הם מכנים את חכמי דורם.

על כל פנים, בפסוק בפתיחת השרשור, כמובן רמזתי להחיית ישיבת הגאונים בארץ ישראל.

ישאלו אותך בשמים למה לא הייתקעלעברימבאר
חסדי הים, לא למה לא היית גאון או אבא של גאון (כמו הסיפור על רבי זושא).


כל אדם והתפקיד שלו בעולם. אחד המרבה ואחד הממעיט ובלבד שיכוון לבו לשמים. אני בריה וחברי בריה

אנא לא ר' זושא ידענא אלא מתניתא ידענא:חסדי הים
"לפיכך יהיו אומרים כל אחד ואחד, מתי יגיעו מעשיי למעשה אברהם יצחק ויעקב" (תנא דבי אליהו פרשה כג)
זה שכל אחד צריך לשאול, זה אומר שבהכרחadvfb

כולם צריכים להגיע למעשי האבות?

 

ואם נדייק הכתוב מתקמד במעשים, זה לא בכדי.

הכתוב לא מדבר על המדרגה הרוחנית של האדם.

 

 

אני לא מבין בדרגות רוחניות. אני רקחסדי הים

יודע ש'הברית מנוחה' כותב שאפשר להגיע למדרגות רוחניות יותר גדולים מהדורות הקודמים.

במיוחד בזמן הגאולה, כמו שהרב קוק מאריך בכמה מקומות.

ומי אמר,שאתה לא יכול וראויקעלעברימבאר
להיות בעל דרגה רוחנית גבוהה?
מסכים עם הרישאadvfb
מעשיך כמו אברהם זה לא חייב להיותקעלעברימבאר
כמו גדול הדור. כתוב כמו האבות, לא כמו משה
הכח הזה נטוע בנו מכח האבות להגיעחסדי הים

לדרגתם.

הם הורישו לנו את כח המידות והמעשים שלהם.

(כמעט כולנו לא צאצאים של משה, וגם יש להאריך ברוחב ובעומק שמשה לא הוריש את כוחותיו לדורות הבאים.)

לדעת הרמב"ם זה לא נכוןארץ השוקולד

אחת המחלוקות בין החסידות לרמב"ם.

"הלכה ב

אל יעבור במחשבתך דבר זה שאומרים טפשי אומה"ע ורוב גולמי בני ישראל, שהקב"ה גוזר על האדם מתחלת ברייתו להיות צדיק או רשע. אין הדבר כן  אלא כל אדם ראוי לו להיות צדיק כמשה רבינו, או רשע כירבעם, או חכם או סכל, או רחמן או אכזרי, או כילי או שוע, וכן שאר כל הדעות. ואין לו מי שיכפהו, ולא גוזר עליו, ולא מי שמושכו לאחד משני הדרכים  אלא הוא מעצמו ומדעתו נוטה לאי זו דרך שירצה. הוא שירמיהו אמר: מפי עליון לא תצא הרעות והטוב כלומר: אין הבורא גוזר על האדם להיות טוב ולא להיות רע. וכיון שכן הוא  נמצא זה החוטא הוא הפסיד את עצמו, ולפיכך ראוי לו לבכות ולקונן על חטאיו ועל מה שעשה לנפשו וגמלה רעה. הוא שכתוב אחריו: מה יתאונן אדם חי וגו'? גבר על חטאיו. וחזר ואמר הואיל ורשותנו בידינו, ומדעתנו עשינו כל הרעות  ראוי לנו לחזור בתשובה ולעזוב רשענו  שהרשות עתה בידינו, הוא שכתוב אחריו: נחפשה דרכינו ונחקורה ונשובה עד ה'."

(הלכות תשובה, פרק ה הלכה ב, העתקתי מאתר דעת)

..שפלות רוח

רק תיזהר לא להפיל את הילד בדרך עם הלחץ של התפקיד.

וגם עד כמה שזכור לי "נחית דרגא ונסיב איתתא" וגם שאישה עולה(או נשארת ברמתה) ואינה יורדת, בעוד הגבר יורד. ולכן ידידי וכו

לא ?

"בְּחַבְלֵי אָדָם אֶמְשְׁכֵם בַּעֲבֹתוֹת אַהֲבָהחסדי הים
וָאֶהְיֶה לָהֶם כִּמְרִימֵי עֹל עַל לְחֵיהֶם וְאַט אֵלָיו אוֹכִיל".
אם אתה אדם שמקשיב לאנשיםadvfb

כדאי לך להקשיב לכל האנשים שאומרים לך לרדת מהעץ.

אולי הם טועים, אבל כדאי להקשיב לקול הזה ולקחת אותו ברצינות. אולי הוא אומר משהו, אולי לא.

..צדיק יסוד עלום
עבר עריכה על ידי צדיק יסוד עלום בתאריך ב' בטבת תשפ"ו 13:48

לא חשוב

לרדת מעץ החיים?חסדי הים
"וְעֵץ הַחַיִּים בְּתוֹךְ הַגָּן". "עֵץ חַיִּים הִיא לַמַּחֲזִיקִים בָּהּ וְתֹמְכֶיהָ מְאֻשָּׁר". "פְּרִי צַדִּיק עֵץ חַיִּים. "וְעֵץ חַיִּים תַּאֲוָה בָאָה". "מַרְפֵּא לָשׁוֹן עֵץ חַיִּים".
לא, מעץ הדעת טוב ורעadvfb
"מסטרא דעץ הדעת טוב ורע דקשיר לון ביצר הטוב למהויחסדי הים
עזר בהדייהו".
מסכים עם הכותרתפשוט אני..
עם ההמשך פחות
הוריו של מר שושני דחפו אותו להיות גדול הדוראריק מהדרום
זה לא הפך את שושני להיות מאושר יותר, בספק אם הפך את הוריו.
לא דברתי על לדחוף. התכוונתי שאני ואשתי לעתידחסדי הים

נבנה בית מלא תורה וקדושה וניתן לו את מרב הכלים להיות גאון הדור, ואם הוא ירצה ויזכה הוא יהיה.

זה לא שנגיד לו תהיה גאון הדור.

"בַּיּוֹם הַהוּא יִהְיֶה צֶמַח ה' לִצְבִי וּלְכָבוֹד וּפְרִי הָאָרֶץ לְגָאוֹן וּלְתִפְאֶרֶת לִפְלֵיטַת יִשְׂרָאֵל".

רב' חסדי, אתה איש חמוד.די שרוט
אולי. אבל חסר לי החמודה...חסדי הים

"אוֹצָר 'נֶחְמָד' וָשֶׁמֶן בִּנְוֵה חָכָם".

בבחינת חמודה גנוזהנוגע, לא נוגע
'בְגִנְזֵי בְּרֹמִים'חסדי הים
אשריך..נוגע, לא נוגעאחרונה

שתזכה בעז"ה בקרוב ממש שיתרונן ליבך בנוות ביתך ותתרונן תורתך תחת קורתך



יש לי בכלל סיכוי?מה כבר ביקשתי

אני יודע שהשאלה בכותרת קצת חריפה מדי אז אסביר...

לא יודע אם זה שייך לפה או לאר"מ אז כותב בשניהם.

עברו כמעט חודשיים מאז שהיא חתכה אותי. (לא יצאתי מאז מסיבה טכנית שקצת מנעה ממני להיפגש, ואני מרגיש שאולי זה קצת הזיק לי שאותה גברת ישבה לי במוח כל הזמן הזה ומצד שני גם עלו לי הרבה תובנות לגביה שלא חשבתי עליהם קודם אז אולי כן היתה מזה גם תועלת...לא משנה, זה לא העיקר. וגם סרו המניעות אז בעז"ה ממשיך.).

הנקודה היא שאני מרגיש שאני אולי קצת רגיש מדי. בכללי בחיים. ובדייטים זה מתפרץ במאתיים אחוז. כבר כתבתי על זה פה פעם אבל אז זה היה בהקשר של פרידות. עכשיו אני מתכוון בהקשר של אישיות.

זה היה הקשר הארוך יחסית הראשון שלי. יצאתי עם כמה בחורות לפניה ועם אף אחת לא התקדמתי באמת וגם תכלס לא היה כל כך שייך. כבר שראיתי את הפרטים שלה בהצעה הרגשתי שזה משהו אחר. וזה באמת היה. הבעיה הגדולה היא שלא הצלחתי באמת לקדם את הקשר. בכל רעיון שעלה לי חששתי שזה ילחיץ אותה, שהיא לא תגיב לזה טוב וכאלה. מפה לשם היא הרגישה שאני לא מוביל מספיק ועל זה (לפחות ככה אמרה) חתכה. היתה לנו שיחה ארוכה מאוד לפני שהיא קיבלה את ההחלטה, והמסר העיקרי שקיבלתי שם הוא "אתה באמת אדם טוב. באמת. לא פגשתי הרבה בחורים כאלה וגם אומרים שזה די נדיר אצל גברים. באמת התנהלת מדהים במהלך כל הקשר. הרגשתי שיש מי שרואה אותי ואכפת לו ממני. גם עוד לא פגשתי מישהו שמבין אותי ככה. יש לך לב כל כך טוב, וזאת אחת ה-תכונות החשובות לי. לכן ממש קשה לי לוותר על זה. באמת רציתי שזה יצליח. אתה מה שאני מחפשת. אבל אני מרגישה שזה לא מה שאני צריכה בחיים. אני צריכה מישהו חזק, יציב, שאני אוכל לסמוך עליו. ומבחינת הרגישות אני מרגישה שאנחנו קצת דומים מדי. וזה לא מה שאני צריכה לפחות בשלב הזה של החיים...".

מה שאני שמעתי זה "היית יכול ממש להצליח בתור בחורה. אתה לא גברי, אתה לא מסוגל לספק לאישה את מה שהיא צריכה בחיים, אתה רגיש מדי, מי שאמור לבכות בבית זה לא אתה זו אני, אין לך ביטחון עצמי, אתה לא החלטי, ובקיצור- בתור חברות היינו יכולות להסתדר יופי, אבל בתור בעל? תשכח מזה."

וכאן אני שואל כבר חודשיים ולא מצליח לקבל תשובה- למה אני אמור לצפות? מאז שאני זוכר את עצמי זה מי שאני. רגיש, מתחשב, אכפתי, דואג, שמח בלשמח מישהו אחר, מתכלב בשביל שמי שאני אוהב יהיה בנוח, וכו. אני לא מחפש מישהי גברית ושנחליף תפקידים. יש בי את הרצון הגברי הבסיסי הזה של לספק משענת, להוביל, להיות הקול השפוי. אבל בפועל זה לא מתבטא. בפועל היא נפגשת מיד עם הלב הטוב שלי, זה משמח אותה שיש גברים כאלה בעולם, ובזה מסתכמת התועלת שלה מהקשר. ואני? אני רק מאבד עוד את מעט הביטחון העצמי שנשאר לי. מי תוכל לראות אותי מעבר? ומי תוכל לאהוב את התכונות האלה באמת? יש מישהי שתשמח בזה שאני לפעמים לוקח דברים ללב והם משפיעים עלי? שאני חווה את העולם בצורה יותר עמוקה? שהלב שלי לא מסוגל לשמוע מישהו ובמיוחד מישהי שמחמיא לי בלי שיעלו לי דמעות?

זה קצת מייאש כל העסק הזה ובמיוחד הכנות שבה היא אמרה שאני אשכרה מה שהיא מחפשת ולמרות זאת החליטה לסיים את זה...

מה' יצא הדברהתלמיד העייף

שמע אחי אני מבין אותך לגמרי מזדהה עם כל מה שכתבת אבל תבטח בה' שהוא רוצה חהביא לך אחת טובה הימנה, אני יצאתי עם אחת שהרגשתי שהיא זה אני רק בבת רגשות תחושות דומים והכל והיא הפילה את זה רק בגלל פרט שולי ולא חשוב כן זהה קשה אחי בהחלט אבל תתעודד אף בחורה לא צריכה להגדיר אותך זה מי שאתה וזהו 

ראיתי עכשיו זוג בדייטהפי

הבחורה כמעט מתעלפת מקור

והבחור מדבר על מטבע ביטקון או משו כזה..

הבנת מה אני אומר?

אחי , היא בעולמות עליונים

ביטקוייןמשה

זה באמת מקום לרחף בו.

כמה קשה לומר קר לי?בחור עצוב
בנות תמיד צודקות ובנים תמיד טיפשים וחסרי תשומת לבצדיק יסוד עלום
יותר קשה מלאכול סרטים אחר כך שהוא לא שם לב אלייךיוני.ו.

מה שבטוח.

ושאף אחד לא שם לב אלייך, ולכן את חותכת מעוד אחד ועוד אחד למרות שהייתם יכולים להיות מאוד מתאימים.

תאמיני לי תלמדי הרבה יותר על הבחור אם תחליטי להגיד שקר לך ולבחון את התגובה שלו, מאשר להחליט לבחון אם הוא שם לב שקר לך בכלל מלחתכילה.

בכלל הגישה הזאת היא פוטינציאל להיות כדור שלג מתגלגל לחיי זוגיות מתסכלים.

הוא נדרש לעבוד על עצמו לשים לב יותר לדברים שמפריעים לה בדיוק באותה מידה שהיא נדרשת לעבוד על עצמה להרחיב את תחומי הביטוי וההבעה שלה מולו.

ברור שהיא צריכה להגידהפי
לא ציפיתי שידע לבד
הצעתי לכמה בחורות את המעיל שליבחור עצוב
כולן סירבו. אולי הגיע הזמן לכבס אותו. 
נראה לי שזה בסיסי להיות רגיש למזג האווירadvfb
כדאי שיהיה תשומת לב מצידוארץ השוקולד

אבל אם היא לא יודעת לומר שקר לה זה גם בעיה.

 

ולגבי עצם המקרה, אולי גם לה היה מעניין ממש שהיא לא שמה לב לקור.

חחחח לא נראליהפי

אני צוחקת כי עכשיו שעה אני אומרת לחברה די קר לי בואי לאוטוו כבר

פתאום דוכן של תכשיטים סייל כל הדוכן

מה לא ניקח????


והיא כולה עלק קר לך

הורידה לי את החשק לא לקחתי .

סתם פשוט היה יש ים אנשים


קיצר יש משהו שמעניין לך פחות קר

אבל בדייטים לי ספציפית קפוא

ואני חופרת לבחור שקר לי!

הוא לא יכול לפספס את זה

אז תקבעו מראש במקום סגורבחור עצוב
ואי אני חושבתהפי

שהתסכול הכי גדול שלי בדייט היה שנכנסו למסעדה ואז גילנו שאנחנו בטעות בחלק החיצוני שלה אומנם מקורה אבל חיצוני היה שם קור בלתי נסבל.


שזה קטע זה יחסי  כי עם גברים קפוא לי רצח

ועם חברות שלי חם לי כל הזמן המזגן על חום דולק 

אז אפשר לעבורבחור עצוב

זו לא בושה לומר לבחור שקר לך ותשמחי לעבור.

בסוף המטרה שלו שיהיה לך הכי נוח בעולם כדי שתוכלי להביא את כל כולך לפגישה( וגם להיפך כמובן).


אני אישית הייתי שמח אם מישהו תאמר לי מה יגרום לה להרגיש טוב יותר. 

ברור שאמרתיהפי
סוף טוב הכל טוב?בחור עצוב

יש כאלו שמתפדחות לומר וסתם סובלות. 

אפשר להגיד בטל ומבוטלהפי
לא הבנתיבחור עצוב
קורה לי הרבה בשרשור הזה
מסכיםארץ השוקולדאחרונה
אולי זה דייט בין הראשוניםמישהי נשואה

והיא עדיין התפדחה להגיד

אני מקווה שבהמשך היא תגיד שקר לה

את ההרצאות בנושא כלכלה שהיית נושא בפני😂יעל מהדרום
אשה היא לא יועץ השקעותבחור עצוב
אשה היא אכן לא יועץ השקעותאריק מהדרום
אבל אתה הולך לאחד את ההון שלך וההון שלה להון אחד.


זה נושא מספיק חשוב כדי שלפחות תהיה לכם ראיה משותפת לגבי איך נכון להשקיע.


המצב שבו צד אחד משקיע כראות עיניו בכל מיני השקעות וצד שני כלל לא מעורב זה המצב הנפוץ אבל הוא מאוד לא בריא בעיקר בעיתות משבר שבו צד אחד יקבל תרעומת על ההשקעות הגרועות שלו.


וגם איך בן אדם משקיע אומר הרבה מאוד על הנפש של בן האדם ועל איך הוא רואה את העתיד שלו ושל משפחתו.

זה לא אומר שצריך לאכול לה את הראש על זה בפגישותבחור עצוב
ולגמרי אין לי בעיה לקחת אחריות על הצד הכספי בקשר. לא כל אחד חייב לדעת לעשות הכל. 
אכן לא כל אחד חייב לדעת לעשות הכלאריק מהדרום
אבל בנושא הספציפי הזה זה מאוד חשוב לעבוד יחד כי ישנן החלטות מאוד גורליות.


אם מישהו אחד אחראי על שטיפת כלים, זריקת זבל או ספונג'ה זה לא נורא כל כך אם הפרטנר לא יהיה לו מושג בנושא.


אבל בנושאים כמו ניהול ההון המשפחתי וחינוך הילדים זה מאוד קריטי ששני ההורים יהיו אחראים ביחד.


וזאת כי שני בני הזוג מוציאים ומכניסים (בדרך כלל) ואם לשניהם יש מטרה לחסוך להון עצמי לבית או לחתונות ובר מצוות לצורך העניין לא הגיוני שאחד מבני הזוג על דעת עצמו יחליט להוציא יום אחד הכל על ביטקוין כי הוא ראה טיקטוק ששכנע אותו זה הדבר הנכון.

חחח גדולהפי
הרהורים בעקבות שירשורים: למי לדעתכם יש יותר סיכוי?יוני.ו.

ולמה

 

1. "לא הולך לי בדייטים/מערכות יחסים, לא מתקדם לשום מקום, למרות שאני משקיע/ה ומנסה זמן רב." >> "זאת הסיבה שהפכתי להיות פריק/ית ומוזר/ה" >> "אני מיואש/ת וכבר בקושי מנסה"

 

2. "אני פריק/ית ומוזר/ה" >> "זאת הסיבה שלא הולך לי בדייטים/מערכות יחסים, לא מתקדם לשום מקום, למרות שאני משקיע/ה ומנסה זמן רב." >> "אני מיואש/ת וכבר בקושי מנסה"
 

נגיד שאלו שני סוגי האנשים. שניהם לא אידיאלים, אבל כנראה יותר נפוצים מהסוג האידיאלי, אז תנסו להתייחס אליהם, ולא לשבור לסוג שלישי. אם תקלטו את הלך הדברים תגלו שיש הרבה פחות מקום לקטנוניות.

 

(חסכתי את הניסיון לעדן/ פוליטיקלי קורקט למינהם)

מסכים ומחזקאביעד מילוא

אבל זו התבוננות חיצונית  צריך לשבור את הסטיגמות

אתה מה זה צודקadvfb

גם בהתחלה זה עלה לי, אבל אולי זה רק עניין של ניסוח.

אם מדברים על שורש העניין אפשר למצוא בדילמה הזו עקרון שהוא אמיתי ולא חיצוני.

לא הבנתיהרמוניה

למה שיהיה הבדל אם לשניהם המסקנה השווה היא- "אני מיואש/ת וכבר בקושי מנסה" ?

לראשון יש יותר סיכויadvfb

הוא מגדיר את עצמו כנורמלי חוץ מהעובדה שהוא לא מצליח במערכות יחסים, לכן הוא יכול לבודד את חוסר ההצלחה בתחום הזוגי ולהבין שזה לא צובע את כל האישיות שלו. ככה הבטחון העצמי עולה וכך גם המסוגלות שלו לפתור את הבעיה עולה.

 

בסוג השני יש בעיה בהגדרת הזהות האישית והערך העצמי. הטיפול הוא בהכרח שורשי. 

תלוי ביחס בין כמה שהוא חושב שהוא פריק ומוזרנוגע, לא נוגעאחרונה

לבין כמה שהוא באמת

שדכנים לחוצניקים ודומיהםTachyon

האם מישהו מכיר שדכנים לחוצניקים או בכללי אנשים שיכולים מצד אחד להיות מאוד דוסים ומצד שני מאוד פתוחים לעולם? 

אתה יכול לפנות אלי במסר (לא בשיחה אישית) ואתן לךחסדי הים
מספר של שדכנית שעוסקת בזה.
אשמח גםראומה1
התחתנתי לתוך קהילה של חוצניקים רווקיםתמיד בבטחה

אז מוזמנים לפנות ואני אנסה לעזור

פניתי ראומה1אחרונה
שוב נר בלי ביתאנונימיכלשהו

כל משב רוח מכבה אותו. נשארה רק פיסת שעווה חסרת צורה.

בעז"ה שנה הבאה 'נר לבי בית'חסדי הים

לפעמים רק צריך להחליף כמה אותיות בראש, כמו הדוגמה המפורסמת 'מחשבה-בשמחה'.

בעז"ה בקרוב ממש!

היום זה עדיין "זאת חנוכה" וההשפעה עדיין קיימתנפש חיה.אחרונה

אפשר עדיין להתפלל ולבקש ליד החנוכיה אפילו שהיא כבויה

 

 

בע"ה

לשנה הבאה נר איש וביתו

מתוך בריאות ושמחה#

איך עוברים את הפגישה השנייה?אביעד מילוא

יצאתי עם בחורות מקסימות אבל אף פעם לא עברנו את הפגישה השנייה (נחתך תמיד על רקע שהן לא היו בשלות לשידוכים ונכנסו לזה מתוך לחץ חברתי)

💁🏻‍♂️אבטיח ברזילאי

ענית תשובה מאוד מרגיעה בסיפא, פשוט תצא עם בנות שלא נדחקו לפני בשלות לדייטים.


אם זה גורף אז או שמאגר ההצעות שלך מזעזע או שיש סיבה אחקת וזה היה רק התירוץ. זה לא נורמטיבי סטטיסטית שעם כל הבנות לא עוברים מאותה הסיבה את הדייט השני.

נוטה לחשוב שזו לא רק "חוסר בשלות" מצידן, ושאם תהיה איתך אווירה נעימה וכיפית הן ימשיכו

זה לא שאין איתי אווירה נעימהאביעד מילוא

אני לומד מטעויות ומשתפר ומבין איך לעשות דברים פעם אחת התעלמנו מהטריגרים ובפעם אחרת זה צץ משום מקום

מחזק אותךאבטיח ברזילאי

קשה הזיווג כקריעת ים סוף

ההשתדלות היא לא רק לוגיסטית אלא גם להשתפר בתדר, ללמוד מטעויות וצעירויות, לקרוא את הבחורה, לרצות להיות נעים...

בהצלחה

יוצאים עם בחורות בשלות יותר…מבולבלת מאדדדד
אולי כדאי גם לחפש בחורות גדולות יותר
^^^ארץ השוקולד

ואם ההצעות ברובם הגיעו מאותו מקום/שדכן/שדכנית כדאי לשתף אותם ולהבין מהם איך להתמודד עם זה.

בהצלחה

כפי שכבר אמרובחור עצוב

לצאת עם בשלות יותר.

כדאי רק לוודא עם עצמך \שיחה עם חבר שבאמת זו הסיבה וזו לא גרסה מנומסת שלהן ל"זה לא אתה, זו אני". 

משקיעים יותרהפי
ומנגד משדרים נחת נעימות
אולי לבדוק בעדינות את הנקודה הזאת בבירוריםadvfb

אתה מדבר עם החברה שלה ושואל אם יוצא לה לדבר על הרצון לבנות בית וזה משהו שמעסיק אותה.. תוהה לעצמי איך לשאול את זה בדיוק. נשמע לי לגיטימי לשאול.

אם יצאת עם כמה בנות, ואף פעם לא הגעת לפגישה שנייה-לגיטימי?אחרונה

אולי לא נכון להפנות את האצבע כלפי חוסר הבשלות שלהן, אלא כלפי הגורם האחר בעסק?

אולי כדאי לברר עם מי ששידך, שינסה לברר אם יש משהו ספציפי וקיצוני בהתנהגות שלך שמרתיע.

לבנותמישהי 1
אני מנסה לשדך כמה שרק אני יכולה ואם יש לי עצה בשבילכן היא שהתמונה שאתן מעבירות תהיה הכי וואו שיש
לאלאצעיר

כאמור - פשוט לא רלוונטי בגילאים האלו.

כן נפגשתי עם צעירות ממני ב12-13 שנה. לא כי זה מה שאני מחפש אלא כי את כל השאר אני כבר מכיר.


 

ומנכל ישפה( מה שזה לא יהיה) צריך להפסיק למכור שטויות לציבור מתוסבך גם ככה.


 

ואת המילה סטטיסטית הכנסתי מנימוס כדי שלא תצעקי "אבל גם לגברים יש בעיות". נכון, אבל פה לא מדובר על בעיה אלא על טבע. 

 

כשבחורה בת 30+ פוסלת מישהו כמה שנים מעליה כי "היא נראית צעירה לגילה" אני מתאפק מלשאול אותה אם גם מבפנים היא צעירה לגילה. 

אולי יעניין אותך