כתוב גמרא בחולין, "המן מן התורה מנין? הֲמִן הָעֵץ (בראשית ג יא, על עץ הדעת).
וכי חסרים פסוקים מהתורה עם המילה 'המן'?
המן היה משנה למלך, שר בכיר ביותר, כל העמים השתחוו לו, עשרת בניו היו שרים חשובים.
אבל מבחינתו כל זה לא שווה כלום, למה? כי איזה יהודי אחד לא משתחווה לו..
בחיאת, בשביל אדם אחד אתה הופך עולמות?
דבר דומה ראינו אצל האדם הראשון, הקב"ה נותן לו את כל העצים, טעמים משובחים של גן עדן..
אבל מה שמעניין אותו זה דווקא עץ אחד שה' אסר עליו לאכול..
עכשיו אפשר להבין את הפסוק שהגמרא משייכת להמן, שגם המן וגם בעץ הדעת, הכל היה טוב למעט דבר קטן - ודווקא אותו הוא רוצה...
ואפשר לקחת מהוורט הזה לכל עניינו הלנ"ו, ובחיים בכלל..
אדם צריך לשים את הפוקוס בחיים על כל הטוב שיש לו ולא על איזה מגרעת קטנה שמוצא במשודכ/ת ואז יזכה לראות לכמה טוב הוא זוכה
יהי רצון שנזכה כולנו ליישם ולראות רק את הטוב..
(קרדיט לר"מ שלי)
(לע"נ יהודה סויסה ז"ל)


