יש לי שאלה.יש לי סיכוי

שאלתי כבר כמה פעמים אבא, אח שלי.. לא סיפקאפאטי

 

אז ככה-

למה ה' ברא את העולם?

מה, היה לו משעמם?

זה אחד המוזרים.

 

 

הלוואי שיהיה תשובות טובות.

גם אני שאלתי את זה.. את הרב בבצפר.. אז ככה.קיפודה

מממ לא זוכרת 100% אבל..

הקב"ה רצה לראות את הטוב בעולם. של התחברות של רוחניות וגשמיות.. וכשהוא היה רק עם מלאכים, הוא ראה רק טוב ורק רוחניות..

משו כזה.. זה היה לפני שנה ועדיין זה מעניין אותי..

ממיש לי סיכוי

אז למה דווקא עולם של בני אדם?

 

אני בטוחה שיש לו עוד מלאן אפשרויות, והוא בכלל לא צריך לרארות את הרוע על ידי משו גשמי.

והוא יכל לעשות ציור או משו או סרט.

 

ובכלל למה הוא צריך לראות רוע? למה זה מעניין אותו?

הוא כזה משו נשגב וגבוה, אז למה הוא צריך? רוצה?

משעמם לו?

 

והרי הוא רוצה שכולנו נהיה טובים, אז הוא רוצה רק טוב.

הוא רוצה שלמות. (לפי מה שאני הבנתי)

אז למה לראות רע? נשמע מוזר.

יוואו,רשמתי הרבה,ונכבה לי הפלאפון, בע"ה מחר אם אספיק.הכל מאת ה'
אופ טוב לונורא. תודה לך.יש לי סיכוי


אוקיי,הכל מאת ה'
הקב"ה ברא את העולם כדי שנגיע לשלמות רוחנית,זה נכון,אבל כל זה יהיה רק בעולם הבא,לכן האדם צריך בעולם הזה לעבוד,ולעמול,ולהחכים,ולשתפר,להתקדם,ולהוציא את מה שטמון בו החוצה,כדי להשיג כמה שיותר שלמות.

כל עוד אנחנו בעולם הזה המטרה שלנו,הוא לעשות מצוות,להקים משפחה,לעבוד,לממש את עצמך,להשיג כמה שיותר דברים טובים,
הקב"ה ברא את העולם שלו על מידת החסד,
והנתינה ואם נקח כל הזמן,זה לא טוס,יהיה לנו מידות רעות,
ואם ניתן,אפילו לבןאדם זר ברחוב,נרגיש עליו קירבה,
כי הבסיס של הנתינה זה הקמת המשפחה,כי אם לא תהיה נתינה,אז העולם היה חרב,והקב"ה ברא את העולם כי להטיב לנו לעשות לנו רק טוב,ולהביא לנו שפע של ברכה וטובה בעולם הזה,ושנתקרב עליו.

הקב"ה אמר שהוא ברא יצר רע-והתבלין שלו זה התורה ע"י לימוד התורה ,יהיה אפשר לפרוש מהרע,ולהתמקד בטוב,
אם יהיה רק טוב בעולם? אז מתי נעריך את הטוב?
הרי נבין שתמיד טוב לנו,ותמיד נחפש עלמה להתלונן,כי הנשמה שלה לא מספיק לה הדברים שאנחנו נותנים לה ,היא רוצה מעבר,היא צמאה לרוחניות.

הקב"ה ברא את האנשים כי זו המטרה שלו-זה גם למה ה' ברא בסוף את האדם ביום השישי,כי זה האדם הוא הכי חשוב באנושות,וכל הדברים שנבראו לפניו זה הכל בשבילו!

הקב"ה לא רוצה להרע לנו,
אם הוא לא היה רוצה אותנו את הבני אדם,אז למה הוא היה עושה ניסים ממצרים,מתן תורה? הור הייה מחריב אותנו חלילה,אלא הקב"ה חפץ בנו,לעשות לנו טוב.

חיייב חייב לעבור נסיונות בעולם הזה,כי רק ככה נגיע
לעולם הבא,ע"י עמל ועבודה פה בעולם הזה.

הקב"ה לא רוצה רוע,אבל הוא חייב שיהיה רע.
כי אחרת איך היינו עומדים בנסיונות?
אם הייה רק טוב,אז לאן היינו שואפים?
ובגלל זה יש לאדם בחירה חופשית,הקב"ה נתן לנו כבר בחטא האדם הראשון,שנפקחו עיינים והם הבדלינו בין הטוב לבין הרע.
האדם נברא בדיוק באמצע בין הטוב לבין הרע,אם בוחר בטוב,יהיה לו טוב,לא בהכרח,ה'לא עובד אצליינו,אבל אוהב אותנו אהה חזקה,ורוצה לתת לנו טוב,אבל ה' רוצה שנבחר בטוב,שיהיב לנו טוב,הוא אבא שדואג,
ןאם נבחר ברע,זה יהיה עצוב לה' יתברך,
כי הקב"ב רוצה לגאול אותנו,
אבל הכבוד של ה' מוקטן בעולם הזה בגלל החטאים והיצר הרע,וה' רוצה שנשתדל לפחות נשתדל לעשות מצוות בשמחה בנחת,בטוב לבב,שנשתדל לעשות רצונו,גם אם לא 100 אחוז מצליח עם הכל,לפחות דבר קטן.
הצרות,וחורבן אמורים לגרום לנו לעצב שה'לא מתגלה עלינו כמו פעם,
וצריך להתפלל עלזה
מקווה שעניתי,ואם לא,אז סורי,מה שיכולתי..
בע"ה ,תודה שיש את שיעור מחשבת ישראל,שנתן לי המון,ממה שכתבתי,
תודה רבה על השאלות המקסימות שלך
ואוו תודה.יש לי סיכוי

ענה על חלק

 

בעיקר- למה הוא בנה מלכתחילה?

אחרי שהוא החליט לבנות עולם, אני מבינה את העניין של טוב ורע.. (פחות או יותר..)

 

אבל מה הביא אותו ללבנות את העולם?

לא קראתי את כל מה ש"אוהבת את ה" אמרה אז יש מצבתחשוב טוב...

שהיא כבר אמרה את זה.... 

כתוב "נתאווה הקדוש ברוך הוא להיות לו דירה בתחתונים"

דבר ראשון עניין הבריאה כולה הוא פשוט "תאווה" של הקב"ה - ועל תאווה בכללי לא שואלים שאלות (ישאלו אדם למה הוא אוהב פרי כלשהו מה הוא יענה? - "כי ככה ! כי זה טעים ! כי אני אוהב את זה" - ) 

- נברא לא יוכל להבין סיבות למעשיו של הבורא - במקרה הזה זה פשוט תאווה - רצון שלמעלה מהכל. - העולם לא נברא מתוך מחשבה הגיונית (ובטח שלא מתוך מחשבה שנברא יכול להשיג) אלה מהרצון הכי פנימי של הקב"ה - ולכן זו גם מטרה כ"כ נעלית. בכל מקרה מה שמממש את התאווה והרצון הזה של הקב"ה זה קיום התורה והמצוות של בנ"י בעולם הזה הגשמי והשפל.

 

כנסת ישראל משולים ל"כלה" של ה' , ורק בשביל לממש את הרצון להתחבר עם עמ"י ה' ברא את העולם- [דרך אגב בלי קשר- בחירה אמיתית היא בין שני דברים שווים כשה' בחר בעמ"י (לפני בריאת העולם- גם הזמן הוא רק נברא- בנ"י "עלו במחשבתו של הקב"ה") הוא לא בחר בנשמות אלא בגופים שלנו ,שאין הבדל בינם לבין גופם של הגויים] בשביל להתחבר עם הכלה ה' ברא עולמות צמצם את עצמו וכו. עד שנברא עולם גשמי לגמרי, שבו ע"י המצוות ולימוד התורה יתחברו ממש ממש עם הקב"ה בעצמו ( מצווה מלשון צוותא- יחד- חיבור) - אדם שלומד תורה ומתאמץ להבין מה שרשום בה,- נניח אדם שלומד גמרא - יש מצב שמה שהוא לומד לא קרה ולא יקרה לעולם! אז בשביל ה הוא לומד? - בשביל החיבור וההתאחדות של המחשבה שלו עם המחשבה של הקב"ה! - וזה מה שה' רצה - להביא לחיבור שנראה חסר הגיון שהבלי גבול לגמרי יתחבר עם הגבול ויחדור לפנימיותו ממש. 

המצוות הם ה'איברים' של הקב"ה כביכול והם כנגד האיברים שלנו רמ"ח (מצוות עשה) ושס"ה (לא תעשה) כשאנחנו מקיימים מצוות אנחנו ממש תופסים בקב"ה [וכשמחבקים את המלך גם אם המלך לבוש בלבושים רבים עדי תופסים במלך].

כל עמ"י כולו הוא גוף אחד שמרכיב את הכלה של הקב"ה שאיתה ה' רוצה להתאחד ( האיחוד המושלם יהיה בגאולה) יש יהודים בבחינת ראש, ישנם בבחינת יד וכו...

 

התכלית של בריאת העולם והקיום שלנו פה הוא לא כדי להיות בגן עדן ולהנות מפירות המעשים הטובים שעשינו פה  - בגן עדן  נהנים רק( זה לא רק אבל..) מזיו השכינה- מהאור של ה'- לא ממנו עצמו! כמו שכשכלה רוצה לקבל את החתן שלה היא לא רוצה את מה שמסביבו או רק חלק ממנו היא רוצה אותו בעצמו .כשאנחנו עושים פה מצווה דווקא כאן אנחנו מקבלים את השכר הגדול ביותר "שכר המצווה היא המצווה בעצמה" - אנחנו מקבלים את ה' בעצמו את החיבור איתו .

 

וואוו נסחפתי המום  ...

מקווה שעזרתי קצת , ערבבתי פה מלא נושאים ביחד שה' יעזור...(פשוט תנסי לעשות סדר בבלאגן ולחשוב קצת על כל נושא בנפרד)

וכל הכבוד לך שאת שואלת שאלות - זה הדבר הכי טוב שיש (כשלא מתייאשים באמצע מלחפש תשובות חושב)

קיצר- גרמת לי לחשוב ולהתחבר לעניין הזה מחדש- ממש ממש תודה חיוך גדול 

 

 

על תאווה של אדם לא שואלים שאלות.יש לי סיכוי

אבל הקב"ה ותאווה? לא נשמע הגיוני.

מה הוא מתאווה למשו? הרי הוא לא גשמי בכלל.

 

מהרצון הכי פנימי של הקב"ה? יש לו בכלל רצונות? למה הוא צריך אתזה?

 

אחרי שאבין למה ברא עולם, יהיה לי קל הרבה יותר להבין למה את עמ"י.

זה נשמע לי כבר יותר הגיוני.

כתבת ממש יפה

 

תודה!

דרך הטוב להטיבחוני המעגל פינות
כיוון שה' הוא טוב אזי הוא "מתאווה" להטיב
נראליי כדי שנתקן את הרוע.. שנביא תיקוןקיפודה


למה הוא מלכתחילה אז בנה רוע?יש לי סיכוי


כדי שתהיה בחירה אמיתית , ולא משהו מוכרחתחשוב טוב...

אם נקבל את זה שה' ברא את העולם בשביל להתאחד עם עמ"י - גאולה - הרי עוד לפני בריאת העולם כבר היה את המציאות של המשיח ("ורוח אלוקים מרחפת על פני המים -רוח אלוקים- רוחו של משיח) .

 

האור שבא אחרי ומתוך החושך הוא האור הכי גדול . מסכימה ? (כמו אדם ששמח ומודה לה' אחרי שניצל מצרה גדולה - ניצל ממוות נניח, השמחה שהוא מרגיש אחרי שהוא ניצל היא הרבה יותר גדולה מכל יום אחר למרות שגם אז הוא חי... ) 

האור של הגאולה שבאה אחרי הגלות היא האור הכי אמיתי והתכלית הכי גבוהה שעצם הרע הופך לטוב.

כדי שבנ"י יבחרו באמת בה' - בחירה אמיתית - ה' העלים את עצמו בתוך העולם וברא כח נגדי לקדושה. 
המלאכים נמצאים בדרגת ביטול מוחלט לה' לא מתוך בחירה - אין להם אפשרות אחרת הגילוי אלוקי כ"כ גדול שבאופן טבעי הם מתבטלים אליו.

לכן ה' רצה עולם גשמי שבו יבחרו בו באמת - ובשביל שהנבראים ימשיכו להתקיים הוא מוכרח להסתיר את עצמו ולצמצם את האור שהוא משפיע לעולם- עד שאנחנו עם הבחירות שלנו והעבודה שאנחנו עושים בעולם נהפוך אותו לאט לאט להיות "כלי" לקבל את הגילוי המוחלט של ה' בעצמו בעולם הזה . 

אבל הוא יכל פשוט לא לבנות כלום.יש לי סיכוי

כל התשובות האלה מהממות. באמת.

 

אבל קודם, אני צריכה להבין למה בכלל בנו את העולם.

אחרי שאבין, יהיה לי הרבה יותר קל אני חושבת.

 

תודה

אולי פשוט תביני שאת לא יכולה להבין? חחח...תחשוב טוב...

כאילו מוציא לשון את נשמה..... נשיקה  

לא לאיש לי סיכוי

אופ.

 

הי, תודה

הרע הוא חוסר טובחוני המעגל פינות
אינך יכול להטיב מושלם
כדי להטיב צריך להשלים את האדם
לכן נברא האדם חסר
והרע הוא בסך הכל התבטאות של החסר
(עוד דבר נחמד אם לא היה רע לא היה טוב חשוב כמה היית מנצל חייך אם לא היה מיתה)
מה שמסביר למה קשה להודות על מה שיש לפני שיודעים איך בלי זה
דירה בתחתוניםדורשת קרבתך
לא יודע. התשובות גם לא סיפקו אותי.א"י זה קשה

ה' הוא כנראה קצת גדול מדי מכדי שאני יבין למה הוא עושה דברים.

...המושג 'משעמם לו' לא שייך כלפי הקב"ה...

 

כל תשובה תהיה מתוך העולם (לעשות טוב לנו וכו' וכו') אבל את מחפשת תשובה אלוקית-מחוץ לעולם. ולכן אני לא חושב שתהיה תשובה כזאת.

 

 אמנם אני מכיר שתי תשובות- רמח"ל והרב קוק. אבל אותי שתיהם לא סיפקו.

 

רמח"ל- להטיב לנו, כי טובו הגדול פשוט השתפע ויצא ויצר עולם שכולו להטיב.

 

הרב קוק- ה' מושלם. אבל כשמושלמים אין התקדמות, אז אם ה' בורא עולם אז עכשיו יש גם שלמות וגם התקדמות (השתלמות). ולכן העולם ממלא יעוד אלוהי של השתלמות והתקדמות.

 

אני חושב אבל שזו שאלה לא נכונה. השאלה היא- מצב נתון אני קיים, מה עושים עכשיו?ומכאן אפשר להגיע למקום נכון ושלם שיכוון את החיים נכון. 

 

 

ברור שלא שייך להקב"ה.יש לי סיכוי

המושג "משעמם לו" נכתב במין ציניות כזאת..

דווקא אני חושבת שזוהי בדיוק השאלה המדויקת. 

כדי לדעת מה לעשות הלאה אני צריכה לדעת את העבר,

והוא יוכל לעזור לי להתקדם ולפרוח.

 

אבל תודה.

 

לא קראתי את שאר התגובות אבל זה פשוט משנראהשאלו פרטי תדעו

העולם הזה הוא בעצם המסדרון שלנו לעלום הבא... 

תנסה לקרוא את תשובת הרמח"ל לזה..

תנסי תודה.יש לי סיכוי


רמב"ם במורהקמנו ונתעודד

בס"ד

 

ככה.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

מה רע? אנחנו, כחלק מהיותנו נבראים ומוגבלים, חייבים סיבות למעשים שלנו. הוא לא.

 

 

בטח שלא חייב לתת. אבל אם יש,יש לי סיכוי

למה לא לדעת? יש המון רבנים שמתעסקים עם זה.

 

 

 

וזה בכלל לא רע. זה פשוט מוזר.

 

 

לא שהוא לא חייב לתת סיבה. הוא לא חייב שתהיה כזוקמנו ונתעודד


ואוו. יקח לי זמן להבין אתזה עמוק יותר.יש לי סיכוי

אבל הוא לא חייב שתיהיה כזו?

 

אם לא, אז הוא ברא בגלל ש.."סתם?"

חוץ מה"בגלל ש"קמנו ונתעודד

בס"ד

 

זו הגדולה.

זה מה שאריסטו לא הבין.

עוד יותר מוזר.יש לי סיכוי

אז אני בעולם בגלל "סתם"?

בגלל שה' רצהקמנו ונתעודד


למה הוא רצה?יש לי סיכוי


שוב- ככהקמנו ונתעודד

בס"ד

 

השאלה "למה" פשוט לא שייכת במקרה הזה.

זה לא "סתם" חסר משמעות , זה ההיפך - הכי פנימי - שאנחנותחשוב טוב...

בתור נבראים מוגבלים לא יכולים לתפוס את הסיבה לזה.

 

(להבדיל אין סוף הבדלות - כמו שאיינשטיין יסביר לילד בגן למה הוא קבע חוק מסוים בפיזיקה ...)

 

זה לא סתם חסר משמעות, זה סתם בעל משמעות עמוקה מאודקמנו ונתעודד

בס"ד

 

וההבדל בין זה לבין מה שאמרת הוא, שלומר "אנחנו בתור נבראים לא יכולים לתפוס את הסיבה" יישאר הבדל כמותי, בדיוק כמו המשל שהמשלת, ולא משנה עם כמה אלפי הבדלות.

 

אבל אם אין סיבה- זה כבר משהו אחר לגמרי. למה זה לא חסר משמעות? את זה אנחנו באמת לא יכולים להבין.

זה לא הבדל כמותי . אין סופ בשונה מאינספור זה לא כמות.תחשוב טוב...

יש הבדל קטן בין מה שאמרת- כשיהיה את הספר שממנו למדתי את זה לידי אני יגיד לך את זה יותר מדוייק.... 

(בערך היה רשום שם שחז"ל אמרו "נתאווה הקב"ה להיות לו דירה בתחתונים" - כלומר ככה ה' רצה וזהו - ולמה אמרו את זה ? כדי לתת פורפורציה מסוימת לשאלה הזו "למה ה' ברא" - שאת הסיבה לבריאת העולם ממילא לא נוכל להבין - אבל זה לא מדויק אז... )

יש תשובה בחתימה שלי.אני77

ויש גם מימרא בגמ'-"אמר רב יהודה לא ברא הקב"ה את עולמו אלא כדי שייראו מלפניו שנא' "והאלקים עשה שייראו מלפניו"."

 

התכלית של הבריאה היא שנכיר את גדולתו.

ובשביל להבין את הטעם הזה-צריך להכיר את גדולתו. (הרי אם לא- לא נוכל להבין איזה ערך יש בלהכיר את גדולתו, או למה מגדולתו נבע רצון כזה)

ולזה אנחנו מגיעים ע"י מדות טובות, דעות ישרות ולימוד.

 

מקוה שהדברים שכתבתי מניחים את הדעת ופשוטים דים.

אופ אופ.יש לי סיכוי

אבל למה צריך שנכיר את גדולתו??

 

למה הוא צריך גדולה???

ואי שיא המבינה אותך!יאוווו פשוט מבינה!''הכל לטובה''

אוקיי אני אנסה להסביר כמה שאני יכולה ואגיד את הדעה שלי לגבי זה.

אני שאלתי פעם רב איך יודעים שהכל לטובה.ואז הוא התחיל להסביר לי את בריאת העולם.

למה בכלל ד' ברא את העולם?קודם כל אנחנו הילדים שלו, יש לנו מטרה ענקית וקדושה כ''כ זה עצום!

והוא ברא את העולם כדי שהוא יתקים ,כדי שיהיה חיי!שיהיה מה להוסיף כאן.

שיהיה איך לקיים את התורה שהוא נתן.נכון זה מוזר ותמיד יש שאלות כאלה בגילאים שלנו.

הרב הסביר לי שד' תמיד רוצה בטובתינו, לא אפרט כי זה לא ממש קשור לעניין אבל

ד' אוהב אותנו כ''כ כ''כ והוא ברא אותנו כדי שנוסיף כאן טוב ואור!לדעתי. מקווה שעזרתי.ב''הצלחה!!

מציע לשאול מישהו שבאמת מבין,ובאמת לשאול עד שתיהיה\י מרוצה מהשאלה!

יכול להיות שבאמת לא תבינ\י כי השכל שלנו לא תמיד קולט! ויש לו קליטה מוגבלת..

חצי חיוךלילה טוב

את צודקת. זה לא מסביר. זו רק התשובה.אני77

אני יכול להסביר את זה בסוג של מהלך לוגי, אבל חוששני שגם זה לא יספק.

אנסה, ואח"כ אנסה לברר מה חסר.

 

ה' הוא מלך. הוא היה מלך גם לפני שנברא העולם, אבל כיון שלא היה את מי להנהיג, הוא מנהיג בכח אבל לא בפועל. לכן הוא הוציא מהכח אל הפועל את המלכות שלו. כלומר-הוסיף את הצד השני של המשוואה.

ואני מדגיש- הוא לא עשה את זה כדי למלוך, אלא כדי להפוך את המלכות מאמת למציאות.

 

וכאן מגיעה הנק' הבעייתית-שמעת פעם על הבדל בין אמת למציאות? יש הבדל. האמת היא מה שראוי להיות. וראוי להיות פירושו- ראוי להיות מציאות. הקב"ה הוא מלך-א"כ ראוי שהוא יהיה מלך. לכן ה' שעבד את המציאות לאמת- ברא עולם שיהיה לו לממלכה.

עכשיו את יכולה לשאול מה טוב בזה שהוא יהיה מלך?  אז כאן אני חושב שיש משהו שהוא גבוה יותר ממושגים של טוב ורע. אמת ושקר. זו האמת, הטוב הוא בסה"כ הדרך של האמת.

וכאן את יכולה לשאול מה טוב בלהפוך את האמת למציאות? והתשובה היא שזה עצם הטוב-כי האמת היא מה שראוי להיות, ומה טוב יותר מלקיים מה שראוי להיות?

זו תשובה שכלית יבשה. הקב"ה הוא מלך, ובטובו-הוא ברא עולם למלוך בו.

 

כדי להתחבר לזה יותר-אז כמו שאמרתי כבר, צריך להכיר את גדולתו-להבין את מלכותו, להכיר בזה שהוא מלך (להבין את זה, לא רק לדעת), להבין את הטוב שביושר שבהליכה אחרי האמת.

 

אני אבין אם לא תביני אותי. ניסיתי.

ואוו. יפה ממש.יש לי סיכוי

אין לי כרגע מה להגיב.

ב"ה אני אשן על זה לילה או שניים, יקרא כמה פעמים, ויכתוב.

 

 

ניסחת בצורה מהממת. תודה.

סבבה, את מוזמנת לישון על זה כמה לילות שאת רוצה.אני77

מחר מתחיל הזמן... ..

"בראשית"שירוש16

בראשית- בשביל ראשית. שהיא ישראל או התורה.

 

בכל מקרה ליקום יש מטרה. שישראל יקבלו את התורה ויקיימוה. ואם עמ"י לא היו מקבלים את התורה בסיני או יפסיקו אף לרגע מלימוד תורה העולם יהפוך לתוהו ובוהו.

זה לא איום. זו פשוט מציאות.

ברגע שמטרת הקיום נפסקת העולם חרב כי אין סיבה לקיומו.

שישראל יקבלו את התורה ויקימו אותה?יש לי סיכוי

למה הקב"ה צריך שנקיים מצוות?

 

כלומר, אם הוא החליט לבנות עולם בגלל כך כך,

אני מבינה שיוסיף לזה מצוות שיהיה עולם טוב יותר.

אבל מלכתחילה בשביל שנקיים מצוות?

זו כבר שאלה אחרת.שירוש16

שאלת ה"לֶמה" נענתה.

 

עכשיו השאלה "לַמה" זה נושא אחר.

התורה לא נותנת תשובות שהן הסיבה אלא תשובות שמהוות מטרה.

 

התורה מסבירה מהי מטרת בריאת העולם. אך לא מהי הסיבה המקורית שבגללה הקב"ה החליט לברוא את העולם.

וזה בדיוק מה שאני שואל אם למישו יש תשובות.יש לי סיכוי

זה מתסכל

יש תשובות...שאלו פרטי תדעו
שאלתי את הרב שלמה אבינר הוא ענה מסילת ישרים פרק א... תקראי
מסילת ישרים מבארת את תכלית הבריאה.שירוש16
אבל אין שם סיבה בפני עצמה.
לא קראתי את כל התגובות.. אז לא יודע בדיוק מה כתוב שמה..סתמישוו
אני בכלל לא רוצה להגיב על השאלה שלך, אני מתאר לעצמי שכבר כתבו לך הרבה תשובות.
אני רוצה להביא רק את העניין הזה של הגישה של השאלות. להיכנס למהות השאלה.
גם אם תקבלי תשובה וגם אם לא, וגם אם את מצליחה לקבל את התשובה שהביאו לך וגם אם לא.. (זה קורה הרבה פעמים בשאלות כאלה, שהתשובה שתקבלי לא כזאת מתקבלת על הדעת בדיוק כמו התשובה לכמה זה 1+1). בכל מקרה, הנחת העבודה היא שלקב"ה יש סיבות לעצמו ואפח'ד לא מכריח אותו לשתף אותנו בזה, יענוו גם אם לא מצאת תשובה צריך לדעת שזה העניין, זה היופי. לכן יש הבדל בין הקב"ה לבני אדם, יש חכמה טבעית ויש חכמה אלוקית, ועצם זה שאדם לא יכול לקבל את החוכמה האלוקית זה היופי בהבדלי המעמדות האלה, אנחנו לא יכולים להיות אלוקים.
אני יכול להבין למה היה איש שבנה בית כלא, כי היה פה חכמה טבעית, אבל קצת קשה להבין למה הקב"ה ברא את העולם, זה חכמה אלוקית.
בכל זאת כן יש קצת תשובות, למשל, אחת הידועות היא "נתאווה הקב"ה לעשות לו דירה בתחתונים" שזאת תשובה מעולה. אבל האם אנחנו מבינים אותה? למה הקב"ה צריך שיהיה לו בית פה למטה? מזה נתאווה? הקב"ה יכול להתאוות למשהו? אם הקב"ה מתאווה למשהו זה אומר שחסר לו משהו, אם חסר לו משהו זה אומר שהוא לא אינסופי. ואנחנו יכולים להגיד שהקב"ה הוא לא אינסופי?! ח"ו. לכן גם בתשובות שיש, גם בהם צריך להעמיק ולברר. ולפעמים פשוט צריך ואפשר להגיד - זהו, עד לפה היה החוכמה הטבעית שאני יכול להגיע אליה ומפה זה כבר חכמה טבעית, ואני מאמין ששורש הטוב להיטיב ומפה תעבוד האמונה.

בכל מקרה, זה גם ממש לא משנה למה. יש לנו עולם, יש לנו מה לעשות בו והרבה, נעשה את מה שאנחנו צריכים.


כתבת שהלוואי שיהיו לך תשובות טובות.
אולי עכשיו תסתכלי על התשובות בצורה קצת שונה

תודה רבה! אהבתי את הגישה. אנסה לאמץיש לי סיכוי


מותר לקרוא רמח"ל... ומותר לשאול את הרב גוגל...פולמוס


אי אפשר לדעת כי אי אפשר להבין את ה'עשו יכין
כל הדיבורים על רצון רק מכניסים את ה' להגדרות ומפחיתים ממנו.
הדבר שאנחנו כן יודעים הוא שה' ברא.. והוא ברא עולם עם חיסרון מובהק- והתפקיד שלנו בתור בני אדם הוא לתקן את החיסרון. למה ה' ברא? אין לאף אחד מושג- מה המטרה? זה אפשר להבין ע''פ היצירה שלו
בוודאי שלא שייך בקב"ה רצוןחוני המעגל פינות
כי הרצון מעיד על חסרון הרוצה
אלא כדי הנוכל לדמות תהליכים רוחניים
נכתב בלשון בני אדם
רבי יהודה הלוי דווקא קובע שיש לה' רצון.א"י זה קשה

אלא שזה לא רצון חיצוני לעצמיות כמו אצלנו ולא רצון שמעיד על חיסרון או שאיפה למשהו. הקיצור הוא שה' נתן לנו תורה וממנה משתקף רצונו על אף שאנחנו לא מסוגלים לתפוס שום דבר בסיבת או תכונת הרצון הזה אלא רק לטעון שזו עובדה שהוא קיים שהרי ה' נתן תורה, ורק בשיכלנו הקטן איננו מסוגלים לתפוס משהו מחוץ להגדרותינו כמו ה' שהוא בורא המציאות ולכן לא נוכל לדבר על מציאותו.

לאדם אין יכולת לענות למה נברא העולם.פרש יהודי
הוא יכול לענות מהו העולם. לא למה הוא נברא.
תודה לכולם על התשובותיש לי סיכוי


מכיר תשאלהסתם מישהו...אחרונה

היו איזה חודשיים שנתקעתי עם השאלה הזאת בראש ואף תשובה לא היתה קרובה ללספק מתישהו פשוט וויתרתי אני לא חושב שאני אי פעם ימצא תשובה שתספק אותי אפילו קצת אבל אני מאחל לך בהצלחה בחיפוש!!אולי את תמצאי משהו שיספק אותך...

חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

שלוםטאטע מלך העולם

יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.

 

ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?

רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...

 

תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!

זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini

אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.


כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.

האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?


האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?

או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?


העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.

מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה?  (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)


אולי  לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי? 

אמממטאטע מלך העולם

זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...

אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם

הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...

בד"כ זה כן סותריהודי חסידי

אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?

 

לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.

אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך. 
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם

זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...

אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...

 

עכשיו מבינים קצת יותר??

כן...יהודי חסידי

אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...

 

חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך. 

וואי תודה!טאטע מלך העולם

אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??

ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה

אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...

כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...

 

בקיצור מורכב ביותר...

אולי יעניין אותך