מישהו יכול בבקשה להסבירר לי מהז זה דוסס??אוהבת את מלכנו
דוס זה מישהו עם ציצית בחוץ, שעשה ישיבה גבוהה או לפחוות הסדר, יש לו כיפה בגודל וצבע מסויים, סיים שס וכו, למד בישיבה תיכונית וכוכוכ... זה עצוב כי יש הרבה כאלו שרחוקים מאוד מלהיות דוסים. וכן אני מכירה אישית הרבה שלומדים במקומות הכי טובים, והיו מדריכים, ומתנדבים בכל מיני עמותות.. אבל פשוט מתעלמים מחלק מההלכות. וכן יש כאלו שלא לובשים תכיפה הכי גדולה.. לא היו באריאל.. אפילו נשרו מביצפר! לא הלכו להסדר... כי הם פשוט לא מסוגלים לשבת כל היום.. וגם לא לקחו ריטלין כדי להכריח את עצמם .. והם באמת ובתמים אוהבים את ה' בכל ליבם ומקיימים את רצון ה'.. ואולי מבחוץ הם לא נראים לנו הכי דוסים.
סתם פריקה.
כי כואב לי איך שאני לפחות שופטת אנשים.
(וכמובן שאני בכלללל בכלל לא מכלילה ויש חשיבות כמובן ללימןד בישיבה וגודל כיפה וכו- כמובן! אבל צריך להבין שזה לא העיקר) מוזמנים להגיב
ובכל זאת.... כל עמי מושלםםם! וה' אוהב כל אחד ואחד..
ככהט1
דוס.. זה דתי באיידיש... או לפחות זה מה שאמרו לי ...
ואת צודקת... לצערינו גם דתיים נופלים ... בכל זאת אנחנו לא מלאכים
נתחיל,הכל מאת ה'
בזה שאת צודקת.
דוס=עובד ה' ומקיים מצוות,לא משנה ישיבה,כיפה,לבוש.
נטו-קיום מצוות.
כל אחד בדרגה שלו.

נתחיל בזה שאיך שאת רואה את הדברים יפה מאוד,
אבל,בכל דבר ובכל סוג אנשים יש ויש.

האדם יכול להיות בעמותות,וכל היום עושה רק חסדים,עובר מחסד לחסד,וזה חשוב לו כלכך,
אבל מה לא שומר נגיע,
עכשיו מה נחשוב? שוואלה.מה קרה בחוץציציות דוס לגמרי,לומד בישיבה,עושה חסדים,מאיר שלום לכל אחד,ישלו מידת נתינה רבה,מכבד את הוריו כמה שיכול.

אבל יש את החיסרון הזה...

ויש להפך,אחד ששומר נגיעה שומר הכל משתדל,אבל חסדים לא עושה ולשון הרע מדבר .
אז מה נגייד עליו?

ויש לו את החיסרון הזה...


כל הזמן אנחנו מגדירים חיצונייות וזה נכון,ככה בני אדם חיים,ולבוש משקף את הבן אדם.


אני חושבת שלבוש זה ל-א אומר כלום חוץ מדרך חיים.

הוא יכול להיות הכי דוס שבעולם,אבל בפנים לא.

והוא יכול להיות הכי לא דוס שבעולם,אבל בחוץ כן.

השאיפה היא להיות גםוגם.
גם בחוץ וגם בפנים,קודם כל הפנימיות,כי לשנות בגדים אפשר בשניה אחת בודדה.

וכיפהאפשר להחליף כל יום יומיים,
כנ"ל על הלבוש.

אבל אופי,מידות,מעשים,מצוות-הכל זה תהליך.

ואת זה אפשר לשנות,אבל בהדרגה.


אם תחשבי כמה זמן,איזה סוגי אנשים בעולם,את.תמצאי מלא סוגים ומינים.
מאמינים,לא מאמינים,חילוניים,דתיים,חרדים,גויים,ערבים.

יש הרבה,
ומכל סוג את תימצאי את אלה שעושים כך וכך...
ואת אלה שעושים כך וכך....

אז אם אני אקח בחור שיש לו כיפה ופאות,אבל לא שומר נגיעה.מה אגיד ? שהוא צבוע.
אבל זה לא נכון,כי קשה לו בזה והוא נפל.

אבל מה יקרה עם עוד יום עוד חודש או שנה...
הוא יחזור בתשובה ויתקן את מעשיו,

אז אני ארגיש שאולי חשבתי עליו דברים רעים,אל לא מגיע לו,ולא לאף אחד שאחשוב עליו דברים כאלו,כי מי אני שאחליט מה הוא עושה או לא ?

מצוות בין אדם למקום-קשורות רק בין האדם לקב"ה,ואין לי זכות להתערב.
כל אחד והשיח,והדיבור,והקשר שלו עם ה'באופן פרטי.

אדם יכול להתלבש שחור לבן כיפה,ולא שומר נגיעה,לא שבת,ולא כלום

אבל הכל זה חיצוני...
כי זו התמודדות שלו,אני שפטתי אותו,אבל זה לא נכון.


אז איך באמת נדע על הבן אדם?
להכיר את האדם.
עד שאני לא מכירה את האדם,אני לא שופטת,שה'ישפוט זה העניין של הקב"ה.

נכיר את הפנימיות שלו,המעשים שלו,איך הוא מדבר לאבא לאמא,איך הוא בשעת כעס,איך הוא מתנהג ?
כמה הוא עבד ה'? מה השאיפות שלו? במה הוא רוצה להתקדם??

החיצוניות וודאי שמראה משהו,אבל בלי פנימיות,לא נוכל לדעת...


גם אם קרה ששפטת,אזמה,את לא מלאך...
הכל בסדר,עצם זה שכתבת את זה,זה מראה הרבה עלייך.
אשרייך !


ואת צודקת ממש (:

תודה אחותי! כתבת יפהאוהבת את מלכנו
כתבת יפה..לא לצאת קטנונית אבל...מי נהר!

אחרי המעשים נמשכים הלבבות, רוצה להשתפר בצניעות? גם אם את לא מבינה למה בחייאת, שימי חצאית ארוכה. רוצה להשתפר בשמירת נגיעה? קודם תשמור, לאט לאט תבין למה...ככה זה בחיים (לענ"ד). רק יחידי סגולה יכולים להיות דוסים מבפנים ממש ובחוץ להיות לגמרי פושטקים..יום טוב

אממ,נכון מאוד,הכל מאת ה'
אין סתירה בין מה שכתבתי למה שאת כתבת.
יחידי סגולה להיות מבפנים, ובחוץ פושקטים?
ברוך ה' הרבה אנשים גם מבפנים וגם מבחוץ הם שלמים,זה עמ"י,ומה שטוב בו.

ברגע שהלב שלם,אני מזדה עם המעשים החיצוניים.
ואני לא :.אחד בפה אחד בלב"
האדם שלם עם מעשיו,ברגע שהוא מזדה עם הלבבות
אין ספק.
דוס זהיומדהימקסים
דתי בהעברה אשכנזית
דוס זה מישהו שהוא אדם טוב+לומד הרבה תורה+מ.ת.ש.

מקיים את ההלכה.

ערימת שטויות כמו שכתבת לא קראתי הרבה זמןמאיר.
הידעת כי ספרדים מכניסים את הציצית פנימה? הם לא דוסים?
צבע מסוים מאוד על כמה מסוימת? גודל איפה מעיד על משהו? את יודעת כמה אנשים סיימו שס שאת מגדירה רק מי שסיים כדוס?כלומר בדרך כלל עד גיל20 דוסים?
אריאל זה דוסים? הקפדה על כל השולחן ערוך?כולל לא לשמוח מאז חורבן הבית?
את יודעת איזה קשה זה לשבת מ7 בבוקר עד 11 בלילה וללמוד? כמה קל לכתוב חבל שאין דוסים או שהם לא נראים חיצונית
כי אנשים כמוך שופטים לפי אורך הזקן ולא ידע תורני ואז נופלים בעזרא שיינברג 2
אחי אני טוענת בדיוק כמוך!אוהבת את מלכנו
אמרתי שכל הסטידמות האלה מ.ע.צ.ב.נ.ו.ת אותי!! אמרתי שאנשים שופטים- וזה מעצבן אותי.
אמרת שאת שופטתמאיר.
והתייחסת כקריטריונים לדברים הזוים
קרי,נתת להם לגיטימציה במרחב של הדיון
עזוב לא הבנת..אוהבת את מלכנו
זה בציניות
תגובה לשאלה מי זה דוס?הוד והדר לבושה

אז ככה דוס זה הגדרה שבאה מהחילונים והיא באה לבטות מישהו שקרוב לה' כך שדוס יכול להיות מישהו חרדי לאומת מישהו דתי לאומי וחרדלניק יכול להקרא דוס לאומת דתי ודתי לאומי יכול להקרא דוס ע"י חילוני כך שזה משהו מאודד אינדבדואלי!!!
אם את שופטת דוס עפ"י כמה דפי גמרא הוא למד ואיזה ישיבה הוא עשה הוא לא נקרא דוס.....
דוס זה ביטוי לעג על מי שחזק יותר מאיתנו (ממי שעומד מולו)... 
כך שמי שלומד בישיבה שחורה הוא חרדי מי שלומד הסדר הוא חרדלניק ומי שלומד בישיבה תיכונית הוא דתי לאומי, וגם זה לא מחולק בוודאות סתומרת את יכולה לראות חרדים עושים הססדר ודתיים לאומי עושים ישיבה שחורה הכל יכול להיות ואי אפשר לשפוט אדם עפ"י החיצוניות או הלך חייו!!!!!!!!!

יום טוב....

הכל סטיגמות!!!!!!!!נער גבעות מצוי

השאלות האלו, מה זה חרדי, מה ההגדרה של חילוני, מה מבדיל..., מי זה...., איך זה, די!!!!

דוס זו סתם המצאה שבאה מדוסי (דתי, הגייה אשכנזית/יידישית), והשתרש שזהה אחד דתי חזק. בפשטות! ואני מכיר רבים שהם במקיפים, כאלו עם כיפה קטנה, לא רואים ציציות/פאות, אבל התפילות?! משהו מעולם אחר! אין תפילות כאלו! רואים שהם מתפללים מעומק הלב! הלימוד? עוד דף. ומקובלני, שאם רוצים לדעת מיהו ירא שמיים אמיתי או אחד שכדאי להתחתן איתו (דיברו על זה בהקשר של חתונות, ולרוב זה נכון), תסתכלו איך הוא מתפלל!!!

יש משהו במה שאתה אומרזקוק לגאולה

כמו שהרב הנזיר (ונדמה לי שיש סיפור דומה על הר' חרל"פ) בחר בר' קוק לרבו בגלל איך שהוא ראה אותו מתפלל. בתפילה האני הפנימי מתגלה, ואדם שמצליח לגלות אותו באמת הוא בנאדם גדול.

אוקיי-''הכל לטובה''אחרונה

דבר ראשון שאומרים ''דוס'' ישר עולים כל מיני סטיגמות!

דבר שני  דוס זה מישהו שחי חיים אמיתים

 

חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

שלוםטאטע מלך העולם

יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.

 

ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?

רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...

 

תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!

זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini

אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.


כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.

האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?


האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?

או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?


העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.

מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה?  (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)


אולי  לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי? 

אמממטאטע מלך העולם

זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...

אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם

הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...

בד"כ זה כן סותריהודי חסידי

אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?

 

לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.

אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך. 
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם

זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...

אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...

 

עכשיו מבינים קצת יותר??

כן...יהודי חסידי

אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...

 

חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך. 

וואי תודה!טאטע מלך העולם

אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??

ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה

אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...

כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...

 

בקיצור מורכב ביותר...

אולי יעניין אותך