עוד סקר לכבוד החג..גםגם

 גם לבנים וגם לבנות..

מה השלב הכי מפדח בחתונה?

בנות אתם רוצות לבוא למעגל של הבנים?

 

הכלקוד אבל פתוח
לא רוצה להתחתן!!!!! אני כן רוצה להיות נשוי, אבל כל הטקס הזה, שאני מסמר הערב ובמרכז העניינים ממש מביך.
לא רוצה את זה!!!!!
-סוף פריקה-
וחוץ מכל הטררם מסביב. חופה היית רוצה?כמעין הנובע
לאקוד אבל פתוח
החופה זה החלק הכי מפדח.... זה הרגע שבו כולם מסתכלים על החתן, מלחיץ... פעם עליתי לתורה במניין ברכבת, בקושי 12 אנשים, ועדייהן היה לי בלאקאוט של הברכות....
תתחתן ברבנותנורופן.
הלוואי ואישי לעתיד יסכים לזה
נתרום את כל הסכף לזוג אחר שאין להם את הכסף וסלמתק.
יש עניין דתי לעשות סעודה גדולה...טהר ליבנו

שלא לומר מצווה

זה ממש לא סותר..נורופן.
אפשר לעשות כמה סעודות שרוצים בלי כל הבלגן הזה
בדיוק הזכרתם לי וורט יפה (וורט חד משמע..)אמבא
מספרים על ר' לוי יצחק מברדישטוב שהיה מגיע לסעודות מצווה, רק בתנאי שהם מלאים כל טוב וירוכים בצורה חגיגית..

יום אחד תפס תלמיד אומץ, ושאל את הרב לפשר הדבר, וענה לו ר' יצחק: בעולמות העליונים מגיע השטן ומתחיל לקטרג על זה שעם ישראל כמו שמקיים מצוות אז הוא גם חוטא, ואז אני בא ואומר לו נכון שלפעמים חוטאים, אבל עושים בסתר לעומת זאת שמקיימים מצווה כולם שמחים מהעניין ואפילו סתכל איזה סעודות מפוארות הם עושים...
יפה מאוד!!ציון חמדתי
וואו זה מדהים בעיניי ^^binbin
^^^מסיבות אחרות קצת.. אבלתרחיב לבי

תכל'ס, מניח שבשבילה נעשה אירוע...

נעשה הכל בשבילה, רק שתגיע

 

גם לי ממש מוזר להיות במרכז העניינים,

ואחר מחשבות הגעתי לשתי תובנות:

 

א. זאת לא השמחה שלך, ואפילו לא שלכם, בלבד.

זאת השמחה של כלל ישראל,

שנבנית חרבה, שנצח ישראל ממשיך.

אתה לא מסמר הערב, זה כלל ישראל...

 

ב. חתונה זאת ההזדמנות שלך לגמול חסד.

כ"כ הרבה אנשים מסכנים יש סביבנו,

החולה, זה שעבר משבר וכו'.

יש יום אחד בחיים שיש לנו הזדמנות לשים אותם במרכז, ולשמח אותם.

אין לתאר ואין לשער מה כחו של בית שנבנה מתוך חסד,

ובע"ה ימשיך חסדים גדולים מתוך הבית חוצה

כנל..השאלה.
אני גם חששתי מזה....ועבר בשלום ב"ה, ואפילו נהניתי מהחתונהיעל מהדרום
וואי וואי עשיתם לי סקרקורת שמן פשתן


יפה.arixon
יוני
(תאמת, כמה זמן חשבת על זה?)
שמן פשתן

כמה זמן שלוקח לי לחשוב.  לא הבנתי.

אפשר להסתכל על זה אחרתעושה שלום

זה לילה של פעם בחיים(בעז"ה..), זו ההזדמנות שלך לבטא את האושר עם כל המכרים והחברים, לרקוד עם כל הכוח, להשתגע משמחה, מה לא..  אולי קצת מביך להיות מסמר האירוע(תלוי אופי) אבל תחשוב שכולם באו לכבודך! לשמח אותך!

 

מה גם שתוכל לראות את זה כלילה שארגנת לכבוד הכלה המהוללה ותעשה הכל כדי לשמח אותה..

אממ...תרחיב לבי

@צריך עיון - בכבוד...

כדברי הגשש: לא המשיח, המשגיח..!!תרחיב לבי


הריקודיםארוון
אני לא יודעת לרקוד..


אם אתחתן... בונה על חתונת שישי...
חולה על האלה.. לבב
ובגלל שהיא אמרה "אם" זה יגרום לה פחות להתחתן?!
מחשבה יוצרת מציאות אורה2x
ואת חושבת שברגע שהיא תתחיל להגיד כשאנילבב
אתחתן זה יגרום לזה שהיא תתחתן יותר מהר יחסית לאם היא תגיד "אם"??
לא, היא לאה-מיוחד

מתי שהיא תדע! שזה "כש" ולא "אם" אז היא תתחתן מהר יחסית

יחסית לבב
תכלס,איאפשר לבדוק את זה.. אבל מכירה סיפורים של כאלו שלא האמינו ובכל זאת זה קרה. וגם להיפך
אז מה?את פניך אבקש
תרקדי כאילו אף אחד לא רואה אותך.
זו החתונה שלך, זו השמחה שלך....
תתאמני בבית שימי להקות חתונה ותרקדי.

טוב נו גם חתונת שישי זה בסדר...
האמת שגם להיות במרכז תשומת הלב זה מפדחארוון
ככה שאם אתחתן האופציה המועדפת זה בכלל בלי מסיבה מסביב... אם אין ברירה אז ביום שישי...

חחחח ומה להתאמן? אין לי קורדינציה ואני נוטה להיתקע בשאר הרוקדות...
חחחחח על זה להתאמן את פניך אבקש
את לא רוקדת ואלס או סלואו... ריקודים מעגליים כאלה.. לקפוץ, לשמח, להשתולל....
האמת שמזמן לא הייתי בחתונה עם ריקודי מעגלארוון
וכמו שכתבתי למטה כשהציעו לי סלואו כמעט נחנקתי...
בחתונות שהייתי בהם הריקודים דיי חופשיים, כל אחד עם תנועותיו המוזרות להחריד...(כולל הכלה)...

אבל מעגלים זה בכלל, תמיד נתקעת במי שלידיי...
חייבת להכיר אותך.השאלה.
אז תצטרפי לתנועות המוזרות. לא ישימו לבאת פניך אבקש
אני דיי בטוחה שהם לקחו משהוארוון
באחת החתונות האחרונות הם רקדו כ״כ בסטלה, שבדיעבד גיליתי שאכן עברו שם חומרים לא חוקיים במיוחד

וחוצמזה התירוץ המושלם ״אני לא רוקדת מעורב״, למרות שבניגוד למה שהדוסים חושבים כן נוצר פינה שבה רוקדות בעיקר חברות / בנות/ סתם סינגליות...
במקום סקר יצא פה דיון הלכתי.. לא לכך היית כוונתי...גםגם


הקטע שמביאים את הכלה לחופהשפתותנו שבח

בעד לעשות הסבה.

שבנות יביאו אותה.

בתהלוכה של מלכות ושמחה.

ראיתי את זה פעם קורה וזה היה נאה.

לא יודע עד כמה היא שמחה שעדת מקפצים קופצים לפניה.

ולא חברותיה משחר נערותה.
 

הרבה יותר נעים לרקוד לפני הכלה

 

כשהחתן לצידה.


 

וזה לא בעיה שיראו אותן רוקדות?את פניך אבקש
אני בטוחה שהיא שמחה כי האיש שלה איתה, והיא יודעת חברות שלה גם איתה ואם לא קרוב אז אוטוטו הן ירקדו איתה ברחבה.....
גם אני חששתי מלהיות במרכז...וב"ה היה בסדר גמוריעל מהדרום
אצלי זה יותר קיצוניארוון
אני לדג׳ כועסת שמסתכלים עלי ונעדרת מכל אירוע שבו יש חשש שאקבל תשומת לב..

ככה שאם רוצים לצער אותי ולגרום לי לחרדה זאת הדרך המושלמת..
אז ב"ה שאני לא ככה...זה קשהיעל מהדרום
לק"י

לא שאני אוהבת להיות במרכז, ומתפדחת לדבר מול קבוצה, אבל לא ברמה שאת מתארת.
דווקא ביכולת שלי לדבר/ לנאום מול קבוצה אני ידועה...ארוון
גם לשחק זה בסדר.
אל תדאגימעריצה של אבא

ירקידו אותך או שתבקשי מאיזו חברה לפני החתונה שאת רוצה לשבת הרבה בזמן הריקודים ,שתביא לך כיסא

וירקדו בשבילך;)

הייתה לי חברה באולפנה שממש לא אהבה לרקוד בהרקדות וכאלה,היא הייתה בורחת כשהיו גוררים אותה לרקוד..

תמיד היא אמרה "מה אני אעשה בחתונה שלי?" הייתה לחוצה מהעניין..בסוף היא רקדה יפה מאד בחתונה שלה ב"ה לא הבנתי ממה התפדחה כל השנים חח

אכן. בחתונה זה אחרת. גם אני לא הייתי אוהבת לרקוד פעםאת פניך אבקש
והייתי חושבת שאני רוקדת גרוע.. אבל כשהתחילו החתונות של החברות מהשירות, הרגשתי יותר בטוחה ויותר טוב והכי רוצה לשמח ולשמוח ומחכה כבר לחתונה הבאה בע"ה...
אני מרגישה בטוחה אחרי גלונים של אלכוהולארוון
ובגלל שתכל׳ס זה מגעיל ומסריח(ומשמין) אז מעדיפה לוותר...

בחתונה האחרונה הבוסית ניסתה לגרום לי לשתות כדי שאלך לרקוד...
חתונה לפני ברגעי הסלואו איזה מישהו הזוי ניגש והציע לרקוד מול כל השולחן... פאדיחות על!(אני: אני לא יודעת לרקוד..)
אם אתה שואל על קטע ספציפי בחתונה שמפדח..מעריצה של אבא

דווקא חשבתי על זה לא מזמן שיש את הקטע הזה שהכלה יושבת בכיסא כלה והחתן מגיע לכסות אותה בהינומה..

קיצר לא יודעת תמיד זה נראה כמו רגע כזה פרטי ואישי כזה שמסתכלים אחד בעיניים של השניה

 ..ונראה לי שאני ממש ממש אתרגש ואולי גם אבכה (מתוך שמחה והתרגשות כמובן)וזה נראה לי יהיה קצת מביך ליד כולם..אבל בקטנה,העיקר שכבר יגיע הרגע הזה בעז"ה!!!

ודווקא בקטע של הריקודים וכל השאר אין לי בעיה ואני לא מתביישת ב"ה..

אז כולם יבכו יחד איתךאת פניך אבקש
אמנם זה רגע פרטי ומרגש, לי קשה שלא להסתכל משתדלת לאחרונה שלא...
ואם אבכה, בוודאות מישהו נוסף יבכה. וזה ירגש גם כי נגעתי בלב של מישהו.. כי הם מתרגשים ושמחים יחד איתי.


בע"ה לא חושבת שיהיה משהו שארגיש לא בנוח. אם כי היו פעמים שחשבתי שאם אתחתן עם אשכנזי אז אני צריכה לחשוב מה לעשות עם הסיבובים מסביב לחתן..........
הכיסא כלהיטבתה
כשהחתן בא לכסות וכולם מסתכלים כמו קופים
(גם אני חטאתי בזה )
לא יודעת זה נראה לי רגע מאוד אישי ופאדיחות שכולם מסתכלים...
אבל אולי דווקאריבוזום

מכיוון שזה רגע כל-כך אישי, פשוט שוכחים את כל מי שמסביב (כולל להתפדח מהם)?

^^ציון חמדתי
אמרתי את זה לחברה שהתחתנה ומאוד לא רצתה שכולם הסתכלו כי זה רגע פרטי וזה..
אז אמרתי לה
א. שעצם זה שהחתן בא לכסות אותה בפומבי ולא בחדרי חדרים- אומר שכנראה יש איזושהי מעלה גדולה בכל הקהל מסביב ושכל עמ"י שותף ברגע הגדול הזה!!
וב. שהיא תשכח מהכל כשהיא תראה אותו
וזה מה שקרה, היא בכלל לא שמה לב למי שסביבה
לגמריייטבתה
נראה לי מרוב התרגשות לא שמים לב לאף אחד
במבט מהצד זה נראה מפדח אבל לכלה... נראה לי שבזמני אהיה כל כך בעננים שלא אשים לב לאף אחד
שמתי לב להרבה חתנים שבכיסא כלה עושים פאדיחות..רחפת..

קשה להם להפנות גב לכלה כנראה. ואין להם מושג איך להסתובב כי הם מוקפים נשים חושף שיניים 

 

בתור כלה נמוכה לעתיד,  מדאיג אותי הקטע שהכלה רוקדת וכולן מתנפלות עליה... שלא ידרכו עליי.. 

או יותר גרוע, השמלה תקרע!

אז גם אני חושבת שהקטע שהחתן מגיע לכלה..dora
לא זוכרת שלב מפדח בחתונה....יעל מהדרום
לק"י

ואצלינו לא הגעתי לצד של הבנים.
(השאלה אם הייתי מתפדחת, או שבתוך כל החתונה והרצון להיות עם החתן- זה היה בסדר....)
^^^^^^ אצלנו הוא בא לבנות.קחו עמכם דברים
איכס..תרחיב לבי

הייתי חייב למחות.

 

זה ממש פריצות,

וחבל שזה הגיע גם לבחורי ישיבות...

 

- סוף פריקה -

וואו בנחתנסיכה בגרביים

בד"כ הבנות מפסיקות לרקוד.

זה לא כל כך נורא.

 

ואעפ"כ...תרחיב לבי

כשעוד הייתי שמיניסט, ראש ישיבת הסדר* נסה לשכנע אותי לבוא אליו.

אחד הנימוקים (ציטוט): אצלנו לא תראה דברים כמו שהחתן מגיע לכלה,

כמו שיש בישיבות מסויימות...

 

זה מגעיל כל אדם שיש לו קצת ריח של תורה ויראת שמים,

וכשראיתי אדם המכונה 'רב' שעשה כך - ירד לי ממנו מאוד,

ורק אח"כ הבנתי כמה אין לו יראת שמים וריח של תורה...

 

 

 

* כלומר, זו לא סריטה של הר-המורניקים-סגורים-חשוכים-הזויים-ניאו-פנאטים

חוץ מרגשות הגועל שלך (שמשום מה החלטת להפנות אותםלשם שבו ואחלמה

בפומבי לאחד הנוכחים בפורום, דבר מגעיל לכשעצמו)

יש לך הסבר מילולי מה הבעיה בזה? 

צניעותתרחיב לבי

לא תמצא על זה סעיף בשו"ע, ולא בפוסקים,

אבל התורה אמרה 'קדושים תהיו'.

אולי אפשר להכניס את הנמוקי יוסף בסוף חזקת הבתים,

על המעשה ברבי בנאה, שנפסק באה"ע כא בהג"ה...

[אלה דברים של צניעות, מי שרוצה שיבדוק בעצמו בפנים].

 

פעם שמעתי מרב חשוב שאין בשו"ע סעיף על תנועת נוער מעורבת,

כי אף פוסק לא העלה על על דעתו שמישהו יתיר דבר הזוי כ"כ...

 

ו@קחו עמכם דברים - מקווה שהבנת שזה לא אישי,

זה כלפי תופעה שלא נראה לי מישהו יוצא נגדה מספיק.

אם נפגעת - סליחה..

יפה לך שהחלטת איזה ריח יש לי ולבעלי,קחו עמכם דברים
וגם החלטת מראש שאנחנו מזרם מסוים ושכל הבנות רקדו סביבנו.
טעית בכל ההנחות שלך.
חג שמח.
אז לא עליכם דברתי...תרחיב לבי

מצטער, שוב..

 

חג שמח!

אה, ושהשולחן ערוך כתב שאסור לעבוד ע"זטהר ליבנו
זה גם כי הוא חשש שיום יבוא ויתירו?
נו באמת..תרחיב לבי

לזה יש מקור בתורה ובש"ס ולזה לא...

 

זה חילוק שציפיתי מבייניש כמוך לרדת אליו...

אז אם לזה מקור בתורה או בש"סטהר ליבנו

(ע"פ טענתך לפחות, אני לא משוכנע שזה נכון....) אז אולי זה לא אסור?

לאיש אסור לראות אשה רוקדת אם היא לא אשתומוטי113

השאלה האם התכוונת לזה או להפוך - שאשה תכנס לאיפה שהגברים.

שהאישה תכנס לגברים...גםגם


ואז כולם רואים אותה רוקדת...?תרחיב לבי

עזבו, זה מגעיל, זה לא צנוע,

ואף אחד שפוי ויר"ש לא עושה את זה...

 

לא יודע אם יש רב שעומד מאחורי התופעה המגונה הזאת,

ואם כן, הוא עם הארץ

(ולא איכפת לי שהוא למד יותר ויותר מבוגר,

אין ספק שהוא לא שימש ת"ח גדולים,

וקרא ושנה ולא שימש - עם הארץ)

כדאי לבוא פתוח לשמועמוטי113

אחרת גם לא תשמע, לא על רב ולא על מתיר ולא כלום. 

חוץ מזה, לא, לא רואים אותה רוקדת. בדרך כלל היא יושבת יחד עם החתן ואז החברים של החתן רוקדים מולם. זה הכל. אתה מגזים לגמרי.

כן, אבל לא על זה דברתי...תרחיב לבי

אם היא סתם באה ויושבת, מילא,

ממש לא תשמע אותי יוצא נגד זה,

למרות שמסתמא יש כלות שזה לא נוח להן...

 

יש מצווה לרקד לפני הכלה,

ויש אפילו רעבעס שעושים מצווה טאנצ,

ואפילו עליהם לא דברתי עכשיו...

 

דברתי על תופעה שהחתן רוקד עם אשתו בציבור.

מול גברים זה בטוח פרוץ, וגם מול נשים זה לא ראוי.

ברור על זה מסכימיםמוטי113

אני כנראה לא מספיק מכיר אבל רוב הרבנים לא יתירו דבר כזה. 

גם אם יש מקור הלכתי שמתיר - מן הסתם הוא יהיה דעת מיעוט.. 

 

אז זה נפוץ, מדי, גם אצל ביינישיםתרחיב לבי

לך זה ברור, כי אתה בנאדם נורמלי, וטוב שכך.

יש כ"כ הרבה אנשים שהחזקתי מהם דוסים,

ולא מבינים שזה חולה...

אני אתךמוטי113

לא מכיר את ממדי התופעה כי אני צעיר במרחב הביינישי או כי היא קטנה יחסית.

היא דיברה על זה שהחתן רוקד מול הנשיםלשם שבו ואחלמה


זה נשמע לי מותר כמו לחבק את אשתך מול נשים. וזה לא...תרחיב לבי


אסור לאדם להראות ביטוי חיבה לאשתו ברביםמעוז אסתר לנצח


מי דיבר על ריקוד בכלל??? הכלה לא נוהגת לפזז בעזרת גבריםיעל מהדרום
^^ בהרבה חתונות של דוסים ממש ראיתיציון חמדתי
שהחתן והכלה יושבים על כסאות והחברים רוקדים ומשמחים. אני אישית לא רוצה להכנס לגברים בחתונה שלי אבל לא רואה בזה בעיה...
לא במדרגה שלנו היום אבל...conet
הגמרא מספרת על רב אחד שהיה מקים את הכלה על כתפיו כדי לשמח אותה...

דבר שני מגעיל זה בטוח לא.
(אנחנו לא רקדנו יחד באף צד כי זה לא נוח או לא צנוע אבל לקרוא לזה מגעיל זה ממש לא שם)
יש מדרש המובא בטור על אישה שרקדה בפני חתן וכלהארץ השוקולד
המדרש מספר (מובא בטור אבן העזר סימן סה) אודות איזבל שהייתה רוקדת בפני החתן והכלה.
הטור לא טרח לציין שאסור לחתן לראות אשה רוקדת בפניהם, אז יש מקור חז"לי המתיר לכאורה...
לא מכיר מספיק את ההלכהמוטי113

רק יודע שבהרבה חתונות (של בני ישיבות רציניים בחברת רבנים ותלמידים, לא חפיפניקים) הכלה נכנסת בשלב מסוים לשבת עם החתן (לא לרקוד, לשבת) ככה שנראה לומר שזה מותר למרות ששווה לעיין בפנים... 

נא לא לכתוב דברים אסורים כשזה לא ברורארץ השוקולד
ערב טוב

מחילה על התקיפות, אבל אני נאלץ להגיב, כי אנשים פה אומרים דברים בלי בדיקה מרובה.

ראשית, לגבי ריקוד מעורב ממש בו מחזיקים ידיים ורוקדים יחד, מוזמנים לעיין בשו"ת בני בנים של הרב יהודה הרצל הנקין שליט"א חלק ד (לא זוכר תשובה, הספר כרגע לא לידי) ביחס לריקודים מעורבים, שם הוא מצטט ראשונים רבים שהתירו. לדוגמא, יש תקנה של רבני פדובה בו התירו לגברים לרקוד יחד עם פנויות תמיד, אבל אסרו לגברים לרקוד יחד עם נשואות מלבד בפורים שאז מותר גם עם נשואות.

שנית, לגבי ריקודים במעגלים נפרדים ללא מחיצה, השמירת שבת כהלכתה (חלק א, פרק יז סעיף מב בהערה קו) אוסר רק לרקוד במעגל משותף ולא מחייב מחיצה.
*אגב, אם בריקודים עסקינן, השמירת שבת כהלכתה אוסר שם לרקוד ולמחוא כפיים בשבת, אבל זה לא אומץ בעולם הישיבות...

אז אנא, לפני שמוציאים לעז, תבדקו אולי יש פוסקים שניתן לסמוך עליהם.
הוא שו"ת מאד מיקל. לא יודע אם אפשר לסמוך עליולעד חיה בלבבנו


דברתי על קונצנזוסמוטי113

אני חושב שאפשר לראות מהאופי של הדיון שהוא לא התפלפלות בהלכה ומציאת דעה מתירה. 

אפשר לחפש, אבל אני חושב שהקונצנזוס כיום לא יתיר דבר כזה.

אמנם זה לא הקונצנזוס, אבל זה לא אומר שיש איסור מוחלטארץ השוקולד
בוקר טוב

זה נכון, הקונצנזוס כיום הוא לאסור, אבל אי אפשר לקרוא למי שחורג מהקונצנזוס ויש לו על מי לסמוך עם הארץ...

מוטי גולדה, בקשר להערתך שהוא שו"ת מיקל, זה שמישהו מקל לא אומר שלא ניתן לסמוך עליו. הרב ליאור והרב רבינוביץ' מקלים גדולים במגוון תחומים, אז אי אפשר לסמוך עליהם?
יש להוסיף שהבאתי את השש"כ שאינו ידוע מגדולי המקלים.
רק אציין שהבאתי אותו בעיקר בתור מראה מקומות...

חג שמח
יש סעיף דומה ברמ"א בהלכות מילה שאשה לא תהיה "סנדק" כי זהלעד חיה בלבבנו

פריצות לאשה להיות בין הגברים.   דון מיניה ואוקי באתרי

לא אמרתי שמותר לכולי עלמא, אלא שיש על מי לסמוךארץ השוקולד
אבל אם כבר אתה דן מסנדקית, הרבשפרבר במנהגי ישראל א ביחס למנהג הסנדק, מביא שהמנהג באשכנז בתקופת הראשונים היה שהאמא היא הסנדקית.
אני פשוט מציעה לדייקנסיכה בגרביים

לא מתאים שבחור דתי יגיע לעזרת נשים ויראה בנות רוקדות, או לחילופין שהכלה תרקוד בעזרת גברים.

 

אבל למה לומר שזה מסריח שהבחור מגיע לכלה? אם הם באים והבנות מפסיקות לרקוד (הרי בנות דוסות לרוב לא רוקדות מול בנים, גם אם זה רק אחד והוא חתן)?

או שזה לא טוב שהבחורה מגיעה לבנים, אם בסה"כ היא יושבת? אצלי נגיד חששתי מאוד שלא יהיו לי הרבה חברות שירקדו איתי ולכן בעלי מאוד רצה לשמח אותי וכשהגעתי לעזרת גברים הוא רקד לפני. (כמובן לא רקדתי.)

 

אין לי בעיה עם אמירה גורפת שגבר לא יראה אישה רוקדת. זו הלכה שאני חושבת הרבה פה הולכים לפיה.

אבל סתם לזרוק מה שאמרת באופן לא מדויק, ועוד בצורה כל כך חדה, זה לא נכון בעיניי.

לא יודע מה דעתי על חתן שמגיע לכלה והם יושביםתרחיב לבי

לא מכיר את זה, לא רגיל לזה, לא ראיתי את זה.

מילא הגברים יש להם עניין לפני כלה, אין מציאות הפוכה...

 

ריקוד זוגי הוא סוג של הבעת חיבה, שאסורה בפרהסיא. זהו.

[נעזוב את הבעיה שהרבה דוסים לא יודעים שגם זה אסור,

וזה דין שמופיע ברמ"א שמקורו בגמ'... עד כאן...]

הבעת חיבה בחתונהנסיכה בגרביים

אני לא פוסקת לכל הציבור!

אבל!

 

בעלי שאל רב לפני החתונה, והרב אמר שבחתונה מותר להראות חיבה ברבים!

כמובן גם אז יש גבולות, וזה צריך להיות בצניעות.

אבל בד"כ לא אלך עם בעלי ברחוב יד ביד, ובחתונה הרב אמר שמותר!! בפירוש. לא בדיעבד. לא להקל בשביל מי שגם ככה לא יקפיד. לכתחילא.

 

נראלי שגם ריקוד זה בסדר, אבל את זה הוא לא שאל רב.

 

סתם משהו שאולי לא הכרת.

לתת יד זה לא להראות חיבה, יש לחלק..תרחיב לבי

מנהג ירושלים לתת יד עד חדר הייחוד,

מסיבות מאוד מסוימות שלא אפרט.

ביציאה מחוץ לחדר הייחוד - אין היתר...

 

לפי שאני מדמין - נעשה מעשה?!",

צריך מאוד להיזהר בדימוי מילתא למילתא,

וקשה לי להאמין שכוונת הרב להתיר ריקוד...

 

מעבר לזה!נסיכה בגרביים

הוא התיר לתת יד בכל מהלך החתונה! לא רק עד החדר ייחוד.

גם אני הופתעתי, אך כך הוא פסק לנו. אז אל תגיד "אין היתר". עובדה.

ויש בזה הגיון.

קושיא...תרחיב לבי

לי אמרו אחרת,

ונפ"מ לצילומים וכו'...

 

לא יודע מה לומר על הרב, אבל צ"ע...

בלי מקור קשה לומר את זה...

וואי יש לי חברה שהצטלמו בלי לגעתנסיכה בגרביים

נראה חופת נידה. (ולא היה. היא חברה טובה, זה היה מסיבות הלכתיות.)

 

פשוט הודיתי לה' שהרב של בעלי לא פסק ככה. הייתי ממש מתבאסת...

אנחנו עובדים אחרת...תרחיב לבי

את שואלת את הרב ועושה מה שהוא אומר לך.

אשריך! כך את צריכה לעשות...

 

אני בחור ישיבה.

יש לי את הפריבילגיה, וממילא את החובה, ללמוד,

ולנסות להבין בעצמי מה ההלכה.

כשאני מבין משהו מקל מהמקובל אני שואל אם הבנתי נכון...

 

לכן לא כ"כ מטריד אותי מה אמר רב זה או אחר.

יש גמרא, יש ראשונים, יש שו"ע ויש נושאי כלים.

כל מה שאמרתי כאן מבוסס עליהם,

כשמהמקור היחיד שיש להתיר אפשר להתיר כמעט הכל,

חוץ מגילוי עריות ממש...

עד כאן דבריי בסוגיא להיום בל"נ בפורום הזה,

יש לי יותר מדי הכנות לפסח...

מותר לתת יד גם ברחובלשם שבו ואחלמה


אז לא... ע' בשו"ע שם, וכך מקובל להורותתרחיב לבי

הרב טל מתיר?! תמהני...

מה זה שם? איפה?לשם שבו ואחלמה


אה"ע כא, ג ברמ"א, בשם נמו"י. אז הוא לא התיר...?תרחיב לבי


אין לי בבית, בע"ה אבדוק בהזדמנותלשם שבו ואחלמה


עיינתי שם וזה סעיף המתיר הסתכלות בפנויה לשם נישואין, לא קשורלשם שבו ואחלמה

לנידון

טוב, ציטוט, למתקשיםתרחיב לבי

יֵשׁ אוֹמְרִים דְּאֵין לִנְהֹג אֲפִלּוּ עִם אִשְׁתּוֹ בִּדְבָרִים שֶׁל חִבָּה, כְּגוֹן (י) לְעַיֵּן בְּרֵישֵׁהּ אִם יֵשׁ לוֹ כִּנִּים, בִּפְנֵי אֲחֵרִים (נ''י פֶּרֶק חֶזְקַת הַבָּתִּים).

 

דבר שמובא ברמ"א, ומוסכם בנושאי הכלים בלי חולק הוא ההלכה.

דעות אחרות בראשונים וכו' לא מעניינות,

כי עם ישראל לא הלך ככה,

וההלכה היא מה שעשה עם ישראל.

[היו שחלקו על זה. בד"כ מכנים אותם קונסרבטיבים. זה הרציונל מאחורי 'חכמת ישראל']

להערתו של ר' @ארץ השוקולד.

 

למה זה יש אומרים - צריך ללמוד את כללי השו"ע והרמ"א,

שכשמביאים דבר שמופיע בשם ראשון אחד בלי חולק הם אומרים י"א,

עד מה שזכור לי ששמעתי מ(מתבייש לכתוב מו"ר) הרה"ג אשר וייס שליט"א

אבל ברור שיש לזה גבול מסויים, הרי גם ללכת ליד אשתו יש בזהלשם שבו ואחלמה

חיבה מסויימת. 

מן הסתם הכוונה לדברים שעלולים להביא את הרואה לידי הירהור,

אחרת מניין לו לגזור גזרה חדשה?

זאת ועוד, עדיין לא כתבת לי איפה בדיוק זה מובא ברמ"א. 

זאת ועוד, אכן הגישה שלך לגבי "חכמת ישראל" היא המקובלת כיום

אבל יש פוסקים גדולים ועצומים שלא מסכימים איתה

ואם הרב אשר וייס היה שומע שאתה נוהג ולקרוא להם קונסרבטיבים

גם הוא היה מתבייש שתכתוב עליו מו"ר. 

כמה דברים...תרחיב לבי

לגבי הגבול, צודק.

[חסידות גור שמה גם את ההליכה יחד שם,

אבל לא כך מקובל (אפילו אצל הליטאים, ואולי גם שאר חסידים).]

ידוע לי שהגר"א שפירא שם את נתינת יד בחלק האסור,

וכמוהו גם הרב הבר ב'קדושים תהיו', וכך נראה פשוט מסברה.

לא יודע מה איתך, כשזוג הולך ככה זה נראה לי מביא הרהור...

 

זה ברמ"א באבן העזר כא, ג, בסופה.

כתבתי את זה למעלה, וההג"ה לא עברה מקום מאז...

כאמור, הוא מתבסס על נימוקי יוסף, שדבריו מוסבים על גמ',

שנמצאת בסוף פרק חזקת הבתים (בבא בתרא נח.).

 

לא אמרתי שהם קונסרבטיבים, אמרתי שכך מקובל,

אני לא נמצא בסוגיא, ויודע שיש כמה שהם ת"ח,

למרות שהם מאוד שנויים במחלוקת, בגלל השתתפותם במפעל זה.

בכל אופן, ודאי שלא כך המיינסטרים בפסיקה ההלכתית.

 

אכן היה מתבייש ר' אשר בתלמידים כמוני... צודק...

צריך להרהר תשובה... לבער את החמץ...

לגבי ר' אברום אתה טועהגםגם

 

אני מכיר סיפור אמין ממקור ראשון על בן של רב חשוב בציונות הדתית שר' אברום ערך לו את החופה ובסופה לקח את ידו ואמר/שם בידה של כלתו...

 

זה עניין הלכתי בחופה, אנחנו מדברים על הליכה ברחובלשם שבו ואחלמה


עיינת במה שהעתקת?ארץ השוקולד
מה הדוגמא שהבאת?

הרמ"א מביא בשם הר"ן לא לפלות כינים משער אשתו בפני אחרים, משמע שני דברים:
1. שערה מגולה.
2. מדובר בדבר שמראה חיבה.

לכן, הרמ"א הביא את דברי הר"ן האוסר, האם מדובר על נתינת יד או משהו דומה?

(המקור המדויק הוא סעיף ה)
אגב, יש שם מקור מפורש להיתרארץ השוקולד
הרמ"א שם (סעיף ה) כותב שהעושה לשם שמיים ולא בדרך חיבה מותר.
הבאר היטב שם (אות ט) מביא שלכן המנהג לרקד עם הכלה כדי לחבבה על בעלה או משום כבוד בית אביה, אבל מביא בשם מהרש"ל שראוי לתלמיד חכם להחמיר בכך.

ברור שלא כל אדם הוא תלמיד חכם ונלך בדרכך שדברי מהרש"ל שאינם לפי השולחן ערוך והרמ"א נדחים, ממילא אין עניין לתלמיד חכם להחמיר אפילו בזה (ריקוד משותף עם הכלה).
סליחה שאני מתפרצת פתאום...בריתא
אבל כל עניין החתונה הוא הבעת חיבה בפרהסיה = אנחנו מתחתנים כי אנחנו מוצאים חן זו בעיני זה ולהפך!
כל העולם ואשתו יודעים למה כלה נכנסת לחופה.. אז למה ההיתממות הזו?
ביהדות יש עניין של אהבה כדבר ענק.
ואם חתן נכנס לצד של הבנות כדי לשמוח ולשמח את הכלה שלו (כששאר הבנות מפסיקות לרקוד כמובן ) אין דבר יפה מזה בעיני.
סבבה שזה יפה השאלה אם זה מותרלשם שבו ואחלמה


למה שלא?בריתא
החתן משמח את הכלה שלו. זה לא רק מותר זו מצווה.
אחר כך ישמח אותה בפרטי. אבל בחתונה זה לא סוד שהוא אוהב אותה והיא אותו. אחרת לא היו מתכנסים עד הלום
גם את מסכימה שלא כל צורה של הבעת חיבה מותרת ברביםלשם שבו ואחלמה

השאלה איפה עובר הגבול

אכןבריתא
אני מאמינה שהגבול עובר רחוק משם.. לא מבינה איזו בעיה צניעותית יכולה להיות מכך שחתן רוקד עם הכלה שלו, לעיני נשים, ביום חתונתם.
כי אסור לגברים לראות אישה רוקדת!מעוז אסתר לנצח

את ביטויי החיבה שלהם שיעשו אחר-כך במקום יותר אינטימי.

אף אחד לא דיבר על אשה רוקדת. מדובר שהגבר רוקד בעזרת נשיםלשם שבו ואחלמה


השאלה איך מסתכלים על זהארץ השוקולד
אם תעיינו ברמ"א ובנושאי כלים (דגש על הבאר היטב ופתחי תשובה) (אבן העזר כה ה, צוטט כה הרבה פעמים) תראו שזה תלוי בהסתכלות, אם אנחנו מסתכלים על מה שקורה באור של יפה ומכובד, אז זה מותר. אבל, אם אנחנו רואים את המציאות באור של "לא צנוע", "ערווה" וכדומה אז אסור.

אולי אם נבין כך את דברי הגמרא בסוטה (אם אינני טועה דף מז עמוד א) "יצר, תינוק ואישה שמאל דוחה וימין מקרבת", אם נתרגל להסתכל על דברים באופן של צניעות, הכל יהיה בעייתי, כי אנשים כל פעם יתרחקו יותר.
אך, אם נסתכל על דברים שקורים בתור יפים ומכובדים ולא נחשוב על הערוה שמסתתרת לה והדגש יהיה ביופי, אז נחיה חיים נורמליים ויפים בהיתר לפי ההלכה, כי ימין היא היד החזקה.
בהמשך הדיון הוא הסביר למה הוא מתכווןמוטי113


רק אותי הכי מפדחשקר החן

להסתובב 7 סיבובים סביבו בחופה? באמת שאין לי שמץ של מושג איך אני אעשה את זה... 

 

וגם צילומים משפחתיים

 

והייתי מעדיפה שלא לבוא למעגל של הבנים למרות שאין לי התנגדות נחרצת

עד כאןכְּקֶדֶם

מי יודע כבר כמה קשרים הלב הזה חווה

וכמה אמרו לך שאתה זוהר ושאתה משהו אחר ושהעולם צריך אותך באמת. ואיך זה שאתה כזה כל כך? והלוואי שהרגע הזה אתה ואני לבד יהיה לתמיד.  ושאם היה אפשרי הייתי נשארת איתך לנצח אבל אנלא יכולה להקים איתך בית. ועוד אינספור פתגמים מאינספור שהלב שלי נתן להן להיכנס בלי מעצורים. והן הביטו ברהב ונגעו בקצהו ונחרדו ונעלמו.

ולהבדיל גם קשרים עם חברים טובים מאד שהחליטו שדיי.

אה וגם הוא, שאמר לעולם דיי. גם איתו רציתי להגיע הכי רחוק שיש יותר מהכל וגם אתה מתי שככ התקרבתי אליך טרקת לי את הדלת בפרצוף. כמו כל האחרים.

ואולי אני באמת תמים ונאיבי אולי לא הרגשתם אליי כמו מה שאני הרגשתי ומרגיש אליכם עד היום. אולי באמת ניצלתם כל רגע אתי רק כדי לחוות עוד קצת , כמה שמתאפשר.


אבל הגיע הזמן שלי. שעכשיו אני איעלם.

הגיע הזמן שאומר לעולם - דיי.



התוהו קדם לעולם. 

נוגע, לא נוגע

עצוב וכואב לשמוע

 

קצת מניסיון, יש אנשים שהעבודה הרוחנית שלהם זה להסתנכרן עם העולם וללמוד להתהלך בו. ואם זה מנחם, אחרי העבודה הזאת אתה מרגיש אחרת, טוב יותר ורגוע ושליו, ושלם עם עצמך.

שתרגיש טוב במהרה בעז"ה, ותמצא את מקומך ואת רעייתך

נעמת לנו… חבל שאתה מחליט לעזובפ.א.
וואלה לא קלטתי שזה שרשור פרידהadvfb
כתיבה יפהאדם פרו+
מבטאת את ההרגשה
כואב ממשארץ השוקולד
מאחל רק טוב
חבר יקרכל היופי

עוד לא הגיע זמנך להיעלם.

הלב שבע אכזבות אבל יום אחד יהיה טוב יותר ותמצא את מקומך.

הסימן הכי טוב בעיניי לטוב ולכנות - הוא אנחנו עצמנו.

האם אתה מרגיש טוב ואהבה כלפי אחרים?

אם כן, בוודאי שיש עוד כמוך שאינם רק נצלנים.

כל אחד מאיתנו מסתובב בעולם הזה עם שריטות וקשיחם משל עצמו, החיים מורכבים ללא ספק.

אבל יש ויהיו רגעי אור.


אנחנו נוטים להבליט את החושך כי הטוב הוא המובן מאליו, כי אנחנו בנויים להתגונן מהרע.

אבל מה שזה אומר בתכלס, גם אם לא תמיד מרגישים ככה, שהטוב הוא הרוב. מקיף אותנו בלי שנרגיש.


מותר ליפול לתהומות, זה בסדר להרגיש, אבל לזכור שיש אור בקצה, שהנפילה הזו לא תהיה לנצח.

חולה עליךךךadvfb

אחלה כתיבה

 

הצורך לשים גבולות הוא צרך הכרחי.

לאחרונה באמת עלתה התובה שזה גם נותן קרקע פוריה לדברים שיצמחו ויפרחו.

יש שני צדדים יראה ואהבה.

היראה שמתבטאת בשימת גבולות והיא נותנת בסיס יציב. 

על גבי הבסיס היציב אפשר לפתח ולהצמיח כל פעם את האהבה.

אז בהחלט - די! שמים גבולות! מתוך כך בעזרת ה' הרבה שפע ברכה והצלחה!!

בהצלחהברוקוליאחרונה
זה נהיה טרנד?הפי

לדבר עם בחורה ולברוח?

2 נשים שלוותי השבוע היו מפורקות מבכי עד כדי מצב של חולי.

אם אתם לא מתכוונים לצאת לדייט תגידו את זה מראש

ולא ברור לי איך גבר שמגדיר את עצמו דוס עושה שטויות כאלה.

ובעצם דוס או לא לא מתנהגים ככה

לא סתם שולחים הודעות בוואצפ לבחורה שהעבירו לך את המספר בשביל שידוך ..ואז בורחים .

איך זה גורם לשדכן גם להרגיש?

ולא סתם קובעים עם בחורה דייט ומבטלים באותו יום


 

שלא נתחיל לדבר על שגרירים/ שליש/ וחבריו

ששם בכלל פותחים הודעות מדברים ואז יום אחרי נעלמים .

מדוע?


 

אני תמיד אומרת אף בחורה לא כועסת שלא רוצים אותה בחורה כועסת כי הראו לה שרצו אותה (בואי נקבע דייט )

ובסוף הלכו בלי הסבר בבום


 

אני כבר התרגלתי לזה שיש כאלה שדיבורים לחוד ומעשים לחוד ..

ואני אומרת את זה בכאב אם אדם בוחר להתנהג ככה או ניצלתי.. עוברת הלאה ..

אבל לא כולן לוקחות את זה ככה

יש בנות שלא רוצות לשמוע על דייטים בזמן הקרוב בגללכם..


 

באמת קחו אחריות.

גוסטינג זה גועל נפש

אתם גועל נפש

 

השרשור מופנה לאדם שבורח/ מבטל דקה 90 בלי לזכור שיש צד שני לסיפור.

אדם אשר לא יודע לבטא את רגשותיו ..

נכון לא תמיד אפשר להביע מה אתה מרגיש אבל אפשר שיהיה לך עמוד שדרה . אל תגיד סתם דברים .. מזה??

(אפילו הודעת נימוס יהיה מתאים .. מצטער על הזמן שלך.. בכל זאת אני חושב שלא מתאים .קשה?

 אפשרי גם אם לא מסתדר הכל בסדר .מידות יש פה צד שני לעזאזל 

 

דרך ארץ

 

כנל הפוך!! כלפי גברים

 

יש לי בכלל סיכוי?מה כבר ביקשתי

אני יודע שהשאלה בכותרת קצת חריפה מדי אז אסביר...

לא יודע אם זה שייך לפה או לאר"מ אז כותב בשניהם.

עברו כמעט חודשיים מאז שהיא חתכה אותי. (לא יצאתי מאז מסיבה טכנית שקצת מנעה ממני להיפגש, ואני מרגיש שאולי זה קצת הזיק לי שאותה גברת ישבה לי במוח כל הזמן הזה ומצד שני גם עלו לי הרבה תובנות לגביה שלא חשבתי עליהם קודם אז אולי כן היתה מזה גם תועלת...לא משנה, זה לא העיקר. וגם סרו המניעות אז בעז"ה ממשיך.).

הנקודה היא שאני מרגיש שאני אולי קצת רגיש מדי. בכללי בחיים. ובדייטים זה מתפרץ במאתיים אחוז. כבר כתבתי על זה פה פעם אבל אז זה היה בהקשר של פרידות. עכשיו אני מתכוון בהקשר של אישיות.

זה היה הקשר הארוך יחסית הראשון שלי. יצאתי עם כמה בחורות לפניה ועם אף אחת לא התקדמתי באמת וגם תכלס לא היה כל כך שייך. כבר שראיתי את הפרטים שלה בהצעה הרגשתי שזה משהו אחר. וזה באמת היה. הבעיה הגדולה היא שלא הצלחתי באמת לקדם את הקשר. בכל רעיון שעלה לי חששתי שזה ילחיץ אותה, שהיא לא תגיב לזה טוב וכאלה. מפה לשם היא הרגישה שאני לא מוביל מספיק ועל זה (לפחות ככה אמרה) חתכה. היתה לנו שיחה ארוכה מאוד לפני שהיא קיבלה את ההחלטה, והמסר העיקרי שקיבלתי שם הוא "אתה באמת אדם טוב. באמת. לא פגשתי הרבה בחורים כאלה וגם אומרים שזה די נדיר אצל גברים. באמת התנהלת מדהים במהלך כל הקשר. הרגשתי שיש מי שרואה אותי ואכפת לו ממני. גם עוד לא פגשתי מישהו שמבין אותי ככה. יש לך לב כל כך טוב, וזאת אחת ה-תכונות החשובות לי. לכן ממש קשה לי לוותר על זה. באמת רציתי שזה יצליח. אתה מה שאני מחפשת. אבל אני מרגישה שזה לא מה שאני צריכה בחיים. אני צריכה מישהו חזק, יציב, שאני אוכל לסמוך עליו. ומבחינת הרגישות אני מרגישה שאנחנו קצת דומים מדי. וזה לא מה שאני צריכה לפחות בשלב הזה של החיים...".

מה שאני שמעתי זה "היית יכול ממש להצליח בתור בחורה. אתה לא גברי, אתה לא מסוגל לספק לאישה את מה שהיא צריכה בחיים, אתה רגיש מדי, מי שאמור לבכות בבית זה לא אתה זו אני, אין לך ביטחון עצמי, אתה לא החלטי, ובקיצור- בתור חברות היינו יכולות להסתדר יופי, אבל בתור בעל? תשכח מזה."

וכאן אני שואל כבר חודשיים ולא מצליח לקבל תשובה- למה אני אמור לצפות? מאז שאני זוכר את עצמי זה מי שאני. רגיש, מתחשב, אכפתי, דואג, שמח בלשמח מישהו אחר, מתכלב בשביל שמי שאני אוהב יהיה בנוח, וכו. אני לא מחפש מישהי גברית ושנחליף תפקידים. יש בי את הרצון הגברי הבסיסי הזה של לספק משענת, להוביל, להיות הקול השפוי. אבל בפועל זה לא מתבטא. בפועל היא נפגשת מיד עם הלב הטוב שלי, זה משמח אותה שיש גברים כאלה בעולם, ובזה מסתכמת התועלת שלה מהקשר. ואני? אני רק מאבד עוד את מעט הביטחון העצמי שנשאר לי. מי תוכל לראות אותי מעבר? ומי תוכל לאהוב את התכונות האלה באמת? יש מישהי שתשמח בזה שאני לפעמים לוקח דברים ללב והם משפיעים עלי? שאני חווה את העולם בצורה יותר עמוקה? שהלב שלי לא מסוגל לשמוע מישהו ובמיוחד מישהי שמחמיא לי בלי שיעלו לי דמעות?

זה קצת מייאש כל העסק הזה ובמיוחד הכנות שבה היא אמרה שאני אשכרה מה שהיא מחפשת ולמרות זאת החליטה לסיים את זה...

קלעת בולמה כבר ביקשתי

היא אמרה על עצמה שהרגש שלה לא נמצא איפה שהיא מצפה שיהיה ושהיא מאוד מקווה שיתפתח, ככה שכנראה באמת זה שלא היה שם שינוי משמעותי היה הטריגר העיקרי להיפרד. היא דיברה עם מישהי שהדביקה את החוסר התקדמות ברגש בהובלה שאולי חסרה מצידי, וזה היה נראה שהיא קצת נתלתה בזה בשביל לתרץ למה היא רוצה לסיים. בזמן הפרידה נאמרו הרבה דברים שאני כבר לא ממש זוכר, והאמת שמעדיף כבר לשכוח...

בעז"ה שבקרוב ממש נזכה למה שאתה מתאר ושבנתיים אצליח לחיות באמונה ובביטחון... 

מכיוון שאינני ראוי להיות הגאון של הדור,חסדי הים

אני חייב להתחתן עם אשה שתהיה מוכנה לגדל את גאון הדור הבא.

"יִבְחַר לָנוּ אֶת נַחֲלָתֵנוּ אֶת גְּאוֹן יַעֲקֹב אֲשֶׁר אָהֵב סֶלָה".

שדכנים לחוצניקים ודומיהםTachyon

האם מישהו מכיר שדכנים לחוצניקים או בכללי אנשים שיכולים מצד אחד להיות מאוד דוסים ומצד שני מאוד פתוחים לעולם? 

אתה יכול לפנות אלי במסר (לא בשיחה אישית) ואתן לךחסדי הים
מספר של שדכנית שעוסקת בזה.
אשמח גםראומה1
התחתנתי לתוך קהילה של חוצניקים רווקיםתמיד בבטחה

אז מוזמנים לפנות ואני אנסה לעזור

פניתי ראומה1
יש קהילה של חוצניקים רווקים כאן? סקרנת...מתוך סקרנות
זה סביב ישיבת מיר?
תודה, מכיר קבוצת ווצאפ שלהםמתוך סקרנות

יש להם גם קהילה פיזית?

בוודאיארץ השוקולד
תשאל בקבוצה איפה הם גרים ואיפה המניינים שלהם, לרוב זה סביב אוניברסיטאות לדעתי.
מעניין, טוב לדעתמתוך סקרנותאחרונה
תודה רבה! אם יש עוד איזה שדכנים מאזור בית שמש?Tachyon
יש בתחתית רשימת השדכנים בשרשור הנעוץלגיטימי?

כמה שדכנים ומיזמים.

כדאי להסתכל לדעתי גם על האתר SAYS.

בהצלחה

הייתי מחפש באינטרנט על JLICארץ השוקולד
ראיתי עכשיו זוג בדייטהפי

הבחורה כמעט מתעלפת מקור

והבחור מדבר על מטבע ביטקון או משו כזה..

הבנת מה אני אומר?

אחי , היא בעולמות עליונים

ביטקוייןמשה

זה באמת מקום לרחף בו.

כמה קשה לומר קר לי?בחור עצוב
בנות תמיד צודקות ובנים תמיד טיפשים וחסרי תשומת לבצדיק יסוד עלום
יותר קשה מלאכול סרטים אחר כך שהוא לא שם לב אלייךיוני.ו.

מה שבטוח.

ושאף אחד לא שם לב אלייך, ולכן את חותכת מעוד אחד ועוד אחד למרות שהייתם יכולים להיות מאוד מתאימים.

תאמיני לי תלמדי הרבה יותר על הבחור אם תחליטי להגיד שקר לך ולבחון את התגובה שלו, מאשר להחליט לבחון אם הוא שם לב שקר לך בכלל מלחתכילה.

בכלל הגישה הזאת היא פוטינציאל להיות כדור שלג מתגלגל לחיי זוגיות מתסכלים.

הוא נדרש לעבוד על עצמו לשים לב יותר לדברים שמפריעים לה בדיוק באותה מידה שהיא נדרשת לעבוד על עצמה להרחיב את תחומי הביטוי וההבעה שלה מולו.

ברור שהיא צריכה להגידהפי
לא ציפיתי שידע לבד
הצעתי לכמה בחורות את המעיל שליבחור עצוב
כולן סירבו. אולי הגיע הזמן לכבס אותו. 
נראה לי שזה בסיסי להיות רגיש למזג האווירadvfb
כדאי שיהיה תשומת לב מצידוארץ השוקולד

אבל אם היא לא יודעת לומר שקר לה זה גם בעיה.

 

ולגבי עצם המקרה, אולי גם לה היה מעניין ממש שהיא לא שמה לב לקור.

חחחח לא נראליהפי

אני צוחקת כי עכשיו שעה אני אומרת לחברה די קר לי בואי לאוטוו כבר

פתאום דוכן של תכשיטים סייל כל הדוכן

מה לא ניקח????


והיא כולה עלק קר לך

הורידה לי את החשק לא לקחתי .

סתם פשוט היה יש ים אנשים


קיצר יש משהו שמעניין לך פחות קר

אבל בדייטים לי ספציפית קפוא

ואני חופרת לבחור שקר לי!

הוא לא יכול לפספס את זה

אז תקבעו מראש במקום סגורבחור עצוב
ואי אני חושבתהפי

שהתסכול הכי גדול שלי בדייט היה שנכנסו למסעדה ואז גילנו שאנחנו בטעות בחלק החיצוני שלה אומנם מקורה אבל חיצוני היה שם קור בלתי נסבל.


שזה קטע זה יחסי  כי עם גברים קפוא לי רצח

ועם חברות שלי חם לי כל הזמן המזגן על חום דולק 

אז אפשר לעבורבחור עצוב

זו לא בושה לומר לבחור שקר לך ותשמחי לעבור.

בסוף המטרה שלו שיהיה לך הכי נוח בעולם כדי שתוכלי להביא את כל כולך לפגישה( וגם להיפך כמובן).


אני אישית הייתי שמח אם מישהו תאמר לי מה יגרום לה להרגיש טוב יותר. 

ברור שאמרתיהפי
סוף טוב הכל טוב?בחור עצוב

יש כאלו שמתפדחות לומר וסתם סובלות. 

אפשר להגיד בטל ומבוטלהפי
לא הבנתיבחור עצוב
קורה לי הרבה בשרשור הזה
אולי זה דייט בין הראשוניםמישהי נשואה

והיא עדיין התפדחה להגיד

אני מקווה שבהמשך היא תגיד שקר לה

את ההרצאות בנושא כלכלה שהיית נושא בפני😂יעל מהדרום
אשה היא לא יועץ השקעותבחור עצוב
אשה היא אכן לא יועץ השקעותאריק מהדרום
אבל אתה הולך לאחד את ההון שלך וההון שלה להון אחד.


זה נושא מספיק חשוב כדי שלפחות תהיה לכם ראיה משותפת לגבי איך נכון להשקיע.


המצב שבו צד אחד משקיע כראות עיניו בכל מיני השקעות וצד שני כלל לא מעורב זה המצב הנפוץ אבל הוא מאוד לא בריא בעיקר בעיתות משבר שבו צד אחד יקבל תרעומת על ההשקעות הגרועות שלו.


וגם איך בן אדם משקיע אומר הרבה מאוד על הנפש של בן האדם ועל איך הוא רואה את העתיד שלו ושל משפחתו.

זה לא אומר שצריך לאכול לה את הראש על זה בפגישותבחור עצוב
ולגמרי אין לי בעיה לקחת אחריות על הצד הכספי בקשר. לא כל אחד חייב לדעת לעשות הכל. 
אכן לא כל אחד חייב לדעת לעשות הכלאריק מהדרום
אבל בנושא הספציפי הזה זה מאוד חשוב לעבוד יחד כי ישנן החלטות מאוד גורליות.


אם מישהו אחד אחראי על שטיפת כלים, זריקת זבל או ספונג'ה זה לא נורא כל כך אם הפרטנר לא יהיה לו מושג בנושא.


אבל בנושאים כמו ניהול ההון המשפחתי וחינוך הילדים זה מאוד קריטי ששני ההורים יהיו אחראים ביחד.


וזאת כי שני בני הזוג מוציאים ומכניסים (בדרך כלל) ואם לשניהם יש מטרה לחסוך להון עצמי לבית או לחתונות ובר מצוות לצורך העניין לא הגיוני שאחד מבני הזוג על דעת עצמו יחליט להוציא יום אחד הכל על ביטקוין כי הוא ראה טיקטוק ששכנע אותו זה הדבר הנכון.

אתה יודע שזה בערך מה שקרה בקיבוציםמשה

השקיעו שם בכל מיני שטויות כל מיני אנשים שעבדו בגזברות. חלק קטן הצליח והתעשר (ואז הקיבוץ לא התלונן...) וחלק גדול פשטו את הרגל.

אני תוהה אם מספיק ששני הצדדיםארץ השוקולד

רואים עין בעין ביחס להוצאות וחסכונות, גם אם אחד הצדדים לא מתעסק באופן ההשקעה?

מה דעתך על זה?

המצב הנפוץאריק מהדרום
הוא שיש צד אחד מאוד מעורב בפיננסים וצד אחד לא מעורב בכלל, העובדה שזה מצב נפוץ לא אומר שזה בריא, במקרה של גירושין או מוות או נכות פתאומית שתמנע מהצד המעורב לתפקד זה יקשה מאוד, מקרים שבו צד אחד לא רק שאין לו את הקוד לחשבון בנק, אלא שבכלל לא הוריד את האפליקציה לחשבון זה יהיה ללמוד להתנהל הכל מאפס.


בשאלות הגדולות של החיים, עם מי להתחתן, כמה ילדים להביא, איפה לגור, איך לחנך את הילדים, במה לעסוק, צריכה להיות החלטה משותפת או לפחות מעורבות אחראית לדרך, גם בבניית ההון המשפחתי זו החלטה מספיק קריטית בחיים כדי לפנות לזה זמן איכות לדבר על העתיד הפיננסי שלכם.

אם תרצהאריק מהדרוםאחרונה

תוכל להשוות את זה לזוג שצד אחד מעורב בחינוך ילדים עד לשד עצמותיו והצד השני לא יודע איפה הילדים לומדים, לא מה הם לומדים, לא איזה כיתה, לא אם מישהו מציק להם בהית הספר, הוא בקושי יודע כמה ילדים יש לו ואם בכלל ומה השמות שלהם, מתי בר מצווה, לא מעניין אותו כלום בחינוך ילדים.


אז בפיננסים זה המצב הנפוץ.

ברור שמספיקברגוע
חחח גדולהפי
הרהורים בעקבות שירשורים: למי לדעתכם יש יותר סיכוי?יוני.ו.

ולמה

 

1. "לא הולך לי בדייטים/מערכות יחסים, לא מתקדם לשום מקום, למרות שאני משקיע/ה ומנסה זמן רב." >> "זאת הסיבה שהפכתי להיות פריק/ית ומוזר/ה" >> "אני מיואש/ת וכבר בקושי מנסה"

 

2. "אני פריק/ית ומוזר/ה" >> "זאת הסיבה שלא הולך לי בדייטים/מערכות יחסים, לא מתקדם לשום מקום, למרות שאני משקיע/ה ומנסה זמן רב." >> "אני מיואש/ת וכבר בקושי מנסה"
 

נגיד שאלו שני סוגי האנשים. שניהם לא אידיאלים, אבל כנראה יותר נפוצים מהסוג האידיאלי, אז תנסו להתייחס אליהם, ולא לשבור לסוג שלישי. אם תקלטו את הלך הדברים תגלו שיש הרבה פחות מקום לקטנוניות.

 

(חסכתי את הניסיון לעדן/ פוליטיקלי קורקט למינהם)

מסכים ומחזקאביעד מילוא

אבל זו התבוננות חיצונית  צריך לשבור את הסטיגמות

אתה מה זה צודקadvfb

גם בהתחלה זה עלה לי, אבל אולי זה רק עניין של ניסוח.

אם מדברים על שורש העניין אפשר למצוא בדילמה הזו עקרון שהוא אמיתי ולא חיצוני.

לא הבנתיהרמוניה

למה שיהיה הבדל אם לשניהם המסקנה השווה היא- "אני מיואש/ת וכבר בקושי מנסה" ?

לראשון יש יותר סיכויadvfb

הוא מגדיר את עצמו כנורמלי חוץ מהעובדה שהוא לא מצליח במערכות יחסים, לכן הוא יכול לבודד את חוסר ההצלחה בתחום הזוגי ולהבין שזה לא צובע את כל האישיות שלו. ככה הבטחון העצמי עולה וכך גם המסוגלות שלו לפתור את הבעיה עולה.

 

בסוג השני יש בעיה בהגדרת הזהות האישית והערך העצמי. הטיפול הוא בהכרח שורשי. 

תלוי ביחס בין כמה שהוא חושב שהוא פריק ומוזרנוגע, לא נוגעאחרונה

לבין כמה שהוא באמת

שוב נר בלי ביתאנונימיכלשהו

כל משב רוח מכבה אותו. נשארה רק פיסת שעווה חסרת צורה.

בעז"ה שנה הבאה 'נר לבי בית'חסדי הים

לפעמים רק צריך להחליף כמה אותיות בראש, כמו הדוגמה המפורסמת 'מחשבה-בשמחה'.

בעז"ה בקרוב ממש!

היום זה עדיין "זאת חנוכה" וההשפעה עדיין קיימתנפש חיה.

אפשר עדיין להתפלל ולבקש ליד החנוכיה אפילו שהיא כבויה

 

 

בע"ה

לשנה הבאה נר איש וביתו

מתוך בריאות ושמחה#

רק לומרנגמרו לי השמותאחרונה

שהתפללתי עליך לישועה שלמה ב"ה.

ניכר שאתה עובר קושי מאוד גדול, תקופה ממושכת

מקווה שאתה מוצא גם בחיים האמיתיים כתובת מיטיבה שתעזור לך ותלווה אותך דרך קושי זה

חזק ואמץ

ב"ה שתראה אור גדול במהרה ממש

"קווה אל ה'

חזק ויאמץ ליבך

וקווה אל ה'"

אולי יעניין אותך