פורום נוער וגיל ההתבגרות
בהנהלת: חצילוש
מכתב פתיחה
שירת נשים(לא קשור לספירת העומר) מכירים רב שמקל/מתיר?איש חשוב
הרב עובדיה אם אתה לא יודע איך הזמרת נראיתהאש שלי
וואלה? חבל שראיתי את שרית חדד...מאיר הר ציון
שרה מדהים!
שקר.. הוצאת שם רע על הרב ששמע אום כולתום עד שראה אותהאל ההרים
הרב פוסק בילקוט יוסף שאסור לשמוע שירים כל השנה חוץ משירי קודש...
בשולחן ערוך כתוב שאסור לשמוע כל שיר כל השנה.האש שלי
אבל לגבי נשים הוא עוד יותר מחמירירא ורך לבב
עבר עריכה על ידי ירא ורך לבב בתאריך ט"ו באייר תשע"ו 13:14
הוא לא כותב שיר דוקא, אלא קול הערוה.
"וְאָסוּר לִשְׁמֹעַ קוֹל עֶרְוָה אוֹ לִרְאוֹת שְׂעָרָהּ."(שו"ע אה"ע סי' כ"א סעיף א)
זה לגבי נגינה בכלי, (או שירה בפה על היין).אדם כל שהוא
לא לגבי שירה בפה.
ילקוט יוסף זה של בנו, הרב יצחק יוסף.ירא ורך לבב
הרב עובדיה ביביע אומר חלק א' סימן יב כותב שאם זה לא ישירות ממנה אלא ע"י מכשירי חשמל - מותר, ובתנאי שאינו יודע איך היא נראית.
בעע
ירא ורך לבב
מגעיל אותי לראות שאלה כזאת, שלא מחפשת מה אומרת ההלכה, אלא למצוא שמותר.
הוא סתם רצה לדעת אם יש רב שמתיר..סתמישוו
לא למצוא לו רב שיתיר לו
אם זה ככה אז מחילה..ירא ורך לבב
שכוייח!סתמישוו
אחי, זה לגמרי בצורת חשיבה שלך! אותי לגמרי מדליק שכשקשהכי אין פיסבוק
למישהוא אז בימקום לימצוא התרים הוא בודק מה ההלכה אומרת במקום סתם להחמיר..
למצוא רב שמתיר זה לא בהכרח לבדוק מה ההלכה אומרת...זקוק לגאולה
לפעמים אנשים רוצים הכשר, ולא באמת אכפת להם מי/מה אומר להם שמותר, העיקר שקוראים לו "רב" וכו'.
אם אני לא טועה, פניני הלכה, אם לא ראית.בועת סבון
לי יש שאלה אחרת.. הרי הפואנטה זה שגבר לא יתאהב באישה בגללשאלו פרטי תדעו
השירה שלה..
אם זה הפואנטה אז מה הבעיה היום המון נשים שרות אז זה כבר לא כ"כ תקף לדורותינו... לא? (לומרות שזה נשמע שיא הרפורומי)
אם זה הפואנטה אז מה הבעיה היום המון נשים שרות אז זה כבר לא כ"כ תקף לדורותינו... לא? (לומרות שזה נשמע שיא הרפורומי)
זאת לא הפואנטה.ירא ורך לבב
הפואנטה היא שחז"ל קבעו שקול באישה ערוה (ברכות כ"ד ע"א).
מה זה אומר ערוה? ולמה קבעו שזה ערוה?שאלו פרטי תדעו
המשמעות היא שזה אסורירא ורך לבב
קבעו שזה ערוה בגלל הפסוק "כי קולך ערב"
ואומר רש"י: מדמשבח לה קרא בגוה שמע מינה תאוה היא.
כלומר: מזה שהפסוק משבח את הקול, אנו מבינים שקול אישה הוא תאוה.
ואת זה כבר כל אחד מסביר אחרת...
זה מחלוקת,יאירוש
האם זה אסור משום שיבוא להסתכל באישה השרה ויבוא להרהורי עבירה, או שבעצם שמיעת קול אישה יש משום איסור הנאה מערווה.
חברה אמרה לי שאח שלה יושב עם רב אחדגפן המתוקה
והם מחפשים היתר או איזה פסוק או משהו שאפשר לפסוק לפיו ששירת נשים מותרת- לפחות כדי שאנשים לא יעברו על צו הרבנים. אני ממש מתנגדת לרעיון כי אפשר למצוא היתרים להכל, ואנחנו לא עושים ולא עושים דברים אחרים רק בגלל מה שהרבנים אומרים אלא בגלל המהות
יש היתרים,יאירוש
תלוי בתנאים- מכשיר חשמלי, מקהלה, מכיר מראה וכו'
^^^^^ בעבר הביאו מאמר על זה.ענבל
רב עובדיה מתיר אם אתה לא מכיר אותהרחמו
וכן הוא שמע לאום כלתום עצמו.. וכן נכון שרית חדד ממש מדהימה!!! אז תהנה!
הרב עובדיה כותב במפורש שאם הוא ראה תמונה שלה אז אסור.ירא ורך לבב
הוא חזר בו.. כבר נתתי לך מקור פעם אחרת.. תסתכל שםרחמו
ובכלל ספרדים כולל חכמינו ז״ל לא הקפידו בזה בכלל.. ויש עוד ועוד היתרים..
היתרים יש להכל, השאלה היא מה ה' רוצה.ירא ורך לבב
ממתי מה שה' רוצה זה דווקא להקשות עלינו?ענבל
בס"ד
אם יש היתר אז יש היתר והדבר לאו דווקא אסור.
אתה לא יודע מה ה' רוצה יותר משאני יודעת את זה.
(רמז: אף אחד מאיתנו לא באמת יודע).
אם יש היתר אז יש היתר והדבר לאו דווקא אסור.
אתה לא יודע מה ה' רוצה יותר משאני יודעת את זה.
(רמז: אף אחד מאיתנו לא באמת יודע).
הוא לא רוצה להקשות עלינוירא ורך לבב
הוא רוצה שנחפש את האמת ולא את המותר.
בנוסףזקוק לגאולה
לא כל דבר בעולם הוא כן או לא. יש אפור - ולפעמים זה שמשהו אינו אסור לא הופך אותו למותר.
טכנית ביהדות מה שלא אסור הוא דווקא כן מותר.ענבל
בס"ד
יכול להיות שתמיד רצוי להחמיר, אבל זה לא אומר שזה לא מותר.
אישית אני גם לא חושבת שתמיד רצוי להחמיר אבל עקרונית.
יכול להיות שתמיד רצוי להחמיר, אבל זה לא אומר שזה לא מותר.
אישית אני גם לא חושבת שתמיד רצוי להחמיר אבל עקרונית.
בעניני צניעות ראוי להחמירחוני המעגל פינות
אין רק הלכה יש גם רוח ההלכה
ועייני דוד ובת שבע על אף שהיה בגדר ההלכה לא היה ברוח ההלכה
ועייני דוד ובת שבע על אף שהיה בגדר ההלכה לא היה ברוח ההלכה
עניין של כל אחד.ענבל
בס"ד
בדברים שמעבר להלכה היבשה כל אדם יחליט לעצמו.
בדברים שמעבר להלכה היבשה כל אדם יחליט לעצמו.
גם דוד החליט בעצמוחוני המעגל פינות
מסתבר שהקב"ה דורש יותר מהלכה יבשה ...
לא אמרתי שלא נישא בתוצאות. אמרתי שכל אחד יחליט לעצמו.ענבל
בס"ד
וכמדומני שסיפור דוד הוא שונה אבל לא העמקתי בזה עדיין.
וכמדומני שסיפור דוד הוא שונה אבל לא העמקתי בזה עדיין.
"האסור - אסור והמותר - מיותר"
תחשוב טוב...
האמת היא לא אבסולוטית.ענבל
בס"ד
יעידו עשרות פסקי ההלכה השונים.
יעידו עשרות פסקי ההלכה השונים.
צריך עיוןחוני המעגל פינות
ע"פ הבנתי האמת היא מוחלטת
(לצורך הדוגמא כיסא הוא אך ורק כיסא)
התבטאות האמת בעולם המעשי היא תלויה בעולם
(ולכן גם בתפיסת העולם )
נ"ב זה ויכוח עמוק מאוד ולא שייך לפורום .....
(לצורך הדוגמא כיסא הוא אך ורק כיסא)
התבטאות האמת בעולם המעשי היא תלויה בעולם
(ולכן גם בתפיסת העולם )
נ"ב זה ויכוח עמוק מאוד ולא שייך לפורום .....
האמת הכללית.ענבל
בס"ד
כמובן שבשבילי יש אמת אחת שהיא התורה.
הפירוש שלה הוא לא מוחלט.
אמת כללית יש, כשמפרטים את זה פתאום מתפצלות מלא אמיתויות.
כמובן שבשבילי יש אמת אחת שהיא התורה.
הפירוש שלה הוא לא מוחלט.
אמת כללית יש, כשמפרטים את זה פתאום מתפצלות מלא אמיתויות.
האמת היא כן אבסולוטיתדי"מ
פשוט אנחנו לא יודעים מה האמת.
האמת נעדרת.
האמת נעדרת.
האמת שלנו כיום.ענבל
אנחנו צריכים כל הזמן להמשיך ולחפש את האמתדי"מ
ולא לפטור את זה בכך ש"האמת היא לא אבסולוטית".
לא אמרתי לא לחפש.ענבל
בס"ד
אמרתי שלא משנה מה נמצא זאת תהיה אמת שלנו ולא אמת אבסולוטית.
היא אמת אבסולוטית ביחס אלינו, לא ביחס לעולם.
אמרתי שלא משנה מה נמצא זאת תהיה אמת שלנו ולא אמת אבסולוטית.
היא אמת אבסולוטית ביחס אלינו, לא ביחס לעולם.
לא נכון.די"מ
אם נגיע לנבואה זו תהיה אמת אבסולוטית.
אני תוהה איפה פספסת את הקטע שאני מדברת על היום..ענבל
לא הבנתי מה הקשר.די"מ
היום אי אפשר להגיע לנבואה?
ככל הידוע לי היום אנחנו לא בדרגה כזאתענבל
השאלה הרלוונטית אם עיון שכלי עשוי להגיע לאמת אבסולוטיתעוגי פלצת
אנחנו יכולים להגיע, לא יכולים לדעת שהגענו
זה שאנחנו לא יודעים שהגענו לא סותר את זה שהגענו
וממילא את זה שעלינו לשאוף לעמול ולהתאמץ הגיע לכך
כשרב מתיר בשאלה הלכתית הוא לא חושב "זה הגוון הלגיטימי הפרטי שלי באמת"
הוא חושב שהוא צודק והאמת איתו והרבנים שמחמירים טועים
וכן להיפך
אכן. אבל מה שאמרת זה העניין.ענבל
בס"ד
כל אחד חושב שהאמת אצלו, כל אחד חושב שהאמת היא אחרת.
כל אחד חושב שהאמת אצלו, כל אחד חושב שהאמת היא אחרת.
אז ידוע לך לא נכון.די"מ
אוקיי..ענבל
היום?!אדם כל שהוא
יש לך עוד כמה שעות לעבוד על זה, והדרך ארוכה.
תורה מביאה לידי זהירות,
זהירות מביאה לידי זריזוות,
זריזות מביאה לידי נקיות,
נקיות מביאה לידי פרישות,
פרישות מביאה לידי טהרה,
טהרה מביאה לידי קדושה,
קדושה מביאה לידי ענוה,
ענוה מביאה לידי יראת חטא,
יראת חטא מביאה לידי חסידות,
חסידות מביאה לידי רוח הקודש,
[והנבואה עד כמה שאני מבין היא עוד רמה גבוהה יותר של רוח הקודש].
אמרתי שזה קל? ממש לא.די"מ
אבל בהחלט אפשרי.
זה תלוי גם באדם וגם בדור..אדם כל שהוא
כמו שנאמר יש כאן אחד שראוי שתשרה עליו שכינה.. אלא שאין דורו זכאי לכך.
האם דורנו ראוי לכך - איני יודע.
איך מגיעים למדרגה שהדור יהיה ראוי לכך - גם איני יודע.
איך יחיד מגיע למדרגה שהוא ראוי לנבואה - נתתי מרשם כללי מרבי פנחס בן יאיר, אבל באופן יותר מפורט גם איני יודע.
בהלכות שעוסקים בנבואה במשנה תורה לא ראיתי את זהדי"מ
זו לא הלכה, זו מציאות.אדם כל שהוא
ולכן זה לא חייב להופיע בהלכות.
הרמב"ם במורה נבוכים מתייחס לסילוק הנבואה-
בפרק לו-
...ולפיכך תמצא שהנביאים שבתה נבואתם בזמן האבל או הכעס וכיוצא בהם, כבר ידעת אמרם אין הנבואה שורה לא מתוך עצבות ולא מתוך עצלות... וזוהי הסיבה העצמית הקרובה לסילוק הנבואה בזמן הגלות בלי ספק, איזו עצלות או עצבות יהיו לאדם באיזה מצב שיהיה יותר מהיותו עבד נשלט ומשועבד לכסילים הרשעים, אשר כללו העדר ההגיון האמיתי וכללות התאוות הבהמיות ואין לאל ידך, ובכך יועדנו, והוא אשר רצה באומרו ישוטטו לבקש את דבר ה' ולא ימצאו, ואמר מלכה ושריה בגויים אין תורה גם נביאיה לא מצאו חזון מה', וזה נכון וסיבתו ברורה, כי הכלי [צלילות הדעת ושלמות המחשבה - הערת הרב קאפח]. כבר בטל.
והוא גם הסיבה בשיבת הנבואה לנו כפי שהייתה לימות המשיח מהרה יגלה כמו שהובטח.
[יש גם הסברים אחרים].
לא מבין למה זה סותרדי"מ
למה מה סותר את מה?אדם כל שהוא
מה שהבאת את זה שתתכו נבואה בימינודי"מ
לא אמרתי שזה סותר בהכרח..אדם כל שהוא
אמרתי שנבואה תלויה בדור.
איך היא תלויה בדור?
אפשר להגיד שזה עניין של רמה רוחנית פשוטה, שתלויה במעשי הדור.
אפשר להגיד שזה תלוי במצב החיצוני שנובע מהמצב הנפשי. [וקשור בעקיפין גם למצב הרוחני. (וכפי שהבאתי מהמורה נבוכים).
אפשר לומר שזה קשור תהליך הסטורים-רוחניים רחבים יותר. [מופיע בגר"א ועוד שסילוק הנבואה קשור לביטול יצר הרע של ע"ז].
אני לא יודע לפי כל הדברים האלה האם יש אפשרות לאדם להגיע לנבואה בדור שלנו. ודאי שהנבואה עוד צפויה לחזור, כחלק מתהליכי הגאולה.
לי ברור שאדם יכול להגיע לנבועה בדורנו.די"מ
אבל סבבה.
לא כל כך ברור ...חוני המעגל פינות
עבר עריכה על ידי יהיה בסדר.... בתאריך כ"ד באייר תשע"ו 22:29
אני חושב שיש גמרא שאומרת שבסוף בית ראשון פסקה הנבואהלפחות אתה בהחלט מפרגן לדור ...
(חסרים אנשים כאלה (עיין הנוער של ימינו) )
כתבתי ש*לי* ברורדי"מ
והנבואה פזקה זה תיאור המציאות. אבל זה יכול להשתנות.
לא בדקתי את הסוגיה לעומקחוני המעגל פינות
אבל אני חושב ששם מדובר שכאשר ביטלו את יצר ע''ז פסקה הנבואה [כתוצאה של הביטול]
ולכן כל עוד היצר לא חזר אין אפשרות לנבואה
אבל היצרנהזה בהחלט קייםדי"מ
לפחות הכללי בעולם עכ"פ.
כןזקוק לגאולה
אומרים שהעולם מתחיל לחזור לקדמותו, בעניין יצר הע"ז (השאיפה לקרבה לה' [עין איה איפשהו]) ו"הוא ימשול בך" וכן "בזעת אפך תאכל לחם" וכו'.
כמו"כ אני גם מפרגן ל@די"מ ומסכים שאפשר להגיע היום לנבואה.
בכללי אני לא כ"כ מסכים עם ה"ירידת הדורות" - זה בפועל, אבל בכח, זה כמו שהאדמו"ר מפיאסצנא כתב בהקדמה לחובת התלמידים שהאדם יכול להגיע להיות כמו כל מי שקדם לו, כולל תנאים, נביאים, אברהם אבינו (חוץ ממרע"ה) וכו' וכן הגמ' "מתי יגיעו מעשי למעשי אבותי" שיש יכולת להגיע, רק שככל שהדורות עוברים נהיה הקושי להגיע לנבואה/גדלות כמו בדורות הקודמים קשה יותר.
אתמול הייתי בכותל ובנות צרחו שם ושרו.חננה
ויש הלכה מפורשת שאסור לבן להתפלל בשעה שהוא שומע קול של בנות......
פשוט חוסר התחשבות, וגם חוסר מודעות!!!!
מה אתה רוצה?איןשמותפנויים
שכל הבנות יהיו בשקט ולא ישירו וירקדו כי הוד מעלתו רוצה להתפלל?
כןירא ורך לבב
אבל לא בגלל זה אלא בגלל שזה בית כנסת שבהגדה הוא מקום תפילה.
גם ברחוב הייתי אומר את זה כי זה מקום ציבורי, אבל בכותל ברור.
לא הבנתי מה הקשר?איןשמותפנוייםאחרונה
הבנות בין בריקודגלים אז הן סרט ורקדו ישמחו כי בשביל זה הן באו
מי זה חכמינו ז"ל?זקוק לגאולה
תביא רשימה
תחכה כמה שנים אולי אני אהיה רב.די"מ
מקווה שתוך כארבע שנים.
עד אז תשתדל להתאפק.
עד אז תשתדל להתאפק.
עיין פה היטבעוגי פלצת
אני מצרף את פניני הלכה,ראה שמיעת זמרות ברדיושואף לאור
חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין
מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות.
הסיפור באורך 38 עמודים.
פרטים על הסיפור:
השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל.
תקציר:
ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.
אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.
עד להימור הגדול מכולם.
מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com
הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך
האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?
הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות
בדיוק כמו בחיים האזרחיים
הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.
ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר
..יהודי חסידיאחרונה
אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא
הפצות!!יהודי חסידי
ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.
הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.
בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf
יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.
כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות
אשמח לתגובות....
וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי
וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
...יהודי חסידי
....יהודי חסידי
...יהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה
אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"
הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות
מחפשים בני נוער לכתבהדבדב
לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)
מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון
על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.
אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.
אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411
תודה
כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב
לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)
מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון
על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.
אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.
אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411
תודה
חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין
מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות.
הסיפור באורך 38 עמודים.
פרטים על הסיפור:
השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל.
תקציר:
ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.
אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.
עד להימור הגדול מכולם.
אני חדשההרהמורניק
סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!
משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
שלוםטאטע מלך העולם
יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.
ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?
רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...
תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!
זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini
אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.
כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.
האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?
האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?
או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?
העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.
מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה? (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)
אולי לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי?
אמממטאטע מלך העולם
זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...
אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם
הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...
בד"כ זה כן סותריהודי חסידי
אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?
לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.
אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך.
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם
זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...
אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...
עכשיו מבינים קצת יותר??
כן...יהודי חסידי
אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...
חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך.
וואי תודה!טאטע מלך העולם
אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??
ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה
אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...
כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...
בקיצור מורכב ביותר...






