הגעתי למסקנה שכדאי לשאול גם פה..Pumpin blood
האם מישהו מכם יודע בוודאות, שמע בברור, איזה תלמיד חכם אמיתי, גדול הדור, שפוסק באופן נחרץ שראוי רצוי ואף כדאי לתרום למדינה במסגרת השירות הלאומי בצורתו הנוכחית?
עכשיו בבקשה, כשתענו, אני מחפשת תשובות חותכות. רבנים גדולים באמת שבקיאים בדעת תורה (לא איזה רב בי"ס), ציטוטים או אמירות נחרצות ולא משהו מתחמק ומגמגם ומעגל פינות.
אם אחרי כל זה עדיין נראה לכם שיש אחד כזה אני יותר מאשמח לשמוע.
תודה!
בטח הרב דרוקמן...תרחיב לבי
@הרוזן מק מלאכי...?
וגם הוא ודאי מחלק בין מקומות שונים וכו׳
אכן מעודדהרוזן!
אין לי מושג מה בדיוק מחלק וכו'
בשמחה אתן בע"ה בל"נ מספר טלפון שלו באישי לשמוע את דעתו מהמקור
הרב דרורי קשור לאחת העמותות, לא?צריך עיון
הרב צפניה דרורי הוא יו"ר העמותה להתנדבותצריך עיון
*האגודהענבל


הרב ליכטנשטיין זצ"ל מספיק גדול בעינך?הקולה טובה

או שגם הוא "רב בי"ס"?

 

אמנם לא שמעתי באוזניי, אבל אני יודעת בודאות שהוא בעד.

צריך עוד?

* היהטוביה2
ואני אשמח לראות מקור לזה - בהחלט הוא היה אחד מגדולי הדור (גם אם לא המפרסם שבהם)
בהחלט. תודה.Pumpin blood
ובכל זאת, אפשר בבקשה מקור כתוב?
הרצי"ה זצ"ל,ד.

היה בעד באופן עקרוני.

 

כמובן, ללא סתירה לצורך הנחרץ לדאוג לתנאי צניעות ללא פשרה.

 

האם זה אמר ש"בצורתו הנוכחית" כיום גם - זו שאלה.

 

אני חושב שתלוי מאד איפה. מה התנאים.

 

יש הצד של החשיבות העקרונית. יש ה"איך". בהחלט יש מקומות שעלולים לצאת משם חלילה "בשן ועין"..

כמו שכתבו,הרב צפניה דרורי הוא יו"ר העמותה הגדולהותן טל
והוותיקה ביותר של ש"ל:האגודה להתנדבות. הוא תלמיד של הרצי"ה, מזקני הרבנים שלנו ותלמיד חכם גדול. זה מספיק לדעתי...
אני לא בטוחטוביה2
אבל שמעתי פעם שאצל הרב דרורי זה דינבד. כל
לא בטוח למה התכוונת. נסח שוב.ותן טל
בכל מקרה מהיכרות אישית איתו (אבי תלמיד שלו במקור...) אני אומר לך שלא משנה איזה לשון הרע שמעת, זה לא נכון. הרב הוא צדיק גדול והוא לא יעסוק בדבר שהוא לא מאמין בו בכל ליבו... הרב דרורי מעודד בנות ללכת לש"ל, מעביר סמינריונים רבים, דואג שהאגודה שלו תדאג לכל פרט ותדאג לכל בחורה ובחורה עד הדקויות הכי קטנות. מידיעה.
לא לזה התכונתיטוביה2
אני לא ח"ו טוען שהוא עושה משהוא כדי להרוויח בלי להאמין שזה נכון.
התכוונתי שאני שמעתי שלמרות שהוא חושב שעדיף שלא ללכת - הוא עדין יודע שילכו בכל מקרה. ולכן בשביל אלו שכן הולכות יש את העמותה שתעזור לא להגיע לדברים שליליים
אה,כתבת דיעבד. לא הבנתי בהתחלה מה כתבת.ותן טל
אז אומנם לא הייתי בתוך מוחו אבל מהמציאות של כל הדברים שהוא עושה קשה לסבור שהוא עושה את זה רק בדיעבד. האגודה משקיעה הרבה בלמשוך בנות לשירות בכלל ולשירות באגודה בפרט. קשה לי לראות בזה בדיעבד.
יש לך הסבר איך אתה רואה את זה שבשבילו זה דיעבד? או שמישהו שמחובר אליו ומבפנים אמר לך את זה בפועל? כי אני דיברתי עם מנכ"ל האגודה ועובדים רבים שם ובשום דרך לא ראיתי שדעת הרב היא דיעבדית.
כך שמעתי פעם. זה לא מקור מוסמך מידיטוביה2
אני לא יכול למדוד גדולה אמיתית כמובןלשם שבו ואחלמה
ואני בכלל לא מכיר את הרב דרורי
אבל אני לא חושב שהוא נחשב לפוסק מרכזי
בטח לא לאחד מגדולי הדור
שתי דברים לא קשוריםטוביה2
גדולי הדור לא חייבים להיות פוסקים - במיוחד בדברים שכמו אצלנו הם שאלות בעיקר רעיוניות ואח"כ מציאת מקום זה כבר על פי רב פוסק.

נ.ב. נדמה לי שהרב דרורי הוא רב עיר. אם כן אני לא מבין למה הוא לא ׳פוסק׳ זה שאין לא ישיבה שזה דבר היוצר ציבור (רוב המשפחות קשורות לרבני הבעל וזה מהשיבה) לא משנה לעניין ידיעת ההלכה (אני שמעתי כבר על רבנים שיש להם ציבור - ישיבה וכו׳ - שבענייני פסיקה אין להם כלום. ברמה כזו שהם ערכו חופות לתלמידים שלהם - והיה צריך אחר כך להתאמץ להכשיר את החופות)
הוא ראש ישיבת ההסדר קרית שמונהצריך עיון
בוודאי שהוא פוסקלשם שבו ואחלמה

השאלה כמה הוא נחשב למרכזי בציבור שלנו (ושוב, אני לא מתייחס לגדולתו, זה לא הנושא)

אבל גדולי הדור ודאי חייבים להיות פוסקים

תלמיד חכם שהוא לא פוסק הוא כלל לא תלמיד חכם

הוא אפילו לא רב זוטר

הוא אולי הוגה רעיונות

הבסיס של להיות תלמיד חכם זה היכולת לאסוקי שמעתתא אליבא דהלכתא

כל היתר זה רק על גבי העניין הבסיסי הזה. 

שאלה מעשית שקשורה להנהגת הציבור

היא קודם כל הלכתית, אחרי זה רעיונית. 

 

עצם המחשבה שגדולי הדור לא חייבים להיות פוסקים היא עיוות נוראי.

הוא גם פוסק וגם מרכזי. זה שאתה לא קשור אליו לא אומרותן טל
כלום. בדיוק כמו רבנים רבים אחרים.

או שאולי אתה יכול כאן ועכשיו להביא לי רשימה של "גדולי הדור" (מהציבור שלנו) החיים כיום כפי שאתה רואה את זה ולפרט לפרטי פרטים מה "הופך"אותם לכאלו...

(וכמו שכתבו, הרב דרורי רב עיר שנים רבות מאוד, זה הגדרה מעולה לפוסק בזמנים שאין סנהדרין...אלא אם כן כמובן אץה הוא זה שמחליט על דעת עצמך מיהו פוסק...).

ותן לי רק לספר לך על הגדולה שלו למשל בתחום הכשרות, שלמרות שהוא נותן כשרות "רק" רבנות, בכל זאת אנשים רבים בכל הארץ, שאוכלים בכללי רק בד"ץ (חרדים וכאלו שלא) - אוכלים מוצרים בהשגחתו (מדובר בעיקר על "עוף הגליל") כי הוא נחשב אחת מכשרויות הרבנות המוצלחות והמהודרות ביותר.
ההגדרה לפוסק מגדולי הדור תלויה באיך שהציבור מחשיבים אותולשם שבו ואחלמה

לכן אני צריך רק להאזין למה שנראה לי אומר הציבור. 

אגב, מהמעט ששמעתי עליו שמעתי רק דברים טובים ונפלאים

וזה נכון בהחלט שזה שאני לא קשור אליו זה לא אומר כלום ולא טענתי שזה אומר משהו

אז תקשיב קצת יותר...במחילה, לא מתוך רצון להעליב.ותן טל
אולי זה פשוט הסביבה שלך שפחות "קשורים", בפועל הרב דרורי בהחלט מרכזי ומאוד ידוע בציבור. לא סתם הוא אחד מחברי ועדת הרבנים של הבית היהודי (בלי להתייחס כרגע לכמה הם משפיעים/לא משפיעים שם...).

אני מעולם לא ראיתי פסק של הרב ליכטנשטיין זצ"ל/לא למדתי מתורתו ובכל זאת ברור לי שהוא מגדולי הדור שהיו לנו.

סבבה, יכול להיות שטעיתי...לשם שבו ואחלמה


רק בנוגע לפסקה האחרונה שלך. יש לך מקור לזה?יוני
מי אלו אותם אוכלי בדץ שאוכלים את השחיטה של הרב דרורי?

מתוך היכרות עם מערך הכשרות שלו, יש שם לא מעט בעיות כמו בכל מערך כשרות רבנות אחרת.
אני ממש לא יודע מאיפה אתה מביא את זה שרבים מכל הארץ שאוכלים רק בדץ אוכלים משחיטת עוף הגליל, תביא מקור לדבריך.
להגיד שמות מפורטים איני יודע, אבל אני יודעותן טל
שהם ישנם בוודאות (ואיזה "מקור" ניתן להביא לכך כאילו מדובר במשהו שכתוב בספרים או בהלכה... זה דבר שנוהג ואנשים שקשורים ומעורים בנושא ונאמנים עלי בהחלט, אמרו לי). אני לא ארבה בפרטים מחמת אאוטינג אבל מכיר אישית חלק מהשוחטים והמשגיחים של הרב...
נכון אתה כמובן צוכל לטעון אם תרצה ל"נוגעים בדבר" אבל זה לדעתי טענה לא מספיקה. מדובר באנשים יראי שמיים שלא ישקרו לשם "כבוד" או משהו מעין זה.
ואני מאמין שאני מכיר את מערך הכשרות שלו מעט יותר ממך, אבל אני לא באמת הולך להתווכח על זה, בטח לא כאן.
לא אמרת כלוםיוני
הבאת טענה מסויימת בשביל לבסס את מעמדו בתור רב גדול, ("ותן לי רק לספר לך על הגדולה שלו..") הבעיה היא שהטענה עצמה חסרת ביסוס.


אני גם כן מכיר אישית ושמעתי ממקורות אמינים על בעיות 'רגילות' של הכשר רבנות במפעל הזה וביקרתי שם במשחטה ואני מכיר עוד גופי כשרות לשם השוואה ומכיר הכשר רבנות שבאמת מהדרין... ההכשר של הרב דרורי לא מתקרב ללהיות מהדרין ואין למקפידי בדץ מה לאכול שם.



רק לשם הבהרה, אני ממש לא נכנס לדיון לגופו של הרב, רק בנוגע לטענה שלך על גוף הכשרות רבנות קריית שמונה.
אם יש לך פרטים ודוגמאות על הטענות שלך על ההכשר שלוימ''ל

אשמח לשמוע (אפשר במסר).

אנחנו חלק מקהילה גדולה ומקפידים לקנות רק בהכשר מהדרין (בלי להיכנס להגדרות ומותגי כשרות, לפי רמת הכשרות נטו) והרב שלנו ממליץ רק על הכשרים מאד מסוימים אותם הוא בדק בעצמו (הוא גם שוחט) ואחד מהם זה ההכשר של הרב צפניה דרורי. לכן אם יש לך פרטים כאלה זה חשוב לי מאד לברר אותם.

 

תודה

לא מעונייןיוני
זה רבנות לכל דבר, לא יודע על סמך מה הרב שלך חושב שזה הכשר יותר טוב מכל רבנות אחרת...





ובאמת, אני מכיר מערכי כשרות רבנות שמתנהלים כמו מהדרין, זה לא אחד מהם..
הנה, ימ"ל התחיל רק בקטנה ממש להוכיח שרבנים סומכיםותן טל
על הרב צפניה יותר מעל רבנים אחרים (כמו לדוגמא, שחרדים רבים סומכים על השגחת הרב אוירבך בטבריה אף שזה לא בד"ץ. חלק גדול מהמלונות בטבריה תחת השגחת הרב אוירבך והחרדים אוכלים שם.)

אמרתי הרבה וגם אתה לעומתי לא אצרת יותר מידי. אני, שוב, לא אכנס לאאוטינג אבל יש לי קשר חזק מאוד עם מערך הכשרות שם. המציאות היא שזוהי כשרות מוערכת מאוד בארץ. בהשוואה להרבה מאוד כשרוחות אחרות כולל בדצים (ושלא תדע מה שמעתי ממשגיחים ובעלי עסק,למשל מסעדות, שיש להם כפל כשרויות, של הרבנות ובדץ, על מה שהם רואים בבדץ...ולא נפתח פה כי זה לא ראוי. רק רמזתי מספיק).

אם זה ממש קריטי לך אולי אם יהיה לי כוח אבקש אם יכולים לתת לי שמות של רבנים ספציפיים שממליצים על הכשרות הזאת. אבל לא מבטיח.

(ולסיכום: בעלי עסק יראי שמיים בקריית שמונה, הצהירו שמבחינתם ההידור של כשרות הרבנות מעולה ורצינית בהרבה נכשרות המהדרין בדץ שיש להם גם, עד כדי שאין להם סיבה אמיתית להחזיק כשרות בדץ ורק מסיבות כלכליות שעדיין ישנם כאלו שיתעקשו על בדץ, הם מחזיקים גם את הבדץ).
לא התייחסתי לרב עצמו לדעתי טיב הכשרות כלל לא רלוונטית לענייןימ''ל

למעט העניין שזה כנראה מעיד על יראת שמים, כשרות טובה לא מעידה על גדלות בתורה דווקא. אנחנו לא סומכים על ההכשר בגלל השם של הרב שעומד בראשו אלא בגלל איכות ההשגחה וההקפדה על ההלכה במשחטות.

דיברתי כאן ספציפית על הכשרות...ותן טל
שסומכים עליו בעניין הכשרות.

לעניין גדלותו הכללית, ובכן, בשביל זה צריך להכיר אותו (כמוני) או לכל הפחות תלמידים שלו ובעיקר רבנים שלמדו ולימדו אצלו... ככה אפשר לשמוע על גדלות בתורה. לי זה ברור אבל שכל אחד יעשה את הבדיקות והמחשבות שלו. בסופו של דבר זה דבר שקשה "להוכיח" בצורה אובייקטיבית ומוחלטת. זה הרבה עניינים שבלב כל אחד ובתפיסות התורניות וההיכרות עם הרב...
קצת קשה להתמודד עם טענות כשלא מוכנים להוכיח אותםימ''ל

אשמח מאד אם בכל זאת תפרט לי מה החשדות שלך ומדוע, תראה את זה כחסד עם כמה מאות אנשים ויותר שאתה יכול להציל מלהיכשל בהכשר שלא היו סומכים עליו אם ידעו מה שאתה יודע לטענתך.

 

על מה הוא סומך? הוא בדק ובירר כמו שכתבתי (לצורך העניין יש לא מעט "בד"צים" שהוא פסל).

לא באתי עם חשדות ולא עם סיפור מסוייםיוני
העבודה היא בהתאם להכשר רבנות. איך אני יודע? אני מכיר.


עכשיו, מה אתה רוצה? שאפרט לך מה ההבדלים בין בדץ לרבנות?
טענת שמהיכרות שלך הרמה שם היא כמו רבנויות רגילות אחרותימ''ל

או בלשונך "ושמעתי ממקורות אמינים על בעיות 'רגילות' של הכשר רבנות במפעל הזה וביקרתי שם במשחטה... ההכשר של הרב דרורי לא מתקרב ללהיות מהדרין ואין למקפידי בדץ מה לאכול שם". ואתה שב וטוען זאת עכשיו.

 

אז מה אני רוצה? שתפרט לי מה ראית שם או שמעת שנראה לך בעייתי ל'מקפידי בד"ץ'. תודה

זה פשוט מאודיוני
יש רבנות ויש בדץ
בדצים (ברובם) מקפידים על דברים שרבנות לא מקפידים.

אם אתה אוכל רבנות הכל טוב.
אם הכשר רבנות לא מספק אותך כי אתה מעוניין להדר בכשרות ולא לאכול דברים שברבנות נכנסים לכתחילה והבדצים לא היו מכניסים גם בדיעבד... אז אין הבדל בין רבנות קריית שמונה לבין כל רבנות אחרת.
בקיצור חוץ מסיסמאות וכותרות לא אמרת כלוםימ''ל

זה לא נכון שכל הרבנויות מחפפות (אני מכיר כאלה שגם בודקות בצומת הגידים מה שחלק מהבד"צים לא עושים) ושכל הבד"צים מקפידים יותר (יש בד"צים שגרועים מרבנויות), אמרת ששמעת וראית בעיות בכשרות שם, לא שאלתי מה ההגדרה שלה ואם קוראים לה רבנות או בד"צ כי זה לא משנה ולא מעניין, אלא על בעיות כשרות שאמרת שיש. רב כשר ונאמן בדק אתה ההכשר הזה וסומך עליו כמהדרין, אם אתה לא רוצה / לא יודע לספר על בעיות שיש בכשרות אז אין סיבה להוציא אותו מחזקת מהדרין והיה עדיף שלא תגיד כלום מלכתחילה כי זה סתם נשאר בגדר הוצאת שם רע.

לאאאאאאאאא!!!! |מיואש|יוני
טוב, לא באמת מיואש


יכולת להבהיר את הנקודה שלך כבר בהודעה הראשומה, לא היית צריך להמציא סיפור...

עכשיו סתם גרמת לכמה קוראים עקצוץ בעין.

אבל בשביל הספורט:
1 זה לא נכון שכל הרבנויות מחפפות- "בדצים (ברובם) מקפידים על דברים שרבנות לא מקפידים". אפחד לא אמר מחפפות.

2 ושכל הבד"צים מקפידים יותר (יש בד"צים שגרועים מרבנויות)- "בדצים (ברובם)"

3 אמרת ששמעת וראית בעיות בכשרות שם- "שמעתי ממקורות אמינים על בעיות 'רגילות' של הכשר רבנות". מה שמהדרין מגדירים בעיה ובשביל רבנות זה כשר רגיל, כמו שהסברתי בהמשך יש "דברים שברבנות נכנסים לכתחילה והבדצים לא היו מכניסים גם בדיעבד.."

4 אין סיבה להוציא אותו מחזקת מהדרין- הוא לא בחזקת מהדרין, הוא בחזקת הכשר רבנות.

5 והיה עדיף שלא תגיד כלום- "תראה את זה כחסד עם כמה מאות אנשים ויותר שאתה יכול להציל מלהיכשל בהכשר.." ואמשיך, מלהיכשל בהכשר שיש מי שמנסה לצייר כאילו הוא מהדרין והוא לא. אז למען אותם מקפידי הבדץ, היה עדיף שאומר זאת.
אולי פשוט תתייחס עניינית? |יותר מיואש|ימ''ל

אין לי שום נקודה להבהיר ואין לי מושג על איזה סיפור אתה מדבר, אני בסך הכל רוצה להבין מה הסיבה שאתה טוען הפוך מהרב שלי שבדק את זה לאור הטענה שלך שאתה יודע שיש שם "בעיות רגילות", אחד מכם טועה (או שהמידע שלו לא מעודכן).

 

למה אתה קורא "בעיות רגילות"? לא ברור לי למה אתה נתפס להגדרה 'רבנות'/'בד"ץ' כשברור שזאת הכללה שלא תמיד היא נכונה. ההבדל בין רבנות לבד"צ זה שלרבנות יש סמכויות וחובות חוקתיות (ונכון שחלק מהחובות לעתים פוגעות ברמת הכשרות אבל לא תמיד).

 

למה אתה נתפס בסמנטיקה במקום להתייחס לשאלות במורה עניינית? אני לא מקפיד על בד"ץ אלא על כשרות טובה, אם אתה יודע שהכשרות של הרב דרורי לא כזאת אז בבקשה הסבר מניין לך.

אתה נשמע כמו פצל"ש של ניק אחר פה בשרשוריוני
והויכוח הזה דומה בסגננו לעשרות ויכוחים שהיו לי איתו פה בפורום.


או שגם לך יש חוסר בהבנת הנקרא או שגם אתה דמגוג כי אתה חוזר שוב ושוב ומבקש שאומר משהו שיוביל את הדיון למקום מסויים. אל תגיד לי מה לומר, בסדר? אמרתי את דברי, תאכל מה שבא לך ואת כל השאר תזרוק, מה שעושה כל משתמש בפורום הזה....


ותחסוך ממני את המשך תגובתך כי התגובות שלי היו סופר ענייניות במקרה הזה
אז טעית ידידי כי אני ממש לאימ''לאחרונה
ואין לי שום אינטרס כמו שרמזת (מעבר לבירור האמת) ובטח שלא עניין להתווכח איתך. 
ייתכן שלא הבנתי אותך נכון, לי נראה דווקא הפוך ושפסלת פה במומך. אבל אם כבר דמגוגיה אז נראה לי שמי שמשתמש בהכללות וסמנטיקה ריקה הוא הדמגוג ולא מי שמבקש הסברים בצורה עניינית כדי להבין את דברי השני (סה"כ ביקשתי תיאור מעשי של מה שראית/שמעת וביקשתי את זה במסר אישי ולא במטרה ליצור התנצחות פומבית כמו שאתה ניסית ליצור, לא מבין במה אתה חושד בי ולמה אתה מסרב לבקשה הלגיטימית והפשוטה הזאת).
 
כל טוב ויום מבורך.
אתה לא מכיר ובכל זאת כותב מה שכתבת. מעניין מאוד.ותן טל
עצם זה שאני לא מכיר הוא סיבה בשבילי לכתוב מה שכתבתילשם שבו ואחלמה

שהרי אם היה מרכזי סביר שהייתי מכיר אותו

אתה יוצא מנקודת הנחה שרב מרכזי בהכרח כולם "שומעים"ותן טל
עליו. וזה בכלל לא נכון. במחילה, "פשוטי העם" לא בהכרח חייבים "להכיר" כל גדול ופוסק, כדי שהוא יהיה כזה...
בבקשה אל תגרמו לשרשור הזה להימחק ט'


שני דבריםימ''ל

א. מכיר הרבה שמתנגדים, לגבי מה שכתבו שהרב צפניה דרורי בעד - ע"פ הידוע לי הטענה נכונה עקרונית אבל מצד שני גם הזכירה לי את זה.

 

ב. לגבי התרומה למדינה / לחברה - בכלל לא ברור שמנגנון השירות הלאומי תורם למדינה (ברמה המערכתית). הוא גורם לעבודות שאמורות להתבצע בצורה מקצועית ע"י אנשי מקצוע בשירות המדינה (כמו שירותי סייוע בצרכי חינוך, סיעוד, ובבתי החולים) לעבור לידיים לא מנוסות ולא מחוייבות של נערות צעירות (למרות הכוונות הטובות) ואת התוצאות אפשר לראות בעומסים בבתי החולים ובמערכת החינוך ברמה לא פורפורציונאלית למדינות אחרות שאין בהם שירות לאומי (לכאורה זה היה אמור להיות הפוך...), ובנוסף ייתכן שהוא אפילו מעמסה ונטל לפחות מבחינה כלכלית (ראו כאן לדוגמא).

מעבר לזה, יש לי תהייה מבחינה רעיונית - יש תחושה שכל העניין של השירות הלאומי נוצר בתור גלולת מצפון לציבור הדתי כדי להמיר את חובת הגיוס לצבא של הנשים הדתיות בסוג אחר של 'תרומה', דבר שנראה לי לא נכון פעמיים - גם כי אין חובת גיוס לנשים וממילא אין צורך בתחליף (וזה שהחילונים חושבים שנשים חייבות להתגייס ושזאת "חובה ציונית" לא הופך את זה לנכון), וגם בגלל שלא נכון לעשות דברים רק בשביל עצם העשייה כי אז עושים דברים לא מועילים (כמו תעשיית השרות הלאומי) ומשיגים את היפך המטרה.

כל מילה!!כמעין הנובע
תודה רבה! זה ^^ בדיוק הבסיס לשאלה שלי.Pumpin blood
ובעיקר סעיף א', שיש כ"כ הרבה גדולי דור שמתנגדים ובכל זאת ציבור שלם ממשיך ללכת לשירות לאומי.
אז שאלתי כי תהיתי אם פספסתי משהו. אם באמת יש גדולים שפוסקים שמותר צריך וכדאי ורק אני הקטנה לא שמעתי מזה.
אם זה מתאים לך- את יכולה לשאול את הרב שמואל אליהו באופן אישיכמעין הנובע
והוא קובע לכל בת באופן פרטי- בהתאם למשפחה, חברה, איזה מקום שירות וכו'

אם את הולכת לפיו..
מי הרבנים שאוסרים?קוד אבל פתוח
עבר עריכה על ידי -ינון- בתאריך כ"ב באדר תשע"ו 09:50
מעניין אותי לשמוע.... כמובן חוץ מרבנים חרדים, שכל ההשקפה שלהם היא שונה.
מה שאני כן יודע זה שיש שאלה מתי זה נכון וחשוב ואין שום בעיה, ומתי זה אסור ויש המון תקלות.
לגבי הטיעון של ימל, הבאת טיעונים לא רציניים, הסתכלתי בדהמרקר ומה שהם אומרים שם לא נכון בעליל, הם מחשבים במידה ואתה בחורה עובדת במגזר הציבורי 35 שנה כמה כאלה יש? ודבר שני הם מחשבים את השנתיים של חוסר עבודה כחוסר הכנסה למשק עם וותק. לגבי מערכת החינוך, זה המדד? יש כל כך הרבה פרמטרים שמשפיעים ושירות לאומי זה הבעיה??
באמת צריך חשוב על זה עוד פעםצריך עיון
לא יודע עד כמה זה תורם
אבל לא הייתי מסתמך על דה-מרקר בעניין, אני לא אופתע אם הם מקדמים אינטרסים.
איזה אינטרסים?הולם במיוחד
קראת את הכתבה?קוד אבל פתוח
ותקרא את התגובות...
זה בבעלות 'הארץ'צריך עיון
ברור שהם יהיו נגד מפעלים של הצה"ד ויעוותו קצת בהתאם
(לדוג', אני די בטוח שכל מקום שמקבל תקן ש"ל משלם עליו סכום כלשהו, ככה שלפחות התקנים שבמקומות פרטיים מבזבזים פחות)
נערות לא מנוסותאריק מהדרום
בשביל להיות מנוסה צריך להתחיל להתנסות, לא?
וואו ממש תודה!הולם במיוחד
כמעט נאלצתי לעשות את המחקר שבthe marker בעצמי. לא ידעתי שכבר עשו..
ויש גם נקודה חשובה נוספת שאומר הרב אליעזר מלמד פה: http://www.yeshiva.org.il/midrash/4751 .
בחלק השני אתה די טועה. למעשה הש"ל אמור להיות חובהותן טל
חוקית ולמען האמת אפילו יש שנים רבות חוק בשבילו, שרק לא "נכנס לעבודה" כי הוא תלוי בהחלטת ממשלה כדי שיחילו אותו בפועל והחרדים דואגים לעצור את זה כל העת.
ככה שלמעשה זה החוק גם אם כעת הוא בדרך התנדבות גמורה כי מסיבות פוליטיות חרדיות החוק לא מופעל. וכל עוד בת חילונית מחוייבת ללכת לצבא ההגינות בהחלט אומאת שראוי שבת דתייה תלך לש"ל. כמובן שאם יבטלו את חובת הגיוס בכלל לבנות, זה יהיה כבר משהו אחר.
אגב קח גם בחשבון שבצורה עקיפה כמעט ישירה, הש"לותן טל
מהווה מעין שנת סטא'ז להרבה בנות שבפועל מתנדבות במקום שיש סיכוי טוב שירצו לעבוד בו בעתיד או במקום שכמותו. ככה שזה עוזר להן יותר מהר להבין האם זאת עבודה שתתאים להן או לא.
כן! הרב אבינר ב'רעים אהובים'אלטלנה

 

כתב בכללי שחשוב לתרום למדינה ושנבנים מזה תוך כדי

חברים - אלו שצופים מדי פעם בסרטים\סדרותשפיכת לב

כמה הייתם מוכנים לשלם עבור שעת וידאו, עבור מעבר על כל התוכן וסינון המקומות שבהם יש בעיה של צניעות (נניח שניתן לבחור מידה - עירום, בגדי ים, או גם מקרים גבוליים יותר כמו שמלות לא צנועות וכד') חותך ומסדר את הקובץ הסופי לצפייה?  אני מדבר פר שעה (נניח לסרט שאורכו שעה וחצי: אני מוכן לשלם 2 שח).

לא הבנתי מה השאלהבנות בזות לי

אתה שואל כמה היינו מוכנים לשלם בכדי שיצנזרו לנו סרטים? אם גוי היה עושה את זה.. הייתי משלם הרבה.

בטח לא 2 שקל..

בעיתונות הכתובה פתרו את הבעיה בצורה יותר חכמהפ.א.

במקום לצנזר ולשפר את בעיות הצניעות בעיתונות החילונית, יש עיתונות המותאמת לציבור הדתי.  

נראה לי מוזר לצרוך תוכן ומדיה עם בעיות צניעות גם אם יש מי שיחתוך וידביק וינקה את מה שמפריע. 

אם זה חותך לגמרי את החלקים הבעייתיים..בנות בזות לי

ולא רק מצנזר בקטע של להסתיר, אז אולי יש בעיה אחרת של עצם הסרט והתוכן שלו. זה כבר דבר אחר..

לא הבנתי כלוםכְּקֶדֶם
ומרגיש לי לא מתאים בכלל 
^^^פ.א.אחרונה
לשבור הרגלים קבועיםזיויק

יוצא לכם? קל? קשה? יש טיפים?


כמו כן היה לי הרגל טוב שנטשתי ורוצה לחזור אליו.

איך שוברים את הכבדות שחוסמת ביני לבינו?

ההובי של חייoo

לשנות הרגלים רעים

ליצור הרגלים טובים


כשהבנתי את הקונספט של ההרגל זה הפך קל


ממליצה על ספר כוחו של הרגל

הוא מסביר את הרעיון של

טריגר- פעולה- תגמול

איך להיפטר/ ליצור הרגל

אמיתי? זה קל לך?זיויקאחרונה
אחפש את הספר
לאמיצים בלבדזיויק
אתם מחזיקים פה פצלשים? [אני לא]
מי שאמיץoo

לא מפחד לדבר בשם עצמו

וכנראה לא פותח פצלש

לפעמים לשאלות נקודתיות...הרמוניה
בדיוק חשבתי על זהזיויק
נשקול🙂
לא! עיניי יתהלך במישרים והייתי כשוכב בלב 'ים'.חסדי הים
איזו מן שאלה זאת?כְּקֶדֶם
#גם_פצלשים_בני_אדם@


כן. במקום אנונימי בפורומים שאיןיעל מהדרום
אני בעצמי😅פצל"פ

אבל היום אני כבר רק מפה כמעט

ולא כ"כ משתמש במקורי

כנ"ל חחפצלשי"ת
לא הבנתי את התגובהפצלשי"ת
שהשאלה הקפיצה את אלה שזה השם שלהםזיויק
בעוד אני כיוונתי לכלל משתמשי הפורום. קפיש?
לאנפש חיה.

היה לי כינוי בלי הנקודה ושכחתי את הסיסמא אליו

לפני הרבה שנים

יש לי פצלש בחיים האמיתיים.די שרוט
הבעיה שהוא תמיד מנצח בויכוחים.
מאחורי כל אישה עומד גבר שלא יודע מה קרה הפעםדי שרוט
בערךמבולבלת מאדדדד
יש לי כמה שפתחתי כל פעם לשאלה ספציפית. אבל הם לא פעילים (ואני לא זוכרת את השמות שלהם בכלל😂
לאארץ השוקולד

מלבד אחד כמו מבולבלת, לא זוכר מה הפצלש

אה הא! תמיד ידעתי שאתה פצלש של מבולבלתדי שרוט
ארץ השוקולד

אוי, עלית עלינו🙈

@מבולבלת מאדדדד , באיזה ניק נשתמש?

אופס🫢מבולבלת מאדדדד
אני חושבת שנעבור להשתמש רק בפצלש השלישי שלנו, @די שרוט
רעיון טוב💪ארץ השוקולדאחרונה
נקווה שלא יזהו
בניגוד למה שחושבים אין לי הרבה..בנות רבות עלי

אומנם פתחתי הרבה בעבר אבל ברשמי אני קופץ מידי פעם לבנות מרכלות עלי אבל לא יותר מכך.

אני אפילו לא מכוון את זה.. אני פשוט מתחבר ומה שיוצא לי בהתחברות אני מתחבר.. חחח

מעניין ממה זה נובעזיויק
האם פצלש בניקים נובע מפיצלוש בנפש? 🫢
זהו?זיויק
כתיבה ברשתות חברתיות: מה אתם אומרים עלחסדי הים

הכלל לא לכתוב למישהו ברשתות החברתיות אלא אם כן הייתי אומר לו את זה בפנים או שדווקא המרחב נותן לבן-אדם אפשרות להביע את דעתו באמת מה שהוא לא יכל לעשות בפנים של הבן-אדם?

איזה צד עדיף.

תמיד עדיף לבחור באופציה הראשונה.בנות מרכלות עליאחרונה

זה מונע מהמצב להדרדר למקומות לא נעימים.

מנייני קרליבך ברחבי הארץשפתותנו שבח

בס"ד

 

שלום וברכה אני מחפש קישור לרשימה הכי מקיפה של מנייני קרליבך או אם מתאים לכם מי שמכיר אשמח שיפרט פה בשרשור

מה שאני מכיר בירושלים יש כמה  קריית משה (שגם בבוקר קרליבך שזה מיוחד יפה וקצת ארוך) , 
כמה בנחלאות מעיינות, קול רינה , בקטמון יקר , בכותל ואולי עוד כמה.
יש בגבעת שמואל את המניין המפורסם של לכו נרננה 
בצפת יש כמה אני מכיר את בירב שממש צפוף ומיוחד שם.
אני מכיר שיש הרבה  ישיבות שעושות קבלת שבת קרליבך  מרכז בית אל  רמת גן  מניח שיש עוד הרבה שאני לא מכיר.

מחפש קהילות נוספות  בערים ובישובים שעושות קבלות שבת קרליבך שיש אווירה של שירה חזקה ונוצר משהו מיוחד. 
ועוד משהו קצת יותר נדיר קהילות שעושות בבוקר מניין קרליבך כמו בקריית משה למי שמכיר . 
אשמח לשמוע.

וואי לכו נרננה מדהימים!!צע
במודיעין יש בבית הכנסת "איילת השחר"נפש חיה.אחרונה
חכמת ההמונים: קרה לכם שכעסו עליכם ולא רצו להסביר?זיויק
נגיד והשדר הוא "תבין לבד" כשזה באמת לא לגמרי מובן, או שמורגש שיש כאן משהו מעבר. מה עשיתם?
בטח, קרה ליפצלשי"ת

אבל לצערי מהצד השני, כעסתי על מישהו ולא רציתי להסביר...

כשמישהו מכעיס אותי כל כך ואח"כ עוד שואל למה אני כועסת, זה עוד יותר מרגיז ומתסכל וגומר את הסבלנות. כאילו... אתה עושה דבר כל כך מציק ולא ברור לך על מה אני כועסת?? זה מעלה את התחושה שמדובר בהיתממות ולא באמת ברצון כנה להבין למה כעסתי..

 

אני חושבת שהפתרון במצב כזה הוא פשוט להתרחק ממי שכועס עליך, אם אתה חשוב לו, כשהוא ירגע הוא יפנה אליך בעצמו...

מעניין ללמוד מהמקרה שלךזיויק

ומה עשית כשזה קרה לך? פשוט חיכית?

לא חשבתי על האופציה הזו למרות שחז"ל אמרו "אל תרצה את חברך בשעת כעסו".. כי שם בסוף מדובר בחברך שבסוף ישקף לך את המצב.

לדעתי גם אם זה חבר וגם אם לאפצלשי"ת
אם רואים שאי אפשר לדבר- עדיף תמיד לקחת צעד אחורה.
זה ברור... במצב שאין ברירהזיויק
מה שניסיתי להבין פה מכם זה אם יש ברירה כדי לא להשאר בפער עצוב כזה 🫥
זה קורה ל100% מהגברים הנשואיםדי שרוטאחרונה


המקום שלכם בעולםזיויק

הוא קיים בכלל? הוא ברור לכם?

יהיה ברור אי פעם?

איך אחרים רואים את המקום שלכם?

זה למעשה תפקיד? שליחות? כישרון?

רק מי שהבין את השאלה שיענה. תודה 🙂

אולי הבנתי, אז-הרמוניה

אין לי "מקום" בעולם... אני כאן כל רגע שה' מחליט שאהיה כאן, כל רגע מחדש. 

שליחה, כל מה שיש לי זה מה', ממה שהוא נותן לי משתדלת לתת.

אחרים רואים את מה שאני באמת מכוונת. כשאני מצליחה באמת לכוון ולהיות בתודעה של מה שכתבתי לפני- אנשים רואים את זה, זה ממש כאילו "שם ה' נקרא עליך ויראו ממך". יראת כבוד כזו.

אבל לא תמיד אני ככה, וכשאני פועלת ממניעים אגואיסטים זה ניכר.

זה לא יוצר פיזור? לא עדיף מיקוד? יש דבר כזה בכלל?זיויק
תלוי אולי בסוג האנשים? איך הקב"ה עובד עם היצורים שברא?
לא, כיהרמוניה

אין לנו תפקיד אחד בעולם חוץ מלעשות את רצון ה' ולהתקרב אליו.

וזה כן בא ביחד עם מודעות עצמית, לראות מה הכלים שה' שם לך.

אם זה יכולת לשמח אנשים, אם זה לימוד שאתה צריך להפיץ... מבינים את זה לפי מה שקורה איתך, אתה יודע במה אתה טוב, ועדיין כל פעם ה' שם אותך בסיטואציה אחרת, כל רגע בפני עצמו. 

יכול להיות שאתה אדם תוסס ואתה יודע איך להשתמש בזה לטוב אבל עכשיו ה' רוצה אותך בפקק ולראות איך אתה מגיב ואם תתעצבן. זה מלא דברים. המגמה היא אחת.

בלבלתזיויק
כי אישרת שבאופן כללי יש מיקוד בתכונה, גם אם יש יוצא מן הכלל.
התכונה היא לא המיקוד בעינייהרמוניה

היא הדרך, לא המטרה. 

מי שמתקבע על התכונה שבעיניו היא התפקיד שלו עלול לחטוא לעיקר.

הטלת כאן פצצהזיויק

כי תמיד חשבתי שכישרון ויעוד קשורים זה לזה.

תוכלי לבאר את כוונתך?

אין לי כוחהרמוניה
בעיהזיויקאחרונה
😆
היעוד שליoo

ברור לי מאד

לעשות טוב לעצמי ולאחרים

ללמוד ולהשתפר מיום ליום


אני לא מוטרדת ממה אנשים אחרים חושבים על התפקיד שלי

את התפקיד שלי רק אני קובעת ושאחרים יתעסקו בתפקידים שלהם

זה לא יעוד של כל אחד?זיויק
חשבתי יותר בכיוון של משהו ממוקד: לדוגמא חסד, רפואה, שליחות ציבורית, יצירה, חינוך, ביטחון, קדושה וכאלה
זה יכול להיותoo

יעוד של כל מי שרוצה בזה

לא רואה צורך לתחום את תפקידי לתחום מסוים 

רעיונות למשחקי קופסאהרמוניה
עבר עריכה על ידי הרמוניה בתאריך כ"ג בכסלו תשפ"ו 20:09

מגבשים וכייפים ששווה לקנות?

 

תודה

אליאסדרור אל
קטאן כמובןריבוזום
טיקט-טו-רייד שיחקתי פעם אחת ומאוד נהניתי אבל אין לנו בבית, אז אין לי ניסיון אישי אם הקסם שלו מחזיק מעמד. לפי מה ששמעתי מסביב נראה שכן משחק שווה. 
נראה ככה...הרמוניה
שם קוד!ריבוזום
איך שכחתי (דורש לפחות ארבעה שחקנים)
זהוו גם אליאס...הרמוניה
סיאנס. לא משחק קופסא אבל מגבש.די שרוט
ואם יש בעיה הלכתית של עבודה זרה אז טוויסטר. ואם יש בעיה הלכתית של נגיעה אז טלפון שבור. ואם יש בעיה הלכתית של במושב ליצים אז תלמדו הלכות לשון הרע.
אני בוכה😂Shandy
אציע כמה שונים:ארץ השוקולד

שם קוד,

אליאס,

דיקסיט,

עידן האבן,

טיקט טו רייד,

Robo rally,

The crew,

Avalon,

Shadows over Camelot,

Nefarious,

Colloretto,

סושי גו,

אזול,

Draftasorus

 

יואוהרמוניה

מה זה השמות האלה אתה בטוח שזה בישראל?😂

 

ממש תודה!

מה ה3 הכי מומלצים בעיניך? (חוץ משם קוד ואליאס)

הרבה משחקים הם באנגלית במקורארץ השוקולד

ולא יודע אם תרגמו אותם, בכל מקרה, בכלל המשחקים שפירטתי אין מלל כמעט.


תלוי מה הסגנון שאת מחפשת?

האורך? מספר השחקנים?

אה וואלה...הרמוניה

טוב אז יש לי שיעורי בית לחקור.

 

לא משנה הסגנון והאורך העיקר שיהיה אפשר גם בשני שחקנים ומעלה ולא מ-4

מה שלא מתאים רק ל2 מהרשימהארץ השוקולד

שם קוד (יש לו גרסה לזוג),

אליאס,

דיקסיט (אפשר לבצע התאמות שיעבוד לזוג),

Avalon,

Shadows over Camelot

סושי גו,

ולא בטוח לגבי Draftasorus 

תודה רבה!הרמוניהאחרונה

אולי יעניין אותך