טוב אז עכשיו מצאנו צב. הוא לא צריך מנורת חימום, נכון?לשם שבו ואחלמה
הוא הסתדר עד עכשיו בלעדי זהה-מיוחד

אם הוא ירצה משהו הוא יבקש, תסמוך עליו

הגופות של הגוזלים אומרות לי שאתה טועהלשם שבו ואחלמה
או שאולי זה חוסר ההבנה שלך בגידול חיות...ה-מיוחד

כאילו מוציא לשון

ואל תשווה בין אפרוחים לצבים. אפרוחים אין להם נוצות שישמרו על החום

לא אבל תקפידו לשטוף ידיים עם סבון ומיםבת 30

כי צבים עלולים להיות נשאים של כל מיני דברים לא נחמדים.

וואו, צב! נראה לי שעשרים שנה לא מצאתי. התחלתי לחשוב שנכחדובהתהוות


שמעתי שזו באמת חיה מוגנתלשם שבו ואחלמה
שאני חושב על זהה-מיוחד

זה פורום "צער גידול בנים" לא "צער גידול חיות"

לפעמים יש עליו קרציות שנושאות איתן כל מיני.אנונימי (2)


לא יותר פשוט לשאול וטרינר? או מישהו שעובד בזה?ש.א הלוי
חח זה לא באמת שנגדל אותו... עוד כמה ימים הוא בטח יברח...לשם שבו ואחלמה


מה שצב צריךאנונימי (3)

חוץ מאוכל ושתייה שזה מן הסתם אתם מספקים לו

זה אדמה, הוא צריך להרגיש אדמה מתחת לרגליים.

ומגוון - אבנים, ענפים, שיחים

ושמש

ומרחב.

תן לו את זה - והוא מסודר.

תעשו לכם טיול, לכו לשדה יפה, לאיזו חורשה, תניחו אותו שם, ותעקבו אחריו בשקט (לא להבהיל אותו). הילדים יראו וילמדו איך מתנהג צב בטבע, לאן הוא בוחר ללכת, מתי הוא אוכל... חוויה ששום שיעור טבע לא ייתן להם.

צב בקופסה זה לא זה. לא בשבילו, ולא בשביל החוויה של הילדים. הם לא פוגשים אותו במרחב הטבעי שלו, הם לא יודעים איך הוא באמת מתנהג. רק איך הוא מתנהג כשהוא במצוקה ובהתמודדות עם מציאות שאין לו שום הכנה ביולוגית לקראתה.

 

אה, ואפשר גם לקנות להם את "הצב של אורן"...

זה כל יצור חי צריך... לא תמיד זה נח לתת לו את זהלשם שבו ואחלמה
בשביל אוכל - זה מוצדקאנונימי (3)

אבל לא מוצדק בשביל השעשוע לגזול ממנו את צרכי המחיה שלו. זה לא בובה, זה יצור חי, ברייה של ה'. אין לנו זכות להתעמר בו.

למה זה לא מוצדק? מי קובע מה מוצדק ומה לא?לשם שבו ואחלמה
??? יש פה ענין של צער בעלי חייםבת 30

אתה לא יכול לקחת לך חיה שהסתובבה לה חופשיה, לסגור אותה בתוך קופסה לשבועיים ולחשוב שהכל בסדר.

עם כל הכבוד לרצון של הילדים- זה ממש צער בעלי חיים. זו לא חיה מבויתת שצריכה את התנאים שהאדם נותן לה, זו חיה בר שסובלת כשמכניסים אותה לקופסה ונותנים לה חסה עם גזר.

קצת הפתעת אותי.

נראה לי הגיון מאוד בסיסיו ומוסר פשוט להשתעשע קצת עם הצב ואז לשחרר אותו לחופשי.

האם מותר לרכוב על סוס כדי להגיע לאיזה מקוםלשם שבו ואחלמה
שאני יכול ללכת אליו ברגל?

האם מותר ללכת לצפות בחיות הכלואות בגן חיות?

האם מותר לי לאכול פרה סתם
כי זה טעים לי, למרות שיש לי אוכל
צמחוני אחר מזין באותה מידה?

להשתעשע בחיות למרות הסבל שלהן זה דבר מקובל ונורמלי. וכנראה שגם הלכתית זה מותר.

אז על מה בעצם נזעקתן?

(אגב, בפועל זה היה ליומיים ושיחררנו, אבל לא משנה, מעניין אותי ממתי זה לא בסדר להנות מחיות כשזה גורם להן סבל?)

לא נכון.בת 30

יש הבדל בין להשתמש בחיה עבור צורך אמיתי לבין להשתעשע בה.

אוכל- זה צורך. גם אם יש אוכל צמחוני- עובדה שהתורה מתירה לאכול בשר, וגם מבחינה תזונתית יש בזה צורך לרוב.

רכיבה לשם הגעה ממקום למקום- זה צורך.

שעשוע- זה לא צורך.

 

יש גם הבדל בין חיות שכבר אלפי שנים מבויתות ולמעשה לא יכולות לחיות בטבע לבין חיות שלוקחים מהטבע וכולאים אותן.

וגן חיות- היום כבר זה בגדר חיות שלא יכולות לחיות בטבע, אבל בבסיסו זה באמת דבר שיש בו צד של צער בעלי חיים.

 

נראה לי שיש חשיבות ללמד את הילדים שלנו לרחם על בעלי חיים. הן מצד בעל החיים עצמו והן מצד הבנה שכל מה שה' ברא בעולם יש בו צורך, ולכן אנחנו לא הורגים או מתעללים וכד'. אלא אם כן, כאמור , יש בזה צורך אמיתי.

התעלמת מאיך שהצגתי את הדוגמאלשם שבו ואחלמה

לאכול זה לא תמיד צורך. 

אני דיברתי על אכילה סתם כי זה טעים, 

למרות שאני לא רעב ויש לי אוכל צימחוני בריא באותה מידה. 

 

גם ברכיבה, דיברתי על רכיבה לשם הנוחות ולא כי באמת צריך

(אני לא חושב שזה נח לסוס שאדם רוכב עליו)

 

גן חיות, יש חיות שלא יכולות להיות מבויתות באמת. 

 

אז אם את חושבת שבדוגמאות האלה זה בסדר, אז מה ההבדל?

אכילה בלי רעב = אכילה גסהאנונימי (3)

זה רע בכל מקרה.

בהתחלה נאסר בשר תאווה שלא הובא למשכן "דם יחשב לאיש ההוא דם שפך" - ממש רצח. אח"כ בגלל שאנחנו לא ברמה כ"כ גבוהה הותר בשר תאווה, אבל זה לא כזה דבר להתגאות בו או להשליך ממנו הלאה. אוכלים כשצריך, לא חוגגים על הבשר. בסך הכול זה חיסרון שלנו.

אכילה גסה זה כשהבטן מלאה ושבעים לגמרילשם שבו ואחלמה


הנה ההבדל-בת 30

אין לך גן חיות, וממילא אתה לא מחליט מה קורה שם

אתה גם לא מחזיק אורוות סוסים בשביל השעשוע שבענין (נראה לי..)

אבל מה שכן- יש לך ילד שמצא צב ובידיים שלך ההחלטה מה לומר לו ומה ללמד אותו לגבי היחס לצב.

 

בידיך גם ההחלטה האם לשלוח אותו לחוג רכיבה על סוסים לשם התענוג או ללכת איתו לגן חיות, כמובן.

רק שמציאת צב זו חוויה יומיומית ופשוטה שאתה יכול ללמד בעזרתה את הילד כמה ערכים יפים של שמירה על עולמו של ה', ועל רחמים כלפי בע"ח.

 

 

רק רציתי להראות לך שזה מאוד מקובללשם שבו ואחלמה
להצדיק הנאה מחיות למרות שנגרם להם סבל כתוצאה מכך.
ומכאן התמיהה שלי
למה אנשים הזדעקו במקרה של הצב?
לא יודעת מה מקובלבת 30אחרונה

אצלנו בבית אני לא מרשה להרוג עכבישים וגם לא צרעות.

רק מוציאים אותם החוצה אחר כבוד.

וכן אוכלים בשר

אה, ולא רוכבים על סוסים...

תודה על התגובה.רבקה כהן

אמרת מקסים מה שאמרתי בעצבים....

צב הוא חמוד אבלרבקה כהן

א. זאת חיה מוגנת, אסור על פי חוק להביא הביתה.

ב. הם מסוגלים להעביר סלמונלה.

ג. לא טוב להם בתוך בית!

 

החיים של צב לא שווים את העצבים שלךלשם שבו ואחלמה

.א. אז מה?

ב. אוי וי. 

ג. לנו טוב שהם בתוך בית. 

תחזירו הצב ותהיו בריאים.אנונימי (4)

אם לשפוט לפי שני השירשורים בנושא, אתם לא בנויים לזה.

צודק לגבי העצבים, עובדים על זה.רבקה כהן

עכשיו לגבי התוכן:

א. הסיבה שהצב מוגן זה למנוע את העלמותו המוחלטת. היום, נגיד, יש הרבה הרבה פחות צבים ממה שהיו כשהייתי ילדה. כשהייתי ילדה הייתי מוצאת ליד הבית שתיים שלשה צבים בקיץ כל קיץ. היום, גם בעמק הצבאים שהוא איזור מוגן וכו' אני מוצאת צב פעם בכמה שנים.

ב. סלמונלה זה ממש לא נחמד. נכון, לא מסכן חיים (חוץ מתינוקות קטנים ואנשים עם בעיות במערכת החיסונית) אבל כמה ימים של שלשולים זה לא כיף. 

ג. רחמיו על כל מעשיו, ואנחנו אמורים להדמות לו. 

ואני ממש שמחה שהחזרתם אותו לטבע!

ואגב, מה שאמרתי עדיין שייך - חלזונות זה אחלה חיה לגדל בבית. יש חיפושיות חביבות שכיף לגדל ולהרים. אם רוצים משהו יותר משוכלל - אוגר זה פתרון מעולה, ויש גם אנשים שמוסרים אוגרים עם הכלוב בחינם, רק צריך לבדוק. 

 

צו זה פאסה. אתם צריכים למצוא שמיני.אנונימי (3)


הבדיחה לא הובנה או לא הצחיקה?אנונימי (3)


הבדיחה חמודה השירשור מעלה את העצבים.אנונימי (4)


אז איך התחושה של המעבר מחיות טהורות לטמאות?אלעד

תן לו מספיק ירק והמון תשומת לב (סתם. לא יותר מידי) והוא יהיה מבסוט כמעט כמו בטבע

שוחרר לחופש עד הווילדע חיה הבאהלשם שבו ואחלמה
לא חוקי לגדל צב בבית.הרהור


ולמה זה צריך להיות אכפת לי?לשם שבו ואחלמה
כי החוק בא לטובת החיה.הרהור


אבל לא ראיתי בכלל חוק כזה בשולחן ערוךלשם שבו ואחלמה
ואני בטוח שאת לא רואה את עצמך כפופה לחוק נוסף מלבד חוקי התורה, נכון?
בן אדם כפוף לחוקי מדינה כל עוד זה לא נוגד מצוות בתורהl666

זה מה שכתוב בספרי הלכה - תכלס. אני לא קראתי שולחן ערוך אבל זה מה כותבים רבנים. 

וכן - בהחלט יכול להיות שאתה עושה צער בעלי חיים שלא לצורך. וגם אם אתה לא עובר עבירה עדיין יש הנהגה טובה להתחשב בבעלי חיים. ולא לגרום להם סתם צער כי בא לך או משעמם לך. יש סיפורים על הרב צבי יהודה איך הוא התחשב אפילו בזבוב נראה לי. 

ומה שאתה עושה מזכיר לי את השכן של חברה שלי מילדות שהיו לו הרבה בעלי חיים שכולם מתו מיתות משונות.

על חתלתול שם דרכו, על תוכי טרקו דלת, עכברים נאכלו על ידי חתול של שכנים... 

 

תראי, היה אפשר להכנס לדיון, אבל תכלס, לא מפריע לאף אחתלשם שבו ואחלמה

שזה לא חוקי. 

מפריע לכן עצם זה שגידלנו צב להנאתינו כשזה גורם לו צער. 

אתן מרגישות שזה לא נכון ולא צודק. 

אז סבבה, זו ההרגשה שלכן, אני מכבד את זה. 

 

אבל אם בכל זאת נכנס לדיון אז מכל מה שכתבת נתון למחלוקות ודיונים הלכתיים ואפשר לדון בזה. תתחילי מכתיבת מקורות

דינא דמלכותא דינאמאמע צאדיקה

זה קודם כל

 

אבל נכון

החיבור לרצון לקיים את החוק הזה הוא לא בגלל שזה חוק, אלא מתוך הבנה של מה מחוקקי החוק ניסו להשיג-

הגנה על הצבים

וכן- הגנה על בעלי החיים בעולם היא חלק ממה שאדם מצווה לעשות בעולם (לעבדה ולשומרה, ולהפך לא לקלקל- צער בע"ח) , 

 

יש פה נקודה יותר עמוקה בנושא של מפגש עם בעלי חיים והטיפול בהם-

כשמשחקים עם בובה- לא באמת צריך להתחשב בה, זה דומם שאנחנו עושים בו כרצוננו.

במפגש עם אדם אחר- יש לו רצון והוא מביע אותו בקול ר, מכריח אותנו להתחשב

במפגש עם בעל חיים- יש לו רצון ויש לו צורך ,אבל אני כאדם צריך להיות רגיש לקרוא את האיתות של זה.

זה הערך הגדול בחשיפה של ילדים לבעלי חיים- ללמוד להיות רגיש לאחר ששונה ממך, 

לאומץ הגישה שאתה מציג פה- כאילו החיות הם סוג של דומם, שאתה יכול לקחת להשתמש לפי רצונך בלבד. 

התורה מתירה לנו להשתמש בבעלי חיים- נכון, אבל רק בשביל מה שאנחנו צריכים, ובלי להתעלל בהם. 

לדעתי להיות לא מדוייק על הגישה שלך לבע"ח שנכנס אליך לבית- זה מוגדר "לא מה שאת צריך" ולכן תעזוב את החיה בשקט. 

תודה על התגובה המפורטת ונטולת העצביםלשם שבו ואחלמה
(למרות שאני לא בטוח ממה אני נהנה יותר)

מבחינת דינא דמלכותא, יש דעות שאין דין כזה אלא במדינות של גויים וזה לא שייך במדינת "ישראל".
וגם לשיטת הסוברים שזה שייך, זה לגבי חוק שנאכף בפועל.

התורה מתירה להשתמש בבעלי חיים, גם כנגרמת להם מידה מסויימת של צער, לשם ההנאה שלנו.
וכמו שכתבתי כבר, מותר לי לאכול פרה סתם כי זה טעים לי, למרות שהשחיטה מן הסתם גורמת קצת סבל. ויש עוד דוגמאות כמו רכיבה על סוס וגן חיות וכו. אולי אני טועה, אבל ככה נראה לי בהגיון.

האמת,
הצגתי כאן תמונה קצת מעוותת,

נהנתי מהדיון והויכוח ונתתי למגיבות
להבין שאני קצת יותר אכזרי ממה שבאמת.
הילד קצת שיחק איתו ואחרי יומיים הבין שהוא צריך חופש ושיחררנו אותו.

גם העניין עם האפרוחים נעשה בתום לב וגרם לנו צער גדול, רצינו לגדל אותם בחמלה ורוך.
זה לא לדיון פה אבל כמה נקודותl666

אני בחרתי לי כמה רבנים בזרם שמתאים לי ואני סומכת על פסיקה שלהם

כמו שאני להבדיל סומכת על מנעולן ורופא וחשמלאי אלא אם כן ניסיון מראה לי שעל מישהו ספציפי אסור לסמוך. 

ולא כולם מוסמכים לפסוק לעצמם ממקורות גם אם למדו אותם.

ועדיף בכלל לא להיכנס לוויכוחים כאלה - לא אתך אישית - אבל גם מיסיונרים וכל מיני יהודי ישו ונתורי קרתא גם מביאים מקורות. ולכולם יש מקורות על כל דבר שהם רוצים. אז עדיף פשוט לא להיכנס לזה.

לא מזמן פגשתי מיסיונרית מצחיקה בתחנת אוטובוס. היא שאלה אותי האם אני קוראת בתנ''ך. אז עניתי לה שלא - שאין לי זמן ואני לא יודעת לקרוא. אז היא ישר הבינה שאין טעם לבלבל את המוח.

ובקשר ציות לחוקים - במדינות שאין אכיפה סבירה ואין ציות לחוקים בדרך כלל מצב לא פשוט. וברגע שיש תרבות של אי-ציות לחוקים זה כמעט בלתי אפשרי להחזיר גלגל אחורה ובסוף כולם סובלים מזה.

הכרטיס האישי שלך מבהיר למה צחקת....לשם שבו ואחלמה
אבל השאלה עדיין נשארת, למה חשבת שאני כפוף לחוק אחר מלבד חוקי התורה
למה אתהמודדת כובעים

מתעקש להיכנס לשאלה כבדה ומשמעותית בשרשור על צב?

 

אני מניחה שאתה יודע מה עומד מאחורי שתי הגישות (או שלוש, או יותר?)

כי אני נהנה מהדיוןלשם שבו ואחלמה


אתה משועמם?רק אמונה


אתה כותבת פה בפורום רק למטרות תועלתלשם שבו ואחלמה
אין לך הנאה מזה?
אני נהנית מהתועלת.תהנה מהדיונים רק תודיע למי שמתאמץרק אמונה

לקרא ולכתוב שאתה מתלוצץ...

איך הגעת למסקנה שאני מתלוצץ?לשם שבו ואחלמה
וכשאת עושה משהו שאת נהנת ממנו, זה אומר שאת משועממת?
יוגה עם פרשת שבוע לילדי מילואיםאיתי פ

אהלן, הכנתי סרטון של יוגה להורים וילדים לפרשת השבוע.

הוא מעולה לילדי מילואים/קבע כי יש בו המון מגע, עיטוף, הענקת ביטחון. ומתאים כמובן לכל משפחה, לא רק מילואים.

תהנו

יצירתי!תהילה 3>אחרונה
בהצלחה
אולפנה או תיכון בירושליםאילת אלישיב

מחפשת בירושלים אולפנה או תיכון דתי לבת שלי, מקום טוב וחם עם רמה לימודית טובה וחינוך טוב.

כן שמאפשר טלפון חכם ולק ג'ל. 

מציעה לך לשאול גם בפורום אמהות. בהצלחה בחיפוש!יעל מהדרום
אולי אולפנת חורב?הרמוניהאחרונה
אירועי תרבות בקהילה- מה הכי אהבתם?טליולה

קיבלתי תפקיד חדש יו"ר ועדת תרבות בקהילה שלנו

התקציב דיי דל 🤧

אשמח להמלצות למפעילים באירועי קהילה שהייתם בהם!


תודה!

מקסיםזיויק
באיזו קהילה?
אני אוהבת ערבי נשים שיש זמן לפטפט ולהכיריעל מהדרום
לק"י


יכול להיות יצירה קלילה, סתם ערב שכל אחת מביאה משהו טעים, אוכלים ומדברים.

ומציעה לך לשאול בפורומים פעילים יותריעל מהדרום
סיורים בגינות וחורשות קטנות מקומיות עם מדריכים,ירושלמית טרייהאחרונה

זה נקרא סיורי טבע עירוני. מגלים צמחים ובעלי חיים.

פיתות על הטאבון ביער..

זה עולה מעט כי זה רק תשלום למדריך.

סעודות שבת - קטסטרופה אבא פגום
עבר עריכה על ידי אבא פגום בתאריך י"ח בחשוון תשפ"ו 16:30

אני סובל בשבתות, פשוט סובל, כל סעודה היא סיוט. יש לנו ב"ה 6 ילדים מגיל 3 עד 17 וכל סעודה היא בעיקר הקנטות בין הגדול לכולם. אני מכין דברי תורה, חידונים, סיפורים (כן, ניסיתי גם את "עושים עניין" של הרב יוני לביא) ופשוט לא מצליח להחזיק יותר מ 20 שניות. אני רק פותח את הפה הגדולים על הספה במקרה הטוב קוראים עלונים, או בחדר, נחים מחוסר עזרה בשישי.. אני מרגיש מועקה גדולה, תחושת כישלון, אפילו הקטנים לא מקשיבים לסיפורים.

יש למישהו עצה מלבד תפילה?

אני עובד עצות..

לצערי מוכר גם ליליפא העגלון

החלטתי בשלב מסויים להגיע לסעודה מתוך גישה פנימית: אין לי ציפיות מאף אחד. אני לא אחראי על אף אחד. אני מתחיל שלום עליכם אחרי הודעה מספקת, מי שלא רוצה שלא יהיה. אני מקדש - מי שלא נמצא שיקדש לעצמו או שלא יקדש בכלל. אחרי כל כך הרבה סעודות שבהן ניסיתי להחזיק בכוח, לשלוט בסיטואציה, להשליט ''צורה של שולחן שבת'' - חלאס, זה לא שווה את הכעס.

אלה ילדים גם של הקב''ה ומנקודה מסויימת שייקח אחריות... או כמו שרבי נחמן אומר: ''וכן כשמגיע שבת או יום טוב, אזי אני מוסר כל ההתנהגות וכל הענינים והתנועות של אותו השבת או היום טוב להשם יתברך, שיהיה הכל כרצונו יתברך. ואזי איך שמתנהג באותו השבת ויום טוב שוב אינו חושב וחושש כלל שמא לא יצא ידי חובה בהנהגת קדושת אותו היום, מאחר שכבר מסר הכל להשם יתברך וסמך עליו יתברך לבד''


בקיצור, לשחרר וזהו. לאורך זמן השחרור הזה מביא לשיפור במצב. 

תתרכז אולי בשירים וחוויה.זיויק

שיחות משפחתיות, צחוקים ודאחקות.

אולי התוכן מועבר בצורה מעיקה?

שיטה טובה, עובדת אצלנו:חירטטתי
להתחיל לשיר שירי עונג שבת, מניסיון זה מושך את אלה שעוד נשאר בהם קצת ניחוח של שבת ואלה שלא, כבר בעיה אחרת
מטורףזיויק
שחרר אותם…רינת 24

זה נשמע מאד מעיק.


למה לא פשוט לאכול ביחד, לפטפט ולספר חוויות מהשבוע שחלף?

אני מבינה את האידיאל שאתה רואה לנגד עיניך אבל נשמע שזה עושה יותר נזק מתועלת

מאוד מבינה אותךשם פשוט

מאוד מאוד מבינה אותך💔

מאוד כבר אמרתי?

אבל הכי חשוב שתהיה להם חוויה טובה משולחן שבת.

אל תכביד עליהם

תקליל

שישמחו בשולחן שבת, שיהיה כיף, קולות של צחוק, טעם מתוק וזכרונות טובים

א כלהעני ממעש

צריך שילד יזכור חוויה חיובית משבת , שולחנו, וכלליותו .

תשחרר

שיעור כללי תעביר במקום אחר

בנוסף שים לב יש לך טווח גדול של גילאים

אולי לא צריך ארוחה כל כך ארוכה?משה
יש דרך!!!אוצרי

יש דרך!! בגישת "שפר" להורות תוכל למצוא דרך לשפר את סעודת השבת, לשפר את מערכת היחסים בתוך הבית, להבין את הדינמיקה שבין הורים וילדים ומכאן, השמים הם הגבול. חבל לסבול כשאפשר ליהנות מגידול הילדים. גישת שפר, המפתח להורות אחרת. 

פרסומת?זיויק
לא מתאים לכל הורה, לא מתאים לכל ילד.טויוטה
מגפה כלל יהודיתטויוטה

אם כי ידיעה זאת, לא עוזרת במיוחד...

קח ממנו כמה טיפים. מנסיון.

 

1) תעלה נושא עם אמוציות לדיון, והם המדברים. ולא הקהל. אתה מנהל הדיון. 

 

2) תציב דרישה וציפייה, שאין שלילי בסעודה. רק חיובי !

 

3) תגרום לחוויה בשולחן, שירה חידונים וכו'

 

4) תעשה קואליציה עם שניים מהילדים בשירה או בדיון, השאר יצטרפו בהמשך.

 

5) תעשה קידוש מיד, אנשים רעבים הם אנשים עצבנים.... גם אתה.

 

6) תהיה אתה רק בחיובי ולא בשלילי.

 

8) תנמיך ציפייה, ותוציא מראש את כל התמונות והסירטונים והתיאורים מהידברות וכו' ששולחן שבת יש אוירה מדהימה ומשפחתית... לרוב זה לא כך, כל מה שבא ברוך הבא.

 

9) מסתבר שרוב הריבים הם על אותם דברים פחות או יותר כל שבוע, אוכל, מקום, וכו', תשב עם עצמך או אשתך ותפתור את הבעיות לפני שבת. [כגון חלוקת מקומות שונה]

 

10) בד"כ יש ילד אחד או שניים שהם עושים את הבלגן - תבודד אותם... בעדינות כמובן. ובלי לפגוע.

 

11) אם יש לך ילד עם הפרעת קשב ריכוז שייקח ריטלין גם בשבת.

 

12) אם יש לך הפרעה קח ריטלין לפני הסעודה ..... זה עובד. [וגם אם אין לך הפרעה.... זה עושה את העבודה...]

 

אם תרצה עוד, פנה אלי באישי.

 

כמה מוכר...arlan

לגבי ההקנטות- האם הן ממש מעליבות? האם ילדים יוצאים פגועים? אם כן זה (ורק זה) מצריך ומצדיק מלחמת חורמה. אם כולם בסבבה, תזרום.

לגבי זה שהילדים קמים- אנחנו מאוד קיצרנו את הסעודה תמורת זה שהם לא קמים.

 

משהאחרונה
לא מבין..יהולב

יש לך אחריות על דברים מסויימים, ולילדים יש אחריות על דברים מסויימים (כמו כל דבר בחיים).

נראה שאתה עושה את מה שלדעתך מוטל עליך.

אתה לא יכול לשלוט על אחרים (קדרא דבי שותפי..)

תזרום עם הדברים הטובים שאתה עושה ואל תפנה למקומות שבהם אין לך ממילא שליטה

כמה דברים:תהילה 3>

1. תדאג שלך ולאשתך יהיה כיף וטוב בשולחן. תיהנו, תאכלו טוב, תפטפטו בכיף, תספרו דברי תורה.

אנשים רוצים לבוא למקום שטוב בו, ושולחן שבת צריך להיות עונג, לא מטלה.

תנסי לשכול מכל שאר ההגדרות ופשוט לדאוג שיהיה לכם כיף, וכל השאר מפסידים...

2. אפשר להוסיף דברים שכיפיים לבני הבית, ואפילי לשאול מה אוהבים..

סבב של מה היה טוב השבוע, שירה ב2 קולות/סולו של שירים כיפיים והווי משפחתי.

3. לגבי הגדול שמקניט, זה בדרך כלל ככה או רק בסעודה? התנהגויות של הצקות או מריבות על מקום בשולחן זה מגיע מחיפוש מקום במשפחה, מתחושת מצוקה מול המקום שלי וכו.

כן כדאי לנתב אותו למקום שירגיש משמעותי, ושיש לו מקום ומשמעות במשפחה. אפשר לבקש ממנו להכין דבר תורה, לשיר איתך איזה שיר, לעזור בהגשה, או סתם לפרגן לו על משהו.

בכללי לשים לב שהוא בטוב, ומה קורה לו.

ילד שמציק זה ילד שמשהו מציק לו.

4. כמובן תפילות!!

מחפשת מטפל רגשי מומלץ מנסיוןבננה צהובה

הבן שלי בן 16. מתוק, אבל  עם חרדה חברתית ודימוי עצמי נמוך.
מחפשת מטפל רגשי ממש טוב באיזור פתח תקווה והסביבה.
אשמח להמלצות!
תודה רבה!!

מציעה לך לשאול גם בפורומים נוספים ופעילים יותריעל מהדרום

לק"י


אמהות

הריון ולידה

ועוד

אפשר דרך השרות הפסיכולוגי של פתח תקווהמתיכון ועד מעון

יש שם פסיכולוגים גברים מצוינים, אבל לא דתיים אם זה חשוב

עניתי לך בפרטי, אם עדיין רלוונטיחירטטתי
מה טעות?חירטטתיאחרונה
כמה עובדותאריק מהדרום

1. כלכלת ארהב היא כרבע מכלכלת העולם כולו.

2. כלכלת סין היא הבאה בתור עם כ-17% מכלכלת העולם כולו.

3. אחריה כלכלת גרמניה בפער משמעותי של כ4.3% מכלכלת העולם כולו

4. שלוש הכלכלות האלה יחד לבדן מהוות כמחצית מכלכלת העולם כולו

5. כשמונים אחוז מכלכלת העולם מתבצעת במדינות G8 שהן היום G7 בתוספת רוסיה שממודרת כרגע מהמועדון.

6. 86 אחוז מכלכלת העולם מתבצעת במועדון G20 שהם 19 המדינות החזקות כלכלית בעולם והאיחוד האירופי שנחשב לחברה בפני עצמה (כלומר יש נציגות גם למדינות אירופאיות נחשלות באיחוד)

7. כל שאר העולם מתחלק ב14 אחוז הנותרים

8. ישראל איננה חברה בG20.

9 סדר גודל של התלג לנפש בישראל הוא סדר גודל של תלג לנפש של גרמניה

10. אנחנו לא כמו גרמניה כי אין מספיק נפש, לא כי אנחנו לא מוכשרים או חכמים מהם אלא כי אין מספיק נפשות.


מסקנה שלי, הביאו ילדים זה טוב לכלכלה, שאו ברכה.


(זה איננו פוסט כלכלי ולכן לא נכתב בפורום חיסכון השקעה וצריכה, אני יודע שאני משקר ביודעין שקרים לבנים למשל לגבי התלג לנפש של סין ולא אכפת לי ואני לא נכנס לדיון על כח קניה כי זה לא פוסט כלכלי, רק שורת המסקנה חשובה לי פה וכל השאר לא מעניין אותי)

תמיד נהיה עם קטן יחסית לאומות העולם, "כי אתם המעטקעלעברימבאר
מכל העמים". אף פעם לא נהיה 70 מיליון כמו גרמניה, ולא בטוח שיש מספיק מקום בארץ ישראל המורחבת להיות כמו הסינים.


אף פעם לא נהיה המעצמה הכלכלית של העולם כי אנחנו עם קטן.


לכן הנביאים אומרים שבעתיד הגויים יסייעו לנו כלכלית כמו שהאומן והמניקה עוזרים לתינוק קטן "והיו מלכים אמנייך ושרותיהם מניקותייך"

ישראלאריק מהדרום

היא המדינה המערבית היחידה שהאוכלוסיה שלה מתרבה בעוד שאוכלוסיית המדינות המערביות האחרות צונחת.

ישראל היא מדינה שיש סיכוי לדור שלנו להזדקן בה בכבוד כי יש לה צעירים שישלמו מיסים למחלקת הרווחה.

כבר היום ישראל יכולה לקיים את התעשייה שלה ללא מהגרים (ברוב ענפי התעשיה, יש עבודות בבניין ובמוסכים ובסיעוד שזה יותר קשוח).

ישראל צפויה להגיע ל24 מליון נפש עד שנת 2100 ויש הערכות שזה יקרה עוד לפני כן.


בקיצור הבאת ילדים לעולם זה ברכה לישראל.

מסכים איתך שזה ברכה, פשוטקעלעברימבאראחרונה

לא נראה לי שיום אחד נהיה מליארד כמו הסינים.

 

ואם מתישהוא נמנה מליארד, אז הסינים ימנו 500 מליארד (ויגורו בכוכבים אחרים או לא יודע מה יהיה. ובכלל השאלה אם ארץ ישראל יכולה הלכתית להתפשט על כל העולם, או שהטבעים ישתנו בעתיד או הטכנולוגיה בעתיד הרחוק תאפשר לנפח את כדור הארץ או לא יודע מה יהיה). בכל מקרה תמיד נהיה עם שמהווה אחוז קטן כמותית מהאנושות, ואף פעם לא נהיה המעצמה הכלכלית של העולם

קראווניםיוני21

עד כמה ילדים זה מתאים


עם 2 ילדים איך זה?



כמה המחירים היום לקראוון בברוכין?


מערב השומרון



תודה רבה

תלוי בגודל של הקראווןעזריאל ברגראחרונה

אנחנו נכנסנו לגור בקראוון כשהיו לנו שני ילדים, ועברנו ממנו עם שלשה ילדים, והיה סביר.

לא זוכר כמה מ"ר הוא היה, אבל היו בו שני חדרי שינה - אחד לנו ואחד לילדים, שהיה בו מקום להשכיב את שלשת הילדים במרווח.

והיתה חצר גדולה שהילדים שוטטו בה בכל זמן שמזג האוויר איפשר את זה....

הבת שלי שאלה אותי. אבא למה יש לך קוויםאדם פרו+

היא מתכוונת קווים בעור.

אני חושב שאלו קמטים.


מה עונים לה?

אולי יעניין אותך