יש לי שאלה למביני דבראהבה בתענוגים
למה קוראים לגרושין "גרושין"?
גרוש זה נשמע מאוד רע.
אם למשל בני זוג הגיעו להחלטה שיהיה יותר טוב לעולם כשהם לא יהיו ביחד, למה א"א לקרוא לזה " פרודין" או כדו' אחר?
ואם הם לא מצליחים להביא ילדים, למה לקרוא לזה "גרושין"? זה נשמע כאילו הכינוי הזה לא מצדיק את עצמו... לא?
אממ..ענבל
בס"ד

פרידה נשמעת דבר זמני יותר, לא משהו טוטאלי.
גירוש זה טוטאלי. אני מגרש אותה, אני לא רוצה אותה יותר..
נפרד זה רך יותר.

ככה נראה לי..
אבל גרוש נשמע כמואהבה בתענוגים
להעיף מישהו בבעיטה, לא?
אבל גרושין לא תמיד באים על רקעאהבה בתענוגים
שלילי מאוד...

וחוץ מזה, סליחה אם זה נשמע פמיניסטי, למה דווקא הוא מגרש אותה? היא עובדת אצלו?
האשה נקנית האיש קונהמושיקו

למי שיש בעיה עם חוקי התורה , חבל מאוד

חבל מאוד להחליט שיש בעיה עם חוקי התורהאהבה בתענוגים
לפני שאמרתי את זה באופן מפורש.
אני שואלת בשביל להבין את לשון התורה ואותה בעצמה...
התכוונתי לפמניזםמושיקו

ה ברא את העולם עם מערכת יחסית שאשה משלימה את האיש 

האיש קונה את האשה

עם כללים מסוימים

 

כל הלשונות נגזרים מהקשר הייחודי הזה.

 

 

לרוב יש לפמניזים בעיה עם חוקי התורה בעיקר מחוסר הבנה של מטרת החוקים

מה הקשר פמיניזם?טהר ליבנו
למה זה שייך לדיון? איפה מופיע לשון "גירוש"?
אני לא פמיניסטיתאהבה בתענוגים
הזהרתי שזה עלול להישמע כך למרות שזה לא...

ואני באמת מנסה להבין את לשון התורה...
איפה כתוב בתורה שגירושין זה בהגדרה דבר כזה?טהר ליבנו
אפשר כתוב בתורה גירושין, אגב?
ההגדרה המדויקת בתורה "ושילחה מביתו"מושיקו

הגט נקרה דבר שכורת את הקשר בינהם.

 

 

עדיין לא לשון של דרכי נועם

שילוח וגירוש זה שני דברים שונים...טהר ליבנו
מבחינת השאלה הפותחת זה עדיין קשהמושיקו

שניםה עם אותו פירוש בעיתי

אני לא בטוח...טהר ליבנו
זה רק בשביל להפוך את זה לבלתי הפיך
גם אני לא בטוחהאהבה בתענוגים
גירושין באים כי אין שכינה. זה תמיד שלילי...תרחיב לבי


לא חשבתי שזה לא שלילי...אהבה בתענוגים
מהות הקידושין שאדם מכניסה לביתומושיקו

לכן ההפך שהוא מגרשה מביתו

כן, אבל למה קוראים לזהאהבה בתענוגים
"מגרשה" ולא "מוציאה"? למה א"א לעשות דברים בנועם?
"יציאה "זוהי לשון הגמרא - דבר כזה לא קורה בנועםמושיקו

לכן כנראה התורה נקטה את זה הלשון הזו

א"א שזה ייעשה בנועם?אהבה בתענוגים
אני באמת מנסה להבין...
גירושין זה דבר קשה עד שמזבח מזיל דמעותמושיקו


אבל זה לא סותר...אהבה בתענוגים
נראה שלא הבנת את השאלה.
בני זוג ניסו להביא 10 שנים ילדים (למשל), ואז הוא מגרש אותה... למה לא להיפרד בנועם?
זוג שחיו 10 שנים + ביחד ונפרדיםמושיקו

זה כואב

 

זה לא בנועם

זה שזה כואבאהבה בתענוגים
זה לא אומר שהוא צריך להעיף אותה (או היא אותו) בבעיטה... להפך, זה אומר שהוא יכול להוציא אותה בכבוד, מתוך הבנה שזה מה שצריך לעשות (אם זה מה שהם החליטו)
למה זה מתקשר להוציא אותה בבעיטה?מושיקו

ההקשר שעושים לא נכון

 

זה לא אומר שהמילה לא נכונה

זה מה שאמרתי למטה...אהבה בתענוגים
ובכ"ז יש לי שאלה נוספת... למה הוא משלח אותה, ולא היא אותו...
או הם ביחד...
כבר עניתי למעלהמושיקו

כל מהות הקידושין שהאיש קונה אותה והוא מוציא אותה

 

תפקידי וחיובי האיש והאשה שונים על פי תורה.

 

כמו שיש דברים שאשה לא יכולה להוציא ידי חובה כך יש דברים שאינה יכולה לעשות

עדיין לא הבנתי... סליחה. אשמח אם תוכל לפרטאהבה בתענוגים
בטח לא פמיניסטית...טהר ליבנו
;)
חח באמת שלא...אהבה בתענוגים
אתה צוחק עלי או עליך? ;)
מחלוקת מושיקו ורשב"יטהר ליבנו
עיינו שה"ש רבה על מסיבת הגירושין של רשב"י (הייתי מעתיק, אבל אני לא על מחשב, עמכם הסליחה)
מי שהגיע למדרגית רשב"י שיעשה מה שהוא עשהמושיקו


מה הוא עשה? אפשר לפרט לבורה כמוני?אהבה בתענוגים
זוג שרצו להתגרש עשה את ה בדרכי נועםמושיקו

עם מסיבה וכו

 

בסוף אאל"Y הם התחרטו

אה יפה... אני בעדאהבה בתענוגים
אחרי 10 שנים בלי ילדים, הם באו לרשב"יתרחיב לבי

שיר השירים רבה פרשה א ד"ה ב ד"א נגילה
ד"א נגילה ונשמחה בך, תמן תנינן נשא אדם אשה ושהה עמה עשר שנים ולא ילדה אינו רשאי ליבטל, אמר רבי אידי מעשה באשה אחת בצידן ששהתה עשר שנים עם בעלה ולא ילדה, אתון גבי ר' שמעון בן יוחאי בעיין למשתבקא דין מדין אמר להון חייכון כשם שנזדווגתם זה לזה במאכל ובמשתה כך אין אתם מתפרשים אלא מתוך מאכל ומשתה, הלכו בדרכיו ועשו לעצמן י"ט ועשו סעודה גדולה ושיכרתו יותר מדאי, כיון שנתיישבה דעתו עליו אמר לה: בתי ראי כל חפץ טוב שיש לי בבית וטלי אותו ולכי לבית אביך, מה עשתה היא? לאחר שישן רמזה לעבדיה ולשפחותיה ואמרה להם שאוהו במטה וקחו אותו והוליכוהו לבית אבא, בחצי הלילה ננער משנתיה. כיון דפג חמריה אמר לה: בתי היכן אני נתון? אמרה ליה בבית אבא. אמר לה: מה לי לבית אביך? אמרה ליה ולא כך אמרת לי בערב, כל חפץ טוב שיש בביתי טלי אותו ולכי לבית אביך, אין חפץ טוב לי בעולם יותר ממך.
הלכו להם אצל רבי שמעון בן יוחאי, ועמד והתפלל עליהם ונפקדו.
ללמדך: מה הקדוש ברוך הוא פוקד עקרות אף צדיקים פוקדים עקרות.
והרי דברים קל וחומר: ומה אם בשר ודם על שאמר לבשר ודם שכמותו אין לי חפץ בעולם טוב ממך נפקדו, ישראל המחכים לישועת הקב"ה בכל יום ואומרים אין לנו חפץ טוב בעולם אלא אתה עאכ"ו, הוי 'נגילה ונשמחה בך'.

אוי, נו באמתטהר ליבנו
מי שיגיע למעמד של הקב"ה שישלח...
אז שהםם יקראו לזה פרידהיטבתה
אבל בתכלס זה נקרא גירושין כי בדרך כלל גירושין נעשים בשל בעיות בין בני הזוג והפרידה הזו היא דבר נורא קשה וכו..
חח אבל אני שואלת- אם כך, אז למה ככהאהבה בתענוגים
קוראים לזה, ומה המקור לזה...
כל המקורות לזה -לא מגדירים את זה בדרכי נועםמושיקו

בכל מקרה.

 

הלשון הזו הגיעה ממפרשי התורה

למה לא?אהבה בתענוגים
אני באמת מנסה להבין למה א"א לצאת מנקודת הנחה שאפשר לעשות את זה גם בנועם...?
לפי לשון התורה אפשר להבין שיש מצב כזה...
למיטב ידיעתיטהר ליבנו
זו לא לשון התורה ולא לשון חז"ל
התורה מדברת על "שילוח", שזה מצד אחד לתמיד (כריתות) ומצד שני בלי הקונוטציות השליליות של גירושין.
המילה גירושין כנראה מודרנית יותר...
אז אין לזה מקור?אהבה בתענוגים
לא שידוע ליטהר ליבנו
חיפשתי קצת ולא מצאתי, אולי יש... לא נראה לי
גם למסכת קוראיםפלצור
גיטין.. ולא גירושין.
כל המפרשים מגדירים את מהות הפעולה גירושיןמושיקו

למרות שבתורה ובמשנה מופיעים לשונות אחרים של כריתת הקשר לשלח להוציא וכו

אז אולי אנחנו מפרשנים את המילה לא נכון בעצם?אהבה בתענוגים
כלומר, לא מבחינת מעשית, אלא מבחינת הקונוטציה...
מי אנחנו מול גאוני ומפרשי התורה?מושיקו

אפשר להגדיר את זה

שילוח מהבית

כריתת הקשר

וכו

 

אם ממש רוצים להצמד ללשון התורה

אתה מתעקש להתרגז אהבה בתענוגים
התכוונתי שאולי אני הקטנה לא מבינה נכון את הטרמינולוגיה, ואני מפרשת את המילה "גירושין" = שילוח בבעיטה, כשלא זאת הכוונה בעצם.
בדיוק מושיקו

ההקשר שאנחנו עושים מול המציאות של היום וההסבר שלה למילה הזו לא נכונים.

 

זו אחד הסתירות שבין העברית המצויה ללשון הקודש 

כאן המהלך הגיע לאן שרציתמיליון דולר

 

ונראה לי שההבנה הזו בעצם הרגיעה אותך, צודקת?

(שאין לזה מקור אמיתי)

לא תכננתי מהלך אהבה בתענוגים
אולי...
^^^מיליון דולר

לא, פשוט נשמתי יחד איתך לרווחה, כי גם אותי זה עניין

אה מעולה קבלי כיףאהבה בתענוגים
אפשר ציטוט?טהר ליבנו
וכמו"כ, ההקשר של מילים משתנה עם הזמן... עדיף ללכת ללשון התורה
אין שם ציטוטים...טהר ליבנו
וגם המקורות המובאים די מאוחרים
אוף לא הבנת אותי אהבה בתענוגים
ברור לי שתהליך של גירושין זה דבר לא נחמד בעלילאהבה בתענוגים
השאלה היא מה היחס הנפשי של המגרש למגורשת... או של המשלח וכו'...

האם זה שזה לא נעים, זה אומר שצריך להעמיק את הכאב בשילוח לא נעים?
ואם לא, למה משתמשים במונח "לגרש" ולא במונח מעודן יותר...
עכשיו יותר ברור?
זה קשור באופי הקשר בין איש לאשהתרחיב לבי

זה יישמע שוביניסטי, אבל זאת האמת.

אופי הקשר הוא משפיע ומקבל, שהאיש משפיע והאשה מקבלת.

[ודאי שיש גם תנועה הפוכה, אבל בכללי זה עובד ככה].

כלשון הגמ', האשה היא 'שדהו', והיא זו שמפריחה את כל מה שיש באיש.

האיש מכניס את האשה לביתו, ולכן הוא גם זה שמוציאה מביתו.

לא יודע אם 'מגרש' זה פחות נורא מ'משלח',

כשאחד מתנאי הגט הוא 'משלחה ואינה חוזרת'.

 

זה קשור באמת לגירוש הקב"ה את האדם מגן עדן,

כפי שהזכירה @ישמח ליבי  ומופיע בתחילת התנא דבי אליהו,

וכדאי לעיין ברמתיים צופים (פשיסחא, על תנדב"א) שם,

שעוסק בחיות האשה מכח האיש,

ובחיותה מספר הכריתות אחרי הגט.

מצ"ב המקור, בזמנך הפנוי (רבע שעה גג)תרחיב לבי

20160419141714.pdf

 

@אהבה בתענוגים -

לא יודע אם ראית אשה שמחכה לגט...

ראיתי, ואין לה חיים...

איך זה קשור למה ששאלתי?אהבה בתענוגים
היא מחכה לגט כי ההלכה היא שהוא זה שנותן אותו. השאלה היא למה זאת ההלכה...
אני חוזרת ואומרת, אני שואלת בשביל להבין ולא בשביל לצאת נגד דברי אלוקים חיים.
זה יותר מזהתרחיב לבי

היא לא מבואסת כי הוא עגונה,

היא מבואסת כי אין לה חיים.

אין לה חיים כי אין לה ממי לקבל,

שהרי מהבעל שלה - היא לא מוכנה לקבל,

ולכן היא מחכה לגט...

 

למה הוא נותן לה?

כי הנושא זה להוציא אותו לפועל, דרכה.

היא השדה שלו, הדרך לממש את הפוטנציאל שלו.

הוא משפיע עליה, היא מעבדת ויוצאים פירות.

(ילדים, אם ממש תרצי, אבל ממש לא רק.

לא סתם חלוקת התפקידים בשבת היא כמו שהיא...).

כך הקב"ה ברא את המציאות, "ויקרא את שמם אדם".

מה ההבדל בינה לבין רווקה?אהבה בתענוגים
תגיד את האמת, לפי התורה (לא לפי ההשקפה שלך) באנו רק בשבילכם?
לפי הפשט באנו להיות עזר,
אבל לפי לא יודעת איזה פרוש, נבראנו מחוברים...
אני מנסה להבין את מעמד האישה לפי התורה. אני מרגישה שזה לא לפי מה שאנחנו מבינים כרגע...
וואו...טהר ליבנו
מעמד האישה ע"פ היהדות זו שאלה אחרת והרבה יותר גדולה ורחבה... צריך לכל הפחות שרשור חדש
בכבוד, תפתח... אקרא בלילה... יום טוב בינתיים אהבה בתענוגים
אוי ויטהר ליבנו
אני טחנתי את הנושא הזה יותר מידי השנה... אני אכנס אליו שוב רק עם יהיה לי אובר-מוטיבציה (נגיד, אם מישהו יכתוב משהו שלא נראה לי במיוחד ;) )
אדאג לזה... אהבה בתענוגים
קושיא טובה, לכאורה היא ברשות אביהתרחיב לבי

ואז יש קושיא על בוגרת של היום.

[חשבתי על זה ולא היה לי פנאי לחשבן את זה].

זה לא "באנו בשבילכם",

אלא אשתי ואני נהיה יחד 'אדם',

כשתפקידי להשפיע, ותפקידה לקבל.

ע"י סוד משפיע ומקבל, שחורז את כל הבריאה,

יש הופעה של חיים, כפשוטו, כמדרשו, כרמזו וכסודו...

חיפשתי בשבילך ומצאתי, ציטוט:תרחיב לבי

"וע"כ שבזה שנפטרת בגט כדת משה וישראל, והיא נקשרת בכלל התורה, ושם הכל באחדות גמור בלי שום פגם, ובזה יש לה החיות מחדש כמו כל פנוי' שלא נשאת, וע"י הגט יש לה בחירה להנשא לאיזהו שתרצה, ואם תזכה - מזמין לה השי"ת זיווגה הראוי לה".

 

ונראה לי, בשולי דברי קדשו של ר' שמחה בונם מפשיסחא,

שיש הבדל בין שפע שאשה מקבלת באופן כללי,

לבין שפע שאשה מקבלת מבעלה באופן פרטי,

שהוא עליון לאין ערוך מהראשון.

שווה לעיין שם בפנים, אחרי שהשקעתי בקובץ...

@אהבה בתענוגים

זו מהות האשה כי היא כך נבראהמושיקו

ולכן זה מתבטא בגשמיות.

 

לכל אחד ואחת יש את העבודה הפרטית (שלא משנה אם נשואים או רווקים)ואת העבודה המשותפת המביאה לשלימות יותר גבוהה.

 

לכן יש חיובים שונים על כהן לוי ישראל איש ואשה וכו.

 

זה לא גורע מתפקידו/ה.

 

 

וסתם דוגמא קיצונית :פסול חיתון למרות שהוא לא יכול להתחתן בשום אופן יש לו את עבודתו בעולם גם בלי נישואין...

 

(זה לא שובניסטיאהבה בתענוגים
שהוא משפיע והיא מקבלת, זה מצויין)
אני רק לא מבינה למה הוא ממשיך להשפיע כשהיא גם ככה כבר לא מושפעת שלו
אני לא יודעת אם יצאתי ברורה בכל הסיפור הזה...


היא לא, לכן אין לה מאיפה לחיות,תרחיב לבי

עד שהיא מקבלת גט, שהוא בחי' התורה, ע"ש

אממ איך זה מסתדר עם המציאות של היום?אהבה בתענוגים
בוא נראה מה כתוב בתורה, ואז נחליט:פינגו0

" כִּי-יִקַּח אִישׁ אִשָּׁה, וּבְעָלָהּ; וְהָיָה אִם-לֹא תִמְצָא-חֵן בְּעֵינָיו, כִּי-מָצָא בָהּ עֶרְוַת דָּבָר--וְכָתַב לָהּ סֵפֶר כְּרִיתֻת וְנָתַן בְּיָדָהּ, וְשִׁלְּחָהּ מִבֵּיתוֹ "

 

לפי התורה אפשר לקרוא לזה "שילוחין" או "כרותין".

 

נראה לי ש'גירושין', זה מונח יותר קרוב למה שהתורה כתבה מ'פרודין'.

אתה יודע איך קוראים למי שהולך רק על פי תורה שבכתב?מושיקו


ואתה יודע שבתורה שבע"פ לא כתוב גירושין....טהר ליבנו
תורה שבע"פ זה כולל המפרשים ראשונים ואחרוניםמושיקו


ולמה אתה בוחר (שוב) להתעלם מכך הלשונות הקודמותטהר ליבנו
למה אתה כל כך נידחק? את כל כך רוצה שגירושין (כן, כך קוראים לזה היום...) יהיו דבר נוראי בכל מקרה (גם כשזה לא)?
שחורשים את הצד ההלכתי עם כל המפרשיםמושיקו

המושגים משתרשים ומובנים

 

 

ובכל מקרה הלשון הזו כבר מופיעה במשנה

 

מהות פעולת הגירושין היא שליחה מביתו וכריתת הליקוחין שנעשו בנישואין  ובאירוסין וזה נעשה בפועל על ידי גט.

 

ובכל מקרה המושג גירושין מופיע במפורש בגט

 

 

זה המושגים ההלכתים של זה 

 

למה לברוח מהם?

האמת, שבלשון הגט מופיעות שלש לשונות ביחד.אלעזר300אחרונה

"ספר תרוכין, וגט פטורין, ואגרת שבוקין" - לגרש אותה, לפטור אותה, ולהניח לה.
לשון גירושין היא ע"פ לשון הכתוב "ושלחה מביתו", ויש לזה קשר לאופן הפעולה המהותני של הגירושין, וכמו הרבה מילים בעברית אני חושב שחשוב לשמור אותן עם זיקה למקור (אפשר לפתוח דיון נפרד על זה), אבל זה בשום אופן לא אומר שזה לא יכול להתרחש בחברה בפועל באופן סימפתי ונעים יותר.

עד כאןכְּקֶדֶם

מי יודע כבר כמה קשרים הלב הזה חווה

וכמה אמרו לך שאתה זוהר ושאתה משהו אחר ושהעולם צריך אותך באמת. ואיך זה שאתה כזה כל כך? והלוואי שהרגע הזה אתה ואני לבד יהיה לתמיד.  ושאם היה אפשרי הייתי נשארת איתך לנצח אבל אנלא יכולה להקים איתך בית. ועוד אינספור פתגמים מאינספור שהלב שלי נתן להן להיכנס בלי מעצורים. והן הביטו ברהב ונגעו בקצהו ונחרדו ונעלמו.

ולהבדיל גם קשרים עם חברים טובים מאד שהחליטו שדיי.

אה וגם הוא, שאמר לעולם דיי. גם איתו רציתי להגיע הכי רחוק שיש יותר מהכל וגם אתה מתי שככ התקרבתי אליך טרקת לי את הדלת בפרצוף. כמו כל האחרים.

ואולי אני באמת תמים ונאיבי אולי לא הרגשתם אליי כמו מה שאני הרגשתי ומרגיש אליכם עד היום. אולי באמת ניצלתם כל רגע אתי רק כדי לחוות עוד קצת , כמה שמתאפשר.


אבל הגיע הזמן שלי. שעכשיו אני איעלם.

הגיע הזמן שאומר לעולם - דיי.



התוהו קדם לעולם. 

נוגע, לא נוגע

עצוב וכואב לשמוע

 

קצת מניסיון, יש אנשים שהעבודה הרוחנית שלהם זה להסתנכרן עם העולם וללמוד להתהלך בו. ואם זה מנחם, אחרי העבודה הזאת אתה מרגיש אחרת, טוב יותר ורגוע ושליו, ושלם עם עצמך.

שתרגיש טוב במהרה בעז"ה, ותמצא את מקומך ואת רעייתך

נעמת לנו… חבל שאתה מחליט לעזובפ.א.
וואלה לא קלטתי שזה שרשור פרידהadvfb
כתיבה יפהאדם פרו+
מבטאת את ההרגשה
כואב ממשארץ השוקולד
מאחל רק טוב
חבר יקרכל היופי

עוד לא הגיע זמנך להיעלם.

הלב שבע אכזבות אבל יום אחד יהיה טוב יותר ותמצא את מקומך.

הסימן הכי טוב בעיניי לטוב ולכנות - הוא אנחנו עצמנו.

האם אתה מרגיש טוב ואהבה כלפי אחרים?

אם כן, בוודאי שיש עוד כמוך שאינם רק נצלנים.

כל אחד מאיתנו מסתובב בעולם הזה עם שריטות וקשיחם משל עצמו, החיים מורכבים ללא ספק.

אבל יש ויהיו רגעי אור.


אנחנו נוטים להבליט את החושך כי הטוב הוא המובן מאליו, כי אנחנו בנויים להתגונן מהרע.

אבל מה שזה אומר בתכלס, גם אם לא תמיד מרגישים ככה, שהטוב הוא הרוב. מקיף אותנו בלי שנרגיש.


מותר ליפול לתהומות, זה בסדר להרגיש, אבל לזכור שיש אור בקצה, שהנפילה הזו לא תהיה לנצח.

חולה עליךךךadvfb

אחלה כתיבה

 

הצורך לשים גבולות הוא צרך הכרחי.

לאחרונה באמת עלתה התובה שזה גם נותן קרקע פוריה לדברים שיצמחו ויפרחו.

יש שני צדדים יראה ואהבה.

היראה שמתבטאת בשימת גבולות והיא נותנת בסיס יציב. 

על גבי הבסיס היציב אפשר לפתח ולהצמיח כל פעם את האהבה.

אז בהחלט - די! שמים גבולות! מתוך כך בעזרת ה' הרבה שפע ברכה והצלחה!!

בהצלחהברוקוליאחרונה
זה נהיה טרנד?הפי

לדבר עם בחורה ולברוח?

2 נשים שלוותי השבוע היו מפורקות מבכי עד כדי מצב של חולי.

אם אתם לא מתכוונים לצאת לדייט תגידו את זה מראש

ולא ברור לי איך גבר שמגדיר את עצמו דוס עושה שטויות כאלה.

ובעצם דוס או לא לא מתנהגים ככה

לא סתם שולחים הודעות בוואצפ לבחורה שהעבירו לך את המספר בשביל שידוך ..ואז בורחים .

איך זה גורם לשדכן גם להרגיש?

ולא סתם קובעים עם בחורה דייט ומבטלים באותו יום


 

שלא נתחיל לדבר על שגרירים/ שליש/ וחבריו

ששם בכלל פותחים הודעות מדברים ואז יום אחרי נעלמים .

מדוע?


 

אני תמיד אומרת אף בחורה לא כועסת שלא רוצים אותה בחורה כועסת כי הראו לה שרצו אותה (בואי נקבע דייט )

ובסוף הלכו בלי הסבר בבום


 

אני כבר התרגלתי לזה שיש כאלה שדיבורים לחוד ומעשים לחוד ..

ואני אומרת את זה בכאב אם אדם בוחר להתנהג ככה או ניצלתי.. עוברת הלאה ..

אבל לא כולן לוקחות את זה ככה

יש בנות שלא רוצות לשמוע על דייטים בזמן הקרוב בגללכם..


 

באמת קחו אחריות.

גוסטינג זה גועל נפש

אתם גועל נפש

 

השרשור מופנה לאדם שבורח/ מבטל דקה 90 בלי לזכור שיש צד שני לסיפור.

אדם אשר לא יודע לבטא את רגשותיו ..

נכון לא תמיד אפשר להביע מה אתה מרגיש אבל אפשר שיהיה לך עמוד שדרה . אל תגיד סתם דברים .. מזה??

(אפילו הודעת נימוס יהיה מתאים .. מצטער על הזמן שלך.. בכל זאת אני חושב שלא מתאים .קשה?

 אפשרי גם אם לא מסתדר הכל בסדר .מידות יש פה צד שני לעזאזל 

 

דרך ארץ

 

כנל הפוך!! כלפי גברים

 

יש לי בכלל סיכוי?מה כבר ביקשתי

אני יודע שהשאלה בכותרת קצת חריפה מדי אז אסביר...

לא יודע אם זה שייך לפה או לאר"מ אז כותב בשניהם.

עברו כמעט חודשיים מאז שהיא חתכה אותי. (לא יצאתי מאז מסיבה טכנית שקצת מנעה ממני להיפגש, ואני מרגיש שאולי זה קצת הזיק לי שאותה גברת ישבה לי במוח כל הזמן הזה ומצד שני גם עלו לי הרבה תובנות לגביה שלא חשבתי עליהם קודם אז אולי כן היתה מזה גם תועלת...לא משנה, זה לא העיקר. וגם סרו המניעות אז בעז"ה ממשיך.).

הנקודה היא שאני מרגיש שאני אולי קצת רגיש מדי. בכללי בחיים. ובדייטים זה מתפרץ במאתיים אחוז. כבר כתבתי על זה פה פעם אבל אז זה היה בהקשר של פרידות. עכשיו אני מתכוון בהקשר של אישיות.

זה היה הקשר הארוך יחסית הראשון שלי. יצאתי עם כמה בחורות לפניה ועם אף אחת לא התקדמתי באמת וגם תכלס לא היה כל כך שייך. כבר שראיתי את הפרטים שלה בהצעה הרגשתי שזה משהו אחר. וזה באמת היה. הבעיה הגדולה היא שלא הצלחתי באמת לקדם את הקשר. בכל רעיון שעלה לי חששתי שזה ילחיץ אותה, שהיא לא תגיב לזה טוב וכאלה. מפה לשם היא הרגישה שאני לא מוביל מספיק ועל זה (לפחות ככה אמרה) חתכה. היתה לנו שיחה ארוכה מאוד לפני שהיא קיבלה את ההחלטה, והמסר העיקרי שקיבלתי שם הוא "אתה באמת אדם טוב. באמת. לא פגשתי הרבה בחורים כאלה וגם אומרים שזה די נדיר אצל גברים. באמת התנהלת מדהים במהלך כל הקשר. הרגשתי שיש מי שרואה אותי ואכפת לו ממני. גם עוד לא פגשתי מישהו שמבין אותי ככה. יש לך לב כל כך טוב, וזאת אחת ה-תכונות החשובות לי. לכן ממש קשה לי לוותר על זה. באמת רציתי שזה יצליח. אתה מה שאני מחפשת. אבל אני מרגישה שזה לא מה שאני צריכה בחיים. אני צריכה מישהו חזק, יציב, שאני אוכל לסמוך עליו. ומבחינת הרגישות אני מרגישה שאנחנו קצת דומים מדי. וזה לא מה שאני צריכה לפחות בשלב הזה של החיים...".

מה שאני שמעתי זה "היית יכול ממש להצליח בתור בחורה. אתה לא גברי, אתה לא מסוגל לספק לאישה את מה שהיא צריכה בחיים, אתה רגיש מדי, מי שאמור לבכות בבית זה לא אתה זו אני, אין לך ביטחון עצמי, אתה לא החלטי, ובקיצור- בתור חברות היינו יכולות להסתדר יופי, אבל בתור בעל? תשכח מזה."

וכאן אני שואל כבר חודשיים ולא מצליח לקבל תשובה- למה אני אמור לצפות? מאז שאני זוכר את עצמי זה מי שאני. רגיש, מתחשב, אכפתי, דואג, שמח בלשמח מישהו אחר, מתכלב בשביל שמי שאני אוהב יהיה בנוח, וכו. אני לא מחפש מישהי גברית ושנחליף תפקידים. יש בי את הרצון הגברי הבסיסי הזה של לספק משענת, להוביל, להיות הקול השפוי. אבל בפועל זה לא מתבטא. בפועל היא נפגשת מיד עם הלב הטוב שלי, זה משמח אותה שיש גברים כאלה בעולם, ובזה מסתכמת התועלת שלה מהקשר. ואני? אני רק מאבד עוד את מעט הביטחון העצמי שנשאר לי. מי תוכל לראות אותי מעבר? ומי תוכל לאהוב את התכונות האלה באמת? יש מישהי שתשמח בזה שאני לפעמים לוקח דברים ללב והם משפיעים עלי? שאני חווה את העולם בצורה יותר עמוקה? שהלב שלי לא מסוגל לשמוע מישהו ובמיוחד מישהי שמחמיא לי בלי שיעלו לי דמעות?

זה קצת מייאש כל העסק הזה ובמיוחד הכנות שבה היא אמרה שאני אשכרה מה שהיא מחפשת ולמרות זאת החליטה לסיים את זה...

קלעת בולמה כבר ביקשתי

היא אמרה על עצמה שהרגש שלה לא נמצא איפה שהיא מצפה שיהיה ושהיא מאוד מקווה שיתפתח, ככה שכנראה באמת זה שלא היה שם שינוי משמעותי היה הטריגר העיקרי להיפרד. היא דיברה עם מישהי שהדביקה את החוסר התקדמות ברגש בהובלה שאולי חסרה מצידי, וזה היה נראה שהיא קצת נתלתה בזה בשביל לתרץ למה היא רוצה לסיים. בזמן הפרידה נאמרו הרבה דברים שאני כבר לא ממש זוכר, והאמת שמעדיף כבר לשכוח...

בעז"ה שבקרוב ממש נזכה למה שאתה מתאר ושבנתיים אצליח לחיות באמונה ובביטחון... 

מכיוון שאינני ראוי להיות הגאון של הדור,חסדי הים

אני חייב להתחתן עם אשה שתהיה מוכנה לגדל את גאון הדור הבא.

"יִבְחַר לָנוּ אֶת נַחֲלָתֵנוּ אֶת גְּאוֹן יַעֲקֹב אֲשֶׁר אָהֵב סֶלָה".

שדכנים לחוצניקים ודומיהםTachyon

האם מישהו מכיר שדכנים לחוצניקים או בכללי אנשים שיכולים מצד אחד להיות מאוד דוסים ומצד שני מאוד פתוחים לעולם? 

אתה יכול לפנות אלי במסר (לא בשיחה אישית) ואתן לךחסדי הים
מספר של שדכנית שעוסקת בזה.
אשמח גםראומה1
התחתנתי לתוך קהילה של חוצניקים רווקיםתמיד בבטחה

אז מוזמנים לפנות ואני אנסה לעזור

פניתי ראומה1
יש קהילה של חוצניקים רווקים כאן? סקרנת...מתוך סקרנות
זה סביב ישיבת מיר?
תודה, מכיר קבוצת ווצאפ שלהםמתוך סקרנות

יש להם גם קהילה פיזית?

בוודאיארץ השוקולד
תשאל בקבוצה איפה הם גרים ואיפה המניינים שלהם, לרוב זה סביב אוניברסיטאות לדעתי.
מעניין, טוב לדעתמתוך סקרנותאחרונה
תודה רבה! אם יש עוד איזה שדכנים מאזור בית שמש?Tachyon
יש בתחתית רשימת השדכנים בשרשור הנעוץלגיטימי?

כמה שדכנים ומיזמים.

כדאי להסתכל לדעתי גם על האתר SAYS.

בהצלחה

הייתי מחפש באינטרנט על JLICארץ השוקולד
ראיתי עכשיו זוג בדייטהפי

הבחורה כמעט מתעלפת מקור

והבחור מדבר על מטבע ביטקון או משו כזה..

הבנת מה אני אומר?

אחי , היא בעולמות עליונים

ביטקוייןמשה

זה באמת מקום לרחף בו.

כמה קשה לומר קר לי?בחור עצוב
בנות תמיד צודקות ובנים תמיד טיפשים וחסרי תשומת לבצדיק יסוד עלום
יותר קשה מלאכול סרטים אחר כך שהוא לא שם לב אלייךיוני.ו.

מה שבטוח.

ושאף אחד לא שם לב אלייך, ולכן את חותכת מעוד אחד ועוד אחד למרות שהייתם יכולים להיות מאוד מתאימים.

תאמיני לי תלמדי הרבה יותר על הבחור אם תחליטי להגיד שקר לך ולבחון את התגובה שלו, מאשר להחליט לבחון אם הוא שם לב שקר לך בכלל מלחתכילה.

בכלל הגישה הזאת היא פוטינציאל להיות כדור שלג מתגלגל לחיי זוגיות מתסכלים.

הוא נדרש לעבוד על עצמו לשים לב יותר לדברים שמפריעים לה בדיוק באותה מידה שהיא נדרשת לעבוד על עצמה להרחיב את תחומי הביטוי וההבעה שלה מולו.

ברור שהיא צריכה להגידהפי
לא ציפיתי שידע לבד
הצעתי לכמה בחורות את המעיל שליבחור עצוב
כולן סירבו. אולי הגיע הזמן לכבס אותו. 
נראה לי שזה בסיסי להיות רגיש למזג האווירadvfb
כדאי שיהיה תשומת לב מצידוארץ השוקולד

אבל אם היא לא יודעת לומר שקר לה זה גם בעיה.

 

ולגבי עצם המקרה, אולי גם לה היה מעניין ממש שהיא לא שמה לב לקור.

חחחח לא נראליהפי

אני צוחקת כי עכשיו שעה אני אומרת לחברה די קר לי בואי לאוטוו כבר

פתאום דוכן של תכשיטים סייל כל הדוכן

מה לא ניקח????


והיא כולה עלק קר לך

הורידה לי את החשק לא לקחתי .

סתם פשוט היה יש ים אנשים


קיצר יש משהו שמעניין לך פחות קר

אבל בדייטים לי ספציפית קפוא

ואני חופרת לבחור שקר לי!

הוא לא יכול לפספס את זה

אז תקבעו מראש במקום סגורבחור עצוב
ואי אני חושבתהפי

שהתסכול הכי גדול שלי בדייט היה שנכנסו למסעדה ואז גילנו שאנחנו בטעות בחלק החיצוני שלה אומנם מקורה אבל חיצוני היה שם קור בלתי נסבל.


שזה קטע זה יחסי  כי עם גברים קפוא לי רצח

ועם חברות שלי חם לי כל הזמן המזגן על חום דולק 

אז אפשר לעבורבחור עצוב

זו לא בושה לומר לבחור שקר לך ותשמחי לעבור.

בסוף המטרה שלו שיהיה לך הכי נוח בעולם כדי שתוכלי להביא את כל כולך לפגישה( וגם להיפך כמובן).


אני אישית הייתי שמח אם מישהו תאמר לי מה יגרום לה להרגיש טוב יותר. 

ברור שאמרתיהפי
סוף טוב הכל טוב?בחור עצוב

יש כאלו שמתפדחות לומר וסתם סובלות. 

אפשר להגיד בטל ומבוטלהפי
לא הבנתיבחור עצוב
קורה לי הרבה בשרשור הזה
אולי זה דייט בין הראשוניםמישהי נשואה

והיא עדיין התפדחה להגיד

אני מקווה שבהמשך היא תגיד שקר לה

את ההרצאות בנושא כלכלה שהיית נושא בפני😂יעל מהדרום
אשה היא לא יועץ השקעותבחור עצוב
אשה היא אכן לא יועץ השקעותאריק מהדרום
אבל אתה הולך לאחד את ההון שלך וההון שלה להון אחד.


זה נושא מספיק חשוב כדי שלפחות תהיה לכם ראיה משותפת לגבי איך נכון להשקיע.


המצב שבו צד אחד משקיע כראות עיניו בכל מיני השקעות וצד שני כלל לא מעורב זה המצב הנפוץ אבל הוא מאוד לא בריא בעיקר בעיתות משבר שבו צד אחד יקבל תרעומת על ההשקעות הגרועות שלו.


וגם איך בן אדם משקיע אומר הרבה מאוד על הנפש של בן האדם ועל איך הוא רואה את העתיד שלו ושל משפחתו.

זה לא אומר שצריך לאכול לה את הראש על זה בפגישותבחור עצוב
ולגמרי אין לי בעיה לקחת אחריות על הצד הכספי בקשר. לא כל אחד חייב לדעת לעשות הכל. 
אכן לא כל אחד חייב לדעת לעשות הכלאריק מהדרום
אבל בנושא הספציפי הזה זה מאוד חשוב לעבוד יחד כי ישנן החלטות מאוד גורליות.


אם מישהו אחד אחראי על שטיפת כלים, זריקת זבל או ספונג'ה זה לא נורא כל כך אם הפרטנר לא יהיה לו מושג בנושא.


אבל בנושאים כמו ניהול ההון המשפחתי וחינוך הילדים זה מאוד קריטי ששני ההורים יהיו אחראים ביחד.


וזאת כי שני בני הזוג מוציאים ומכניסים (בדרך כלל) ואם לשניהם יש מטרה לחסוך להון עצמי לבית או לחתונות ובר מצוות לצורך העניין לא הגיוני שאחד מבני הזוג על דעת עצמו יחליט להוציא יום אחד הכל על ביטקוין כי הוא ראה טיקטוק ששכנע אותו זה הדבר הנכון.

אתה יודע שזה בערך מה שקרה בקיבוציםמשה

השקיעו שם בכל מיני שטויות כל מיני אנשים שעבדו בגזברות. חלק קטן הצליח והתעשר (ואז הקיבוץ לא התלונן...) וחלק גדול פשטו את הרגל.

אני תוהה אם מספיק ששני הצדדיםארץ השוקולד

רואים עין בעין ביחס להוצאות וחסכונות, גם אם אחד הצדדים לא מתעסק באופן ההשקעה?

מה דעתך על זה?

המצב הנפוץאריק מהדרום
הוא שיש צד אחד מאוד מעורב בפיננסים וצד אחד לא מעורב בכלל, העובדה שזה מצב נפוץ לא אומר שזה בריא, במקרה של גירושין או מוות או נכות פתאומית שתמנע מהצד המעורב לתפקד זה יקשה מאוד, מקרים שבו צד אחד לא רק שאין לו את הקוד לחשבון בנק, אלא שבכלל לא הוריד את האפליקציה לחשבון זה יהיה ללמוד להתנהל הכל מאפס.


בשאלות הגדולות של החיים, עם מי להתחתן, כמה ילדים להביא, איפה לגור, איך לחנך את הילדים, במה לעסוק, צריכה להיות החלטה משותפת או לפחות מעורבות אחראית לדרך, גם בבניית ההון המשפחתי זו החלטה מספיק קריטית בחיים כדי לפנות לזה זמן איכות לדבר על העתיד הפיננסי שלכם.

אם תרצהאריק מהדרוםאחרונה

תוכל להשוות את זה לזוג שצד אחד מעורב בחינוך ילדים עד לשד עצמותיו והצד השני לא יודע איפה הילדים לומדים, לא מה הם לומדים, לא איזה כיתה, לא אם מישהו מציק להם בהית הספר, הוא בקושי יודע כמה ילדים יש לו ואם בכלל ומה השמות שלהם, מתי בר מצווה, לא מעניין אותו כלום בחינוך ילדים.


אז בפיננסים זה המצב הנפוץ.

ברור שמספיקברגוע
חחח גדולהפי
הרהורים בעקבות שירשורים: למי לדעתכם יש יותר סיכוי?יוני.ו.

ולמה

 

1. "לא הולך לי בדייטים/מערכות יחסים, לא מתקדם לשום מקום, למרות שאני משקיע/ה ומנסה זמן רב." >> "זאת הסיבה שהפכתי להיות פריק/ית ומוזר/ה" >> "אני מיואש/ת וכבר בקושי מנסה"

 

2. "אני פריק/ית ומוזר/ה" >> "זאת הסיבה שלא הולך לי בדייטים/מערכות יחסים, לא מתקדם לשום מקום, למרות שאני משקיע/ה ומנסה זמן רב." >> "אני מיואש/ת וכבר בקושי מנסה"
 

נגיד שאלו שני סוגי האנשים. שניהם לא אידיאלים, אבל כנראה יותר נפוצים מהסוג האידיאלי, אז תנסו להתייחס אליהם, ולא לשבור לסוג שלישי. אם תקלטו את הלך הדברים תגלו שיש הרבה פחות מקום לקטנוניות.

 

(חסכתי את הניסיון לעדן/ פוליטיקלי קורקט למינהם)

מסכים ומחזקאביעד מילוא

אבל זו התבוננות חיצונית  צריך לשבור את הסטיגמות

אתה מה זה צודקadvfb

גם בהתחלה זה עלה לי, אבל אולי זה רק עניין של ניסוח.

אם מדברים על שורש העניין אפשר למצוא בדילמה הזו עקרון שהוא אמיתי ולא חיצוני.

לא הבנתיהרמוניה

למה שיהיה הבדל אם לשניהם המסקנה השווה היא- "אני מיואש/ת וכבר בקושי מנסה" ?

לראשון יש יותר סיכויadvfb

הוא מגדיר את עצמו כנורמלי חוץ מהעובדה שהוא לא מצליח במערכות יחסים, לכן הוא יכול לבודד את חוסר ההצלחה בתחום הזוגי ולהבין שזה לא צובע את כל האישיות שלו. ככה הבטחון העצמי עולה וכך גם המסוגלות שלו לפתור את הבעיה עולה.

 

בסוג השני יש בעיה בהגדרת הזהות האישית והערך העצמי. הטיפול הוא בהכרח שורשי. 

תלוי ביחס בין כמה שהוא חושב שהוא פריק ומוזרנוגע, לא נוגעאחרונה

לבין כמה שהוא באמת

שוב נר בלי ביתאנונימיכלשהו

כל משב רוח מכבה אותו. נשארה רק פיסת שעווה חסרת צורה.

בעז"ה שנה הבאה 'נר לבי בית'חסדי הים

לפעמים רק צריך להחליף כמה אותיות בראש, כמו הדוגמה המפורסמת 'מחשבה-בשמחה'.

בעז"ה בקרוב ממש!

היום זה עדיין "זאת חנוכה" וההשפעה עדיין קיימתנפש חיה.

אפשר עדיין להתפלל ולבקש ליד החנוכיה אפילו שהיא כבויה

 

 

בע"ה

לשנה הבאה נר איש וביתו

מתוך בריאות ושמחה#

רק לומרנגמרו לי השמותאחרונה

שהתפללתי עליך לישועה שלמה ב"ה.

ניכר שאתה עובר קושי מאוד גדול, תקופה ממושכת

מקווה שאתה מוצא גם בחיים האמיתיים כתובת מיטיבה שתעזור לך ותלווה אותך דרך קושי זה

חזק ואמץ

ב"ה שתראה אור גדול במהרה ממש

"קווה אל ה'

חזק ויאמץ ליבך

וקווה אל ה'"

אולי יעניין אותך