הריני מקבל על עצמי מצוות עשה של ואהבת לרעך כמוךשאג

בס"ד יום שני י׳ בניסן התשע"ו (אחרי מסע פסח) 

((סוגריים כפולות=נוסף בכתיבה. עדיף לקרוא קודם בלי סוגריים כפולות))

 

וואו, סוף סוף אני מבין למה צריך לכוון, לפני התפילה, על זה שאני אחד מעם ישראל.

 

זה התחיל בזה שהקומונרית אמרה שיצאנו (מחוז יהודה) אלפיים, ואיזה הבדל זה לעומת מחוז דן (אם אני לא טועה), שיצאו שתים עשרה אלף.
חשבתי על זה במהלך החידון בערב, שאם אנחנו אלפיים וזה כל כך הרבה, מה זה אומר על מחוז דן?

ואז חשבתי רגע, ומה עם התנועה? איך משתלטים על עשרות אלפי חניכים במסעות בפרט? ובפעילות השוטפת של התנועה בכלל? 
פתאום הבנתי, וואלה יש אשכרה עשרות אלפי אנשים, שנמצאים באותה מסגרת אידיאליסטית שאני נמצא בה.
((ואז פתאום אני(מקווה ש) מבין את המשמעות של עם ישראל, אנחנו מיליונים(!) של בני אדם, שהם בני אברהם יצחק ויעקב. מיליוני אנשים, שלאבותיהם התגלה הקב"ה שאין לו צלם אנוש.))
אחרי החידון(הגענו למקום תשיעי) הייתה תפילת ערבית. ניסיתי לדמיין המוני אנשים מסביבי, כולם פונים לכיוון ירושלים, וכולנו אומרים את אותן אותיות אותן מילים, שמטרתם היא להתפלל. הרגשתי את כל ההרים מסביב, רועדים מקולות של עשרות אלפי אנשים, שמשבחים, מבקשים ומודים לבורא עולם.
(( איזו אמונה זו שאנחנו הולכים ומתפללים, את אותה התפילה, בזמנים קבועים, עם חוקים לא כל כך ברורים (אפשר להגיד אפילו נוקשים), ולמה ? כי אנחנו מאמינים להורים שלנו, שסיפרו לנו סיפור שעובר במשפחה, שנה שנה, דור דור, מאה מאה, אלף אלף, במשך יותר משלושת אלפים ! שנים !! סיפור על הר שומם, באמצע המדבר, שעליו נגלה לנו האל הגדול הגיבור והנורא אל עליון קונה שמים וארץ, ומסר לנו את התורה, את דרך החיים שלנו, התורה שבזכותה (ובגללה) אנחנו היחידים שקיימים כעם אלפי שנים! עם התקופות הטובות, וגם ואולי אפילו בזכות השעות הקשות.
זה פשוט בלתי נתפס, שלמרות שהגענו לכל מקום (כמעט) בעולם, וגורשנו ממקומות רבים (=כמעט תמיד מלווה במוות), והתנכלו לנו ועשו בנו פרעות ונרצחו (על קידוש השם), עשרות מיליונים מעמנו! ועברנו שואה איומה, שבה מתו עוד כשישה מיליונים מעמנו (מתוך כעשרה מיליון באירופה), בכל זאת שלוש שנים אחרי חזרנו לא רק להיות עם, אלא לתפקד כעם עם ריבונות עצמית, על אותה הארץ שאבות אבותינו שלטו בה לפני אלפי שנים, ובמשך אלפי שנים אבותינו רצו לחזור ולהקים שוב מדינה, אנחנו הבנים חזרנו והקמנו מדינה!!!))
זו הייתה אחת מתפילות ערבית הכי טובות שהיו לי אי פעם.

אחרי ערבית חשבתי, וואלה רק בשביל זה היה כדאי לבוא, ואז הגיע היום השני. אחרי ההליכה (הדי משעממת) הגענו למפקד שהיה מול הר גריזים והר עיבל, אחרי המפקד הייתה תפילת מנחה, ואם בתפילת ערבית ניסיתי לדמיין עשרות אלפי אנשים, במנחה ניסיתי לראות מיליוני אנשים שמתפרסים על כל ההרים מסביב(קשה לראות אותם רק על שני הרים), ולהבין שככה כנראה היו אבות אבותינו בברית הברכות והקללות. 
לדמיין את האמן בסוף כל ברכה (בשמונה עשרה ובזמנם), וואו הרגיש מדהים.

 

הייתי חייב להוסיף בתפילה בקשה\רצון ואני אסיים איתה:
ה׳ תתגלה אלינו!

((כי אין פיסבוק

ה מתגלה אלינו דרך קבע בחיינו...

אנחנו רק צריכים להתגלות אליוחצי חיוך

יכול להיותשאג

רק שההבדל הוא שאני לא יודע איך להתגלות אליו (אם אתה/מישהו יודע אני אשמח מאוד אם תגיד)

והוא כן יודע איך להתגלות אלינו 

סלח לי על הביאוסעיאית"י

לא קראתי הכל רק את ההתחלה והבנתי שאת כאילו אומר תודה ומעריך את התנועה האידאלסטית הזאת

.

 

 

אתה אומר על זה שבמחוז דן התפללו ערבית אחרי החידון והם היו אלפים  

אז בוא אני יספר לך משהו מתוך כל מי שהיו בחידון נשארו שלושים איש להתפלל ערבית 

 

ועוד משהו שלא נראלי קשור תדע לך שבני עקיבא היא לא תנועה כזאת אידיאליסטית (אולי כל האלה שעומדים בראשה ) בפועל הם ממש לא .. אני לא יפרט זה לשון הרע אבל דברים שהולכים שם זה זווועה !! 

לא כתבתי על התנועה אלא על הכמויותשאגאחרונה
לגבי האידיאלים לא התכוונתי בפעול אלא ברעיון שאיתו מי שחבר בתנועה מזדהה

ודבר אחרון תודה על התגובה
מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירותאחרונה

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילהאחרונה
מדהים!
שלוםטאטע מלך העולם

יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.

 

ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?

רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...

 

תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!

זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini

אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.


כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.

האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?


האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?

או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?


העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.

מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה?  (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)


אולי  לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי? 

אמממטאטע מלך העולם

זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...

אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם

הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...

בד"כ זה כן סותריהודי חסידי

אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?

 

לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.

אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך. 
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם

זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...

אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...

 

עכשיו מבינים קצת יותר??

כן...יהודי חסידי

אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...

 

חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך. 

וואי תודה!טאטע מלך העולם

אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??

ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה

אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...

כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...

 

בקיצור מורכב ביותר...

בדידותהרשפון הנודד

למה אפשר לחוש בדידות ברמה כמעט משתקת והאם זה אמיתי ומה אפשר לעשות עם זה?

לכן לנוער יש תנועות נוער. מפגשים, פעילויותפ.א.
כן אבל זה מרגיש לי קצת בריחה משום מההרשפון הנודד
בריחה? אשמח שתסבירפ.א.

אתה מרגיש בדידות כי אין לך חברים? מה עם חברים לכיתה בלימודים?

אתה לא חבר בתנועת נוער? 

זה לא זההרשפון הנודדאחרונה

זה הנקודה יש לי חברים אבל אני לא רוצה לבנות את הקשר שלי רק בשביל להרגיש שיש לי חברים ואני לא בודד...(מוזמן להסתכל בשרשור החדש על ללכת לסניף מעורב שאתה לא כל כך מאמין בזה אבל צריך בסוף חברה..)

...הרמוניה

א- אדם בסופו של דבר מול עצמו גם כשהוא עם חברים וגם כשהוא לבד... האם אתה מהווה חברה טובה לעצמך? 

מעניין לך עם עצמך? האם אתה חבר טוב לעצמך (רגשית)?

תכנס פנימה. בכל אחד יש עושר פנימי וזה תענוג לגלות אותו.

ב- נסה לשים לב לזה שאתה אף פעם לא באמת לבד, תמיד מושגח בידי מישהו שאוהב אותך אהבת עולם...

אולי יעניין אותך