האם אתם יכולים להצביע על הדומה והשונה?
דתיה לאומית וחבדניקיפה כלבנה~
האם אתם יכולים להצביע על הדומה והשונה?
אני לא חסידית, אז אני יענה מנקודת מבט לא חסידיתנולאית
בעיקרון נראה לי שאם הצד הדתי לאומי פתוח לחסידות ולמנהגים ויש לו קשר כולשהו וקצת חיבה לאותה חסידות נראה לי בסדר וגם מהצד החסידי שהצד הזה מוכן להסביר כל פעם מחדש על המנהג ולקבל שהצד השני לא מכיר/ חושב שזה מוזר/ או לפעמים לא מוכן לקבל את העניין(כי בכל זאת הוא לא מחוייב- למרות שאם הצד החסידי זה בן אז אישה הולכת לפי בעלה וכ')
נראה סוגשל כמו חוזרים בתשובה שלא לגמרי מעורים במנהגים ובניואנסים הקטנים.
מה שכל שהצד החסידי אולי ידע לקבל את זה שהצד הדתי לאומי ירצה להישאר דתי לאומי ולא יהיה חסידי כמוהו.
אבל אני חושבת שאתם צריכים לדבר על זה ביניכם לבין עצמכם, לראות מה המטרות שלכם כזוג ומשפחה ומהם סדר העדיפויות שלכם
(נגיד הוא רוצה לצאת לשליחות ואת לא או לפתוח בית חב"ד בהקצנה כן?)
בהצלחה לכם!
מכירה זוג כזה. הבית המשותף שלהם מתנהל לפי חב"ד.מתואמת
הדומה והשונהשמחה והודאה
הבערת האש בלב בעשיית המצוות קיים גם בשתי החוגים, הניגון בשתי החוגים מחברים נגינה לעבודת הבורא
השונה:ההתחברות לרבי מלוובאוויטש , המשיחיות, הפאה, דתי לאומי לפעמים יותר פתוח,
אגב אני לא חסיד חבד וגם לא דתי לאומי

דתיה וחבדניק אולייוני
(אבל כמובן שזה יעבוד רק לכיוונו
)תלוי באופי ובאישיות.הקולה טובה
אני מכירה זוג כזה- מקסים ומדהים.
אבל הוא לא חבדניק קיצוני, הוא לא הפתיע אפחד כשהתחתן עם מישהי לא חב"דניקית מלידה,
והיא התקרבה ממש לחב"ד והתחברה לדברים.
בסופו של דבר- יש הרבה סוגים של אנשים בחב"ד חלקם פתוחים יותר לשונה מהם, חלקם פחות..
(לא חבדניקית בעצמי, אבל ממשפחה חב"דניקית..)
את האמתיפה כלבנה~
זה שונה מהשאלה המקורית שלךיוני
ובלי קשר, יש הרבה שרואים את עצמם קשורים לחבד אבל הם לא חסידים, אולי יתאים לך..
לדעתירחל=)
תעשי בדיקה אמיתית עם עצמך איפה את רואה את עצמך בחיים, לאיפה את מרגישה שייכת באמת. בדיקה כזאת כוללת הבנה של 2 המגזרים לעומק, עד כמה שניתן.
אח"כ תחליטי לאיפה את רוצה להשתייך.
אם חב"ד כ"כ מוצאים חן בעינייך, אולי מתאים לך להיות חבדניקית ולגדל בית חבדי.
כמו שכבר ענו לפניי, לא נראה לי שילך אם תחליטי שאת נשארת דת"ל.
ויש גם את הגינזבורגים, שזה משהו סוג של באמצע (וחבדניקים אולי יגדירו אותם מזוייפים.. אבל אולי תמצאי שם מענה למה שאת מחפשת)
לדעתי לאאלעד
חב"דניק אמיתי לא באמת פתוח להכיל ולקבל (וזה בסדר גמור בעיניי, בהיותו חסיד של הרבי הספציפי שלו)
לעומת דת"לים שמנסים להנות מכל העולמות.
וגם אם הם עצמם יסתדרו,
חינוך הילדים יכול להעלות הכל על שרטון
^^^אושר תמידי
מושיקו
צריך אישיות מיוחדת או לחילפוים להסכים לוותר על הרבה דברים עקרונים בשביל לא להגיע למריבות אין סופיות
בערך כמו כל איש ואישה שרוצים לבנות בית יחדאבא שמואל
1. אם אתה באמת חב"ניק - אז יש לך אישיות מיוחדת.
2. אם זה עקרוני עבורך צבע המרצפות או הוילונות - אתה צודק.
כגדול ניתן לומר שמה שכתוב בשולחן ערוך הוא עקרוני ובזה (אני מקווה) זה אותו שולחן ערוך גם למי שאינו חב"ניק.
אל תישן בסוכה, וגם אל תישן מחוץ לסוכה..
היטבת להגדיר. ואכמ"ל+mp8
^^^ציף
בדיוק.בת 30
שניהם, אולי כן. לאן ילכו הילדים???פיגא
שני אנשים יכולים להחליט להסתדר.
זה ילך להתוועדות חסידית, וזה ילך לומר הלל שלם עם ברכה ביום העצמאות.
זו תחבוש פאה וזה כפה סרוגה, או הפוך - זה כובע וזו מטפחת. גרביונים ושרוול עד לכף היד או שרוול קצר \ שלושת רבעי וסנדלים בלי גרביים?
ואיך להלביש את הילדים??? את הילדות???
האם הילדים מתחנכים בבתי ספר של חב"ד או ממ"ד \ ת"ת ציוני וכדומה?
אגב, יש חבדניקים שונים - יש "משיחיסטים" ויש "רגילים".
אפשר להיות דתי לאומי וללמוד תניא לעומק, ולהיות עם חיבור חזק לחב"ד, אבל כל בית צריך קו חינוכי ברור. חינוך אינו אמור להיות מזנון פתוח, שכל ילד יבוא ויטול את מה שהוא רוצה, וחלילה יתבלבל בדרך.
בהצלחה!
היא תשים מפה על השולחן ביום העצמאות והוא יקרע אותה לגזריםמושיקו
סתם סיטואציה מענינת
מה? לחבדניקים אין בעיה עם המדינה
נולאית
את שואלת או אומרת?ציף
מתפלאתנולאית
לא יודעת, אבל עד עכשיו היה ברור לי שאין להם בעיה עם יום העצמאות והמדינה
יש את מי שחוגג ויש את מי שחוגג בזה שהוא לא חוגגמושיקו
כמו נטורי קרתא וכדו
חב"ד מתעלמים מזה ולא מציינים את זה
איך מפה קרועה תעזור לגזר?אבא שמואל
בטח התכוונת למפת א"י השלמה. מתי זה יום העצמאות?
לא דיברתי על כאלו חבר'ה...מושיקואחרונה
חבדניק באמת לא יחיה בשלום+mp8
זה פשוט לא יקרה.
חבדניק שהולך עפ הוראות הרבי- ירצה שאישתו תחבוש פאה ולא יסתמך על היתר של טפח בחוץ.
וזה אלף פרטים קטנים שפשוט לא ילכו יחד- אלא אם כן אחד הצדדים יוותר על השקפת עולמו.
כשתהיה עצמאות גם חבדניק יחגוג בשמחה.אבא שמואל
"היתר של טפח בחוץ" - לא צריך להיות חבדניק כדי לא להסתדר עם מה שלא הולך חלק עם השולחן ערוך.
- יש פאות שמסתדות יפה עם הוראות השולחן ערוך - והם קדוקא זולות יותר..
בטח . מכירה זוג כזה . זוג מצויין.זקנת השבט
בטח שילך למה לא?kly3
אחלה שילוב.
זה לא כמו דתי וחילוניה או להפך.
רק אם הוא לא חבדניק עד הסוףשירה515
הם מאוד קיצוניים בשמירה על ההשקפה המדוייקת. הרבי קבע ואין בלתו.
שאלה פשוטהיאיר כהן
שאלה פשוטה מידי. את התשובה כתב הרב אבינר לפני 20 שנה ויותר בספר פרקי אהבה
תלוי....חיה רוז
אם הם אידיאולוגים ומכירים היטב את ההשקפות והמנהגים של השיטה שלהם, זה מתנגש בהמון פרטים וכללים כמו שכבר ציינו כאן רבים וטובים.
אם הם פחות אידיאולוגים, פחות מכירים את ההשקפה או אכפתיים מפרטים והולכים לפי האווירה הכללית- אז באווירה הכללית של לימוד חסידות, אחריות לכל העם ועוד הרבה יש הרבה משותף כמו שכבר ציינו כאן גם. ויכול להיות שזה דווקא ממש מתאים.
אני מכירה 2 זוגות שהתחתנו כך ונראה שחיים נפלא.
(אני לא אשקר, בשניהם בן הזוג הדתי לאומי התקרב לחבד יותר מאשר להיפך... 2 זוגות זה לא סטטיסטיקה, אבל זה דבר שצריך לקחת בחשבון)
אני חושבת שכדאי לחפש מישהו מרקע דומה לשלךאתי ב
את מרגישה קרובה לחב"ד, אך אינך חב"דניקית. יש בחורים שלומדים חסידות, מרגישים קרובים לחב"ד, אך שייכים למגזר דתי לאומי. לדעתי - כששני בני הזוג בעלי השקפות דומות - הבית יציב יותר. בהצלחה!
פחות או יותר...חסויה55
זה יכול להוביל לקצץ צרות עם אולי חינוך לילדים מעבר לזה זה פשוט לדעת להתפשר ולאהוב וזה יכול לעבוד לדעתי בכיף.
השאלה עד כמה את לאומית ועד כמה הוא חב"דניקאחת שאכפת לה
אנסה לעזור לך מניסיוני האישי.
אני מבית דתי ספרדי (בת עדות המזרח) , התחנכתי במוסדות של החינוך הדתי לאומי אבל לא התחברתי
לרוב הסניפים של בני עקיבא ואני מאוד מאוד לא ממלכתית (לא קוראת הלל ביום העצמאות). בהחלט ציונית, אוהבת
את א"י, עם ישראל ותורת ישראל אך לא מעריכה בלשון המעטה את התנהלות מוסדות המדינה ואת 95% ממנהיגיה.
בעלי דתי לאומי תורני אשכנזי קיבוצניק במקור, למד הרבה במכון מאיר ג"כ מאוד ציוני ,
הוא גם כן לא ממלכתי (למרות שגורש מנצרים אחרי שגר שם שנים רבות כרווק וכידוע רוב תושבי נצרים ידועים כממלכתיים מאוד)
אבל חוגג בהתלהבות רבה את יום העצמאות.
אני מכבדת את האמונה שלו בכך שאני עוזרת ושותפה פעילה שיום העצמאות יקבל אווירת חג והוא משלים עם זה
שאשתו לא אומרת הלל ביום זה.
עוד נקודה - את ביתי הבכורה רשמנו למוסד לימודים שמזוהה עם ישיבת הר המור (פחות או יותר) כי זאת הייתה העדפתו הברורה של בעלי ובסוף כיתה א' כשהמנהלת התנתה המשך לימודיה בבית הספר בנטילת ריטלין (למרות שנוירולוגית לא המליצה) פשוט העברנו אותה לבית ספר חב"די של הרב גינזבורג כמובן ברצונו של בעלי ובהסכמתו המלאה.
בבית הספר הזה לומדים ביום העצמאות ואנחנו את ביתנו (כמו עוד משפחות שקשורות ל"מרכז") לא שולחים כי לבעלי חשוב שהיא תחגוג.
שנינו מאוד מרוצים מבית הספר ומהערכים שהוא מקנה ורשמנו גם את הבת השנייה לשם.
אני לא רואה סתירה. אם תלמדי ותקראי על מערכת היחסים המיוחדת שהייתה בין הרבי לרב אליהו זצ"ל זה גם יוכל לעזור.
בהצלחה!
חבד-פאה.דת"ל-כיסוי ראש. איך מסתדר?לימורשרה
מישהו מן הסתם יהיה חייב להתפשרחסויה55
זה תלויהכל מאת ה'
בעקרון אני חושבת שכן מתאים,כי בחבד יש הרבה סגנונות ובדי לאומי יש הרבה סגנונות ואפשר להתאים.
יכול להיות שהבחור חבדניק והיא תהיה דתייה לאומית.(כי גם בחבד יש השקפות דומות כמו דתיים לאומיים בכמה דברים)..
אז ככה שאין תשובה מוחלטת.
יכול להיות שהוא באמת חבדניק,אבל רק אוהב את הרבי ואוהב לקרוא ספרי חסידות וכל השאר,ויכול להיות גם שהוא לא ירצה פאה,יש כאלה שרוצים כיסוי ראש החבדניקים.אולי לא כולם.אבל יכול להיות שכן.
אני חושבת שקודם כל צריך לנסות,לא ישר לפסול,יכול להיות שהוא חבדניק ומאוד תתחברו.והוא מגדיר את עצמו חבדניק כי ההורים שלו חבדניקים.יש מלא סיבות.וחבדניק קרוב לדתיים לאומיים לדעתי,כמו למשל חבדניקים שהם חרדנים מודרניים ולא אכפת להם שהיא תהיה דתית לאומית למרות שהם חרדים מודרניים(ונכנסים להגדרה של חרדים)
לא היו ימים טובים לישראל כטו באב ...אסטרו
פעם נחרדו מאשכנזיה עם מזרחי... והזעזוע לגבי קטניות בפסח.
גם זה יעבור.
העיקר נשיאת חן. והתייעצות עם רב שמוסכם על שני הצדדים לגבי כל עניין ולא לריב.
תודה רבה על כל התגובות!יפה כלבנה~
האם יש לדתי לאומי מצוות כלשהן שאין לחבדני"קאבא שמואל
או הנהגות הלכתיות מחייבות: למשל מנגל ביום העצמאות?
נניח אני לא עושה מנגל, אבל אני אומר הלל האם אני מספיק לאומי?
ואם אני אומר בה' או בו' באייר את פרקי התהילים של כד' אז אני לא חבדניק?
האם דתי, עובר על מצוות עשה או לא תעשה ש'חילוני' מחויב בו?
האם חילוני חייב ליסוע לים בשבת? מה הבעיה שאהיה חילוני שלא נוסע בשבת, אוכל כשר, ואפילו מניח תפילין ברב ימות השנה, האם בגלל אלה אני מנוע מלהגדיר את עצמי 'חילוני'.
כנראה הבעיה היא "ריקודגלים" שזו חובה גדולה מאד ומי שלא משתתף בה לא יבוא בקהל הלאומי..
במילים אחרותאבא שמואל
הפער בין איש לאישה כפשוטו. מגמד את הפערים האחרים. (ויש צד שזה אפילו לתועלת הקשר - המריבה לא אישית
)
ספרים לישיבה חסידיתישיבת שפע
שלום וברכה,
מחפשים תרומה של ספרי קודש לבית מדרש בישיבת שפע מקור חיים בירושלים- ישיבה תיכונית בניחוח חסידי מיסודו וברוחו של הרב עדין אבן ישראל שטיינזלץ זצ"ל.
מחפשים בעיקר ספרי חסידות והלכה, אך כל ספר יתקבל בברכה.
ניתן ליצור קשר במייל oyagel@yeshivatshefa.org.il
תזכו למצוות

חבדניקים מתגייסים לצבא כמו דתיים לאומייםתמימלה..?
לא זה ולא זהתות"ח!
הם מתגייסים (לא יודע בדיוק כמה אחוזי הגיוס שם, אבל הם לא כמו החרדים, זה בטוח), אבל לעומת הדתיים-לאומיים שמתייחסים לצבא כחלק מהתחייה הלאומית של עם ישראל, כחלק מהגאולה, החב"דניקים מתייחסים אל זה בצורה פרגמטית, שצריך צבא באופן טכני כדי להגן על העם (כך לפחות ידוע לי). אגב, זו תפיסה שדומה גם לתפיסה החילונית את הצבא. הויכוח העקרוני הזה הוא לא רק לגבי הצבא, אלא לגבי כל מוסדות המדינה וכו'.
אממתמימלה..?
אבל בחבד הכל סובב סביב השליחות של האדם, אז אולי בטוחים שזו השליחות של הבחורים בגיל הזה...
אני יודעת שבתי ספר של חבד וכאלו לא נחשבים חרדיים אלא ממלכתידתי כי הרבי רצה שאנשים שלא שולחים את הילדים שלהם לחרדי-ישלחו לחבד ויקבלו חינוך מספיק חרדי ומספיק ממלכתי... אז ישיבות חבדניקיות זה כמו הסדר או כמו ישיבות חרדיות?
נכון, את צודקתתות"ח!
חשבתי על זה, התלבטתי אם לכתוב את זה. חלק מהמידד של השירות בצה"ל בחב"ד זה המידד של השליחות, שכדי לקדש את שם ה' בעולם ולגרום לשם שלו להיות אהוב בעולם, הם הולכים לצבא (לא יודע בוודאות אם זה השיקול שלהם, אבל זה בהחלט הגיוני). אבל בסופו של דבר אצלם זה רק כלי כדי להגן/לקדש את שם ה' בעולם. מבחינת התפיסה החבדי"ת אין ערך עצמי (ערך מקודש) לצבא. לא כ"כ הבנתי את השאלה שלך בסוף.
נ.ב אינני חב"דניק והדברים נכתבו לפי ראות עיניי. עדיף שתשאלי חב"דניק שיסביר לך את תפיסתם.
תודהתמימלה..?
בשמחהתות"ח!
אה, עכשיו הבנתי. לא יודע. מניח שבאמצע (יש אפשרות אך לא חובה)
איפשהו באמצעפונקציה
יש ישיבות שהמקובל בהן הוא לעשות פטור (כמו הישיבה בכפר חבד) ויש כאלה שיש להן הסכמים עם הצבא על שירות אחרי שנת לימודים ב770 ורצוי גם חתונה (כמו הישיבה בקרית גת)
שתיהן ישיבות גדולות עם לא מעט תלמידים.
אבל חייבת להדגיש שבסופו של דבר זו תהיה הבחירה האישית של הבחור לכאן או לכאן וזה לא משנה איפה הוא לומד.
באף ישיבה אין איסור מפורש ללכת לצבא (אלא רק מינימום דחיית שירות עד אחרי החתונה) אבל גם אין יותר מידי עידוד לצבא.
רעיונית זו מה שהבחור רוצהפונקציה
לדוגמא במשפחה שלי חלק עשו פטור משירות וחלק שירתו.
אחת הבעיות המרכזיות שגורמות להמון בחורים להוציא פטור זה שהצבא עושה להם בעיות עם שנת הלימודים ב770 אחרי 3 שנים בישיבה גדולה ואף בחור לא רוצה להיות עריק ולהסתבך.
התוצאה היא שחלק מהבחורים עושים פטור וחלק חותמים על הסכם מסויים שדוחה להם את השירות לאחרי החתונה.
לרוב מי שעשה פטור כבר לא יעשה צבא, אם כי יש כאלה שמבטלים אותו (לפעמים אפילו בגיל 30+ ואז הם מתגייסים לפיקוד העורף, הרבנות או כל מיני דברים בסגנון).
ממ מענייןתמימלה..?אחרונה
תודה
מחפש ספרים חב"דים על תפילהred panda
היי,
במסגרת מאמר שאני עושה על תפילה וכוונותיה , מחפש שמות של ספרים חב"דיים על עניין התפילה וכוונותיה (מה לכוון וכו'). ברמת הידע שלי, למדתי בעיקר את ספר התניא ועוד מספר קונטרסים קטנים.
תודה!
ספרים לישיבה חסידיתישיבת שפע
שלום וברכה,
מחפשים תרומה של ספרי קודש לבית מדרש בישיבת שפע מקור חיים בירושלים- ישיבה תיכונית בניחוח חסידי מיסודו וברוחו של הרב עדין אבן ישראל שטיינזלץ זצ"ל.
מחפשים בעיקר ספרי חסידות והלכה, אך כל ספר יתקבל בברכה.
ניתן ליצור קשר במייל oyagel@yeshivatshefa.org.il
תזכו למצוות

דיוק כל אות במילים "כי ה' לצד הזה", כמו "לך לשלום"hamedinai
תקציר:
האדמו"ר מלובביץ׳ (חב"ד) לנתניהו -
"תצטרך להיאבק עם 119 אנשים, בוודאי לא תתרשם מזה כיוון שהקדוש ברוך הוא לצד הזה״.
דיוק המילים "לצד הזה" ולא "בצד הזה", דומה מאוד למה שבתלמוד מדייקים שצריך להגיד "לך לשלום" ולא "לך בשלום".
הסבר בדרך אפשר ב2 אופנים 👇
לדייק בכל אות. צוטט בשם הרבי "כיוון שהקב"ה בצד הזה". משמיעת הקלטת שומעים ברור שהרבי אמר "כיוון שהקב"ה לצד הזה", עם אות למ"ד, לא אות בי"ת.
https://x.com/OrwellTruth1984/status/1759284144620667267
מה זה משנה? בתלמוד מדייקים שצריך להגיד "לך לשלום" ולא "לך בשלום".
הסבר #1: אולי כי למ"ד זה לשון לימוד, צריך ללמוד ולהתקדם.
נכון בהקשר לשלום, למרות שבהשקפה הראשונה נראה כאילו אם עושים פשרה משיגים שלום, הנה כאשר לומדים את הנושא לעומק, מגלים שזה נכון רק בהקשר לאויב ידידותי ומתחשב, המריבות שבתוכנו. כאשר מדובר בהקשר לאויב האכזרי החיצוני זה הפוך: כל כניעה אליו רק מרחיקה את השלום.
נכון גם בהקשר ל"צד הזה". צריך ללמוד את הצד, האם הוא באמת הצד שאפשר להגיד עליו "הקדוש ברוך לצד הזה". יש "ידידים" במרכאות שטוענים שהם בצד הזה, אבל הנכון הוא שהם באמצע. כמה באמצע? תלוי מה עמדתנו, כי אם אנחנו נסכים לעמוד עם רגל אחת ביבשה ורגל אחת בים, טענת שונאי ציון ועוכרי ישראל תהיה שזה לא מספיק, ועמדת ה"ידידים" האלו תהיה שצריך להתפשר. זה למה עמדת ישראל צריכה להיות מה שיותר ימינה, שאז גם אם תהיה פשרה, היא תהיה יותר רחוקה מהים.
הסבר #2: ההבדל בין "לך בשלום" ו"לך לשלום", זה שהאות למד הקדמית משמעותה להתקדם לכוון, לא לעמוד במקום אחד. "תלמידי חכמים מרבים שלום בעולם", ביחד עם זה נאמר עליהם "ילכו מחיל ⁵אל חיל". לא להסתפק עם "שלום" שלא עושים לנו שואה רחמנא ליצלן ולהגיד שאם אפשר לחגוג יום עצמאות, זו כבר "ראשית צמיחת גאולתנו", כי בהשוואה למה שהיה בימי הביניים זה מצב מזהיר. גם אם המצב מזהיר, צריך להתקדם שיהיה עוד יותר "מחיל אך חיל", אחרת זה לא שלום.
אותו דבר גם עם "לצד הזה". גם אם זה כבר הצד הנכון, ובלשון התלמוד הובא בספר תניא קדישא בתחילתו
"ואפילו כל העולם כולו אומרים לך צדיק אתה..", צריך להתקדם עוד ועוד "לצד הזה", כי צדיק זה מלשון "צד", להתקדם עוד ועוד בכוון להיות צדיק, "ילכו מחיל אל חיל".
מבקשת עזרה במזוןiskabelka1
שלום ,. אני אם יחידנית - רווקה , מגדלת ילד בן 7 לבדי . אחרי שאימא נפטרה מסרטן אני נשארתי לבדי בעולם הזה . אין לי משפחה ואין לי קרובים .
עשיתי ילד בטיפולי פוריות , , כדי שיהיה לי בשביל מי לחיות .
כיום הוא לומד בכיתה ב' בבית ספר דתי ,ירא שמיים ! צדיק אמיתי !
לילד אין אבא - לכן אין מזונות . נתקלתי בקשיים מאוד גדולים ת בגלל חובות ., גרה ברמלה . מבקשת עזרה במזון , מצרכים בסיסים כמו קונפלקס , ממרח שוקולד, ביצים , חמאה, שמן ,פסטה חלב,,ירקות . לא נעים בכלל לבקש עזרה, אבל בלי שאלות ,רק מהנתינה מהלב ..... בבקשה אשמח אם תושיטו יד של עזרה .🙏
תפני לבית חב"ד ברמלהבת.
אני פניתי אליהם ברמלה - לא קיבלתי מהם שום מענהiskabelka1
נסי לפנות לארגון כולל חבדפונקציה
איך השיחה של הרבי על צמאה לך נפשי עזרה לי להבין...hamedinai
המכשול הכי מרכזי להגיע לשלום - מחנות הפליטים.
75 שנה שהם "פליטים" , דבר שאין לו אח וריע בהיסטוריה.
כל קיומו של עם ישראל הוא פלא ונס על-טבעי, ובאותה מידה גם שנאת ישראל אין לה הסבר הגיוני.
מחנות הפליטים מתוחזקות במיוחד בכדי לשמר את ההתנגדות לקיומה של המדינה היהודית בארץ ישראל.
ביחד עם זה, מחנות פליטים אלו גורמים לנו להיזכר שאנחנו יהודים עם היסטוריה של אלפי שנים שחזרנו לארצנו.
אחרת נשאלת השאלה: באיזו זכות מגיע יליד רוסיה שיש לה ארץ הכי גדולה בעולם, מעולם לא דיבר עברית, כותב משמאל לימין, בא עם נשק בידיים מול הטוענים שהם צאצאים של פליטי 48.
אולי יש פה מסר מן השמים:
וְהָעֹלָה עַל רוּחֲכֶם הָיוֹ לֹא תִהְיֶה אֲשֶׁר אַתֶּם אֹמְרִים נִהְיֶה כַגּוֹיִם כְּמִשְׁפְּחוֹת הָאֲרָצוֹת.. חַי אָנִי נְאֻם אֲ-דֹנָי ה' אִם לֹא בְּיָד חֲזָקָה וּבִזְרוֹעַ נְטוּיָה... אֶמְלוֹךְ עֲלֵיכֶם (יחזקאל כ לב).
לכן אם נחזור בתשובה ייבטל הצורך של מחנות פליטים אלו, כי כבר גמרו והשלימו את תפקידם וייעודם.
כי כל הסיבה לקיומם הלא-טבעי היה בכדי לעורר אותנו שלא נתחמק מהשאלה #באיזו_זכות ולמה הארץ שייכת לנו.
סימוכין:
הביאור הידוע על הניגון "צמאה לך נפשי.. אך טי דורין.."
האזינו: כשהרבי שר והסביר את הניגון `צמאה לך נפשי` ● מיוחד
שכל תפקידו של היצר הרע רק להעלות את האדם למדרגה יותר נעלית, ואם כן כאשר האדם השלים את המשימה, מתבטל הצורך של היצר הרע.
זה היה משיחת פורים ה'תשח"י (1958).
והפלא ופלא, בתלמוד (סוכה נב ב) מובא קשר בין היצר הרע לישמעאלים:
"ארבעה מתחרט עליהן הקב"ה שבראם, ואלו הן: גלות, כשדים, וישמעאלים, ויצר הרע".
זה באמת הזוי ברמה ששומעים רק משרופים.מי האיש? הח"ח!אחרונה
ראיתי כבר בזמנו את העלונים שמתארים איך יבוא המשיח ואז משבר האקלים ייעלם כהרף עין (ועוד נגזרה מכך מסקנה שאין מה להיות מוטרדים).
לחשוב שמחנות הפליטים הרעילים והמסוכנים - והעמוסים אנשים מלאי שיטנה ומשטמה לישראל - משמשים כאיזה מטה זעם הולוגרפי תיאולוגי, זה בערך אותו ההיגיון.
אגב, העלונים ההם הופיעו למיטב זכרוני עוד כשבחיים היתה חיותו, אבל גם אם אני טועה בכרונולוגיה הזו אזי מכל מקום הם הופיעו כשהמשיחיזם שלאחר המוות עוד היה בשיאו.
מובן שכל התפיסה הזו נשענת על ימי ההאדרה המטורללת למבצע "סופה במדבר" (שחרור כוויית מהפלישה העירקית) ותום הקומוניזם במדינות הסובייטיות-לשעבר, שיצרו שבתאות ברורה ומובהקת.
מחפש ספר בנרותיונה ב
אני מחפש את הספר "שערי לימוד החסידות" של הרב מיכאל חנוך גולומב
גם יד שניה
מישהו יודע היכן ניתן להשיג?