יש לי שאלה. שמציקה לי הרבה זמן...סתם לנסות
איך אנשים שמגדירים את עצמם מאמינים מסוגלים לעשות דברים נגד ההלכה? במודע.
אפשר להגיד שזה קשה, ושיש ניסיונות וכל זה. אבל אם בן אדם מאמין במשהו ב100% זה לא אמור להיות יותר חזק מזה?
אם אנשים אומרים שה' קיים ומאמינים בו, אז שילכו עם זה עד הסוף! שלא יעשו רק מה שנוח להם.
אולי מי שעושה דברים שיודע שהם אסורים בעצם לא מאמין לגמרי?


* הבהרה - אני כרגע לא מגדירה את עצמי אחת שמאמינה. אבל אני חושבת שאם אני אגיע למסקנה הזאת מבחינתי לא יהיו התפשרויות...
מכירה חולי סוכרת?א"י זה קשה

לרובם המוחלט שינוי דרסטי של התפריט יפתור את כל הבעיה. ולמה בכל זאת הם אוכלים? כי האמונה והידיעה לפעמים נמצאים במישור השכלי או הרוחני אבל כשמגיעים לתכל'ס יש דברים יותר חזקים כמו יצרים.

כמו אנשים בדייטה, כמו אנשים מכורים לסיגריות וכו'.

אני חושבת שזה לא לגמרי אותו דבר.סתם לנסות
יש הבדל בין לעשות משהו שיודעים מה ההשלכות שלו ויכול להיות שמה שנכון וטוב זה דבר אחר, לבין משהו שאם יודעים שהוא אמיתי לא יכול להיות התלבטות. הוא אמור להיות דבר ענק ובלתי נתפס, אז איך מסוגלים לעשות משהו מנוגד למה שהוא אומר?
אני למשל יכולה לא ללמוד למתכונת או בגרות, בידיעה שזה לא טוב ושאני צריכה לעשות דברים אחרים. מודעת להשלכות, ומוכנה להתמודד איתן. אבל אם מישהו כמו אלןהים היה אומר לי לעשות את זה, לא הייתה לי אפשרות לא ללמוד. זאת אומרת שהאפשרות הייתה, אבל לא הייתי יכולה לבחור אחרת.
למה את חושבת שזה שונה?א"י זה קשה

למען האמת כיוון שלעיתים תפיסת האלוהות של אנשים כל כך ילדותית, זה מאוד לא עוצמתי בשבילם לדעת שה' ציווה.

כי יש הבדל.סתם לנסות
כי יש הבדל בין משהו שלא חייב להיות נכון או לא נכון - למשל אם אני יודעת שמשהו מסויים שאני אוכלת גורם לי לכאבי בטן זה לא שאסור לי, אלא שאני צריכה לעשות את השידול שלי. ויש מצב שאני אחליט שאני מעדיפה לאכול ושתכאב לי הבטן כי אני רוצה.
אבל אם ה' מצווה משהו, ואני מאמינה בו, אז אין מצב לעשות שיקולים אחרים. כי הוא אמור לדעת הרבה יותר ממה שבני אדם יודעים. ברגע שאלוהים מצווה משהו זה מחייב לעשות את זה.
אני ינסה לענות מכמה בחינות.א"י זה קשה

א. אני יכול גם לבחור לעשות משהו בידיעה שזה מה שאני רוצה, ואולי ה' יעניש אותי אבל אני מוכן לשאת בתוצאה. כמו שאני יכול לבחור לאכול לא בריא בידיעה שאני עתיד לסבול מזה.

ב. זה מדרגה עצומה להיות במקום בו אם ה' ציווה משהו זה הופך להיות הרצון שלי.

 

בעצם- אנחנו חיים במציאות שבה אנחנו נפרדים מהקב"ה במובן מסוים. יש לנו בחירה חופשית. יש לנו רצונות משלנו. והם לא תמיד עולים בקנה אחד עם הרצון האלוהי. משימת החיים שלנו זה ליצור את ההתחברות הזאת. הדבקות האלוהית. מצב בו אנחנו חיים נוכחות אלוהית בחיינו ומצליחים להפוך את הרצון האלוהי להיות הרצון הטבעי שלנו. למרות שמבחינה שכלית ברור לנו מה ה' רוצה ועד כמה זה מחייב אותנו, ההסתרת פנים שקיימת בעולם-זה שאנחנו לא רואים את התוצאות של מעשינו תמיד, זה שאנחנו לא חווים את הנוכחות האלוהית, הם מה שיוצרים את היכולת שלנו לבחור- וכן, גם ברע. למרות שברור לנו שזה רע.

זה לא עוזר שבמישור השכלי אנחנו יודעים את זה, ההסתרת פנים הזאת מאפשרת לנו לעשות דברים רעים. המצב האידאלי הוא שאנחנו מבחירתנו נלך לקראת ה' יתברך ונרצה את רצונו מתוך הבנה מעמיקה של דבר ה' ויחסו לעולם, ולתיקונו של העולם.

 

מקווה שעניתי הפעם..חצי חיוך

נראה לי שהבנתי מה אותה אומרסתם לנסות
בעצם לא לחוות את הנוכחות האלוהית זה אומר לא להאמין לגמרי?
כי יש את המשפט הזה שאני לא זוכרת בדיוק איך הוא הולך אבל אומרים שאם ה' היה מתגלה אלינו אז האמונה הייתה הופכת לוודאות ואז זה היה שולל את הבחירה. אז זה אומר שאם חוטאים זה מחוסר וודאות?
אם לא הבנתי אותך נכון אז אני אשמח לשמוע למה התכוונת...
לא בדיוק.א"י זה קשה

לא לחוות את הנוכחות האלוהית זה אומר שקיימות בי הכרות שונות שבחלק מהם אני מרגיש נבדל מהאלוה. למרות שבחלקים אחרים שלי יש לי וודאות מוחלטת באמונה, ואני מרגיש מחובר לה'.

והמשפט שאמרת בסוף הוא מאוד נכון.

אז זה לא שאנחנו חוטאים מחוסר וודאות אלא מחוסר שלמות עם ההכרה בחיבור שלנו ובדבקות שלנו עם ה' יתברך.

ואיך אנשים מסוגלים לחיות עם החוסר שלמות הזה?סתם לנסות
אמת זה אמת...
זו המציאות בה נבראנו שמתוכה אנחנו שואפים לדבקות אלוהיתא"י זה קשהאחרונה


צדיקהלולית10

באמת לעתיד לבוא הקב''ה 'ישלול ממנו את הבחירה אם להאמין בו או לא.. פשוט מכיוון שזה יהיה

לנו כל כך ברור ומוחשי ולא נוכל שלא להאמין בו..

אני מודעת לזה שחצאית קצרה זה לא צנועשאלו פרטי תדעו
אבל לפעמים זה חזק ממני והלאה.
אנשים מאמינים הם בסופו של יום בני אדם..
המטרה של הקב"ה הוא שלנו יהיה הכי טוב והוא נותן לנו את הכלים ואת הדרך שבה יהיה לנו הכי טוב ונותן לנו לבחור.. לפעמים זה חזק מאיתנו והלאה וגורם לנו לפול
בדור שלנו רוב החבר'ה המאמינים שהם עושים את המצוות הם פחות יודעים למה הם עושים אותם ומה העניין שלהם (כי הם לא לומדים..ולא
מלמדים אותם.. רק מחנכים אותם למשהו מסויים) ולכן הם הרבה פעמים כי הם לא יודעים
למה הם פשוט מזלזלים ולא מתייחסים לזה והולכים לפי הנוחות שלהם.. זה בהחלט מצער
אבל ככה זה ולכן חשוב שבני נוער ישאלו שאלות כדי שיוכלו לקבל תשובות ואז יבינו יותר ובאמת גם יתחזקו..
למה צריכים לדעת למה?סתם לנסות
אם מאמינים בה' זה לא אמור לכלול גם את ההבנה שאי אפשר להבין אותו לגמרי? ושצריך לעשות מה שהוא אומר ובכלל לא בטוח שאפשר להבין הכל? כי הוא לא באותה רמה
את ענית הרגע לעצמך;)שאלו פרטי תדעו
לא צריך להבין אותו לגמרי.. אבל את הבסיס - את הטיפה הראשונה כן צריך כדי שזה יתבסס על משהו ... בכל אופן יש משפט שאני נורא אוהבת - כשנגמר השכל מתחילה האמונה..
כלומר... כשאתה מתחיל להאמין זה תחילה דרך השכל והדברים ההגיוניים שיש להם תשובות ורק לאחר מכן שנעלמות התשובות וזה מעבר להבנה של השכל האנושי מתחילה האמונה התמימה
אני מדברת על אנשים שאומרים שהם מאמינים... לא על כאלה שלא.סתם לנסות
כל מה שאמרתי מכוון על אנשים מאמיניםשאלו פרטי תדעו
אז כנראה שלא הבנתי מה אמרת...סתם לנסות
וואי את פשוט מדהימה!!לולית10

את צודקת כל כך!!

הלוואי שכולם יחשבו כמוך!

הגאוה אולי תבוא מהר יותר...

את באמת צודקת אבל לאנשים לפעמים נח יותר 'להקטין ראש' ולא לעמוד בגבורה מול היצר,

כי אדם שמודע לאמת צריך גם להחליט שהוא הולך איתה עד הסוף. שזה הדבר הכי נכון והכי חשוב בחיים.

הבעיה היא שאנשים בכוונה בורחים מהמחשבה הזאת לעני''וד, פשוט כי זה דורש מאמץ..

 

אוף... מרגיש לי לא נעים.סתם לנסות
תודה והכל, אבל שאלתי בשביל להבין את האנשים האלה.
מה שכתבתי זה לא מה שאני חושבת עכשיו, אלא מה שכנראה הייתי חושבת אם הייתי מאותו בסיס ומאותה נקודת פתיחה.

אני בפועל עכשיו לא עושה את כל זה כי כרגע אין לי את הבסיס הזה שעליו יכולים להיבנות כל כך הרבה דברים
זה מה שאומרת הגמ'נער גבעות מצוי

על גנב, שמבקש מה' ששום דבר לא ישתבש והוא יגנוב בעין יפה. אני לצערי לא זוכר את התירוץ. אבל, אנחנו בנ"א. תמיד יש ירידות, ומיד- עליות גבוהות פי 2. בבחינת, יורדים מטר ועולים 2. יורדים 2 ועולים 5.

יש כמה קבוצות,הכל מאת ה'
יש גם כאלה שמאמינים -
אבל לא מכירים כלכך את ההלכה,הם לא נחשפו להלכות,ולכן הם עושים טעויות לא במודע.
ויש כאלה שמאמינים-שיודעים את ההלכה,וכל פרטייה,אבל בתכלס יש הרבה דברים שהם לא עושים
מכל מיני סיבות לחץ חברתי,לא בא להם להשתנות,אנלי מושג,
כי כל אחד בדרגות שלו אי אפשר לדעת.
יש כאלה שמאמינים -אבל נח להם איך שהם,ולא רוצים להשתנות.
ויש כאלה שמאמינים ומכירים את ההלכות,ועושים אותם 100%,
ואם לא 100 אחוז,אז לפחות משתדלים.
אני בטוחה ממש שכל הקבוצות משתדלים כמה שיותר,הקב"ה מחפש את ההשתדלות..
יש כמה סוגים,
צריך להיות 100% בהכל.
ואם לא 100 אחוז לפחות להשתדל,הקב"ה בסך הכל רוצה התאמצות,שלפחות נעשה צעד קטן. (:

אשרייך שאת לא תירצי התפשרויות!
בכללי ללכת על פושר,זה לא בטוח,כי זה נעדנד.
זה או פה או שם,יש חוקים.
כמו שיש חוקי ביתספר שאם נחפף פה נחפף שם,שיעור נבריז שיעור נילך..
התוצאות הם שגם תפספסי חומר,וגם ירד לך ציון.
אז חבל להתפשר, אם יש חוקים ברורים,לפעמים זה לא פשוט,אבל זה שווה את המאמץ.

הי, גם אני תהיתי עלזה הרבה זמןשמפניון
לא הגעתי למסקנה ברורה, אבל זה בערך מה שהבנתי:
א. אין כמעט דבר כזה אדם מאמין מאה אחוז
ב. גם המאמין הכי גדול יש לו נפילות, נכון יש הבדל בין נפילות לדברים נגד ההלכה, אך הלימוד זכות אפשר להבין שבנקודה הזו הוא עוד צריך להתחזק.
ג. יש הבדל בין אנשים שונים בחומרת המעשים. מאנשים שאני מגדירה פחות משפיעים, אני לא אצפה להיות מושלמים, (לא מכל אחד כן? אבל-) מאנשים שיש להם יותר השפעה, לאנשים אחרים לומדים מהם יש אחריות יותר גדולה על המעשים.
ולמה אני אומרת את זה? כדי שלא נגיד: אה, לכל אחד יש נפילות, ונתייחס בסלחנות לדברים שנוגדים ברורות את ההלכה.
לסיכום:
אף אחד לא מאה אחוז, צריך להבדיל בין נפילות שמתחזקים מהם לבין דברים אסורים ממש.
מקווה שלא סיבכתי..
בטח שיש אדם מאמין ב-100%.*בננית*

נפילות קשורות לחולשה רגעית, לא לחוסר אמונה.

אדם יכול ליפול ובאותו רגע ממש להיות מאמין.

אמונה היא לא רגש חולף. אמונה היא הכרה ודאית (למרות שכל הגדרה לאמונה עשויה להיות קצת בעייתית).

 

וברור שוודאות של 99% איננה ודאות.

בדיוק הפוך.. את יוצאת מנקודת הנחה מוטעתמשנאך ה' אשנא
את מכירה רופאים מעשנים?
הם יודעים על כל המרכיבים של הסיגריה ועל ההשפעה הפזיולוגית בגוף ובכל זאת מעשנים.
איך זה יכול להיות???
אדם יודע משהו אבל עושה משהו אחר??
התשובה היא.. שאין קשר בין מה שאני יודע לבין מה שאני עושה.

* הבהרה - גם אם תגיעי למסקנה באמונה חזקה זה לא מחייב שתקיימי את ההלכה. כי אין קשר בין אמונה למעשים. עם ישראל האמין בה' ובמשה עבדו ואחרי 3 חודשים הפר את האיסור לעבוד עבודה זרה.
זה בדיוק הקטע שממש מפריע לי...סתם לנסות
איך יכול להיות שאנשים עוד אפילו במעמד הר סיני שזה וודאות גמורה יכלו לעשות דבר כזה.
הדבר היחיד שיכול להסתדר לי עכשיו זה שהם לא ידעו לגמרי שזה דבר אסור...
זה מסתדר טוב מאוד.משנאך ה' אשנא
זה ניתן לפרשנות. יש פירוש שהעגל נוצר כתחליף לדמותו של משה כעושה אותות ומופתים. האמונה בכוחות מאגיים של משה (ויאמינו בה' ובמשה.. למה כתוב גם משה? הכוונה לכוחות מסטיים) היא גרמה לרצון ליצור מישהו כמו משה.. כלומר תחליף למשה ולא לאל.

אבל גם אם תפרשי ככה.. ההסטוריה של עם ישראל בנויה על היסוד הזה עם ישראל שיצא ממצרים וראה את הניסים הגלויים, 3 ימים אחרי מתרעם על משה למה הוציא אותם ממצרים למות במדבר, ו3 חודשים לאחר מכן עושה עגל ואומר עליו - אלה אלוהיך ישראל, מתרעם על משה בכל צעד ושעל כמו שניתן לראות בספר במדבר, ואפילו שם ישנם אנשים שלא מקשיבים למשה ומותירים מהמן. כשמשבר האמון הגדול ביותר זה המרגלים. דורות שלמים עם ישראל ראו ניסים גלויים והתגלות השכינה לנביאים ובכל זאת כפרו בה' ובמצוות. ולעומת זאת דורות שחיו בגלות ללא גלוי שכינה כלשהוא, ולא עוד אלא חיו ברדיפות מצד אומות העולם בגלל יהדותם, ובכל זאת היו יראי ה'?

התשובה היחידה היא שהתגלות ה' והאמונה בו, הידיעה שה' קיים, או הידיעה על הצויי שהוא מצווה.. לא מחייב שאני יקיים את אותו צו.. זה שני דברים שונים. חז"ל כתבו שיכול להיות אדם שמכיר את קונו ובכל זאת מורד בו. אין ערובה לקיום המצוות אם אדם לא קיבל עליו עוד תורה ומצוות.. וזה לא משנה אם הוא המאמין הכי גדול

ידיעה על ה' זה נתונים שאני מקבל מהעולם מסקנה מהעולם..
והכרעה לקיים מצוות זה מעשים ממני לעולם הכרעה היא תלויה בי בלבד ללא קשר לנתונים של העולם. היא קשורה רק אלי ..

ולכן זה שני דברים נפרדים שאין בינהם מכנה משותף.. הבעיה שלך מתחילה כשאת מנסה למצוא מכנה משותף שהוא פשוט לא קיים.
מצטערת אבל עדיין זה קשה לי...סתם לנסות
זה אומר בעצם שאנשים לא מספיק חזקים בשביל לעמוד במה שהם בעצמם חושבים ובטוחים שנכון?
אבל זה אפילו מעבר לחשיבה שלהם! מבחינתם זה חשיבה של משהו שהרבה יותר גדול מהם.
בדיוק. הבנת את זה טוב.. רק קשה לך לקבל את זה.משנאך ה' אשנא
המעשה שהאדם עושה לא מגיע כתוצאה ממסקנה מהעולם אלא כתוצאה מהכרעה של האדם.

ואני יסביר את עצמי..
לאדם יש בחירה חופשית לעשות מצווה או עברה, גם אם הוא ילמד על מציאות ה' ותורתו ויגיע לאמונה חזקה ללא פקפוק.. עדיין נשארת לו הבחירה החופשית לעשות עברה או מצווה.. כלומר, הידיעה לא שינתה לי את הבחירה החופשית, והידיעה/אמונה לא מחייבת שאני יעשה את המצווה, יכול להיות שאני יעשה את העברה גם אם אין בי פקפוק באמונה.

זה נותן הרגשה שהמעשים תלויים באוייר ולכן את נרתעת מזה. אבל בנקודת האמת זה המהות של הערכים בשונה מידע..
המעשה זה משהו שנובע מהבחירה החופשית שלי בין הטוב והרע, בין העברה למצווה. הידיעה זה משהו שנובע מהמציאות, זה הסקת מסקנות אמת מהמציאות. זה שני דברים שונים.

אם תמיד תהיה לי בחירה חופשית.. איך אני יכול להיות בטוח שאני תמיד יבחר בטוב? התשובה לכך טמונה בעצמך. אם את תרצי לבחור בטוב את תבחרי בטוב. הבחירה נובעת מהאישיות, מהאדם. ולא מתחייבת מנתונים של העולם.
אז אתה אומר שאנשים פשוט לא רוצים?סתם לנסות
לא רוצים לעשות את הטוב?
אין דבר כזה לא רוצים לעשות את הטוב.משנאך ה' אשנא
הם רוצים לעשות את הטוב שהם חושבים שהוא טוב.
אדם שמעשן בשבילו זה טוב לעשן כי זה כיף.
בשביל בן אדם אחר זה רע כי זה הורס את הבריאות.

אין דבר כזה לא לרצות לעשן. יש דבר כזה רצון לשמור על הבריאןת.
רצון זה על דרך החיוב לא השלילה.
אז הם חושבים שמה שמנוגד למה שהם מאמינים בו זה טוב?סתם לנסות
אז מה הקטע שהם מאמינים?
זה נשמע פרדוקסאלי וסותר את עצמו..משנאך ה' אשנא
אבל זה פשוט מאוד מאוד.
אדם יכול לדעת שיש ה' והוא ציווה על המצוות. ובכל זאת לרצות לעשות משהו אחר ולא לקיים מצוות.
הידע לא סותר את המעשים.
זה לא שאם אני יודע משהו אז זה אומר שאני ירצה משהו כתוצאה מאותה ידיעה. עדיין ישאר לי הבחירה החופשית.

את מתנסחת בלשון "אדם מאמין" - אולי עדיף שתתנסחי בלשון "אדם יודע" כי אדם שמאמין זה אמונה אישית שלו שבה הוא דבק. וזה נשמע פרדוקסאלי שאמונה אישית שאדם דבק בה תהיה נגד הרצונות שלו.
ידע שאדם יודע זה נתונים של נחלת הכלל ולא נתונים אשיים.

לכן נראה לי אם תחליפי את הניסוח במקום מאמין בקיומו של ה' תגידי יודע שיש ה' ושהוא ציווה על המצוות את תרדי לסוף העניין.
אז אתה גם אומר שזה עניין של אמונה.סתם לנסות
שאם בן אדם היה מאמין בה' ובמה שאומר (ולא רק יודע ) אז זה אומר שהוא גם רוצה בו ולעשות את מה שהוא אומר.
הבנתי נכון?
לא. כי אמונה זה דבר פחות חזק מידיעה.משנאך ה' אשנא
ההבדל הוא שאמונה זה מחשבה של האדם על העולם (שהיא לא תמיד נכונה ואי אפשר להוכיח אותה) ולכן אמונה תלויה לפעמים ברצון להאמין במשהו.

ידיעה זה מנתונים בעולם לאדם.. הסקת מסקנות מהעולם לאדם והכרה במשהו במציאות שכפוי עלי להכיר.. גם אם אני לא רוצה.

בכל מקרה יכול להיות שאדם ירצה להאמין שיש אלוהים והוא נתן תורה ובכל זאת גם לרצות לעשות משהו אחר ולא לקיים את התורה.
הרצון להאמין שישנה תורה אלוהית.. לא מחייב שאדם ירצה יקיים אותה.

בכל מקרה ידיעה מהמציאות ולא רק רצון להאמין במשהו.. זאת הידיעה שיודעים את ה'. רצון להאמין שה' קיים הוא ללא משמעות אמיתית. רק אישית. ואין לזה ביסוס. לכן ידיעה זה דבר הרבה יותר משמעותי מאמונה.. ובכל זאת אין קשר בין המעשים לידיעה
אמונה במובן העברי-יהודי שונהשואף לאור

אכן המושג believe  באנגלית מתייחס להרגשה,רצונות או מחשבות של האדם לגבי סדרי העולם והתנהלותם.

אמונה בעברית היא מלשון אמון,ומכילה בהכרח רכיב של אימות וודאות.

 

 

אוקי... עכשיו הבנתי מה אתה אומר.סתם לנסות
לא השתכנעתי אבל תודה שהסברת את עצמך
מה שאתה אומר פשוט נוראלולית10

לא בגלל שזו דעתך האישית אלא בגלל שזה נורא שבאמת יש נתק כזה אצל כל כך הרבה אנשים, נתק בין הלב והשכל..

אם היינו יודעים במוחשי שה' קיים והיינו מבינים את זה בכל מאודנו לא היתהלנו בכלל התלבטות אם לקיים את מה שהוא מצווה אותנו!

פשוט עצוב שקיים הנתק הזה..

הוא קיים מלכתחילה. אין אפשרות לגשר על הנתק הזהמשנאך ה' אשנא
זה לא שבאידיאל אין נתק.
מלכתחילה יש נתק בין ידיעה למעשים.
ושוב חז"ל אומרים שישנה מציאות של מכיר את קונו ובכל זאת מורד בו.. לא כופר.. מורד.
זה נשמע מעניין... אתה יכול לפרט יותר על מה שחזל אמרו?סתם לנסות
"יודע את רבונו ומתכוין למרוד בו"משנאך ה' אשנא
זה בספרא על ויקרא פרק כו פסוק יד.
זה לא שהוא כופר במציאות ה', או פחות מאמין בה' או בתורה. זה רק מורד, הוא יודע את כל זה אבל הוא בכל זאת בוחר לעשות משהו אחר.
יכול להיות שבהלכה זה יכול להזדהות עם המשומד להכעיס (בשונה ממשומד לתיאבון) והוא בכלל מחללי ה'.
צריך לעשות הבחנהשואף לאור

א.כל אדם יכול ליפול.

ב.צריך להגיע באופן הדרגתי למקום בו אדם מקיים את המצוות,לא פשוט להגיע ללא רקע של קיום מצוות ולקיימם בבת אחת ביום בודד.

סביר להניח שמי שאת מדברת עליהם הגיעו עם אותם קשיים של קיום לא מלא של מצוות מסויימות מבית או מהסביבה שהם חיים בה,ולכן מתקשים בזה.

ג.יש גם הדחקה,אדם שמתקשה בעניין מסויים יכול לחיות בהדחקה מתמשכת וצריך להזהר מכך.

 

וישנן אפשרויות נוספות,אומנם מובן שמבחינת האמת על האדם להתחזק ולהגיע בהדרגה למציאות בה הוא מקיים את כל המצוות,וכשיש נפילות יש לעשות תשובה ולהתרומם.מי שאינו שואף או עובד על כך עושה טעות גדולה.

 

 

 

אמונה אינה משהו מעורפל שאת צריכה להחליט באופן שרירותי אם את מאמינה או לא,צריך ללמוד אמונה.

 

ספר הכוזרי של ר' יהודה הלוי הוא ספר מרכזי בלימוד האמונה היהודית,והוא מוכיח שהמסורת היהודית של העברת האמונה והתורה מדור לדור היא בהכרח מסורת של אמת שהתחילה בנקודת זמן שהעם עצמו נפגש עם האלוקים ולא רק עם שליחו (כמובן במובנים מסויימים שהרי אף בריה אינה יכולה לתפוס לחלוטין את מציאות ה') במעמד הר סיני ושם ניתנה לו התורה.

 

מובן שישנן גם סיבות מציאותיות של הסתכלות על הסובב וההיסטוריה של העם היהודי עצמו,שרידתו בגלות מעל 2000 שנה (אין עם מקביל ששרד בגלות זמן רב כ"כ),נס הקמת מדינת ישראל,ההתפתחות האדירה שלה בעשרות שנים בלבד,וכן הישרדותנו באזור הנפיץ בעולם מול עשרות מדינות עויינות וחצי עויינות מסביב,עם מספר מלחמות קשות בהן ישראל ניצחה מספר צבאות במספר חזיתות במקביל ועוד ועוד.. ,תופעות המוכיחות את יד ומציאות ה'.

 

את רוצה להגיד.. שאף פעם לא עשית דבר אסור?ט1


לא אמרתי דבר כזה...סתם לנסות
אמרתי שקשה לי לקבל את זה שיש אנשים שמאמינים, אבל במודע לא עושים את כל הדברים שצריך.
ואם כבר שאלת על עצמי... אז אני יודעת שממש כמעט לא היה מצב כזה. גם אם זה היה לאכול פיצה כשאני בשרית בתור ילדה קטנה כשקרוב משפחה שלי (שמבחינתי הוא היה ממש גדול)נתן לי את כל הסיבות למה אני יכולה, אני לא אכלתי ממנה אפילו דקה לפני וזה היה ממש אומץ לעשות את זה נגד מה שאמר.
וזה היה גם לגבי הרבה דברים... לפתוח קופסת שימורים בצורה מסויימת בשבת, לא להסתרק...
כמעט לא היה מצב שעשיתי משהו במודע. ואני אומרת כמעט כי אני לא בטוחה שאני זוכרת הכל
אז את ממש צדקת..ט1


מצטערת להרוס לך... אבל דיברתי בלשון עבר.סתם לנסות
תודה רבה לכולם...סתם לנסות
נתתם לי הרבה חומר למחשבה, וקראתי הכל, גם למי שלא הגבתי.
תודה!
כשבן אדם נופלירא ורך לבב

זה בעצם מראה על חיסרון באמונה, מהסיבה שאמרת.

ואת באמת צודקת. צריך ללכת עד הסוף. בלי אבל.

שנזכה להאמין לגמרי, תמיד!

נשמה,לא נולדתי
זה לא נכון הכל או כלום!
זה לא הולך ככה בחיים.
אני יכולה להעיד על עצמי שאני מאמינה בה' בכל ליבי
אבל וואלה, יש דברים שעדיין מאד מאתגרים אותי, כלל לא שלמה איתם, אז אני עדיין לא מקיימת אותם. במודע. (למשל- חולצות סגורות שלא רואים את העצמות... קשה לי עם זה כרגע!! לצערי)
בע"ה ה' יתן לי שכל ישר ויעזור לי לקיים גם את זה.
זה נורמלי, זה טבעי,
למרות שזה לא אידאלי-
זה הגיוני.
ולשאוף לשלמות מוחלטת- זה מסוכן.
ה' נתן לי תריג מצוות בשאיפה שאצליח לקיים הכל, אבל לאט לאט. מקבלים שכר על כל מצווה לבד שעשיתי, גם אם לא קיימתי את כל השאר. אם אני שואפת לעשות הכל- זה בסדר אבל כרגע צריך לעשות את זה בקצב שלי. אם רצים מהר מדי- נופלים מהר קרוב לוודאי...
חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

שלוםטאטע מלך העולם

יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.

 

ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?

רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...

 

תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!

זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini

אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.


כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.

האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?


האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?

או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?


העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.

מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה?  (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)


אולי  לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי? 

אמממטאטע מלך העולם

זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...

אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם

הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...

בד"כ זה כן סותריהודי חסידי

אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?

 

לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.

אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך. 
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם

זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...

אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...

 

עכשיו מבינים קצת יותר??

כן...יהודי חסידי

אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...

 

חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך. 

וואי תודה!טאטע מלך העולם

אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??

ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה

אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...

כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...

 

בקיצור מורכב ביותר...

אולי יעניין אותך